Ik snap je punt, feit is dat er onderzocht moet worden wat er mis is gegaan en of er volgens protocol is gehandeld, als er volgens protocol gehandeld is moet dat protocol dus herzien worden in mijn ogen, hoe en wat is lastig om te zeggen, ik denk dat ik zelf ook wat te simpel heb nagedacht over een oplossing...quote:Op donderdag 14 april 2011 18:39 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een onbewapende agent op een verdachte wou sturen. Daarmee wek je bij mij de verkeerde illusie. Een agent moet gewoon een wapen dragen en hiermee kunnen dreigen. Stel dat de verdachte ineens een wapen te voorschijn tovert. Dan heeft de 2de agent al het probleem dat hij/zij niet kan schieten als de eerste agent in de baan van het schot staat. Daarnaast kan de afstand te groot zijn om direct resultaat te hebben. Vooral als je de berichtgeving van jaren terug mag geloven en dat er heel wat agentjes toen rondliepen die het schieten niet goed genoeg beheersten.
Daarnaast kan ik mij voorstellen dat als deze procedure standaard wordt dat geweld sneller wordt uitgelokt. Het wekt de indruk dat je in het uiterste geval alleen maar een behandeling met de taser krijgt.
quote:Op donderdag 14 april 2011 18:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ik denk niet dat dat bestaat
Er bestaan tasers met een effectief bereik van 50+ meter, als je daardoor word geraak sta je ook even niet meer opquote:Op donderdag 14 april 2011 18:43 schreef shadow117 het volgende:
Wat te denken van verdovingswapens met een snelle inwerking die de verdachte direct uitschakeld ? type olifant neerhalen.
Dit voorkomt ook verdere escalatie, gewoon bij ernstige situaties standaard uitvoeren en afvoeren. Daarna de zaak uitzoeken.
ja ik ben ook niet geheel tegen tasers. Hier in mijn dorp in de States wordt het vaak ingezet bij het stoppen van huiselijk geweld. Die mensen zijn dan zo onder de invloed van crack dat de aanwezigheid van cops ze niet stopt, en dan is het beter dan schietenquote:Op donderdag 14 april 2011 18:53 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
[..]
Er bestaan tasers met een effectief bereik van 50+ meter, als je daardoor word geraak sta je ook even niet meer op
Precies, in dat soort situaties is het veel beter dan schieten omdat het gevaar op permanent letsel een stuk lager is.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:58 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja ik ben ook niet geheel tegen tasers. Hier in mijn dorp in de States wordt het vaak ingezet bij het stoppen van huiselijk geweld. Die mensen zijn dan zo onder de invloed van crack dat de aanwezigheid van cops ze niet stopt, en dan is het beter dan schieten
ja de politie agenten over het algemeen hier zijn varkens. Één van mijn medestudenten werkt als 'explorer' voor hen en is net zo erg; super excited als hij iemand mag taseren. Vindt het ook niet te ver gaan daar over op te scheppen op facebook.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:05 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Precies, in dat soort situaties is het veel beter dan schieten omdat het gevaar op permanent letsel een stuk lager is.
Ik ben totaal geen fan van de politie aanpak in de USA maar evenmin van die in Nederland...
Er moet een tussenweg gevonden worden.
De politie hoort geen vijand te zijn maar ook zeker geen vriend (maar wel benaderbaar) in mijn ogen. De politie hoort een rots in de branding te zijn.
Pffff drama is dat inderdaad, versterk het stereo type nog eens flink. Komt denk ik omdat de Amerikanen bij bijna alles wat ze doen van extremen houden.quote:Op donderdag 14 april 2011 19:06 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
ja de politie agenten over het algemeen hier zijn varkens. Één van mijn medestudenten werkt als 'explorer' voor hen en is net zo erg; super excited als hij iemand mag taseren. Vindt het ook niet te ver gaan daar over op te scheppen op facebook.
Fuck it. Executie.quote:Op donderdag 14 april 2011 18:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is dus het probleem, men weet zijn land van herkomst niet
ja precies. Nou is die medestudent een oostenrijker (voldoet weer aan een ander stereotypequote:Op donderdag 14 april 2011 19:11 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
Pffff drama is dat inderdaad, versterk het stereo type nog eens flink. Komt denk ik omdat de Amerikanen bij bijna alles wat ze doen van extremen houden.
Tsja, maar hij kon nog overlijden aan zijn verwondingen. Eventueel met hulp.quote:Op donderdag 14 april 2011 17:42 schreef RemcoW23 het volgende:
Nouja, nu heeft ie iig weer een verblijfplaats.
quote:Op donderdag 14 april 2011 19:14 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Normaal is het altijd een reden voor een feestje, als een agent neergemaaid wordt.
Enig idee hoe dat komt??? Omdat er ook nabestaanden zitten te wachten op resultaten van het onderzoek. En als je dan allerlei wilde verhalen voorbij hoort komen is dat op zijn zachts gezegd nogal vervelend.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef yvonne het volgende:
Ik zag het gister door deze tweet,
[..]
https://twitter.com/#!/janwillemvdpol/status/58252651325964288
Politie begint aardig twitter te domineren..
"ga niet speculeren'
Nee meneer agent
ik denk dat twitter etc. het laatste is wat je gaat volgen als je dochter dood is geslagenquote:Op donderdag 14 april 2011 19:43 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat komt??? Omdat er ook nabestaanden zitten te wachten op resultaten van het onderzoek. En als je dan allerlei wilde verhalen voorbij hoort komen is dat op zijn zachts gezegd nogal vervelend.
Want je dochter van 29 zal maar doodgeslagen zijn en je hoort steeds dat het om een 15 jarige meid gaat. Zit je dan niet hevig in twijfel? Zoiets is al ontzetten moeilijk te accepteren en als er dan ook nog druk getwitterd wordt dat het mogelijk niet om jouw dochter gaat, lijkt me verschrikkelijk.
Maar goed, het is niet alsof iemand zich aan die oproep heeft gehouden, want het is toch veel belangrijker om 'nieuws' te brengen, hopen dat jouw kloterige kuttweet ergens verschijnt op TV, dan om het bij het rechte eind te hebben. Fuck de nabestaanden!
Het vervelende is dat Twitterberichten zowat klakkeloos overgenomen worden door de mainstream media. En ik nam als voorbeeld de ouders, maar er zijn zat andere familieleden en vrienden die wel op elk bericht zitten..quote:Op donderdag 14 april 2011 19:51 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat twitter etc. het laatste is wat je gaat volgen als je dochter dood is geslagen
ik bedoelde meer op de manier dat gekleurden niet altijd voor gekleurden opkomen. Want tuurlijk kunnen gekleurden wel racistisch zijnquote:
Tja... Ik mis wel de dreads...quote:Op donderdag 14 april 2011 20:50 schreef Specularium het volgende:
En dit is wel de goede foto?
Er ging vanmiddag alweer een fake rond via twitter.
Ja ? Terwijl je net al iemand omgebracht hebt?quote:Op donderdag 14 april 2011 21:22 schreef Hoogheid het volgende:
Wat hij bij de vrouw heeft gedaan is natuurlijk niet goed te praten, maar als ik in het nieuws hoor dat de agent in burger rondliep en in een worsteling is geraakt, is het misschien wel te begrijpen dat hij terug vecht, niet wetende dat het een agent is (en hem niet kunnen verstaan?). Dat zou iedereen doen als er een wildvreemde op je springt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |