abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95486211
quote:
De vlaggen op de Nederlandse politiebureaus hangen van zonsopgang tot zonsondergang halfstok. Dit gebeurt als eerbetoon voor de gisteravond in het Groningse dorp Baflo gedode politieagent.

Op de dag van de uitvaart van de 48-jarige politieman zal dit eerbetoon worden herhaald. Wanneer dat is, is nog niet bekend.

'Dit is een inktzwarte dag voor het korps Groningen,' zegt korpschef Oscar Dros. De dood van de politieman is ingeslagen als een bom bij de politieleiding.

'De verslagenheid bij ons is groot', benadrukt een zegsman. 'Onze gedachten gaan uit naar zijn gezin, collega's, familie en vrienden. Ook leven we intens mee met zijn korps.'

De Groningse burgemeester Peter Rehwinkel betoonde zijn medeleven aan de familie van de agent en zijn collega's. Hij liet verder weten dat ook de Commissaris van de Koningin in Groningen en de minister van Veiligheid en Justitie zijn ingelicht.

De gemeente Winsum belegt vanavond in het dorpshuis een bijeenkomst voor de inwoners van Baflo.

Brandblusser
De agent vond gisteren de dood bij een schietpartij in het Groningse Baflo. Een 22-jarige vrouwelijke collega raakte gewond. De schutter is gearresteerd. Hij zou even daarvoor een vrouw hebben doodgeslagen met een brandblusser.

De agenten reageerden op een melding van een geweldsmisdrijf aan de Heerestraat in Baflo. Vanuit een appartementencomplex in het centrum van het dorp zou een melding van huiselijk geweld zijn gekomen. Een vrouw zou met een voorwerp op haar hoofd zijn geslagen.

Eigen dienstwapen
De agenten zijn ter plekke met de verdachte op de vuist gegaan, toen zij daar het ontzielde lichaam van de vrouw aantroffen. Daarbij is de agente gewond geraakt en zou de politieman zijn doodgeschoten met zijn eigen dienstwapen. Hij laat een vrouw en kinderen achter.

De verdachte ging er vandoor, waarna een grote politiemacht de achtervolging inzette. In het verlengde van de Stationsweg zou de verdachte zijn neergeschoten en gearresteerd. Een agent en een omstander raakten daarbij gewond. Bewoners konden hun woningen niet meer uit. Het hele dorp werd afgezet. Een team van 40 politiemensen is met het onderzoek bezig.

Ex-vriendin
Volgens onbevestigde berichten zou de 25-jarige verdachte zijn ex-vriendin dermate hebben mishandeld dat zij aan haar verwondingen is overleden. Op Twitter staan berichten dat het om een 15-jarige meisje zou gaan dat met een brandblusser is neergeslagen. Ook wordt gemeld dat de politieman met zijn eigen dienstwapen is neergeschoten.

'Ik zag een politiewagen bij een woning staan', aldus een bewoner van de Heerestraat. 'Vervolgens renden agenten weg met getrokken pistolen. Toen ben ik snel mijn huis in gerend', meldt BNDeStem.nl.

Burgernet
De politie riep eerder op de avond via Burgernet op om uit te kijken naar een 'getinte man, met blauwe jas en blauwe jeans.'

Hij zou opvallende dreadlocks hebben. Mensen werden verzocht te bellen met de politie als ze de man zouden zien en er op gewezen zelf geen actie te ondernemen.

'Dit lees je alleen in de krant'
'Onvoorstelbaar dat zoiets hier gebeurt. Over dit soort zaken lees je alleen in de krant', reageert een buurman van het appartementencomplex aan de Heerestraat in Baflo.

De verslagenheid onder de inwoners is groot. Acht dorpelingen stonden vanochtend ontdaan te kijken naar het pand waar gisteravond de dode vrouw werd gevonden. Het appartementencomplex Bellevue, waar het drama begon, is een statig, monumentaal herenhuis. De politie heeft het complex afgezet met rood-witte linten. Er zijn veel agenten aanwezig.

Volgens een van de dorpelingen werd de onbekende dode vrouw woensdagavond rond een uur of acht levenloos aangetroffen in de hal van het complex. Ze zou zijn geslagen met een brandblusser. Pogingen van twee bewoners, onder wie een verpleegkundige, om het slachtoffer te reanimeren, mochten niet baten, vertelt hij.

Een overbuurvrouw omschrijft de avond als 'een wildwestfilm'. 'De hele straat stond vol politie. Ik voelde me een figurant in een slechte film.'

Zo druk als het is in de omgeving van het complex, zo verlaten oogt het station van Baflo. Daar werd woensdagavond de 48-jarige politieagent doodgeschoten door de verdachte. Het treinverkeer, dat enige tijd stil lag, is weer hervat. Maar het station maakt een verlaten indruk. Ook op de kleine kermis naast het station is het stil; de attracties zijn stilgelegd.
(ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)llega-in-Baflo.dhtml

Persconferentie:

(Foto's AD.nl)

Deel 1

Mogelijk meerdere doden bij schietpartij in Baflo (Groningen)

[ Bericht 44% gewijzigd door Stokstaart op 14-04-2011 12:50:19 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:44:32 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486423
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef Cobra4 het volgende:
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
Ben bezig
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:47:17 #4
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486536
quote:
Op donderdag 14 april 2011 12:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ben bezig
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486681
Ik was gister toen het gebeurde ergens tussen Groningen en Baflo, opeens kwam overal politie en ambulance voorbij, en dan blijkt later waarom... zeer triest nieuws voor zowel het meisje, de agent en de nabestaanden...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95487063
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
pi_95487130
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Groetjes, Ezio.
pi_95487132
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
  donderdag 14 april 2011 @ 13:01:46 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487139
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
Politiemoordenaar. . .in eerste instantie heeft die vent een meisje/vrouw vermoord, daarna die agent. Ik wil ook wel wat meer weten over de toedracht van de moord op dat meisje.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:02:10 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487154
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
is zij echt 15?
pi_95487177
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
O vertel? Wat was de verhouding tussen dader en dat meisje, weet je dat?
Groetjes, Ezio.
pi_95487227
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

is zij echt 15?
Nee ook zo rond de 25.. Ik kan er niet meer over kwijt op dit moment.
pi_95487267
Omdat het onderzoek nog loopt mag ik er niks meer dan dit over vertellen. Het is gewoon zeer kut.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:05:19 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487299
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
pi_95487306
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Die vrouwelijke collega was toch gewond door de vechtpartij?
pi_95487340
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tja als je een kogel in je borstkas krijgt kan je niet meer achter de dader aan rennen, right?!
pi_95487359
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Groetjes, Ezio.
pi_95487475
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Ik dacht dat ze 22 was? Kan me zo voorstellen dat het een agent in opleiding zou kunnen zijn? Ik heb geen idee, misschien heeft ze wel op hem geschoten maar kon hij toch nog weg komen? e worden daar niet getraind om een dader te doden, maar om de dader te stoppen. Je mag volgens mij niet eens zomaar schieten wanneer een dader vlucht.

Hij was toch al gewond toen ze hem overmeesterden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95487533
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dacht dat ze vijftien was. Sterkte, ook aan de rest van je collega's die met haar gewerkt hebben :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 13:10:35 #20
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95487545
quote:
Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Andere artikelen spreken weer over "buiten levensgevaar".

Erg onduidelijke berichtgeving dus. (what's new)
pi_95487562
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
Al had het me ook niks verbaasd dat het met alle respect een problematische jonge dame was geweest die vervroegd uit huis was gegaan en begeleid woonde... de meeste meisjes van 15 hebben namelijk nog geen relatie met een 25 jarige asielzoeker, dat is vaak wel een bepaald type... Maarja aan speculeren heeft niemand iets, feit is dat het bijzonder triest is...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95488526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
Maar we wachten rustig af. Zal in de loop van de dag wel meer bekend worden.
pi_95488633
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
pi_95489022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:37 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
NOS durft nog geen leeftijd te bevestigen maar spreken over iemand
in haar jonge tienerjaren. Vanavond is er ook een bijeenkomst van jongeren daar
als ik het goed heb gehoord. Dat zou kunnen wijzen op klasgenootjes.
pi_95489232
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nabestaanden krijgen ook nooit "zwijgplicht". Zij mogen praten wat ze willen. Dus dat hele "het onderzoek loopt nog dus ik mag er niets over vertellen" klopt sowieso al niet. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95489311
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Logische redenatie.
Snap niet waarom iemand zoiets zou verzinnen trouwens.
Groetjes, Ezio.
pi_95489355
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

De burgemeester zei dat er vooral vanuit de jeugd veel behoefte was aan een bijeenkomst om over het gebeurde te praten, maar dat men het breder heeft getrokken en dat dus iedereen welkom is.
pi_95489582
Opmerkelijk is dat over de om het leven gebrachte vrouw nog helemaal niets bekend is. Haar identiteit en leeftijd zijn voor de recherche nog steeds een raadsel.

bron

Koekjebakkert, wordt het niet hoog tijd dat je de recherche gaat vertellen om wie het gaat???
pi_95489663
Vind dat ook kansloos. Die leeftijd hebben ze al lang, snap dat gedoe ook niet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_95489860
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Vind dat ook kansloos. Die leeftijd hebben ze al lang, snap dat gedoe ook niet.
Dat hoeft natuurlijk niet, het zijn voorlopig allemaal nog geruchten.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:06:05 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95489924
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:
Opmerkelijk is dat over de om het leven gebrachte vrouw nog helemaal niets bekend is. Haar identiteit en leeftijd zijn voor de recherche nog steeds een raadsel.

bron

Koekjebakkert, wordt het niet hoog tijd dat je de recherche gaat vertellen om wie het gaat???
vreemd, want op nu.nl stond eerder dat zij een bewoonster is van een van de appartementen in dat huis.
pi_95490036
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Tja als je een kogel in je borstkas krijgt kan je niet meer achter de dader aan rennen, right?!
Werk je in Baflo? Zij woont in Baflo, maar kan me zo voorstellen dat jullie in een andere stad werken dan waar je woont.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:09:46 #33
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95490085
Waarom zijn politiewagens niet voorzien van kogelvrij glas?

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_95490141
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:09 schreef Stefan het volgende:

[ afbeelding ]
Ik weet niet eens of dit normaliter wel zo is.
pi_95490292
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:

bron

Er klopt al iets niet in dit bericht. De politie die neergeschoten was zou volgens Dagblad van het Noorden (DVHN) in burger gekleed zijn, maar dit is echt ontkracht op de persconferentie, dus blijkbaar zijn ze niet geüpdatet bij die nieuwssite.
quote:
De politieman die is doodgeschoten zou in burgerkleding hebben opgetreden woensdagavond. De politie wil daar echter niets over zeggen.
Is wel echt iets voor die site trouwens. Heb rechtszaken meegemaakt waar hun ook waren en je las vervolgens de grootste kolder. Woorden die nooit door een rechter zijn gezegd bijvoorbeeld.
pi_95490365
quote:

[ afbeelding ]
Omdat dat een vermogen kost?
pi_95490470
quote:

[ afbeelding ]
Enkel de portieren zijn bepantserd.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:21:09 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95490546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:11 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Al had het me ook niks verbaasd dat het met alle respect een problematische jonge dame was geweest die vervroegd uit huis was gegaan en begeleid woonde... de meeste meisjes van 15 hebben namelijk nog geen relatie met een 25 jarige asielzoeker, dat is vaak wel een bepaald type... Maarja aan speculeren heeft niemand iets, feit is dat het bijzonder triest is...
Het is daar best duur wonen, ik weet niet hoe het zit met begeleid wonen, maar een huur rond de 700 e per maand lijkt me wat hoog?
pi_95490681
uit een grote enquete onder de politie blijkt dat ze te weinig mogen.
velen zijn zelfs bang om te schieten vanwege de moeilijkheden die ze daarmee kunnen krijgen.
tja, die criminelen schieten wel en we krijgen nu dus onschuldige slachtoffers.

stel je voor de commotie als een agent een asielzoeker had neergeschoten omdat die op hem af kwam...
pi_95490744
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:24 schreef gkokkelman het volgende:
uit een grote enquete onder de politie blijkt dat ze te weinig mogen.
velen zijn zelfs bang om te schieten vanwege de moeilijkheden die ze daarmee kunnen krijgen.
tja, die criminelen schieten wel en we krijgen nu dus onschuldige slachtoffers.

stel je voor de commotie als een agent een asielzoeker had neergeschoten omdat die op hem af kwam...
Je mag volgens mij ook niet zomaar op een vluchtende dader schieten
pi_95490990
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar ik las toch ergens dat ze de vluchtende dader in het been hadden geschoten?
pi_95491151
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Maar ik las toch ergens dat ze de vluchtende dader in het been hadden geschoten?
Mja, ook gelezen. Misschien omdat de dader gericht schoot en misschien dat die andere politieagent wel op hem heeft geschoten nadat de dader de collega neergeschoten heeft. Ik weet het niet hoor, loop maar wat te gissen.
pi_95491426
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het is daar best duur wonen, ik weet niet hoe het zit met begeleid wonen, maar een huur rond de 700 e per maand lijkt me wat hoog?
Ben daar (tot zo'n 6 jaar geleden) regelmatig binnengeweest, maar kreeg bij de meeste bewoners niet echt de indruk dat die snel een hoog bedrag konden missen.
Nog steeds niet trouwens.

quote:

[..]

Als er op je geschoten wordt, mag je dat beantwoorden lijkt mij. Zeker als de dader dreigt te ontkomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95491471
tja en het erge is nog dat als die levenslang krijgt we voor deze rat ook nog 60 jaar mogen dokken.
als je iemand het hoofd inslaat met een brandblusser en daarna een andere 3 maal door zijn hoofd schiet vind ik dat we maar eens moeten overwegen of de doodstraf weer moet worden ingevoerd
pi_95491529
quote:

[..]

Niet zomaar, maar vast wel als hij een collega door het hoofd heeft geschoten.
Maar die uitgeprocedeerde asielzoeker heeft nu wel zijn zin. Hij mag voorlopig vast en zeker in Nederland blijven!
pi_95491535
quote:

[..]

Uiteraard niet. Zou behoorlijk wildwest worden als ze op elke vluchtende verdachte het vuur openen :P
Alleen bepaalde misdrijven, of als er gevaar voor de omgeving is mag het geloof ik. Weet niet de precieze regels :)
  donderdag 14 april 2011 @ 14:49:39 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95491734
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ben daar (tot zo'n 6 jaar geleden) regelmatig binnengeweest, maar kreeg bij de meeste bewoners niet echt de indruk dat die snel een hoog bedrag konden missen.
Nog steeds niet trouwens.

Ik zei eerder ook dat er best vage types woonden, niet allemaal en een stelletje kan dat vaak wel gewoon betalen.
  Admin donderdag 14 april 2011 @ 14:50:16 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95491758
Ik zag het gister door deze tweet,
quote:
Tijdens ledenvergadering wordt melding gemaakt van zeer ernstig incident in Groningen. Ga niet speculeren. Wacht verdere berichtgeving af
https://twitter.com/#!/janwillemvdpol/status/58252651325964288

Politie begint aardig twitter te domineren..
"ga niet speculeren'

Nee meneer agent
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95491759
Waarom wordt er bij dit soort klussen niet standaard een arrestatieteam op afgestuurd. Maak meestal veel indruk op gewelddadige mensen.
pi_95491963
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef Lagrinta het volgende:
Waarom wordt er bij dit soort klussen niet standaard een arrestatieteam op afgestuurd. Maak meestal veel indruk op gewelddadige mensen.
Als er een melding van huiselijk geweld wordt gedaan, dan is een bezoekje van agenten normaliter wel voldoende.
De dader was in eerste instantie ook niet vuurgevaarlijk. Op het moment dat dit gebeurde, kon er uiteraard niet meer op een arrestatieteam gewacht worden.

Dergelijke teams worden over het algemeen ingezet bij invallen, niet bij normale meldingen die bij de politie binnenkomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95492131
ja dit is echt verschrikelijk hoor. een agent vermoord met zijn eigen wapen nog wel. waar gaat dit heen? dit weekend weer wat anders? het is echt om de 3 a 4 dagen wel weer een dode hier een dode daar schietpartijtje hier en daar... Om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik uit nederland ben vertrokken het lijkt wel steeds erger te worden in dit land met criminaliteit...
pi_95492179
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:54 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als er een melding van huiselijk geweld wordt gedaan, dan is een bezoekje van agenten normaliter wel voldoende.
De dader was in eerste instantie ook niet vuurgevaarlijk. Op het moment dat dit gebeurde, kon er uiteraard niet meer op een arrestatieteam gewacht worden.

Dergelijke teams worden over het algemeen ingezet bij invallen, niet bij normale meldingen die bij de politie binnenkomen.
Klopt wat je zegt, maar ik denk dat het probleem is dat huiselijk geweld onderschat wordt.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:59:48 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492191
neem aan dat het niet de eerste keer is voor de dader dat ie een vuurwapen hanteert. iemand drie keer door zijn hoofd schieten met een onbekend wapen is nog niet zo makkelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_95492205
Het zal wel niet in goede aarde vallen hier, maar ik ben al jaren van mening dat we naar het Engelse systeem toe moeten: een gewone verkeers- of wijkagent heeft daar geen vuurwapen, dat wordt overgelaten aan gespecialiseerde teams. Had in dit specifieke geval een hoop ellende gescheeld...
  donderdag 14 april 2011 @ 15:01:37 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492274
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:00 schreef Jalu het volgende:
Het zal wel niet in goede aarde vallen hier, maar ik ben al jaren van mening dat we naar het Engelse systeem toe moeten: een gewone verkeers- of wijkagent heeft daar geen vuurwapen, dat wordt overgelaten aan gespecialiseerde teams. Had in dit specifieke geval een hoop ellende gescheeld...
lijkt me geen wenselijke situatie op basis van dit incident. hele wijken in nederland zijn tot de tanden bewapend, komt de politie straks nog minder vaak even controleren daar.
pi_95492321
Nu zegt 29 jarige vrouw, geen 15. Die Koekenbakkert is misschien toch iets beter ingelicht dan men hier denkt.
pi_95492374
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:58 schreef McWurth het volgende:
ja dit is echt verschrikelijk hoor. een agent vermoord met zijn eigen wapen nog wel. waar gaat dit heen? dit weekend weer wat anders? het is echt om de 3 a 4 dagen wel weer een dode hier een dode daar schietpartijtje hier en daar... Om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik uit nederland ben vertrokken het lijkt wel steeds erger te worden in dit land met criminaliteit...
Je laat je te veel leiden door de gebeurtenissen op dit moment. Begrijpelijk verder maar het kan goed zijn dat de komende jaren het rustiger is dan ooit. Je zegt ook dat het erger lijkt te worden, maar de feiten kunnen wel anders zijn. Neemt niet weg dat gevoel minstens zo belangrijk is als feiten, maar angstige mensen hebben geen leven.

Heb een tijd in het buitenland gewoond en dan volg je Nederlands nieuws wel en dan lees je veel ellende want goed nieuws is geen nieuws. Dan denk je wat voor kutland NL wel niet is.
Maar als je terugkomt in NL verdwijnt dat weer langzaam en zie je dat NL toch nog een land is met een zeer hoge levenskwaliteit.
pi_95492410
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me geen wenselijke situatie op basis van dit incident. hele wijken in nederland zijn tot de tanden bewapend, komt de politie straks nog minder vaak even controleren daar.
Het is een illusie om te denken dat dat in Groot-Britannie anders is, en hoe vaak zie je nu politie in dat soort gevaarlijke wijken hier in Nederland?
  donderdag 14 april 2011 @ 15:06:34 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het is een illusie om te denken dat dat in Groot-Britannie anders is, en hoe vaak zie je nu politie in dat soort gevaarlijke wijken hier in Nederland?
volgens mij is het ook een illusie om te denken dat een ongewapende politie de wet beter kan handhaven dan een gewapende.
pi_95492499
quote:
Ben wel benieuwd naarr zon systeem. Politie schiet doorgaans niet maar het is wel een dreigmiddel. Wat is een dreigmiddel als je toch niet schiet. Ze schieten bij noodweer of gevaar voor de omgeving.
Dan heb ik toch liever een arrestatieteam dan een agent met een P5je.
pi_95492580
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wijken zijn bewapend en de politie ook. Wat is daar het resultaat van? Dat ze elkaar met rust laten?

Als je bendes hebt zoals in Brussel die met AK's terugschieten moet je gewoon grof geschut inzetten. Dat is de enige taal die ze verstaan.
pi_95492596
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:07 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naarr zon systeem. Politie schiet doorgaans niet maar het is wel een dreigmiddel. Wat is een dreigmiddel als je toch niet schiet. Ze schieten bij noodweer of gevaar voor de omgeving.
Dan heb ik toch liever een arrestatieteam dan een agent met een P5je.
Precies. Ben eigenlijk wel benieuwd naar data die aantonen dat het Nederlandse systeem beter werkt dan het Britse. T.o.v. het vasteland van Europa doet de Nederlandse politie het helaas in ieder geval niet zo geweldig...
pi_95492787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Nu zegt 29 jarige vrouw, geen 15. Die Koekenbakkert is misschien toch iets beter ingelicht dan men hier denkt.
Yup idd.. Mensen snappen schijnbaar niet dat niet iedereen FOK! kent en zich dus registreren om het een en ander recht te zetten.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_95492877
Maar 29... Ik heb jaren in Baflo gewoond, ik ken alleen geen Renske van die leeftijd.
pi_95493604
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef Lagrinta het volgende:
kosten...
  donderdag 14 april 2011 @ 15:36:52 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95493830
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-04-2011 17:08:49 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 15:36:55 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95493833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar 29... Ik heb jaren in Baflo gewoond, ik ken alleen geen Renske van die leeftijd.
Renske? Is haar naam ook al vrijgegeven?
pi_95493870
Alleen naam van de agent is bekend. Als je goed zoekt dan ;).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 14 april 2011 @ 15:37:50 #70
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_95493876
quote:
Nee, want hij had enkele minuten daarvoor al een moord zonder vuurwapen gepleegd.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 14 april 2011 @ 15:41:23 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95494025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
maar niemand die in die villa woont komt toch oorspronkelijk uit Baffelt?
pi_95494160
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:36 schreef Marrije het volgende:
Renske? Is haar naam ook al vrijgegeven?
Voor zover ik weet niet officieel, maar dit haal ik uit dat stukje op RTVNoord.nl, ze zou bij de zeehondencrèche vrijwilligster zijn geweest.
pi_95494177
Dit soort incidenten is moeilijk te voorkomen. Een vernieuwd dienstwapen zou vervaardigt kunnen worden, bijvoorbeeld met een digitale herkenning, dienstwapen vuurt dan alleen met de betreffende agent zijn hand. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95494317
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef shadow117 het volgende:
Dit soort incidenten is moeilijk te voorkomen. Een vernieuwd dienstwapen zou vervaardigt kunnen worden, bijvoorbeeld met een digitale herkenning, dienstwapen vuurt dan alleen met de betreffende agent zijn hand. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
De vraag is of dit op termijn haalbaar is en dat denk ik niet, ik denk dat zon maatregel jaren zal duren (ik ben geen expert maar vroeger dan 2016 zal dat denk ik zoiezo niet worden) maar indien mogelijk zal de optie bekeken moeten worden.
Ik kan me echter ook bezwaren bedenken, stel er zijn 2 agenten waarvan bij agent A het wapen afhandig is gemaakt en agent B is gedood, dat beteken dat agent A het wapen van agent B niet zou kunnen gebruiken...
pi_95494412
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar niemand die in die villa woont komt toch oorspronkelijk uit Baffelt?
Voor zover ik weet woonde daar altijd wat 'raar volk', niet zozeer alleen mensen van buiten 't dorp.
Het gekke is dat ik altijd dacht dat het ook heel goedkoop wonen was, maar op Funda staat er dus een van die appartementen voor niet minder dan 745 eu te huur!
pi_95494576
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:37 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee, want hij had enkele minuten daarvoor al een moord zonder vuurwapen gepleegd.
Oh nee, het doodschieten van een agent met zijn eigen pistool en een hoop Wilde-Westen taferelen vallen niet onder de noemer "een hoop ellende" inderdaad... :')

Het idee van een wapen met digitale herkenning van de eigenaar is veel te duur(als het überhaupt technisch al mogelijk is); het Engelse systeem is simpelweg veel goedkoper en net zo effectief tegen dit soort gevallen en daarnaast ook nog effectief tegen andere incidenten met dienstwapens...
pi_95494594
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:31 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

kosten...
Nee, onder andere opkomsttijd en inschatting van situatie.
pi_95494800
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:48 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

De vraag is of dit op termijn haalbaar is en dat denk ik niet, ik denk dat zon maatregel jaren zal duren (ik ben geen expert maar vroeger dan 2016 zal dat denk ik zoiezo niet worden) maar indien mogelijk zal de optie bekeken moeten worden.
Ik kan me echter ook bezwaren bedenken, stel er zijn 2 agenten waarvan bij agent A het wapen afhandig is gemaakt en agent B is gedood, dat beteken dat agent A het wapen van agent B niet zou kunnen gebruiken...
Dat is niet zo heel moeilijk om te vervaardigen, dit zou bijvoorbeeld kunnen met een meer algemeen signaal voor agenten specifiek. Het hoeft niet op de persoon te zijn eigenlijk, dan wordt het een veralgemeende herkenning van agenten.
  donderdag 14 april 2011 @ 15:59:26 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95494809
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Oh nee, het doodschieten van een agent met zijn eigen pistool en een hoop Wilde-Westen taferelen vallen niet onder de noemer "een hoop ellende" inderdaad... :')

Het idee van een wapen met digitale herkenning van de eigenaar is veel te duur(als het überhaupt technisch al mogelijk is); het Engelse systeem is simpelweg veel goedkoper en net zo effectief tegen dit soort gevallen en daarnaast ook nog effectief tegen andere incidenten met dienstwapens...
dan zou er een gedegen onderzoek moeten komen naar het aantal incidenten waarbij het bezit van een vuurwapen voor agenten in situaties waar spoed vereist was gunstig heeft gewerkt.
ik denk dat elk leven telt en er dus niet overgegaan wordt tot de engelse situatie.
pi_95494959
quote:

[ afbeelding ]
Dat is ontzettend duur, en in 't geval dat de wagen te water raakt ook nog eens heel erg gevaarlijk omdat je dan het glas niet kapot krijgt met zo'n noodhamertje.
pi_95495204
Alles proberen te voorkomen is denk ik ook niet een haalbare kaart. Onderzoek zal moeten uitwijzen hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen. Aan de hand daarvan kun je weer bepaalde trainingen mogelijk maken waarbij dergelijke situaties anders benaderd kunnen worden. Als dit mogelijk is natuurlijk, dit zal moeten blijken.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:11:59 #82
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95495468
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:57 schreef Disorder het volgende:
Verdachte is iig geen Nederlander volgens het OM.
Lekker relevant. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95496740
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:59 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk om te vervaardigen, dit zou bijvoorbeeld kunnen met een meer algemeen signaal voor agenten specifiek. Het hoeft niet op de persoon te zijn eigenlijk, dan wordt het een veralgemeende herkenning van agenten.
Ja ik snap wat je bedoeld, het lijkt me wel mogelijk maar zeker niet makkelijk... we zullen zien wat de toekomst brengt
  donderdag 14 april 2011 @ 16:42:02 #84
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_95497017
Ik heb een aantal jaar bij de dochter van de omgekomen agent in de klas gezeten,en ik kende hem wel,

Toen ik het hoorde had ik echt een WTF-gevoel,heel onecht :{
pi_95497125
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef shadow117 het volgende:
Ik denk dat de meeste belastingbetalers niet zitten te wachten op symboolpolitiek.
Kosten wegen lang niet op tegen de baten. Niet dat je direct met dit incident over geld moet praten. Maar kosten wat kost een positief puntje draai aan dit gebeuren willen geven is niet de bedoeling, lijkt mij.

Als een politieagent in een 'normale' situaties niet zijn dienstpistool bij zich kan houden dan kan je je afvragen of hij wel geschikt is voor dit beroep.

Hierbij heb ik het overigens niet over Baflo. Dit zal zeer waarschijnlijk een zeer ongelukkige opeenstapeling van heel veel pech zijn.

Zolang je verhalen hoort van mensen die dienstpistolen afhandig maken doordat ze in de politieauto liggen en deze niet op slot is dan kan je daar beter wat aan doen.
pi_95497711
Renske Hekman staat er in het dagblad van het Noorden. 29 jaar en werkzaam bij Pieterburen.

:'( Wat een ontzettend drama zeg.
pi_95497831
Op LinkedIn een klein fotootje ... een mooie vrouw.
pi_95497952
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:44 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste belastingbetalers niet zitten te wachten op symboolpolitiek.
Kosten wegen lang niet op tegen de baten. Niet dat je direct met dit incident over geld moet praten. Maar kosten wat kost een positief puntje draai aan dit gebeuren willen geven is niet de bedoeling, lijkt mij.

Als een politieagent in een 'normale' situaties niet zijn dienstpistool bij zich kan houden dan kan je je afvragen of hij wel geschikt is voor dit beroep.

Hierbij heb ik het overigens niet over Baflo. Dit zal zeer waarschijnlijk een zeer ongelukkige opeenstapeling van heel veel pech zijn.

Zolang je verhalen hoort van mensen die dienstpistolen afhandig maken doordat ze in de politieauto liggen en deze niet op slot is dan kan je daar beter wat aan doen.
Het is slechts één van de mogelijke oplossingen die je zou kunnen verzinnen voor dit soort problemen. In veel gevallen zal de eerste oplossing liggen in trainingen en het voorkomen van dit soort ongelukken, maar om nou gelijk over symboolpolitiek te gaan spreken lijkt mij wat voorbarig.

De nieuwe generatie dienstwapens van de toekomst zouden dit mijn inziens gewoon standaard moeten hebben.

Er dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat mensen gewoon mensen zijn, en mensen maken zo nu en dan fouten. Maakt verder niet uit in welke beroep men zich bevindt. Dat er meer aandacht gegeven moet worden aan zaken als protocollen voor wapens dat lijkt mij voor de hand liggen, maar alles voorkom je daar niet mee.
pi_95498293
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:58 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Het is slechts één van de mogelijke oplossingen die je zou kunnen verzinnen voor dit soort problemen. In veel gevallen zal de eerste oplossing liggen in trainingen en het voorkomen van dit soort ongelukken, maar om nou gelijk over symboolpolitiek te gaan spreken lijkt mij wat voorbarig.

De nieuwe generatie dienstwapens van de toekomst zouden dit mijn inziens gewoon standaard moeten hebben.

Er dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat mensen gewoon mensen zijn, en mensen maken zo nu en dan fouten. Maakt verder niet uit in welke beroep men zich bevind. Dat er meer aandacht gegeven moet worden aan zaken als protocollen voor wapens dat lijkt mij voor de hand liggen, maar alles voorkom je daar niet mee.
Volgens mij zullen het aantal gevallen minimaal zijn. Daarnaast zullen dan alsnog niet alle gevallen zo eindigen als nu.

Het is spijtig, daar niet van.

Waarom zou je er vele miljoenen tegenaan gooien?
En dan ga ik uit van een perfectsysteem. Kan mij voorstellen dat deze techniek niet vanaf het begin af aan vlekkeloos werkt. Ik vind het belangrijker, en de agenten waarschijnlijk ook, dat de agent altijd kan schieten, wanneer hij/zij dit nodig vindt.

Bij ons op de sportschool moet ik vaak ook meer dan 3x mijn vingerafdruk laten lezen totdat ik het poortje mag passeren. Dan moet alles ook nog in een kleiner apparaat (in dit geval het pistool) gebouwd worden.

Laat het eerst maar een techniek worden dat al goed in de praktijk werkt en wat volop gebruikt wordt. Zijn de kosten lager en lopen we een keertje niet voorop.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:12:03 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95498537
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:56 schreef hannoes het volgende:
Op LinkedIn een klein fotootje ... een mooie vrouw.
Profiel verwijderd?
Op haar twitteraccount zie ik wel een foto.
pi_95498549
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:44 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Dit is dus duidelijk geen normale situatie, ik kan me voorstellen dat de agent met ongekende agressie is aangevallen. Gezien de aard van de dader (een vrouw met een brandblusser doodgeslagen en een agent met meerdere kogels door het hoofd geschoten nadat hij het dienstwapen had bemachtigd)... Ik denk dat je het probleem eerder moet zoeken in de procedures van de politie, als er een persoon word verdacht van een ernstig geweldsmisdrijf moet er misschien 1 agent zonder vuurwapen onder dekking van een agent met vuurwapen de verdachte benaderen..
pi_95498613
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:58 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Met elektronische onderdelen erin?
Dat zodra je het wapen wil gebruiken, het kan weigeren?

Liever een wapen dat puur mechanisch werkt en geen dienst zal weigeren. En goedkoop in aanschaf en onderhoud.
pi_95498678
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

Profiel verwijderd?
Op haar twitteraccount zie ik wel een foto.
Profiel is er nog hoor op LinkedIn.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:16:16 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95498735
http://www.linkedin.com/pub/renske-hekman/14/820/812
Profile Not Found

We’re sorry, but the profile you requested does not exist.
pi_95498749
Wat kunnen we hiervan leren?

Juist dat de agenten net zoals in Amerika een wapen makkelijk kunnen mogen gebruiken en getraind worden om zowel een dader te stoppen als te doden.

En geen eeuwige rechtzaak en ontslag omdat je iemand neer/doodschiet.

Belachelijke regels.
If not now, then when.
pi_95498913
quote:

[ afbeelding ]
Omdat kogelwerend glas zwaar en duur is, en dan ook de deuren enzo aangepast moeten worden.
pi_95498915
Daar heb je ook een punt, gelijk er bovenop duiken is ook niet de oplossing. Maar inderdaad, zodra de techniek dusdanig uitgekristaliseerd en betaalbaar is dan kun je het implementeren in de dienstwapens ( mij part alle wapens )

Het blijft een beetje een lastige discussie omdat nu eenmaal niet alles voorkomen kan worden, en die verwachting moeten we denk ik ook niet hebben als het gaat om zulke incidenten.

Maar lering trekken uit de gebeurtenissen is een eerste vereiste, daar zou de nadruk op moeten liggen.
pi_95499022
quote:
Maar daar zie je juist weer gevallen waar ongewapende agenten weerloos zijn tegen gewapende verdachten tot de gespecialiseerde teams ter plaatste zijn. Daar kan ook een hoop ellende van komen.

Hoe dit precies is gebeurd weten we nog niet. Als er noodzaak is opleidingen, procedures of uitrusting aan te passen zal het onderzoek dat uitwijzen.
pi_95499030
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Liever een wapen dat puur mechanisch werkt en geen dienst zal weigeren. En goedkoop in aanschaf en onderhoud.
Dat hebben ze vroeger van vele andere dingen ook gezegd, feit is dat menselijk falen bijna ontelbaar veel vaker voorkomt dan elektronisch falen, of je het nou wil of niet, de nieuwste generatie vliegtuigen kunnen zonder elektronica ook niet in de lucht worden gehouden, falen = storten... dus soms moet je er op vertrouwen.
pi_95499133
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Waarom niet ? mechanisch kun je ook wat krijgen, en een 100% garantie kun je niet geven, zowel voor beide systemen.
pi_95499220
Woord van het jaar 2011: Incident.
pi_95499269
.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:25 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Waarom niet ? mechanisch kun je ook wat krijgen, en een 100% garantie kun je niet geven, zowel voor beide systemen.
Ik denk dat we nog wel even moeten wachten voor die techniek echt bruikbaar is. Betrouwbaarheid is alles met dienstwapens, dus dergelijke systemen zullen zich in jarenlange testen moeten bewijzen. Vuurwapens en electronica zijn van nature geen vrienden door de enorme druk, hoge temperaturen, olie en de soms zeer zware omstandigheden waaronder ze moeten werken.

Voor veel mechanische storingen zijn drills om zo snel mogelijk het wapen weer bruikbaar te maken, maar hoe doe je dat met een dergelijk electronisch systeem zonder het doel ervan te ondermijnen?

Ik zie Nederland sowieso niet voorop lopen met dat soort zaken.
pi_95499311
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Dit is dus duidelijk geen normale situatie, ik kan me voorstellen dat de agent met ongekende agressie is aangevallen. Gezien de aard van de dader (een vrouw met een brandblusser doodgeslagen en een agent met meerdere kogels door het hoofd geschoten nadat hij het dienstwapen had bemachtigd)... Ik denk dat je het probleem eerder moet zoeken in de procedures van de politie, als er een persoon word verdacht van een ernstig geweldsmisdrijf moet er misschien 1 agent zonder vuurwapen onder dekking van een agent met vuurwapen de verdachte benaderen..
Waarom dat? Als je het tot een worsteling laat komen doe je het volgens mij als agent al verkeerd. Heb het idee dat er veel te veel wordt gedacht vanuit deze situatie en wat er fout ging.
Naar mijn idee zorgt deze denkwijze, mocht deze worden uitgevoerd, alleen nog maar voor meer incidenten.

Op straat hoort een agent een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren, met bezit/gebruik van vuurwapen.

In kleinere (huiselijke situaties bijvoorbeeld) kan er eventueel gekeken worden naar andere oplossingen, zoals het gebruik van een hond of een AT.
pi_95499383
Daarom zei ik in het begin al eens: training en opleiding in aanhoudingstechnieken voor agenten, daar hebben ze veel meer aan dan technische snufjes als een taser of een beveiligd wapen.
pi_95499416
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:29 schreef apple_pie het volgende:
.

[..]

Ik denk dat we nog wel even moeten wachten voor die techniek echt bruikbaar is. Betrouwbaarheid is alles met dienstwapens, dus dergelijke systemen zullen zich in jarenlange testen moeten bewijzen. Vuurwapens en electronica zijn van nature geen vrienden door de enorme druk, hoge temperaturen, olie en de soms zeer zware omstandigheden waaronder ze moeten werken.

Voor veel mechanische storingen zijn drills om zo snel mogelijk het wapen weer bruikbaar te maken, maar hoe doe je dat met een dergelijk electronisch systeem zonder het doel ervan te ondermijnen?

Ik zie Nederland sowieso niet voorop lopen met dat soort zaken.
:P geen idee, ik ben geen expert. Maar techniek die bijvoorbeeld door Nasa wordt gebruikt om ruimtevaart en dergelijken in de ruimte te laten werken zal op termijn wel beschikbaar komen voor meer commercieel gebruik.

Dus ik denk niet dat dat de grootste hindernis zal wezen.
pi_95499447
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:25 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat een wapen als een AK-47 wereldwijd 'populair' is? Goedkoop, makkelijk onderhoud en superbetrouwbaar.

Een mechanisch probleem los je relatief makkelijk op, met elektronische problemen niet natuurlijk. Wat ga je dan doen? Resetten?
In nood het wapen van een collega gebruiken is er dan ook nooit meer bij.
In de meeste wapens die op dit moment in ontwikkeling zijn, zit weinig tot geen elektronica in het vuurmechanisme. Dat is niet voor niets.
pi_95499637
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat een wapen als een AK-47 wereldwijd 'populair' is? Goedkoop, makkelijk onderhoud en superbetrouwbaar.

Een mechanisch probleem los je relatief makkelijk op, met elektronische problemen niet natuurlijk. Wat ga je dan doen? Resetten?
In nood het wapen van een collega gebruiken is er dan ook nooit meer bij.
In de meeste wapens die op dit moment in ontwikkeling zijn, zit weinig tot geen elektronica in het vuurmechanisme. Dat is niet voor niets.
Dat ontken ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke oplossing voor zulke incidenten ;)

Dat er haken en ogen zijn te verzinnen voor zowat elke toepassing in wat voor technologie dan ook, dat is niet zo moeilijk. Maar het is altijd goed denk ik om verbeteringen of andere opties bespreekbaar te maken en houden teneinde verbetering van de veiligheid ( in dit geval ).
pi_95499672
Persconferentie geweest:

quote:
Update 17:30 (persconferentie)

De overleden agent heet Dick Haveman. Hij was ten tijde van het incident gekleed in burger. Dit maakte Oscar Dros tijdens de persconferentie bekend. De gewonde agente (22) heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten. Zij maakt het naar omstandigheden goed.

Verdachte, een illegale vreemdeling zonder vaste woon- of verblijfplaats, ligt nog in het ziekenhuis. Het is een bekende van de politie.

Verder is er nog een 72-jarige man gewond geraakt.
Bron: http://grsbk.nl/ddlci
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_95499692
Nouja, nu heeft ie iig weer een verblijfplaats :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 14 april 2011 @ 17:44:37 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95499764
quote:
De 25-jarige verdachte is een illegale vreemdeling zonder vaste verblijfplaats. De man is een bekende van de politie en zal vrijdag worden voorgeleid. De verdachte is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Omdat het land van herkomst niet bekend was, kon de man nog niet worden uitgezet.
daar was ik wel benieuwd naar
pi_95499786
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef RemcoW23 het volgende:
Zo jammer dat "wij" ervoor gaan betalen.

En nee, ik ben geen PVVstemmer :')
pi_95500022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:50 schreef Disorder het volgende:
Illegaal én bekend bij politie? Waarom loopt dat nog rond? :{
Bekend bij politie wil natuurlijk niet zeggen dat zijn huidige verblijfplaats bij politie bekend was.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:59:54 #114
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_95500242
wat jammer, dat een illegale asielzoeker het zo verpest :r (de meeste asielzoekers die ik heb ontmoet zijn ontzettend tof )

meteen het land uit ermee (en nee ben geen racist, heb zelf nml. een kleurtje)
pi_95500511
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
(en nee ben geen racist, heb zelf nml. een kleurtje)
Dan kun je geen racist zijn nee :')
pi_95500535
Maar lijkt me niet dat dader en slachtoffer elkaar kende dus?

Wat een monster.
pi_95500681
De motoragent was in burger op een vermomde politiemotor. En hij was lid van een arrestatieteam. Hoe kan een zeer ervaren hoofdagent, die ook nog getraind is in geweldadige arrestaties zich het wapen laten ontfutselen?
pi_95500772
quote:
Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef Alleskids het volgende:
De motoragent was in burger op een vermomde politiemotor. En hij was lid van een arrestatieteam. Hoe kan een zeer ervaren hoofdagent, die ook nog getraind is in geweldadige arrestaties zich het wapen laten ontfutselen?
Gerucht gaat dat hij is gevallen.
pi_95500956
Nog niemand hier heb ik gehoord over de vraag of de dader mogelijk bewust een zo zwaar mogelijke misdaad heeft gepleegd om op die manier uitzetting te ontlopen...? Deze gebeurtenis geeft toch wel te denken over het vrij rond laten lopen van uitgeprocedeerde asielzoekers in het land, lijkt me... Als ze hun situatie echt als uitzichtsloos beschouwen dan zou een lange gevangenisstraf nog wel eens een aanlokkelijker vooruitzicht kunnen zijn dan uitzetting terug in de armoede waarvoor ze gevlucht zijn. Zorgwekkend, wat mij betreft...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jalu op 14-04-2011 18:21:54 (typo's) ]
pi_95501057
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Waarom dat? Als je het tot een worsteling laat komen doe je het volgens mij als agent al verkeerd. Heb het idee dat er veel te veel wordt gedacht vanuit deze situatie en wat er fout ging.
Naar mijn idee zorgt deze denkwijze, mocht deze worden uitgevoerd, alleen nog maar voor meer incidenten.

Op straat hoort een agent een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren, met bezit/gebruik van vuurwapen.

In kleinere (huiselijke situaties bijvoorbeeld) kan er eventueel gekeken worden naar andere oplossingen, zoals het gebruik van een hond of een AT.
Ik denk niet dat je mijn post goed heb gelezen, en ik vind jouw post ook absoluut niet genuanceerd, een agent hoort een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren? Dat is te kort door de bocht, ik vind dat je ten eerste niet in de situatie moet komen waarbij een agent 1 op 1 komt omdat de kans dan altijd aanzienlijk blijft dat de verdachte de agent overmeesterd (wat weet je van de verdachte, hij kan net zo goed zeer getraind zijn in vechtsport!) als er door overmacht toch zon situatie ontstaat hoort een agent een alternatief wapen te hebben om de verdachte tijdelijk uit te schakelen als die geen instructies opvolgt, zoals een taser bijvoorbeeld...
pi_95501710
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:22 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je mijn post goed heb gelezen, en ik vind jouw post ook absoluut niet genuanceerd, een agent hoort een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren? Dat is te kort door de bocht, ik vind dat je ten eerste niet in de situatie moet komen waarbij een agent 1 op 1 komt omdat de kans dan altijd aanzienlijk blijft dat de verdachte de agent overmeesterd (wat weet je van de verdachte, hij kan net zo goed zeer getraind zijn in vechtsport!) als er door overmacht toch zon situatie ontstaat hoort een agent een alternatief wapen te hebben om de verdachte tijdelijk uit te schakelen als die geen instructies opvolgt, zoals een taser bijvoorbeeld...
Ik dacht dat je een onbewapende agent op een verdachte wou sturen. Daarmee wek je bij mij de verkeerde illusie. Een agent moet gewoon een wapen dragen en hiermee kunnen dreigen. Stel dat de verdachte ineens een wapen te voorschijn tovert. Dan heeft de 2de agent al het probleem dat hij/zij niet kan schieten als de eerste agent in de baan van het schot staat. Daarnaast kan de afstand te groot zijn om direct resultaat te hebben. Vooral als je de berichtgeving van jaren terug mag geloven en dat er heel wat agentjes toen rondliepen die het schieten niet goed genoeg beheersten.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat als deze procedure standaard wordt dat geweld sneller wordt uitgelokt. Het wekt de indruk dat je in het uiterste geval alleen maar een behandeling met de taser krijgt.
pi_95501736
tis een buutelander.
dont get high on your own supply
  donderdag 14 april 2011 @ 18:41:21 #123
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95501770
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
wat jammer, dat een illegale asielzoeker het zo verpest :r (de meeste asielzoekers die ik heb ontmoet zijn ontzettend tof )

meteen het land uit ermee (en nee ben geen racist, heb zelf nml. een kleurtje)
dat is dus het probleem, men weet zijn land van herkomst niet
pi_95501873
Wat te denken van verdovingswapens met een snelle inwerking die de verdachte direct uitschakeld ? type olifant neerhalen.

Dit voorkomt ook verdere escalatie, gewoon bij ernstige situaties standaard uitvoeren en afvoeren. Daarna de zaak uitzoeken.
  donderdag 14 april 2011 @ 18:44:17 #125
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_95501925
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:43 schreef shadow117 het volgende:
Wat te denken van verdovingswapens met een snelle inwerking die de verdachte direct uitschakeld ? type olifant neerhalen.

Dit voorkomt ook verdere escalatie, gewoon bij ernstige situaties standaard uitvoeren en afvoeren. Daarna de zaak uitzoeken.
ik denk niet dat dat bestaat :{
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_95501947
Bij deze ^O^
pi_95502068
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:39 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een onbewapende agent op een verdachte wou sturen. Daarmee wek je bij mij de verkeerde illusie. Een agent moet gewoon een wapen dragen en hiermee kunnen dreigen. Stel dat de verdachte ineens een wapen te voorschijn tovert. Dan heeft de 2de agent al het probleem dat hij/zij niet kan schieten als de eerste agent in de baan van het schot staat. Daarnaast kan de afstand te groot zijn om direct resultaat te hebben. Vooral als je de berichtgeving van jaren terug mag geloven en dat er heel wat agentjes toen rondliepen die het schieten niet goed genoeg beheersten.

Daarnaast kan ik mij voorstellen dat als deze procedure standaard wordt dat geweld sneller wordt uitgelokt. Het wekt de indruk dat je in het uiterste geval alleen maar een behandeling met de taser krijgt.
Ik snap je punt, feit is dat er onderzocht moet worden wat er mis is gegaan en of er volgens protocol is gehandeld, als er volgens protocol gehandeld is moet dat protocol dus herzien worden in mijn ogen, hoe en wat is lastig om te zeggen, ik denk dat ik zelf ook wat te simpel heb nagedacht over een oplossing...

Maarja de tijd zal het leren, ik ben benieuwd wat zich precies heeft voorgevallen.
pi_95502241
Elke situatie is weer anders, agenten dienen ten alle tijden een situatie in te schatten, je kunt nog zoveel protocollen maken maar de situatie is steeds anders. Dus daar is ook niet alles mee gezegd. Helaas zijn de oplossingen in zulke situaties niet altijd te overzien en vast te leggen in protocollen.
pi_95502322
you gotta be quick on your feet to rule the street ^O^
pi_95502401
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ik denk niet dat dat bestaat :{
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:43 schreef shadow117 het volgende:

Er bestaan tasers met een effectief bereik van 50+ meter, als je daardoor word geraak sta je ook even niet meer op ;)
pi_95502444
Kijk dat is al een stap in de juiste richting ^O^
  donderdag 14 april 2011 @ 18:58:48 #132
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_95502626
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:53 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

[..]

Er bestaan tasers met een effectief bereik van 50+ meter, als je daardoor word geraak sta je ook even niet meer op ;)
ja ik ben ook niet geheel tegen tasers. Hier in mijn dorp in de States wordt het vaak ingezet bij het stoppen van huiselijk geweld. Die mensen zijn dan zo onder de invloed van crack dat de aanwezigheid van cops ze niet stopt, en dan is het beter dan schieten
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_95502891
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:58 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ja ik ben ook niet geheel tegen tasers. Hier in mijn dorp in de States wordt het vaak ingezet bij het stoppen van huiselijk geweld. Die mensen zijn dan zo onder de invloed van crack dat de aanwezigheid van cops ze niet stopt, en dan is het beter dan schieten
Precies, in dat soort situaties is het veel beter dan schieten omdat het gevaar op permanent letsel een stuk lager is.
Ik ben totaal geen fan van de politie aanpak in de USA maar evenmin van die in Nederland...
Er moet een tussenweg gevonden worden.
De politie hoort geen vijand te zijn maar ook zeker geen vriend (maar wel benaderbaar) in mijn ogen. De politie hoort een rots in de branding te zijn.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:06:28 #134
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_95502961
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:05 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Precies, in dat soort situaties is het veel beter dan schieten omdat het gevaar op permanent letsel een stuk lager is.
Ik ben totaal geen fan van de politie aanpak in de USA maar evenmin van die in Nederland...
Er moet een tussenweg gevonden worden.
De politie hoort geen vijand te zijn maar ook zeker geen vriend (maar wel benaderbaar) in mijn ogen. De politie hoort een rots in de branding te zijn.
ja de politie agenten over het algemeen hier zijn varkens. Één van mijn medestudenten werkt als 'explorer' voor hen en is net zo erg; super excited als hij iemand mag taseren. Vindt het ook niet te ver gaan daar over op te scheppen op facebook.
Live from Chicago
pi_95503173
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:06 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

ja de politie agenten over het algemeen hier zijn varkens. Één van mijn medestudenten werkt als 'explorer' voor hen en is net zo erg; super excited als hij iemand mag taseren. Vindt het ook niet te ver gaan daar over op te scheppen op facebook.
Pffff drama is dat inderdaad, versterk het stereo type nog eens flink. Komt denk ik omdat de Amerikanen bij bijna alles wat ze doen van extremen houden.
pi_95503189
quote:
Op donderdag 14 april 2011 18:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is dus het probleem, men weet zijn land van herkomst niet
Fuck it. Executie.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:13:37 #137
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_95503325
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:11 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Pffff drama is dat inderdaad, versterk het stereo type nog eens flink. Komt denk ik omdat de Amerikanen bij bijna alles wat ze doen van extremen houden.
ja precies. Nou is die medestudent een oostenrijker (voldoet weer aan een ander stereotype :X )
Live from Chicago
  donderdag 14 april 2011 @ 19:14:47 #138
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95503381
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef RemcoW23 het volgende:
Tsja, maar hij kon nog overlijden aan zijn verwondingen. Eventueel met hulp.
Normaal is het altijd een reden voor een feestje, als een agent neergemaaid wordt. Maar dit is weer zo'n zeldzaam geval dat een agent doet wat hij hoort te doen, en dan om het leven komt. Dat is gewoon sneu.
pi_95503920
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:14 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Normaal is het altijd een reden voor een feestje, als een agent neergemaaid wordt.
pi_95504505
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:31 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

kosten...
Lijkt me geen hoofdreden.
pi_95505086
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef yvonne het volgende:
Ik zag het gister door deze tweet,

[..]

https://twitter.com/#!/janwillemvdpol/status/58252651325964288

Politie begint aardig twitter te domineren..
"ga niet speculeren'

Nee meneer agent
Enig idee hoe dat komt??? Omdat er ook nabestaanden zitten te wachten op resultaten van het onderzoek. En als je dan allerlei wilde verhalen voorbij hoort komen is dat op zijn zachts gezegd nogal vervelend.

Want je dochter van 29 zal maar doodgeslagen zijn en je hoort steeds dat het om een 15 jarige meid gaat. Zit je dan niet hevig in twijfel? Zoiets is al ontzetten moeilijk te accepteren en als er dan ook nog druk getwitterd wordt dat het mogelijk niet om jouw dochter gaat, lijkt me verschrikkelijk.

Maar goed, het is niet alsof iemand zich aan die oproep heeft gehouden, want het is toch veel belangrijker om 'nieuws' te brengen, hopen dat jouw kloterige kuttweet ergens verschijnt op TV, dan om het bij het rechte eind te hebben. Fuck de nabestaanden!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  donderdag 14 april 2011 @ 19:51:09 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95505532
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:43 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt??? Omdat er ook nabestaanden zitten te wachten op resultaten van het onderzoek. En als je dan allerlei wilde verhalen voorbij hoort komen is dat op zijn zachts gezegd nogal vervelend.

Want je dochter van 29 zal maar doodgeslagen zijn en je hoort steeds dat het om een 15 jarige meid gaat. Zit je dan niet hevig in twijfel? Zoiets is al ontzetten moeilijk te accepteren en als er dan ook nog druk getwitterd wordt dat het mogelijk niet om jouw dochter gaat, lijkt me verschrikkelijk.

Maar goed, het is niet alsof iemand zich aan die oproep heeft gehouden, want het is toch veel belangrijker om 'nieuws' te brengen, hopen dat jouw kloterige kuttweet ergens verschijnt op TV, dan om het bij het rechte eind te hebben. Fuck de nabestaanden!
ik denk dat twitter etc. het laatste is wat je gaat volgen als je dochter dood is geslagen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95506833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:51 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat twitter etc. het laatste is wat je gaat volgen als je dochter dood is geslagen
Het vervelende is dat Twitterberichten zowat klakkeloos overgenomen worden door de mainstream media. En ik nam als voorbeeld de ouders, maar er zijn zat andere familieleden en vrienden die wel op elk bericht zitten..
  donderdag 14 april 2011 @ 20:22:51 #144
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_95507466
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 18:08 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Dan kun je geen racist zijn nee :')
ik bedoelde meer op de manier dat gekleurden niet altijd voor gekleurden opkomen. Want tuurlijk kunnen gekleurden wel racistisch zijn
  donderdag 14 april 2011 @ 20:45:49 #145
330215 Monque
panta rhei
pi_95509201
De dader, Alasam. S.
http://meganieuws.nl/wp-content/uploads/2011/04/Alasam.jpg

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 15-04-2011 10:21:00 ]
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_95509401
=

[ Bericht 35% gewijzigd door paddy op 15-04-2011 10:20:30 ]
pi_95509523
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:45 schreef Monque het volgende:
De dader, Alasam. S.
[ afbeelding ]
En dit is wel de goede foto?
Er ging vanmiddag alweer een fake rond via twitter. :')
  donderdag 14 april 2011 @ 20:53:41 #148
330215 Monque
panta rhei
pi_95509768
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:50 schreef Specularium het volgende:
En dit is wel de goede foto?
Er ging vanmiddag alweer een fake rond via twitter. :')
Tja... Ik mis wel de dreads...
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_95512085
Wat hij bij de vrouw heeft gedaan is natuurlijk niet goed te praten, maar als ik in het nieuws hoor dat de agent in burger rondliep en in een worsteling is geraakt, is het misschien wel te begrijpen dat hij terug vecht, niet wetende dat het een agent is (en hem niet kunnen verstaan?). Dat zou iedereen doen als er een wildvreemde op je springt.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:29:04 #150
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_95512716
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:22 schreef Hoogheid het volgende:
Wat hij bij de vrouw heeft gedaan is natuurlijk niet goed te praten, maar als ik in het nieuws hoor dat de agent in burger rondliep en in een worsteling is geraakt, is het misschien wel te begrijpen dat hij terug vecht, niet wetende dat het een agent is (en hem niet kunnen verstaan?). Dat zou iedereen doen als er een wildvreemde op je springt.
Ja ? Terwijl je net al iemand omgebracht hebt?
Kom op zeg
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 14 april 2011 @ 21:31:12 #151
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95512935
quote:
Heel eind met je eens, maar als je dan ineens een Walther in de hand hebt weet je ook wel dat je niet zomaar met een burger te maken hebt + het feit dat je net een vrouw overduidelijk voor iedereen vermoord hebt. Niet weten dat het een agent was gaat er bij mij niet echt in.
pi_95514000
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:31 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Heel eind met je eens, maar als je dan ineens een Walther in de hand hebt weet je ook wel dat je niet zomaar met een burger te maken hebt + het feit dat je net een vrouw overduidelijk voor iedereen vermoord hebt. Niet weten dat het een agent was gaat er bij mij niet echt in.
Ik zou een Walther niet herkennen.
Er zijn wel vaker burgers die heldendaden verrichten, dus het zou zomaar kunnen.

Toch denk ik dat de jongeman "POLICE" wel begrepen heeft. Bovendien heb ik toch echt een politieauto zien staan met kogelgaten erin. Die heeft de dader dus ook niet gemist.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:46:23 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95514216
en is het een gerucht of heeft de politieagent 3 kogels door zijn hoofd gekregen, dat lijkt me ook redelijk execution style
  donderdag 14 april 2011 @ 21:58:39 #154
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95515388
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 21:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zou een Walther niet herkennen.
Er zijn wel vaker burgers die heldendaden verrichten, dus het zou zomaar kunnen.

Toch denk ik dat de jongeman "POLICE" wel begrepen heeft. Bovendien heb ik toch echt een politieauto zien staan met kogelgaten erin. Die heeft de dader dus ook niet gemist.
Vuurwapens herkennen is niet zo heel lastig :@

Maar een heldendaad verrichten en een vuurwapen op zak hebben komt in Nederland nooit voor (bij een burger).
pi_95517034
quote:
Ja, eerst iemand met een brandblusser kapotslaan, en dan in een worsteling een pistool afpakken en iemand 3 maal point blank door z'n kop schieten. Heel normaal voor jou.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:23:42 #157
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_95517591
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 20:48 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Goh verrassend :{

Weer zo'n aap die de rimboe en de westerse wereld niet uit elkaar kan houden.
Het zijn ook altijd die zwarten die mensen doodschieten! :(

En het nog verdomd lastig om Baflo in te delen bij de rimboe of de westerse wereld, maar gelukkig hebben we daar rechters voor om dat te beslissen.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 14 april 2011 @ 22:24:08 #158
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95517630
Verdachte.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/alasamsamarie534.jpg

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 15-04-2011 10:22:25 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_95518423
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef Disorder het volgende:
Is het trouwens al bekend of het een PVV stemmer en/of gamer is?
nee dit keer een PvdA troetel asielzoeker.
  donderdag 14 april 2011 @ 22:51:55 #160
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95519747
quote:
Verdachte Baflo kon niet worden uitgezet

BAFLO - Alasam S., de 25-jarige asielzoeker die woensdagavond in Baflo Renske Hekman (29) vermoordde en agent Dick Haveman (48) doodschoot, kon nog niet worden uitgezet naar zijn land van herkomst omdat zijn nationaliteit niet duidelijk is.

De 25-jarige is een uitgeprocedeerde illegale immigrant, heeft de politie zojuist bevestigd. Hij is een bekende van de politie. De man moet worden uitgezet maar omdat niet bekend is welke nationaliteit de man heeft, kon hij nog niet worden uitgezet uit ons land.
Lekker dan. :')
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_95519957
West Afrikaans uiterlijk lijkt me.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 00:09:08 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_95524015
Enfin, de man die dit afschuwelijke drama op zijn geweten heeft mag dus zeker nog een paar jaar blijven :') .
pi_95524231
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:09 schreef Lavenderr het volgende:
Enfin, de man die dit afschuwelijke drama op zijn geweten heeft mag dus zeker nog een paar jaar blijven :') .
Ik gok jaar of 20 wel.
pi_95524318
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:09 schreef Lavenderr het volgende:
Kost ook weer een bende geld
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95524451
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:15 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Kost ook weer een bende geld
Er staan cellen leeg dus dan valt het relatief mee.
pi_95524502
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er staan cellen leeg dus dan valt het relatief mee.
Eten, bewakers, schoonmakers enz..
pi_95524529
Een kogel in het hoofd was een stuk goedkoper geweest, zo iemand verdient niet beter
pi_95524651
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:21 schreef xyzyx het volgende:
Een kogel in het hoofd was een stuk goedkoper geweest, zo iemand verdient niet beter
Ik erger me altijd kapot aan dit soort opmerkingen, maar in dit geval ben ik het bijna met je eens.
pi_95524775
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:20 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Eten, bewakers, schoonmakers enz..
Alleen het eten en wat extra schoonmaakkosten eigenlijk, personeel loopt er toch al.
  vrijdag 15 april 2011 @ 00:31:57 #170
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95524929
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:24 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik erger me altijd kapot aan dit soort opmerkingen, maar in dit geval ben ik het bijna met je eens.
Crypto-fascist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_95527898
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Lekker dan. :')
dus in al die jaren zijn ze er niet achter gekomen welke nationaliteit hij heeft ??

Betje raar. Toch het eerste wat je vraagt lijkt me.
pi_95527901
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik gok jaar of 20 wel.
eerder 4 jaar na aftrek goed gedrag. En als beloning mag hij blijven daarna van onze linkse partijen.
pi_95530151
=edit= quote is weg

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 15-04-2011 10:24:26 ]
pi_95530161
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95530599
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Verdachte.
[ afbeelding ]
goh verbazingwekkend.
Die lul weet niet uit welk land die komt.
dus uitzetten kan niet, meneer is crimineel en vermoord onschuldigen.

en wat ik ook altijd verbazend vind is dat die wereldverbeterende meiden vaak bij dit soort kansloze negers belanden alsof ze daarmee laten zien dat ze goed zijn.

Ik heb niks tegen mensen die hier komen maar laten we aub alleen nog maar nette en goed opgeleide mensen toelaten.
pi_95530782
Beter hier een straf dan dat ie wordt uitgezet naar land van herkomst, daar wordt ie misschien niet eens vastgezet.
  vrijdag 15 april 2011 @ 09:58:54 #177
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_95531106
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:44 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

goh verbazingwekkend.
Die lul weet niet uit welk land die komt.
dus uitzetten kan niet, meneer is crimineel en vermoord onschuldigen.

en wat ik ook altijd verbazend vind is dat die wereldverbeterende meiden vaak bij dit soort kansloze negers belanden alsof ze daarmee laten zien dat ze goed zijn.

Ik heb niks tegen mensen die hier komen maar laten we aub alleen nog maar nette en goed opgeleide mensen toelaten.
Ja omdat dat het idee is van ons asiel beleid, het aantrekken van hoger opgeleiden... ik snap niet hoe mensen zulke idiote dingen kunnen opperen, een vluchteling die in zijn eigen land gevaar loopt hoort hier gewoon welkom te zijn, ongeacht verleden...
pi_95531514
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 15-04-2011 10:17:43 ]
pi_95531712
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:58 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Ja omdat dat het idee is van ons asiel beleid, het aantrekken van hoger opgeleiden... ik snap niet hoe mensen zulke idiote dingen kunnen opperen, een vluchteling die in zijn eigen land gevaar loopt hoort hier gewoon welkom te zijn, ongeacht verleden...
Heel veel van de asielzoekers zijn geen echte asielzoekers. Velen van hun zijn oorlogsmisdadigers of zijn vanwege economische redenen hier.
Als ze zouden vluchten voor hun leven dan was een buurland al goed genoeg maar ze komen naar het rijke westen...

Daarnaast moeten asielzoekers gewoon terug naar eigen land als de situatie stabiel is.
En bovendien kun je beter in een dergelijk land ingrijpen dan de mensen hier heen halen.
die paar asielzoekers die we redden is meer voor onze eigen gemoedstoestand dan dat je mensen helpt.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 10:24:31 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_95532124
quote:

[..]

Zozo, ongeacht verleden. Want je denkt dat een oorlogsmisdadiger daar zich in ons land naadloos aanpast? Deze schietpartij zegt iets heel anders.
pi_95534651
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef Klaudias het volgende:
DvhN speelt de blame game:
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)r-met-grote-gevolgen
Niet dat Twitter zon fantastisch medium is maar hier zie je gewoon de worsteling van oude media versus de nieuwe. De NOS had er ook last van in 2009 tijdens de opstand in Iran. Twitter was voor het eerst betrokken bij zon grote gebeurtenis en men stak de kop in het zand. Tegenwoordig linkt men alles wat los en vast zit over Libië via twitter.
pi_95534738
quote:

[..]

Ongeacht verleden, nou daar ben ik het niet mee eens. Heb hier een leuke link voor je:

http://www.depers.nl/buit(...)de-beulen-komen.html

Mensen die moeten vluchten omdat ze vervolgd worden om hun mening of omdat ze tot de oppositie behoren en fatsoenlijke mensen zijn, die zijn welkom. Mensen die echter zelf ook fout zijn stikken maar mooi in hun eigen moeras.
pi_95534793
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:13 schreef gkokkelman het volgende:

[..]

Heel veel van de asielzoekers zijn geen echte asielzoekers. Velen van hun zijn oorlogsmisdadigers of zijn vanwege economische redenen hier.
Als ze zouden vluchten voor hun leven dan was een buurland al goed genoeg maar ze komen naar het rijke westen...

Daarnaast moeten asielzoekers gewoon terug naar eigen land als de situatie stabiel is.
En bovendien kun je beter in een dergelijk land ingrijpen dan de mensen hier heen halen.
die paar asielzoekers die we redden is meer voor onze eigen gemoedstoestand dan dat je mensen helpt.
Exact en dat is dus moeilijk na te trekken. Het is gewoon een hopeloze toestand.
pi_95535598
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 09:28 schreef Klaudias het volgende:
DvhN speelt de blame game:
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)r-met-grote-gevolgen
En terecht toch? Wat ben je voor koekebakker als je zonder dat je het zeker weet dingen gaat roepen in zo'n zaak...
pi_95536787
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:51 schreef mcintosh het volgende:

[..]

En terecht toch? Wat ben je voor koekebakker als je zonder dat je het zeker weet dingen gaat roepen in zo'n zaak...
Het internet is een jungle, dat weet iedereen. Als DVHN het zo belangrijk vindt dan moeten ze zelf richting Baflo rijden.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:34:47 #186
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95537317
Gokje: Nigeria
pi_95537324
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:30 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ongeacht verleden, nou daar ben ik het niet mee eens. Heb hier een leuke link voor je:

http://www.depers.nl/buit(...)de-beulen-komen.html

Mensen die moeten vluchten omdat ze vervolgd worden om hun mening of omdat ze tot de oppositie behoren en fatsoenlijke mensen zijn, die zijn welkom. Mensen die echter zelf ook fout zijn stikken maar mooi in hun eigen moeras.
als hij sowieso zijn nationaliteit niet wil zeggen snap ik niet dat hij niet gelijk wordt teruggestuurd.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:37:28 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95537435
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

als hij sowieso zijn nationaliteit niet wil zeggen snap ik niet dat hij niet gelijk wordt teruggestuurd.
:') pareltje _O-
pi_95537575
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:37 schreef Re het volgende:

[..]

:') pareltje _O-
ja kan niet omdat ze niet weten waar hij vandaan komt.....

en dan los laten lopen....
pi_95539095
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef Marrije het volgende:
Gokje: Nigeria
Dacht ik ook aan. Heeft echt zon Babangida kop.
pi_95539336
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 11:51 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Het is de eigen verantwoordelijkheid van een krant als je dingen over gaat nemen van Twitter ... :{
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:26:41 #192
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95539535
Misschien eerder een vraag voor WGR maar omdat het met deze zaak te maken heeft:

De dader is een bekende uitgeprocedeerde asielzoeker die ze echter niet naar het land van afkomst kunnen sturen omdat ze geen idee hebben waar hij vandaan komt.
Maar als je zijn naam hebt, weet je toch ook waar hij vandaan komt? Of heeft hij een, tijdelijke, naam van de overheid gekregen? Iemand zonder naam kan je immers niet veroordelen, toch?
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:31:35 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95539753
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef TheThirdMark het volgende:
Misschien eerder een vraag voor WGR maar omdat het met deze zaak te maken heeft:

De dader is een bekende uitgeprocedeerde asielzoeker die ze echter niet naar het land van afkomst kunnen sturen omdat ze geen idee hebben waar hij vandaan komt.
Maar als je zijn naam hebt, weet je toch ook waar hij vandaan komt? Of heeft hij een, tijdelijke, naam van de overheid gekregen? Iemand zonder naam kan je immers niet veroordelen, toch?
ze komen binnen zonder papieren en verzinnen een naam, nergens naar te herleiden
pi_95539914
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:26 schreef TheThirdMark het volgende:

Zonder papieren kan het overdreven moeilijk gaan.

Voorbeeldje: De zus van mijn vriendin wil graag trouwen. Haar vriend woont vanaf zijn 12de in Nederland en mag hier ook blijven wonen. Ze kunnen echter niet trouwen omdat geboortebewijs ontbreekt. Het is echter wel duidelijk bij de staat dat hij sowieso vanaf zijn 12de in Nederland woont en in die tijd niet is getrouwd. Omdat er een (zeer kleine) mogelijkheid bestaat dat hij voor zijn 12de is getrouwd mogen ze hier nu niet trouwen. Dan zouden ze bijvoorbeeld naar Las Vegas moeten om daar te trouwen. Dat wordt dan wel weer erkend door de Nederlandse staat.
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:41:15 #195
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95540214
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze komen binnen zonder papieren en verzinnen een naam, nergens naar te herleiden
Gewoon naar Gitmo herleiding zeg ik!
pi_95541579
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarheen?? Want dat is nu juist het probleem waar het om gaat: als ze zijn nationaliteit niet weten, weten ze ook niet waar ze hem heen moeten sturen!
pi_95543365
http://crimebron.com/alasam-samarie-copkiller-baflo/

laatste stukje ook,..
"Alasam heeft geluk bij een ongeluk gehad , de Politie schoot om te doden en doorzeefde de ongelukkige met 5 kogels.

Het was echter de avond om te sterven niet voor Alasam."

hopelijk doen ze dat nog een keer stilletjes over,.. kost het ook geen extra geld meer..
pi_95544876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:12 schreef spuitje het volgende:

[..]

Waarheen?? Want dat is nu juist het probleem waar het om gaat: als ze zijn nationaliteit niet weten, weten ze ook niet waar ze hem heen moeten sturen!
dan hou je hem toch vast ?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:35:04 #199
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_95545020
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je een Nederlander bent, anders is het zielig (ook al weten ze voor 90% zeker dat het een moordenaar betreft).
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:35:31 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95545032
misschien kunnen ze in het vervolg wat druk zetten op de ware identiteit. misschien met eikelklemmen.
pi_95545321
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:35 schreef zoalshetis het volgende:
misschien kunnen ze in het vervolg wat druk zetten op de ware identiteit. misschien met eikelklemmen.
breng jij ze aan?
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:47:01 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95545505
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:43 schreef Klaudias het volgende:

[..]

breng jij ze aan?
werk jij bij parkeerbeheer?
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 15:49:53 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_95545616
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:35 schreef zoalshetis het volgende:
Ja hallo, dan worden ze allemaal naar AUstralië gestuurd :D
pi_95545815
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zou je denken. Maar het is zoals Marrije al zei: ze komen binnen zonder papieren, bedenken een naam, vragen asiel aan en dan mogen ze in Nederland gaan uitzoeken of iemand zonder papieren en zonder dat we weten waar iemand vandaan komt recht heeft op een verblijfsvergunning.
En vastzetten kan niet, want dat is zielig. Want die persoon heeft immers niets misdaan?
Nou ja, deze dus nu wel dus hij mag voorlopig blijven.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 15:59:22 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_95545960
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

Zou je denken. Maar het is zoals Marrije al zei: ze komen binnen zonder papieren, bedenken een naam, vragen asiel aan en dan mogen ze in Nederland gaan uitzoeken of iemand zonder papieren en zonder dat we weten waar iemand vandaan komt recht heeft op een verblijfsvergunning.
En vastzetten kan niet, want dat is zielig. Want die persoon heeft immers niets misdaan?
En na zijn straf krijgt hij een mooie woning op een A-locatie in Amsterdam :+
pi_95549550
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En na zijn straf krijgt hij een mooie woning op een A-locatie in Amsterdam :+
In de A-vleugel bedoel je :D
pi_95551185
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 15:55 schreef spuitje het volgende:

[..]

dus moet je veel strenger gaan controleren, mensen zonder papieren niet los laten lopen (ik mag het immers ook niet zonder ID) en geen procedure starten otdat identiteit vast staat.

Dat kan je binnen 4 weken doen, indien geen identiteit terugsturen waar hij vandaam komt.
Iemand komt altijd ergens vandaan, met boot, vliegtuig of trein.

Dat is onmogelijk, weet ik ook wel met onze linkse huilies, maar je ziet wat er van komt.
Meneer zal geen eerlijke asielzoeker zijn.
pi_95551214
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:36 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

In de A-vleugel bedoel je :D
Nee joh dit is Nederland, asielzoeker is zielig, afgewezen is zielig, dus taakstraf en mooie woning.
  vrijdag 15 april 2011 @ 18:59:25 #209
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95552306
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus moet je veel strenger gaan controleren, mensen zonder papieren niet los laten lopen (ik mag het immers ook niet zonder ID) en geen procedure starten otdat identiteit vast staat.

Dat kan je binnen 4 weken doen, indien geen identiteit terugsturen waar hij vandaam komt.
Iemand komt altijd ergens vandaan, met boot, vliegtuig of trein.

Dat is onmogelijk, weet ik ook wel met onze linkse huilies, maar je ziet wat er van komt.
Meneer zal geen eerlijke asielzoeker zijn.
Mensen die geen papieren hebben laten zich niet zo makkelijk controleren, die doen doorgaans hun best om uit handen van controle te blijven. En als je alle mensen zonder papieren moet vastzetten dan kun je beginnen met bijbouwen. En het is niet zo eenvoudig iemand terug te sturen als je niet weet hoe hij het land is binnengekomen. Met valse papieren stapt iemand op het vliegtuig naar Duitsland, spoelt daar zijn valse papieren door de wc en stapt op de trein naar Nederland. In Enschede gaat ie een ommetje maken, om maar wat te zeggen. Daar slaapt ie onder een brug, dag erna gaat ie naar Amsterdam en valt daar in handen van een agent die dan ad random naar zijn papieren vraagt, heeft ie niet. Hoe kan men dan bepalen wat land van herkomst is? En jouw voorstel om mensen zonder id geen procedure te laten starten, klinkt leuk, maar wat te doen met de mensen die echt geen id meer hebben omdat ze ternauwernood zijn ontsnapt aan een razzia? De mensen die dus echt recht hebben op politiek asiel bedoel ik.
pi_95553043
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mensen die geen papieren hebben laten zich niet zo makkelijk controleren, die doen doorgaans hun best om uit handen van controle te blijven. En als je alle mensen zonder papieren moet vastzetten dan kun je beginnen met bijbouwen. En het is niet zo eenvoudig iemand terug te sturen als je niet weet hoe hij het land is binnengekomen. Met valse papieren stapt iemand op het vliegtuig naar Duitsland, spoelt daar zijn valse papieren door de wc en stapt op de trein naar Nederland. In Enschede gaat ie een ommetje maken, om maar wat te zeggen. Daar slaapt ie onder een brug, dag erna gaat ie naar Amsterdam en valt daar in handen van een agent die dan ad random naar zijn papieren vraagt, heeft ie niet. Hoe kan men dan bepalen wat land van herkomst is? En jouw voorstel om mensen zonder id geen procedure te laten starten, klinkt leuk, maar wat te doen met de mensen die echt geen id meer hebben omdat ze ternauwernood zijn ontsnapt aan een razzia? De mensen die dus echt recht hebben op politiek asiel bedoel ik.
dat moeten experts maar bepalen. Het is wel zo dat de goede onder de kwaden moeten lijden maar anders moet je iedereen zonder ID maar binnenlaten ?

En Nederland staat al niet voor niets bekend dat je makkelijk binnenkomt. Dat zal je toch moeten veranderen. Je kan niet iedereen zomaar binnenlaten. Als je illegaal bent, ben je strafbaar, wat wil jij doen met illegalen ? Generaal pardon om de zoveel tijd ?

En als iemand niet wil zeggen waar hij vandaan komt (wat blijkbaar met deze meneer is gebeurd) weet je al bij voorbaat dat hij geen recht op asiel heeft.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:24:56 #211
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95553325
Ik zeg niet dat je iedereen zonder id moet binnenlaten, maar dat is de praktijk. Niet iedereen komt ons land via onze douane binnen. Daar kun je weinig aan doen, tenzij je de landsgrenzen weer wilt instellen.
pi_95553414
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zeg niet dat je iedereen zonder id moet binnenlaten, maar dat is de praktijk. Niet iedereen komt ons land via onze douane binnen. Daar kun je weinig aan doen, tenzij je de landsgrenzen weer wilt instellen.
je zegt het goed :)

maar deze man was natuurlijk wel bekend als asielzoeker want hij is door de procedure gegaan.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:31:58 #213
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95553651
Ik zou persoonlijk graag een regel zien dat uitgeprocedeerden op een soort van gesloten asielzoekerscentrum terecht zouden komen. Maar dan ben je er natuurlijk ook nog niet, maar dan beperk je wel het gevaar voor de samenleving. Maar goed, dan wordt het ook flink bijbouwen.
pi_95554978
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:31 schreef Marrije het volgende:
Ik zou persoonlijk graag een regel zien dat uitgeprocedeerden op een soort van gesloten asielzoekerscentrum terecht zouden komen. Maar dan ben je er natuurlijk ook nog niet, maar dan beperk je wel het gevaar voor de samenleving. Maar goed, dan wordt het ook flink bijbouwen.
lijkt me een goed plan, daar kunnen ze zitten tot ze het land uitgezet kunnen worden. Lost niet alles op maar dat kan ook niet.

Ik dacht trouwens dat dit allang gebeurde zo.
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:56:11 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95558289
quote:
3x 'maar' in 3 zinnen. beperk je eens tot logisch nadenken en zorg ervoor dat dit soort kansloze knakkers sowieso nederland niet inkomen. hup raus met dit soort onbekende kkflikkers die onze vrouwen versieren en vermoorden of via hen asiel krijgen. :r.

we zijn een naïef kutvolkje.
pi_95558611
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

3x 'maar' in 3 zinnen. beperk je eens tot logisch nadenken en zorg ervoor dat dit soort kansloze knakkers sowieso nederland niet inkomen. hup raus met dit soort onbekende kkflikkers die onze vrouwen versieren en vermoorden of via hen asiel krijgen. :r.

Wil jij lieve, leuke, sociale, vriendelijke, deskundige, hardwerkende en vooral domme Nederlandse vrouwen het recht ontzeggen om met gestoorde criminelen een spannend leven te leiden?
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:04:38 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95558839
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:01 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Wil jij lieve, leuke, sociale, vriendelijke, deskundige, hardwerkende en vooral domme Nederlandse vrouwen het recht ontzeggen om met gestoorde criminelen een spannend leven te leiden?
lol. ja! dat wil ik.

ik wil nog wel meer. ook de pvda mannen, die eigenlijk net zulke kutvrouwen zijn als beschreven, doodschieten. maar dat mag helaas niet, dus blijft nederland het zwakste en domste jongetje van de klas en is ons land straks kaput en verloren. maar het maakt allemaal niet meer uit.
pi_95559553
quote:
Afgaande op het aantal uitgeprocedeerde asielzoekers in de afgelopen jaren wordt dat nogal bijbouwen idd. Als in: niet bij te benen qua bouwen.

Het probleem zit aan deze kant van de procedure vooral dat het uitzetten stagneert. Dit is het gevolg van politieke spelletjes waarbij een aantal partijen het daadwerkelijke uitzetten in de schoenen geschoven gekregen hebben. De gemeenten willen het niet doen, de politie heeft iets anders te doen en de douane kan ook niet even aan komen op verzoek.

Gevolg is halfslachtige uitvoeringen waarbij mensen wel uit hun huis gegooid worden, maar niet het land uit gezet worden. Krijg je rondzwervende illegalen van. Of ze worden een paar kilometer over de grens gedropt. Komen ze net zo hard weer terug. Soms worden ze echt door de Marechaussee op een vliegtuig gezet en in een ander land afgezet. Helaas niet altijd het land van bestemming, maar dan heb je enige garantie dat ze niet terug komen.

Een handjevol zit daadwerkelijk in vertrekcentra en krijgt begeleiding om definitief terug te keren.

Oh ja, en dit alles heeft niet echt iets te maken met dit stuk liegend tuig dat iemand doodsloeg met een brandblusser en vervolgens een agent doodschoot. Tuig is tuig, ook al weet je de afkomst niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:20:58 #219
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95559799
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

Oh ja, en dit alles heeft niet echt iets te maken met dit stuk liegend tuig dat iemand doodsloeg met een brandblusser en vervolgens een agent doodschoot. Tuig is tuig, ook al weet je de afkomst niet.
dat heeft er álles mee te maken. en ook met de vele linkse kutadvocaten en linkse juridische kutregelingen die nu nog hun bankrekening spekken met de mogelijkheden die nederland biedt. het moet snel eens afgelopen zijn met al die geldverslindende en erg domme excessen. waardoor wij telkens weer mensen binnenhouden die allang zouden moeten opgerot zijn.
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:22:43 #220
87694 Robin__
letitredno
pi_95559895
quote:

[ afbeelding ]
:') alsof je niet door de deur heen schiet, niet echt een optie he om alle dienstautos compleet kogelvrij te leveren.

Of moeten we alle politieautos maar gelijk vervangen door complete ME busjes?
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:23:54 #221
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95559964
Eerst een uitgeprocedeerde asielzoeker die zichzelf in de fik steekt, nu een die twee moorden pleegt. Dit is allemaal de schuld van deze extreemrechtse fascistische regering Rutte. Ausländer raus, zoek het maar lekker zelf uit, als wij maar door kunnen gaan met het uitkeren van villasubsidie.
Tristan van de V is ook niet voor niets doorgedraaid. Baan kwijt, maar het sociale vangnet is helemaal kapotgemaakt door rechts. Zie maar hoe je jezelf redt, uitkering krijg je niet want je hebt je ontslag aan jezelf te wijten.
Ik ben echt helemaal klaar met dit kapitalistische kutland. Ik emigreer naar Venezuela.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_95559968
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat heeft er álles mee te maken. en ook met de vele linkse kutadvocaten en linkse juridische kutregelingen die nu nog hun bankrekening spekken met de mogelijkheden die nederland biedt. het moet snel eens afgelopen zijn met al die geldverslindende en erg domme excessen. waardoor wij telkens weer mensen binnenhouden die allang zouden moeten opgerot zijn.
Waar haal je het in godsnaam vandaan dat al die lui links zijn?
Zo vaak hebben we geen PvdA-ministers gehad op justitie.
Dus zeg eens eerlijk, ben je niet een beetje beinvloed door kletsnekken?
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:35:51 #223
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95560634
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:23 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Waar haal je het in godsnaam vandaan dat al die lui links zijn?
Zo vaak hebben we geen PvdA-ministers gehad op justitie.
Dus zeg eens eerlijk, ben je niet een beetje beinvloed door kletsnekken?
Een illegaal heeft niet eens stemrecht :')
Nederland is sinds de 1e (!) Wereldoorlog steeds 8 jaar door rechts en 4 jaar door midden geregeerd. Er is nog nooit een linkse regering geweest.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:42:47 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95560997
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:35 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nederland is sinds de 1e (!) Wereldoorlog steeds 8 jaar door rechts en 4 jaar door midden geregeerd. Er is nog nooit een linkse regering geweest.
je vergeet de walgelijke linkse greep van de oppositie. en je doet net of cda, pvv, d'66 en vvd rechts is.
pi_95561069
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:35 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

we hebben 8 jaar Paars gehad hoor en daar was dit het wisselgeld van de VVD voor.
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:44:43 #226
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_95561111
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:23 schreef ouderejongere het volgende:
**boos**
Ik emigreer naar Venezuela.
Een mede-fokker bluft dat hij je is voorgegaan naar Bolivia, voor zo ongeveer dezelfde redenen.
Het schijnt dat hij na 3 weken weer terug was; en dan is Bolivia nog een paradijs vergeleken bij Venezuela.
zonnig Brasil
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:47:07 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95561240
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de eerste maar zou je ook kunnen vervangen voor en, de 3e maar zou helemaal weg kunnen als het je stoort :D
Ik heb al uitgelegd dat het niet te doen is deze mensen Nederland niet in te laten komen, aangezien ze niet allemaal via de douane het land in komen, en hup raus, waar naartoe? De noordzee in?
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:49:36 #228
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95561376
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:16 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Afgaande op het aantal uitgeprocedeerde asielzoekers in de afgelopen jaren wordt dat nogal bijbouwen idd. Als in: niet bij te benen qua bouwen.

Het probleem zit aan deze kant van de procedure vooral dat het uitzetten stagneert. Dit is het gevolg van politieke spelletjes waarbij een aantal partijen het daadwerkelijke uitzetten in de schoenen geschoven gekregen hebben. De gemeenten willen het niet doen, de politie heeft iets anders te doen en de douane kan ook niet even aan komen op verzoek.

Gevolg is halfslachtige uitvoeringen waarbij mensen wel uit hun huis gegooid worden, maar niet het land uit gezet worden. Krijg je rondzwervende illegalen van. Of ze worden een paar kilometer over de grens gedropt. Komen ze net zo hard weer terug. Soms worden ze echt door de Marechaussee op een vliegtuig gezet en in een ander land afgezet. Helaas niet altijd het land van bestemming, maar dan heb je enige garantie dat ze niet terug komen.

Een handjevol zit daadwerkelijk in vertrekcentra en krijgt begeleiding om definitief terug te keren.
mee eens hoor
quote:
Het heeft er mi wel mee te maken, aangezien mensen die hun afkomst weigeren bekend te maken en uitgeprocedeerd zijn best een risicogroep zijn, wat hebben die te verliezen. . .?
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:50:39 #229
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95561437
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

mee eens hoor

[..]

Het heeft er mi wel mee te maken, aangezien mensen die hun afkomst weigeren bekend te maken en uitgeprocedeerd zijn best een risicogroep zijn, wat hebben die te verliezen. . .?
Zijn vriendin koos er zelf voor :X net als S. Flores.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:53:38 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95561620
opzouten naar het laatste land dat je noemt als je niet gewenst bent. en vanuit daar kan je nooit het land noemen waar je ooit uitgestuurd bent.

kom je vanzelf terug in het land waar je beul bent geweest.
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:54:19 #231
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95561666
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:50 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

:'( :'( :'(

sukkels.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:03:11 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95562179
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:53 schreef zoalshetis het volgende:
opzouten naar het laatste land dat je noemt als je niet gewenst bent. en vanuit daar kan je nooit het land noemen waar je ooit uitgestuurd bent.

en wie controleert dat? anders noemt men het eerste land op waar men nog naar toe wil op vakantie
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:05:00 #233
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95562281
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:53 schreef zoalshetis het volgende:

Hier is Nederland dan wel fout bezig moet ik toegeven. Je weet met welk vliegtuig iemand is binnengekomen en waar dat vertrokken is. Geen papieren = wegwezen. Volspuiten met slaapmiddel en het eerste vliegtuig terug, meteen met een brandmerk op het voorhoofd, zodat je hem bij een volgende poging direct herkent.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_95562409
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je vergeet de walgelijke linkse greep van de oppositie. en je doet net of cda, pvv, d'66 en vvd rechts is.
Wie doet net alsof?
Die partijen zijn toch ook rechts?
En ze hebben meer ministers van justitie geleverd dan de PvdA, die partij heeft die functie zelden ingevuld.
Dus je moet eens een keer iets anders bedenken om nog serieus te worden genomen.
pi_95562494
quote:

[..]

Toch vind ik dat ze voor hun oeverloze domheid wel erg zwaar gestraft zijn.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:10:22 #236
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95562651
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:08 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Toch vind ik dat ze voor hun oeverloze domheid wel erg zwaar gestraft zijn.
Iemand die de krant leest, nieuws kijkt, of internet heeft moet toch beter weten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:13:20 #237
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95562846
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:05 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Hier is Nederland dan wel fout bezig moet ik toegeven. Je weet met welk vliegtuig iemand is binnengekomen en waar dat vertrokken is. Geen papieren = wegwezen. Volspuiten met slaapmiddel en het eerste vliegtuig terug, meteen met een brandmerk op het voorhoofd, zodat je hem bij een volgende poging direct herkent.
De meeste illegalen komen gewoon bij de grens het land binnen, echt niet met vliegtuig. En zelfs met GSG9 bescherming aan Duitse zijde voorkom je nog niet dat iemand de wei doorloopt en het land binnenkomt. Kampen voor uitgeprocedeerde asielzoekers is ook onmogelijk. Een groot aantal van diezelfde asielzoekers gingen weg uit land A tijdens een oorlog wat na de oorlog land B is geworden, en die de mensen die weggegaan zijn stomweg niet erkennen. Ze zullen ze geen haar krenken, maar accepteren als eigen volk ook niet. Dan heb je dus gewoon mensen in een strafkamp zitten.
pi_95562891
Dit was niet voorgekomen met een coiled lanyard:

pi_95562972
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:10 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Iemand die de krant leest, nieuws kijkt, of internet heeft moet toch beter weten.
En bovendien gestudeerd heeft.
Maar ja, ik vermeldde het al eerder, gewoon is maar gewoon, zoooo saai...
Dan maar dood.
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:32:03 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95563940
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:15 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

En bovendien gestudeerd heeft.
Maar ja, ik vermeldde het al eerder, gewoon is maar gewoon, zoooo saai...
Dan maar dood.
psies. liever dood dan saai. doe je echt mee?
  vrijdag 15 april 2011 @ 22:35:59 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95564191
quote:

[..]

Zijn vriendin koos er zelf voor :X -knip-
het zou me niks verbazen als zij er pas vrij laat achterkwam dat hij illegaal was en uitgeprocedeerd, misschien wilde ze toen wel van hem af en begonnen de problemen pas echt.
  Moderator vrijdag 15 april 2011 @ 22:45:45 #242
249559 crew  Lavenderr
pi_95564773
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

het zou me niks verbazen als zij er pas vrij laat achterkwam dat hij illegaal was en uitgeprocedeerd, misschien wilde ze toen wel van hem af en begonnen de problemen pas echt.
Dat vermoed ik ook. Ze had waarschijnlijk geen idee, tenzij ze last had van het Moeder Theresa-syndroom en hem wilde redden en er toen achter kwam dat het gewoon een doorgedraaide moordenaar was.
pi_95565889
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

psies. liever dood dan saai. doe je echt mee?
Ik ben niet dom en vind mijn leven spannend genoeg.
daar heb ik geen doorgedraaide crimineel voor nodig.
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:10:56 #244
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95566107
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 23:06 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Ik ben niet dom en vind mijn leven spannend genoeg.
daar heb ik geen doorgedraaide crimineel voor nodig.
:D :*

prima. doe ik het wel.
  zaterdag 16 april 2011 @ 01:41:43 #245
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_95571291
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook. Ze had waarschijnlijk geen idee, tenzij ze last had van het Moeder Theresa-syndroom en hem wilde redden en er toen achter kwam dat het gewoon een doorgedraaide moordenaar was.
De kans dat ze het wel degelijk wist is een 1000x groter dan dat ze het niet wist (van zijn positie). Dit soort vrouwen weten donders goed dat ze last hebben van het Theresa-syndroom en kicken er op. Om iedereen in die grote boze wereld vooral te laten zien dat ze zo slecht bezig zijn. Een moordenaar is uiteindelijk een 50/50 verhaal.
Ze zal er uiteindelijk wel gewoon op gegeild hebben, hoe triest dit ook moge zijn.
pi_95571340
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:14 schreef kontknager het volgende:
Dit was niet voorgekomen met een coiled lanyard:

[ afbeelding ]
Volgens mij kun je iemand dan nog steeds prima van korte afstand door het hoofd schieten...
  zaterdag 16 april 2011 @ 07:59:42 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95573067
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De kans dat ze het wel degelijk wist is een 1000x groter dan dat ze het niet wist (van zijn positie). Dit soort vrouwen weten donders goed dat ze last hebben van het Theresa-syndroom en kicken er op. Om iedereen in die grote boze wereld vooral te laten zien dat ze zo slecht bezig zijn. Een moordenaar is uiteindelijk een 50/50 verhaal.
Ze zal er uiteindelijk wel gewoon op gegeild hebben, hoe triest dit ook moge zijn.
Ok, ze ontmoeten elkaar in een bar, dan gaat hij toch niet meteen vertellen dat hij illegaal is? Daar geloof ik niks van.
Of heb je het nu over S. Flores? Daar begrijp ik ook niks van, dat die niet beter wist.
pi_95573128
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat is echt een vrij triest voorbeeld van speculatie. Misschien was ze wel lid van A.F.A. en sluisde ze illegalen door naar Canada!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_95573156
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:49 schreef Marrije het volgende:

[..]

mee eens hoor

[..]

Ja, je hebt daar gelijk in. Er zit echt een poel van ellende in die groep qua psychische klachten, angst, alcoholmisbruik en moedeloosheid die excessen in de hand kan werken. Die Iraniër op de dam kon het niet meer aan.

Ik denk alleen dat dit mispunt uit West-Afrika van zichzelf al behoorlijk gestoord en gevaarlijk was. Wat dat betreft ken ik wel meer voorbeelden van mensen die absoluut niet in de asielprocedure thuishoorden in de eerste plaats omdat ze om dit soort dingen niet meer in hun eigen land welkom zijn, zoals oorlogsmisdadigers.

Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers hebben vaak alleen hun anonimiteit te verliezen omdat ze als ze verkiezen hier illegaal te blijven, ze dat graag zo onopvallend mogelijk doen. Enkelen doen dat juist niet en zoeken de media op om hun geval nog een kans te geven.
pi_95573327
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 22:17 schreef Disorder het volgende:
Is het trouwens al bekend of het een PVV stemmer en/of gamer is?
Het gerucht gaat dat hij graag Pac Man speelde :')
pi_95573825
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 08:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, je hebt daar gelijk in. Er zit echt een poel van ellende in die groep qua psychische klachten, angst, alcoholmisbruik en moedeloosheid die excessen in de hand kan werken. Die Iraniër op de dam kon het niet meer aan.

Ik denk alleen dat dit mispunt uit West-Afrika van zichzelf al behoorlijk gestoord en gevaarlijk was. Wat dat betreft ken ik wel meer voorbeelden van mensen die absoluut niet in de asielprocedure thuishoorden in de eerste plaats omdat ze om dit soort dingen niet meer in hun eigen land welkom zijn, zoals oorlogsmisdadigers.

Illegalen en uitgeprocedeerde asielzoekers hebben vaak alleen hun anonimiteit te verliezen omdat ze als ze verkiezen hier illegaal te blijven, ze dat graag zo onopvallend mogelijk doen. Enkelen doen dat juist niet en zoeken de media op om hun geval nog een kans te geven.
Deze asielzoeker heeft nu in elk geval zijn zin, blijven in Nederland.
pi_95612170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:03 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je laat je te veel leiden door de gebeurtenissen op dit moment. Begrijpelijk verder maar het kan goed zijn dat de komende jaren het rustiger is dan ooit. Je zegt ook dat het erger lijkt te worden, maar de feiten kunnen wel anders zijn. Neemt niet weg dat gevoel minstens zo belangrijk is als feiten, maar angstige mensen hebben geen leven.

Heb een tijd in het buitenland gewoond en dan volg je Nederlands nieuws wel en dan lees je veel ellende want goed nieuws is geen nieuws. Dan denk je wat voor kutland NL wel niet is.
Maar als je terugkomt in NL verdwijnt dat weer langzaam en zie je dat NL toch nog een land is met een zeer hoge levenskwaliteit.
nee hoor voor mij persoonlijk is dit iets wat all jaren speelt maar heb nooit de kans gehad om dit verloederende land te verlaten nu kan ik eindelijk gaan in januari of februari en dit is al allemaal gepland ook ^^ ( ja ik weet kut kick maar heb ook gewerkt en geen tijd gehad verder om te fok!ken)
pi_95655557
quote:
Alasam S., de man die afgelopen woensdag zijn 29-jarige vriendin en een 48-jarige politieagent doodde in het Groningse Baflo, had op de dag van het gruwelijke drama te horen gekregen dat hij definitief Nederland uit moest. Dat is vandaag te lezen in het AD.

De asielzoeker uit Benin had op medische gronden beroep aangetekend tegen zijn uitzetting: hij beweerde te kampen met ernstige psychische klachten. Woensdagochtend kreeg hij het bericht dat ook dat beroep was afgewezen en dat hij het land moest verlaten.

S. werd al geruime tijd behandeld door psychiaters van de GGZ, en kampte volgens hen met een 'zwaar psychiatrisch ziektebeeld'. Zijn behandeling en medicatie zouden enige tijd geleden zijn stopgezet.

Nadat hij woensdagochtend te horen kreeg dat ook zijn laatste beroepsmogelijkheid was afgewezen, maakte S. een 'verdoofde' indruk, zegt zijn beste vriend, die hem die middag nog zag. 'Hij zat er helemaal doorheen.' (redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)land-uit-moest.dhtml
  maandag 18 april 2011 @ 10:05:28 #254
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_95656979
quote:
Een vriend van S. zegt in de krant dat zijn vriend er 'helemaal doorheen zat' nadat hij te horen had gekregen dat zijn beroep was afgewezen.

De vriend, een 28-jarige man uit Togo denkt dat S. zelfmoord pleegt als hij daartoe de kans krijgt. "Hij vergeeft het zichzelf nooit dat hij zijn vriendin doodde. Renske was de vrouw van zijn leven."
Hoezo * hij vergeeft het zichzelf nooit ? * :')
Hij had toch niet met wapens hoeven zwaaien en mensen hoeven vermoorden ? Niemand die hem daartoe gedwongen heeft. Dat heeft hij toch echt gewoon uit zichzelf gedaan hoor.

Dat die vent gewoon eerlijk toegeeft dat hij een hufter is en zijn straf als een kerel draagt. :(
Kunnen ze hem na de veroordeling niet uitzetten en in zijn eigen land de gevangenisstraf uit laten zitten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 april 2011 @ 10:19:28 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95657366
Ah, kennelijk is het land van herkomst niet onbekend, want de krant weet zelfs dat hij uit Benin komt...
Maar goed, nu is het weer op medische gronden. Bij de GGZ, zijn ze ook lekker bezig; zwaar ziektebeeld, maar wel de behandeling en medicatie stopzetten.

Al met al klinkt het als een terechte afwijzing.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 april 2011 @ 10:19:40 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95657373
Ik geloof best dat het geen voor opgezet plan was om Renske te vermoorden. Dus ik denk dan ook dat het doodslag ipv moord wordt (in de rechtszaak) wat betreft Renske.
  maandag 18 april 2011 @ 10:24:40 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95657563
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:19 schreef Leandra het volgende:
Ah, kennelijk is het land van herkomst niet onbekend, want de krant weet zelfs dat hij uit Benin komt...
-knip-
dit staat op nu.nl:

quote:
De uitgeprocedeerde asielzoeker, die volgens zijn vriend uit het Afrikaanse land Benin komt,
  maandag 18 april 2011 @ 10:32:38 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95657818
Dan weten ze nu iig naar welk land hij moet worden teruggestuurd nadat hij zijn straf heeft uitgezeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 10:45:23 #259
249559 crew  Lavenderr
pi_95658196
Het was dus al in 2001 bekend dat hij uit Benin kwam, hoe kan het dat deze moordenaar hier dan 11 jaar rond kan lopen?
  maandag 18 april 2011 @ 10:52:33 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95658430
Schijnbaar omdat het land van herkomst onbekend was en ze niet wisten waarnaartoe ze hem moesten uitzetten... Maar als hij hier in 2001 al was dan was hij toen nog minderjarig?
Ben benieuwd of hij wel werkelijk 25 is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 18 april 2011 @ 10:54:05 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95658473
Dat denk ik niet!
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 11:04:18 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_95658850
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:52 schreef Leandra het volgende:
Schijnbaar omdat het land van herkomst onbekend was en ze niet wisten waarnaartoe ze hem moesten uitzetten... Maar als hij hier in 2001 al was dan was hij toen nog minderjarig?
Ben benieuwd of hij wel werkelijk 25 is.
Hij kwam in 2001 als alleenstaande minderjarige asielzoeker uit Benin(West Afrika), woonde op het azc in Leek. In 2003 zat hij op een gesloten afdeling in Groningen.
Hij was een bekende van de politie ivm diefstal en geweldpleging.
Dus genoeg bekend over deze man.
pi_95658961
Het lijkt mij niet zo handig om behandeling en medicatie stop te zetten, uitgeprocedeerd of niet. De geestelijke gezondheidszorg heeft ook een functie in het beschermen van de samenleving, terwijl asielzoekers bovengemiddeld vaak psychische klachten zullen hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 18 april 2011 @ 11:18:24 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95659354
op zich toch goed beleid om psychiatrische patienten uit te zetten.... hadden ze ook met landgenoten moeten doen :')
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 11:38:31 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_95660113
quote:
14s.gif Op maandag 18 april 2011 11:18 schreef Re het volgende:
op zich toch goed beleid om psychiatrische patienten uit te zetten.... hadden ze ook met landgenoten moeten doen :')
Huh? Hij is toch niet uitgezet? Hij is hier al 10 jaar.
  maandag 18 april 2011 @ 12:05:32 #266
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95661174
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Hij is toch niet uitgezet? Hij is hier al 10 jaar.
hij was uitgeproduceerd dus niet meer welkom in dit land...
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 12:28:12 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_95662086
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 12:05 schreef Re het volgende:

[..]

Dat was hij al heel lang niet meer, want illegaal toch?
  maandag 18 april 2011 @ 12:38:22 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95662452
quote:
De asielzoeker had beroep aangetekend tegen zijn uitzetting op medische gronden. Hij zei dat hij kampte met ernstige psychische klachten. Woensdagochtend hoorde hij dat het beroep was afgewezen en hij definitief het land uit moest.
nu.nl
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 12:39:20 #269
249559 crew  Lavenderr
pi_95662498
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:38 schreef Marrije het volgende:

[..]

nu.nl
Dan begrijp ik de eerdere berichtgeving niet dat men niet wist waar hij vandaan kwam en dat hij daardoor niet uitgezet kon worden.
pi_95663138
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan begrijp ik de eerdere berichtgeving niet dat men niet wist waar hij vandaan kwam en dat hij daardoor niet uitgezet kon worden.
Nee dat begrijp ik dus ook niet, dat zeiden ze wel. Kan je hem toch gewoon op het vliegtuig zetten.
pi_95663161
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 12:05 schreef Re het volgende:

[..]

Hij deed niet veel nee.
pi_95663185
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 11:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij kwam in 2001 als alleenstaande minderjarige asielzoeker uit Benin(West Afrika), woonde op het azc in Leek. In 2003 zat hij op een gesloten afdeling in Groningen.
Dus genoeg bekend over deze man.
Het lijkt mij dat je criminelen al gelijk uitzet en de procedure stopzet. Dan gaan mensen zich misschien eens gedragen als ze hier te gast willen zijn.
pi_95663321
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 12:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je criminelen al gelijk uitzet en de procedure stopzet. Dan gaan mensen zich misschien eens gedragen als ze hier te gast willen zijn.
Exact, zolang ze geen Nederlands paspoort hebben, oprotten ermee.
  Admin maandag 18 april 2011 @ 13:12:18 #274
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95663656
Even kijken of ik het goed begrijp, jeugd die hier is opgeggroeid, en geen ander gevaar vormen dan dat ze d'r muziek te hard hebben staan en geen ander land dan nederland kent moet teruggestuurd worden en dit
quote:
mag vanaf 2003 de gestoorde uithangen, is overal bekend met als klap op de vuurpijl 2 doden.
Ergens is dat hele beleid dood en doodziek.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Moderator maandag 18 april 2011 @ 13:24:13 #275
249559 crew  Lavenderr
pi_95664145
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:12 schreef yvonne het volgende:
Even kijken of ik het goed begrijp, jeugd die hier is opgeggroeid, en geen ander gevaar vormen dan dat ze d'r muziek te hard hebben staan en geen ander land dan nederland kent moet teruggestuurd worden en dit

[..]

mag vanaf 2003 de gestoorde uithangen, is overal bekend met als klap op de vuurpijl 2 doden.
Ergens is dat hele beleid dood en doodziek.
En dan bewust voorliegen dat niet bekend was waar hij vandaan kwam. Om hun falen te maskeren. Het was vanaf dag 1 bekend.
  maandag 18 april 2011 @ 13:54:18 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95665380
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan bewust voorliegen dat niet bekend was waar hij vandaan kwam. Om hun falen te maskeren. Het was vanaf dag 1 bekend.
dat iemand zegt dat hij ergens vandaan komt wil natuurlijk geheel niets zeggen dat hij daar ook daadwerkelijk vandaan komt, beetje betrouwbare bron mag ook in dit sort gevalen wel aanwezig zijn hoor... dat en "vriend" zegt dat het zo is, zegt natuurlijk compleet niets
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 14:14:44 #277
249559 crew  Lavenderr
pi_95666218
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:54 schreef Re het volgende:

[..]

dat iemand zegt dat hij ergens vandaan komt wil natuurlijk geheel niets zeggen dat hij daar ook daadwerkelijk vandaan komt, beetje betrouwbare bron mag ook in dit sort gevalen wel aanwezig zijn hoor... dat en "vriend" zegt dat het zo is, zegt natuurlijk compleet niets
Toch hadden ze hem naar Benin terug kunnen sturen toen bleek dat hij niet in aanmerking kwam voor een verblijfsvergunning. En als hij Soedan gezegd had, daar heen. Dat is dan het risico wat de liegende asielzoeker neemt.
Beter dan 10 jaar zijn gang laten gaan met 2 moorden als besluit.
  maandag 18 april 2011 @ 14:18:11 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95666356
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Toch hadden ze hem naar Benin terug kunnen sturen toen bleek dat hij niet in aanmerking kwam voor een verblijfsvergunning. En als hij Soedan gezegd had, daar heen. Dat is dan het risico wat de liegende asielzoeker neemt.
Beter dan 10 jaar zijn gang laten gaan met 2 moorden als besluit.
zonder paspoort kun je niet eens op reis gestuurd worden dus helaas... die oplossing werkt niet, en zelfs als hij gstuurd zou worden zou hij linea recta weer teruggezonden worden....

waarom denkt men toch dat het even heel simpel is om iemand terug te sturen?... blokkeren dan ineens de rationele gedachtes?
pi_95666894
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:18 schreef Re het volgende:

[..]

zonder paspoort kun je niet eens op reis gestuurd worden dus helaas... die oplossing werkt niet, en zelfs als hij gstuurd zou worden zou hij linea recta weer teruggezonden worden....

waarom denkt men toch dat het even heel simpel is om iemand terug te sturen?... blokkeren dan ineens de rationele gedachtes?
Dus als hij gestuurd wordt door ons sturen ze hem linea recta weer terug. Komt hij aan in ons land kunnen we hem nergens naar terug sturen? Moeten ze maar een paspoort systeem in die landen gaan opzetten. Ik weet het, allemaal ontwikkelingslanden. Maar de simpelste dingen als schrift bestaat al een paar duizend jaar. Heet ontwikkeling. En daar zorg je zelf voor als land. Verzin anders een makkelijk schrijfbare taal of zo. En een makkelijk te hanteren paspoort systeem invoeren. Tot die tijd sturen wij mensen zonder paspoort terug naar landen waar mensen geen paspoort hebben.
  maandag 18 april 2011 @ 14:36:02 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95667109
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:31 schreef again1928 het volgende:

[..]

Dus als hij gestuurd wordt door ons sturen ze hem linea recta weer terug. Komt hij aan in ons land kunnen we hem nergens naar terug sturen? Moeten ze maar een paspoort systeem in die landen gaan opzetten. Ik weet het, allemaal ontwikkelingslanden. Maar de simpelste dingen als schrift bestaat al een paar duizend jaar. Heet ontwikkeling. En daar zorg je zelf voor als land. Verzin anders een makkelijk schrijfbare taal of zo. En een makkelijk te hanteren paspoort systeem invoeren. Tot die tijd sturen wij mensen zonder paspoort terug naar landen waar mensen geen paspoort hebben.
:')... meer kan ik er niet van maken
  Admin maandag 18 april 2011 @ 14:38:12 #281
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95667197
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:18 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, het is een niet te begrijpen ongelooflijk klotesysteem.
En wisselende regeringen met wisselende oplossingen dragen niet bij tot een beter begrip.

maandag 18 april 2011 @ 14:45:04 #282
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95667440
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 14:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee, het is een niet te begrijpen ongelooflijk klotesysteem.
En wisselende regeringen met wisselende oplossingen dragen niet bij tot een beter begrip.
tsja, enige manier is om wereldwijd iedereen RFID chips in te bouwen in je hersenstam bij de geboorte... maar ja daar kan je ook mee rommelen natuurlijk
  maandag 18 april 2011 @ 14:54:47 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95667776
Wat een nonsens zeg, als iemand uit land X zegt te komen dan kan men dat iig controleren, om in Europa te komen heeft iemand wel een paspoort gehad (als ze niet met een bootje gegaan zijn) en dus moeten er in het land van herkomst ergens gegevens zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 18 april 2011 @ 15:16:22 #284
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95668703
Valse paspoorten bij de vleet, daar staat dan Soedan in en Soedan kent m niet want het moet Benin zijn. Ofzo.
pi_95669225
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 13:01 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Exact, zolang ze geen Nederlands paspoort hebben, oprotten ermee.
ik had het specifiek over asielzoekers die een misdrijf plegen, dan moet je de procedure sowieso stopzetten.
  maandag 18 april 2011 @ 15:37:56 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95669749
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik had het specifiek over asielzoekers die een misdrijf plegen, dan moet je de procedure sowieso stopzetten.
wat in dit geval dus geheel niets uitmaakt...
  maandag 18 april 2011 @ 15:41:02 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95669889
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

Want? Het was puur toeval dat het een bekende van de politie was?

Ze kennen hem niet omdat hij iedere vrijdag donuts kwam brengen voor bij de koffie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 15:47:03 #288
249559 crew  Lavenderr
pi_95670161
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:37 schreef Re het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat wel uit.
Illegaal-crimineel, en nu ook nog moordenaar omdat het systeem gefaald heeft door deze man gewoon te laten lopen en niet uit te zetten. Het is niet zo dat hij onherkenbaar en teruggetrokken door het leven ging. Hij was bekend bij zowel de hulpverlening als de politie.
  maandag 18 april 2011 @ 15:53:20 #289
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95670462
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want? Het was puur toeval dat het een bekende van de politie was?

Ze kennen hem niet omdat hij iedere vrijdag donuts kwam brengen voor bij de koffie.
ok, ervanuitgaande dat procedure was stopgezet... volgende stap?
  maandag 18 april 2011 @ 16:01:08 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95670867
quote:
3s.gif Op maandag 18 april 2011 15:53 schreef Re het volgende:

[..]

ok, ervanuitgaande dat procedure was stopgezet... volgende stap?
Nee, dat is het hem nou net: de procedure was daarom niet stopgezet.

Dat zou wel moeten gebeuren en dan hoeft iemand ook niet meer los te lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 18 april 2011 @ 16:26:13 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95672099
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat is het hem nou net: de procedure was daarom niet stopgezet.

Dat zou wel moeten gebeuren en dan hoeft iemand ook niet meer los te lopen.
permanent opsluiten bedoel je?
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 16:41:08 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_95672719
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

Hij heeft twee moorden op zijn geweten dus ja. Lange tijd achter de tralies zoals met elke moordenaar gebeurt.
  maandag 18 april 2011 @ 16:44:10 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95672844
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij heeft twee moorden op zijn geweten dus ja. Lange tijd achter de tralies zoals met elke moordenaar gebeurt.
het gaat om daarvoor he... die moorden heeft hij gepleegd nadat hij was uitgeproduceerd...
pi_95672997
Hij was uitgeprocedeerd, waar wilden ze em heen sturen dan?
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 16:47:43 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_95673003
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:44 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat om daarvoor he... die moorden heeft hij gepleegd nadat hij was uitgeproduceerd...
Oh, heeft hij zich nog voortgeplant ook? :o
  maandag 18 april 2011 @ 17:03:36 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95673674
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, heeft hij zich nog voortgeplant ook? :o
:6
  Moderator maandag 18 april 2011 @ 17:14:58 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_95674116
quote:
18s.gif Op maandag 18 april 2011 17:03 schreef Re het volgende:

[..]

:6
Sorry Re , hij lag er zo mooi voor :*
pi_95674553
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 15:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt dat wel uit.
Illegaal-crimineel, en nu ook nog moordenaar omdat het systeem gefaald heeft door deze man gewoon te laten lopen en niet uit te zetten. Het is niet zo dat hij onherkenbaar en teruggetrokken door het leven ging. Hij was bekend bij zowel de hulpverlening als de politie.
Ook was bekend dat hij een zwaar psychiatrisch ziektebeeld had, de behandeling daarvan was stopgezet en dat hij aan het uiterste eind van de procedure zat. En dan toch reactief gaan zitten wezen met als gevolg twee doden en zwaargewonden.

Je mag toch hopen dat ze nu eindelijk dat uitzetbeleid eens gaan verbeteren, en dan voordat er nog eentje "onverwacht" doordraait en er nog meer doden vallen. Als het niet is om iemand tegen zichzelf en zijn ziekte te beschermen, dan in ieder geval om de maatschappij iets veiliger te maken.
  maandag 18 april 2011 @ 17:29:05 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95674720
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

Als de procedure wordt afgebroken omdat iemand zich misdraagt, dan mag die persoon wat mij betreft idd vastzitten tot hij/zij uitgezet is, en hoe lang dat gaat zijn zal dan vooral afhankelijk zijn van de medewerking van de persoon zelf.

Het mag echter niet zo zijn dat iemand hier als asielzoeker komt, de wet flink overtreedt, en dan ook nog eens beloond wordt met een extra lang verblijf in vrijheid omdat hij weigert mee te werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_95705059
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 16:47 schreef Lagrinta het volgende:
Hij was uitgeprocedeerd, waar wilden ze em heen sturen dan?
Parachute mee en boven Benin eruit.
  donderdag 21 april 2011 @ 18:34:25 #301
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_95815261
Dick is vandaag begraven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')