O.a. Knops en V/d Staaij konden op dat moment een duivelse glimlach niet echt verbergen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iets wat jou aanspreekt: "Interventie in Libië, leuk dat we mensen aan land kunnen zetten maar daarna heb je tanks nodig, maar ja die hebben we niet meer"
De ogen van oa Eijsink schoten vuur.
Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is opvallend dat vrijwel héél Nederland er de schouders over ophaald. Juist DAT is een schande!
Dat wist Verheij mooi te verwoorden: "Door het afschaffen van de dienstplicht is de binding defensie => maatschappij verdwenen, er wordt aan de keukentafel niet meer gesproken over het leger."quote:Op maandag 23 mei 2011 20:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Het is opvallend dat vrijwel héél Nederland er de schouders over ophaald. Juist DAT is een schande!
Zoals AchJa het reeds eeder al schreef, de binding van de samenleving met de Krijgsmacht dmv de dienstplicht was die binding die de samenleving deed beseffen dat de krijgsmacht er ook echt is, onder alle gelederen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.
In mijn optiek: fail.
Mee eens!quote:Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat wist Verheij mooi te verwoorden: "Door het afschaffen van de dienstplicht is de binding defensie => maatschappij verdwenen, er wordt aan de keukentafel niet meer gesproken over het leger."
Dat zijn we altijd al geweest, maar na het opschorten van de dienstplicht (1997) zijn de begin dertigers en jonger de Henk en Ingrids. Dus daar hoef je niet al teveel van te verwachten.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent dan weet je dat Nederlanders zo een vreselijk pacifistisch volk zijn die denken dat ze met goede bedoelingen alleen de wereld kunnen verbeteren danwel hun belangen kunnen waarborgen.
In mijn optiek: fail.
Waarom?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:28 schreef Sloggi het volgende:
Hadden we nog maar een dienstplicht, zou mij hoop gedoe besparen.
En dat zou als "plichtige" makkelijker zijn? Ook ik (als plichtige) heb alle keuringen, sollicitaties en commissies moeten doorlopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:29 schreef Sloggi het volgende:
Heb jij de vacaturebank van Defensie gezien?
Even voor de duidelijkheid, er hoeft niets ingevoerd te worden. De dienstplicht is opgeschort, dat is wat anders dan afgeschaft. Als de tweede kamer morgen zegt dat de opschorting opgeheven wordt dan staat iedereen weer hakken te maken in bv. Hollandsche Rading.quote:Op maandag 23 mei 2011 20:41 schreef Sloggi het volgende:
Dan zou je in ieder geval kans hebben aangenomen te worden. Die kans is nu nul, aangezien je niet kunt solliciteren.
Maar goed, ik was niet erg serieus. Een herinvoering van de dienstplicht is realistisch noch wenselijk.
Pfff, ze (dipli's) zijn zeer gewillig. Als ik zeg wachten dan is het wachten.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:20 schreef Pumatje het volgende:
Als je maar weet dat ik dan mijn klapstoeltje voor het KPU zet met de popcorn die ik alvast in huis heb gehaald...
kijken hoe lang het duurt voordat er rook uit het gebouw komt gevolgd door KPU personeel wat met elkaar op de vuist gaat vanwege werkdruk
Weet ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, er hoeft niets ingevoerd te worden. De dienstplicht is opgeschort, dat is wat anders dan afgeschaft. Als de tweede kamer morgen zegt dat de opschorting opgeheven wordt dan staat iedereen weer hakken te maken in bv. Hollandsche Rading.
Ik was van plan om niet te gaan, maar nu ga ik die kant gewoon op. Al was het maar om de boel te frustreren.quote:
Hoe kunnen de bonden in hemelsnaam zulke afspraken maken?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:50 schreef AchJa het volgende:
Er is dus een max aan personeel wat mee mag doen... 5000 man/ vrouw is nog geen 10%. En bedankt maar weer.
Ik ben nu zo over de zeik dat ik donderdag die bus instap. Zul je zien dat ik weer gepaald ga worden met een afmarcheeropdracht omdat ik owi ben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoe kunnen de bonden in hemelsnaam zulke afspraken maken?
Sorry, de caps zijn mislukt...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:39 schreef Pumatje het volgende:
achja heeft caps..
ik ga ook die kant op... moet wel
Jawel, computer was genadeloos vastgelopen. Had hem 's middags aangezet en heb er niet meer naar gekeken. De volgende ochtend dacht ik de boel ff op schijf te zetten, jammer net niet.quote:
quote:‘Kazerne Weert dicht'
De Koninklijke Militaire School (KMS) in Weert en legerplaats Budel gaan sluiten. Alle opleidingsonderdelen die daar gevestigd zijn, verhuizen als bezuinigingsmaatregel op termijn naar legerplaats Ermelo.
Weert
Door Pieternel Kellenaers & Roel Ophelders
Het is de Landmacht zelf die de minister adviseert om Weert als vestigingsplaats voor de opleiding te laten vallen, zo heeft KMS-commandant kolonel Piet van der Sar woensdag aan het personeel medegedeeld.
Volgens Van der Sar zal de Landmacht-top het plan om Weert te sluiten inbrengen in de defensiebrede commissie die in juli een pakket van bezuiningsmaatregelen zal voorleggen aan minister Hans Hillen (CDA, Defensie). Van der Sar: "Het is dus nog niet definitief. Maar het zelfvertrouwen dat ik in april nog had, is wel een stuk minder geworden.”
Een woordvoerder van de Landmacht spreekt tegen dat Commandant Landstrijdkrachten Rob Bertholee al een advies heeft uitgebracht. Wel is de toekomst van legerplaatsen als de KMS "punt van onderzoek”. Volgens Van der Sar is de koers van de Landmacht echter nu al zo duidelijk, dat het tijd werd om medewerkers in te lichten.
Begin april kwam het behoud van de KMS in Weert op losse schroeven te staan toen bleek dat er concurrentie kwam uit het Gelderse Ermelo voor het clusteren van opleidingen binnen Defensie. In Ermelo zijn betere uitbreidingsmogelijkheden dan in Weert. De clustering van militaire opleidingen is noodzakelijk omdat Defensie 1 miljard euro moet bezuinigen.
Als de KMS in Weert naar Ermelo moet verhuizen, zal dat nog zeker drie jaar duren. De economische gevolgen zullen voor Weert en de regio in ieder geval groot zijn. Behalve de banen die in Weert verdwijnen bij de KMS, zullen volgens wethouder Anton Kirkels (Economische Zaken, VVD) nog eens anderhalf keer zoveel mensen geen geld meer verdienen aan het leveren van goederen en diensten aan de kazerne.
Dagblad de Limburger, 26 Mei 2011
http://www.limburger.nl/a(...)IEUWS03/110529731/0#
klopt... ik dacht echt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Northside het volgende:
Onder luid boegeroep en gefluit heeft Hillen ruim vijfduizend actievoerende militairen en defensiepersoneel toegesproken.
Hillen zei de enorme opkomst als een ondersteuning voor zijn beleid te zien. ''Ik begrijp de roep om verzachting en we zullen ons best doen om een goede werkgever te blijven'', aldus de minister. Volgens hem zal de Nederlandse krijgsmacht kleiner moeten, maar ''het zal er wel een zijn waar andere landen jaloers op zullen zijn.''
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)iten-kamerleden.html![]()
![]()
Hoe dik moet die plaat wel niet zijn die hij voor zijn harses heeft?quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:27 schreef Hillen het volgende:
Hillen bedankte zijn personeel voor de massale opkomst.Ik zie dit als een ondersteuning van mijn inzet tijdens contacten met de bonden en de politiek.
quote:De minister voegde daar nog aan toe Nederland te willen overtuigen van het nut van onze krijgsmacht, dat is míjn Mars voor Waardering zei hij. Nog twee van zijn wensen zijn de krijgsmacht weer gezond te maken en een nieuw en fatsoenlijk arbeidsvoorwaardenakkoord af te sluiten. Hillen:Daarom bij deze een uitnodiging aan de bonden. Wat mij betreft gaan wij morgen om tafel.
ehm... volgens mij zei hij zelfs dat hij dit zag als een ondersteuning voor zijn beleid...quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe dik moet die plaat wel niet zijn die hij voor zijn harses heeft?
[..]
![]()
![]()
![]()
7 juni met de bonden spreken en 6 juni is de behandeling in de kamer... jaja.
Enne "Succes met uw loopbaan"quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ehm... volgens mij zei hij zelfs dat hij dit zag als een ondersteuning voor zijn beleid...
inderdaad..quote:
Ook dat nog ja!!quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:36 schreef AchJa het volgende:
Het 20:00 journaal negeert de hele demonstratie... Wat een faalhazen.
Bewijst maar weer eens dat de bezuinigingen bij Defensie de Nederlander 0,0 boeit.quote:
Westonline en RTV Drenthe hebben wel beeld:quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bewijst maar weer eens dat de bezuinigingen bij Defensie de Nederlander 0,0 boeit.
Dat is doodgebloed toen de dienstplicht werd afgeschaft.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Bewijst maar weer eens dat de bezuinigingen bij Defensie de Nederlander 0,0 boeit.
Opgeschort.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is doodgebloed toen de dienstplicht werd afgeschaft.
Groot verschil.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |