abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96170044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.

Wanneer ze zo hun punt willen maken gaat me dat alleen maar storen.

Of weten die mensen die dit naar voren brengen het verschil in rassen niet?

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
Het punt is dat er ineens zo een grote ophef is over dat Kosjer slachten terwijl er naar
schatting slechts een paar honderd joden in ons land zijn die alleen ritueel geslacht
vlees eten.

Maar de meeste mensen in Nederland eten wel gewoon vlees uit de Bio-industrie.

Dat is het punt, als je vanwege het verschrikkelijke dierenleed Kosjes slachten
wil afschaffen (wat trouwens lulkoek is want als het vakkundig gebeurd is het een
kwestie van seconden) dan zou je dus ook de Bio-industrie moeten afschaffen.

Aangezien het TS niet ging om religie maar om dierenleed, toch????

edit:

ik ga koninginnendag vieren :W
pi_96170140
En qua slachten? Ik weet niet wat beter is. Ik zou liever het dierenleed bij bepaalde dieren aangepakt zien worden. Zoals ik tot nu toe het meest bij kippen en varkens heb gezien.

Ik geloof al niet eens meer in bio vlees. Laat staan het halal slachten. Zouden de beesten een enorm goed leven moeten hebben gehad. Wanneer ik de schappen zo enorm vol met halalvlees zie liggen (en enorm goedkoop) Kan ik mij niet voorstellen dat deze dieren alle vrijheden van de wereld hebben gekend, en een goed leven hebben gehad. En dat hoort ook bij het halal slachten.

Je kan wel leuk verdoofd gaan slachten terwijl de beesten een hel hebben gehad toen ze leefden, maar dan gaat mij een goed leven voor de tijd van slacht toch wel voor. Ik zou het nog mooier vinden wanneer ze en verdoofd geslacht worden, en een goed leven gehad zouden hebben. Dus de basis van het halal slachten moet zijn dat een dier het goed heeft gehad tijdens leven, en niet mag merken dat het geslacht gaat worden (al kan ik mij niet voorstellen dat een dier dit gevaar instinctief niet merkt) Het zou het in ieder geval niet moeten voelen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_96172257
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan ken je de geschiedenis slecht. maar doe je net of onze huidige ellende iets anders zou zijn dan de fout van de linkse pvda, gl en nog wat linkse knakkers.
Alleen maar een boel geblaat, maar geen feiten.
Je hebt gewoon een heleboel kreten uit je hoofd geleerd.
Reageer nou eens op een fatsoenlijke manier, probeer het tenminste.
pi_96172586
quote:

[..]

Waarom hebben de mensen die deze foto maakten niet gewoon hetzelfde ras genomen? Ga eens naar een willekeurige boerderij en daar zie je ook verschillen in grote en dikte net als verschillende rassen.
Denk je dat er zoveel verschil in groeisnelheid kan zitten binnen 1 ras?
dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn

en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren
quote:

Ik onderschat trouwens niet het dierenleed, maar dit voorbeeld is gewoon geen voorbeeld
pi_96174828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dat grote kuiken is zover door gefokt dat een deel van de kuikens de slacht niet haalt omdat ze letterlijk dood groeien in een groeiproces wat niet bepaald pijnloos kan zijn

en om dan problemen te hebben met onverdoofd slachten waarbij het hoogstens een paar seconden duurt voordat het beest zijn bewustzijn heeft verloren

[..]

^O^

Precies, het gaat (als we het over kippen hebben) alleen al om zo'n 6 miljard vleeskippen
in Europa.

Van alle dieren in de bio-industrie komen de vleeskippen het meest voor.

Vleeskippen oftewel vleeskuikens leven slechts kort en worden al snel geslacht.
In Europa leven en sterven jaarlijks zo'n 6 miljard vleeskippen in een schandalige sector:
De bio-industrie.

Het leven van deze zeer zielige vleeskippen in de bio-industrie is afschuwelijk.
De arme dieren zitten dicht op elkaar, meestal met zijn vijfen in een draadkooi, in overvolle
stallen en veel dieren groeien zo snel dat hun pootjes hun gewicht niet meer kunnen dragen
en ze letterlijk door hun poten zakken.

Dit zijn er zestien miljoen per jaar.

Daglicht krijgen ze niet te zien.
Elke kip heeft circa een velletje A4 aan ruimte ter beschikking.

Vetmesten en doodgroeien
Hoe gaat het in zijn werk: Eieren worden machinaal uitgebroed.
Een kuikentje zal zijn moeder dus nooit zien.

Na het uitbroeden worden de donzige kuikentjes in kratten vervoerd naar een mesterij.
Daar zit het hulpeloze diertje met nog twintig soortgenoten op een vierkante meter in een
donkere schuur.

Normaal kippengedrag is ondenkbaar.
Na zes weken is het pluizige kuikentje vetgemest en veranderd in een homp vlees van ruim
twee kilo, zoals een kleuter in een volwassen lichaam.

Dit is dus zeker twee keer zo zwaar als normaal.
Deze onnatuurlijke groei levert veel problemen op, zoals erg pijnlijke gewrichtsontstekingen
en borstblaren.

Miljoenen kuikens sterven nog voordat ze de slachtleeftijd hebben gehaald:
Ze groeien letterlijk dood.

Barbaarse toestanden
De vangst is ruw en voor de dieren een verschrikking.
Circa een op de vijf kippen breekt of kneust haar vleugels of poten.
Eenmaal in de slachterij wordt het dier met een elektrische schok van slechts 100 Volt
verdoofd om bloeduitstortingen (lelijke plekjes in het vlees) te voorkomen.

Kent u ze, deze soms typische plekjes in uw kipfilet?
Denkt u er nog maar eens over na.
Onderzoek wijst echter uit dat minimaal 150 Volt nodig is voor een goede verdoving.
De meeste kippen zijn nog bij bewustzijn op het moment dat hun nek machinaal wordt doorgesneden.

Misstanden die hun weerga niet kennen.

Vleeskippen vindt je in kip, kipfilet, drumsticks, kiprollade, kipvleugeltjes, kipkarbonade,
kipsate, kiploempia, viandellen, gerookte kip, kippenpoot, kippensoep, kipbouillon,
kipnuggets, kipragout, cordon bleu, kipschnitzel, kippenlever, kipgehakt....

Lust je nog kip?

lees dan hier maar verder http://dier-en-natuur.inf(...)rie-onze-kippen.html

En dan nu met zijn alle janken om het kosjer slachten :')

Niet dat ik dat nu zo toejuich maar als je dat tegen de Bio-industrie afweegt dan
weet ik wel wat zwaarder weegt...

Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen in dit geval. ;)
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:58:36 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_96179540
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:35 schreef Mr.44 het volgende:

Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_96180043
Nederland heeft nog nooit een volledig linkse regering gehad. Er was altijd een coalitie met rechtse partijen. Rechtse partijen zijn vaker aan de macht geweest dan linkse partijen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.

stom liegebeest.
pi_96180561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
hou toch op met je domme gelul over de 'gastarbeiders' die zogenaamd mochten blijven en zich mochten herenigen, zonder enige noodzaak. dat was toch echt pvda met den uyl die ons land kapot heeft gemaakt.

dat weet jij ook wel, maar het bekt zo leuk als je het andere partijen dan de pvda (en later ook groenlinks) in de schoen schuift.
Het moet niet veel gekker worden: iemand geeft een feitelijk correcte weergave van de geschiedenis en wordt vervolgens door jou naar de slachtbank geleid, omdat je kennelijk de werkelijkheid niet aankunt.

Nog een keer voor jou: het waren rechtse partijen die graag gastarbeiders wilden halen, zonder daar eisen aan te stellen. Het zijn ook rechtse partijen die de afgelopen 40-50 jaar het langst hebben geregeerd in dit land.

En dit zijn geen verzinsels, maar keiharde feiten. Hoe hard je ook andere dingen gaat schreeuwen, hoe veel je ook scheldt, dat zijn en blijven gewoon de feiten.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 18:57:40 #34
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_96180882
Jongens, verwar deze arme rechtse niet zo met de feiten. Als er in een artikel de woorden "PvdA" en "moslims" voorkomen borrelt er een blinde haat op die alle logica opzij zet. Dat is cultuur, daar moet je begrip voor hebben.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_96184314
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kijk, iemand die de essentie begrijpt. Of beter gezegd, de non-discussie over verdoofd en onverdoofd slachten. Niemand die zich druk maakt over de stress gedurende het leven van een dier, maar wel miezemuizen over de laatste seconden. Doe mij maar liever halal vlees van een dier dat plezier heeft gehad in het leven dan stressvlees dat verdoofd is geslacht.
Eindelijk ! _O_

Ik dacht verdorie dat IK gek was :') maar er zijn er gelukkig meer die het inzien.
pi_96184708
quote:

[..]

_O- :') 8)7 :W
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:25:40 #37
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_96187841
zoalshetis :')
AFC AJAX
  zondag 1 mei 2011 @ 13:55:49 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96204838
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:25 schreef msnk het volgende:
:D _O_
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 1 mei 2011 @ 14:13:33 #39
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96205484
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen... ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 1 mei 2011 @ 14:57:32 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_96207070
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron dat de halaldieren wel buiten mochten grazen en alles? Want dan zouden er ergens enorme weilanden moeten zijn voor alleen halal/kosher-dieren. Als dat gegarandeerd 100% scharrelvlees is van blije dieren dan stap ik over naar kosher, maar ik denk dat je het hebt verzonnen... ;(
het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan? :r
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_96209604
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:25 schreef msnk het volgende:
pi_96209953
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
wat voor partij ben je dan? :r
In de fractie van de PVV is onrust ontstaan over het voorstel van de PvdD om het onverdoofd slachten van dieren te verbieden. Het feit dat vooral de Joodse gemeenschap de dupe van het voorstel zal worden, lijkt een wig te drijven tussen de dierenvrienden enerzijds en de ‘vrienden van Israël’ anderzijds.

Voor moslims heeft de wet minder impact, in de meeste islamitische abattoirs worden dieren al van te voren verdoofd, alvorens ze geslacht worden.
Onrust in PVV over onverdoofd slachten

pi_96210808
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.
pi_96211053
Moslims eten inderdaad ook vlees van dieren die voor de slacht verdooft waren.
  zondag 1 mei 2011 @ 16:33:57 #45
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_96211480
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat koeien en schapen niet mishandeld mogen worden volgens de islam. Ga eens naar Turkije. Koeien en schapen worden door een coban (herder) naar een wijland gebracht waar ze vrij kunnen grazen. Daarna worden ze terug naar hun boeren gebracht. De herder krijgt er een kleine vergoeding voor. Het beest MOET gedood worden middels het doorsnijden van de keel zodat het beest zo snel mogelijk dood gaat door zo min mogelijk te leiden. Waarom denk je dat leeuwen altijd de keel grijpen? Dat is de meest eenvoudige manier om het beest te doden. Doordat de halsslag ader doorgesneden wordt verliest het beest enorm veel bloed. Het beest verliest snel het bewustzijn doordat de hersenen geen bloed meer krijgen.
Dus voor héél de Turkse bevolking is er genoeg vlees door die herders? Dat kan ik echt niet geloven hoor. Die eten echt wel vlees van schapen en ander vee dat niet heeft kunnen scharrelen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_96212419
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 14:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is sowieso godsdienstige onzin. alleen de slachtmethode geldt qua islamitische godsdienstwaanzinnigheid. OUWE POEP, BEDACHT DOOR UNTERMENSCHEN DIE IN DE WOESTIJN LEEFDEN. belachelijk dus, maar blijkbaar krabbelt de pvda weer terug, want ze gaan stemmen missen. wat voor partij ben je dan? :r

Er staat nergens dat de pvda terug krabbelt
en de moslim uit de op lijkt te vergeten dat verdoofd halal slachten mogelijk is en toegepast wordt in Nederland
pi_96212762
Ik vind het welzijn van dieren veel belangrijker dan dat mensen volgens hun religie kunnen leven. Wanneer men een hoefddoekjesverbod erdoorheen kan krijgen moet een verbod om onverdoofd slachten niet zo'n probleem zijn lijkt me. Of toch wel? Omdat hiermee ook joden de 'dupe' worden?

Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven maar het zal wel een utopie blijven.
pi_96213213
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:09 schreef niels0 het volgende:
Ik vind het welzijn van dieren veel belangrijker dan dat mensen volgens hun religie kunnen leven. Wanneer men een hoefddoekjesverbod erdoorheen kan krijgen moet een verbod om onverdoofd slachten niet zo'n probleem zijn lijkt me. Of toch wel? Omdat hiermee ook joden de 'dupe' worden?

Ik zou het fantastisch vinden wanneer alle religie uit de politiek word verdreven maar het zal wel een utopie blijven.
Het zijn enkel orthodoxe Joden die hier last van zullen hebben
De halal regels zijn flexibel genoeg om hiermee om te kunnen gaan :')
pi_96213914
Laten we wel wezen, voor de dierenpartij is dit een geweldig resultaat. Ze hebben nu iets bereikt door slim mee te varen op de pro-'integratie' golf van het huidige kabinet en met een partij als de PVV die continu loopt te beledigen dan is dat voorstel van de dierenpartij toch helemaal zo gek nog niet?
pi_96214042
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 17:40 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Laten we wel wezen, voor de dierenpartij is dit een geweldig resultaat. Ze hebben nu iets bereikt door slim mee te varen op de pro-'integratie' golf van het huidige kabinet en met een partij als de PVV die continu loopt te beledigen dan is dat voorstel van de dierenpartij toch helemaal zo gek nog niet?
Ik ben er erg blij mee. Bij-effect van joodse partijen zoals de PVV een hak zetten is mooi meegenomen :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')