abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 17:47:37 #51
163650 Greys
pi_95722271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:37 schreef Bramito het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie die ze hanteren?
Dat kan je ze binnenkort zelf vragen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:50:58 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722432
Ik verbaas me écht over de reacties, denken we nu echt collectief dat nederland diervriendelijk is :?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95722501
http://hubpages.com/hub/More-horror-in-China

Hey, maar gelukkig staat China niet in de lijst.

:')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:50 schreef yvonne het volgende:
Ik verbaas me écht over de reacties, denken we nu echt collectief dat nederland diervriendelijk is :?
In vergelijking met andere landen? Ja best wel denk ik.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 17:53:40 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722557
Ik mag trouwens hopen dat ze bij hun onderzoek de toestanden in onze bio-industrie hebben meegenomen.
Duizenden kippen hier in de fik, stalletje met duizenden kalveren in de fik, transportje hier, transportje daar. Er is meer dierenleed dan je denkt.
Zo'n stal met beesten is trouwens niet beveiligd.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_95722860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:53 schreef yvonne het volgende:
Ik mag trouwens hopen dat ze bij hun onderzoek de toestanden in onze bio-industrie hebben meegenomen.
Duizenden kippen hier in de fik, stalletje met duizenden kalveren in de fik, transportje hier, transportje daar. Er is meer dierenleed dan je denkt.
Zo'n stal met beesten is trouwens niet beveiligd.
Natuurlijk kan het veel beter, vooral in de bio-industrie.
Maar dat neemt niet weg dat ik het onzin vind om Nederland op de 4e plek te zetten. Misschien van Europa. Dat kan nog.

Maar van de wereld, doe niet zo naief. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:02:15 #56
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95722971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:52 schreef Trommeldaris het volgende:
http://hubpages.com/hub/More-horror-in-China

Hey, maar gelukkig staat China niet in de lijst.

:')

[..]

In vergelijking met andere landen? Ja best wel denk ik.
En ik denk dat het tegenvalt :)
Ik herhaal mezelf nog een keertje:
* noem ieder land op* is een factor * noem een getal* groter dan nederland. In nederland zijn we redelijk ver met clubs, verenigingen, stichtingen, partijen, om ons iig bewust te maken van de dieren om ons heen. Als dan een ieniemienielandje als Nederland dan toch nog zo hoog eindigt of sowieso op zo'n lijst voorkomt in vergelijking tot landen die nog redelijk barbaars te noemen zijn vind ik dat echt een slechte zaak.

Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:09:38 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95723269
http://www.google.nl/sear(...)kippen+schuurbranden
'tienduizenden'
78.000
duizenden
tienduizenden
12.000
45.000
Ik vind de regelmaat waarmee dit voorkomt toch tamelijk hoog..

Ga ik het nog even niet hebben over het ruimen van dieren omdat ons landje té klein is, dieren téveel op elkaar gepropt staan.
Dat is toch echt óns werk.

Hell, en ik ben nieteens een of andere softie of activist, maar ik vertik het om hier de ogen voor te sluiten.

pi_95723300
Waarom zouden "we" ons moeten schamen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:11:31 #59
163650 Greys
pi_95723339
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:10 schreef Stirneriaan het volgende:
Waarom zouden "we" ons moeten schamen?
:?

Meen je deze vraag nou echt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95723470
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 17:50 schreef yvonne het volgende:
Ik denk niet dat de negatievelingen hier dat denken; zij denken alleen dat dat onderzoek niet goed is uitgevoerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:16:17 #61
163650 Greys
pi_95723501
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de negatievelingen hier dat denken; zij denken alleen dat dat onderzoek niet goed is uitgevoerd.
Dat, maar ook 'dat het op zich wel meevalt hier'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95723562
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:16 schreef Greys het volgende:

Dat, maar ook 'dat het op zich wel meevalt hier'.
Ik denk dat het behoorlijk tegenvalt voor een 'beschaafd land' waar gedacht wordt dat we zo goed voor dieren zijn, maar ook ik zet vraagtekens bij dat onderzoek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:24:37 #63
163650 Greys
pi_95723825
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat het behoorlijk tegenvalt voor een 'beschaafd land' waar gedacht wordt dat we zo goed voor dieren zijn, maar ook ik zet vraagtekens bij dat onderzoek.
We zullen wrs morgen al aankondigen wanneer het vraaggesprek met de voorzitter van St. Dierenhulp gaat plaatsvinden :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:28:47 #64
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95723973
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan koppelen we het onderzoek af en richten we ons op bekende feiten en die zijn al schrikbarend genoeg.

pi_95724004
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:09 schreef yvonne het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)kippen+schuurbranden
'tienduizenden'
78.000
duizenden
tienduizenden
12.000
45.000
Ik vind de regelmaat waarmee dit voorkomt toch tamelijk hoog..

Ga ik het nog even niet hebben over het ruimen van dieren omdat ons landje té klein is, dieren téveel op elkaar gepropt staan.
Dat is toch echt óns werk.

Hell, en ik ben nieteens een of andere softie of activist, maar ik vertik het om hier de ogen voor te sluiten.
Alsof we met opzet kippenstallen in de hens aan het steken zijn met z'n allen.
Natuurlijk is het dierenleed, maar dat is een zwerfhond die wordt aangereden door een auto ook. Niet alles wordt met opzet gedaan, en DAT is de vraag: Hoeveel OPZETTELIJK dierenleed is er in Nederland?
Je raekt an de dinge geweun.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:33:43 #66
163650 Greys
pi_95724177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Natuurlijk is het dierenleed, maar dat is een zwerfhond die wordt aangereden door een auto ook. Niet alles wordt met opzet gedaan, en DAT is de vraag: Hoeveel OPZETTELIJK dierenleed is er in Nederland?
Het feit op zich dat al die kippen daar hutjemutje in die stal in rekken hangen zo ongeveer, dat is al dierenleed genoeg op zich. Hoeft de stal niet eens voor in de fik te staan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 18:35:19 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95724240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:29 schreef Messina het volgende:

[..]

Tienduizenden kippen op elkaar gepropt IS opzettelijk dierenleed.

pi_95724343
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Het feit op zich dat al die kippen daar hutjemutje in die stal in rekken hangen zo ongeveer, dat is al dierenleed genoeg op zich. Hoeft de stal niet eens voor in de fik te staan.
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:35 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tienduizenden kippen op elkaar gepropt IS opzettelijk dierenleed.
Dit is ook weer een aanname. Er zijn zat grote stallen in Nederland. Grote zalen worden ook stal genoemd.

Maar goed, van mij mogen die "megastallen" verboden worden. Maar dat wordt het toch niet, het is een export-product. Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen. En dan zijn "wij Nederlanders" de schuldige?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 18:41:26 #69
163650 Greys
pi_95724498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:37 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Dit is ook weer een aanname. Er zijn zat grote stallen in Nederland. Grote zalen worden ook stal genoemd.
Yvonne schrijft toch letterlijk 'op elkaar gepropt'?
En die mega stallen waarin dieren op elkaar gepropt zijn is dierenleed ja.
Wat is daar 'aanname' aan? Ik snap niet wat je bedoelt ben ik bang.

Er zijn ook grote scharrelzalen ja, maar daar hebben we het toch niet over? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95725038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Yvonne schrijft toch letterlijk 'op elkaar gepropt'?
En die mega stallen waarin dieren op elkaar gepropt zijn is dierenleed ja.
Wat is daar 'aanname' aan? Ik snap niet wat je bedoelt ben ik bang.

Er zijn ook grote scharrelzalen ja, maar daar hebben we het toch niet over? :)
Daar gaat het niet over, maar daar zijn ook branden. En die komen OOK als hit op google naar voren.

Maar na even googlen een bericht van 24 januari 2011. Redelijk recent dus:

quote:
De laatste jaren zijn bij stalbranden alleen al 700.000 kippen en 14.000 varkens verbrand.
Bron, let op, aangrijpende foto.

Wat ik probeer te zeggen, of eigenlijk: Wat mijn vraag is:

Ja, er zal veel dierenleed zijn in Nederland. Naast dieren die in veel te kleine ruimtes vertoeven, halal slachten, massatransport, etc, is er ook dierenleed als: Kat wordt aangereden door auto, gans die wordt overvaren door een boot, een hond die de medicijnen van baaslief te pakken krijgt en zo komt te overlijden. Wordt dit soort dierenleed meegerekend? Met andere woorden: WAT is precies dat dierenleed?

Ik denk dat de gemiddelde nederlander gewoon goed is voor zijn/haar dieren. Ik eet mijn biologische stukje vlees (4 a 5 keer per week), koop geen bont en/of donsdekbedden, etc.

Ook wordt in de OP het afmaken van dieren genoemd. Wederom vraag ik: Wat valt daaronder? Wanneer ik met mijn doodzieke kat naar de dierenarts ga en hij moet ingeslapen worden. Valt dat eronder? Ik zou dus wat meer details willen zien van dit zogenaamde "onderzoek" voordat ik ga roepen: O-M-F-G, wat een kut-dierenhaters zijn wij Nederlanders.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 19 april 2011 @ 19:01:34 #71
163650 Greys
pi_95725450
Dat kan je zeer binnenkort dus allemaal zelf vragen, heel goede vraag juist om straks te stellen :)

Ik denk persoonlijk echt niet dat honden die worden ingeslapen door ziekte en/of pijn meetellen hoor, want het is eerder dierenleed om ze dan te laten leven toch? En per ongeluk een gans overvaren met je boot telt ook niet lijkt me.
Een pijl voor de lol door de nek van een zwaan schieten, een ooievaar voor de fun uit zijn nest knallen, een hond en kat van 2 hoog uit het raam smijten omdat je ruzie hebt met je partner ( :r ) en meer van dat soort opzettelijk walgelijk gedoe.
Van die kuikenfarms waar ze levend en al op de lopende band gaan en de hakselmachine in worden gepleurd, onverdoofd slachten, massastallen waar dieren in hun korte kloteleventje geen poot voor de ander kunnen zetten, idioten die meer dieren nemen dan ze kunnen verzorgen thuis, 'kunstenaars' die vinden dat je een berg hamsters in een etalage in een bal kunt laten rennen (veel langer dan toegestaan is en goed voor ze is) in de naam van de kunst, er is zoveel dat onder opzettelijk dierenleed valt. Helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_95725452
Ach ja.. mijn honden komen uit nummer 2 en 3. Hebben ze het hier in ieder geval iets beter _O-
pi_95725775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:01 schreef Greys het volgende:
Dat kan je zeer binnenkort dus allemaal zelf vragen, heel goede vraag juist om straks te stellen :)

Ik denk persoonlijk echt niet dat honden die worden ingeslapen door ziekte en/of pijn meetellen hoor, want het is eerder dierenleed om ze dan te laten leven toch? En per ongeluk een gans overvaren met je boot telt ook niet lijkt me.
Een pijl voor de lol door de nek van een zwaan schieten, een ooievaar voor de fun uit zijn nest knallen, een hond en kat van 2 hoog uit het raam smijten omdat je ruzie hebt met je partner ( :r ) en meer van dat soort opzettelijk walgelijk gedoe.
Van die kuikenfarms waar ze levend en al op de lopende band gaan en de hakselmachine in worden gepleurd, onverdoofd slachten, massastallen waar dieren in hun korte kloteleventje geen poot voor de ander kunnen zetten, idioten die meer dieren nemen dan ze kunnen verzorgen thuis, 'kunstenaars' die vinden dat je een berg hamsters in een etalage in een bal kunt laten rennen (veel langer dan toegestaan is en goed voor ze is) in de naam van de kunst, er is zoveel dat onder opzettelijk dierenleed valt. Helaas.
Je laatste alinea, ik ben het geheel met je eens. Maar uiteraard heb ik weer een maar :@

Zoals ik al zei: Veel van wat in Nederland gefokt en vervoerd wordt in megastallen en naar de slachterij, is voor buitenlands gebruik. Krijgen wij dan serieus "minpunten"? Terwijl "wij Nederlanders" juist zo bezig zijn met biologische voeding, etc. In China lachen ze ons uit. En die staat op plek 13!

En hagel afschieten op een groep vogels, katten verdrinken en opzettelijk een groep meerkoeten doodrijden, dat valt gewoon niet goed te praten. Zou nooit mogen gebeuren.
Maar, wederom een maar, komt dat hier nu echt zoveel vaker voor als in $insert ander land? Of heeft het toevallig te maken met het feit dat de onderzoekers uit Nederland komen. Dat wij het hier in Nederland meer in het nieuws gooien?

Zoveel vragen... ;)
  Admin dinsdag 19 april 2011 @ 19:32:08 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95727181
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:37 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, van mij mogen die "megastallen" verboden worden. Maar dat wordt het toch niet, het is een export-product. Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen. En dan zijn "wij Nederlanders" de schuldige?
Ja, in ons eigen land wel ja :D

En megastallen zijn geen aanname maar een feit.

quote:
Ook al zou ELKE Nederlander biologisch vlees gaan eten, zouden de stallen niet verdwijnen.
Ja, jij ook welterusten.

pi_95727709
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 19:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, in ons eigen land wel ja :D

En megastallen zijn geen aanname maar een feit.

[..]
Le-zen. Niet alle branden komen alleen voor in megastallen.
quote:
Ja, jij ook welterusten.
Misschien moet je je eens gaan inlezen.

quote:
Nederland is een grote speler op de internationale markt voor biggen en vleesvarkens. Uit de exportgegevens blijkt dat zon 45% van de in Nederland geproduceerde dieren als big of vleesvarken de grens over gaat.
Vooral blijven roepen dat "wij Nederlanders" zo slecht zijn, ja.

Klik

Nogmaals, Ik zei: STEL DAT elke nederlander biologisch vlees gaat eten, verdwijnen de megastallen niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')