Ik denk dat we nog wel even moeten wachten voor die techniek echt bruikbaar is. Betrouwbaarheid is alles met dienstwapens, dus dergelijke systemen zullen zich in jarenlange testen moeten bewijzen. Vuurwapens en electronica zijn van nature geen vrienden door de enorme druk, hoge temperaturen, olie en de soms zeer zware omstandigheden waaronder ze moeten werken.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:25 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Waarom niet ? mechanisch kun je ook wat krijgen, en een 100% garantie kun je niet geven, zowel voor beide systemen.
Waarom dat? Als je het tot een worsteling laat komen doe je het volgens mij als agent al verkeerd. Heb het idee dat er veel te veel wordt gedacht vanuit deze situatie en wat er fout ging.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Dit is dus duidelijk geen normale situatie, ik kan me voorstellen dat de agent met ongekende agressie is aangevallen. Gezien de aard van de dader (een vrouw met een brandblusser doodgeslagen en een agent met meerdere kogels door het hoofd geschoten nadat hij het dienstwapen had bemachtigd)... Ik denk dat je het probleem eerder moet zoeken in de procedures van de politie, als er een persoon word verdacht van een ernstig geweldsmisdrijf moet er misschien 1 agent zonder vuurwapen onder dekking van een agent met vuurwapen de verdachte benaderen..
quote:Op donderdag 14 april 2011 17:29 schreef apple_pie het volgende:
.
[..]
Ik denk dat we nog wel even moeten wachten voor die techniek echt bruikbaar is. Betrouwbaarheid is alles met dienstwapens, dus dergelijke systemen zullen zich in jarenlange testen moeten bewijzen. Vuurwapens en electronica zijn van nature geen vrienden door de enorme druk, hoge temperaturen, olie en de soms zeer zware omstandigheden waaronder ze moeten werken.
Voor veel mechanische storingen zijn drills om zo snel mogelijk het wapen weer bruikbaar te maken, maar hoe doe je dat met een dergelijk electronisch systeem zonder het doel ervan te ondermijnen?
Ik zie Nederland sowieso niet voorop lopen met dat soort zaken.
Waarom denk je dat een wapen als een AK-47 wereldwijd 'populair' is? Goedkoop, makkelijk onderhoud en superbetrouwbaar.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:25 schreef shadow117 het volgende:
[..]
Waarom niet ? mechanisch kun je ook wat krijgen, en een 100% garantie kun je niet geven, zowel voor beide systemen.
Dat ontken ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke oplossing voor zulke incidentenquote:Op donderdag 14 april 2011 17:35 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een wapen als een AK-47 wereldwijd 'populair' is? Goedkoop, makkelijk onderhoud en superbetrouwbaar.
Een mechanisch probleem los je relatief makkelijk op, met elektronische problemen niet natuurlijk. Wat ga je dan doen? Resetten?
In nood het wapen van een collega gebruiken is er dan ook nooit meer bij.
In de meeste wapens die op dit moment in ontwikkeling zijn, zit weinig tot geen elektronica in het vuurmechanisme. Dat is niet voor niets.
Bron: http://grsbk.nl/ddlciquote:Update 17:30 (persconferentie)
De overleden agent heet Dick Haveman. Hij was ten tijde van het incident gekleed in burger. Dit maakte Oscar Dros tijdens de persconferentie bekend. De gewonde agente (22) heeft het ziekenhuis inmiddels verlaten. Zij maakt het naar omstandigheden goed.
Verdachte, een illegale vreemdeling zonder vaste woon- of verblijfplaats, ligt nog in het ziekenhuis. Het is een bekende van de politie.
Verder is er nog een 72-jarige man gewond geraakt.
daar was ik wel benieuwd naarquote:De 25-jarige verdachte is een illegale vreemdeling zonder vaste verblijfplaats. De man is een bekende van de politie en zal vrijdag worden voorgeleid. De verdachte is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Omdat het land van herkomst niet bekend was, kon de man nog niet worden uitgezet.
Zo jammer dat "wij" ervoor gaan betalen.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef RemcoW23 het volgende:
Nouja, nu heeft ie iig weer een verblijfplaats.
Bekend bij politie wil natuurlijk niet zeggen dat zijn huidige verblijfplaats bij politie bekend was.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:50 schreef Disorder het volgende:
Illegaal én bekend bij politie? Waarom loopt dat nog rond?
Dan kun je geen racist zijn neequote:Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
(en nee ben geen racist, heb zelf nml. een kleurtje)
Gerucht gaat dat hij is gevallen.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:13 schreef Alleskids het volgende:
De motoragent was in burger op een vermomde politiemotor. En hij was lid van een arrestatieteam. Hoe kan een zeer ervaren hoofdagent, die ook nog getraind is in geweldadige arrestaties zich het wapen laten ontfutselen?
Ik denk niet dat je mijn post goed heb gelezen, en ik vind jouw post ook absoluut niet genuanceerd, een agent hoort een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren? Dat is te kort door de bocht, ik vind dat je ten eerste niet in de situatie moet komen waarbij een agent 1 op 1 komt omdat de kans dan altijd aanzienlijk blijft dat de verdachte de agent overmeesterd (wat weet je van de verdachte, hij kan net zo goed zeer getraind zijn in vechtsport!) als er door overmacht toch zon situatie ontstaat hoort een agent een alternatief wapen te hebben om de verdachte tijdelijk uit te schakelen als die geen instructies opvolgt, zoals een taser bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 14 april 2011 17:30 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Waarom dat? Als je het tot een worsteling laat komen doe je het volgens mij als agent al verkeerd. Heb het idee dat er veel te veel wordt gedacht vanuit deze situatie en wat er fout ging.
Naar mijn idee zorgt deze denkwijze, mocht deze worden uitgevoerd, alleen nog maar voor meer incidenten.
Op straat hoort een agent een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren, met bezit/gebruik van vuurwapen.
In kleinere (huiselijke situaties bijvoorbeeld) kan er eventueel gekeken worden naar andere oplossingen, zoals het gebruik van een hond of een AT.
Ik dacht dat je een onbewapende agent op een verdachte wou sturen. Daarmee wek je bij mij de verkeerde illusie. Een agent moet gewoon een wapen dragen en hiermee kunnen dreigen. Stel dat de verdachte ineens een wapen te voorschijn tovert. Dan heeft de 2de agent al het probleem dat hij/zij niet kan schieten als de eerste agent in de baan van het schot staat. Daarnaast kan de afstand te groot zijn om direct resultaat te hebben. Vooral als je de berichtgeving van jaren terug mag geloven en dat er heel wat agentjes toen rondliepen die het schieten niet goed genoeg beheersten.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:22 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je mijn post goed heb gelezen, en ik vind jouw post ook absoluut niet genuanceerd, een agent hoort een agressieve man sowieso te kunnen overmeesteren? Dat is te kort door de bocht, ik vind dat je ten eerste niet in de situatie moet komen waarbij een agent 1 op 1 komt omdat de kans dan altijd aanzienlijk blijft dat de verdachte de agent overmeesterd (wat weet je van de verdachte, hij kan net zo goed zeer getraind zijn in vechtsport!) als er door overmacht toch zon situatie ontstaat hoort een agent een alternatief wapen te hebben om de verdachte tijdelijk uit te schakelen als die geen instructies opvolgt, zoals een taser bijvoorbeeld...
dat is dus het probleem, men weet zijn land van herkomst nietquote:Op donderdag 14 april 2011 17:59 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
wat jammer, dat een illegale asielzoeker het zo verpest(de meeste asielzoekers die ik heb ontmoet zijn ontzettend tof )
meteen het land uit ermee (en nee ben geen racist, heb zelf nml. een kleurtje)
ik denk niet dat dat bestaatquote:Op donderdag 14 april 2011 18:43 schreef shadow117 het volgende:
Wat te denken van verdovingswapens met een snelle inwerking die de verdachte direct uitschakeld ? type olifant neerhalen.
Dit voorkomt ook verdere escalatie, gewoon bij ernstige situaties standaard uitvoeren en afvoeren. Daarna de zaak uitzoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |