abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95247710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:05 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Staat in het
Persbericht Ministerraad stemt in met bezuinigingsplannen DefensiePersbericht | 8 april 2011 | pdf, 3 paginas, 85 KB
In het operationele domein zullen onderstaande maatregelen worden genomen:
- Afstoting van vier mijnenjagers, twee patrouilleschepen en één
bevoorradingsschip;
- Bundeling van luchtverdedigingsmiddelen en mortieren van het Korps
mariniers met andere eenheden;
- Opheffing van beide tankbataljons;
- Afstoting van zes pantserhouwitsers en onderbrenging met 120 mm
mortieren in één afdeling veldartillerie;
- Halvering van de Stinger-luchtverdedigingscapaciteit;
- Vermindering van 200 Nederlandse functies in de NAVO commandostructuur
en het Duits-Nederlandse legerkorpshoofdkwartier;
- Vermindering van pantsergenie- en genieconstructiecapaciteit;
- Halvering van de met Medium Range Anti-Tank-wapensystemen uitgeruste
Fennek-voertuigen;
- De 101 Ondersteuningsbatterij wordt opgeheven;
- Afstoting van 19 F16s.
- Het budget voor de opvolger van de F16 wordt met 1,7 miljard verlaagd naar
4,5 miljard. Het tweede testtoestel van de JSF zal worden aangeschaft.
Er
zullen deze kabinetsperiode geen verplichtingen voor andere toestellen
worden aangegaan;
- Afstoting van de Cougar helikopters;
- Opheffing van één Patriot batterij en twee grondverdedigingspelotons;
- Afstoten van één DC-10 vliegtuig.
De bovenstaande operationele eenheden en systemen zullen op een enkele
-------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan blijven de JSF ook nog eens in de US als test toestel
Dat is het hele budget, dat kosten ze niet per stuk ;)
pi_95247749
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:15 schreef Clan het volgende:
Ow....keee
Foutje van mijn kant
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_95247785
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 01:20 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Ow....keee
Foutje van mijn kant
Volgens Wikipedia;

Verder is er veel kritiek op de kosten en de daarmee gepaard gaande vertragingen in internationaal verband. Zo zal de SDD-fase niet in 2011 maar pas in 2015 afgerond worden en is het initiële budget al met 45% overschreden. De Nederlandse Algemene Rekenkamer stelt dat de kostprijs van de F-35 niet is aan te geven wegens de beperkte toegang tot Amerikaanse informatie waardoor Nederland onbekende risico's loopt
pi_95249983
Heel kort door de bocht: op kankeren met dat vliegtuig! Zorg eerst dat je 'ex' personeel een baan krijgt
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:32:59 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95250123
Defensie kan nog een stuk goedkoper. Twee atoom bommen a de stuk 4,2 miljoen. Twee draagraketten a 50 miljoen de stuk en het is rond. Dus met een defensie budget van 150.000.000 euro is het rond. En kan je de rest aan onderwijs enz besteden. Neem ik zelfs wat ruimte voor verbetering.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 09-04-2011 04:39:32 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:41:25 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95250134
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:57 schreef Thaboel het volgende:
Heel kort door de bocht: op kankeren met dat vliegtuig! Zorg eerst dat je 'ex' personeel een baan krijgt
Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaard :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Megumi op 09-04-2011 04:52:04 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_95250154
Blijf je nu eens bij je standpunt of ga je nog even door met je post te wijzigen.

Geen wonder dat mensen die anti Defensie zijn altijd klagen dat ze nooit een correct antwoord krijgen. Mensen die willen reageren lopen door die wijzigingen altijd achter de feiten aan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 9 april 2011 @ 05:02:56 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95250165
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:57 schreef Cobra4 het volgende:
Blijf je nu eens bij je standpunt of ga je nog even door met je post te wijzigen.

Geen wonder dat mensen die anti Defensie zijn altijd klagen dat ze nooit een correct antwoord krijgen. Mensen die willen reageren lopen door die wijzigingen altijd achter de feiten aan.
Defensie hebben we het over. Als je als staat er voor zorgt dat je op economisch en militair gebied zo sterk bent dat niemand je durft aan te vallen dan red je het wel!
  zaterdag 9 april 2011 @ 05:15:10 #10
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_95250188
Megumi, de favo [def]troll 14.gif

En wat betreft die vorige post van nationsniper... Jij komt er wel...

Het complete Korps en luchtmobiel ondergeschikt maken aan een tank..

Vrij naar een tankerkolonel ten tijde van joegoslavië: "Als ik zou mogen kiezen tussen mijn eigen jongens die hun tank parkeren en een peuk gaan roken of een geweergroep mariniers om de bevolking te ontmoedigen over de denkbeeldige lijn heen te gaan zal ik honderd van de honderd keer voor het Korps gaan. Puur vanwege de uitstraling..."
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zaterdag 9 april 2011 @ 05:25:09 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95250206
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:

De tank een machtig wapen wat je vanboven roze moet schilderen in de hoop dat je vriend je niet kapot schiet. :P
  zaterdag 9 april 2011 @ 05:40:43 #12
336227 Mores
Nil Nobis Absurdum
pi_95250219
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:

Vrij naar een tankerkolonel ten tijde van joegoslavië: "Als ik zou mogen kiezen tussen mijn eigen jongens die hun tank parkeren en een peuk gaan roken of een geweergroep mariniers om de bevolking te ontmoedigen over de denkbeeldige lijn heen te gaan zal ik honderd van de honderd keer voor het Korps gaan. Puur vanwege de uitstraling..."
In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFOR ;)
  zaterdag 9 april 2011 @ 07:20:40 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_95250324
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 05:40 schreef Mores het volgende:

[..]

In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFOR ;)
Daarom was het ook zo hopeloos :o .
pi_95250721
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is gewoon zo.

Wanneer ik m'n Bentley verkoop hou ik nog wel geld over voor een Toyota terwijl ik de rest in m'n zak steek.
Zie het eerder zo.... jij hebt een Bentley en je vrouw een nette Ford. Jullie hebben beide een auto nodig voor het werk en vanwege het soort werk dat jullie doen een representatieve auto.

Vervolgens verkoop jij je Bentley (de tanks, mijnenjagers, F16's en Fennek MRAT's, etc) en koopt daarvoor in de plaats een nieuwe Toyota (de onbemande vliegtuigen, 4 wel... toe maar...).

Je vrouw doet haar Ford helemaal weg en gaat in het vervolg met het Openbaar Vervoer (lees: onze bondgenoten in deze analogie die een stuk minder op ons als bondgenoot kunnen rekenen).

Vervolgens wordt er ingebroken en wordt de opbrengst van voormelde kaalslag gejat (dat zijn dus de ECHTE bezuinigingen, welke niet worden geherinvesteerd in de krijgsmacht, het OVERGROTE deel van de bezuinigingen met andere woorden).

Bedenk dan vervolgens dat jullie beider baas besluit dat jullie geen loonsverhoging krijgen de volgende jaren (het defensie budget dat sinds 1990 continue in Euro's afneemt, terwijl je wel elk jaar kostenstijgingen hebt door bijv. inflatie, je kan dus elk jaar minder met hetzelfde en moet dus eigenlijk non-stop bezuinigen), sterker nog jullie lonen lopen ook de komende 4 jaar niet met de inflatie mee en dat terwijl jullie al eigenlijk 21 jaar geen inflatiecorrectie hebben gekregen.

Ondertussen eist de baas van zowel jouw als je vrouw dat je wel meer met je auto op pad gaat om jullie representatieve werk te doen. Maar, maar, je vrouw heeft geen auto meer...

Tot slot zegt de baas dat hij geen kilometervergoeding meer geeft (de komende verdere verschraling van de CAO voor defensiemedewerkers waardoor deze definitief tweederangsburgers worden) EN dat hij ondanks alles zo ongelooflijk veel waardering voor jullie beider werk heeft (de politiek die de militair ZEGT zo veel te waarderen, maar ondertussen continue aan zijn stoelpoten aan het zagen is) en dat het in de toekomst allemaal beter wordt en moet en dat dat echt geen probleem hoeft te zijn.

Dit zeg jullie beider baas terwijl hij WEET dat er gewoon geen loonsverhoging (m.a.w. over een paar jaar volgt er weer een bezuiniging hoe goed het ook met Nederland gaat omdat de inflatie is doorgegaan en het budget omlaag blijft gaan en je dus weer tegen die grens aan gaat lopen ondanks dat je net enorme bezuinigingen hebt doorgevoerd de afgelopen 20+ jaar) gaat komen omdat een interim-manager die er nu al 10 jaar zit continue meer geld naar zich toe trekt (de Zorg die van ongev. 22 miljard in 2000 is gestegen naar 62+ miljard (!!!!!) in 2011, een sector waar blijkbaar alles moet kunnen).

Snap ie het nu?

Vergelijk deze analogie maar eens met je eigen leven en realiseer je dan dat een dergelijk scenario voor mensen bij Defensie nu al Defensie geld, dus kom niet met van die algemene vergelijkingen als wat ik van je het qequote als je het totale langetermijnplaatje van het verleden en de toekomst bij Defensie niet kent, het is beledigend voor mensen die voor Defensie werken en in veel gevallen voor Nederland persoonlijk lichamelijk risico hebben gelopen, op dit moment lopen en in de toekomst zullen gaan lopen.

M.a.w. een beetje meer waardering met waarde (= budget voor Defensie dat eens stabiel blijft als percentage van het BNP net als Ontwikkelingssamenwerking) vanuit Nederland voor haar militairen zou op zijn minst bijzonder op zijn plaats zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tip_of_the_Spear op 09-04-2011 08:45:21 (taalcorrectie) ]
"When bad men combine, the good must associate; else they will fall one by one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle." - Edmund Burke (Thoughts on the Cause of the Present Discontents, 1770)
pi_95250812
Radio1 nu.... De Haas aan het woord, een officier die ik behoorlijk hoog heb zitten.
"When bad men combine, the good must associate; else they will fall one by one, an unpitied sacrifice in a contemptible struggle." - Edmund Burke (Thoughts on the Cause of the Present Discontents, 1770)
pi_95250867
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 00:51 schreef NationalSniper het volgende:Ik ben lid van de VVD maar denk er aan mijn lidmaatschap op te zeggen vanwege deze bezuinigingen. Het is alsof dit zogenaamd rechtse kabinet het defensie-programma van de SP uitvoert. Met zo'n minister van defensie heeft de krijgsmacht geen vijanden meer nodig. Zij die zeggen de grootste vriend te zijn van defensie blijken de grootste vijand te zijn. Matennaaien heet zoiets.
Ook ik ben lid van de VVD en ik denk dat ik het lidmaatschap gewoon ga opzeggen. Genoeg is op een gegeven moment genoeg.
pi_95250904
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaard :D
Kan iemand deze strontvlieg er nieteens uitkieperen? Is alleen maar aan het trollen en levert nul bijdrage.
pi_95251021
Hierbij wil ik al het getroffen Defensie personeel sterkte toe wensen.

Zelden heb ik zo'n politieke doodsteek gezien.

In het bijzonder voor personeel van 11 en 42 Tank;

Groet

Ed
Herstelpel.101Tbat
  zaterdag 9 april 2011 @ 09:16:24 #19
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_95251024
Ik ben burger, ben niet in dienst geweest; heb de ballen verstand van defensie (maar wel van de techniek), en dit lijkt me allemaal zeer onverstandig ...
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:06:21 #20
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_95251601
Allereerst vind ik het ontzettend lullig voor de mensen die er gedwongen uit moeten.
Ook vind ik het zonde dat we zoveel afstoten.

Besparen op vastgoed vind ik eigenlijk wel een goed idee, hoewel je daar wel wat tradities mee doorbreekt, maar goed liever tradities kwijt dan mensen kwijt.

Waar ik (waarschijnlijk onterecht) op hoop is dat de arbeidsvoorwaarden in ieder geval meegaan met de tijd. Besparen en bezuinigen is al rot, maar voor de mensen die mogen blijven zou het prettig zijn als je loon in ieder geval met de inflatie zou mee stijgen en dan gebeurt de laatste jaren gewoon niet.
Dat begrijp ik dus echt niet. En hoezo zijn vakbonden daar ooit mee akkoord gegaan? Wat hebben we er voor terug gekregen dan?

Voor Defensie werken is een bepaalde trots (wat bep. mensen als Megumi niet kunnen begrijpen), des te meer vind ik dit allemaal behoorlijk droefig.
Curiousity is a curse...
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:11:35 #21
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_95251693
De vakbonden zijn er niet mee akkoord gedaan. Defensie praat al enige tijd niet meer met de bonden. En aangezien militairen niet mogen staken...

Dit is al het zoveelste jaar op rij dat we geen inflatiecorrectie krijgen en dan gaan deze bezuinigingen er nog even over heen. :z
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_95252188
Waarom worden alle Cougar heli's weggedaan? Die dingen zijn toch vrij nieuw en nuttig voor de "vredesmissies"?
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:19:25 #23
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_95253166
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef Tahiti het volgende:
Waarom worden alle Cougar heli's weggedaan? Die dingen zijn toch vrij nieuw en nuttig voor de "vredesmissies"?
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
3 stuks blijven nog in gebruik voor SAR en kustwacht.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
Curiousity is a curse...
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:31:05 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_95253477
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:

[..]

Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
Als je in de internationale luchtvaartpers kijkt zul je zien dat de Europese helicopter programmas (NH90 en Tigre) allerlei problemen hebben. Ze worden wel geleverd, maar zijn verre van inzetbaar. Best knap, als je bedenkt dat beide programmas inmiddels 15 jaar achter lopen op de oorspronkelijke planning.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_95253685
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:

[..]

Het is juist verschrikkelijk dat de NH90 niet wegbezuinigd wordt, maar wel de Cougar. Toegegeven, de Cougar kan weinig (vergeleken met de Chinook). Maar dat is nog altijd vele malen beter dan de NH90. De NH90 is een faalhelikopter die werkelijk niks kan. Dat is pure geldweggooierij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')