Dat is het hele budget, dat kosten ze niet per stukquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Staat in het
Persbericht Ministerraad stemt in met bezuinigingsplannen DefensiePersbericht | 8 april 2011 | pdf, 3 paginas, 85 KB
In het operationele domein zullen onderstaande maatregelen worden genomen:
- Afstoting van vier mijnenjagers, twee patrouilleschepen en één
bevoorradingsschip;
- Bundeling van luchtverdedigingsmiddelen en mortieren van het Korps
mariniers met andere eenheden;
- Opheffing van beide tankbataljons;
- Afstoting van zes pantserhouwitsers en onderbrenging met 120 mm
mortieren in één afdeling veldartillerie;
- Halvering van de Stinger-luchtverdedigingscapaciteit;
- Vermindering van 200 Nederlandse functies in de NAVO commandostructuur
en het Duits-Nederlandse legerkorpshoofdkwartier;
- Vermindering van pantsergenie- en genieconstructiecapaciteit;
- Halvering van de met Medium Range Anti-Tank-wapensystemen uitgeruste
Fennek-voertuigen;
- De 101 Ondersteuningsbatterij wordt opgeheven;
- Afstoting van 19 F16s.
- Het budget voor de opvolger van de F16 wordt met 1,7 miljard verlaagd naar
4,5 miljard. Het tweede testtoestel van de JSF zal worden aangeschaft. Er
zullen deze kabinetsperiode geen verplichtingen voor andere toestellen
worden aangegaan;
- Afstoting van de Cougar helikopters;
- Opheffing van één Patriot batterij en twee grondverdedigingspelotons;
- Afstoten van één DC-10 vliegtuig.
De bovenstaande operationele eenheden en systemen zullen op een enkele
-------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan blijven de JSF ook nog eens in de US als test toestel
Ow....keeequote:
Volgens Wikipedia;quote:
Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaardquote:Op zaterdag 9 april 2011 03:57 schreef Thaboel het volgende:
Heel kort door de bocht: op kankeren met dat vliegtuig! Zorg eerst dat je 'ex' personeel een baan krijgt
Defensie hebben we het over. Als je als staat er voor zorgt dat je op economisch en militair gebied zo sterk bent dat niemand je durft aan te vallen dan red je het wel!quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:57 schreef Cobra4 het volgende:
Blijf je nu eens bij je standpunt of ga je nog even door met je post te wijzigen.
Geen wonder dat mensen die anti Defensie zijn altijd klagen dat ze nooit een correct antwoord krijgen. Mensen die willen reageren lopen door die wijzigingen altijd achter de feiten aan.
De tank een machtig wapen wat je vanboven roze moet schilderen in de hoop dat je vriend je niet kapot schiet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:
Megumi, de favo [def]troll 14.gif
En wat betreft die vorige post van nationsniper... Jij komt er wel...
Het complete Korps en luchtmobiel ondergeschikt maken aan een tank..
In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFORquote:Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:
Megumi, de favo [def]troll 14.gif
En wat betreft die vorige post van nationsniper... Jij komt er wel...
Het complete Korps en luchtmobiel ondergeschikt maken aan een tank..
Vrij naar een tankerkolonel ten tijde van joegoslavië: "Als ik zou mogen kiezen tussen mijn eigen jongens die hun tank parkeren en een peuk gaan roken of een geweergroep mariniers om de bevolking te ontmoedigen over de denkbeeldige lijn heen te gaan zal ik honderd van de honderd keer voor het Korps gaan. Puur vanwege de uitstraling..."
Daarom was het ook zo hopeloosquote:Op zaterdag 9 april 2011 05:40 schreef Mores het volgende:
[..]
In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFOR
Zie het eerder zo.... jij hebt een Bentley en je vrouw een nette Ford. Jullie hebben beide een auto nodig voor het werk en vanwege het soort werk dat jullie doen een representatieve auto.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Wanneer ik m'n Bentley verkoop hou ik nog wel geld over voor een Toyota terwijl ik de rest in m'n zak steek.
Ook ik ben lid van de VVD en ik denk dat ik het lidmaatschap gewoon ga opzeggen. Genoeg is op een gegeven moment genoeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:51 schreef NationalSniper het volgende:Ik ben lid van de VVD maar denk er aan mijn lidmaatschap op te zeggen vanwege deze bezuinigingen. Het is alsof dit zogenaamd rechtse kabinet het defensie-programma van de SP uitvoert. Met zo'n minister van defensie heeft de krijgsmacht geen vijanden meer nodig. Zij die zeggen de grootste vriend te zijn van defensie blijken de grootste vijand te zijn. Matennaaien heet zoiets.
Kan iemand deze strontvlieg er nieteens uitkieperen? Is alleen maar aan het trollen en levert nul bijdrage.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaard![]()
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef Tahiti het volgende:
Waarom worden alle Cougar heli's weggedaan? Die dingen zijn toch vrij nieuw en nuttig voor de "vredesmissies"?
Als je in de internationale luchtvaartpers kijkt zul je zien dat de Europese helicopter programmas (NH90 en Tigre) allerlei problemen hebben. Ze worden wel geleverd, maar zijn verre van inzetbaar. Best knap, als je bedenkt dat beide programmas inmiddels 15 jaar achter lopen op de oorspronkelijke planning.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
3 stuks blijven nog in gebruik voor SAR en kustwacht.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
Het is juist verschrikkelijk dat de NH90 niet wegbezuinigd wordt, maar wel de Cougar. Toegegeven, de Cougar kan weinig (vergeleken met de Chinook). Maar dat is nog altijd vele malen beter dan de NH90. De NH90 is een faalhelikopter die werkelijk niks kan. Dat is pure geldweggooierij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
3 stuks blijven nog in gebruik voor SAR en kustwacht.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
Kvind em zelf wel tof eigenlijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 11:38 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is juist verschrikkelijk dat de NH90 niet wegbezuinigd wordt, maar wel de Cougar. Toegegeven, de Cougar kan weinig (vergeleken met de Chinook). Maar dat is nog altijd vele malen beter dan de NH90. De NH90 is een faalhelikopter die werkelijk niks kan. Dat is pure geldweggooierij.
De NH90 is te groot, te zwaar, te duur en te laat. Nederland stapte er in het midden van de jaren 80 in om een vervaning voor de Lynx te ontwikkelen die midden jaren 90 (daar komt de naam vandaan: NATO Helicopter for the 90s) in dienst moest gaan komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:54 schreef Amootje het volgende:
[..]
Kvind em zelf wel tof eigenlijkMaar heb me er technisch niet in verdiept.
Nou als ik eerlijk ben zie ik hier vooral een aantal pro-defensiefiguren vrij consequent leugens verkopen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:57 schreef Cobra4 het volgende:
Blijf je nu eens bij je standpunt of ga je nog even door met je post te wijzigen.
Geen wonder dat mensen die anti Defensie zijn altijd klagen dat ze nooit een correct antwoord krijgen. Mensen die willen reageren lopen door die wijzigingen altijd achter de feiten aan.
Lees de brief van Hillen aan de kamer eens door. Hij verwoordt het vrij helder moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:16 schreef FoXje het volgende:
Ik ben burger, ben niet in dienst geweest; heb de ballen verstand van defensie (maar wel van de techniek), en dit lijkt me allemaal zeer onverstandig ...
Waar en wanneer dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als ik eerlijk ben zie ik hier vooral een aantal pro-defensiefiguren vrij consequent leugens verkopen.
Of je leest mijn post voor je een reactie plaatst.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als ik eerlijk ben zie ik hier vooral een aantal pro-defensiefiguren vrij consequent leugens verkopen.
Ik ben geen lid van de VVD, maar (als student!!!) heb ik er wel op gestemd, mede omdat ik mijn toekomst zie binnen defensie. Ook nooit meerquote:Op zaterdag 9 april 2011 08:59 schreef Tip_of_the_Spear het volgende:
[..]
Ook ik ben lid van de VVD en ik denk dat ik het lidmaatschap gewoon ga opzeggen. Genoeg is op een gegeven moment genoeg.
Onderbouw dat eens... niemand vindt het leuk om voor leugenaar uitgemaakt te worden!quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Meldt dan ook even waar, dat helpt de discussie meer dan even iets vaags roepen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb al een paar keer gehoord dat er niet op ontwikkelingssamenwerking bezuinigd wordt door dit kabinet, bijvoorbeeld.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:54 schreef Amootje het volgende:
[..]
Kvind em zelf wel tof eigenlijkMaar heb me er technisch niet in verdiept.
Denk eerder dat er bedoeld wordt "niet genoeg"quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb al een paar keer gehoord dat er niet op ontwikkelingssamenwerking bezuinigd wordt door dit kabinet, bijvoorbeeld.
Dan moeten ze dat zeggenquote:Op zaterdag 9 april 2011 12:37 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Denk eerder dat er bedoeld wordt "niet genoeg"
Ik heb genoeg onderbouwingen gezien waarbij die uitspraak gestaafd wordt. Ik heb respect voor jouw mening, maar deze uitspraak neigt een beetje naar getroll.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat zeggen. of ze roepen dat er maar heel weinig op bezuinigd wordt en op defensie zo verschrikkelijk veel. Ook als zo'n mooie leugen.
Ik heb de meeste van deze topics doorgelezen en er is echt geen fatsoenlijke onderbouwing voor die stelling voorbij gekomen. Ja men knikt hier er vrolijk in mee omdat het in hun straatje past maar dat maakt het nog niet waar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb genoeg onderbouwingen gezien waarbij die uitspraak gestaafd wordt. Ik heb respect voor jouw mening, maar deze uitspraak neigt een beetje naar getroll.
Jij beseft toch wel dat je je eigen gedrag in dit topic beschrijft?quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb de meeste van deze topics doorgelezen en er is echt geen fatsoenlijke onderbouwing voor die stelling voorbij gekomen. Ja men knikt hier er vrolijk in mee omdat het in hun straatje past maar dat maakt het nog niet waar.
Ik ben zelf burger, dus ik kijk er wellicht wat objectiever tegenaan dan menig militair, maar hier praat je toch echt poep.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb de meeste van deze topics doorgelezen en er is echt geen fatsoenlijke onderbouwing voor die stelling voorbij gekomen. Ja men knikt hier er vrolijk in mee omdat het in hun straatje past maar dat maakt het nog niet waar.
Ik ben hier voor mijn stellingen over het algemeen met bronnen en onderbouwingen gekomen. Dat is toch even anders dan de onderbuik, hoewel ik die ook snap als je baan op de tocht staat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij beseft toch wel dat je je eigen gedrag in dit topic beschrijft?
En wat is er niet waar aan de stelling dat er de afgelopen 20 jaar enorm veel bezuinigd is bij Defensie? Zowel op materieel, als personeel? Want je piept wel over de onjuistheden over andere bezuinigingen, maar daar hoor ik je niet over.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee, dat was een mooi verhaal maar er klopt niet veel van. Hij vergat bijvoorbeeld te melden dat OWS ook zo'n 2 miljard per jaar moet gaan bezuinigen op een veel kleinere begroting dan defensie.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik ben zelf burger, dus ik kijk er wellicht wat objectiever tegenaan dan menig militair, maar hier praat je toch echt poep.
Tip_of_the_spear heeft bijvoorbeeld een hele goede berekening gepost in één van deze bezuinigingstopics!
Ontken ik dat dan? aan de andere kant is er ook bijna elk jaar geld bijgekomen (al mag ik dat niet zeggen hier van Puma). Hoe dat verdeeld wordt is vervolgens vooral een politieke keuze.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En wat is er niet waar aan de stelling dat er de afgelopen 20 jaar enorm veel bezuinigd is bij Defensie? Zowel op materieel, als personeel?
Ik ben van mening dat er bij elk departement flink gesneden dient te worden en als een overheid haar begroting op orde moet brengen zijn defensie en ows hoe lullig dat ook klinkt relatief makkelijke departementen om in te snijden.quote:Want je piept wel over de onjuistheden over andere bezuinigingen, maar daar hoor ik je niet over.
Dat is een slechte zaak inderdaad. Dat je misschien beter anders kan snijden dat geloof ik direct. Maar de bezuinigingen an sich vind ik gezien de huidige crisis niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:53 schreef jankaas020 het volgende:
Moeten die hapsnurkers wel in de juiste dingen snijden..![]()
2 OPV's niet aankopen, maar wel blijven aanmodderen met LCF's, de zeven provinciën is momenteel de hoer en wordt helemaal leeggestript om te zorgen dat de evertsen kan varen, die gasten hebben zoveel problemen met hun energiediesels dat er nieuwe in moeten komen, en wat denk je dat dat gaat kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |