abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95486211
quote:
De vlaggen op de Nederlandse politiebureaus hangen van zonsopgang tot zonsondergang halfstok. Dit gebeurt als eerbetoon voor de gisteravond in het Groningse dorp Baflo gedode politieagent.

Op de dag van de uitvaart van de 48-jarige politieman zal dit eerbetoon worden herhaald. Wanneer dat is, is nog niet bekend.

'Dit is een inktzwarte dag voor het korps Groningen,' zegt korpschef Oscar Dros. De dood van de politieman is ingeslagen als een bom bij de politieleiding.

'De verslagenheid bij ons is groot', benadrukt een zegsman. 'Onze gedachten gaan uit naar zijn gezin, collega's, familie en vrienden. Ook leven we intens mee met zijn korps.'

De Groningse burgemeester Peter Rehwinkel betoonde zijn medeleven aan de familie van de agent en zijn collega's. Hij liet verder weten dat ook de Commissaris van de Koningin in Groningen en de minister van Veiligheid en Justitie zijn ingelicht.

De gemeente Winsum belegt vanavond in het dorpshuis een bijeenkomst voor de inwoners van Baflo.

Brandblusser
De agent vond gisteren de dood bij een schietpartij in het Groningse Baflo. Een 22-jarige vrouwelijke collega raakte gewond. De schutter is gearresteerd. Hij zou even daarvoor een vrouw hebben doodgeslagen met een brandblusser.

De agenten reageerden op een melding van een geweldsmisdrijf aan de Heerestraat in Baflo. Vanuit een appartementencomplex in het centrum van het dorp zou een melding van huiselijk geweld zijn gekomen. Een vrouw zou met een voorwerp op haar hoofd zijn geslagen.

Eigen dienstwapen
De agenten zijn ter plekke met de verdachte op de vuist gegaan, toen zij daar het ontzielde lichaam van de vrouw aantroffen. Daarbij is de agente gewond geraakt en zou de politieman zijn doodgeschoten met zijn eigen dienstwapen. Hij laat een vrouw en kinderen achter.

De verdachte ging er vandoor, waarna een grote politiemacht de achtervolging inzette. In het verlengde van de Stationsweg zou de verdachte zijn neergeschoten en gearresteerd. Een agent en een omstander raakten daarbij gewond. Bewoners konden hun woningen niet meer uit. Het hele dorp werd afgezet. Een team van 40 politiemensen is met het onderzoek bezig.

Ex-vriendin
Volgens onbevestigde berichten zou de 25-jarige verdachte zijn ex-vriendin dermate hebben mishandeld dat zij aan haar verwondingen is overleden. Op Twitter staan berichten dat het om een 15-jarige meisje zou gaan dat met een brandblusser is neergeslagen. Ook wordt gemeld dat de politieman met zijn eigen dienstwapen is neergeschoten.

'Ik zag een politiewagen bij een woning staan', aldus een bewoner van de Heerestraat. 'Vervolgens renden agenten weg met getrokken pistolen. Toen ben ik snel mijn huis in gerend', meldt BNDeStem.nl.

Burgernet
De politie riep eerder op de avond via Burgernet op om uit te kijken naar een 'getinte man, met blauwe jas en blauwe jeans.'

Hij zou opvallende dreadlocks hebben. Mensen werden verzocht te bellen met de politie als ze de man zouden zien en er op gewezen zelf geen actie te ondernemen.

'Dit lees je alleen in de krant'
'Onvoorstelbaar dat zoiets hier gebeurt. Over dit soort zaken lees je alleen in de krant', reageert een buurman van het appartementencomplex aan de Heerestraat in Baflo.

De verslagenheid onder de inwoners is groot. Acht dorpelingen stonden vanochtend ontdaan te kijken naar het pand waar gisteravond de dode vrouw werd gevonden. Het appartementencomplex Bellevue, waar het drama begon, is een statig, monumentaal herenhuis. De politie heeft het complex afgezet met rood-witte linten. Er zijn veel agenten aanwezig.

Volgens een van de dorpelingen werd de onbekende dode vrouw woensdagavond rond een uur of acht levenloos aangetroffen in de hal van het complex. Ze zou zijn geslagen met een brandblusser. Pogingen van twee bewoners, onder wie een verpleegkundige, om het slachtoffer te reanimeren, mochten niet baten, vertelt hij.

Een overbuurvrouw omschrijft de avond als 'een wildwestfilm'. 'De hele straat stond vol politie. Ik voelde me een figurant in een slechte film.'

Zo druk als het is in de omgeving van het complex, zo verlaten oogt het station van Baflo. Daar werd woensdagavond de 48-jarige politieagent doodgeschoten door de verdachte. Het treinverkeer, dat enige tijd stil lag, is weer hervat. Maar het station maakt een verlaten indruk. Ook op de kleine kermis naast het station is het stil; de attracties zijn stilgelegd.
(ANP/Redactie)

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)llega-in-Baflo.dhtml

Persconferentie:

(Foto's AD.nl)

Deel 1

Mogelijk meerdere doden bij schietpartij in Baflo (Groningen)

[ Bericht 44% gewijzigd door Stokstaart op 14-04-2011 12:50:19 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:44:32 #2
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486423
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486462
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:44 schreef Cobra4 het volgende:
Later meer!?

Aanpassen van de OP kan geen kwaad denk ik. ;)
Ben bezig
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 12:47:17 #4
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95486536
quote:
Op donderdag 14 april 2011 12:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ben bezig
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_95486681
Ik was gister toen het gebeurde ergens tussen Groningen en Baflo, opeens kwam overal politie en ambulance voorbij, en dan blijkt later waarom... zeer triest nieuws voor zowel het meisje, de agent en de nabestaanden...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95487063
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
pi_95487130
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Groetjes, Ezio.
pi_95487132
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
  donderdag 14 april 2011 @ 13:01:46 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487139
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:59 schreef aloa het volgende:
'Schutter Baflo is asielzoeker'

BAFLO - De 25-jarige man, die woensdagavond een politieagent in Baflo doodschoot, is een uitgeprocedeerde asielzoeker. Volgens bronnen bij het Groningse korps zou de man binnenkort ons land worden uitgezet.

De politie wilde het bericht vanochtend niet officieel bevestigen, maar zegt later op de dag met meer bijzonderheden over de achtergronden van de dader te komen. Volgens sommige getuigen zou de asielzoeker erin zijn geslaagd het dienstpistool van de agent te ontfutselen. De politieman werd vervolgens met zijn eigen wapen doodgeschoten.
De politiemoordenaar ging ervandoor, maar kon later worden overmeesterd nadat hij door andere agenten in zijn been was geschoten.
Vorige week overleed in Amsterdam een uitgeprocedeerde asielzoeker nadat hij zichzelf op de Dam in brand had gestoken.

telegraaf
Politiemoordenaar. . .in eerste instantie heeft die vent een meisje/vrouw vermoord, daarna die agent. Ik wil ook wel wat meer weten over de toedracht van de moord op dat meisje.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:02:10 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487154
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
Het meisje/vrouw was een collega van me... Echt zeer zeer triest dat mensen dit anderen aan kunnen doen. Zoiets zie je normaal alleen op tv en nu zo dichtbij... Het is echt onvoorstelbaar triest. ;(
is zij echt 15?
pi_95487177
quote:
9s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Koekjesbakkert het volgende:
O vertel? Wat was de verhouding tussen dader en dat meisje, weet je dat?
Groetjes, Ezio.
pi_95487227
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

is zij echt 15?
Nee ook zo rond de 25.. Ik kan er niet meer over kwijt op dit moment.
pi_95487267
Omdat het onderzoek nog loopt mag ik er niks meer dan dit over vertellen. Het is gewoon zeer kut.
  donderdag 14 april 2011 @ 13:05:19 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95487299
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
pi_95487306
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Wat ik niet snap is dat hij dus die man heeft doodgeschoten en zijn vrouwelijk collega hem niet meteen neergeschoten heeft maar hij eerst nog uitgebreid de benen heeft genomen.
Die vrouwelijke collega was toch gewond door de vechtpartij?
pi_95487340
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tja als je een kogel in je borstkas krijgt kan je niet meer achter de dader aan rennen, right?!
pi_95487359
quote:
7s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Groetjes, Ezio.
pi_95487475
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:01 schreef Stokstaart het volgende:
Ik dacht dat ze 22 was? Kan me zo voorstellen dat het een agent in opleiding zou kunnen zijn? Ik heb geen idee, misschien heeft ze wel op hem geschoten maar kon hij toch nog weg komen? e worden daar niet getraind om een dader te doden, maar om de dader te stoppen. Je mag volgens mij niet eens zomaar schieten wanneer een dader vlucht.

Hij was toch al gewond toen ze hem overmeesterden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95487533
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Dacht dat ze vijftien was. Sterkte, ook aan de rest van je collega's die met haar gewerkt hebben :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 14 april 2011 @ 13:10:35 #20
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_95487545
quote:
Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik meende ergens gelezen te hebben 'lichtgewond'' .
Andere artikelen spreken weer over "buiten levensgevaar".

Erg onduidelijke berichtgeving dus. (what's new)
pi_95487562
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dank je. Ik vond het al zo raar, want het lijkt me niet echt een plek om te wonen voor een moeder met kind van 15.
Al had het me ook niks verbaasd dat het met alle respect een problematische jonge dame was geweest die vervroegd uit huis was gegaan en begeleid woonde... de meeste meisjes van 15 hebben namelijk nog geen relatie met een 25 jarige asielzoeker, dat is vaak wel een bepaald type... Maarja aan speculeren heeft niemand iets, feit is dat het bijzonder triest is...
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_95488526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
Maar we wachten rustig af. Zal in de loop van de dag wel meer bekend worden.
pi_95488633
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik geloof Koekjebakkert niet erg. Een account aanmaken om hier te komen vertellen dat je het meisje kende? Mwah..........
Ook op twitter wordt gesproken over een 15 jarig meisje, zullen ongetwijfeld nu berichten over en weer gaan tussen mensen die haar hebben gekend.
ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
pi_95489022
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:37 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ja ik vind het ook dubieus sinds alle andere bronnen reppen over een 15 jarige
NOS durft nog geen leeftijd te bevestigen maar spreken over iemand
in haar jonge tienerjaren. Vanavond is er ook een bijeenkomst van jongeren daar
als ik het goed heb gehoord. Dat zou kunnen wijzen op klasgenootjes.
pi_95489232
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nabestaanden krijgen ook nooit "zwijgplicht". Zij mogen praten wat ze willen. Dus dat hele "het onderzoek loopt nog dus ik mag er niets over vertellen" klopt sowieso al niet. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95489311
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Logische redenatie.
Snap niet waarom iemand zoiets zou verzinnen trouwens.
Groetjes, Ezio.
pi_95489355
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

De burgemeester zei dat er vooral vanuit de jeugd veel behoefte was aan een bijeenkomst om over het gebeurde te praten, maar dat men het breder heeft getrokken en dat dus iedereen welkom is.
pi_95489582
Opmerkelijk is dat over de om het leven gebrachte vrouw nog helemaal niets bekend is. Haar identiteit en leeftijd zijn voor de recherche nog steeds een raadsel.

bron

Koekjebakkert, wordt het niet hoog tijd dat je de recherche gaat vertellen om wie het gaat???
pi_95489663
Vind dat ook kansloos. Die leeftijd hebben ze al lang, snap dat gedoe ook niet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_95489860
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Vind dat ook kansloos. Die leeftijd hebben ze al lang, snap dat gedoe ook niet.
Dat hoeft natuurlijk niet, het zijn voorlopig allemaal nog geruchten.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:06:05 #31
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95489924
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:
Opmerkelijk is dat over de om het leven gebrachte vrouw nog helemaal niets bekend is. Haar identiteit en leeftijd zijn voor de recherche nog steeds een raadsel.

bron

Koekjebakkert, wordt het niet hoog tijd dat je de recherche gaat vertellen om wie het gaat???
vreemd, want op nu.nl stond eerder dat zij een bewoonster is van een van de appartementen in dat huis.
pi_95490036
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:06 schreef Koekjesbakkert het volgende:

[..]

Tja als je een kogel in je borstkas krijgt kan je niet meer achter de dader aan rennen, right?!
Werk je in Baflo? Zij woont in Baflo, maar kan me zo voorstellen dat jullie in een andere stad werken dan waar je woont.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:09:46 #33
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95490085
Waarom zijn politiewagens niet voorzien van kogelvrij glas?

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_95490141
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:09 schreef Stefan het volgende:

[ afbeelding ]
Ik weet niet eens of dit normaliter wel zo is.
pi_95490292
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:

bron

Er klopt al iets niet in dit bericht. De politie die neergeschoten was zou volgens Dagblad van het Noorden (DVHN) in burger gekleed zijn, maar dit is echt ontkracht op de persconferentie, dus blijkbaar zijn ze niet geüpdatet bij die nieuwssite.
quote:
De politieman die is doodgeschoten zou in burgerkleding hebben opgetreden woensdagavond. De politie wil daar echter niets over zeggen.
Is wel echt iets voor die site trouwens. Heb rechtszaken meegemaakt waar hun ook waren en je las vervolgens de grootste kolder. Woorden die nooit door een rechter zijn gezegd bijvoorbeeld.
pi_95490365
quote:

[ afbeelding ]
Omdat dat een vermogen kost?
pi_95490470
quote:

[ afbeelding ]
Enkel de portieren zijn bepantserd.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:21:09 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95490546
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:11 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Al had het me ook niks verbaasd dat het met alle respect een problematische jonge dame was geweest die vervroegd uit huis was gegaan en begeleid woonde... de meeste meisjes van 15 hebben namelijk nog geen relatie met een 25 jarige asielzoeker, dat is vaak wel een bepaald type... Maarja aan speculeren heeft niemand iets, feit is dat het bijzonder triest is...
Het is daar best duur wonen, ik weet niet hoe het zit met begeleid wonen, maar een huur rond de 700 e per maand lijkt me wat hoog?
pi_95490681
uit een grote enquete onder de politie blijkt dat ze te weinig mogen.
velen zijn zelfs bang om te schieten vanwege de moeilijkheden die ze daarmee kunnen krijgen.
tja, die criminelen schieten wel en we krijgen nu dus onschuldige slachtoffers.

stel je voor de commotie als een agent een asielzoeker had neergeschoten omdat die op hem af kwam...
pi_95490744
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:24 schreef gkokkelman het volgende:
uit een grote enquete onder de politie blijkt dat ze te weinig mogen.
velen zijn zelfs bang om te schieten vanwege de moeilijkheden die ze daarmee kunnen krijgen.
tja, die criminelen schieten wel en we krijgen nu dus onschuldige slachtoffers.

stel je voor de commotie als een agent een asielzoeker had neergeschoten omdat die op hem af kwam...
Je mag volgens mij ook niet zomaar op een vluchtende dader schieten
pi_95490990
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar ik las toch ergens dat ze de vluchtende dader in het been hadden geschoten?
pi_95491151
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Maar ik las toch ergens dat ze de vluchtende dader in het been hadden geschoten?
Mja, ook gelezen. Misschien omdat de dader gericht schoot en misschien dat die andere politieagent wel op hem heeft geschoten nadat de dader de collega neergeschoten heeft. Ik weet het niet hoor, loop maar wat te gissen.
pi_95491426
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:21 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het is daar best duur wonen, ik weet niet hoe het zit met begeleid wonen, maar een huur rond de 700 e per maand lijkt me wat hoog?
Ben daar (tot zo'n 6 jaar geleden) regelmatig binnengeweest, maar kreeg bij de meeste bewoners niet echt de indruk dat die snel een hoog bedrag konden missen.
Nog steeds niet trouwens.

quote:

[..]

Als er op je geschoten wordt, mag je dat beantwoorden lijkt mij. Zeker als de dader dreigt te ontkomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95491471
tja en het erge is nog dat als die levenslang krijgt we voor deze rat ook nog 60 jaar mogen dokken.
als je iemand het hoofd inslaat met een brandblusser en daarna een andere 3 maal door zijn hoofd schiet vind ik dat we maar eens moeten overwegen of de doodstraf weer moet worden ingevoerd
pi_95491529
quote:

[..]

Niet zomaar, maar vast wel als hij een collega door het hoofd heeft geschoten.
Maar die uitgeprocedeerde asielzoeker heeft nu wel zijn zin. Hij mag voorlopig vast en zeker in Nederland blijven!
pi_95491535
quote:

[..]

Uiteraard niet. Zou behoorlijk wildwest worden als ze op elke vluchtende verdachte het vuur openen :P
Alleen bepaalde misdrijven, of als er gevaar voor de omgeving is mag het geloof ik. Weet niet de precieze regels :)
  donderdag 14 april 2011 @ 14:49:39 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95491734
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:41 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ben daar (tot zo'n 6 jaar geleden) regelmatig binnengeweest, maar kreeg bij de meeste bewoners niet echt de indruk dat die snel een hoog bedrag konden missen.
Nog steeds niet trouwens.

Ik zei eerder ook dat er best vage types woonden, niet allemaal en een stelletje kan dat vaak wel gewoon betalen.
  Admin donderdag 14 april 2011 @ 14:50:16 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_95491758
Ik zag het gister door deze tweet,
quote:
Tijdens ledenvergadering wordt melding gemaakt van zeer ernstig incident in Groningen. Ga niet speculeren. Wacht verdere berichtgeving af
https://twitter.com/#!/janwillemvdpol/status/58252651325964288

Politie begint aardig twitter te domineren..
"ga niet speculeren'

Nee meneer agent
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_95491759
Waarom wordt er bij dit soort klussen niet standaard een arrestatieteam op afgestuurd. Maak meestal veel indruk op gewelddadige mensen.
pi_95491963
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef Lagrinta het volgende:
Waarom wordt er bij dit soort klussen niet standaard een arrestatieteam op afgestuurd. Maak meestal veel indruk op gewelddadige mensen.
Als er een melding van huiselijk geweld wordt gedaan, dan is een bezoekje van agenten normaliter wel voldoende.
De dader was in eerste instantie ook niet vuurgevaarlijk. Op het moment dat dit gebeurde, kon er uiteraard niet meer op een arrestatieteam gewacht worden.

Dergelijke teams worden over het algemeen ingezet bij invallen, niet bij normale meldingen die bij de politie binnenkomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_95492131
ja dit is echt verschrikelijk hoor. een agent vermoord met zijn eigen wapen nog wel. waar gaat dit heen? dit weekend weer wat anders? het is echt om de 3 a 4 dagen wel weer een dode hier een dode daar schietpartijtje hier en daar... Om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik uit nederland ben vertrokken het lijkt wel steeds erger te worden in dit land met criminaliteit...
pi_95492179
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:54 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Als er een melding van huiselijk geweld wordt gedaan, dan is een bezoekje van agenten normaliter wel voldoende.
De dader was in eerste instantie ook niet vuurgevaarlijk. Op het moment dat dit gebeurde, kon er uiteraard niet meer op een arrestatieteam gewacht worden.

Dergelijke teams worden over het algemeen ingezet bij invallen, niet bij normale meldingen die bij de politie binnenkomen.
Klopt wat je zegt, maar ik denk dat het probleem is dat huiselijk geweld onderschat wordt.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:59:48 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492191
neem aan dat het niet de eerste keer is voor de dader dat ie een vuurwapen hanteert. iemand drie keer door zijn hoofd schieten met een onbekend wapen is nog niet zo makkelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_95492205
Het zal wel niet in goede aarde vallen hier, maar ik ben al jaren van mening dat we naar het Engelse systeem toe moeten: een gewone verkeers- of wijkagent heeft daar geen vuurwapen, dat wordt overgelaten aan gespecialiseerde teams. Had in dit specifieke geval een hoop ellende gescheeld...
  donderdag 14 april 2011 @ 15:01:37 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492274
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:00 schreef Jalu het volgende:
Het zal wel niet in goede aarde vallen hier, maar ik ben al jaren van mening dat we naar het Engelse systeem toe moeten: een gewone verkeers- of wijkagent heeft daar geen vuurwapen, dat wordt overgelaten aan gespecialiseerde teams. Had in dit specifieke geval een hoop ellende gescheeld...
lijkt me geen wenselijke situatie op basis van dit incident. hele wijken in nederland zijn tot de tanden bewapend, komt de politie straks nog minder vaak even controleren daar.
pi_95492321
Nu zegt 29 jarige vrouw, geen 15. Die Koekenbakkert is misschien toch iets beter ingelicht dan men hier denkt.
pi_95492374
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:58 schreef McWurth het volgende:
ja dit is echt verschrikelijk hoor. een agent vermoord met zijn eigen wapen nog wel. waar gaat dit heen? dit weekend weer wat anders? het is echt om de 3 a 4 dagen wel weer een dode hier een dode daar schietpartijtje hier en daar... Om heel eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik uit nederland ben vertrokken het lijkt wel steeds erger te worden in dit land met criminaliteit...
Je laat je te veel leiden door de gebeurtenissen op dit moment. Begrijpelijk verder maar het kan goed zijn dat de komende jaren het rustiger is dan ooit. Je zegt ook dat het erger lijkt te worden, maar de feiten kunnen wel anders zijn. Neemt niet weg dat gevoel minstens zo belangrijk is als feiten, maar angstige mensen hebben geen leven.

Heb een tijd in het buitenland gewoond en dan volg je Nederlands nieuws wel en dan lees je veel ellende want goed nieuws is geen nieuws. Dan denk je wat voor kutland NL wel niet is.
Maar als je terugkomt in NL verdwijnt dat weer langzaam en zie je dat NL toch nog een land is met een zeer hoge levenskwaliteit.
pi_95492410
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me geen wenselijke situatie op basis van dit incident. hele wijken in nederland zijn tot de tanden bewapend, komt de politie straks nog minder vaak even controleren daar.
Het is een illusie om te denken dat dat in Groot-Britannie anders is, en hoe vaak zie je nu politie in dat soort gevaarlijke wijken hier in Nederland?
  donderdag 14 april 2011 @ 15:06:34 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95492471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:04 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het is een illusie om te denken dat dat in Groot-Britannie anders is, en hoe vaak zie je nu politie in dat soort gevaarlijke wijken hier in Nederland?
volgens mij is het ook een illusie om te denken dat een ongewapende politie de wet beter kan handhaven dan een gewapende.
pi_95492499
quote:
Ben wel benieuwd naarr zon systeem. Politie schiet doorgaans niet maar het is wel een dreigmiddel. Wat is een dreigmiddel als je toch niet schiet. Ze schieten bij noodweer of gevaar voor de omgeving.
Dan heb ik toch liever een arrestatieteam dan een agent met een P5je.
pi_95492580
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Wijken zijn bewapend en de politie ook. Wat is daar het resultaat van? Dat ze elkaar met rust laten?

Als je bendes hebt zoals in Brussel die met AK's terugschieten moet je gewoon grof geschut inzetten. Dat is de enige taal die ze verstaan.
pi_95492596
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:07 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naarr zon systeem. Politie schiet doorgaans niet maar het is wel een dreigmiddel. Wat is een dreigmiddel als je toch niet schiet. Ze schieten bij noodweer of gevaar voor de omgeving.
Dan heb ik toch liever een arrestatieteam dan een agent met een P5je.
Precies. Ben eigenlijk wel benieuwd naar data die aantonen dat het Nederlandse systeem beter werkt dan het Britse. T.o.v. het vasteland van Europa doet de Nederlandse politie het helaas in ieder geval niet zo geweldig...
pi_95492787
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Nu zegt 29 jarige vrouw, geen 15. Die Koekenbakkert is misschien toch iets beter ingelicht dan men hier denkt.
Yup idd.. Mensen snappen schijnbaar niet dat niet iedereen FOK! kent en zich dus registreren om het een en ander recht te zetten.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_95492877
Maar 29... Ik heb jaren in Baflo gewoond, ik ken alleen geen Renske van die leeftijd.
pi_95493604
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:50 schreef Lagrinta het volgende:
kosten...
  donderdag 14 april 2011 @ 15:36:52 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95493830
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 14-04-2011 17:08:49 ]
  donderdag 14 april 2011 @ 15:36:55 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95493833
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar 29... Ik heb jaren in Baflo gewoond, ik ken alleen geen Renske van die leeftijd.
Renske? Is haar naam ook al vrijgegeven?
pi_95493870
Alleen naam van de agent is bekend. Als je goed zoekt dan ;).
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  donderdag 14 april 2011 @ 15:37:50 #70
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_95493876
quote:
Nee, want hij had enkele minuten daarvoor al een moord zonder vuurwapen gepleegd.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 14 april 2011 @ 15:41:23 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95494025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
maar niemand die in die villa woont komt toch oorspronkelijk uit Baffelt?
pi_95494160
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:36 schreef Marrije het volgende:
Renske? Is haar naam ook al vrijgegeven?
Voor zover ik weet niet officieel, maar dit haal ik uit dat stukje op RTVNoord.nl, ze zou bij de zeehondencrèche vrijwilligster zijn geweest.
pi_95494177
Dit soort incidenten is moeilijk te voorkomen. Een vernieuwd dienstwapen zou vervaardigt kunnen worden, bijvoorbeeld met een digitale herkenning, dienstwapen vuurt dan alleen met de betreffende agent zijn hand. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will get you anyware.
pi_95494317
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef shadow117 het volgende:
Dit soort incidenten is moeilijk te voorkomen. Een vernieuwd dienstwapen zou vervaardigt kunnen worden, bijvoorbeeld met een digitale herkenning, dienstwapen vuurt dan alleen met de betreffende agent zijn hand. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn.
De vraag is of dit op termijn haalbaar is en dat denk ik niet, ik denk dat zon maatregel jaren zal duren (ik ben geen expert maar vroeger dan 2016 zal dat denk ik zoiezo niet worden) maar indien mogelijk zal de optie bekeken moeten worden.
Ik kan me echter ook bezwaren bedenken, stel er zijn 2 agenten waarvan bij agent A het wapen afhandig is gemaakt en agent B is gedood, dat beteken dat agent A het wapen van agent B niet zou kunnen gebruiken...
pi_95494412
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar niemand die in die villa woont komt toch oorspronkelijk uit Baffelt?
Voor zover ik weet woonde daar altijd wat 'raar volk', niet zozeer alleen mensen van buiten 't dorp.
Het gekke is dat ik altijd dacht dat het ook heel goedkoop wonen was, maar op Funda staat er dus een van die appartementen voor niet minder dan 745 eu te huur!
pi_95494576
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:37 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee, want hij had enkele minuten daarvoor al een moord zonder vuurwapen gepleegd.
Oh nee, het doodschieten van een agent met zijn eigen pistool en een hoop Wilde-Westen taferelen vallen niet onder de noemer "een hoop ellende" inderdaad... :')

Het idee van een wapen met digitale herkenning van de eigenaar is veel te duur(als het überhaupt technisch al mogelijk is); het Engelse systeem is simpelweg veel goedkoper en net zo effectief tegen dit soort gevallen en daarnaast ook nog effectief tegen andere incidenten met dienstwapens...
pi_95494594
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:31 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

kosten...
Nee, onder andere opkomsttijd en inschatting van situatie.
pi_95494800
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:48 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

De vraag is of dit op termijn haalbaar is en dat denk ik niet, ik denk dat zon maatregel jaren zal duren (ik ben geen expert maar vroeger dan 2016 zal dat denk ik zoiezo niet worden) maar indien mogelijk zal de optie bekeken moeten worden.
Ik kan me echter ook bezwaren bedenken, stel er zijn 2 agenten waarvan bij agent A het wapen afhandig is gemaakt en agent B is gedood, dat beteken dat agent A het wapen van agent B niet zou kunnen gebruiken...
Dat is niet zo heel moeilijk om te vervaardigen, dit zou bijvoorbeeld kunnen met een meer algemeen signaal voor agenten specifiek. Het hoeft niet op de persoon te zijn eigenlijk, dan wordt het een veralgemeende herkenning van agenten.
  donderdag 14 april 2011 @ 15:59:26 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95494809
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Oh nee, het doodschieten van een agent met zijn eigen pistool en een hoop Wilde-Westen taferelen vallen niet onder de noemer "een hoop ellende" inderdaad... :')

Het idee van een wapen met digitale herkenning van de eigenaar is veel te duur(als het überhaupt technisch al mogelijk is); het Engelse systeem is simpelweg veel goedkoper en net zo effectief tegen dit soort gevallen en daarnaast ook nog effectief tegen andere incidenten met dienstwapens...
dan zou er een gedegen onderzoek moeten komen naar het aantal incidenten waarbij het bezit van een vuurwapen voor agenten in situaties waar spoed vereist was gunstig heeft gewerkt.
ik denk dat elk leven telt en er dus niet overgegaan wordt tot de engelse situatie.
pi_95494959
quote:

[ afbeelding ]
Dat is ontzettend duur, en in 't geval dat de wagen te water raakt ook nog eens heel erg gevaarlijk omdat je dan het glas niet kapot krijgt met zo'n noodhamertje.
pi_95495204
Alles proberen te voorkomen is denk ik ook niet een haalbare kaart. Onderzoek zal moeten uitwijzen hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen. Aan de hand daarvan kun je weer bepaalde trainingen mogelijk maken waarbij dergelijke situaties anders benaderd kunnen worden. Als dit mogelijk is natuurlijk, dit zal moeten blijken.
  donderdag 14 april 2011 @ 16:11:59 #82
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_95495468
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:57 schreef Disorder het volgende:
Verdachte is iig geen Nederlander volgens het OM.
Lekker relevant. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_95496740
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:59 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel moeilijk om te vervaardigen, dit zou bijvoorbeeld kunnen met een meer algemeen signaal voor agenten specifiek. Het hoeft niet op de persoon te zijn eigenlijk, dan wordt het een veralgemeende herkenning van agenten.
Ja ik snap wat je bedoeld, het lijkt me wel mogelijk maar zeker niet makkelijk... we zullen zien wat de toekomst brengt
  donderdag 14 april 2011 @ 16:42:02 #84
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_95497017
Ik heb een aantal jaar bij de dochter van de omgekomen agent in de klas gezeten,en ik kende hem wel,

Toen ik het hoorde had ik echt een WTF-gevoel,heel onecht :{
pi_95497125
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef shadow117 het volgende:
Ik denk dat de meeste belastingbetalers niet zitten te wachten op symboolpolitiek.
Kosten wegen lang niet op tegen de baten. Niet dat je direct met dit incident over geld moet praten. Maar kosten wat kost een positief puntje draai aan dit gebeuren willen geven is niet de bedoeling, lijkt mij.

Als een politieagent in een 'normale' situaties niet zijn dienstpistool bij zich kan houden dan kan je je afvragen of hij wel geschikt is voor dit beroep.

Hierbij heb ik het overigens niet over Baflo. Dit zal zeer waarschijnlijk een zeer ongelukkige opeenstapeling van heel veel pech zijn.

Zolang je verhalen hoort van mensen die dienstpistolen afhandig maken doordat ze in de politieauto liggen en deze niet op slot is dan kan je daar beter wat aan doen.
pi_95497711
Renske Hekman staat er in het dagblad van het Noorden. 29 jaar en werkzaam bij Pieterburen.

:'( Wat een ontzettend drama zeg.
pi_95497831
Op LinkedIn een klein fotootje ... een mooie vrouw.
pi_95497952
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:44 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste belastingbetalers niet zitten te wachten op symboolpolitiek.
Kosten wegen lang niet op tegen de baten. Niet dat je direct met dit incident over geld moet praten. Maar kosten wat kost een positief puntje draai aan dit gebeuren willen geven is niet de bedoeling, lijkt mij.

Als een politieagent in een 'normale' situaties niet zijn dienstpistool bij zich kan houden dan kan je je afvragen of hij wel geschikt is voor dit beroep.

Hierbij heb ik het overigens niet over Baflo. Dit zal zeer waarschijnlijk een zeer ongelukkige opeenstapeling van heel veel pech zijn.

Zolang je verhalen hoort van mensen die dienstpistolen afhandig maken doordat ze in de politieauto liggen en deze niet op slot is dan kan je daar beter wat aan doen.
Het is slechts één van de mogelijke oplossingen die je zou kunnen verzinnen voor dit soort problemen. In veel gevallen zal de eerste oplossing liggen in trainingen en het voorkomen van dit soort ongelukken, maar om nou gelijk over symboolpolitiek te gaan spreken lijkt mij wat voorbarig.

De nieuwe generatie dienstwapens van de toekomst zouden dit mijn inziens gewoon standaard moeten hebben.

Er dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat mensen gewoon mensen zijn, en mensen maken zo nu en dan fouten. Maakt verder niet uit in welke beroep men zich bevindt. Dat er meer aandacht gegeven moet worden aan zaken als protocollen voor wapens dat lijkt mij voor de hand liggen, maar alles voorkom je daar niet mee.
pi_95498293
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:58 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Het is slechts één van de mogelijke oplossingen die je zou kunnen verzinnen voor dit soort problemen. In veel gevallen zal de eerste oplossing liggen in trainingen en het voorkomen van dit soort ongelukken, maar om nou gelijk over symboolpolitiek te gaan spreken lijkt mij wat voorbarig.

De nieuwe generatie dienstwapens van de toekomst zouden dit mijn inziens gewoon standaard moeten hebben.

Er dient altijd rekening te worden gehouden met het feit dat mensen gewoon mensen zijn, en mensen maken zo nu en dan fouten. Maakt verder niet uit in welke beroep men zich bevind. Dat er meer aandacht gegeven moet worden aan zaken als protocollen voor wapens dat lijkt mij voor de hand liggen, maar alles voorkom je daar niet mee.
Volgens mij zullen het aantal gevallen minimaal zijn. Daarnaast zullen dan alsnog niet alle gevallen zo eindigen als nu.

Het is spijtig, daar niet van.

Waarom zou je er vele miljoenen tegenaan gooien?
En dan ga ik uit van een perfectsysteem. Kan mij voorstellen dat deze techniek niet vanaf het begin af aan vlekkeloos werkt. Ik vind het belangrijker, en de agenten waarschijnlijk ook, dat de agent altijd kan schieten, wanneer hij/zij dit nodig vindt.

Bij ons op de sportschool moet ik vaak ook meer dan 3x mijn vingerafdruk laten lezen totdat ik het poortje mag passeren. Dan moet alles ook nog in een kleiner apparaat (in dit geval het pistool) gebouwd worden.

Laat het eerst maar een techniek worden dat al goed in de praktijk werkt en wat volop gebruikt wordt. Zijn de kosten lager en lopen we een keertje niet voorop.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:12:03 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95498537
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:56 schreef hannoes het volgende:
Op LinkedIn een klein fotootje ... een mooie vrouw.
Profiel verwijderd?
Op haar twitteraccount zie ik wel een foto.
pi_95498549
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:44 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Dit is dus duidelijk geen normale situatie, ik kan me voorstellen dat de agent met ongekende agressie is aangevallen. Gezien de aard van de dader (een vrouw met een brandblusser doodgeslagen en een agent met meerdere kogels door het hoofd geschoten nadat hij het dienstwapen had bemachtigd)... Ik denk dat je het probleem eerder moet zoeken in de procedures van de politie, als er een persoon word verdacht van een ernstig geweldsmisdrijf moet er misschien 1 agent zonder vuurwapen onder dekking van een agent met vuurwapen de verdachte benaderen..
pi_95498613
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:58 schreef shadow117 het volgende:

[..]

Met elektronische onderdelen erin?
Dat zodra je het wapen wil gebruiken, het kan weigeren?

Liever een wapen dat puur mechanisch werkt en geen dienst zal weigeren. En goedkoop in aanschaf en onderhoud.
pi_95498678
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

Profiel verwijderd?
Op haar twitteraccount zie ik wel een foto.
Profiel is er nog hoor op LinkedIn.
  donderdag 14 april 2011 @ 17:16:16 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95498735
http://www.linkedin.com/pub/renske-hekman/14/820/812
Profile Not Found

We’re sorry, but the profile you requested does not exist.
pi_95498749
Wat kunnen we hiervan leren?

Juist dat de agenten net zoals in Amerika een wapen makkelijk kunnen mogen gebruiken en getraind worden om zowel een dader te stoppen als te doden.

En geen eeuwige rechtzaak en ontslag omdat je iemand neer/doodschiet.

Belachelijke regels.
If not now, then when.
pi_95498913
quote:

[ afbeelding ]
Omdat kogelwerend glas zwaar en duur is, en dan ook de deuren enzo aangepast moeten worden.
pi_95498915
Daar heb je ook een punt, gelijk er bovenop duiken is ook niet de oplossing. Maar inderdaad, zodra de techniek dusdanig uitgekristaliseerd en betaalbaar is dan kun je het implementeren in de dienstwapens ( mij part alle wapens )

Het blijft een beetje een lastige discussie omdat nu eenmaal niet alles voorkomen kan worden, en die verwachting moeten we denk ik ook niet hebben als het gaat om zulke incidenten.

Maar lering trekken uit de gebeurtenissen is een eerste vereiste, daar zou de nadruk op moeten liggen.
pi_95499022
quote:
Maar daar zie je juist weer gevallen waar ongewapende agenten weerloos zijn tegen gewapende verdachten tot de gespecialiseerde teams ter plaatste zijn. Daar kan ook een hoop ellende van komen.

Hoe dit precies is gebeurd weten we nog niet. Als er noodzaak is opleidingen, procedures of uitrusting aan te passen zal het onderzoek dat uitwijzen.
pi_95499030
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Liever een wapen dat puur mechanisch werkt en geen dienst zal weigeren. En goedkoop in aanschaf en onderhoud.
Dat hebben ze vroeger van vele andere dingen ook gezegd, feit is dat menselijk falen bijna ontelbaar veel vaker voorkomt dan elektronisch falen, of je het nou wil of niet, de nieuwste generatie vliegtuigen kunnen zonder elektronica ook niet in de lucht worden gehouden, falen = storten... dus soms moet je er op vertrouwen.
pi_95499133
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 17:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Waarom niet ? mechanisch kun je ook wat krijgen, en een 100% garantie kun je niet geven, zowel voor beide systemen.
pi_95499220
Woord van het jaar 2011: Incident.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')