Dat is het hele budget, dat kosten ze niet per stukquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Staat in het
Persbericht Ministerraad stemt in met bezuinigingsplannen DefensiePersbericht | 8 april 2011 | pdf, 3 paginas, 85 KB
In het operationele domein zullen onderstaande maatregelen worden genomen:
- Afstoting van vier mijnenjagers, twee patrouilleschepen en één
bevoorradingsschip;
- Bundeling van luchtverdedigingsmiddelen en mortieren van het Korps
mariniers met andere eenheden;
- Opheffing van beide tankbataljons;
- Afstoting van zes pantserhouwitsers en onderbrenging met 120 mm
mortieren in één afdeling veldartillerie;
- Halvering van de Stinger-luchtverdedigingscapaciteit;
- Vermindering van 200 Nederlandse functies in de NAVO commandostructuur
en het Duits-Nederlandse legerkorpshoofdkwartier;
- Vermindering van pantsergenie- en genieconstructiecapaciteit;
- Halvering van de met Medium Range Anti-Tank-wapensystemen uitgeruste
Fennek-voertuigen;
- De 101 Ondersteuningsbatterij wordt opgeheven;
- Afstoting van 19 F16s.
- Het budget voor de opvolger van de F16 wordt met 1,7 miljard verlaagd naar
4,5 miljard. Het tweede testtoestel van de JSF zal worden aangeschaft. Er
zullen deze kabinetsperiode geen verplichtingen voor andere toestellen
worden aangegaan;
- Afstoting van de Cougar helikopters;
- Opheffing van één Patriot batterij en twee grondverdedigingspelotons;
- Afstoten van één DC-10 vliegtuig.
De bovenstaande operationele eenheden en systemen zullen op een enkele
-------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan blijven de JSF ook nog eens in de US als test toestel
Ow....keeequote:
Volgens Wikipedia;quote:
Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaardquote:Op zaterdag 9 april 2011 03:57 schreef Thaboel het volgende:
Heel kort door de bocht: op kankeren met dat vliegtuig! Zorg eerst dat je 'ex' personeel een baan krijgt
Defensie hebben we het over. Als je als staat er voor zorgt dat je op economisch en militair gebied zo sterk bent dat niemand je durft aan te vallen dan red je het wel!quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:57 schreef Cobra4 het volgende:
Blijf je nu eens bij je standpunt of ga je nog even door met je post te wijzigen.
Geen wonder dat mensen die anti Defensie zijn altijd klagen dat ze nooit een correct antwoord krijgen. Mensen die willen reageren lopen door die wijzigingen altijd achter de feiten aan.
De tank een machtig wapen wat je vanboven roze moet schilderen in de hoop dat je vriend je niet kapot schiet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:
Megumi, de favo [def]troll 14.gif
En wat betreft die vorige post van nationsniper... Jij komt er wel...
Het complete Korps en luchtmobiel ondergeschikt maken aan een tank..
In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFORquote:Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Rave_NL het volgende:
Megumi, de favo [def]troll 14.gif
En wat betreft die vorige post van nationsniper... Jij komt er wel...
Het complete Korps en luchtmobiel ondergeschikt maken aan een tank..
Vrij naar een tankerkolonel ten tijde van joegoslavië: "Als ik zou mogen kiezen tussen mijn eigen jongens die hun tank parkeren en een peuk gaan roken of een geweergroep mariniers om de bevolking te ontmoedigen over de denkbeeldige lijn heen te gaan zal ik honderd van de honderd keer voor het Korps gaan. Puur vanwege de uitstraling..."
Daarom was het ook zo hopeloosquote:Op zaterdag 9 april 2011 05:40 schreef Mores het volgende:
[..]
In Bosnië hadden we helemaal geen tanks, iig niet ten tijde van UNPROFOR
Zie het eerder zo.... jij hebt een Bentley en je vrouw een nette Ford. Jullie hebben beide een auto nodig voor het werk en vanwege het soort werk dat jullie doen een representatieve auto.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon zo.
Wanneer ik m'n Bentley verkoop hou ik nog wel geld over voor een Toyota terwijl ik de rest in m'n zak steek.
Ook ik ben lid van de VVD en ik denk dat ik het lidmaatschap gewoon ga opzeggen. Genoeg is op een gegeven moment genoeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:51 schreef NationalSniper het volgende:Ik ben lid van de VVD maar denk er aan mijn lidmaatschap op te zeggen vanwege deze bezuinigingen. Het is alsof dit zogenaamd rechtse kabinet het defensie-programma van de SP uitvoert. Met zo'n minister van defensie heeft de krijgsmacht geen vijanden meer nodig. Zij die zeggen de grootste vriend te zijn van defensie blijken de grootste vijand te zijn. Matennaaien heet zoiets.
Kan iemand deze strontvlieg er nieteens uitkieperen? Is alleen maar aan het trollen en levert nul bijdrage.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Defensiepersoneel moet niet klagen. Vrijwillig kiezen om te sterven op een slachtveld lijkt me al een kansloze baan. Of zoals een Samoerai eens zij toen er een paar Chinezen op zijn leger af kwam verhouding 3000 150000 we hebben een hoop werk te doen met ons zwaard![]()
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.quote:Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef Tahiti het volgende:
Waarom worden alle Cougar heli's weggedaan? Die dingen zijn toch vrij nieuw en nuttig voor de "vredesmissies"?
Als je in de internationale luchtvaartpers kijkt zul je zien dat de Europese helicopter programmas (NH90 en Tigre) allerlei problemen hebben. Ze worden wel geleverd, maar zijn verre van inzetbaar. Best knap, als je bedenkt dat beide programmas inmiddels 15 jaar achter lopen op de oorspronkelijke planning.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
3 stuks blijven nog in gebruik voor SAR en kustwacht.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
Het is juist verschrikkelijk dat de NH90 niet wegbezuinigd wordt, maar wel de Cougar. Toegegeven, de Cougar kan weinig (vergeleken met de Chinook). Maar dat is nog altijd vele malen beter dan de NH90. De NH90 is een faalhelikopter die werkelijk niks kan. Dat is pure geldweggooierij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 11:19 schreef Amootje het volgende:
[..]
Zijn juist niet vrij nieuw en hebben binnenkort een update nodig. Om deze update niet meer te hoeven bekostigen en om ook niet teveel verschillende heli's te hebben gaan ze er dus uit.
3 stuks blijven nog in gebruik voor SAR en kustwacht.
Dergelijke heli's worden overigens veelal vervangen door de NH-90, die gelukkig al geleverd wordt en niet op het bezuinigingslijstje staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |