abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95486211
quote:
De vlaggen op de Nederlandse politiebureaus hangen van zonsopgang tot zonsondergang halfstok. Dit gebeurt als eerbetoon voor de gisteravond in het Groningse dorp Baflo gedode politieagent.

Op de dag van de uitvaart van de 48-jarige politieman zal dit eerbetoon worden herhaald. Wanneer dat is, is nog niet bekend.

'Dit is een inktzwarte dag voor het korps Groningen,' zegt korpschef Oscar Dros. De dood van de politieman is ingeslagen als een bom bij de politieleiding.

'De verslagenheid bij ons is groot', benadrukt een zegsman. 'Onze gedachten gaan uit naar zijn gezin, collega's, familie en vrienden. Ook leven we intens mee met zijn korps.'

De Groningse burgemeester Peter Rehwinkel betoonde zijn medeleven aan de familie van de agent en zijn collega's. Hij liet verder weten dat ook de Commissaris van de Koningin in Groningen en de minister van Veiligheid en Justitie zijn ingelicht.

De gemeente Winsum belegt vanavond in het dorpshuis een bijeenkomst voor de inwoners van Baflo.

Brandblusser
De agent vond gisteren de dood bij een schietpartij in het Groningse Baflo. Een 22-jarige vrouwelijke collega raakte gewond. De schutter is gearresteerd. Hij zou even daarvoor een vrouw hebben doodgeslagen met een brandblusser.

De agenten reageerden op een melding van een geweldsmisdrijf aan de Heerestraat in Baflo. Vanuit een appartementencomplex in het centrum van het dorp zou een melding van huiselijk geweld zijn gekomen. Een vrouw zou met een voorwerp op haar hoofd zijn geslagen.

Eigen dienstwapen
De agenten zijn ter plekke met de verdachte op de vuist gegaan, toen zij daar het ontzielde lichaam van de vrouw aantroffen. Daarbij is de agente gewond geraakt en zou de politieman zijn doodgeschoten met zijn eigen dienstwapen. Hij laat een vrouw en kinderen achter.

De verdachte ging er vandoor, waarna een grote politiemacht de achtervolging inzette. In het verlengde van de Stationsweg zou de verdachte zijn neergeschoten en gearresteerd. Een agent en een omstander raakten daarbij gewond. Bewoners konden hun woningen niet meer uit. Het hele dorp werd afgezet. Een team van 40 politiemensen is met het onderzoek bezig.

Ex-vriendin
Volgens onbevestigde berichten zou de 25-jarige verdachte zijn ex-vriendin dermate hebben mishandeld dat zij aan haar verwondingen is overleden. Op Twitter staan berichten dat het om een 15-jarige meisje zou gaan dat met een brandblusser is neergeslagen. Ook wordt gemeld dat de politieman met zijn eigen dienstwapen is neergeschoten.

'Ik zag een politiewagen bij een woning staan', aldus een bewoner van de Heerestraat. 'Vervolgens renden agenten weg met getrokken pistolen. Toen ben ik snel mijn huis in gerend', meldt BNDeStem.nl.

Burgernet
De politie riep eerder op de avond via Burgernet op om uit te kijken naar een 'getinte man, met blauwe jas en blauwe jeans.'

Hij zou opvallende dreadlocks hebben. Mensen werden verzocht te bellen met de politie als ze de man zouden zien en er op gewezen zelf geen actie te ondernemen.

'Dit lees je alleen in de krant'
'Onvoorstelbaar dat zoiets hier gebeurt. Over dit soort zaken lees je alleen in de krant', reageert een buurman van het appartementencomplex aan de Heerestraat in Baflo.

De verslagenheid onder de inwoners is groot. Acht dorpelingen stonden vanochtend ontdaan te kijken naar het pand waar gisteravond de dode vrouw werd gevonden. Het appartementencomplex Bellevue, waar het drama begon, is een statig, monumentaal herenhuis. De politie heeft het complex afgezet met rood-witte linten. Er zijn veel agenten aanwezig.

Volgens een van de dorpelingen werd de onbekende dode vrouw woensdagavond rond een uur of acht levenloos aangetroffen in de hal van het complex. Ze zou zijn geslagen met een brandblusser. Pogingen van twee bewoners, onder wie een verpleegkundige, om het slachtoffer te reanimeren, mochten niet baten, vertelt hij.

Een overbuurvrouw omschrijft de avond als 'een wildwestfilm'. 'De hele straat stond vol politie. Ik voelde me een figurant in een slechte film.'

Zo druk als het is in de omgeving van het complex, zo verlaten oogt het station van Baflo. Daar werd woensdagavond de 48-jarige politieagent doodgeschoten door de verdachte. Het treinverkeer, dat enige tijd stil lag, is weer hervat. Maar het station maakt een verlaten indruk. Ook op de kleine kermis naast het station is het stil; de attracties zijn stilgelegd.
(ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)llega-in-Baflo.dhtml

Persconferentie:

(Foto's AD.nl)

Deel 1

Mogelijk meerdere doden bij schietpartij in Baflo (Groningen)

[ Bericht 44% gewijzigd door Stokstaart op 14-04-2011 12:50:19 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:44:32 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486423
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef Cobra4 het volgende:
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
Ben bezig
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:47:17 #4
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486536
quote:
Op donderdag 14 april 2011 12:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ben bezig
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486681
Ik was gister toen het gebeurde ergens tussen Groningen en Baflo, opeens kwam overal politie en ambulance voorbij, en dan blijkt later waarom... zeer triest nieuws voor zowel het meisje, de agent en de nabestaanden...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95487063
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
pi_95487130
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Groetjes, Ezio.
pi_95487132
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
  donderdag 14 april 2011 @ 13:01:46 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487139
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
Politiemoordenaar. . .in eerste instantie heeft die vent een meisje/vrouw vermoord, daarna die agent. Ik wil ook wel wat meer weten over de toedracht van de moord op dat meisje.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:02:10 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487154
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
is zij echt 15?
pi_95487177
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
O vertel? Wat was de verhouding tussen dader en dat meisje, weet je dat?
Groetjes, Ezio.
pi_95487227
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

is zij echt 15?
Nee ook zo rond de 25.. Ik kan er niet meer over kwijt op dit moment.
pi_95487267
Omdat het onderzoek nog loopt mag ik er niks meer dan dit over vertellen. Het is gewoon zeer kut.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:05:19 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487299
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
pi_95487306
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Die vrouwelijke collega was toch gewond door de vechtpartij?
pi_95487340
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tja als je een kogel in je borstkas krijgt kan je niet meer achter de dader aan rennen, right?!
pi_95487359
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Groetjes, Ezio.
pi_95487475
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Ik dacht dat ze 22 was? Kan me zo voorstellen dat het een agent in opleiding zou kunnen zijn? Ik heb geen idee, misschien heeft ze wel op hem geschoten maar kon hij toch nog weg komen? e worden daar niet getraind om een dader te doden, maar om de dader te stoppen. Je mag volgens mij niet eens zomaar schieten wanneer een dader vlucht.

Hij was toch al gewond toen ze hem overmeesterden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95487533
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dacht dat ze vijftien was. Sterkte, ook aan de rest van je collega's die met haar gewerkt hebben :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 13:10:35 #20
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95487545
quote:
Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Andere artikelen spreken weer over "buiten levensgevaar".

Erg onduidelijke berichtgeving dus. (what's new)
pi_95487562
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
Al had het me ook niks verbaasd dat het met alle respect een problematische jonge dame was geweest die vervroegd uit huis was gegaan en begeleid woonde... de meeste meisjes van 15 hebben namelijk nog geen relatie met een 25 jarige asielzoeker, dat is vaak wel een bepaald type... Maarja aan speculeren heeft niemand iets, feit is dat het bijzonder triest is...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95488526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
Maar we wachten rustig af. Zal in de loop van de dag wel meer bekend worden.
pi_95488633
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
pi_95489022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:37 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
NOS durft nog geen leeftijd te bevestigen maar spreken over iemand
in haar jonge tienerjaren. Vanavond is er ook een bijeenkomst van jongeren daar
als ik het goed heb gehoord. Dat zou kunnen wijzen op klasgenootjes.
pi_95489232
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nabestaanden krijgen ook nooit "zwijgplicht". Zij mogen praten wat ze willen. Dus dat hele "het onderzoek loopt nog dus ik mag er niets over vertellen" klopt sowieso al niet. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')