abonnement Unibet Coolblue
pi_95581177
hier door:

nummertje 5: [DEF] Defensie bezuinigingen 2011 #5

laatste post:

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 09:16 schreef AchJa het volgende:
'Precisiebommen NAVO voor Libië raken op'

WASHINGTON - De NAVO kampt met een dreigend tekort aan precisiebommen die ingezet worden tegen het leger van de Libische leider Muammar Kaddafi.

Dat meldde The Washington Post vrijdag op basis van hoge NAVO-functionarissen en Amerikaanse regeringsbronnen.

Volgens de bronnen bewijst het dreigende tekort dat de Europese NAVO-landen zelfs een relatief kleine militaire operatie niet voor langere tijd kunnen volhouden.

De acties tegen Libië zijn nog geen maand bezig. De Amerikanen trokken vorige week hun gevechtsvliegtuigen grotendeels terug. Groot-Brittannië en Frankrijk leveren nu de grootste bijdragen aan de missie.

Afzijdig

De functionarissen vragen zich af of de Verenigde Staten zich afzijdig kunnen houden als Kaddafi's bewind erin slaagt nog maanden aan de macht te blijven.

Behalve het dreigende tekort aan precisiebommen, speelt ook het relatief kleine aantal gevechtsvliegtuigen dat de Europese landen inbrengen de NAVO parten.

Gevechtsvliegtuigen

Secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen van de NAVO vroeg de lidstaten deze week meer gevechtsvliegtuigen te leveren die geschikt zijn voor nauwkeurige bombardementen.

Hij verwacht dat Europese en wellicht Arabische landen op korte termijn meer vliegtuigen beschikbaar stellen.

Verzoek

Frankrijk en Groot-Brittannië hadden eerder al om hulp gevraagd. De Verenigde Staten legden donderdag een verzoek van de Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppé om terug te komen naast zich neer.

Frankrijk en Groot-Brittannië leveren ieder twintig aanvalsvliegtuigen aan de NAVO-missie. Deze toestellen van Europese fabrikanten kunnen niet worden bewapend met Amerikaanse precisiebommen.

De NAVO-landen België, Noorwegen, Denemarken en Canada zetten ieder zes vliegtuigen van Amerikaanse makelij in. Deze kunnen indien nodig wel worden uitgerust met bommen uit de Amerikaanse voorraden.

nu.nl

_O- _O- _O-
lijkt me dat ze de mk82's, 83's en 84's nog wel hebben, alleen de jdam vleugels en koppen niet meer?
Blood Sugar Sex Magik
pi_95585791
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:46 schreef hoogvlieger het volgende:
lijkt me dat ze de mk82's, 83's en 84's nog wel hebben, alleen de jdam vleugels en koppen niet meer?
Zal allemaal best wat ze wel en niet hebben, feit blijft dat de NAVO na een paar weken oorlog al loopt te prutsen omdat er wat spulletjes vacant zijn. Lachwekkend gewoon.
pi_95585920
Eigenlijk wel vreemd dat er niet een of andere instantie of bedrijf is, waar bijv. landen van de Navo materieel kunnen huren.
Definitely not CIA
pi_95586295
Richt dan gelijk een PMC op... :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_95586757
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zal allemaal best wat ze wel en niet hebben, feit blijft dat de NAVO na een paar weken oorlog al loopt te prutsen omdat er wat spulletjes vacant zijn. Lachwekkend gewoon.
qft
Blood Sugar Sex Magik
pi_95587838
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:20 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk wel vreemd dat er niet een of andere instantie of bedrijf is, waar bijv. landen van de Navo materieel kunnen huren.
Dat noemt met een "Private military company" :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_95588179
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:20 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk wel vreemd dat er niet een of andere instantie of bedrijf is, waar bijv. landen van de Navo materieel kunnen huren.
En hoe doe je dat dan met opleidingen voor gebruik van dat spul? Of huur je die er ook bij? Want dat bestaat wel al...
Ja, ik generaliseer.
pi_95710717
Ik hoor van een aantal vrienden dat hun contract niet verlengd word en dat zij 2 maand de tijd hebben om een andere functie te vinden. Is er een reële kans dat ze een andere functie vinden binnen defensie of is het gewoon einde verhaal?
pi_95721890
Wordt hun contract niet verlengd of hun loopt hun plaatsing/functie af?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_95727257
Sorry voor verkeerde omschrijving, hun functie loopt inderdaad af.
pi_95737869
Ligt eraan wat hun huidige functie is, zijn daar tekorten in? Dan is de kans groot dat ze ergens anders terecht kunnen.
En dan ligt het er nog aan de leeftijd en rang. Want ik heb vandaag te horen gekregen dat ik als ooff onder de 30 geen zorgen hoef te gaan maken.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 20 april 2011 @ 08:23:36 #12
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95749283
Hillen: Cariben ontzien bij snijden Defensie

WILLEMSTAD - De voormalige Antillen en Aruba zijn ontzien in de bezuinigingsoperatie op het ministerie van Defensie. Minister Hans Hillen van Defensie zei dat dinsdagmiddag op Curaçao bij de afsluiting van zijn bezoek aan Aruba, Bonaire en Curaçao.

Volgens Hillen hebben de bezuinigingen in principe geen gevolgen voor de Antillen, afgezien van generieke kortingen op de militaire staf. Maar de activiteiten in de Cariben hebben we buiten alle bezuinigingen gehouden. Alle eenheden blijven hier en alle gelegenheden blijven open, zei de bewindsman.

In het verleden liet de Venezolaanse president Hugo Chávez zich uit over een mogelijke inlijving van de ABC-eilanden bij Venezuela. Hiernaar gevraagd zei Hillen: Bezuinigen op de bases op Curaçao en Aruba zou een verkeerd signaal zijn. Niet alleen naar Venezuela toe, ook naar andere landen. De militaire presentie in de Cariben is hier altijd geweest. Op het moment dat je die demonstratief zou gaan verminderen, is dat altijd een heel vreemd gebaar. Dat moet je niet willen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 20 april 2011 @ 09:19:18 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95750401
alsof die militie en die ene Cie wat uitmaakt..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95761077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:23 schreef Cobra4 het volgende:
Volgens Hillen hebben de bezuinigingen in principe geen gevolgen voor de Antillen, afgezien van generieke kortingen op de militaire staf.
En de bezuinigingen op de marine dan?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 20 april 2011 @ 15:39:01 #15
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95763358
Dat staat er: De staf wordt op de Antillen gekort.

En ik heb mijn BR voor de west al ingediend *O*

[ Bericht 60% gewijzigd door paintmeester op 20-04-2011 15:53:39 ]
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  woensdag 20 april 2011 @ 21:27:57 #16
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95779884
ze hebben het steeds over het verdwijnen van 25% van de gev. kracht van de marine.
maarre.. er gaan enkel mijnenjagers weg...

zuiderkruis gaat eruit
komen 2 opv's bij..

Amsterdam wordt langer in dienst gehouden, en de opvolger wat een capabeler schip is , is onderweg. De Rotterdam krijgt ietsjes later de modernisering, subs blijven..

I don't get it..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 21 april 2011 @ 08:22:00 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95793582
Jij ziet alleen de twee OPV's die komen, terwijl in werkelijkheid het complete potje waarmee de andere twee OPV's afgeleverd, uitgerust en opgeleid zouden moeten worden wordt afgepakt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_95795253
Yup en daarnaast zijn de bezuinigingen op spoor 1 & 2 de grootste bij de KM. We hebben straks de capaciteit niet meer om constant te opereren.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95797159
Echt goed plaatsen kan ik het verhaal eventjes niet, maar omdat we in het kader van de bezuinigingen vaak over de noodzaak van tanks gesproken hebben plaats ik dit relaas de Deense Leopard 1A5's die in 1994 in Bosnië gestationeerd waren.

http://www.milhist.dk/post45/boellebank/boellebank_uk.htm

Vergeet niet, dat was in de tijd dat men in Nederland zelfs de kanonnen op de YPR's nog te agressief vond en heeft ingeruild voor .50's. Dat men daardoor in die regio niet meer zo heel veel in de melk te brokkelen heeft men achteraf pas geweten, maar naar mijn indruk niet ingezien.

Sailliant detail: toen de Denen onder zwaar vijandelijk vuur lagen werd hun luchtsteun geweigerd, dat hebben we toch al eens eerder gezien?

Het valt me op dat hoewel Denemarken en Nederland in veel opzichten op elkaar lijken, de Denen toch meer realiteitszin lijken te hebben, gezien de conclusie die ze uit deze oorlog hebben getrokken:

quote:
"Operation Bøllebank" has been viewed as important for several reasons. On one hand, there exists an understanding that "it was the real beginning of a new Danish defence policy where Danish military was to be sent on international missions with heavy military equipment and orders to strike back resolutely if attacked".
  donderdag 21 april 2011 @ 12:50:03 #20
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95801708
Ken dat verhaal..

kijk, of tanks nodig zijn moet je aan de canadezen vragen, of de Amerikanen.. die gaan/gingen simpelweg niet op patrouille door falluja of Bhagdad zonder Abram.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_95814648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:50 schreef Pumatje het volgende:
kijk, of tanks nodig zijn moet je aan de canadezen vragen, of de Amerikanen.. die gaan/gingen simpelweg niet op patrouille door falluja of Bhagdad zonder Abram.
Daar noem je ook even wat he.
Ja, ik generaliseer.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 21 april 2011 @ 19:14:54 #22
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95817199
En daar gaan de plannen voor het overhevelen van militairen naar de Politie de prullenbak in:

Agenten vervangen door toezichthouders

10.000 agenten worden de komende jaren vervangen door lager opgeleide en dus goedkopere toezichthouders.

Met de maatregel kan zo'n dertig miljoen euro opbrengen, meldt de NOS.

De kabinetsplannen moeten uiterlijk in 2015 zijn verwezenlijkt.

De bonden zijn tegen de plannen. Volgens hen zal het aantal onopgeloste misdaadzaken stijgen. Ook de korpsbeheerders zijn tegen

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95827313
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
En daar gaan de plannen voor het overhevelen van militairen naar de Politie de prullenbak in:

Agenten vervangen door toezichthouders

10.000 agenten worden de komende jaren vervangen door lager opgeleide en dus goedkopere toezichthouders.

Met de maatregel kan zo'n dertig miljoen euro opbrengen, meldt de NOS.

De kabinetsplannen moeten uiterlijk in 2015 zijn verwezenlijkt.

De bonden zijn tegen de plannen. Volgens hen zal het aantal onopgeloste misdaadzaken stijgen. Ook de korpsbeheerders zijn tegen

Bron: www.telegraaf.nl
Die plannen zijn er nooit geweest! Hillen maakte defensiepersoneel blij met een dode mus.
pi_95827513
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:14 schreef Cobra4 het volgende:
En daar gaan de plannen voor het overhevelen van militairen naar de Politie de prullenbak in:

Agenten vervangen door toezichthouders

10.000 agenten worden de komende jaren vervangen door lager opgeleide en dus goedkopere toezichthouders.

Met de maatregel kan zo'n dertig miljoen euro opbrengen, meldt de NOS.

De kabinetsplannen moeten uiterlijk in 2015 zijn verwezenlijkt.

De bonden zijn tegen de plannen. Volgens hen zal het aantal onopgeloste misdaadzaken stijgen. Ook de korpsbeheerders zijn tegen

Bron: www.telegraaf.nl
Alsof militairen een op een politieagent kunnen worden, niemand nam die suggestie toch serieus...? :')
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95827706
30 miljoen :') :') :') :') :') :') :') :') gemeente voorschoten alleen al heeft nog 23 liggen
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_95828198
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:59 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Alsof militairen een op een politieagent kunnen worden, niemand nam die suggestie toch serieus...? :')
Het zou mij niets verbazen!

Sowieso worden er bij de psychologische keuring hele andere eisen gesteld.
pi_95829185
En d politie betaalt veel te weinig. :)
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  vrijdag 22 april 2011 @ 01:29:14 #28
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_95838271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:01 schreef m.k het volgende:
30 miljoen :') :') :') :') :') :') :') :') gemeente voorschoten alleen al heeft nog 23 liggen
inderdaad...dit zijn ook 30 dagen Baan 9 op schietserie.
30 miljoen... waar hebben we het over.
om daar duizenden Politie agenten voor te ontslaan.

geloof ook niets van dat pers bericht by the way, het zou qua personeel een meer ingrijpende bezuiniging dan bij Defensie betekenen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 22 april 2011 @ 10:43:54 #29
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95843311
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:59 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Alsof militairen een op een politieagent kunnen worden, niemand nam die suggestie toch serieus...? :')
Alleen de mensen in het kabinet nemen het serieus. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 april 2011 @ 16:09:45 #30
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95889638
Machtsstrijd in leger bedreigt ‘Assen'

ASSEN - De strijd om de Johan Willem Frisokazerne in Assen is nog lang niet gestreden. Hoewel minister Hans Hillen van defensie twee weken geleden besloot de luchtmobiele brigade te vrijwaren van bezuinigingen is daarmee nog niet gezegd dat de kazerne open blijft. Onder anderen de Drentse commissaris van de koningin Jacques Tichelaar (maakt zich grote zorgen. "Mij bereiken geluiden dat minister Hillen het definitieve besluit gaat uitstellen."

Tichelaar vindt dat zeer verontrustend. "Het lijkt er nu op dat er niet op 1 juli maar op zijn vroegst pas op 1 augustus een brief van het ministerie komt. Midden in het Kamerreces dus, en dat zou wel zeer merkwaardig zijn. September is waarschijnlijker." Volgens Tweede Kamerlid Erik Ziengs (VVD) uit Assen komt Hillen op 1 juli wel met een brief maar zal die nog geen definitieve duidelijkheid verschaffen over de locatiekeuze. "Dat is dus hetzelfde als geen brief", zegt Tichelaar.

"Hillen slaagt er nog niet in de goede informatie uit zijn ministerie te trekken", zegt Ziengs, die zich net als Tichelaar zorgen maakt over deze gang van zaken. "We zullen alles op alles moeten zetten om de minister toch over de streep te trekken."

Binnen defensie is een machtsstrijd gaande tussen legeronderdelen die strijden voor hun eigen hachje. Dat zou de besluitvorming rond de Asser kazerne vertragen en wijst er tevens op dat de strijd om behoud nog lang niet gestreden is.

Bron: www.dvhn.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95889961
quote:
Binnen defensie is een machtsstrijd gaande tussen legeronderdelen die strijden voor hun eigen hachje. Dat zou de besluitvorming rond de Asser kazerne vertragen en wijst er tevens op dat de strijd om behoud nog lang niet gestreden is.
Dat is lijkt mij altijd wel in enige vorm gaande. De verschillende onderdelen vinden hun manier van opereren begrijpelijk de beste. Het is de moeilijke taak van de CDS, minister en dergelijke om een keuze te maken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 09:03:29 #32
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95984258
Harde acties boze militairen

AMSTERDAM - Komende maand wordt een grote demonstratie verwacht van boze militairen. Die zijn woedend wegens de zesduizend gedwongen ontslagen die het kabinet heeft aangekondigd.

Verwacht wordt dat de militairen vanaf hun kazernes naar Den Haag zullen marcheren, waar ze samenkomen met hun gezinnen en burgerpersoneel. Militairen mogen niet staken, maar het burgerpersoneel van Defensie mag dat wel.

En dat zijn bij elkaar zo'n 20.000 man. Volgens voorzitter Wim van den Burg van de vakbond AFMP zijn ook stiptheidsacties te verwachten. „Militairen gaan nu nog flexibel om met de strikte arbeidstijden, maar zullen voortaan alles volgens de regels doen”, zegt hij.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95993858
Hoe pijnlijk het ook is, ik vind het een prima bezuiniging.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:35:52 #34
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95994818
Dat wordt een flink stuk marcheren vanaf Den Helder _O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:23:48 #35
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95998725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:35 schreef paintmeester het volgende:
Dat wordt een flink stuk marcheren vanaf Den Helder _O-
Marnewaard/-huizen.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_96001068
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:11 schreef kort het volgende:
Hoe pijnlijk het ook is, ik vind het een prima bezuiniging.
Prima? Zonder te kijken hoe of wat ergens een streep doorheen halen? :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 26 april 2011 @ 17:21:08 #37
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96001330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:16 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Prima? Zonder te kijken hoe of wat ergens een streep doorheen halen? :')
Niet reageren..
Don't feed the troll enzo
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 17:58:21 #38
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96003018
Militairen boycotten wellicht Vierdaagse

Militairen overwegen de Nijmeegse Vierdaagse te boycotten als onderdeel van de acties tegen de aangekondige bezuinigingen op defensie.

De militairen protesteren komende maand tegen de zesduizend gedwongen ontslagen die het kabinet heeft aangekondigd en bekijken daarom nog of zij deelnemen aan de Vierdaagse, dat zegt woordvoerder Ed Lugthart van de militaire vakbond AFMP. Dit kan vervelende gevolgen hebben voor het wandelevenement, dat wordt gekenmerkt door zijn militaristische karakter. Defensie zorgt voor Kamp Heumensoord, het tijdelijke kamp voor nationale en internationale militaire deelnemers, en een loopbrug op de route richting de finish in Nijmegen. Dat meldt omroep Gelderland.

Marsleider Willemstein van de Vierdaagse stelt dat er een overeenkomst is met Defensie en maakt zich daarom nog geen zorgen. Het grootste wandelevenement ter wereld vindt dit jaar plaats van 19 tot en met 22 juli.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:07:51 #39
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96003513
Goed plan.. kappen met alle teringzooi eromheen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:14:40 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96003862
Wat denk je zelf? Er wordt gewoon een hoge pief opgezet die baangarantie heeft en het voetvolk een dienstopdracht geeft. Iedereen uitgeluld en we gaan weer max dienen.
  dinsdag 26 april 2011 @ 18:49:26 #41
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96005561
natuurlijk... zo gaat het ook lopen.
Maar dan nog...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_96005634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:16 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Prima? Zonder te kijken hoe of wat ergens een streep doorheen halen? :')
In MMORTS'en zie je soortgelijke acties :) Kleine landen bezuinigen het leger weg omdat het toch zinloos is.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:02:39 #43
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_96006215
Ja want een MMORTS is ook echt zoals het ekte leven :')
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_96006309
Ik zou zeggen wel starten (nijmegen) en naar pakweg kwartiertje ermee kappen. Blaartjes enzo.
pi_96006368
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:02 schreef Vronsky het volgende:
Ja want een MMORTS is ook echt zoals het ekte leven :')
Nee maar het is wel een mooie simulator. Zeg nou zelf, wat hebben we nou aan 70 leopards? Mocht het ooit zover komen dat Duitsland of Frankrijk ons willen innemen maken we toch al geen kans bij voorbaat. Nederlandse Leopards worden ook nooit uitgezonden.

Maak gewoon een kleine landmacht + JSF's voor externe missies :)
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:07:01 #46
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_96006426
Gaat niet over het lopen ;).

Defensie is blijkbaar essentieel voor de organisatie achter de vierdaagse.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:05 schreef kort het volgende:

[..]

Nee maar het is wel een mooie simulator. Zeg nou zelf, wat hebben we nou aan 70 leopards? Mocht het ooit zover komen dat Duitsland of Frankrijk ons willen innemen maken we toch al geen kans bij voorbaat.
Eh, ik durf er geld op te verwedden dat wij het heel wat langer uithouden dan jij zou verwachten indien we worden binnen gevallen, al helemaal deze dagen.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:07:17 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96006613
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

En hoe komen we daar?
Zover ik weet wordt er alleen maar bezuinigd op mijnenjagers bij de marine. Er blijft iig. genoeg boten/vlieg materieel over voor transport.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:14:32 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96006821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:10 schreef kort het volgende:

[..]

Zover ik weet wordt er alleen maar bezuinigd op mijnenjagers bij de marine.
:D Er wordt wel wat meer ingeleverd hoor.

quote:
Er blijft iig. genoeg boten/vlieg materieel over voor transport.
Wat dan? Misschien ben jij zo terzake kundig dat ik wat gemist heb, maar kom maar op met de cijfers zou ik zeggen!
pi_96006888
De VVD is de laatste die ervoor zal zorgen dat we niet meer naar Irak/Afghanistan e.d. kunnen, zal vast en zeker goed zitten.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:18:00 #51
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96006993
Strategisch transport wordt grotendeels uitbesteed. Al die containers vol met materieel kunnen we nooit alleen met eigen middelen vervoeren.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:22:37 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96007224
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:18 schreef paintmeester het volgende:
Strategisch transport wordt grotendeels uitbesteed. Al die containers vol met materieel kunnen we nooit alleen met eigen middelen vervoeren.
Joh... Ik reageerde op de post van Kort die blijkbaar de mening is toegedaan dat defensie alle transportmiddelen in huis heeft. Dat hebben we nu al niet en gaan we zeker niet krijgen.

Nu wordt eea uitbesteed maar als je per schip naar een wat moeilijker gebied moet dan doet de koopvaardij ook niet meer mee.
  dinsdag 26 april 2011 @ 19:47:18 #53
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96008782
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:05 schreef kort het volgende:

[..]

Nee maar het is wel een mooie simulator. Zeg nou zelf, wat hebben we nou aan 70 leopards? Mocht het ooit zover komen dat Duitsland of Frankrijk ons willen innemen maken we toch al geen kans bij voorbaat. Nederlandse Leopards worden ook nooit uitgezonden.

Maak gewoon een kleine landmacht + JSF's voor externe missies :)
Omdat we optreden in Navo verband is dat dus een perfect getal koektrommel, daar is de gehele krijgsmacht nu al op gebouwd, niet voor op een invasie van een buurland.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 20:02:51 #54
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96009827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:10 schreef kort het volgende:

[..]

Zover ik weet wordt er alleen maar bezuinigd op mijnenjagers bij de marine. Er blijft iig. genoeg boten/vlieg materieel over voor transport.
Lees dit even: http://www.rijksoverheid.(...)sbrief-defensie.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96010227
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:18 schreef paintmeester het volgende:
Strategisch transport wordt grotendeels uitbesteed. Al die containers vol met materieel kunnen we nooit alleen met eigen middelen vervoeren.
Nog mooier, uitbesteding is efficiënt en goedkoop.
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:16:37 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:43 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96010945
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:02 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Lees dit even: http://www.rijksoverheid.(...)sbrief-defensie.html
beetje erg veel weer..
kun je even conclusie maken die hierop betrekking heeft ;)

alvast dank daarvoor
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 april 2011 @ 20:24:43 #58
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96011340
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:18 schreef Pumatje het volgende:

[..]

beetje erg veel weer..
kun je even conclusie maken die hierop betrekking heeft ;)

alvast dank daarvoor
Het enige wat ik dan kan doen is de regelafstand verkleinen en het aantal pagina's terugbrengen naar 30. ;)

Ik kan die lijst toch echt niet veranderen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96017940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 19:10 schreef kort het volgende:

[..]

Zover ik weet wordt er alleen maar bezuinigd op mijnenjagers bij de marine. Er blijft iig. genoeg boten/vlieg materieel over voor transport.
Uhh, nee. Naast 4 mijnenjagers gaan er nog 2 OPV's (niet aangekocht, of weer door verkocht, weet ik veel wat ze bedacht hebben...) en 1 bevoorrader (Zuiderkruis) uit, de andere bevoorrader (Amsterdam) wordt in 2014 vervangen door het JSS.

En hier gaat het mis, de OPV's zijn gemaakt voor de huidige missies die we doen, piraten en drugsbootjes jagen. En met een bemanning die een 3e kleiner is (50 ipv 150 man). Goeie actie om er dan 2 niet te kopen en te blijven doormodderen met die lcf's (die uiteindelijk weer meer geld gaan kosten omdat ze het energiepark moeten vervangen).

Dan de Zuiderkruis, eerst dat ding opknappen na dit geintje en vervolgens weg doen. Wat denk dat dat gekost heeft? Ik weet het niet en ik wil het niet weten.

En dan nog de Amsterdam en het JSS. De aanloopbemanning voor het JSS treed pas in 2014 aan, voordat het JSS daadwerkelijk vaart zijn we 2 jaar verder. En dan 2 jaar zonder bevoorrader doen? Ik betwijfel of we dat gaan fixen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:08 schreef kort het volgende:

[..]

Nog mooier, uitbesteding is efficiënt en goedkoop.
Nog mooier, aan defensie wordt de hoogste prijs gevraagd, en ze betalen ook nog. Hoezo goedkoop? En goedkoop is duurkoop. (zie LCF)
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  dinsdag 26 april 2011 @ 22:20:01 #60
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96019385
quote:
Dan de Zuiderkruis, eerst dat ding opknappen na dit geintje en vervolgens weg doen. Wat denk dat dat gekost heeft? Ik weet het niet en ik wil het niet weten.
Dat was dan ook een pilot om te kijken of we hem konden inzetten als onderzeeboot ^O^
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 28 april 2011 @ 14:19:02 #61
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96089032
Steun voor bedreigde heli’s

GILZE-RIJEN -
Niemand minder dan prof. mr. Pieter van Vollenhoven blijkt als een soort superjoker door de Koninklijke Luchtmacht te worden ingezet om te proberen de dreigende wegbezuinigingen van Cougarhelikopters ongedaan te maken. Van Vollenhoven is reservekolonel bij de Koninklijke Luchtmacht.


Op vliegbasis Gilze-Rijen stak de echtgenoot van prinses Margriet gistermiddag vijftig militairen van het Defensie Helikopter Commando een hart onder de riem nadat ze een gevechtsinsigne ontvingen voor hun inzet in Afghanistan: „Laat de verschrikkelijke bezuinigingen die sommigen van u persoonlijk treffen niet uw geest verduisteren. In het leven doemen altijd weer nieuwe kansen op”, aldus Van Vollenhoven.

Luchtshow

De reserveofficier was als lid van het koningshuis gistermiddag hoofdpersoon in een strak geregisseerde luchtmachtshow die welhaast op Noord-Koreaanse leest geschoeid leek. Vertegenwoordigers van alle squadrons waren opgetrommeld, net als de voltallige Luchtmachtkapel en ridder in de Militaire Willemsorde kapitein Frits den Ouden. Zelfs het vaandel van de luchtstrijdkrachten werd met het nodige ceremonieel de basis opgedragen waarna een luchtshow met wentelwieken volgde.Commandant Jac Jansen vertelde de vijftig onderscheiden militairen dat zij het voor luchtmachtbegrippen erg uitbundige decor volledig verdienen. „Sommigen van u vlogen de kogels om de oren of werden aangevallen met raketten. Maar veel grondtroepen werden door u ontzet. U maakte daar het verschil.”

Ten prooi

Na de lofzang op zijn personeel wist de hoogste luchtmachtofficier van ons land niet hoe snel hij de ook in Afghanistan gebruikte Cougarheli’s ter sprake moest brengen. De toestellen dreigen ten prooi te vallen aan de bezuinigingsdrift van defensieminister Hillen. „Uw inzet de afgelopen jaren is voor sommigen misschien moeilijk te rijmen met de bezuinigingen en dat begrijp ik heel goed”, zo sprak generaal Jansen.

Zegsman luitenant-kolonel Olav Spanjer ontkent dat de luchtmacht bezig is met een gepland charmeoffensief voor de bedreigde heli’s. Volgens de overste is het ’volledig toeval’ dat de Cougars de laatste tijd overal opduiken. Zo waren ze eerder deze week prominent in beeld bij het blussen van bosbranden.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 29 april 2011 @ 00:23:12 #62
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96120425
Militaire bonden plannen landelijke actiedag

Defensiepersoneel kan de datum alvast met potlood in de agenda zetten. Den Haag wordt waarschijnlijk op donderdag 26 mei het toneel van militaire acties.

De vakbonden vervroegen de landelijke actiedag drie weken, omdat de Tweede Kamer heeft besloten om op 6 juni te debatteren over de aangekondigde bezuinigingen van 1 miljard euro in de komende vier jaar.

Onder voorbehoud
Dat heeft voorzitter Wim van den Burg van de militaire bond AFMP donderdag gezegd. 'Het zou mosterd na de maaltijd zijn als de actiedag na het debat plaatsheeft.' De actiedag is onder voorbehoud, omdat de gemeente Den Haag nog toestemming moet geven. Ook de actieplek is nog niet bekend en hangt af van de te verwachten opkomst.

'Mars voor de rechtvaardigheid'
Het is de bedoeling dat militairen zich verzamelen bij een kazerne in Den Haag en dan marcheren naar de actiebijeenkomst in het centrum. Van den Burg verwacht duizenden deelnemers aan deze 'mars voor de rechtvaardigheid'.

Bron: www.Inoverheid.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:01:56 #63
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96284271
Parlementaire behandeling beleidsbrief

Het parlement krijgt op verzoek van de Tweede Kamer nog voor het meireces van 29 april tot 16 mei een technische briefing over de bezuinigingen bij Defensie.

De Kamer krijgt de gelegenheid om op maandag 16 mei schriftelijke vragen te stellen over de beleidsbrief van minister Hillen van 8 april. Die moeten na 10 dagen zijn beantwoord. Minister Hillen heeft gezegd dat dit alleen mogelijk is, als het aantal vragen binnen de perken blijft. Zo niet, dan wil de bewindsman daarvoor meer tijd uittrekken.

Op maandag 30 mei voeren de Kamerleden rondetafelgesprekken met deskundigen en belanghebbenden. Op maandag 6 juni wordt, van 10.30 tot 21.30, een nota overleg gevoerd.

De Kamer gaat op donderdag 30 juni op zomerreces en vraagt daarom de bewindsman het infra-beleggingsplan eerst op 12 augustus naar de Kamer te sturen en niet al op 1 juli zoals was aangekondigd in de brief 'Defensie na de kredietcrisis: een kleinere krijgsmacht in een onrustige wereld'.

De Kamer heeft minister Hillen gevraagd tot de afhandeling van de Beleidsbrief geen onomkeerbare stappen te zetten. De bewindsman heeft echter gezegd dat dit moeilijk wordt als er overeenstemming met de bonden mogelijk blijkt te zijn. Andere maatregelen zijn in beginsel nog terug te draaien, omdat het af te stoten materieel zeer waarschijnlijk in juni nog niet is verkocht.

Bron: Intranet
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:03:16 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 mei 2011 @ 17:36:18 #65
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96349329
“@ActiesDefensie: Wrang afscheid Cougar-helikopters op Bevrijdingsdag. Bemanning vliegt Ambassadeurs van de Vrijheid naar alle podia en dan: Cougar exit!”
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 mei 2011 @ 17:36:35 #66
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96349339
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:03 schreef AchJa het volgende:
Dus, 1 juli gaat het niet worden.
Wat een verrassing. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96357763
slechts uitstel van executie, helaas.
  woensdag 4 mei 2011 @ 20:22:23 #68
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96357983
Nu maken ze het een paar weken later bekend wanneer we zomerverlof hebben.
Kan je als je terugkomt op de kazerne meteen het licht uitdoen. _O-
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 mei 2011 @ 12:41:22 #69
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96541906
Militair gaat zich vervelen

Veel Nederlandse beroepsmilitairen moeten de komende maanden gaan luieren vanwege bezuinigingen.

Oude tijden van slaapverwekkende ledigheid tijdens de dienstplicht staan op het punt te herleven nu Defensie vandaag de door het kabinet wegbezuinigde vier mijnenjagers, elf Cougar-helikopters en zestig Leopard-tanks uit de roulatie haalt. Het ministerie wil hiermee alvast een beginnetje maken met de opgelegde bezuinigingen van 1 miljard euro.

Voor de duizenden militairen die met deze wapensystemen werken, wordt zo snel mogelijk ander passend werk gezocht. Maar de kans bestaat dat sommigen de komende tijd even niets te doen hebben, zo bevestigt Defensie-woordvoerster Patricia Sonneveld: „Bij de herplaatsingen lopen we wel tegen het beperkte aantal vacatures op.”

Haar collega Klaas Meijer gaat ervan uit dat commandanten niet terugvallen op het uit de dienstplichttijden bekende driemaal daags laten poetsen van toch al glimmende laarzen. „Er kan veel gebeuren op het gebied van onderhoud aan materieel en gebouwen.”

Goedkeuring

Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm komt vanochtend hoogstpersoonlijk naar de luchtmachtbasis Gilze-Rijen om het personeel uitleg te verschaffen over het hoe en waarom van het plotse stilzetten van het peperdure oorlogsmaterieel. Veel krijgsmachtmedewerkers snappen hier weinig van omdat de Tweede Kamer nog niet eens goedkeuring heeft gegeven aan de bezuinigingsvoorstellen van minister Hans Hillen (Defensie).

Woordvoerster Sonneveld van het departement legt uit dat elke dag stilstand is meegenomen: „Dat spaart brandstof, reservedelen en onderhoud uit.” Drie wegbezuinigde Cougar-heli’s van de luchtmacht blijven voorlopig nog even inzetbaar om in geval van nood nieuwe bosbranden te kunnen bestrijden.In totaal verdwijnen binnen defensie 12.000 arbeidsplaatsen. Begin volgend jaar moet iedereen weten waar hij aan toe is.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 mei 2011 @ 12:45:05 #70
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96542034
Afslankingsoperatie krijgsmacht begint


DEN HAAG - De krijgsmacht moet het voortaan doen zonder tanks en met minder F-16's, helikopters en mijnenjagers.

Maandag wordt een deel van het materieel buiten dienst gesteld, als eerste stap van de ingrijpende reorganisatie die minister Hans Hillen (Defensie) begin vorige maand aankondigde.

Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm komt hiervoor naar de militaire vliegbasis in Gilze-Rijen, waar veertien Cougar-transporthelikopters aan de grond worden gehouden.

Elders worden zestig Leopardtanks (Oirschot en Havelte), negentien F-16-gevechtsvliegtuigen (Volkel) en vier mijnenjagers (Den Helder) stilgezet.

Defensie probeert een passende functie in de organisatie te vinden voor de honderden medewerkers van de eenheden die hierdoor niets meer te doen hebben.

Besparen

Hillen wil de komende vier jaar 1 miljard euro structureel besparen. Bijna 12.000 van de 69.000 medewerkers moeten daardoor weg. De helft vloeit af via natuurlijk verloop en voor 6000 mensen volgt gedwongen ontslag.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 mei 2011 @ 12:46:09 #71
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96542075
“@ActiesDefensie: Volle zaal bij actiemeeting vlb Woensdrecht. Gaan bussen vullen op 26 mei! #actiedag #defensiepersoneel”
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 mei 2011 @ 17:42:49 #72
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96555290
Defensie zet operationele eenheden stil

9 mei 2011, 17.02 uur
Verspreid over het land zijn vandaag als gevolg van de bezuinigingen bij Defensie de eerste operationele eenheden en wapensystemen stilgezet. Zo blijven 14 Cougar-transporthelikopters en 19 F-16’s vanaf nu aan de grond. Ook worden alle 60 Leopard-gevechtstanks en 4 mijnenjagers stilgezet. Het betreffende personeel krijgt tijdelijk andere taken.

“Een heel sombere dag voor Defensie”, zo vertelde Commandant der Strijdkrachten generaal Peter van Uhm de pers op Vliegbasis Gilze-Rijen. Hij gaf hier uitleg over de grootscheepse bezuinigingsoperatie die vanaf vandaag concreet wordt.

Doordat de nu stilgezette eenheden niet langer oefenen, trainen of opleiden, realiseert Defensie direct een belangrijke kostenbesparing. De komende tijd verricht het personeel alleen nog het noodzakelijke onderhoud. De overige militairen en burgermedewerkers krijgen tijdelijk ander werk.

Wrang
Deze dag markeert het begin van de grootscheepse bezuinigingsoperatie bij Defensie. Doel daarvan is om in 2014 de kosten van de krijgsmacht met 1 miljard euro te hebben teruggebracht. Circa 12.000 functies zijn tegen die tijd verdwenen.

“Het is een hele moeilijke tijd”, erkende Van Uhm. “En wrang omdat de wereld steeds meer onzekerheden kent. Kijk naar Libië, of de piraterij voor de kust van Somalië. Nu moeten we hele goede spullen gaan verkopen. Dat gaat ook mij niet in de koude kleren zitten.”

Kamerdebat
De Tweede Kamer debatteert begin juni over de voorgenomen bezuinigingen. Tot die tijd bereidt Defensie de reorganisaties voor. Van het daadwerkelijk opheffen van eenheden is nog geen sprake. In juli wordt duidelijk hoe de afgeslankte Defensieorganisatie eruit gaat zien en hoeveel arbeidsplaatsen daadwerkelijk verdwijnen. Eind 2011 of medio 2012 weet elke Defensiemedewerker waar hij of zij aan toe is.

Bron: www.defensie.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96555494
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:42 schreef Cobra4 het volgende:
Defensie zet operationele eenheden stil

.....

Kamerdebat
De Tweede Kamer debatteert begin juni over de voorgenomen bezuinigingen. Tot die tijd bereidt Defensie de reorganisaties voor. Van het daadwerkelijk opheffen van eenheden is nog geen sprake. In juli wordt duidelijk hoe de afgeslankte Defensieorganisatie eruit gaat zien en hoeveel arbeidsplaatsen daadwerkelijk verdwijnen. Eind 2011 of medio 2012 weet elke Defensiemedewerker waar hij of zij aan toe is.

Bron: www.defensie.nl
Eind 2011 of medio 2012... klein verschil maar, als het om je baan gaat :')
  maandag 9 mei 2011 @ 18:04:29 #74
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96556186
Hee mensen, heb het enorm druk.
Ben daarom even afwezig.. ben er over 2 dagen weer.. anyway
Vandaag zijn de pantsers stilgezet...

veel tv geweest vandaag.. en als je RTL nieuws, Powned of Omroep brabant kijkt.. dan zie je me wel in beeld :P
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 9 mei 2011 @ 18:05:25 #75
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_96556221
Ons is altijd voorgehouden dat er pas duidelijkheid zou komen tegen het zomerverlof 2012. Medio 2012 dus.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  maandag 9 mei 2011 @ 21:21:45 #76
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_96568705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:23 schreef Cobra4 het volgende:
Hillen: Cariben ontzien bij snijden Defensie

WILLEMSTAD - De voormalige Antillen en Aruba zijn ontzien in de bezuinigingsoperatie op het ministerie van Defensie. Minister Hans Hillen van Defensie zei dat dinsdagmiddag op Curaçao bij de afsluiting van zijn bezoek aan Aruba, Bonaire en Curaçao.

Volgens Hillen hebben de bezuinigingen in principe geen gevolgen voor de Antillen, afgezien van generieke kortingen op de militaire staf. Maar de activiteiten in de Cariben hebben we buiten alle bezuinigingen gehouden. Alle eenheden blijven hier en alle gelegenheden blijven open, zei de bewindsman.

In het verleden liet de Venezolaanse president Hugo Chávez zich uit over een mogelijke inlijving van de ABC-eilanden bij Venezuela. Hiernaar gevraagd zei Hillen: Bezuinigen op de bases op Curaçao en Aruba zou een verkeerd signaal zijn. Niet alleen naar Venezuela toe, ook naar andere landen. De militaire presentie in de Cariben is hier altijd geweest. Op het moment dat je die demonstratief zou gaan verminderen, is dat altijd een heel vreemd gebaar. Dat moet je niet willen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
nooit gesnapt waarom ze daar oefenen. De meeste oorlogsgebieden liggen in het midden-oosten, het klimaat is dan toch niet echt gelijk ofzo.

De britten oefenen in kenia, wat met sommige delen (woestijngebied en droogte) meer op het klimaat van het midden-oosten lijkt
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 mei 2011 @ 21:24:49 #77
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96568960
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:21 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

nooit gesnapt waarom ze daar oefenen. De meeste oorlogsgebieden liggen in het midden-oosten, het klimaat is dan toch niet echt gelijk ofzo.

De britten oefenen in kenia, wat met sommige delen (woestijngebied en droogte) meer op het klimaat van het midden-oosten lijkt
Er staat toch echt letterlijk in de tekst van het artikel waarom Defensie daar present is.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96582694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 14:19 schreef Cobra4 het volgende:
Steun voor bedreigde heli’s

GILZE-RIJEN -
Niemand minder dan prof. mr. Pieter van Vollenhoven blijkt als een soort superjoker door de Koninklijke Luchtmacht te worden ingezet om te proberen de dreigende wegbezuinigingen van Cougarhelikopters ongedaan te maken. Van Vollenhoven is reservekolonel bij de Koninklijke Luchtmacht.


Op vliegbasis Gilze-Rijen stak de echtgenoot van prinses Margriet gistermiddag vijftig militairen van het Defensie Helikopter Commando een hart onder de riem nadat ze een gevechtsinsigne ontvingen voor hun inzet in Afghanistan: „Laat de verschrikkelijke bezuinigingen die sommigen van u persoonlijk treffen niet uw geest verduisteren. In het leven doemen altijd weer nieuwe kansen op”, aldus Van Vollenhoven.

Luchtshow

De reserveofficier was als lid van het koningshuis gistermiddag hoofdpersoon in een strak geregisseerde luchtmachtshow die welhaast op Noord-Koreaanse leest geschoeid leek. Vertegenwoordigers van alle squadrons waren opgetrommeld, net als de voltallige Luchtmachtkapel en ridder in de Militaire Willemsorde kapitein Frits den Ouden. Zelfs het vaandel van de luchtstrijdkrachten werd met het nodige ceremonieel de basis opgedragen waarna een luchtshow met wentelwieken volgde.Commandant Jac Jansen vertelde de vijftig onderscheiden militairen dat zij het voor luchtmachtbegrippen erg uitbundige decor volledig verdienen. „Sommigen van u vlogen de kogels om de oren of werden aangevallen met raketten. Maar veel grondtroepen werden door u ontzet. U maakte daar het verschil.”

Ten prooi

Na de lofzang op zijn personeel wist de hoogste luchtmachtofficier van ons land niet hoe snel hij de ook in Afghanistan gebruikte Cougarheli’s ter sprake moest brengen. De toestellen dreigen ten prooi te vallen aan de bezuinigingsdrift van defensieminister Hillen. „Uw inzet de afgelopen jaren is voor sommigen misschien moeilijk te rijmen met de bezuinigingen en dat begrijp ik heel goed”, zo sprak generaal Jansen.

Zegsman luitenant-kolonel Olav Spanjer ontkent dat de luchtmacht bezig is met een gepland charmeoffensief voor de bedreigde heli’s. Volgens de overste is het ’volledig toeval’ dat de Cougars de laatste tijd overal opduiken. Zo waren ze eerder deze week prominent in beeld bij het blussen van bosbranden.

Bron: www.telegraaf.nl
Grootste onzin bericht 2011. Geen woord van waar. Diep trieste 'journalistiek'.
pi_96582709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 02:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Grootste onzin bericht 2011. Geen woord van waar. Diep trieste 'journalistiek'.
Bron? ;)
pi_96582978
Ik stond zelf middenin dat Noord-Koreaans tafereel.

Die journalist heeft alles gewoon uit zijn duim gezogen. De waarheid is dat het gewoon een sobere ceremonie was.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:16:12 #81
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96602044
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:04 schreef Pumatje het volgende:
veel tv geweest vandaag.. en als je RTL nieuws, Powned of Omroep brabant kijkt.. dan zie je me wel in beeld :P
Hier is de uitzending te zien van PowNews;
http://www.powned.tv/uitzendinggemist/pownews.html
(Uitzending van 9 Mei)
pi_96614429
verdwijnen nu alle rupsvoertuigen ook de "tanks" met kranen en dergelijke?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 mei 2011 @ 20:21:55 #83
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96614628
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef densmee het volgende:
verdwijnen nu alle rupsvoertuigen ook de "tanks" met kranen en dergelijke?
Nee, die blijven. De vervanging laat wel wat langer op zich wachten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96614934
Wat gaat er met de cav. Verkenners gebeuren?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:29:11 #85
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_96615163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 02:30 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik stond zelf middenin dat Noord-Koreaans tafereel.

Die journalist heeft alles gewoon uit zijn duim gezogen. De waarheid is dat het gewoon een sobere ceremonie was.
Ben ik iid met je eens, ik stond er ook midden in. Totaal geen pro-cougar verhaal, gewoon een dankwoord omdat die heli's ook veelvuldig zijn ingezet in missie gebieden
  woensdag 11 mei 2011 @ 12:17:37 #86
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96643611
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef densmee het volgende:
verdwijnen nu alle rupsvoertuigen ook de "tanks" met kranen en dergelijke?
Ben wel benieuwd wat er met de Buffels van de OBD groepen van 11/42 tank gaat gebeuren. Zou mij niks verbazen als deze ook stilgezet worden...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 17 mei 2011 @ 07:32:41 #87
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96926468
Brabant wil soldaten naar werk bemiddelen

TILBURG - Zestien Brabantse gemeenten en de provincie willen de Tweede Kamer op de hoorzitting over de bezuinigingen bij Defensie volgende week vooral wijzen op de kansen voor werknemers die hun baan dreigen te verliezen. Provincie en gemeenten willen met het ministerie van Defensie om de tafel om het personeel te begeleiden naar werk in de techniek, een branche die in Brabant duizenden vacatures heeft.

Ze hebben dat maandagavond afgesproken in een gezamenlijk overleg, aldus de Tilburgse wethouder Erik de Ridder (Economische Zaken) die de Tweede Kamer volgende week namens alle betrokkenen te woord staat. Bij het overleg waren ook de Brabantse werkgevers en uitkeringsinstantie UWV betrokken.

Defensie is de grootste werkgever in Brabant en de bezuinigingen treffen de provincie hard. De gemeenten willen niet per se tornen aan de bezuinigingen, legde De Ridder uit. Wel willen ze Den Haag overtuigen om alle bases en kazernes in Brabant open te houden om kapitaalvernietiging te voorkomen.

Brabant wil Den Haag wijzen op de initiatieven die al bestaan voor vliegtuig- en helikopteronderhoud in West-Brabant. Minister Hans Hillen heeft reeds aangekondigd dat hij het onderhoud van al het vliegend materieel wil concentreren op Woensdrecht.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)delen___.html?p=11,2
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 17 mei 2011 @ 09:07:55 #88
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 17 mei 2011 @ 16:55:32 #89
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96946216
“@WassilaHachchi: #Hillen geeft (militaire) ambtenaren geen toestemming hoorzitting bezuinigingen #defensie VVD, CDA en PVV vinden 't prima #geentransparantie”

“@WassilaHachchi: Draagvlak #defensie in samenleving? Hoorzitting over defensie bezuinigingen kan daar aan bijdragen, minister Hillen! #gemistekans”
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:18:30 #90
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96953376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:19 schreef densmee het volgende:
verdwijnen nu alle rupsvoertuigen ook de "tanks" met kranen en dergelijke?
Die gaan ook weg ja...
slim he ! :) Horen namelijk bij de tankbataljons.

Wat ze nu hebben gedaan, zijn oude Leo1s uit het museum getrokken.. en die zijn maar weer geactiveerd voor de infanterie.

zelfde geld voor de Brugleg cie's..die rijden nu ook met de 40 jaar oude leopard1s.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_96954243
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:18 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Die gaan ook weg ja...
slim he ! :) Horen namelijk bij de tankbataljons.

Wat ze nu hebben gedaan, zijn oude Leo1s uit het museum getrokken.. en die zijn maar weer geactiveerd voor de infanterie.

zelfde geld voor de Brugleg cie's..die rijden nu ook met de 40 jaar oude leopard1s.
dat is wel erg jammer, dat vind ik nog altijd het leuke spul bij defensie
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:35:50 #92
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96954480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:18 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Die gaan ook weg ja...
slim he ! :) Horen namelijk bij de tankbataljons.

Wat ze nu hebben gedaan, zijn oude Leo1s uit het museum getrokken.. en die zijn maar weer geactiveerd voor de infanterie.
Om hoeveel stuks gaat het en uit welk museum zijn ze getrokken? Toen ik eind 2010 in Amersfoort bij het cavaleriemuseum was stond er iig geen.
- Of komen ze ergens uit een opslag vandaan?
- Hoe zit het met de aanschaf van de Kodiak?

Andere off-topic vraag, weet iemand waar de pruttels / Cheetah's staan?
pi_96954666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Andere off-topic vraag, weet iemand waar de pruttels / Cheetah's staan?
Op het KMA terrein staat er een.
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 17 mei 2011 @ 20:35:54 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96958512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:

Andere off-topic vraag, weet iemand waar de pruttels / Cheetah's staan?
Vriezenveen.

quote:
Voor het eerst alle 60 bij elkaar

Waar zijn toch al die Cheetah's gebleven?

Ze staan op dit moment in MOB-complex Vriezenveen. Hier is Uitvoering Organisatie Vriezenveen (UOV) van de DMO gevestigd. Zij verzamelen en maken al het materiaal gereed voor de verkoop aan defensie onderdelen van andere landen.
Het MOB-complex was tot maart 2004 van de Amerikanen en werd gebruikt voor opslag van Amerikaans materiaal. Het complex droeg toen de naam POMS-site (Pre Positions Operational Material Storage).

Op dit moment staan alle 60 Cheetah's bij elkaar in een geconditioneerde loods gereed voor de verkoop. Ook de uitrustingspakketten, specifieke gereedschappen, meetuitrusting, technische documentatie en diverse onderwijs leermiddelen staan te koop. In dezelfde loods staan nog 12 PRTL'n CA1 welke gebruikt worden voor reservedelen.

Nog even de geschiedenis:
1977 uitlevering 5 voorserie stukken PRTL
1978 instroming 95 stukken PRTL en afstoting voorserie stukken
1987 opstart van het idee KWS (Kampf Wert Steigerung)
1993 start beproeving KWS
1995 doek gevallen voor KWS door grote bezuinigingen bij Duitse defensie partner
1995 start beproeving GWI (een afgeslankte vorm van de KWS)
1996 start ombouw van PRTL'n naar Cheetah's
1998 eerste 3 stukken Cheetah stromen binnen bij het OCLUA
1999 instroming 2 Cheetah's per maand tot een totaal van 60
2007 Als gevolg van herstructurering luchtverdediging zijn de laatste Cheetah's in februari ingeleverd bij DMO

Stand van zaken:
Op dit moment is een land geïnteresseerd en zijn de onderhandelingen bezig. Eind 2007 zal duidelijk zijn of er wel of geen deal is. Komt er een deal dan zullen diverse industrieën, indien het kopende land dit wenst, aanpassingen doorvoeren (bv vertalingen van software).
  dinsdag 17 mei 2011 @ 21:28:04 #95
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96962008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:
Om hoeveel stuks gaat het en uit welk museum zijn ze getrokken? Toen ik eind 2010 in Amersfoort bij het cavaleriemuseum was stond er iig geen.
- Of komen ze ergens uit een opslag vandaan?
Komen uiteraard niet letterlijk uit het museum. ;)
Materiaal (in dit geval Leo 1 Berging) staat/stond gewoon opgeslagen in MOB complexen. Vanwege de aanschaf van de CV90 was de huidige YPR806 niet sterk genoeg voor de CV90's. Ze hebben toen gekozen om niet de CV90 berging te kopen, maar de oude Leo 1 Bergings terug in gebruik te nemen.

De bestelling van de 10 Kodiaks staat nog steeds, maar is wel iets uitgesteld dacht ik. Nu staat de levering op 2013 dacht ik zo...
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:53:13 #96
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_96971741
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Om hoeveel stuks gaat het en uit welk museum zijn ze getrokken? Toen ik eind 2010 in Amersfoort bij het cavaleriemuseum was stond er iig geen.
- Of komen ze ergens uit een opslag vandaan?
- Hoe zit het met de aanschaf van de Kodiak?

Andere off-topic vraag, weet iemand waar de pruttels / Cheetah's staan?
was een woord grap preus ;)
Aanschaf kodiak.. geen idee. Niet ons pakkie an, en voor mijn idee geen tank :P.. zal er morgen eens naar vragen. Huzaren feestje morgen in Duitsland.

Trouwens, ik weet niet of 13 herstel cie. zelf in beschikking is over de Buffel. Zo ja..dan blijven die er vast in. Onze eigen herstel club's leveren ze in ieder geval in. 1 voor elk tank esk.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:03:08 #97
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96972204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vriezenveen.

[..]

[ afbeelding ]
Dank voor de info, indrukwekkende foto's om ze zo bij elkaar te zien staan. :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:28 schreef Schild het volgende:

[..]

Komen uiteraard niet letterlijk uit het museum. ;)
Materiaal (in dit geval Leo 1 Berging) staat/stond gewoon opgeslagen in MOB complexen. Vanwege de aanschaf van de CV90 was de huidige YPR806 niet sterk genoeg voor de CV90's. Ze hebben toen gekozen om niet de CV90 berging te kopen, maar de oude Leo 1 Bergings terug in gebruik te nemen.

De bestelling van de 10 Kodiaks staat nog steeds, maar is wel iets uitgesteld dacht ik. Nu staat de levering op 2013 dacht ik zo...
Ook hier dank voor de info, heb op de site van de DMO gelezen dat de Kodiak idd. voor 2013 geplanned staat.

Weet jij eigenlijk welke MOB-complexen nog meer in gebruik zijn en wat er ongeveer staat? Hebben we ergens nog Leopard 2's staan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

was een woord grap preus ;)
Aanschaf kodiak.. geen idee. Niet ons pakkie an, en voor mijn idee geen tank :P.. zal er morgen eens naar vragen. Huzaren feestje morgen in Duitsland.

Trouwens, ik weet niet of 13 herstel cie. zelf in beschikking is over de Buffel. Zo ja..dan blijven die er vast in. Onze eigen herstel club's leveren ze in ieder geval in. 1 voor elk tank esk.
Dank voor de info! ^O^
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 13:44:30 #98
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96987564
Defensie verkoopt vliegbasis Eindhoven

AMSTERDAM - De vliegbasis Eindhoven gaat dicht.

Volgens Binnenlands Bestuur zal minister Hans Hillen van Defensie dat deze zomer bekendmaken. De basis biedt aan ongeveer duizend mensen werk.

De twee transport/tankervliegtuigen en vier Hercules-transportvliegtuigen van de Koninklijke luchtmacht verhuizen naar de Belgische basis Melsbroek. Op de vliegbasis is ook Eindhoven Airport gevestigd. Dat is het grootste regionale vliegveld van ons land.

Defensie wil de grond verkopen aan de aandeelhouders van Eindhoven Airport, Schiphol Groep, de gemeente Eindhoven en de provincie Noord-Brabant.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pt_vliegbasis__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96987954
Alles bij elkaar zetten op een vliegveld bij Brussel... Ben benieuwd hoe de mensen dat gaan ervaren.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:26:47 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96991675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 00:03 schreef von_Preussen het volgende:
Dank voor de info, indrukwekkende foto's om ze zo bij elkaar te zien staan. :{
Ben er recent nog geweest, heb mijn ouwe bak ff op de foto gezet. Mijn gequote bericht is uit 2007 (zie laatste zin). Kortom de deal is toen niet doorgegaan en het spul staat er nog net zo bij als toen.
pi_96992369
Als het al waar is, is het een kansloze bezuiniging. Er wordt verdomd veel gebruik gemaakt van Eindhoven. Dat wordt een enorm gemis. Als je al een veld moet sluiten, sluit dan Leeuwarden of de Kooy, maar niet Eindhoven.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:44:21 #102
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96992443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben er recent nog geweest, heb mijn ouwe bak ff op de foto gezet. Mijn gequote bericht is uit 2007 (zie laatste zin). Kortom de deal is toen niet doorgegaan en het spul staat er nog net zo bij als toen.
Kan je zo het terrein op dan, of had jij toegang op grond van je militaire status (verleden?).

Ben er vanmiddag even langsgereden en afgezien van enkele tientallen vrachtwagens en een MB-Jeep was er niet veel te zien (wat ik had verwacht, gezien jouw link waar de meeste spullen binnen staan).
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:47:44 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_96992593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:44 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Kan je zo het terrein op dan, of had jij toegang op grond van je militaire status (verleden?).

Ben er vanmiddag even langsgereden en afgezien van enkele tientallen vrachtwagens en een MB-Jeep was er niet veel te zien (wat ik had verwacht, gezien jouw link waar de meeste spullen binnen staan).
Als militair (ik ben actief dienend) kun je zo het terrein op, ik moest daar zijn voor de overname van bepaalde spullen die anders verschroot zouden worden, terwijl wij die nog prima konden gebruiken. En idd, bijna alles staat binnen daar. En dat is veel.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:50:24 #104
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96992728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als militair (ik ben actief dienend) kun je zo het terrein op, ik moest daar zijn voor de overname van bepaalde spullen die anders verschroot zouden worden, terwijl wij die nog prima konden gebruiken. En idd, bijna alles staat binnen daar. En dat is veel.
Mag ik vragen om wat voor spullen het ging? Want als een onderdeel die nodig heeft terwijl ze op een andere plek geselecteerd om verschroot te worden, dan vind ik dat op z'n minst een vreemde zaak (maar goed, defensie / de politiek heeft er een handje van om miljoenen aan spullen uit te geven die kort daarna toch weer weggedaan worden).

Kan best geloven dat er daar binnen nog veel meer staat (ook nog Leopard 2's?), zijn een flink aantal gebouwen. Zou er best wel eens willen rondneuzen. :+
pi_96993040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Als het al waar is, is het een kansloze bezuiniging. Er wordt verdomd veel gebruik gemaakt van Eindhoven. Dat wordt een enorm gemis. Als je al een veld moet sluiten, sluit dan Leeuwarden of de Kooy, maar niet Eindhoven.
Denk dat de verhouding civiel/militair gebruik ruim doorslaat naar civiel. en daar krijgt Mindef slechts 1,8 miljoen voor. Directeur EHV civiel heeft aangegeven in een interview graag meer vliegbewegingen te willen hebben maar dat def dan wel wat activiteiten moest verplaatsen.

dan wordt het dus vertrekken op je thuisbasis (als de werktijd vlieger dit toestaat...) net zoals het afleveren van de heli's. en anders een uurtje langer in de bus naar Melsbroek
pi_96993207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:56 schreef forpro het volgende:

[..]

Denk dat de verhouding civiel/militair gebruik ruim doorslaat naar civiel. en daar krijgt Mindef slechts 1,8 miljoen voor. Directeur EHV civiel heeft aangegeven in een interview graag meer vliegbewegingen te willen hebben maar dat def dan wel wat activiteiten moest verplaatsen.

dan wordt het dus vertrekken op je thuisbasis (als de werktijd vlieger dit toestaat...) net zoals het afleveren van de heli's. en anders een uurtje langer in de bus naar Melsbroek
Afleveren heli's???

Ik hoop dat de kisten voortaan gewoon op Gilze-Rijen komen halen en brengen. Waarom dat via Eindhoven moest heb ik sowieso nooit begrepen. Als het voortaan een uur langer nog in zo'n kutbus zitten is, krijg ik effe een knakmoment.
pi_96993351
bedoel de kistenwissels ivm vlieguren en fase-inspecties.
en dat dat op EHV moest had behalve met infra (die mooie vertrekhal moet natuurlijk gebruikt worden) vaak ook te maken met vlieguren van de crew...
pi_96993381
Lighting,ga jij volgend week naar Den Haag? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96993455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef forpro het volgende:
bedoel de kistenwissels ivm vlieguren en fase-inspecties.
en dat dat op EHV moest had behalve met infra (die mooie vertrekhal moet natuurlijk gebruikt worden) vaak ook te maken met vlieguren van de crew...
Onzin, die crew heeft zat vlieguren hoor. Ik denk eerder dat het dan om vlieguren van de kist zou gaan (krenterigheid). Gilze-Rijen ligt op zo'n 10 minuten vliegen van Eindhoven.

Met heli's wordt/werd trouwens heel weinig gedaan op Eindhoven.
pi_96993482
quote:
6s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef rubje het volgende:
Lighting,ga jij volgend week naar Den Haag? :?
[ afbeelding ]
Wat denk je zelf?
Waarom vraag je dat aan mij?
pi_96993543
Ik weet niet, ik koekeloer niet om de halve klap naar wat iemand wel of niet doet. :{ Dus je kan de vraag toch gewoon beantwoorden? :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96993885
Natuurlijk niet. Ik ben op die datum niet eens in Nederland :D
pi_96993898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:05 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Onzin, die crew heeft zat vlieguren hoor. Ik denk eerder dat het dan om vlieguren van de kist zou gaan (krenterigheid). Gilze-Rijen ligt op zo'n 10 minuten vliegen van Eindhoven.

Met heli's wordt/werd trouwens heel weinig gedaan op Eindhoven.
Toch regelmatig een paar uur in de bus gezeten van LW naar EHV omdat ophalen ivm crewrest niet kon. Maar dan heb ik het wel over een paar jaar geleden, regelgeving kan aangepast zijn.

Maar ben het wel met je eens dat men gewoon zoveel mogelijk moet vertrekken vanaf de thuisbasis. het banenstelsel (LCN) kan het meestal wel aan
pi_96993991
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Natuurlijk niet. Ik ben op die datum niet eens in Nederland :D
Ah oke,duidelijk.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96994046
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef forpro het volgende:

[..]

Toch regelmatig een paar uur in de bus gezeten van LW naar EHV omdat ophalen ivm crewrest niet kon. Maar dan heb ik het wel over een paar jaar geleden, regelgeving kan aangepast zijn.

Maar ben het wel met je eens dat men gewoon zoveel mogelijk moet vertrekken vanaf de thuisbasis. het banenstelsel (LCN) kan het meestal wel aan
Een crew mag in principe max 14 uur werken op een dag.
pi_96994439
Roger. Wat mij destijds was verteld dat met flight prep/planning, steppen, landen op basis om paxen op te pikken, weer vertrekken, etc het niet altijd mogelijk was om de bestemming te halen zonder dubbele crew. uiteraard afhankelijk van bestemming, route. vandaar dus vertrek uit EHEH.
pi_96994653
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:27 schreef forpro het volgende:
Roger. Wat mij destijds was verteld dat met flight prep/planning, steppen, landen op basis om paxen op te pikken, weer vertrekken, etc het niet altijd mogelijk was om de bestemming te halen zonder dubbele crew. uiteraard afhankelijk van bestemming, route. vandaar dus vertrek uit EHEH.
Ja dat snap ik, maar met goede planning moeten de meeste bestemmingen toch wel haalbaar zijn binnen Europa. Ik ben echter altijd weer op Eindhoven geland, helaas. Erg frustrerend.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 16:45:29 #118
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96995241
Laatste schot uit Leopardtank

BERGEN HOHNE - De Leopardtank heeft woensdagmiddag zijn laatste schoten gelost. Dat gebeurde op het schietterrein in Bergen Hohne in Duitsland in aanwezigheid van zo'n 350 militairen uit Havelte. De commandant van het 42e tankbataljon uit Havelte loste een van de vier schoten.

Defensie heeft begin deze maand zestig Leopard 2 A6 tanks uit bedrijf gehaald vanwege bezuinigingen. Dertig deden dienst in Havelte, de overige dertig hadden Oirschot als thuisbasis. De 350 militairen van het bataljon uit Havelte moeten net als hun collega's uit Oirschot, op zoek naar een nieuwe baan. Ze hopen binnen Defensie aan de slag te kunnen.

Bron: www.dvhn.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 18 mei 2011 @ 17:50:42 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_96996513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Northside het volgende:
Alles bij elkaar zetten op een vliegveld bij Brussel... Ben benieuwd hoe de mensen dat gaan ervaren.
Dit, die mensen moeten natuurlijk weer een extra toelage krijgen want:
1. Buitenland
2. Een eind weg van al het huidige personeel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_96997532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 16:45 schreef Cobra4 het volgende:
Laatste schot uit Leopardtank

BERGEN HOHNE - De Leopardtank heeft woensdagmiddag zijn laatste schoten gelost. Dat gebeurde op het schietterrein in Bergen Hohne in Duitsland in aanwezigheid van zo'n 350 militairen uit Havelte. De commandant van het 42e tankbataljon uit Havelte loste een van de vier schoten.

Defensie heeft begin deze maand zestig Leopard 2 A6 tanks uit bedrijf gehaald vanwege bezuinigingen. Dertig deden dienst in Havelte, de overige dertig hadden Oirschot als thuisbasis. De 350 militairen van het bataljon uit Havelte moeten net als hun collega's uit Oirschot, op zoek naar een nieuwe baan. Ze hopen binnen Defensie aan de slag te kunnen.

Bron: www.dvhn.nl
van Meppelercourant.nl een iets uitgebreider stukje

quote:
Laatste tankschot afgevuurd
woensdag 18 mei 16:59
Havelte - Het 42 Tankbataljon uit Havelte heeft vanmiddag officieel afscheid genomen van de Leopard 2 A6 tanks. Met een vlammend laatste schot op het tankschietterrein in het Duitse plaatsje Bergen-Hohne, behoort de tank binnen de Landmacht tot het verleden.

Rond de 800 militairen, voor het overgrote deel cavaleristen van 42 Tankbataljon Regiment Huzaren Prins van Oranje uit Havelte, 11 Tankbataljon Regiment Huzaren van Sytzama uit Oirschot, en militairen van de Cavalerieschool in Amersfoort, waren in Duitsland aanwezig bij het ‘laatste schot’: het officiële einde wanneer een wapensysteem buiten dienst wordt gesteld.
In totaal werden vier ‘laatste’ schoten afgevuurd: twee door beide regimentscommandanten van 11 en 42 Tankbataljon; één door de commandant van de Cavalerieschool en tenslotte door de wapenoudste van de Cavalerie, generaal- majoor buiten dienst, Jonkheer de Jonge.
Nadat het taptoe Bereden Wapens had geklonken, werd de huls van dit allerlaatste schot aangeboden aan de Commandant der Landstrijdkrachten, luitenant-generaal Rob Bertholee. Vervolgens werd het Wilhelmus gespeeld waarmee de ceremonie ten einde was.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 18:16:14 #121
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_96997683
Mogelijk extra bezuinigingen bij Defensie

DEN HAAG - Het ministerie van Defensie, dat de komende jaren ingrijpend moet bezuinigen, krijgt mogelijk te maken met extra bezuinigingen.

D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi wilde woensdag van minister Hans Hillen van Defensie weten of het klopt dat hij meer moet bezuinigen nu verscheidene ministeries zijn bijgesprongen om de tegenvaller van ruim twee miljard euro in de gezondheidszorg op te vangen.

''Dat gaan we zien op Prinsjesdag'', was aanvankelijk alles wat Hillen daarover in een overleg met de Tweede Kamer wilde zeggen. SP-Kamerlid Jasper van Dijk wees hem er vervolgens op dat hij eerder had gezegd geen nieuwe bezuinigingen te zullen accepteren.

''Het resultaat van het kabinetsberaad komt pas op Prinsjesdag naar buiten. Mijn inzet is bekend. We gaan het allemaal zien'', zei Hillen daarop.
PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink legde hem voor dat er binnen Defensie wordt gesproken over nieuwe tegenvallers van miljoenen. Hillen zei dat hem daarvan niets bekend is.

Bron: www.nu.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_96999077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:16 schreef Cobra4 het volgende:
Mogelijk extra bezuinigingen bij Defensie

DEN HAAG - Het ministerie van Defensie, dat de komende jaren ingrijpend moet bezuinigen, krijgt mogelijk te maken met extra bezuinigingen.

D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi wilde woensdag van minister Hans Hillen van Defensie weten of het klopt dat hij meer moet bezuinigen nu verscheidene ministeries zijn bijgesprongen om de tegenvaller van ruim twee miljard euro in de gezondheidszorg op te vangen.

''Dat gaan we zien op Prinsjesdag'', was aanvankelijk alles wat Hillen daarover in een overleg met de Tweede Kamer wilde zeggen. SP-Kamerlid Jasper van Dijk wees hem er vervolgens op dat hij eerder had gezegd geen nieuwe bezuinigingen te zullen accepteren.

''Het resultaat van het kabinetsberaad komt pas op Prinsjesdag naar buiten. Mijn inzet is bekend. We gaan het allemaal zien'', zei Hillen daarop.
PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink legde hem voor dat er binnen Defensie wordt gesproken over nieuwe tegenvallers van miljoenen. Hillen zei dat hem daarvan niets bekend is.

Bron: www.nu.nl
maar wel geld naar de grieken pompen...
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:43:56 #123
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97002134
En schijnbaar is dit nog niet genoeg.
http://www.nu.nl/politiek(...)en-bij-defensie.html
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_97002271
Ja post maar drie keer hetzelfde. Als dit representatief is voor het leger snap ik de bezuinigingen wel hoor.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:46:49 #125
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97002296
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:46 schreef kort het volgende:
Ja post maar drie keer hetzelfde. Als dit representatief is voor het leger snap ik de bezuinigingen wel hoor.
Klojo, ik ben geen militair.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_97002330
Nou ik ga maar alvast Duits leren...

Blijkbaar heeft het strooien met wijsheden als "si vis pacem, para bellum" geen zin meer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 19:47:44 #127
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97002366
Even het gehele bericht voor het leesgemak:

Mogelijk extra bezuinigingen bij Defensie

DEN HAAG - Het ministerie van Defensie, dat de komende jaren ingrijpend moet bezuinigen, krijgt mogelijk te maken met extra bezuinigingen.

D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi wilde woensdag van minister Hans Hillen van Defensie weten of het klopt dat hij meer moet bezuinigen nu verscheidene ministeries zijn bijgesprongen om de tegenvaller van ruim 2 miljard euro in de gezondheidszorg op te vangen.

''Dat gaan we zien op Prinsjesdag'', was aanvankelijk alles wat Hillen daarover in een overleg met de Tweede Kamer wilde zeggen. SP-Kamerlid Jasper van Dijk wees hem er vervolgens op dat hij eerder had gezegd geen nieuwe bezuinigingen te zullen accepteren.

''Het resultaat van het kabinetsberaad komt pas op Prinsjesdag naar buiten. Mijn inzet is bekend. We gaan het allemaal zien'', zei Hillen daarop.

Structureel besparen
PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink legde hem voor dat er binnen Defensie wordt gesproken over nieuwe tegenvallers van miljoenen. Hillen zei dat hem daarvan niets bekend is.

Defensie moet de komende vier jaar 1 miljard euro structureel besparen, wat tot duizenden gedwongen ontslagen leidt en het afstoten van veel materieel.

Ambtgenoten
Hillen sprak in de afgelopen tijd met zijn Duitse, Britse en Belgische ambtgenoten over mogelijkheden voor meer militaire samenwerking. Dat kan er volgens hem wel soms toe leiden dat Nederland de bevoegdheden over de eigen militairen uit handen geeft. Hillen wil daarover een fundamenteel debat voeren. De Kamer wil dat ook.

''Ik koester soevereiniteit. Maar ik ben best bereid om een deel van onze soevereiniteit, in goed overleg met de Tweede Kamer, op te geven of te delen met anderen als dat leidt tot iets dat beter is in het belang van Nederland'', zei hij.

Voorstel
Hillen wil maandag tijdens overleg met zijn Europese collega's in Brussel een voorstel doen om piraterij voor de kust van Somalië robuuster aan te pakken. De mogelijke inzet van troepen op de grond, om bijvoorbeeld schepen van piraten en hun spullen onklaar te maken, sluit hij niet uit.

Nederlandse militairen zullen vanaf vrijdag opnieuw een zeetransport beschermen tegen piraterij. Ze gaan in de Verenigde Arabische Emiraten aan boord, waarna het transport naar Singapore vaart. Het is de derde keer dat er zo'n bewapend team wordt ingezet. In september gebeurt dat naar verwachting opnieuw.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 19:49:50 #128
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97002511
Transport vliegtuigen dus, bevestigd, naar Belgie, GGW, gerucht, naar Duitsland, en gezien de contacten met GB de Chinooks naar GB.

Mark my words.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:51:32 #129
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97002602
quote:
''Ik koester soevereiniteit. Maar ik ben best bereid om een deel van onze soevereiniteit, in goed overleg met de Tweede Kamer, op te geven of te delen met anderen als dat leidt tot iets dat beter is in het belang van Nederland'', zei hij.
Jaja, hij koestert soevereiniteit _O-
Hans Hillen is gewoon totaal van het padje af, net als die andere politici die het maar goed vinden.
Ik zie het al gebeuren dat we weer afhankelijk gaan worden van derden. Als het hun ff niet uitkomt dan doen ze het niet, ondanks "afspraken" :r
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:55:17 #130
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97002812
Staat trouwens ook al op paracommando.com

http://www.paracommando.com/comment.php?comment.news.3108
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 19:58:40 #131
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97003006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jaja, hij koestert soevereiniteit _O-
Hans Hillen is gewoon totaal van het padje af, net als die andere politici die het maar goed vinden.
Ik zie het al gebeuren dat we weer afhankelijk gaan worden van derden. Als het hun ff niet uitkomt dan doen ze het niet, ondanks "afspraken" :r
We zijn al afhankelijk van derden. Al jaren.

Wat ik Hillen erg kwalijk neem is het gebrek aan duidelijkheid en eerlijkheid.

Op dit moment blijft hij berichten uitstellen. Nu dus pas wat duidelijkheid vanuit DEF op Prinsjesdag ipv de beloofde (uitgestelde) berichten in de zomer.

Ik begrijp dat bezuinigen nodig is. Maar heb dan de ballen om het betrokken personeel in te lichten voor het (weer) uitlekt via de pers.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:01:41 #132
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97003162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:58 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

We zijn al afhankelijk van derden. Al jaren.

Wat ik Hillen erg kwalijk neem is het gebrek aan duidelijkheid en eerlijkheid.

Op dit moment blijft hij berichten uitstellen. Nu dus pas wat duidelijkheid vanuit DEF op Prinsjesdag ipv de beloofde (uitgestelde) berichten in de zomer.

Ik begrijp dat bezuinigen nodig is. Maar heb dan de ballen om het betrokken personeel in te lichten voor het (weer) uitlekt via de pers.
Daarom bedoel ik ook te zeggen dat hij het pad volledig kwijt is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 20:06:17 #133
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97003441
En er zijn nog twee andere zaken.

1) CDS is het eens met deze besluiten. Of;
2) CDS is het niet eens met deze besluiten, maar heeft niks in te brengen en houdt dit stil.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 20:07:54 #134
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97003517
En #3 natuurlijk;

3) De bonden ondersteunen alleen softe acties.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:57:08 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97006259
Hoorzitting bezuinigingen Defensie op scherp

Minister Hans Hillen van Defensie neemt maandag alleen de top van zijn departement mee naar de hoorzitting over de mega-bezuinigingen. Dit tot woede van de oppositie.

De vaste Kamercommissie van Defensie houdt komende maandag een urenlange hoorzitting over de bezuinigingen die hun weerga niet kennen in de naoorlogse geschiedenis, zo meldt De Volkskrant vandaag.

Aan de tand voelen
Om een miljard euro te bezuinigen moeten 12.300 arbeidsplaatsen verdwijnen, en zullen er waarschijnlijk 6.000 gedwongen ontslagen vallen. Het parlement wil een uitgebreide uitleg van de minister over de forse bezuinigingen die dit kabinet voorstaat. Vandaar dat de commissie ongeveer vijftien ondergeschikten van Hillen aan de tand wilde voelen. ‘Militairen en ambtenaren moeten de maatregelen mondeling toelichten en duidelijk maken of ze daar verantwoordelijkheid voor kunnen dragen', zo stelt Angelien Eijsink (PvdA).
Bovendien wil Eijsink van de minister een reactie op de uitspraak van generaal Van Uhm dat er 'slechts' tweeduizend gedwongen ontslagen zullen vallen.

'Geen open kaart'
Minister Hillen vindt het echter niet nodig dat 'de hele organisatie wordt gehoord' en is van plan alleen de Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm en de commandanten van de krijgsmachtonderdelen (landmacht, luchtmacht, marine, marechaussee) mee te nemen, een hoogleraar aan de Nederlandse Defensie Academie en een hoge beleidsambtenaar. Vandaag moet tijdens een extra vergadering blijken of de Tweede Kamer hier genoegen mee neemt. De VVD vindt het geen probleem om ‘alleen zaken te doen met de minister', maar de oppositie wantrouwt de strategie van Hillen. ‘Als de minister ervoor gaat liggen dat wij zijn mensen spreken, wekt hij de indruk dat hij geen open kaart speelt. We willen weten wat de consequenties van de bezuinigingen zijn', zo stelt Arjan El Fassed (GroenLinks).

inoverheid
pi_97007484
De politiek op zijn best... :')
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:26:11 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97008048
Wat ik nog veel vreemder vind is dat de oppositie moord en brand schreeuwt, zie bv die El Fassed (GL) die wil weten wat de "consequenties" zijn, over boter (karrevrachten vol) op je hoofd gesproken.

En ik vind het prima dat alleen de hoogste bazen gehoord worden. Het lagere gepeupel zit toch alleen maar stroop aan de baard van Hillen te smeren tijdens zo'n zitting.
pi_97008524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:26 schreef AchJa het volgende:
Wat ik nog veel vreemder vind is dat de oppositie moord en brand schreeuwt, zie bv die El Fassed (GL) die wil weten wat de "consequenties" zijn, over boter (karrevrachten vol) op je hoofd gesproken.

En ik vind het prima dat alleen de hoogste bazen gehoord worden. Het lagere gepeupel zit toch alleen maar stroop aan de baard van Hillen te smeren tijdens zo'n zitting.
Bottom-up werkt ook gewoon niet als je heel hard moet snoeien. Dan komt het toch echt aan op de grote lijnen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 mei 2011 @ 21:41:43 #139
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97009062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 21:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bottom-up werkt ook gewoon niet als je heel hard moet snoeien. Dan komt het toch echt aan op de grote lijnen.
Het heeft inderdaad geen zin om bv de C-EOC te laten uitleggen welke 20 man van hem weg moeten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 18 mei 2011 @ 21:48:34 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97009582
Vooral ambtenaren moeten inleveren voor bezuinigen

Minder geld voor innovatie en ambtenaren, hogere belasting op roken en verzekeringen. Kabinetsmaatregelen die 18 miljard euro moeten helpen bezuinigen in 2015. In 2011 staan we nog pas aan het begin.

Het is vandaag Verantwoordingsdag, en de Algemene Rekenkamer heeft doorgerekend of de bezuinigingen van het kabinet Rutte financieel solide zijn. Het kabinet wil tot 2015 structureel 18 miljard euro minder uitgeven. `Welke bezuinigingen zijn in 2011 ingeboekt en wat betekent dit concreet voor de uitvoering van het beleid bij de elf ministeries`, vraagt de Rekenkamer zich af.

Nog 350 miljoen bezuiniging nodig in 2011
Op weg naar de 18 miljard euro in 2015, wil het kabinet in 2011 een begin maken door 2,9 miljard euro bezuinigen. Uit de Bezuinigingsmonitor 2011 blijkt dat voor dit jaar feitelijk maar 2,65 miljard euro is ingeboekt; 350 miljoen moet nog worden gevonden.

Ambtenaren moeten vooral op de blaren zitten van het kabinet. Als het aan minister Donner ligt, krijgen ze de komende jaren geen salarisverhoging. Verder verdwijnen er meer dan 10 duizend arbeidsplaatsen.

Gisteren werd al duidelijk dat bij het fusieministerie Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) 3.000 ambtenarenbanen vervallen. Dit komt vooral door het schrappen in subsidieregelingen, waardoor minder ambtenaren nodig zijn om die uit te voeren. Ook bij Defensie zal veel personeel naar ander werk moeten zoeken.

Bezuinigingen en belastingverhogingen 2011 in kaart gebracht
Het kabinet heeft in 2011 minder geld over voor de volgende zaken:

• Ambtenarensalarissen -790 mln
• Ontwikkelingssamenwerking: -401 euro miljoen
• Defensiematerieel -143 mln
• Inburgering migranten -100 mln
• Leefomgeving en natuur -60 mln
• Regionaal openbaar vervoer -30 mln
• Innovatiesubsidies -27 mln
• Reclassering (taakstraffen) -10 mln
• Nationaal Historisch Museum -6 mln

De overige 1,52 miljard euro bezuinigt het kabinet op de gezondheidszorg en de sociale zekerheid. Dit zijn zogenaamde `premiegefinancierde sectoren`, die buiten het budgetrecht van de Tweede Kamer vallen. Zo schuift het kabinet meer werk naar gemeenten, die (nog meer) verantwoordelijkheid krijgen voor de werkgelegenheid van mensen met een uitkering. Daarvoor krijgen zij wel minder geld dan het Rijk daar nu aan uitgeeft.

Daarnaast verhoogt het kabinet in 2011 alvast de belastingen op rookwaren, verzekeringen en kunst.

Doorschuiven en uitstellen
Een aantal maatregelen heeft het kabinet in 2011 ingevuld door uitgaven voor investeringen uit te stellen of door betalingen door te schuiven. Maar volgens de Rekenkamer zijn dat geen echte bezuinigingen.

De Algemene Rekenkamer beveelt het kabinet aan om de Tweede Kamer ieder jaar op Verantwoordingsdag `overzichtelijk te informeren over de voortgang van de bezuinigingsoperatie`. De informatie die de minister van Financiën nu geeft, biedt volgens de Algemene Rekenkamer `geen integraal overzicht van de gevolgen van de bezuinigingen`.


Personeelsnet
pi_97009985
Sowieso dat iedereen hier denkt dat Hillen het laatste woord heeft :') Hij doet enkel wat hem opgedragen wordt.
pi_97018076
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:49 schreef Cobra4 het volgende:
Transport vliegtuigen dus, bevestigd, naar Belgie, GGW, gerucht, naar Duitsland, en gezien de contacten met GB de Chinooks naar GB.

Mark my words.
:') :') :')

Ummmmm... Leg eens uit welke contacten je nou eigenlijk bedoelt met GB voor wat betreft de Chinooks, want zelfs op dit subforum heb ik zelden zo'n grote hoop bullshit gelezen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 08:28:36 #143
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_97020236
EINDHOVEN - Het Ministerie van Defensie noemt het bericht in het blad Binnenlands Bestuur over de sluiting van de militaire vliegbasis Eindhoven 'voorbarig en kort door de bocht'. Minister Hans Hillen is nu bezig met het 'Strategisch Vastgoedplan' waarin de toekomst van alle militaire complexen komt te staan.

Volgens het ministerie staat er nog helemaal niets vast over vliegbasis Eindhoven. Het plan van de minister wordt in juli of augustus naar de Tweede Kamer gestuurd.
Beleidsbrief Minister van Defensie
Journalist Martijn DeLaere van Binnenlands Bestuur baseert zijn verhaal op een passage uit de beleidsbrief die minister Hans Hillen op 8 april naar de Tweede Kamer stuurde. Daarin schrijft de minister op bladzijde 8: "De luchttransportvloot van het Commando luchtstrijdkrachten (CLSK) is gestationeerd op de vliegbasis Eindhoven. Uitgangspunt is dat Eindhoven een civiele luchthaven wordt. Militair medegebruik zal afhangen van alternatieve mogelijkheden, zoals samenwerking met België. Te denken is aan een geïntegreerde uitvoering van het luchttransport en de stationering van middelen op één locatie."

Verkoop van de grond
Journalist Martijn DeLaere van Binnenlands Bestuur baseert zijn verhaal op een passage uit de beleidsbrief die minister Hans Hillen op 8 april naar de Tweede Kamer stuurde. Daarin schrijft de minister op bladzijde 8: "De luchttransportvloot van het Commando luchtstrijdkrachten (CLSK) is gestationeerd op de vliegbasis Eindhoven. Uitgangspunt is dat Eindhoven een civiele luchthaven wordt. Militair medegebruik zal afhangen van alternatieve mogelijkheden, zoals samenwerking met België. Te denken is aan een geïntegreerde uitvoering van het luchttransport en de stationering van middelen op één locatie."

Anonieme bronnen
Volgens Martijn DeLaere heeft bij anonieme bronnen in de bestuurlijke wereld in Nederland en Brussel die bevestigen dat de activiteiten van de luchtmacht op Vliegbasis Eindhoven worden overgeplaatst naar Melsbroek Air Base bij Brussel. De grond zou worden verkocht aan Eindhoven Airport.

Op Vliegbasis Eindhoven werken duizend mensen. Volgens een woordvoerster van het Ministerie van Defensie heeft de berichtgeving over de sluiting voor onnodig veel onrust gezorgd.

Toekomstscenario's
Provinciebestuurder Ruud van Heugten liet eerder deze week aan Binnenlands Bestuur weten dat hij wel gehoord had van het voornemen om de vliegtuigen te verplaatsen, maar dat hij niets heeft gehoord over de verkoop van de grond.

Ook Eindhoven Airport is verbaasd over het bericht in Binnenlands Bestuur. Fons Latour: "Met de leiding van de luchtmachtbasis worden gesprekken gevoerd over toekomstscenario's, maar dit gaat veel verder dan wat we hebben besproken. Een volledig vertrek van de luchtmacht is in dat licht niet logisch".

Vliegbasis Eindhoven betreurt de berichtgeving over de sluiting in Binnenlands Bestuur. De commandant heeft het militair personeel een mededeling gestuurd dat de berichtgeving voorbarig is en dat er pas deze zomer meer duidelijkheid komt over de toekomst van alle militaire complexen in Nederland. (Omroep Brabant)
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 10:35:58 #144
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97022901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:') :') :')

Ummmmm... Leg eens uit welke contacten je nou eigenlijk bedoelt met GB voor wat betreft de Chinooks, want zelfs op dit subforum heb ik zelden zo'n grote hoop bullshit gelezen.
Lees eerst even de overige posts voor je zo'n reactie post. Dan had je het antwoord op je vraag al gevonden namenlijk :')

Oh nee, nu is je eigen speeltje er misschien bij betrokken, dan is het natuurlijk ineens geen probleem om zonder in te lezen te reageren. :P
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:35:14 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97024904
quote:
Volgens #VVD kan er nog overal extra bezuinigd op worden, bijvoorbeeld op defensie en onderwijs #verantwoordingsdebat #gehaktdag

Blok (VVD) zegt dat er idd, op de 1 miljard korting, mogelijk méér bij MinDef afgaat. Hillen noemde dat onacceptabel. Onrust Defensie blijft
:{w

De zorg heeft een tekort en iedereen mag bijspringen, defensie heeft een tekort en mag zijn eigen broek ophouden en krijgt zelf de schuld.
pi_97025136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:49 schreef Cobra4 het volgende:
Transport vliegtuigen dus, bevestigd, naar Belgie, GGW, gerucht, naar Duitsland, en gezien de contacten met GB de Chinooks naar GB.

Mark my words.
GGW?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_97025204
Zijn ze bij de VVD gek geworden ofzo?! Dit zou het ideale kabinet voor defensie moeten zijn, afgezien van de PVV dan, maar de VVD lijkt het voortouw te nemen in deze bezuinigingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97025261
quote:
13s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef waht het volgende:
Zijn ze bij de VVD gek geworden ofzo?! Dit zou het ideale kabinet voor defensie moeten zijn, afgezien van de PVV dan, maar de VVD lijkt het voortouw te nemen in deze bezuinigingen.
Op papier hadden ze de mooiste plannen van alle partijen voor defensie.
Maar dat was voor de verkiezingen ;(
pi_97025345
quote:
13s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef waht het volgende:
Zijn ze bij de VVD gek geworden ofzo?! Dit zou het ideale kabinet voor defensie moeten zijn, afgezien van de PVV dan, maar de VVD lijkt het voortouw te nemen in deze bezuinigingen.
Dat is toch altijd zo? Ik weet niet waar mensen het altijd vandaan halen dat rechts pro defensie is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 11:47:10 #150
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97025387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

GGW?
Groep Geleide Wapens, de Patriots.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97025397
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is toch altijd zo? Ik weet niet waar mensen het altijd vandaan halen dat rechts pro defensie is.
Ik kreeg het idee uit de verkiezingsprogramma's van het CDA, de VVD en de SGP. Zij waren de drie partijen die niet wilden bezuinigen op defensie. Alle andere partijen wilden erin snijden. Ik hou het maar op invloed van de PVV.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97026118
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ik kreeg het idee uit de verkiezingsprogramma's van het CDA, de VVD en de SGP. Zij waren de drie partijen die niet wilden bezuinigen op defensie. Alle andere partijen wilden erin snijden. Ik hou het maar op invloed van de PVV.
De afgelopen 20 jaar hebben of vvd of cda alleen maar bezuinigd op defensie. Alleen de kleine christelijke partijen zijn echt tegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:14:56 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97026505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De afgelopen 20 jaar hebben of vvd of cda alleen maar bezuinigd op defensie. Alleen de kleine christelijke partijen zijn echt tegen.
En elke keer weer zegt het verkiezingsprogramma wat anders... :{w

"Nee, we bezuinigen niet, er komt geld bij!"

Wat dat betreft kun je beter naar de linksere partijen luisteren, je weet van tevoren dat ze gaan bezuinigen op defensie.
pi_97026791
Ik heb t beetje t idee dat t zo ging deze maand:
Rutte&aanhang:"Kut, zorg heeft 2 miljard teveel uitgegeven, waar zullen we die 2 miljard eens vandaan halen, dan maar defensie. Die zijn toch zo lekker bezig met bezuinigen"
Hillen:"Ehm.."
Rutte&aanhang:"Top ^O^ "
:'(

met z'n:"Ik vind het erg dat niemand het erg vindt"
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 13:00:58 #155
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97028081
VVD sluit extra bezuinigingen nergens uit

Regeringspartij de VVD sluit niet uit dat er op departementen zoals Onderwijs of Defensie extra bezuinigd moet worden om de miljardentegenvallers in de zorg te helpen opvangen.

VVD-fractievoorzitter Stef Blok zei donderdag in het verantwoordingsdebat in de Tweede Kamer dat hij bezuinigingen op geen enkele post uitsluit. Bij de voorjaarsnota van het kabinet, die voor 1 juni naar de Tweede Kamer gaat, blijkt waar het kabinet extra snijdt om de tegenvallers op de lopende begroting op te vallen. In de zorg zijn die al tot ruim 2 miljard euro opgelopen.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97029966
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:35 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Lees eerst even de overige posts voor je zo'n reactie post. Dan had je het antwoord op je vraag al gevonden namenlijk :')

Oh nee, nu is je eigen speeltje er misschien bij betrokken, dan is het natuurlijk ineens geen probleem om zonder in te lezen te reageren. :P
Natuurlijk hoef ik niet in te lezen om totale bullshit te spotten. Ik heb effe de vorige pagina's gescanned en er is niks geroepen over Chinooks. Dus je kunt nu ook gewoon effe zeggen wat je precies bedoelt, want ik ben erg benieuwd wat onze contacten met GB precies zijn betreffende Chinooks.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 14:03:07 #157
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97030241
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:55 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Natuurlijk hoef ik niet in te lezen om totale bullshit te spotten. Ik heb effe de vorige pagina's gescanned en er is niks geroepen over Chinooks. Dus je kunt nu ook gewoon effe zeggen wat je precies bedoelt, want ik ben erg benieuwd wat onze contacten met GB precies zijn betreffende Chinooks.
Jij bent toch echt de enige die de contacten die Hillen met GB heeft gehad direct linkt aan de Chinooks.
Als je nou eens goed leest zie je dat de vorige post gaan over de mogelijke opties mbt de Patriots en Chinooks gezien de recente ontwikkelingen met de transporttoestellen.

Maar ja, als je maar kan mekkeren is 1+1al snel 3 voor jou. :')
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97030752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:47 schreef waht het volgende:
Ik kreeg het idee uit de verkiezingsprogramma's van het CDA, de VVD en de SGP. Zij waren de drie partijen die niet wilden bezuinigen op defensie. Alle andere partijen wilden erin snijden. Ik hou het maar op invloed van de PVV.
Het is onderhand traditie dat defensie als eerste geofferd wordt bij het opstellen van het regeerakkoord.
Ja, ik generaliseer.
pi_97030781
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:03 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Jij bent toch echt de enige die de contacten die Hillen met GB heeft gehad direct linkt aan de Chinooks.
Als je nou eens goed leest zie je dat de vorige post gaan over de mogelijke opties mbt de Patriots en Chinooks gezien de recente ontwikkelingen met de transporttoestellen.

Maar ja, als je maar kan mekkeren is 1+1al snel 3 voor jou. :')
Heb ik die link gemaakt??? Ik snap jou echt totaal niet meer. Jij loopt iets te beweren met 'mark my words' en je poept vervolgens totale bullshit uit je mond. Als ik dan vraag hoe je erbij komt kun je met nog meer bullshit. Zeg dan gewoon niks.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 14:21:00 #160
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97030893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Heb ik die link gemaakt??? Ik snap jou echt totaal niet meer. Jij loopt iets te beweren met 'mark my words' en je poept vervolgens totale bullshit uit je mond. Als ik dan vraag hoe je erbij komt kun je met nog meer bullshit. Zeg dan gewoon niks.
Dat jij het niet snapt ligt toch echt niet aan mij.

Maar hoe dan ook. Jij denkt toch altijd gelijk te hebben. Verder uitleggen is dus zonde van mijn tijd :W
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97060325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:21 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat jij het niet snapt ligt toch echt niet aan mij.

Maar hoe dan ook. Jij denkt toch altijd gelijk te hebben. Verder uitleggen is dus zonde van mijn tijd :W Het feit dat je het niet kunt uitleggen zegt al genoeg.
Je lult gewoon poep, en ik heb nergens een link met Hillen en GB gelegd. Zuig eens NIET zoveel uit je duim.
pi_97112292
quote:
Belgische hoogleraar bepleit Beneluxleger
ANP/redactie − 21/05/11, 09:50

Hoogleraar De Vos stelt voor de militaire opleidingen in Nederland en België te fuseren,
Nederland, België en Luxemburg moeten hun strijdkrachten samenvoegen tot een Beneluxleger. De Belgische hoogleraar Luc De Vos bepleit dat vandaag in een opiniestuk in de Vlaamse krant De Morgen.

Volgens De Vos, die doceert aan de Koninklijke Militaire School in Brussel, zou een Europees leger de beste oplossing zijn. Zolang dat er niet inzit, ligt de vorming van een Beneluxleger voor de hand. De nationale legers hebben te maken met steeds verder krimpende budgetten, terwijl nieuwe technologieën om meer investeringen en beter opgeleide militairen vragen. 'België, Nederland en Luxemburg zijn landen met een gedeelde geschiedenis, eenzelfde filosofie en een vergelijkbare 'grootte' op de internationale scène', schrijft De Vos.

Onlangs drong ook de Vlaams-nationalistische N-VA, de grootste politieke partij in België, aan op een Beneluxleger.

Hoogleraar De Vos stelt voor de militaire opleidingen in Nederland en België te fuseren, als opstapje naar de vorming van een Beneluxleger. Hij heeft daarvoor een plan uitgewerkt, na gesprekken met militairen en beleidsmakers in beide landen. De Koninklijke Militaire Academie in Nederland zou moeten samengaan met de Koninklijke Militaire School in België. De militaire basisopleiding kan dan in Brussel plaatsvinden, zowel in het Nederlands als in het Frans. De voortgezette vorming zou naar Den Haag moeten verhuizen en de opleiding van mariniers moet in Den Helder plaatsvinden.

In een tweede fase zouden de legers van de Beneluxlanden hun aankopen gezamenlijk moeten doen. Tenslotte zou er één militaire top moeten komen voor de drie landen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:01:13 #163
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97112446
Aan de integratie van drie van dergelijke organisaties - nog afgezien van de import van het taalvraagstuk binnen de Nederlandse vraagstuk - zijn waarschijnlijk niet geringe kosten verbonden, maar het is zeker een interessant idee; des te meer omdat in de toekomst internationale samenwerking sowieso geïntensiveerd zal moeten worden om een enigszins functionele krijgsmacht op de been te houden.
pi_97112579
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:01 schreef Reya het volgende:
Aan de integratie van drie van dergelijke organisaties - nog afgezien van de import van het taalvraagstuk binnen de Nederlandse vraagstuk - zijn waarschijnlijk niet geringe kosten verbonden, maar het is zeker een interessant idee; des te meer omdat in de toekomst internationale samenwerking sowieso geïntensiveerd zal moeten worden om een enigszins functionele krijgsmacht op de been te houden.
Het lijkt me zeker de moeite waard om te onderzoeken. Er zullen ongetwijfeld flink wat haken en ogen aan het geheel zitten maar in de toekomst ontkomen we er volgens mij bijna niet aan.

Begreep ook dat de Belgische marine al zo'n beetje draait op Nederlandse faciliteiten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97112958
Zeker interessant idee. Ik sta echter wat huiverig tegenover de problemen die dat zal meebrengen. Binnen België zelf zijn ze het al erg lang oneens over de verdeling van kosten, zoiets ga je uiteraard ook tegenkomen als je de kosten van het leger verdeelt.

Maar goed, we moeten niet zoeken naar een perfecte oplossing, want die is er niet. Zoeken naar de minst onacceptabele oplossing is wellicht het hoogst haalbare.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97113060
De budgetten komen de komende jaren gewoon nog verder onder druk te staan dus je moet gewoon wat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97113197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:23 schreef du_ke het volgende:
De budgetten komen de komende jaren gewoon nog verder onder druk te staan dus je moet gewoon wat.
Elders bezuinigen is de ideale optie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:39:40 #168
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97113569
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:27 schreef waht het volgende:

[..]

Elders bezuinigen is de ideale optie.
Planologen kunnen best met wat minder af.
pi_97113608
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Planologen kunnen best met wat minder af.
Allicht, en dat moeten ze ook 8-).

maar dan nog ontkom je gewoon niet aan extra klappen voor Defensie de komende jaren. Je kan je kop wel in het zand steken maar daar kom je er niet mee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:47:33 #170
66825 Reya
Fier Wallon
pi_97113792
Ik zou zeggen dat je een vast percentage van het BNP (zegge 1,5 procent) besteedt aan Defensie; zo voorkom je ook dat de krijgsmacht al te drastische klappen krijgt in tijden van bezuinigingen. Leg dat percentage vast in een verdrag tussen Nederland, België en Luxemburg, en je bent al een flink aantal stappen verder.
pi_97114203
Ik vind begrotingen als vast percentage van het BNP altijd erg tricky. Een ministerie moet het geld krijgen dat nodig is om een taak goed uit te voeren. Geld krijgen om het geld krijgen staat mij nogal tegen en is vooral een stimulans om maar lekker veel uit te geven..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 09:24:38 #172
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97189087
Vandaag de vergadering over de beleidsbrief Defensie. Te volgen via www.tweedekamer.nl

Sprekers:

09.30 – 11.00 uur Militaire top ministerie van Defensie

Generaal Van Uhm - Commandant Strijdkrachten
Admiraal Borsboom - Commandant Zeestrijdkrachten
Generaal Bertholee - Commandant Landstrijdkrachten
Generaal Jansen - Commandant Luchtstrijdkrachten
Generaal Van Putten - Commandant Koninklijke Marechaussee


11.15 – 12.15 uur Bedrijfsleven

Dhr. Van Vliet - NIDV
Dhr. Wientjes - Voorzitter Vereniging VNO/NCW
Dhr. Ceelen - Directeur sociale belangen Transport en Logistiek Nederland
Dhr. Vollebregt - CEO Stork
Dhr. Noorlander - Van Halteren Metaal


12.15 – 13.15 uur Project Verkenningen, 3D-benadering, buitenlands veiligheidsbeleid, ontwikkelingssamenwerking

Dhr. Reijn - Penvoerder van de Verkenningen, Ministerie van Defensie
Dhr. Colijn - Clingendael, Eramus Universiteit, Vrij Nederland
Dhr. De Wijk - The Hague Center for Strategic Studies


13.15 – 15.00 uur pauze



15.00 – 16.00 uur Militaire Vakbonden

Dhr. Kleian - ACOM
Dhr. Van den Burg - AFMP
Dhr. Couzy - KVMO
Dhr. Debie - VBM/NOV
Dhr. Van de Kraats - KVNRO


16.15 – 17.15 uur Bestuurders

Dhr. Heldoorn - Burgemeester Assen, namens de Noordelijke provincies
Dhr. De Ridder - Wethouder Tilburg, namens Noord-Brabant
Dhr. Schuiling - Burgemeester Den Helder
Mw. Van der Tas - Burgemeester Steenwijkerland


17.30 – 18.45 uur Overige militairen en burgers

Dhr. Gruiters - Directeur IKV/Pax Christi
Commodore Osinga - Hoogleraar Nederlandse Defensie Academie
Dhr. Kelder - Lid TNO Raad van Bestuur en voorzitter Raad voor het Defensieonderzoek
Dhr. Pijpers - Manager Aerospace Systems Division Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium
Dhr. Verheijen - Voormalig president van de Internationale Federatie van Reservisten en voormalig voorzitter KVNRO
Dhr. Noordzij - Voorzitter Veteranen Platform
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 10:28:21 #173
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97190376
Van Uhm: "Vooruitlopend op de komst van de nieuwe patrouille schepen hebben we schepen buiten dienst gesteld. De Marine kreeg daardoor een tekort aan schepen mbt de uit te voeren taken. Ondanks dat er nu minder patrouille schepen komen betekend dat wel dat er een grotere capaciteit ,vergeleken met de huidige situatie, komt. En dat is een goede zaak."

Bron: de vergadering in de kamer.

:') :r
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 10:30:15 #174
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97190429
Van Uhm: grote onrust in defensieorganisatie

DEN HAAG - De aangekondigde bezuinigingen bij Defensie zorgen momenteel voor grote onrust in de hele organisatie. Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm wilde daar maandag geen misverstand over laten bestaan aan het begin van een hoorzitting in de Tweede Kamer over de ingrepen bij de krijgsmacht.

Maar Defensie wil militairen en het burgerpersoneel gemotiveerd houden door er zo snel mogelijk voor te zorgen dat ze weer uitdaging in hun werk vinden. Van Uhm wil dat onder meer bereiken door al het materieel snel technisch op orde te krijgen en openstaande vacatures te vullen. Dat moet mensen weer de uitdaging geven om op het professioneel hoge niveau te komen dat volgens Van Uhm zo kenmerkend is voor de unieke defensieorganisatie.

Hij wil z'n mensen ook zo snel mogelijkheid duidelijkheid geven over de gevolgen van de bezuinigingen. Negatieve duidelijkheid is beter dan helemaal geen duidelijkheid. Hoe vervelend de boodschap ook is, mensen willen weten waar ze aan toe zijn, zei Van Uhm. Een deel van het materieel, waaronder alle gevechtstanks en de meeste Cougar-transporthelikopters, zijn al stilgezet. Mensen die bij die eenheden werkten, kunnen solliciteren bij eenheden die blijven.

Volgens commandant zeestrijdkrachten Matthieu Borsboom staat Defensie voor de grote uitdaging om jonge mensen te behouden. Bij de marine ziet hij ondanks alles nog grote loyaliteit, maar er is volgens hem wel veel zorg. Toch houdt Borsboom z'n mensen voor dat er nog steeds perspectief is voor een moderne marine, ook voor jongeren. Zijn advies aan iemand die nu naar de marine wil, is: je moet gewoon gaan.

Commandant landstrijdkrachten Rob Bertholee wees erop dat mensen die nu op de militaire academie beginnen, over vier jaar terechtkomen in een organisatie die op orde is. Het feit dat de krijgsmacht straks geen gevechtstanks meer heeft, slaat volgens hem een operationeel gat. Defensie heeft andere middelen om dat op te vullen en zal afhankelijker van bondgenoten worden.

Het risico dat overblijft, is volgens Bertholee acceptabel. Volgens Van Uhm moet in de krijgsmacht deskundigheid blijven over de omgang met tanks, zowel aan eigen kant als aan de zijde van de vijand. Dat is een zorg, erkende hij. Volgens de generaal moet worden gekeken of de landmacht met tanks kan blijven oefenen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

[ Bericht 23% gewijzigd door Cobra4 op 23-05-2011 10:54:19 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 11:14:47 #175
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97191739
Erg opvallend. In de gesprekken over de toekomst van de huidige kaderleden binnen Defensie spreken de Generaals en de Admiraal alleen over jonge kaderleden. Een teken aan de wand?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97191762
Hoe bedoel je?
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 11:18:11 #177
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97191868
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:15 schreef Sloggi het volgende:
Hoe bedoel je?
Van Uhm had het bv over de jonge kaderleden uit de getroffen eenheden. Die moeten/kunnen gewoon naar een functie in een andere eenheid opteren. Over de toekomst van de oudere kaderleden is niet gesproken.

Dat zou dus twee kanten op kunnen gaan. De oudere kaderleden zijn dus "veilig" of juist niet. Daar geven ze geen duidelijkheid over.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97193505
Zoals al vaker gezegt c4 duidelijkheid is VER te zoeken
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:03:44 #179
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_97193541
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef Cobra4 het volgende:
Van Uhm: "Vooruitlopend op de komst van de nieuwe patrouille schepen hebben we schepen buiten dienst gesteld. De Marine kreeg daardoor een tekort aan schepen mbt de uit te voeren taken. Ondanks dat er nu minder patrouille schepen komen betekend dat wel dat er een grotere capaciteit ,vergeleken met de huidige situatie, komt. En dat is een goede zaak."

Bron: de vergadering in de kamer.

:') :r
Wat :') , we leverden 2 M fregatten in en zouden daar 4 korvetten voor terug krijgen. Resultaat te weinig capaciteit.
Nu een paar jaar later krijgen we 2 korvetten minder en worden er een sloot mijnenjagers geschrapt. Conclusie: we hebben nu een grotere capaciteit.

_O- _O- _O- |:(
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 mei 2011 @ 12:04:16 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97193557
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:14 schreef Cobra4 het volgende:
Erg opvallend. In de gesprekken over de toekomst van de huidige kaderleden binnen Defensie spreken de Generaals en de Admiraal alleen over jonge kaderleden. Een teken aan de wand?
Viel mij ook al op.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 13:29:38 #181
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97196840
Dhr. De Wijk (The Hague Center for Strategic Studies) is goed bezig. Hij maakt erg goed duidelijk dat deze bezuinigingen een catastrofe zijn. Niet alleen voor Defensie maar ook Nederland. ^O^

Leuk om de gezichten van de kamer leden te zien als Dhr De Wijk, meerdere malen, tegen hen zegt dat zij hier verantwoordelijk voor zijn.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 13:30:34 #182
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97196889
Pauze. Om 1500 gaat het verder.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 13:45:32 #183
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97197633
Industrie: defensie kan veel meer uitbesteden

DEN HAAG - Defensie kan veel meer werk uitbesteden aan het bedrijfsleven. Dat kan voor beide partijen voordelen opleveren. Bedrijven zien vooral op het gebied van ICT, het onderhoud van materieel en de catering mogelijkheden om werk en mogelijk ook defensiemedewerkers over te nemen.

Die boodschap kregen Tweede Kamerleden maandag van vertegenwoordigers van het bedrijfsleven tijdens een hoorzitting over de bezuinigingen bij Defensie, waardoor twaalfduizend banen verdwijnen en 6000 van de 69.000 medewerkers (militairen en burgers) gedwongen weg moeten. Defensie besteedt nu nog te weinig uit en als het gebeurt, verlopen de procedures traag, aldus de betrokkenen.

Maar volgens hen kan het op termijn juist geld opleveren voor Defensie, wat dan kan worden ingezet voor de operationele capaciteit. Ook betekent het een versterking van het Nederlandse bedrijfsleven en blijft specialistische defensiekennis in eigen land.

Bedrijven als Stork en Van Halteren Metaal, die een grote rol spelen in de defensie-industrie, zijn bereid defensiemedewerkers over te nemen. Precieze aantallen konden ze nog niet noemen. Ook Transport en Logistiek Nederland (TLN) ziet mogelijkheden om mensen aan een baan in het bedrijfsleven te helpen. De organisatie is bezig daarover afspraken te maken met Defensie, zei directeur sociale belangen Leon Ceelen van TLN. Volgens hem is vooral behoefte aan beroepschauffeurs en logistieke medewerkers. „We hebben een grotere behoefte dan we kunnen vervullen. Dus we zullen ze met open armen verwelkomen”, zei Ceelen.

Voorzitter Bernard Wientjes van werkgeversorganisatie VNO-NCW wees erop dat de Nederlandse economie, de zestiende van de wereld, afhankelijk is van wat er in de rest van de wereld gebeurt. Rust in de wereld is daarom belangrijk en defensie is daarbij essentieel. Veel schepen uit het buitenland die via Nederland Europa inkomen, moeten door de gevaarlijke wateren in en rond de Somalische wateren. Piraterij is voor Nederland daarom een „extreem hoog risico”. De marine doet goed werk om piraten te bestrijden. Maar Wientjes waarschuwde ervoor „dat onze internationale positie in gevaar komt als we onvoldoende vertegenwoordigd zijn in de geopolitieke verhoudingen”.

Bron: Telegraaf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 23 mei 2011 @ 14:41:23 #184
94346 Northside
We'll see
pi_97200101
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:28 schreef Cobra4 het volgende:
Van Uhm: "Vooruitlopend op de komst van de nieuwe patrouille schepen hebben we schepen buiten dienst gesteld. De Marine kreeg daardoor een tekort aan schepen mbt de uit te voeren taken. Ondanks dat er nu minder patrouille schepen komen betekend dat wel dat er een grotere capaciteit ,vergeleken met de huidige situatie, komt. En dat is een goede zaak."

Bron: de vergadering in de kamer.
Dit is altijd zo'n lulkoek he. 1 + 1 is opeens 3 als je dit gezwets moet geloven. Net zoiets als 'efficienter werken', nog zo'n toverwoord dat te pas en te onpas wordt gebruikt om capaciteitsverlies goed te praten, maar dat nooit onderbouwd kan worden. Bah.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:09:48 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97201223
De laatse column van Hillen (13 mei)

quote:
Winst

Allereerst excuus dat het langer heeft geduurd dan gebruikelijk voordat ik weer een column heb geschreven. Men spreekt wel eens van een stilte voor de storm, op dit vlak was misschien wel sprake van stilte ná de storm. Ik heb u in mijn eerste column beloofd regelmatig bij te praten over ‘Den Haag’ en bij deze pak ik de draad weer op.
Mijn afgelopen weken hebben in het teken gestaan van het nadreunen van de aangekondigde bezuiningen.
Ik ben langs de eenheden gegaan die zijn stilgezet.
Ik heb veel militairen en burgers gesproken.
Je ziet de pijn, ziet verbetenheid, je ziet ook vechtlust, om er toch met elkaar uit te komen.
Op die inzet durf ik ook te rekenen. Om die magere jaren toch succesvol door te komen.
Een van de punten waar ik mij nu op wil richten is meer internationale samenwerking.
Vanuit het oogpunt van verbeteren van de militaire effectiviteit. Zie bijvoorbeeld het European Air Transport Command in Eindhoven.
We moeten binnen Europa veel ambitieuzer durven zijn in onze samenwerking.
Al was het maar omdat we samen zoveel meer kunnen.
Al was het maar omdat andere landen in de wereld zeker niet stilzitten op het gebied van vernieuwingen in hun krijgsmachten.
Daarom heb ik begin mei een bezoek gebracht aan mijn Britse ambtgenoot Liam Fox in Londen en heb ik gesproken met mijn Belgische collega Pieter de Crem.
Binnenkort spreek ik de Luxemburgse en daarna de Noorse minister.
En daarom ook was ik deze week in Berlijn, op bezoek bij de Duitse minister van Defensie, Thomas de Maizière.
Met Engeland en Duitsland werken we al samen, bijvoorbeeld bij de mariniers en het legerkorps.
Maar wat mij betreft gaan we meer samen doen.

Concreet heb ik afgesproken dat we met Duitsland onze Patriotcapaciteit bundelen, dat we gaan samenwerken met de onderzeediensten en bij het onderhoud van bijvoorbeeld de Boxer, de Panzerhouwitser en de NH-90. Andere mogelijkheden werken we zo snel mogelijk samen uit, ook in breder verband van NAVO en EU.

Samenwerken levert ook winst op in de letterlijke betekenis van het woord.
Het geld dat we door samenwerking besparen, mogen we houden.
Ik heb met de minister van Financiën afgesproken dat dat geld dus niet naar de schatkist gaat, maar dat we dat geld meteen in de krijgsmacht mogen investeren.
Elke euro die we met samenwerken verdienen, komt de krijgsmacht dus direct ten goede.

Wat we samen doen met andere landen, kunnen we in ieder geval blíjven doen. En misschien nog wel beter dan nu.
Zo blijven we aangehaakt op het hoogste niveau. Het niveau waar de Nederlandse krijgsmacht thuishoort.

Hans Hillen,
Minister van Defensie

13 mei 2011
Bron Intranet...

Wat een lulkoek weer...
  maandag 23 mei 2011 @ 15:13:46 #186
93664 waht
Mushir
pi_97201394
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef Cobra4 het volgende:
Dhr. De Wijk (The Hague Center for Strategic Studies) is goed bezig. Hij maakt erg goed duidelijk dat deze bezuinigingen een catastrofe zijn. Niet alleen voor Defensie maar ook Nederland. ^O^

Leuk om de gezichten van de kamer leden te zien als Dhr De Wijk, meerdere malen, tegen hen zegt dat zij hier verantwoordelijk voor zijn.
Ik lees altijd graag de stukken van De Wijk. Hij heeft ook een column op trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ualiteit/index.dhtml
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97210307
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef Cobra4 het volgende:
Dhr. De Wijk (The Hague Center for Strategic Studies) is goed bezig. Hij maakt erg goed duidelijk dat deze bezuinigingen een catastrofe zijn. Niet alleen voor Defensie maar ook Nederland. ^O^

Leuk om de gezichten van de kamer leden te zien als Dhr De Wijk, meerdere malen, tegen hen zegt dat zij hier verantwoordelijk voor zijn.
Tja zo werkt de politieke lobby. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.

En aan de andere kant is diezelfde kamer ook verantwoordelijk voor meer oudjes die niet gedoucht kunnen worden omdat er dan elders bezuinigd moet worden omdat men Defensie wil ontzien...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:16:52 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97210341
Dhr. Verheijen heeft het bij het rechte eind. Met het verdwijnen van de dienstplicht is de hele binding krijgsmacht => maatschappij verdwenen, vandaar dat H&I hun schouders ophalen bij bezuinigingen bij defensie.

Mijn Duitse counterpart zei hetzelfde in Polen tegen mij met het verdwijnen van de wehrpflicht.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:21:28 #189
94346 Northside
We'll see
pi_97210561
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:16 schreef AchJa het volgende:
Dhr. Verheijen heeft het bij het rechte eind. Met het verdwijnen van de dienstplicht is de hele binding krijgsmacht => maatschappij verdwenen, vandaar dat H&I hun schouders ophalen bij bezuinigingen bij defensie.

Mijn Duitse counterpart zei hetzelfde in Polen tegen mij met het verdwijnen van de wehrpflicht.
Ja, goed verhaal had hij. In tegenstelling tot die reservistengast daarna.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:49:12 #190
93664 waht
Mushir
pi_97211822
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja zo werkt de politieke lobby. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
HCSS bestaat uit lobbyisten?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 23 mei 2011 @ 18:54:09 #191
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97212047
Shit, dat debat! is dat terug te kijken??? Cobra
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 23 mei 2011 @ 19:01:51 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97212406
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:54 schreef Pumatje het volgende:
Shit, dat debat! is dat terug te kijken??? Cobra
Mischien hier: http://debatgemist.tweedekamer.nl/

Maar ik heb het debat vanaf de bond (15:00) gecapped. Het deel voor 15:00 mis je als je er behoefte aan hebt.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:04:54 #193
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97212552
achja, jij redder in nood!
Zou het graag van je kopieren.. :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_97212704
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:49 schreef waht het volgende:

[..]

HCSS bestaat uit lobbyisten?
Gezien hun opdrachtgevers hebben ze wel bepaalde belangen

quote:
Who we work for
The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) works for public and private sector clients. For governments, national and international, we provide our entire range of services. The ministries of Security & Justice, Foreign Affairs, Defense are among our regular customers. In addition, we also provide analysis to international organizations such as the European Commission and NATO. For private sector customers (commercial and non-commercial organizations and associations) , we translate our strategic orientation to the business environment in order to contribute to their immediate goals and activities. These firms can be located in all possible sectors.
En ook een Rob de Wijk heeft eigenlijk altijd banen gehad die sterk afhankelijk waren van defensie en daaraan gerelateerde organisaties.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 23 mei 2011 @ 19:08:49 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 23 mei 2011 @ 19:10:50 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97212812
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:29 schreef Cobra4 het volgende:
Dhr. De Wijk (The Hague Center for Strategic Studies) is goed bezig. Hij maakt erg goed duidelijk dat deze bezuinigingen een catastrofe zijn. Niet alleen voor Defensie maar ook Nederland. ^O^

Leuk om de gezichten van de kamer leden te zien als Dhr De Wijk, meerdere malen, tegen hen zegt dat zij hier verantwoordelijk voor zijn.
kun je wat meer vertellen over zijn betoog Cobra?
of iemand anders die het heeft gezien ;) ...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 23 mei 2011 @ 19:28:07 #197
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_97213635
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:09 schreef AchJa het volgende:
De laatse column van Hillen (13 mei)

[..]

Bron Intranet...

Wat een lulkoek weer...
Wat ze besparen wordt natuurlijk in de volgende budget bepalingen gewoon meegenomen en wegbezuinigd. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 mei 2011 @ 19:35:52 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97214130
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:10 schreef Pumatje het volgende:

[..]

kun je wat meer vertellen over zijn betoog Cobra?
of iemand anders die het heeft gezien ;) ...
Iets wat jou aanspreekt: "Interventie in Libië, leuk dat we mensen aan land kunnen zetten maar daarna heb je tanks nodig, maar ja die hebben we niet meer"

De ogen van oa Eijsink schoten vuur. _O-
  maandag 23 mei 2011 @ 19:59:10 #199
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97215659
ik wist het!
My man !

Dat zei ik ook al, toen ik hoorde dat NL de komende jaren leading nation is van EU battlegroup.. of een soortgelijke militair europees bondgenoot groepje...

ging al helemaal zweven toen ik las dat Groenlinks eventueel voor een grondbezetting Libië is..
Zonder leopard tanks...

tjonge dan ga ik popcorn inslaan hoor

acha, ik neem aan dat je alles hebt opgenomen vanaf het punt dat het voor mij aantrekkelijk is mijn broek op half 11 te leggen en te beginnen met fappen *)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 23 mei 2011 @ 20:00:45 #200
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97215765
Dood van Ronald Naar schijnt dus belangrijker te zijn op het 2000 nieuws dan deze mega leegzuigactie van de regering :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 23 mei 2011 @ 20:15:30 #201
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97216719
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iets wat jou aanspreekt: "Interventie in Libië, leuk dat we mensen aan land kunnen zetten maar daarna heb je tanks nodig, maar ja die hebben we niet meer"

De ogen van oa Eijsink schoten vuur. _O-
O.a. Knops en V/d Staaij konden op dat moment een duivelse glimlach niet echt verbergen. :D

De Wijk was goed helder. "Leuk dat de kamer allemaal plannen heeft voor Defensie. Maar met de huidige bezuinigingen bent u (kamer leden) er voor verantwoordelijk dat die niet uit te voeren zijn". Opvallend dat er erg weinig vragen gesteld werden na zijn betoog. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 23 mei 2011 @ 20:18:11 #202
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97216897
Het is opvallend dat vrijwel héél Nederland er de schouders over ophaald. Juist DAT is een schande!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:20:22 #203
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_97217040
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is opvallend dat vrijwel héél Nederland er de schouders over ophaald. Juist DAT is een schande!
Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.

In mijn optiek: fail. |:(
  maandag 23 mei 2011 @ 20:20:24 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97217042
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is opvallend dat vrijwel héél Nederland er de schouders over ophaald. Juist DAT is een schande!
Dat wist Verheij mooi te verwoorden: "Door het afschaffen van de dienstplicht is de binding defensie => maatschappij verdwenen, er wordt aan de keukentafel niet meer gesproken over het leger."
pi_97217167
Dat vind ik wel mooi aan Amerika, je word teminste wel gerespecteerd. Tuurlijk is het een vrije keuze om je leven te geven voor je land maar een beetje respect kan ook geen kwaad, in the US word je bij iedere ceremonie gevraagd te staan en dan klappen andere voor je, je hebt voordelige financiele regelingen op iedere gebied van hypotheek tot korting op pretparken en vaak ook nog eens getrakteerd worden op voedsel..
  maandag 23 mei 2011 @ 20:23:01 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97217203
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.

In mijn optiek: fail. |:(
Zoals AchJa het reeds eeder al schreef, de binding van de samenleving met de Krijgsmacht dmv de dienstplicht was die binding die de samenleving deed beseffen dat de krijgsmacht er ook echt is, onder alle gelederen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:24:36 #207
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97217287
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat wist Verheij mooi te verwoorden: "Door het afschaffen van de dienstplicht is de binding defensie => maatschappij verdwenen, er wordt aan de keukentafel niet meer gesproken over het leger."
Mee eens!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:26:05 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97217363
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.

In mijn optiek: fail. |:(
Dat zijn we altijd al geweest, maar na het opschorten van de dienstplicht (1997) zijn de begin dertigers en jonger de Henk en Ingrids. Dus daar hoef je niet al teveel van te verwachten.
pi_97217522
Hadden we nog maar een dienstplicht, zou mij hoop gedoe besparen.
  maandag 23 mei 2011 @ 20:29:34 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97217621
Heb jij de vacaturebank van Defensie gezien?
  maandag 23 mei 2011 @ 20:37:45 #212
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97218167
quote:
12s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Sloggi het volgende:
Heb jij de vacaturebank van Defensie gezien?
En dat zou als "plichtige" makkelijker zijn? Ook ik (als plichtige) heb alle keuringen, sollicitaties en commissies moeten doorlopen.
pi_97218434
Dan zou je in ieder geval kans hebben aangenomen te worden. Die kans is nu nul, aangezien je niet kunt solliciteren.

Maar goed, ik was niet erg serieus. Een herinvoering van de dienstplicht is realistisch noch wenselijk.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:14:05 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97220885
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 20:41 schreef Sloggi het volgende:
Dan zou je in ieder geval kans hebben aangenomen te worden. Die kans is nu nul, aangezien je niet kunt solliciteren.

Maar goed, ik was niet erg serieus. Een herinvoering van de dienstplicht is realistisch noch wenselijk.
Even voor de duidelijkheid, er hoeft niets ingevoerd te worden. De dienstplicht is opgeschort, dat is wat anders dan afgeschaft. Als de tweede kamer morgen zegt dat de opschorting opgeheven wordt dan staat iedereen weer hakken te maken in bv. Hollandsche Rading.
  maandag 23 mei 2011 @ 21:20:37 #215
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97221287
Als je maar weet dat ik dan mijn klapstoeltje voor het KPU zet met de popcorn die ik alvast in huis heb gehaald...

kijken hoe lang het duurt voordat er rook uit het gebouw komt gevolgd door KPU personeel wat met elkaar op de vuist gaat vanwege werkdruk ^O^
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 23 mei 2011 @ 21:27:31 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97221717
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:20 schreef Pumatje het volgende:
Als je maar weet dat ik dan mijn klapstoeltje voor het KPU zet met de popcorn die ik alvast in huis heb gehaald...

kijken hoe lang het duurt voordat er rook uit het gebouw komt gevolgd door KPU personeel wat met elkaar op de vuist gaat vanwege werkdruk ^O^
Pfff, ze (dipli's) zijn zeer gewillig. Als ik zeg wachten dan is het wachten.
pi_97221796
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, er hoeft niets ingevoerd te worden. De dienstplicht is opgeschort, dat is wat anders dan afgeschaft. Als de tweede kamer morgen zegt dat de opschorting opgeheven wordt dan staat iedereen weer hakken te maken in bv. Hollandsche Rading.
Weet ik.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:48:27 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97255237
Circa 5000 betogers naar militaire actiedag

DEN HAAG - Ongeveer vijfduizend militairen en burgercollega's doen donderdag in Den Haag mee aan de landelijke manifestatie voor defensiepersoneel. Ze voeren actie tegen de volgens hen visieloze bezuinigingen op de krijgsmacht. Ook verzetten ze zich tegen gedwongen ontslagen en eisen ze een goed sociaal beleid en behoud van koopkracht.

Omdat met de politie was afgesproken dat er maximaal vijfduizend mensen aan de actiebijeenkomst van de militaire vakbonden op de Koekamp (bij het Malieveld) mogen deelnemen, zijn de aanmeldingen stopgezet, zei actiecoördinator Ed Lugthart dinsdag. Ongeveer duizend militairen zullen deelnemen aan een 'mars voor waardering', waarmee ze op een militair waardige manier hun onvrede willen tonen.

Vanaf twee locaties in Den Haag zullen de militairen naar het manifestatieterrein marcheren. De bonden wilden ook langs het ministerie van Defensie in het centrum van de stad lopen, maar ze hebben daarvoor geen toestemming gekregen. De manifestatie begint om 11.45 uur en duurt tot ongeveer 14.00 uur. Onder anderen minister Hans Hillen van Defensie zal het defensiepersoneel toespreken. Ook is er een gesprek met Tweede Kamerleden.

Defensie moet de komende vier jaar 1 miljard euro structureel besparen en schrapt 12.000 van de 69.000 banen. Zesduizend medewerkers moeten gedwongen weg. Ook veel materieel wordt afgestoten.

De Tweede Kamer debatteert maandag 6 juni met de minister over de bezuinigingsoperatie.

Telegraaf
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:50:14 #219
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:00:10 #220
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97255792
betreurenswaardig
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:02:20 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97256397
:{
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 mei 2011 @ 18:15:48 #223
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97256497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:50 schreef AchJa het volgende:
Er is dus een max aan personeel wat mee mag doen... 5000 man/ vrouw is nog geen 10%. En bedankt maar weer.
Hoe kunnen de bonden in hemelsnaam zulke afspraken maken? :X
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:25:24 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97256869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Hoe kunnen de bonden in hemelsnaam zulke afspraken maken? :X
Ik ben nu zo over de zeik dat ik donderdag die bus instap. Zul je zien dat ik weer gepaald ga worden met een afmarcheeropdracht omdat ik owi ben. :')

Ach, dat lukt me wel... >:)
pi_97257345
Het debat staat niet op debat gemist =(
En het is helaas nergens meer terug te zien.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:39:12 #226
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97257469
achja heeft caps..

ik ga ook die kant op... moet wel
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:48:04 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:29:46 #228
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97260167
No they didn't :{ ....
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:29:34 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97282003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:29 schreef Pumatje het volgende:
No they didn't :{ ....
Jawel, computer was genadeloos vastgelopen. Had hem 's middags aangezet en heb er niet meer naar gekeken. De volgende ochtend dacht ik de boel ff op schijf te zetten, jammer net niet.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:12:53 #230
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97330261
quote:
‘Kazerne Weert dicht'

De Koninklijke Militaire School (KMS) in Weert en legerplaats Budel gaan sluiten. Alle opleidingsonderdelen die daar gevestigd zijn, verhuizen als bezuinigingsmaatregel op termijn naar legerplaats Ermelo.

Weert
Door Pieternel Kellenaers & Roel Ophelders

Het is de Landmacht zelf die de minister adviseert om Weert als vestigingsplaats voor de opleiding te laten vallen, zo heeft KMS-commandant kolonel Piet van der Sar woensdag aan het personeel medegedeeld.

Volgens Van der Sar zal de Landmacht-top het plan om Weert te sluiten inbrengen in de defensiebrede commissie die in juli een pakket van bezuiningsmaatregelen zal voorleggen aan minister Hans Hillen (CDA, Defensie). Van der Sar: "Het is dus nog niet definitief. Maar het zelfvertrouwen dat ik in april nog had, is wel een stuk minder geworden.”

Een woordvoerder van de Landmacht spreekt tegen dat Commandant Landstrijdkrachten Rob Bertholee al een advies heeft uitgebracht. Wel is de toekomst van legerplaatsen als de KMS "punt van onderzoek”. Volgens Van der Sar is de koers van de Landmacht echter nu al zo duidelijk, dat het tijd werd om medewerkers in te lichten.

Begin april kwam het behoud van de KMS in Weert op losse schroeven te staan toen bleek dat er concurrentie kwam uit het Gelderse Ermelo voor het clusteren van opleidingen binnen Defensie. In Ermelo zijn betere uitbreidingsmogelijkheden dan in Weert. De clustering van militaire opleidingen is noodzakelijk omdat Defensie 1 miljard euro moet bezuinigen.

Als de KMS in Weert naar Ermelo moet verhuizen, zal dat nog zeker drie jaar duren. De economische gevolgen zullen voor Weert en de regio in ieder geval groot zijn. Behalve de banen die in Weert verdwijnen bij de KMS, zullen volgens wethouder Anton Kirkels (Economische Zaken, VVD) nog eens anderhalf keer zoveel mensen geen geld meer verdienen aan het leveren van goederen en diensten aan de kazerne.

Dagblad de Limburger, 26 Mei 2011
http://www.limburger.nl/a(...)IEUWS03/110529731/0#
pi_97343051
Onder luid boegeroep en gefluit heeft Hillen ruim vijfduizend actievoerende militairen en defensiepersoneel toegesproken.

Hillen zei de enorme opkomst als een ondersteuning voor zijn beleid te zien. ''Ik begrijp de roep om verzachting en we zullen ons best doen om een goede werkgever te blijven'', aldus de minister. Volgens hem zal de Nederlandse krijgsmacht kleiner moeten, maar ''het zal er wel een zijn waar andere landen jaloers op zullen zijn.''

bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)iten-kamerleden.html

:') :') :')
Ja, ik generaliseer.
pi_97344621
Wut?
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:06:37 #233
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97347328
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Northside het volgende:
Onder luid boegeroep en gefluit heeft Hillen ruim vijfduizend actievoerende militairen en defensiepersoneel toegesproken.

Hillen zei de enorme opkomst als een ondersteuning voor zijn beleid te zien. ''Ik begrijp de roep om verzachting en we zullen ons best doen om een goede werkgever te blijven'', aldus de minister. Volgens hem zal de Nederlandse krijgsmacht kleiner moeten, maar ''het zal er wel een zijn waar andere landen jaloers op zullen zijn.''

bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)iten-kamerleden.html

:') :') :')
klopt... ik dacht echt.
Ben je nu dom of doof...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_97347855
Een leger waar de regering in andere landen jaloers op zijn, omdat het niks kost. Maar als puntje bij paaltje komt.. ben je maar wat blij met een fatsoenlijk leger.
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:27:49 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97350652
Defensiemedewerkers in actie tegen bezuinigingen

Meer dan 6000 militairen en burgercollega’s hebben vandaag actie gevoerd tegen de 1 miljard euro aan bezuinigingen op Defensie. Minister Hans Hillen, die zich in het hol van de leeuw waagde, werd niet met de gebruikelijke egards ontvangen. Hem wachtte in Den Haag een oorverdovend fluitconcert.Hillen liet zich ontvallen dat ook hij vindt dat er te gemakkelijk op Defensie wordt bezuinigd, maar beloofde wel te werken aan een heel goed sociaal beleidskader. "Als Defensie zijn we een goed werkgever geweest en dat zullen we blijven”, zei hij. Onvrede Veel actievoerend Defensiepersoneel kwam uit alle hoeken van het land naar Den Haag om een stem te laten horen tegen gedwongen ontslag, tegen de nullijn op het gebied van primaire arbeidsvoorwaarden en tegen de 1 miljard aan bezuinigingen die de krijgsmacht treft. Adjudant John Gierveld vertrok vanmorgen al om 06.30 uur bij het 1 Duits/Nederlands Legerkorps in het Duitse Münster om zijn onvrede over de gang van zaken bij Defensie te uiten. “Het is de moeite waard”, merkt hij op. “Ik ben hier om te bekrachtigen dat er geen gedwongen ontslagen mogen vallen, maar vind ook dat er een goed sociaal beleidskader moet blijven en dat we niet twee jaar mogen stilstaan in ons salaris. We hebben het over 6000 mensen die worden ontslagen, maar het gaat eigenlijk om 6000 gezinnen die worden getroffen. Ik sta hier dus ook uit loyaliteit.”ZorgenSommige demonstranten twijfelen aan hun toekomst bij Defensie. Foto: ministerie van DefensieCavalerist luitenant-kolonel Mike Bos heeft zich om andere redenen bij de actievoerende collega’s gevoegd. “Ik maak me vooral zorgen over de geloofwaardigheid van de organisatie en over goed werkgeverschap.” Huzaar 1 Zeno Stobbelaar van 42 Tankbataljon uit Havelte ervaart de effecten van de bezuinigingen inmiddels aan den lijve. “We weten niet wat er gaat gebeuren”, zegt hij somber. Sinds de tanks zijn stilgezet brengt hij de dagen door met steunverlening en onderhoud. Bij het Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen is het tekort aan financiën volgens adjudant Berto Smit eveneens goed te merken. Dus kwam ook hij naar Den Haag, "omdat ik het niet eens ben met het huidige beleid."

Hillen bedankte zijn personeel voor de massale opkomst. “Ik zie dit als een ondersteuning van mijn inzet tijdens contacten met de bonden en de politiek.”

En of het nou militairen van de landmacht, luchtmacht, marine of marechaussee betreft, allemaal delen ze de boodschap voor Nederland, die via een enorm spandoek werd gegeven “Onze loyaliteit, onze inzet en onze opoffering is uw veiligheid.” De minister voegde daar nog aan toe Nederland te willen overtuigen van het nut van onze krijgsmacht, “dat is míjn Mars voor Waardering”, zei hij. Nog twee van zijn wensen zijn de krijgsmacht weer gezond te maken en een nieuw en fatsoenlijk arbeidsvoorwaardenakkoord af te sluiten. Hillen: “Daarom bij deze een uitnodiging aan de bonden. Wat mij betreft gaan wij morgen om tafel.”

MinDef
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:31:21 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97350795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:27 schreef Hillen het volgende:

Hillen bedankte zijn personeel voor de massale opkomst.Ik zie dit als een ondersteuning van mijn inzet tijdens contacten met de bonden en de politiek.
Hoe dik moet die plaat wel niet zijn die hij voor zijn harses heeft?

quote:
De minister voegde daar nog aan toe Nederland te willen overtuigen van het nut van onze krijgsmacht, dat is míjn Mars voor Waardering zei hij. Nog twee van zijn wensen zijn de krijgsmacht weer gezond te maken en een nieuw en fatsoenlijk arbeidsvoorwaardenakkoord af te sluiten. Hillen:Daarom bij deze een uitnodiging aan de bonden. Wat mij betreft gaan wij morgen om tafel.
:') :') :')

7 juni met de bonden spreken en 6 juni is de behandeling in de kamer... jaja.
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:52:23 #237
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97351722
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe dik moet die plaat wel niet zijn die hij voor zijn harses heeft?

[..]

:') :') :')

7 juni met de bonden spreken en 6 juni is de behandeling in de kamer... jaja.
ehm... volgens mij zei hij zelfs dat hij dit zag als een ondersteuning voor zijn beleid...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 26 mei 2011 @ 19:55:44 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:00:55 #239
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97352113
Hillen, die is het spoor echt bijster. Ik snap niet dat hij zulk een uitspraak kan doen. Nog erger was die van VVD'er Bosveld.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:10:56 #240
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97352569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Enne "Succes met uw loopbaan" |:( |:( |:(
inderdaad..

hij koos zijn woorden erg , erg onzorgvuldig. Ik denk dat het iedereen enkel maar pissiger heeft gemaakt. Hier wordt nog wel even over gepraat denk ik. Heeft die vent dan geen schrijvers, of adviseurs?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:36:28 #241
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:44:25 #242
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_97354318
ze waren er wel...

jammer.. echt zo jammer
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:46:59 #243
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97354439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:36 schreef AchJa het volgende:
Het 20:00 journaal negeert de hele demonstratie... Wat een faalhazen. :X
Ook dat nog ja!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 mei 2011 @ 20:51:22 #244
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97354684
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ook dat nog ja!!
Bewijst maar weer eens dat de bezuinigingen bij Defensie de Nederlander 0,0 boeit.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:57:18 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 20:59:14 #246
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97355117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Bewijst maar weer eens dat de bezuinigingen bij Defensie de Nederlander 0,0 boeit.
Dat is doodgebloed toen de dienstplicht werd afgeschaft.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 mei 2011 @ 21:28:46 #247
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97356939
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is doodgebloed toen de dienstplicht werd afgeschaft.
Opgeschort.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:32:31 #248
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97357201
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Opgeschort.
Dat bedoel ik!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 mei 2011 @ 21:42:35 #249
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97357808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik!
Groot verschil. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:50:20 #250
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97358252
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:42 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Groot verschil. ;)
I know ;)
vaudtje
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 00:33:25 #251
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_97408209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe dik moet die plaat wel niet zijn die hij voor zijn harses heeft?

[..]

:') :') :')

7 juni met de bonden spreken en 6 juni is de behandeling in de kamer... jaja.
Waarom zouden de bonden met de MinDef om de tafel gaan? Defensie houdt vast aan de nul lijn voor het salaris en wil de secundaire arbeidsvoorwaarden uitkleden. Er bestaat in mijn ogen simpelweg geen noodzaak om nu al om de tafel te gaan.

Pas als het SBK afloopt wordt het naar mijn inziens interessant om te gaan praten. :z
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 mei 2011 @ 06:13:21 #252
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97412092
Defensiemedewerkers in actie tegen bezuinigingen

Meer dan 6000 militairen en burgercollega’s hebben vandaag actie gevoerd tegen de 1 miljard euro aan bezuinigingen op Defensie. Minister Hans Hillen, die zich in het hol van de leeuw waagde, werd niet met de gebruikelijke egards ontvangen. Hem wachtte in Den Haag een oorverdovend fluitconcert.

Hillen liet zich ontvallen dat ook hij vindt dat er te gemakkelijk op Defensie wordt bezuinigd, maar beloofde wel te werken aan een heel goed sociaal beleidskader. "Als Defensie zijn we een goed werkgever geweest en dat zullen we blijven”, zei hij.

Veel actievoerend Defensiepersoneel kwam uit alle hoeken van het land naar Den Haag om een stem te laten horen tegen gedwongen ontslag, tegen de nullijn op het gebied van primaire arbeidsvoorwaarden en tegen de 1 miljard aan bezuinigingen die de krijgsmacht treft. Adjudant John Gierveld vertrok vanmorgen al om 06.30 uur bij het 1 Duits/Nederlands Legerkorps in het Duitse Münster om zijn onvrede over de gang van zaken bij Defensie te uiten. “Het is de moeite waard”, merkt hij op. “Ik ben hier om te bekrachtigen dat er geen gedwongen ontslagen mogen vallen, maar vind ook dat er een goed sociaal beleidskader moet blijven en dat we niet twee jaar mogen stilstaan in ons salaris. We hebben het over 6000 mensen die worden ontslagen, maar het gaat eigenlijk om 6000 gezinnen die worden getroffen. Ik sta hier dus ook uit loyaliteit.”

Zorgen

Cavalerist luitenant-kolonel Mike Bos heeft zich om andere redenen bij de actievoerende collega’s gevoegd. “Ik maak me vooral zorgen over de geloofwaardigheid van de organisatie en over goed werkgeverschap.” Huzaar 1 Zeno Stobbelaar van 42 Tankbataljon uit Havelte ervaart de effecten van de bezuinigingen inmiddels aan den lijve. “We weten niet wat er gaat gebeuren”, zegt hij somber. Sinds de tanks zijn stilgezet brengt hij de dagen door met steunverlening en onderhoud.

Bij het Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen is het tekort aan financiën volgens adjudant Berto Smit eveneens goed te merken. Dus kwam ook hij naar Den Haag, "omdat ik het niet eens ben met het huidige beleid."

Hillen bedankte zijn personeel voor de massale opkomst. “Ik zie dit als een ondersteuning van mijn inzet tijdens contacten met de bonden en de politiek.”

En of het nou militairen van de landmacht, luchtmacht, marine of marechaussee betreft, allemaal delen ze de boodschap voor Nederland, die via een enorm spandoek werd gegeven “Onze loyaliteit, onze inzet en onze opoffering is uw veiligheid.”

De minister voegde daar nog aan toe Nederland te willen overtuigen van het nut van onze krijgsmacht, “dat is míjn Mars voor Waardering”, zei hij. Nog twee van zijn wensen zijn de krijgsmacht weer gezond te maken en een nieuw en fatsoenlijk arbeidsvoorwaardenakkoord af te sluiten. Hillen: “Daarom bij deze een uitnodiging aan de bonden. Wat mij betreft gaan wij morgen om tafel.”

Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)_bezuinigingen_video
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 3 november 2011 @ 17:24:13 #253
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_103920455
De nieuwste numerus fixus. 12.600 fp's weg.

http://www.defensie.nl/_s(...)sie_tcm46-190469.pdf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 3 november 2011 @ 17:43:16 #254
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_103921115
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 17:24 schreef Cobra4 het volgende:
De nieuwste numerus fixus. 12.600 fp's weg.

http://www.defensie.nl/_s(...)sie_tcm46-190469.pdf
Pffff, wat een uitverkoop zeg :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_103963398
Hoe gaan de mensen (als die hier zijn) die met de bezuinigingen getroffen zijn hier eigenlijk mee om? Verlaat je de dienst of ben je nu op zoek naar een andere functie? En als je opzoek ben naar een functie binnen het bedrijf, hoeveel succes heb je daar tot nu mee gehad?
pi_103988990
Bij de marine (en ik denk ook bij de rest) krijgen we pas duidelijkheid over wat er met jouw persoon gaat gebeuren tegen de zomer van 2012.

Maar ik zie wel een hoop mensen die nu al de dienst uitgaan. Veelal jonge manschappen, jonge onderofficieren en jonge officieren zwaaien af. Dit zijn de mannen en vrouwen die goed opgeleid zijn en nog jong genoeg om wat anders te vinden.

Tot nu toe hebben de meeste die ik ken succes gehad met het vinden van een andere baan. Dit is ook logisch want je gaat nu niet de dienst uit voordat je wat anders heb gevonden in de burgermaatschappij.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_104478235
Ik ben er van overtuigd, dat onze regering al lang heeft onderkend, dat Nederland gewoon weg niet te verdedigen is ! Een serieus leger financieren kost geld, wat we niet hebben.
En zelf dan slaan we geen deuk in een pakje boter ........
Het is nu alleen nog meer een kwestie van NATO-verplichtingen nakomen.
En wel minimaal als het even kan ! Waarom geld over de balk smijten ... O-)
pi_104480924
Die NATO verplichtingen kunnen we nu al niet eens nakomen.. :')
En geld over de balk smijten zijn we goed in, in Nederland. Ik noem een Noord/Zuidlijn of een Betuwelijn. ;)

En dat van geen deuk in een pakje boter slaan, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan lekker weg. :Y
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_104481071
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:02 schreef Errug het volgende:
Ik ben er van overtuigd, dat onze regering al lang heeft onderkend, dat Nederland gewoon weg niet te verdedigen is ! Een serieus leger financieren kost geld, wat we niet hebben.
En zelf dan slaan we geen deuk in een pakje boter ........
Het is nu alleen nog meer een kwestie van NATO-verplichtingen nakomen.
En wel minimaal als het even kan ! Waarom geld over de balk smijten ... O-)
En van wie ben jij dan een kloon?
  donderdag 17 november 2011 @ 17:25:38 #260
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_104481086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:02 schreef Errug het volgende:
Ik ben er van overtuigd, dat onze regering al lang heeft onderkend, dat Nederland gewoon weg niet te verdedigen is ! Een serieus leger financieren kost geld, wat we niet hebben.
En zelf dan slaan we geen deuk in een pakje boter ........
Het is nu alleen nog meer een kwestie van NATO-verplichtingen nakomen.
En wel minimaal als het even kan ! Waarom geld over de balk smijten ... O-)
Pardon!!!?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_104482838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:21 schreef jankaas020 het volgende:
Die NATO verplichtingen kunnen we nu al niet eens nakomen.. :')
Dat is eerder een kwestie van niet willen. Een verplicht percentage van het BBP besteden aan een departement is natuurlijk grootse kolder. Of het nou aan defensie is of aan ontwikkelingssamenwerking.
Je geeft een departement een opdracht mee en daar hoort een begroting en budget bij. Niet andersom, dat moet je echt niet willen :N...

quote:
En geld over de balk smijten zijn we goed in, in Nederland. Ik noem een Noord/Zuidlijn of een Betuwelijn. ;)
Daarom ook nooit een vast percentage aan een departement geven, dan gaan ze alleen maar meer geld over de balk smijten :X
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104485385
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:21 schreef jankaas020 het volgende:

En dat van geen deuk in een pakje boter slaan, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan lekker weg. :Y
Nee, want ik ben 1 van de velen die dit moeten financieren, dus als jij je geld niet opbrengt,
schoppen we je de maatschappij in ! DAAR moet je zelf werken voor je geld. w/

http://nos.nl/artikel/231(...)-belgisch-leger.html
Wat moet je hier nou nog mee ? :|W

[ Bericht 14% gewijzigd door Errug op 17-11-2011 19:34:56 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 19:34:06 #263
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_104486005
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je geeft een departement een opdracht mee en daar hoort een begroting en budget bij. Niet andersom, dat moet je echt niet willen :N...

Dat is ongeveer hetzelfde als een hovenier in dienst nemen en hem dan vertellen dat je hem onder z'n standaard tarief gaat betalen, dat alles perfect onderhouden moet zijn en dat je van hem verwacht dat hij zonder extra vergoeding ook nog eens de tuin al je vrienden/kenissen en familie gaat doen.
pi_104486046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is eerder een kwestie van niet willen. Een verplicht percentage van het BBP besteden aan een departement is natuurlijk grootse kolder.
Argument?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104486298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:22 schreef Errug het volgende:

[..]

Nee, want ik ben 1 van de velen die dit moeten financieren, dus als jij je geld niet opbrengt,
schoppen we je de maatschappij in ! DAAR moet je zelf werken voor je geld. w/

http://nos.nl/artikel/231(...)-belgisch-leger.html
Wat moet je hier nou nog mee ? :|W
Hoi Rubje!
pi_104486366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoi Rubje!
Dat wat hij zegt.
Blood Sugar Sex Magik
pi_104486376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:34 schreef demspec het volgende:

[..]

Dat is ongeveer hetzelfde als een hovenier in dienst nemen en hem dan vertellen dat je hem onder z'n standaard tarief gaat betalen, dat alles perfect onderhouden moet zijn en dat je van hem verwacht dat hij zonder extra vergoeding ook nog eens de tuin al je vrienden/kenissen en familie gaat doen.
Nee, dat is niet hetzelfde. Het zou hetzelfde zijn wanneer je die hovenier in dienst jaarlijks 2,5% van je bruto inkomen geeft of hij zijn werk nu goed of slecht doet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104486416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:34 schreef waht het volgende:

[..]

Argument?
Het is een perverse prikkel om maar geld uit te geven om het uitgeven. Lijkt me binnen een overheidsorganisatie niet zo praktisch :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104486556
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is een perverse prikkel om maar geld uit te geven om het uitgeven. Lijkt me binnen een overheidsorganisatie niet zo praktisch :').
Oh dat klopt, maar dit is geen normale overheidsorganisatie. Wie vrede wil bereid voor op oorlog en zulks. Dit percentage-van-BBP-budget is een remedie tegen de laakbare drang om defensie terug te willen schroeven als het vrede is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104486738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:42 schreef waht het volgende:

[..]

Oh dat klopt, maar dit is geen normale overheidsorganisatie. Wie vrede wil bereid voor op oorlog en zulks. Dit percentage-van-BBP-budget is een remedie tegen de laakbare drang om defensie terug te willen schroeven als het vrede is.
natuurlijk is het wel een gewone overheidsorgansatie, die best wat zakelijker mag worden. Ik vind het een perverse prikkel die je niet moet willen. Bepaal als politiek een ambitieniveau met een bijpassend realistisch budget. Zo'n percentage werkt gewoon niet, niet voor OWS en niet voor DEF.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:48:01 #271
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_104486849
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, dat is niet hetzelfde. Het zou hetzelfde zijn wanneer je die hovenier in dienst jaarlijks 2,5% van je bruto inkomen geeft of hij zijn werk nu goed of slecht doet.
jij bent zeker iemand die in de kroeg 25euro in de pot gooit als de rest 50euro inlegt, maar toch de hele avond baco wil zuipen.
pi_104486980
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

natuurlijk is het wel een gewone overheidsorgansatie, die best wat zakelijker mag worden. Ik vind het een perverse prikkel die je niet moet willen. Bepaal als politiek een ambitieniveau met een bijpassend realistisch budget. Zo'n percentage werkt gewoon niet, niet voor OWS en niet voor DEF.
Het is in die zin die jij noemt een gewone overheidsorganisatie, de taak is alles behalve gewoon en draait zo nu en dan om dood of leven. Natuurlijk moet verspilling tegen worden gegaan maar zoals ik al zei wil het volk in tijden van vrede minder defensie omdat ze het nut niet zien. Dat soort kortzichtige sentimenten moet je op een of andere manier zien te omzeilen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_104486986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:48 schreef demspec het volgende:

[..]

jij bent zeker iemand die in de kroeg 25euro in de pot gooit als de rest 50euro inlegt, maar toch de hele avond baco wil zuipen.
Nee, dat is eerder het gedrag dat jij na lijkt te streven :).

Ik zou er eerder voor gaan om de tering naar de nering te zetten. Als het geld bijna op is ga je geen baco's meer bestellen maar gewoon bier.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:22 schreef Errug het volgende:

[..]

Nee, want ik ben 1 van de velen die dit moeten financieren, dus als jij je geld niet opbrengt,
schoppen we je de maatschappij in ! DAAR moet je zelf werken voor je geld. w/

http://nos.nl/artikel/231(...)-belgisch-leger.html
Wat moet je hier nou nog mee ? :|W
Wat jij aan belasting betaald is te verwaarlozen ;)
pi_104487100
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is een perverse prikkel om maar geld uit te geven om het uitgeven. Lijkt me binnen een overheidsorganisatie niet zo praktisch :').
De zorg dan maar afschaffen? ;)
pi_104487207
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:51 schreef Clan het volgende:

Wat jij aan belasting betaald is te verwaarlozen ;)
Ik ben ook 1 van velen..... :Y
pi_104487214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:50 schreef waht het volgende:

[..]

Het is in die zin die jij noemt een gewone overheidsorganisatie, de taak is alles behalve gewoon en draait zo nu en dan om dood of leven.
Zorg ook, of dijkbewaking, of luchtverkeersleiders of, of, of.
quote:
Natuurlijk moet verspilling tegen worden gegaan
Dan mag een vast percentage gewoon nooit het uitgangspunt zijn. Dat zorgt per definitie voor gigantische verspilling, dat kan gewoon niet anders.

quote:
maar zoals ik al zei wil het volk in tijden van vrede minder defensie omdat ze het nut niet zien. Dat soort kortzichtige sentimenten moet je op een of andere manier zien te omzeilen.
Op sommige momenten moet de politiek prioriteiten stellen in vreedzame tijden zal dat eerder uitgaan naar zorg, dijkbewaking of luchtverkeersleiders in plaats van naar defensie.
Ambitieniveau bepalen, begroten, budget toekennen. Zo lastig is het niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:55:00 #278
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_104487218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee, dat is eerder het gedrag dat jij na lijkt te streven :).

Ik zou er eerder voor gaan om de tering naar de nering te zetten. Als het geld bijna op is ga je geen baco's meer bestellen maar gewoon bier.
Het is de overheid die het budget verlaagt en ondertussen de taakstelling niet of minimaal bijstelt.
pi_104487265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:52 schreef Clan het volgende:

[..]

De zorg dan maar afschaffen? ;)
Daar gaat geen vast percentage van het BBP heen. En ook daar zal bezuinigd moeten en gaan worden.
Het geld is gewoon op momenteel, simpel zat :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef Errug het volgende:

[..]

Ik ben ook 1 van velen..... :Y
1 van de velen die amper bijdraagt aan het vermogen van de overheid, de bedrijven betalen en de bedrijven leveren ook aan Defensie, dus het geld vloeit via dit overheidsorgaan weer terug de sameleving in, zo ook met uitzendingen.
pi_104487413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:57 schreef Clan het volgende:

[..]

1 van de velen die amper bijdraagt aan het vermogen van de overheid, de bedrijven betalen en de bedrijven leveren ook aan Defensie, dus het geld vloeit via dit overheidsorgaan weer terug de sameleving in, zo ook met uitzendingen.
Tja als werkverschaffing en herverdelingsinstrument is Defensie geen overdreven praktisch instrument hoor :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 17 november 2011 @ 19:59:20 #282
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_104487480
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:22 schreef Errug het volgende:

[..]

Nee, want ik ben 1 van de velen die dit moeten financieren, dus als jij je geld niet opbrengt,
schoppen we je de maatschappij in !
Met andere woorden: "laat die zekeringautomaat maar zitten: ik maak toch geen kortsluting"
pi_104487532
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar gaat geen vast percentage van het BBP heen. En ook daar zal bezuinigd moeten en gaan worden.
Het geld is gewoon op momenteel, simpel zat :).
Er gaat alleen maar meer naar de zorg, 3 miljard extra dit jaar weer erbij.

Zolang we staan bij te lenen en een staatschuld hebben kunnen we geeneens spreken van een begroting en al helemaal niet als we de leningen op die knoflooketers niet op onze begroting mogen afschrijven. ;)
  donderdag 17 november 2011 @ 20:00:42 #284
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_104487556
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar gaat geen vast percentage van het BBP heen. En ook daar zal bezuinigd moeten en gaan worden.
Het geld is gewoon op momenteel, simpel zat :).
nog steeds ruim 10 keer zoveel als defensie. Voor onderwijs geldt hetzelfde.
pi_104487580
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als werkverschaffing en herverdelingsinstrument is Defensie geen overdreven praktisch instrument hoor :P.
Bron?
pi_104487581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:00 schreef demspec het volgende:

[..]

nog steeds ruim 10 keer zoveel als defensie. Voor onderwijs geldt hetzelfde.
terecht ook :).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487626
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:54 schreef du_ke het volgende:

Dan mag een vast percentage gewoon nooit het uitgangspunt zijn. Dat zorgt per definitie voor gigantische verspilling, dat kan gewoon niet anders.
Is ook waar, echter moet de systematiek anders. Wat je nu vaak bij de overheid ziet is dat men een bepaald budget krijgt, wordt dat budget niet opgemaakt dan krijg je het jaar daarop nog maar het deel wat je het vorig jaar gespendeerd hebt.

Dat werkt opmaken aan onzin natuurlijk in de hand, want je wil het niet elk jaar met minder doen.

Men moet gewoon afstappen van die regeling en geven wat je nodig hebt, dat kan het ene jaar weinig zijn, maar het jaar daarop juist weer meer.
pi_104487658
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:00 schreef Clan het volgende:

[..]

Er gaat alleen maar meer naar de zorg, 3 miljard extra dit jaar weer erbij.
Ach zo is 'bezuinigen ' op Defensie sinds het einde van de Koude Oorlog ook bijna alle jaren gegaan. Daadwerkelijk een lagere begroting dan het voorgaande jaar is maar 1 of 2 keer voorgekomen. En toch klaagt men dat er al zo lang bezuinigd wordt ;)
quote:
Zolang we staan bij te lenen en een staatschuld hebben kunnen we geeneens spreken van een begroting en al helemaal niet als we de leningen op die knoflooketers niet op onze begroting mogen afschrijven. ;)
Dus moet de overheid haar uitgaven beperken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487704
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:01 schreef Clan het volgende:

[..]

Bron?
Er zijn wel berekeningen te vinden over (maatschappelijk en economisch) rendement van overheidsinvesteringen. Dan staan bijvoorbeeld onderwijs en infrastructuur veel hoger.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is ook waar, echter moet de systematiek anders. Wat je nu vaak bij de overheid ziet is dat men een bepaald budget krijgt, wordt dat budget niet opgemaakt dan krijg je het jaar daarop nog maar het deel wat je het vorig jaar gespendeerd hebt.

Dat werkt opmaken aan onzin natuurlijk in de hand, want je wil het niet elk jaar met minder doen.

Men moet gewoon afstappen van die regeling en geven wat je nodig hebt, dat kan het ene jaar weinig zijn, maar het jaar daarop juist weer meer.
Eens, maar dit is organisatorisch nogal ingewikkeld. Dus ik snap ook wel dat dit niet zo makkelijk gaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487820
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:02 schreef du_ke het volgende:

Ach zo is 'bezuinigen ' op Defensie sinds het einde van de Koude Oorlog ook bijna alle jaren gegaan. Daadwerkelijk een lagere begroting dan het voorgaande jaar is maar 1 of 2 keer voorgekomen. En toch klaagt men dat er al zo lang bezuinigd wordt ;)
Wordt er ook, je vergeet natuurlijk een stukje afschaffing dienstplicht (salaris), inflatie, materiaal, uitzendingen, brandstof etc.
pi_104487922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wordt er ook, je vergeet natuurlijk een stukje afschaffing dienstplicht (salaris), inflatie, materiaal, uitzendingen, brandstof etc.
Ik had het tegen clan die aangaf dat de zorg er 3 miljard bijkrijgt. Maar ook daar zijn natuurlijk bezuinigingen te over ;).
In beide gevallen komt er bijna elk jaar bruto gewoon geld bij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104487980
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach zo is 'bezuinigen ' op Defensie sinds het einde van de Koude Oorlog ook bijna alle jaren gegaan. Daadwerkelijk een lagere begroting dan het voorgaande jaar is maar 1 of 2 keer voorgekomen. En toch klaagt men dat er al zo lang bezuinigd wordt ;)

[..]

Dus moet de overheid haar uitgaven beperken.
Dan ken jij de begroting van Defensie van de jaren 70 en 80 niet, We hebben in 1971 en 1984 een enorme bezuiniging gehad op Defensie ;)

De overheid beperkt haar uitgaven, kijk maar naar het huidige beleid
pi_104487981
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eens, maar dit is organisatorisch nogal ingewikkeld. Dus ik snap ook wel dat dit niet zo makkelijk gaat.
Weet ik, maar hoe vaak ik ondertussen aan het eind van het jaar wel niet verveeld ben met de opdracht: "Wat heb je nog nodig, het geld moet nog even snel op, over twee dagen hoor ik het."

Ja, dan ga je dingen verzinnen die ergens niet nodig maar wel handig zijn. Ik denk dat daar nog wel winst valt te behalen. En dan bedoel ik niet gewoon de budgetten halveren, maar een budget geven en wat je niet gebruikt opsparen voor het volgende jaar, zodat je alleen maar aan hoeft te vullen tot het normale budget.
pi_104488014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:57 schreef Clan het volgende:

1 van de velen die amper bijdraagt aan het vermogen van de overheid, de bedrijven betalen en de bedrijven leveren ook aan Defensie, dus het geld vloeit via dit overheidsorgaan weer terug de sameleving in, zo ook met uitzendingen.
En hoe komen die bedrijven dan aan hun geld ?

Bij militairen komt de stroom uit het stopkontakt, en het geld uit de muur ? _O-
pi_104488078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:10 schreef Errug het volgende:

[..]

En hoe komen die bedrijven dan aan hun geld ?

Bij militairen komt de stroom uit het stopkontakt, en het geld uit de muur ? _O-
Ja, een Amerikaans stopcontact... :')
pi_104488079
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn wel berekeningen te vinden over (maatschappelijk en economisch) rendement van overheidsinvesteringen. Dan staan bijvoorbeeld onderwijs en infrastructuur veel hoger.
Er zijn ook bewijzen dat god bestaat, maar ik hecht er weinig waarde aan ;)
pi_104488104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:09 schreef Clan het volgende:

[..]

Dan ken jij de begroting van Defesie van de jaren 70 en 80 niet, We hebben in 1971 en 1984 een enorme bezuiniging gehad op Defensie ;)
Volgens mij was de koude oorlog in de jaren '80 nog niet echt afgelopen ;).
quote:
De overheid beperkt haar uitgaven, kijk maar naar het huidige beleid
En terecht, het geld is op ;(
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104488136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet ik, maar hoe vaak ik ondertussen aan het eind van het jaar wel niet verveeld ben met de opdracht: "Wat heb je nog nodig, het geld moet nog even snel op, over twee dagen hoor ik het."

Ja, dan ga je dingen verzinnen die ergens niet nodig maar wel handig zijn. Ik denk dat daar nog wel winst valt te behalen. En dan bedoel ik niet gewoon de budgetten halveren, maar een budget geven en wat je niet gebruikt opsparen voor het volgende jaar, zodat je alleen maar aan hoeft te vullen tot het normale budget.
Eens :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104488177
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:10 schreef Errug het volgende:

[..]

En hoe komen die bedrijven dan aan hun geld ?

Bij militairen komt de stroom uit het stopkontakt, en het geld uit de muur ? _O-
Banken en klanten en wat ze verdienen aan intern onderzoek en dat weer verkopen.
pi_104488181
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Clan het volgende:

[..]

Er zijn ook bewijzen dat god bestaat, maar ik hecht er weinig waarde aan ;)
Tja, dan komen we er inderdaad niet uit. Als de feiten je tegenstaan en het op emotie aankomt, haak ik af :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')