abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95431068
Vorig deel

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 14-04-2011 09:38:08 ]
pi_95431094
En nu zal ik nog even de laatste postings knippen en plakken. Ogenblik.
pi_95431144
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef freecell het volgende:
Sneu is dat hè? Kindjes met pijn...

Florian was gistermiddag ook weer verschrikkelijk humeurig, lijkt ook nog steeds
'ergens'last van te hebben. Ben benieuwd of het vandaag beter gaat :)
Hij wordt trouwens al een paar nachten ergens tegen de ochtend (uur of 5) wakekr, ligt dan verkeerd om in bed, op zijn dekens, koud en zonder speen of knuffel met zijn koppie bij het voeteneinde.
Als ik hem dan omkeer, een knuffel, een deken en zijn speen geef is hij helemaal blij en gaat hij weer slapen, maar hoe voorkom ik het :D
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Ca.ra het volgende:
He Octo wat naar, hebben jullie nog kunnen slapen?

Iemand vroeg hoe het nu met Thomas is: eigenlijk heel goed. Vrolijk, speels, heeft gisteravond voor het eerst weer goed gegeten. Maar dat is altijd zo zodra hij aan de medicijnen zit. Het probleem komt alleen altijd net zo hard terug als de kuur is afgelopen of als we na een dag of 10 weer stoppen met de druppeltjes. En aangezien we de huidige kuur als tig keer eerder gehad hebben heb ik er om het zachtjes uit te drukken niet echt veel vertrouwen in. Maar goed, we zien wel weer hoe het loopt, het heeft toch geen zin om me daar nu van te voren zorgen over te gaan maken.
Zolang het maar onder controle blijft en niet 'doorslaat' naar een hersenvliesontsteking, wat naast gehoorschade een van de grootste risico's van dit type ontstekingen is. Maar daarvoor houden we hem goed in de gaten.

Gisteravond de eerste 'peuter in zicht'-avond gehad. Er was een ander stel van het kinderdagverblijf in mijn groep, er waren zo veel aanmeldingen dat er twee groepen lopen nu. Erg leuk, veel gepraat met de andere ouders, leuke ideeen gehoord en ook al goede tips gekregen voor Thomas. De leidster is een heerlijke Indonesische O+ dame die duidelijk veel ervaring heeft met kinderen. Ondanks het feit dat dit 'maar' de introductieavond was, was het toch al een leerzame avond.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!

Octo, hoe is het nu met Hannah? Hoe ging de nacht?

Karin, eten komt wel weer. Al een goed begin dat hij weer vrolijk is.

Nacht ging prima. Ben helemaal blij dat het zo soepel is gegaan om die beestjes uit haar bed te halen. Ik had echt grotere drama's verwacht.

En mijn kind verzint zelf liedjes! Dat vind ik toch ook wel weer een grote sprong. Vanmorgen zong ze, toen ik een ei voor haar gekookt had: "Lekker lekker eeeeitje eten lekker"

Gisteren zei ze, toen we haar boot uit de speelgoedkist gingen pakken: "Hier is de boot". Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zeg dat ook als ik de boot voor haar pak, maar uit zo'n klein smurfje :D
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:32 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Cara, wat goed dat het zo zinvol was meteen. Hopelijk steek je er veel van op!
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:38 schreef Takkembah het volgende:
Ca.ra wat fijn dat het meteen zo waardevol is! Wat voor dingen worden er dan besproken op zo'n avonden, of heb ik dat gemist :@ ? En fijn dat het met Thomas beter gaat!

Isabeau die zelf liedjes componeert :D. Soms hoor ik Alexa ook wel eens een liedje zingen, dan klinken er in haar spelen bekende deuntjes door, maar zelf verzinnen gebeurt hier nog niet...

Octo, wat sneu voor je meid :* ! Dan wil je soms zo graag dat je het zelf bent die ziek is he :') (tenminste ik zei de gek). Hopelijk heeft ze een beetje geslapen.

En "lezende" kindjes O+. Wij hebben hier trouwens hetzelfde ritueel als jullie, VIcky.

Alexa wilde mij dus vanochtend uit bed duwen he. Dominatrix }:| .
pi_95431185
Dominatrix _O- lekker bezig meid!

Sorbo het is ook wel heel bijzonder hoor, hoe ze praat!!
Geniet er maar lekker van. En zelf liedjes verzinnen :o *O*

Lars heeft supergoed geslapen vannacht bij opa en oma, ze hadden hem niet gehoord, alleen maakt mijn moeder zich wel echt zorgen om zijn drinkgedrag van de afgelopen dagen.
Hij heeft gister in totaal hooguit 300cc gedronken -O-
Hopelijk doet ie vandaag wat beter zijn best :P

[ Bericht 6% gewijzigd door XXXKarinXXX op 13-04-2011 08:59:45 (offtopic) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95431497
Even ongegeneerd juichen hoor!

*O* 2e goede nacht!! Inslapen duurde kwartierje ook mede dankzij de telefoon. Madam ging om 20.15 slapen tot 6.35, zonder ook maar 1 onderbreking!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95431547
ooo Vicky dat is zekers te weten een ontzettend dikke vette jompelsessie waard!! *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95431561
Das nie veel Karin! Hopelijk drinkt Lars vandaag beter!

O+ zingende Isabeau O+ Tess zingt ook de hele dag door O+

Fijn dat het een leerzame avond was Ca.ra.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95431583
Joepie Vicky!!!! wat fijn!
pi_95431712
Oh wauw Vicky, wat fijn! Deze nachten heb je maar mooi in de pocket!
  woensdag 13 april 2011 @ 09:18:50 #10
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95431726
Even juichen voor Vicky!!!!!!! Wat goed van tess!!! En wat fijn voor jullie :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 13 april 2011 @ 09:34:33 #11
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95432141
Vicky, wat heerlijk! Nu hopen dat het zo doorzet!

Aaa Isabeau, ik sta er echt van te kijken. Zelf liedjes verzinnen! :D
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 09:36:28 #12
5428 crew  miss_sly
pi_95432206
Fijn Vicky!

Beterschap voor de zieke kindjes :*

Knappe Isabeau! Lekkere fantasie heeft ze dan ook, fijn is dat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95432473
Vicky! *O*

Rienk was gister bij Stef en heeft daar goed gekeken hoe Stef zelf uit een beker drinkt. Rienk kan het nu ook! *O* *O* En heeft daar ook een HELE peer opgegeten! *O* *O*

Stef heeft goeie invloed!
Het was verder onwijs leuk met die 2 samen! :Y O+

(en ik vind het lastig want ik had nu een heel verhaal willen typen hoe de dag was, want Drachten-Almere-Den haag (en weer terug!) is nogal wat, maar dat mag nu niet meer dus ik laat het hier maar bij :Y )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95432600
Een hele peer? Zo, da's nogal wat voor Rienkje! Is het verder nog hetzelfde met eten, of bespeur je vooruitgang?
pi_95432770
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:49 schreef Sorbootje het volgende:
Een hele peer? Zo, da's nogal wat voor Rienkje! Is het verder nog hetzelfde met eten, of bespeur je vooruitgang?
Nou, boterhammen blieft hij nog steeds niet. Gister bij Incantrix wel 2 happen :') Verder alleen het brood in de melk willen dopen enzo. Maar laatst at hij een hele beschuit en ik helemaal hieperdepieper dus de volgende dag weer. Maar toen likte hij alleen de appelstroop er af :9
Rienk krijgt elke dag een boterham. Wat hij eet eet hij en verder maak ik er geen probleem van.

Dus tussen de middag en in de morgen eet hij gewoon niet zo heel best, maar 's avonds gaat er wel gewoon een heel potje in :Y En eersgister had hij zijn eten al op en at daarna ook nog met ons mee. Dus 's avonds gaat het prima. Overdag alleen niet :N Maar onze kabouter zit inmiddels toch echt in maat 80 en groet dus wel goed :Y Drinken gaat wel super! Waar hij eerst een hele dag met 1 beker deed drinkt hij nu soms wel 4 weg :o *O*

Nu passen we op Thijs en die was net aan het bellen O+ en nu spelen ze verstoppertje/kiekeboe met de gordijnen _O-
pi_95432811
Freecell, dat vraag ik me ook al tijden af ;) Niels ligt altijd omgekeerd en koud in zijn bedje en strak instoppen vindt hij naar.
Hopelijk gaat het vandaag beter met Florian.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Thomas, Ca.ra! *O* Die cursus klinkt erg interessant, het lijkt me leuk om op die manier andere stellen met dreumesjes/peutertjes te ontmoeten.

Alexa _O- zo, wat een stoere dame! Die weet wat ze wil! Grappig hoe dat er als baby er eigenlijk al wel inzat he?

Zingende Isabeau O+ Wat een enorm schattige mijlpaal!
En die zin _O_ omg

Vicky wat super *O* Ik duim dat het vannacht weer zo goed zal gaan!!!

Karin, wat lastig dat hij zo slecht drinkt. Niels drinkt ook zo slecht, wat hier het beste werkt is telkens een andere beker en ander soort drinken te geven zodat het interessant blijft.

Wat leuk dat Rienk op bezoek is geweest bij Stef! O+ Misschien kun je je verhaal kwijt in het fototopic? Ik weet niet... Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is allemaal!
Een hele peer op en zelf uit een beker drinken _O_
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95432953
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:55 schreef Twinkly het volgende:

Wat leuk dat Rienk op bezoek is geweest bij Stef! O+ Misschien kun je je verhaal kwijt in het fototopic? Ik weet niet... Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is allemaal!
Een hele peer op en zelf uit een beker drinken _O_
We hebben helemaal geen foto's gemaakt :@ -O-
pi_95433107
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:59 schreef Vlindur het volgende:

[..]

We hebben helemaal geen foto's gemaakt :@ -O-
Schandalig! :(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95433138
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:04 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Schandalig! :(
We doen het gauw over en dan maken we wel foto's :Y

Ohshitsorryditisheulofftopic :@
pi_95433200
Dan duik je toch gewoon de SC in? Weten mensen die het willen weten hoe het was bij deze ook dat het in de SC te vinden is :)

Vicky yaaaay! *O*

Ca.ra wat fijn dat je er al wat aan had.

Mn grote dreutel hier was wat zielig weer. We hadden de recepten voor forlax herhaalt maar ik had er geen rekening mee gehouden dat de apotheek om 1 uur sluit op zaterdag. Vet stom natuurlijk, dus ze heeft zaterdag en zondag geen forlax gehad. En dus ook niet gepoept -O- en kei buikpijn en maandag een hele dikke harde keutel. Echt ik vind het zo sneu weer. En ook een beetje ontmoedigend want hoe moeten we ooit zonder forlax aan de gang dan?
We zijn bezig met afbouwen maar we merken adt zelfs van 2 mg minder (12 ipv 14mg) de boel gelijk alweer fors dikker wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95433265
Hè wat vervelend Huup. Ze kan er kennelijk nog écht niet zonder. Is het schadelijk om het langer te blijven gebruiken?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 10:13:03 #22
5428 crew  miss_sly
pi_95433365
Wat sneu voor Amélie! is forlax iets dat moet worden afgebouwd, of zouden jullie dat prettiger vinden maar is daar niet direct een noodzaak toe? Ik ken het niet, dus heb geen idee of ik een domme vraag stel. Zo ja, excuses ;)

Wij hadden gisteren ook een grote sprong, vond ik. Mijn schooenvader was gisteren geweest ipv schoonmoeder, want die was ziek. Toen ik thuiskwam wilde Senna eerst knuffelen en kussen natuurlijk O+ Toen keek ze me aan en zei: Opa Paul leuke dag uhhad :o Ze doet tegenwoordig echt een (erg kort :P ) verslag van de dag. Dan vertelt ze "Senna schommelt" "peeltuintje park" Zo geweldig vind ik dat O+
  woensdag 13 april 2011 @ 10:17:27 #23
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95433506
Miss, je PM-box is vol..

Ehm, hoi :) Stef en Rienk hebben gisteren écht zo lief gespeeld met z'n tweetjes, echt té cute! Stef maakt nu ook allemaal geluiden weer die hij eigenlijk niet meer maakte, omdat Rienk dat telkens deed O+ Vriendjes O+

Amélie'tje, gadver zeg, wat vreselijk naar.. Huup, was het niet Buuv (of Lily?) die zei dat ze voor haar zoon járen ook zulk spul nodig had, maar dat het uiteindelijk wel goedkwam? Dikke :* joh, wat naar zo..

Nog even dikke *O* voor Rienk trouwens, haha, wat goed!

En voor Vicky nóg dikkere *O* *O* *O* Oh meis, wat fijn! Kunnen jullie ook eindelijk even een beetje bijslapen, jeetje zeg!
3!
pi_95433547
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
Hè wat vervelend Huup. Ze kan er kennelijk nog écht niet zonder. Is het schadelijk om het langer te blijven gebruiken?
nee helemaal niet. (gelukkig!)
maar je hebt wel iedere keer een recept van de kinderarts nodig en ze moet gemonitord blijven, dus eens in de zoveel tijd erheen. Zelf betalen is geen optie, een dosering van 2 maanden kost ongeveer 300 euro dus we hebben wel een recept nodig en zijn daarmee afhankelijk van t oordeel van de kinderarts.

Miss het gaat ons helemaal niet om wat wij prettiger vinden, het moet uiteindelijk wel geprobeerd worden om af te bouwen omdat het natuurlijk wel een onnatuurlijk iets is en het de bedoeling is dat ze zelf gaat poepen, dus we moeten dat wel (onder begeleiding van de ka) proberen af te bouwen. Maar als ze niet poept zonder dan houdt het wel een beetje op :{

Wat leuk dat Senna zo duidelijk de dag door kan nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 10:47:34 #25
5428 crew  miss_sly
pi_95434405
Ik bedoelde ook niet prettiger voor jullie, maar omdat het prettiger zou zijn voor Amélie dat het zelf lukt, zonder forlax. Ik zeg het weer helemaal verkeerd en zo bedoel ik het uiteraard niet.
pi_95434471
Ok, duidelijk verhaal Huup. Bij Amélie zijn de klachten toch begonnen na het stoppen met de BV? Of had ze het daarvoor ook al? En hoe gaat dat nu met Elin?
pi_95434754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedoelde ook niet prettiger voor jullie, maar omdat het prettiger zou zijn voor Amélie dat het zelf lukt, zonder forlax. Ik zeg het weer helemaal verkeerd en zo bedoel ik het uiteraard niet.
snap ik wel, ik bedoelde ook meer te zeggen dat wij móeten proberen af te bouwen eens in de zoveel tijd, vergelijk het maar met kindjes met kma die eens in de zoveel tijd een provocatie door moeten om te zien of ze nog steeds allergisch zijn, anders krijgen ze geen nieuwe machtiging voor pepti.

Sorbo nee joh gekske :D Amélie is met grofweg 11 weken oud helemaal gestopt met poepen. Na 3 weken afwachten en "dat is normaal bij bv" zijn we naar de huisarts gegaan.
Aanvankelijk ging het wat beter op de flesvoeding die ze vanaf 11 maanden kreeg, maar dat was na 3 weken ook weer over.

Elin poept erg weinig maar wel dagelijks.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 11:00:18 #28
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95434829
Huup, wat sneu voor je dame. Bah...

Miss, lief die verhaaltjes van Senna! Wat gaan ze toch ineens hard. Onze kinders. Nog 3 weken en dan is mijn vent gewoon al 2 jaar!!

Vanmorgen moest ik zo met hem lachen. Hij was met lief beneden en ik was boven aan het aankleden. Komen ze naar boven, vertelt lief dat ze zo moesten lachen, want Joep was een het spelen, draait om en stapt zo op zijn autootje, maar viel heel beheerst achterover. Dus lief staat dat te vertellen en Joep maakt dan nog even de gebaren erbij. Armen omhoog, achterover hangen. Zo van: zo ging het mama!. Heerlijk jong.
Niet mieten! Door gieten!
pi_95435094
Oh Huup, dan zat dat helemaal verkeerd in mijn hoofd (heb ik wel vaker ;) ).

Haha Seilram, hij wilde het verhaal van zijn vader even kracht bijzetten!
pi_95435135
Huup, wat zielig zeg -O- Moet ook echt wel pijn doen...

Net bij CB geweest, 82 CM 10,5 KG.
En de arts was helemaal fan van hem :D
Zij: hij loopt goed zeg! *O* wat een lekker ventje! Hij is wel wat smal voor zijn lengte (en ik vind het zo'n bollerd :') Leander ook even gewogen, die is één kilo zwaarder) Cpommuniceert hij ook: ik: mweh, niet echt... Een woordje of 10? Zij: nou, bij 18 maanden moet hij er drie kunnen, komt wel goed denk ik :+

Maar verder goedgekeurd :)
pi_95437656
Huup wat zielig zeg! Dat moet ook echt wel pijn doen, arm ding.

Leander goedgekeurd *O* Hij is langer dan Wolf :D (of misschien even lang)
en leuk om te weten dat ze met 18 mnd 3 woordjes ''moeten'' kunnen!. Had ik het laatst met Twinkly nog over dat ik hier bij het CB nog nooit iets heb hoeven laten zien met Wolf, of dat ze wat proberen bij hem wat hij kan, zoals anderen hier de pincetgreep of een lijstje moeten maken met woordjes e.d
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95437734
82 cm :o Jullie hebben een reus :Y Althans, in mijn ogen toch ;)

En op 18 maanden 3 woorden? We hebben nog véél tijd daarvoor :Y Vind ik wel fijn om zo eens de statistieken te horen.

In de krant las ik gisteren dat kinderen tegenwoordig veel later gaan kruipen en lopen in vergelijking met vroeger. Het zou blijkbaar veel kunnen te maken hebben met de acties die ze houden tegen wiegendood waarbij aangeraden wordt om kinderen op hun rug te laten slapen. Het is dat we natuurlijk moeilijk kunnen vergelijken, maar Thomas zat wel veel vlugger dan dat hij kon kruipen enzo. Dus zo gaan we wel mee met de statistiekjes.
pi_95437926
Klinkt wel logisch Leonieke!
Florian heeft helemaal niet gekropen, bilschuiven, staan, lopen was het hier.
Kon de arts nog zien, hoewel hij nu niet meer bilschuift is zijn ene bil nog steeds iets dikker en gespierder dan de andere :D Trekt al wel mooi bij.

Ze was niet zozeer verbaasd dát hij liep op 14 maand, maar meer hoe stevig hij liep en met zijn handjes langszij ipv vooruit of opzij, Dat betekent dat ze 'zeker' lopen blijkbaar :)
pi_95437987
Als ik straks op het CB een lijstje moet laten zien met de woorden die Isabeau kent neem ik gewoon de dikke van Dale mee :P

Fijn dat hij het zo goed doet Free!

En Leonieke, dat zou best eens kunnen kloppen, interessant!
pi_95438129
Mja, Thomas liep hier al goed rond aan tafel, zetel, stoelen, in zijn park, ... nog voor hij kon kruipen. Ik herinner me nog dat ik op 9maanden bij Kind&Gezin zo trots was dat hij al een tijdje zo kon wandelen en toen werd er me toch wel duidelijk gemaakt dat hij eigenlijk moest kruipen en dat ik hem daar moest in stimuleren.
Bij het op de rug liggen, oefenen ze (volgens het artikel) meer hun buikspieren om recht te zitten ipv hun armspieren (en nog andere waarvan ik de naam vergeten ben) om op hun knieën te zitten als ze op hun buik liggen. En "men" hoort ook vaker dat kinderen gewoon niet op hun buik willen liggen (zoals bij Thomas, die begon direct te krijsen).

En amai, op 14 maand al zo zeker lopen. Ik vind het nog steeds heel erg indrukwekkend, hoor free :Y
En grappig van die bilspieren :D
pi_95438189
En een vraagje aan de mama's waarvan de kids ook naar crèche of onthaalmoeder gaan. Doen jullie kindjes daar ook meer dan thuis? Het zijn maar domme voorbeelden, maar Thomas neemt daar bv standaard zelf zijn beker met handvatten vast en drinkt alleen (thuis moeten wij hem altijd vasthouden) en loopt hij blijkbaar vaker alleen (hier zijn we thuis nog niet verder geraakt dan 3 stapjes).
Ik vraag me echt af hoe het komt :?
pi_95438216
Mikael wilde ook nooit op zijn buik. Die ging ook niet kruipen. Zitten kon ie wel al zelf met 6 maand ofzo. Lpen met 13 maand.
Leander lag altijd op zijn buik. Die kroop ook al vroeg maar liep ook met 13 maand dat je zegt dat ie goed loopt.
Bij Mikael kun je nog steeds bepaalde motorische achterstanden zien. Binnenkort heeft ie screening van fysio!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95439202
Amélie kon vrij vroeg zelfstandig zitten, ze liep met 13 maanden. Elin is een buikslaper en erg sterk in rug/arm/nekspieren dus ik ben benieuwd of ik straks verschil zal zien :D

Freecell wat goed zeg je kleine grote menneke O+ *O*

En die woordjes, daar is hier op het CB helemaal niet eens naar gevraagd verder. We kwamen toen ook tot een stuk of 10 maar het is uberhaupt niet ter sprake gekomen. Inmiddels is het aantal woorden in een maandje tijd ongeveer zeker vertienvoudigd.

Leonieke ik had dat wel eens gelezen ja dat dat normaal is. Omdat kindjes daar in een groepsdynamiek zitten met veel meer kindjes en ze dus niet bij alles geholpen kunnen worden zijn ze automatisch zelfstandiger. Wanneer ze thuis zijn kunnen ze wel geholpen worden en dus willen ze dat ook graag.
Ik zou zeggen dat als hij het daar kan, dat hij het dan thuis ook kan. Als je het niet vervelend vindt om zijn beker vast te houden maakt het natuurlijk niet uit maar anders zou je best kunnen overwegen om dat gewoon niet meer te doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95439299
Rienk liep vanaf 11 maanden O+ Hij rent nu :Y (bijna 16 maanden)

'goed' praten doet hij nog niet, 'heit' en 'die' en verder wijzen en gillen. Dat snappen we prima :')
pi_95439740
Mart liep ook met 11 maanden en begint nu ook te rennen :D Zo leuk, dan roep 'mama gaat jouw pakken' en dan rent ie joh. Zo grappig gezicht.

En 3 woorden met 18 maanden, nou dan blijf ik maar hoop houden hier.
Al moet ik natuurlijk geen voorbeeld aan Isabeau nemen, kleine kletskont!
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 13:22:56 #41
5428 crew  miss_sly
pi_95439999
Ik laat Senna gewoon zelf tegen de CB arts vertellen hoe het met haar gaat :+

Senna heeft wel gekropen, maar niet fanatiek. Ze liep vast met 9 maanden ofzo. Ze liep los en meteen goed een week voor haar eerste verjaardag. Ze is altijd sterk geweest in haar nek en armen, vond op de buik liggen ook wel prima en rolde zich ook regelmatig om.

leonieke, Senna doet op het kdv ook wel dingen zelf die ze thuis niet doet. Als ik iets bemerk, gaan we dat thuis ook proberen in te voeren. Maar ik zie ook grote vooruitgang met sommige dingen die echt van het kdv afkomen, zoals het eten met vork of lepel. Dat gaat echt zo goed, dat pikt ze echt op het kdv op :Y
pi_95440112
Minke is van tijgeren naar staan gegaan en daarna pas gaan kruipen en daarna (met 12 maanden) gaan lopen. Vorige keer bij het CB was ze aan het voetballen in de wachtruimte, dat vonden arts en receptioniste wel erg grappig om te zien (toen 15 maanden)...
Praten gebeurd hier nog niet heel veel denk ik steeds, maar als ik goed op let probeert ze wel heel veel, vooral napraten... Maar hoe meer ik erover denk, hoe meer ik eigenlijk denk dat ze al best wat probeert, maar DIES! is wel het meest gehoord in huis... inclusief wijzend vingertje en dwingende blik }:| En Pa is nu ook nieuw... iemand een idee wat het is?
  woensdag 13 april 2011 @ 13:30:23 #43
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95440299
Iemand vroeg wat je dan bespreekt op zo'n peutercursus. Gisteravond was voornamelijk een voorstel-avond, waarin je mocht vertellen wat je hoopt te leren, waar je mee worstelt of mee zit met je dreumes/peuter, maar ook wat de leuke kanten van de peuterleeftijd zijn. De leidster heeft in het kort uitgelegd wat de basis is van het programma (steunen, sturen, stimuleren) en de drie komende avonden zullen ieder een van die thema's uitgebreider behandelen. Dan volgt nog een afsluitende avond waarin we als groep zelf een thema mogen kiezen om uit te diepen.
Ik vond vooral ook de verhalen van de andere ouders leuk,

Als huiswerk moeten we een zelfobservatie doen, en alles noteren wat we in ongeveer tien minuten tegen ons kind zeggen. Wordt vervolgd over 2 weken...

Huup, wat naar dat Amélie weer zo'n last had. Volgende keer gewoon naar de dienstapotheek gaan joh! Daar is ie toch voor.
Trekt het wel snel weer bij als jullie weer beginnen met de forlax?

Ik ben wel een beetje jaloers op al die kletsende kleine meisjes hoor! Hier groeit de woordenschat (misschien soms ongemerkt) ook wel, maar bij lange na niet zo als bij jullie.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95440725
Rienk, wat leuk een dagje met Stef!!
Weigert hij anders fruit? Dyon geniet er juist van, maar die heeft weer moeite met andere dingen ;)

Huup, wat sneu dat ze dan zoveel last heeft zeg. Uit de onderzoeken was niets gekomen toch?

Senna, wat knap (en handig) dat je de dag al kan beschrijven :D

Free, netjes toch zn lengte en gewicht. Ik denk ongeveer dezelfde cijfertjes als Dyon :)
En 10 woordjes is al goed!! Zo even uit m'n hoofd zegt hij hier alleen papa, mama, die, ohoh, bal, buiten, bah. Vooral 'bal' horen we erg vaak. Hmmzz als ik zo tel kom ik misschien ook nog wel bijna aan de 10 ;)

Ik las positieve berichten over doorslapende kids, zoals Tess. Wat fijn zeg!
Hier helaas geen doorslaapnachten meer. Zal wel weer goedkomen, op het moment komen er 3 tanden/kiezen door dus zal er wel mee te maken hebben. Gisteren moest ik hm ook eerder van het KDV ophalen vanwege koorts.
pi_95441613
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen probleem om zijn beker vast te houden (is hij toch nog een beetje mijn kleine baby O+ ) maar ik zou hem wel eens graag echt zien rondstappen O-) We horen nu al een paar dagen: "tgoh, en Thomas heeft weer flink rond gestapt, hoor :Y " Maar ik wil dat wel eens filmen :D Hoe bedoel je, miss ongeduld? :')

Maar nieuwe dingen starten we ook wel meestal bij de onthaalmoeder (vlees eten, fruit in stukjes eten, ...) dus ik vermoed dat hij ook daar zal leren om met een vorkje of een lepel te eten :) Gisteren mocht hij voor de eerste keer zijn fruit zelf uit een potje eten. Dat is niet zo goed gelukt :+
pi_95442417
Hier gaat soms ook iets beter op het kdv dan thuis. Bijv. het eten. Hij eet daar wel soms een hele boterham op, terwijl het hier meestal hooguit bij twee stukjes brood blijft.
Ze worden denk ik door andere kindjes gestimuleerd. Zo ook met een beker vasthouden denk ik.
En de eerste echte losse stapjes waren hier ook op het kdv...

Gisteren toevallig 10 minuten gesprekje gehad, maar er was niets bijzonders, hij doet het gewoon erg goed :P Knutselen vindt hij nog wel erg wennen, iets aan zn handen (lijm, verf) vindt hij niet zo leuk (zelfde heeft hij met zand).
pi_95442876
Thomas doet dus blijkbaar heel normaal: beetje extra presteren bij de onthaalmoeder en zich thuis laten dienen ;)

Wat is een 10 minuten gesprekje eigenlijk?

We hebben trouwens ontdekt dat Thomas geen problemen heeft met in het gras te stappen, maar hij wil er niet met z'n handjes aankomen :D (als hij in het gras zit, liggen zijn handjes dus ook steeds netjes op zijn benen) Daar gaat mijn idee dat hij later de tuin kan onderhouden }:| :D
  woensdag 13 april 2011 @ 14:35:44 #48
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95443086
Tess lekker geslapen meid *O*
Lars en Thomas :*
Amelie ik hoop zo dat het poepen binnenkort eens fijner gaat voor je, ook zonder hulp van medicatie :*

Hier word er voorgelezen voor het slapen gaan op ons bed, verder tussendoor zodra Roy met een boekje aan komt zetten.
Ik heb nu een dierenverhalenboek 365 korte verhaaltjes, verder alles van kleine en grote beer, kikker,bumba, en nu gaan we lekker slapen.

Dingen aanwijzen enzo doet Roy nog niet.
En met 18 maand nou daar zitten wij nog heel ver vandaan en hier zijn we de 20 maand gepasseerd, ik zal wel eens proberen filmen wat er hier afgebrabbeld word. Kun je nog geen soep van trekken.

Over dat eerst kruipen en dan pas lopen heeft te maken met de houding, we hebben dat geleerd bij de fysio, juist als de kinderen goed leren kruipen, kunnen ze straks veel rechterlopen.
Roy krijgt daarom steeds oefeningen waarin hij veel met obstakels leert kruipen, dus bv over een groot stoffenblok kruipen, over je benen kruipen, waarbij hij heel duidelijk 1 been en 1 arm lang maakt en zijn andere arm en been kort houd.
En ook de mannier van "vallen"leert hij, dus het afzetten met arm of voet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95443132
Leonieke, dat komt vast nog wel goed hoor, met dat gras ;).

Iris is op het moment heel erg grenzen aan het opzoeken. Ze is erg ondeugend, maar ook heel boos/temperamentvol als je zegt dat iets niet mag.
Het is een beetje jammer dat ik het niet zo goed kan hebben... :{
Fake it till you make it...
pi_95443206
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef Nijna het volgende:
Leonieke, dat komt vast nog wel goed hoor, met dat gras ;).
Ik hoop het, of we moeten nog een tuinman aannemen om onze tuin te onderhouden ;)

Maar het is ook normaal hoor, hij heeft nog maar 2 keer in het gras gezeten. Het zal wel gewoon raar aanvoelen :)
quote:
Iris is op het moment heel erg grenzen aan het opzoeken. Ze is erg ondeugend, maar ook heel boos/temperamentvol als je zegt dat iets niet mag.
Het is een beetje jammer dat ik het niet zo goed kan hebben... :{
Ik vind dat laatste eigenlijk ook echt niet leuk. Als Thomas iets niet mag, kan hij echt zo roepen. Hatelijk vind ik het :(
  woensdag 13 april 2011 @ 14:46:57 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95443606
Ach vergeet ik helemaal te reageren op Rocabella, hier hebben wij ook een poosje en soms nog steeds een bijtende slaande en hysterische kleine man in huis.
En ook hardleers, en ook heel zielig of lief aankijken als je hem er streng op aanspreekt.
Schoffies zijn het ;)

Iris 8-)
pi_95445218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:30 schreef leonieke het volgende:

Wat is een 10 minuten gesprekje eigenlijk?

Een evaluatie van hoe het gaat.....en dat dus in 10 minuten ;) Ook wel 'oudergesprek' genoemd, misschien zegt dat je wel iets.
Op school hebben ze het hier 3x per jaar, na ieder rapport. Op het KDV hier 2x per jaar een 10-minutengesprek, met een leidster.
pi_95445331
Ah, ik denk niet dat wij dat hebben. Maar het afzetten en ophalen van Thomas is wel vrij uitgebreid (makkelijk 10minuten tot een kwartier per keer).

Maar het is natuurlijk altijd leuk om te horen dat je dreumes het goed doet :Y
pi_95445414
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:27 schreef leonieke het volgende:
Ah, ik denk niet dat wij dat hebben. Maar het afzetten en ophalen van Thomas is wel vrij uitgebreid (makkelijk 10minuten tot een kwartier per keer).
Bij een onthaalmoeder zal dat ook wel anders zijn :)
Hier is het eigenlijk ook een beetje dubbelop, want inderdaad hoor je bij het ophalen ook wel hoe en wat.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:34:14 #55
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95445723
Heeft iemand hier al eens gehoord van dr. Harvey Karp of het boek 'the happiest toddler on the block'? Een collega vertelde me er gisteren over, en het klonk wel interessant. Ik krijg binnenkort het boek van haar te leen.
Een van de basispunten, voor zover ik heb begrepen, is dat een peuter, vooral als hij emotioneel is, nog heel basaal/onontwikkeld/holbewoner-achtig reageert. Als het om een positieve emotie gaat, dan gaan we daar als ouders vaak in mee (jaaa, goed gedaan! goed gedaan! knap hoor! --> korte, simpele zinnen, herhaling) maar als het om iets negatiefs gaat dan gaan we ineens heel erg kalm doen en proberen met het kind te redeneren.

Er staan op youtube wel wat filmpjes waarop hij het zelf beter uitlegt:

Ik vind het in ieder geval logisch klinken en ben benieuwd wat er verder nog in het boek staat. Ik ga er eens mee aan de slag met Thomas.

Gezien de hele recente discussie weet ik niet of dit nou hier mag of dat mensen zich dan aangevallen gaan voelen ofzo. Is het zo goed, moet het in het nieuwe opvoedings- en keuzetopic of moet ik een opvoedboekentopic aanmaken? Ik vind het namelijk itt sommige anderen hier wel leuk om opvoedboeken/ideeen te lezen en daar mijn gereedschapskistje verder te vullen. Dat is op geen enkele manier aanvallend bedoeld naar de mensen die het liever op gevoel en uit eigen ervaring doen. Alleen maar respect als je zo zeker in je schoenen staat.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95445831
Even voor mezelf: ik heb er geen probleem mee als het hier zou komen te staan, maar anderzijds lijkt een apart "opvoedboekentopic" ook wel leuk. Het maakt het alleszins makkelijker om nog eens iets over terug te lezen. Zo ben ik ook al op zoek geweest achter info over "how to talk to", maar dat staat ook over redelijk wat topics verspreid, dat het niet zo makkelijk is om alles terug te lezen.
Maar ik heb er zelf nog niets over gehoord :N
  woensdag 13 april 2011 @ 15:37:13 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95445869
Het zegt mij niets Ca.Ra zal die filmpjes wel eens bekijken want het klinkt wel interesant.

Zo ook die peutercursus trouwens, ben benieuwd hoe en wat.
Leonieke en dat gaat over hoe je moet communiceren met je kind? ofzo
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 15:45:44 #58
5428 crew  miss_sly
pi_95446320
Ca.ra, waren jullie samen naar de cursus of was je alleen? En waren het allemaal stellen?
pi_95446406
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:37 schreef _Bar_ het volgende:
Het zegt mij niets Ca.Ra zal die filmpjes wel eens bekijken want het klinkt wel interesant.

Zo ook die peutercursus trouwens, ben benieuwd hoe en wat.
Leonieke en dat gaat over hoe je moet communiceren met je kind? ofzo

Ja, maar het leek me interessant om de ervaringen nog eens na te lezen voor ik beslis of ik het nu effectief zou kopen of niet :)
pi_95449371
Ca.ra, het klinkt we interessant... ik heb dat 2e filmpje even zitten kijken.

- korte zinnen
- herhalen 5 tot 10 keer
- met dezelfde "energy"/intonatie als zij gebruiken

Best het proberen waard... ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 17:00:08 #61
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95449991
Het was gemixt, in onze groep zijn het 2 stellen (waarvan 1 man wat later binnen kwam en het ander is een gescheiden stel, maar die tel ik nog maar wel als stel) en 3 mama's. De andere groep was wat groter, met 3 stellen en 3 mama's.
Ik was alleen, mijn man kan sowiezo 2 van de avonden niet komen en maakt ook lange dagen, dus die had ook niet zo'n zin om er nog een lange avond achter te plakken. Ik spijker m wel bij op de belangrijke punten, over dat soort zaken kunnen we altijd goed praten.
Ik had het fijner gevonden als hij wel mee zou komen, vooral omdat hij zelf dan ook zijn vragen/inzichten kwijt kan maar ik moet zijn besluit om niet te komen ook respecteren vind ik.

Thomas heeft al twee explosieve poepluiers gehad vandaag, en zit inmiddels in zijn derde schone broek. Eigen schuld, had ik hem na een week slecht eten gisteren maar geen kidneybonen moeten geven he.,,,
  woensdag 13 april 2011 @ 17:01:46 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95450068
Ik heb met de Karp-methode net een ik-wil-een-tweede-soepstengel-aanval weten af te slaan, dus ik ben voorzichtig positief. *O*
pi_95450255
ik ben mijn dreumes kwijt :'(
Hij heeft weer een groeispurt lijkt het wel en aangezien ie niet al te veel babyvet had, is het nu net een lange peuter ipv dreumesje. Helpt ook niet dat ie met zijn stoelen (van die houten kleuterschool exemplaren) loopt te sjouwen en ook nog meldt dat ie met de siets naar opa en oma gaat. Hij lijkt ook wel 'ouder' in zijn bewegingen. Raar he, hoe dat ineens kan opvallen na een middagslaapje...

Ca.ra, die methode klinkt leerzaam, ik ga eens even kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95450571
oja nog een vraag: doen jullie kindjes momenteel ook zo weinig met speelgoed? Driekus is de hele dag druk met vanalles en nog wat, met bloempjes in het gras, met kletsen, met de stoelen, met de konijnen. Eigenlijk met alles behalve zijn speelgoed. Dat staat hier werkeloos te zijn.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:43:59 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95451763
herkenbaar Mefke; Evie vindt tijdschrijften, folders, bestek, pannen, sleutels etc etc.. veeeeeeeel boeiender op het moment.
pi_95452072
och ik kan me herinneren dat mijn moeder daar al over mopperde :D "ik koop van alles voor jullie en waar spelen jullie mee...?? pollepels en wasknijpers }:| "

Dreumesjes vermaken zich wel, ik koop speelgoed hier vooral omdat ík het leuk vind :+
of omdat ze speelt met iets waar ze niet mee mag spelen van mij, dan koop ik een imitatie-versie.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95454978
Iris is vaak zoet met in elke hand een blaadje van de klimop... en dan de tuin door banjeren.
Mefke, gek he dat ze dan ineens zo veranderen!
pi_95455301
Ow, hier inderdaad ook vrij weinig met speelgoed, haha :D Wle met groter speelgoed, fietsje van Leander, loopauto, dat soort dingen, maar het kleinere speelgoed doet momenteel niks ;)

Ik moet sowieso weer gaan opruimen, het is teveel...
pi_95456620
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:50 schreef huuphuup het volgende:
of omdat ze speelt met iets waar ze niet mee mag spelen van mij, dan koop ik een imitatie-versie.
En daar vervolgens dan niet naar omkijken }:|
pi_95457393
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:27 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En daar vervolgens dan niet naar omkijken }:|
oh haha tot nu toe was al het imitatie-speelgoed hier een groot succes :D
Maar goed, het zijn dan ook wel dingen waar ze écht niet aan mag zitten van mij in de echte versie dus ze krijgt geen ander alternatief.

Denk aan een pop ipv het gesjouw en gesjor aan Elin :P en ze heeft nu een theeserviesje en dat vindt ze helemaal het einde.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 19:43:58 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95457599
Mefke, hier idem dito hoor :Y
(sleutels, steentjes, bestek, etc.)

Ehm Ca.ra, ik heb zojuist na het badderen even de methode deels geprobeerd. Alexa krijgt altijd driftbuien als ze na het bad aangekleed moet worden.
Dus ik ging a la caveman "Je wilt niet aankleden je wilt niet aankleden, mama gaat aankleden , mama gaat aankleden, Je wilt niet aankleden je wilt niet aankleden, mama gaat aankleden mama gaat aankleden". Manlief stond zo: :') :X :? , en ik voelde me net een idioot, maar Alexa ging zonder morren liggen en werd binnen een minuut aangekleed _O- terwijl ze a la cavemen terugpraatte: "kleeje kleeje kleeje kleeje kleeje kleeje" . _O_ . Eens kijken of het met haar andere driftbuien ook werkt :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95457759
Haha Takkem, ik zie het helemaal voor me :D
pi_95457981
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef freecell het volgende:
Haha Takkem, ik zie het helemaal voor me :D
dat dus :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95458818
Takkembah, ik zie het ook voor me... Maar als het werkt ga ik het ook proberen denk ik ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 20:10:45 #75
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95459134
Fijn dat het werkte Takkembam :) heb er helemaal een beeld bij ;) hahaaa.

Huup; dat imitatiespeelgoed dat werkt hier niet, ze wil hier alleen het echte werk. Dus altijd MIJN laptop, en MIJN sleutels. (zelfs die van vriendlief voldoen niet ;)).

Karin, hoe gaan je kids om met het klussen en verhuizen? wil het allemaal een beetje?
pi_95459522
Takkembah, jammer dat dáár geen beelden van zijn! :D

Ik heb net de filmpjes bekeken en 't is op zijn minst het proberen eens waard. Grappige benadering!
pi_95459687
Ondanks alle kontsternatie :D lurk ik hier met nog heel veel plezier mee :Y

Al die kleine en grote ontwikkelingen, ik houd ervan.
pi_95459785
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
Fijn dat het werkte Takkembam :) heb er helemaal een beeld bij ;) hahaaa.

Huup; dat imitatiespeelgoed dat werkt hier niet, ze wil hier alleen het echte werk. Dus altijd MIJN laptop, en MIJN sleutels. (zelfs die van vriendlief voldoen niet ;)).

Karin, hoe gaan je kids om met het klussen en verhuizen? wil het allemaal een beetje?
Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.

Levert aanvankelijk uiteraard flink verzet op, want ze wil per se die, maar uiteindelijk gaat ze dan toch met het speelgoed spelen. Misschien ook omdat ik er wel consequent in ben, ze mag niet de ene keer wel en de andere keer niet zeg maar, dus de boodschap is duidelijk voor haar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95459824
ik lurk ook even mee want we hebben hier weer een dreumes die gilt dat ze niet wil slapen. heb zo'n idee dat de cavemen methode hier wat minder bij werkt :P
  woensdag 13 april 2011 @ 20:27:19 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95460145
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.

Levert aanvankelijk uiteraard flink verzet op, want ze wil per se die, maar uiteindelijk gaat ze dan toch met het speelgoed spelen. Misschien ook omdat ik er wel consequent in ben, ze mag niet de ene keer wel en de andere keer niet zeg maar, dus de boodschap is duidelijk voor haar.
Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.
Sleutels ben ik iets minder consequent in.
pi_95460402
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.
Sleutels ben ik iets minder consequent in.
Ja ik heb een keer te vaak mn sleutelbos onderuit de prullenbak gevist terwijl ik echtechtecht de deur uit moest naar een afspraak :') }:|

Oh jee Schaap... succes!
En probeer het eens, waarom niet, je merkt vast snel genoeg of het werkt. Unleash your inner caveman :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:39:39 #82
5428 crew  miss_sly
pi_95460999
Al een paar dagen op rij is het naar bed gaan een klein groot drama. Ze gaat niet slapen. Ze gilt en huilt en je krijgt haar niet eens in bed. Dan komt ze weer naar binnen, gaat gezellig spelen en als we het dan om half 10-10 uur nog een sproberen, lukt het wel en slaapt ze zo. Schaap is nu op voor de tweede ronde, ik ben benieuwd.
pi_95461165
Miss, hoeveel slaapt ze overdag?

Hier is het inslaapdrama drastisch gereduceerd :D Zaten we eerst ruim een half uur tot een uur op de gang bij haar kamer, nu was het nog geen 10 minuten!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95461233
Het lijkt erop alsof ze aan het begin van de avond gewoon nog niet moe is, Miss. Al eens geprobeerd om d'r middagdutje in te korten of over te slaan?
pi_95461361
miss sly, ik weet dat je het niet waardeert, maar waarom laten jullie om te beginnen toe dat ze weer naar binnen komt? als ik jou kind zou zijn zou ik ook niet willen gaan slapen hoor! want als ik maar genoeg klier (eruit komen, huilen, korton: draken) mag ik eruit ern gaan papa en mama met me spelen *O*

hoe doen jullie dat nou eigenlijk precies? is er een echte vaste bedtijd? wanneer mag ze wel of niet uit bed als ze daar al in ligt? heeft ze speeltjes op bed? kan ze uit bed zelf?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:51:24 #86
5428 crew  miss_sly
pi_95461732
Ik wil die discussie echt niet nog een keer aan. We doen het zoals we het doen en dat gaat meestal goed en soms niet. Klaar. Ze kliert niet, ze draakt niet, ze kan niet slapen.

Ssserpente, ze lijkt idd helemaal niet moe te zijn. Toch slaapt ze dezelfde dagen dat ze nu 's avonds moeite heeft ineens 's middags ook minder goed. Maar als ze om half 10-10 uur naar bed gaat, slaapt ze zo en slaapt ze door tot tegen 7 uur de volgende dag, in haar eigen bed. Dus ik weet niet wat het is, het lukt even wat minder. We zullen eens kijken of we wat beter kunnen verduisteren, misschien helpt dat.
pi_95461979
Dat zou ook wel eens kunnen helpen inderdaad. En sommige mensen hebben nu eenmaal minder slaap nodig dan anderen. Of ze is een echt avondmens.
pi_95461982
Miss, idd misschien een verduisterend rolgordijntje achter de gordijnen hangen Amber had ook inslaaproblemen toen ze jonger was en daar hielp het gordijntje goed bij

maar hoeveel slaapt ze overdag dan? misschien zoals Ssserpente zegt, slaapje inkorten of proberen over te slaan. TIs het proberen waard denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95462126
Hier hebben we ook zo'n periode gehad, en ze was wel echt moe compleet met gapen en andere vermoeidheidssignalen, maar slapen ho maar. Kan best zijn dat ze bij ons wil zijn, daar wil ik gehoor aan geven, maar wij zijn dus gestopt met haar naar beneden halen. Ze kon bij me op schoot zitten op haar eigen kamertje (met gedimt licht na eerst een verhaaltje te hebben gelezen samen) en daar eventueel in slaap vallen, maar we gaan hoe dan ook, niet naar beneden.

Na een paar dagen met haar op schoot zitten boven is het kwartje gevallen dat we er niet uitgaan om te spelen maar dat je best bij papa en mama mag zijn als je daar behoefte aan hebt. En sindsdien denkt ze meh... laat maar :P ze gaat nu weer als vanouds slapen. Ze ligt nu ook net op bed (onze slaaptijden zijn flexibel en afhankelijk van hoelaat wakker/hoelang middagslaapje enz.)

Het leek er gewoon echt op dat ze een grens zocht. Niet om mij te pesten maar om voor zichzelf duidelijkheid te hebben zo van, wat wordt er wanneer van me verwacht. Wanneer móet ik gaan slapen en hoe rekbaar is dat nou helemaal?
Het leek mij dus het handigst om daar duidelijk in te zijn zodat ze daar een duidelijk "antwoord" op had, een grens zeg maar waar ze van op aan kan en waarvan ze weet waar ie zit en wat ie doet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 20:57:17 #90
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462141
goh wat lastig toch dat dat slaapprobleem zo blijft sluieren Schaap en Miss.. Ik hoop zo dat jullie er achter komen wat nou het probleem is.
Lijkt me erg lastig en vervelend, het klinkt alsof haar biologische klok inmiddels gewend is wat later te slapen. En ik heb echt geen idee wat je daar als ouder nou aan kunt doen...
vermoeidheid of slaap kan je niet forceren he?

Misschien het middagdutje eerder op de dag doen? weet niet hoe laat ze nu slaapt?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:58:07 #91
5428 crew  miss_sly
pi_95462190
Er hangt een verduisteringsrolgordijn, maar dat kiert enorm en dus komt er veel licht binnen. Dus eens kijken of we daar een rails overheen kunnen zetten dat het afdicht.

Ik moet nog aan schaap vragen hoe ze het op het kdv heeft gedaan vandaag, maar gisteren bij opa heeft ze 3 kwartier op schoot in de stoel geslapen :') en maandag bij mij bijna 2 uur in het grote bed, want ze ging niet slapen. Ik zal morgen eens kijken of ze wakker kan blijven. Ze is echt heel gezellig en lijkt niet moe, ook niet aan het einde van de dag. Geen gegaap of in de ogen wrijven ofzo.
pi_95462218
Oh en verduisteren zal waarschijnlijk best wat helpen :Y

Heb je het idee dat ze verder ergens last van heeft? Kan ze wat groeipijn hebben misschien, dat ze in een groeispurtje zit? Tandjes? Iets anders?

Lastig is het ook zulke dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 20:59:50 #93
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95462293
Miss, je weet hoe ik als voormalig weinig-slaap-nodig-kind achter jullie aanpak sta he. Ik ben zo vaak weggezet als verwend nest en mijn ouders versleten voor watjes die over zich heen lieten lopen. Maar als het echt niet gaat dan is het toch niet de bedoeling om er een marteling van te maken?
(zoals ze ook zeggen over slechte eters, dat je vooral moet zorgen dat het gezellig blijft aan tafel)
pi_95462313
Het goede nieuw is dat het bijna half tien is :P

Ze heeft het niet koud toch? Nee, volgens mij zei jij laatst dat Senna het juist heel snel warm heeft.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:00:52 #95
5428 crew  miss_sly
pi_95462357
Volgens mij heeft ze nergens last van, alleen geen slaap. Schaap zit nu alweer een half uur met haar in haar kamer, maar ze is nog volop aan het kletsen. Aan haar stem (nee, nee, nie slapen) hoor ik dat hij zo nu en dan aanstalten maakt om haar in bed te leggen, maar als ze dan zo reageert, gaan ze weer in de stoel zitten en lezen/kletsen/wachten.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:02:02 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462420
Evie wil ook wel eens niet direct slapen, maar weet inmiddels ook dat als ze eenmaal in bed ligt. (en ze is niet ziek, of iets dergelijks). Dat ze er ook niet meer uitgaat.
Dus eigenlijk wordt er hier ook nooit gehuild. Soms hoor ik nog wel een half uurtje gespeel, een rammelend tutje en geklets, maar uiteindelijk kan ze zichzelf gelukkig heel goed in slaap krijgen.
(en smorgens bij het wakker worden gaat het net zo...)
en ik besef des te meer, dat ik echt ongelofelijk blij mag zijn dat dat zo soepel verloopt.

ik zou graag tips geven die echt zouden helpen, maar helaas, zou het niet weten verder...
pi_95462439
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef Ca.ra het volgende:
Miss, je weet hoe ik als voormalig weinig-slaap-nodig-kind achter jullie aanpak sta he. Ik ben zo vaak weggezet als verwend nest en mijn ouders versleten voor watjes die over zich heen lieten lopen. Maar als het echt niet gaat dan is het toch niet de bedoeling om er een marteling van te maken?
(zoals ze ook zeggen over slechte eters, dat je vooral moet zorgen dat het gezellig blijft aan tafel)
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:03:36 #98
5428 crew  miss_sly
pi_95462508
Nee, als ze straks eenmaal slaapt, slaapt ze de hele nacht, zonder problemen. Misschien een keer even wakker, maar ze slaapt dan ook gemakkelijk weer in.

Ca.ra, :* fijn om te horen! Ik weet dat veel mensen onze manier afkeuren, maar wij voelen ons er het beste bij.

Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
pi_95462587
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.

Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:05:09 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462610
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)
ik denk dat dit idd een heel goed punt is... slaap kan je nu eenmaal niet forceren. En als je echt niet moe bent, dan is slapen niet echt leuk.
(en idd zie dan maar eens in slaap te komen...).

Ik heb hier trouwens wel een meisje met kiesprobleempjes, vorige week 2 door, en nu staat de 3e op doorkomen.. en daar heeft ze wel last van hoor. Weinig eten, wat hangerig en sneller in de piepmodus.. sneu hoor.
pi_95462793
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.

Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:08:23 #102
5428 crew  miss_sly
pi_95462802
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.

Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
Prima, dan meld ik het niet eens meer, Het was trouwens schaap die erover begon, niet ik. Maar als ik alleen hier mag melden da thet slapen inet lukt als ik ook van plan ben er op de door jullie aangedragen manieren mee om te gaan, hou ik er mijn mond wel over dicht.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:08:28 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95462806
Wat rot, miss sly. Hier heeft iig het verduisteren goed geholpen, dat kind loopt zo ongeveer op zonlicht. Ik merk ook overdag als de zon schijnt dat ze gewoon geen behoefte heeft aan slaap soms, dus wellicht helpt het voor Senna ook?
Alexa en Seth zijn lief
pi_95462808
Heel herkenbaar, Sorbo. Ik slaap alleen goed als ik er de volgende ochtend niet vroeg uit moet. :(

Miss, het dochtertje van een vriendin doet ook al sinds ze anderhalf is geen middagdutje meer. En dat begon precies zoals bij Senna. 's Middags sliep ze wisselend goed en 's avonds lag ze tot tien uur wakker. Zij heeft toen het middagdutje afgeschaft en sindsdien slaapt ze weer rond half acht 's avonds.

Het vervelende is wel dat ze het middagdutje eigenlijk nog steeds nodig heeft, dus rond de tweede helft van de dag wordt ze moe en dreinerig.

Toch zou ik het in jouw geval waard vinden om het eens te proberen.

Of wil je liever geen tips, maar gewoon even je hart luchten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-04-2011 21:25:44 ]
pi_95462856
Ik zeg niet dat je het niet moet melden. Ik snap alleen echt niet wat je ermee wilt.

Maar
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:10:01 #106
5428 crew  miss_sly
pi_95462881
Misschien gewoon even melden, mijn hart luchten, iets kwijt, whatever. Maar het is goed, laat maar.
pi_95463033
Klimt ze zelf uit haar ledikant, of slaapt ze al in een groot bed Miss_Sly? edit: le-zen!
Wat anderen ook al zeiden: hier helpt het verduisteren heel goed+ een nachtlampje aan doen bij het naar bed gaan. (Maar Wolf was wel echt moe destijds en leek angstig)
Maar als je zelf al aangeeft dat ze gewoon echt niet moe lijkt, zou ik proberen het middagslaapje er helemaal af te laten en dan toch weer proberen een ''normale'' bedtijd in te laten gaan begin van de avond. Steeds rond/tot 21.30 boven zitten is wel erg laat en lang (vind ik dan)

[ Bericht 1% gewijzigd door DustinHenderson op 13-04-2011 21:18:48 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95463322
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.

Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
Nou ja, het zal mijn simpele, rechtlijnige geest wel zijn.

Hart luchten moet natuurlijk altijd kunnen. Sorry als het kwetsend is. Ik moet je misschien ook niet daarmee willen confronteren. Mijn excuses.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:17:39 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95463332
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef miss_sly het volgende:

Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
Oh, tip van andere moeder met lastig slaapkind; In een peuterbedje lukt het niet erbij te gaan liggen. Nouja, het lukt half, en het doet pijn :P. Wij hebben achteraf ook spijt dat we een peuterbedje hebben gekocht, wij wilden een groter bed kopen in het nieuwe huis, maar ik denk dat we daar niet op gaan wachten. Wij hebben nu deze van de IKEA

En daar kan je zelfs zonder kind erin niet goed in liggen. En door het rekje wat er dan weer voor moet heb je ook maar een heel klein gaatje waar je op de rand kan gaan zitten.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95463448
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:

dat doen ze bij mij allebei idd ook heel, heel, heel vaak. zowel overdag als 's avonds. overdag heb ik het trouwens ook niet meer over "slapen", maar over "kom, we gaan eventjes uitrusten"
  woensdag 13 april 2011 @ 21:21:41 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95463616
quote:

dat is dus wat Evie doet, zowel savonds al smorgens, als ze niet direct moe is, of als ze smorgens uitgeslapen is...
De enige keren dat Evie huilde in bed, was toen ze nog honger had snachts en zich aankondigde voor een voeding.
en heel soms heeft ze gedroomd, huilt ze 10-20 seconden en is weer stil.
pi_95463642
En als jullie het helemaal loslaten Miss?
Dus zeg maar pas rond half 10 's avonds het avondritueel inzetten? Dan is voor jullie alledrie de druk eraf misschien?

Ik ben het wel eens met ca.ra hoor, geen slaap is geen slaap, daar ben ik wel vrij makkelijk in. Amélie gaat wat dat betreft gewoon weer eruit en dan proberen we het later nog eens. Je maakt zelf snel zat het onderscheid tussen "iets mis", "duidelijkheid zoeken" of "geen slaap". Wij hebben ze hier alledrie gehad, meermalen en je merkt het echt snel zat, wat dat betreft moet je op je gevoel vertrouwen denk ik.

Ik heb verder geen tips anders dan wat er al gezegd is. Ik zou proberen het kamertje 's avonds goed donker te maken, eventueel tijdens het avondritueel binnen ook de shutters dicht en dat een dag of 2 aan te kijken. Werkt dat niet of niet voldoende dan zou ik toch aan de gang gaan met het middagslaapje.

Schrale troost, hier is het zoals bij die vriendin van Ssserpente, 's avonds slaapt ze tegenwoordig weer prima, maar dat is omdat ze 's middags (nauwelijks) meer slaapt. Die slaap heeft ze eigenlijk nog wel nodig dus rond een uur of 4 is het hier eh... gezellig :P
dvdtje en bankhangen en knuffelen doen wonderen dan.

Nouja goed, dat dus, je hebt er geen klap aan :P sorry.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95464005
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:28:17 #114
5428 crew  miss_sly
pi_95464086
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?

En dan nog maar even hier, want ik heb geen zin om erover te pm-en simmu.
Groofs, ik weet dat je het goed bedoelt, maar dan nu voor eens en altijd: wij voelen ons goed bij de manier waarop we het doen, dus we hoeven echt geen adviezen die neerkomen op laten huilen, niet uit haar kamer halen, etc. Praktische tips over verduisteren, skippen van de middagdut of zoals Kim over het bed zijn uiteraard welkom!

Dan nu ook voor de laatste maal waarom we het zo doen: we willen Senna niet laten huilen. Wij denken dat als ze huilt (zo heftig als ze momenteel doet als ze naar bed gebracht wordt) er een reden voor is, of we die nu kunnen duiden of niet. En als nog niet naar bed gaan, nog even naar binnen gaan, het verschil kan maken, dan doen we dat. Misschien dat we dat in de toekomst nog best veranderen, als ze groter wordt, je echt met haar kunt communiceren, maar nu nog niet.

We hebben een prima bedritueel dat wordt aangepast als we het idee hebben dat het niet meer goed genoeg werkt. De bedtijd is flexibel, afhankelijk van de dag etc.

Huup, dat is misschien wel een hele goede om eerst eens te proberen: gewoon later naar bed gaan. De druk eraf halen inderdaad, want nu zijn we alledrie best lang bezig met het hele slaapgebeuren.

Nou ja, kortom: ik hoefde niet zo nodig advies, ik wilde het gewoon melden. dat zal ik neit meer doen, want kennelijk als wij het op deze manier doen, is het ons probleem ook al vinden we het geen probleem en is het niet de bedoeling dat in het topic te melden. Toch bedankt mensen voor de opbouwende tips en het meedenken binnen ons kader.
pi_95464173
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
Tess slaapt de ene middag een uurtje, de andere middag 1,5 uur en soms 3 kwartier maar we hebben afgesproken haar niet langer dan 1,5 uur te laten slapen. Ze kan soms ook wel eens 3 uur slapen namelijk en dan is het 's avonds bal.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95464177
Miis, voor eens en altijd: ik heb het nog nooit gehad over laten huilen!!!!

En wat is er in vredesnaam mis met in haar kamertje/bedje laten?
pi_95464269
Senna gewoon overdag wat extra rondjes laten hardlopen, ze heeft te veel energie :P ;)
Wel lastig probleem, want 's avonds is het natuurlijk ook wel even heerlijk om wat tijd voor jezelf te hebben. Misschien idd overdag een proberen zonder slaapje? Lijkt me zelf erg vroeg (oudste sliep hier tot 3 jaar 's middags nog), maar je hoort het weleens vaker.

Vanavond hadden we hetzelfde probleem, maar dat vond ik ook niet zo gek omdat hij vanmiddag 3,5 uur geslapen had (wilde hm niet wakker maken aangezien hij wat ziekig was). Hij heeft volgens mij wat in zn bedje liggen spelen, want het gordijn was half in zn bedje getrokken. Na een poosje huilt hij dan wel en meestal betekent dat hier een extra flesje melk er in. Daarna is hij dus ook gaan slapen.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:31:44 #118
5428 crew  miss_sly
pi_95464300
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
pi_95464312
En jammer dat anders denken niet als opbouwend gezien kan worden.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:34:52 #120
5428 crew  miss_sly
pi_95464483
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.

En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
pi_95464484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
zo doen wij het wel bij Tess. We leggen haar in bed (na het ritueel), nemen de dag door, zeggen heel duidelijk: Het is tijd om te gaan slapen Tess .De dag is weer voorbij morgen is er weer een nieuwe dag. Tess zegt dan zelf papa/mama bijzitten. We zitten dan heel even bij haar bed, zeggen dat we weggaan. DOen de deur op het haakje, blijven nog even op de gang staan en gaan dan weg. Dit herhalen we tot ze rustig gaat slapen. Tess laten huilen heeft ook totaal geen zin, die slaat binnen 5 minuten door. Steeds terug gaan om te zeggen dat het bedtijd is helpt wel. Zo weet ze iig dat we in de buurt zijn en daar wordt ze uiteindelijk rustig van.

Miss, Tess zingt/speelt/kletst ook niet hoor als z wakker wordt. Die zet het meteen op een brullen :D
PAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAA UIT!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 13 april 2011 @ 21:36:32 #122
14746 k_i_m
pi_95464582
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit ;). Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel :D.
In my life
Why do I smile
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:38:17 #123
5428 crew  miss_sly
pi_95464674
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit ;). Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel :D.
Whaha, ik zie het voor me :D
Nu zijn wij allebei een stuk kleiner dan jij, dus we kunnen ons in de lengte wat minder bed veroorloven. De breedte daarentegen :P Ik ben wel blij dat je het even aanstipt, want ik ga er dus wel goed opletten dat ik met Senna even ga proefliggen als we een bed gaan uitzoeken :P

Overigens slaapt ze nu.
pi_95464687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:

En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Dyon huilt ook bijna altijd in z'n bedje als hij wakker wordt. Z'n broer had dat ook en dat ging ook vanzelf over. Ik laat hm 's ochtends (hoe vroeg het ook is) ook absoluut niet huilen.
pi_95464724
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.

Alles wat ik hierop zou willen zeggen, zal je alleen nog maar meer kwetsen. Dus ik ben wijs en hou mijn mond (je hebt duidelijk genoeg aangegeven wat je wel en niet wilt horen, I heard you ;) ). Een goedenavond allemaal. :O
  woensdag 13 april 2011 @ 21:41:02 #126
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95464859
Miss een nichtje van mij was precies hetzelfde als Senna en die heeft nog steeds (inmiddels 23 jaar oud) gewoon heel weinig slaap nodig. Die ging (itt Senna) wel gewoon naar bed in het ledikantje maar met de deur open en zat dan echt tot een uur of elf te spelen met haar beren en te kletsen en sliep als baby ook gewoon kort op de dag. Wat ik me nu wel bedenk is dat ze alles gelijksvloers hadden en ik weet niet of het bij jullie ook een mogelijkheid is om het te proberen. Als ze mijn oom en tante alleen maar hoorde was het voor haar al voldoende.

Nu gaat ze eigenlijk ook niet voor 1 of 2 uur naar bed want eerder slaapt ze gewoonweg niet. Ze staat elke morgen om kwart over zeven weer op en is dan ook echt klaar wakker.

Wat ik er enkel mee aan wil geven is dat sommige kinderen nu eenmaal zo in elkaar steken en soms al vanaf baby af aan. Ook diverse homeopaten en artsen hebben geen aanwijsbare reden gevonden voor haar slaappatroon en misschien is Senna ook een meisje die gewoon niet veel slaap nodig heeft.

En er geen probleem van maken maar iets zeggen in de trant van ik weet dat je niet moe bent maar mama/papa zet je even in je bedje en daar mag je lekker in spelen en we laten de deur op en dan kan je roepen als er iets is?

[ Bericht 10% gewijzigd door Books op 13-04-2011 21:47:00 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 21:41:34 #127
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95464898
Miss, ik denk eigenlijk dat je door zoiets niet meer te posten uiteindelijk jezelf én anderen tekort doet. Jezelf omdat er toch tips op komen waar je wat mee kunt, links en rechts ook bevestiging van mensen die in jullie aanpak geloven.
Aan de andere kant kun je met jullie verhaal ook weer andere mensen steunen die in een zelfde situatie zitten.

Ik vind Huup's idee ook goed, gewoon wat later naar bed. Ik weet nog wel dat mijn ouders vroeger altijd zeiden: hoe eerder ze naar bed moet, hoe later ze uiteindelijk slaapt.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:46:28 #128
5428 crew  miss_sly
pi_95465235
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!

Books, ja, dat kan natuurlijk ook gewoon he, dat ze weinig slaap nodig heeft. Ik weet niet in hoeverre slaap en slaappatronen genetisch bepaald zijn of een zekere aanleg doorgegeven kan worden, maar ik heb ook nooit veel slaap nodig gehad en schaap nog veel minder. Zijn moeder slaapt nog veel minder, soms hele nachten niet. Dus misschien zit er zelfs nog wel een stukje erfelijkheid in?

Ca.ra, inderdaad door te vroeg en te hard proberen te laten slapen, gaat het alleen maar moeilijker, want ze raakt echt overstuur.
pi_95465308
ik ging voetbal kijken met Senna net, maar dat hielp ook niet :N
  woensdag 13 april 2011 @ 21:48:01 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_95465325
.

Miss, fijn dat ze nu slaapt en volgens mij heb je best heel helder hoe je dit aan zou kunnen pakken (en ook hoe je t vooral niet wilt). Duidelijk, toch? Succes!

[ Bericht 44% gewijzigd door mikoxx op 13-04-2011 22:12:14 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 21:48:40 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_95465376
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
  woensdag 13 april 2011 @ 21:49:41 #132
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465433
En er geen probleem van maken maar iets zeggen in de trant van ik weet dat je niet moe bent maar mama/papa zet je even in je bedje en daar mag je lekker in spelen en we laten de deur open en dan kan je roepen als er iets is? Misschien nog een optie ergens in de verte en dat zou ik zelf dan niet eerder probeer dan een uur of negen en mocht het werken dan steeds ietsjes eerder maar zou er wel een lange adem voor meenemen zeg maar.

Het zou het wel kunnen verklaren als jullie beide ook niet van het vele slapen zijn dat ze daar ook gewoon wat van meegekregen heeft.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:51:11 #133
14746 k_i_m
pi_95465532
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat doet mijn wederhelft ook wel eens, daar wordt ze nog doller van :').
In my life
Why do I smile
  woensdag 13 april 2011 @ 21:51:23 #134
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465550
Schaap er is toch ook helemaal niets leuks aan voetballen tssss!!!

Mikoxx K. was 19 maanden toen ze besloot dat slapen overdag voor baby's was dus op zich kan het wel, maar E. daarintegen is 2 1/2 jaar en die slaapt soms weken niet en dan ineens weer 3 uur per dag dus wisselt nog een beetje maar de periodes daartussen worden steeds groter. Het klinkt alsof ze gewoon nog niet moe genoeg zijn 's avonds.

Ik heb een poosje gedaan 1 dag wel en 1 dag niet slapen puur om te wennen en dat is goed bevallen bij E.
pi_95465571
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!

Nee hoor, ik begrijp je precies goed. De dingen die ik nl zou willen zeggen zijn precies de dingen die jij NIET MEER wilt horen. Daarom doe ik het dus ook niet. :)
pi_95465580
quote:
ja dat bedoelde ik dus niet hè met dat je je inner-caveman moest unleashen... :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95465660
quote:
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95465689
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
Jezus Mef. Mag ik ook een keer fel zijn ja. o|O

Oh en volgens mij is fel zijn totaal niet het probleem dat naar voren kwam in de discussie. Maar hey, dan zal ik ook dat wel verkeerd begrepen hebben.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:53:40 #139
5428 crew  miss_sly
pi_95465719
Mannen en hun goede ideeen O+ :')

Books, kunnen we ook nog wel eens proberen. Soms wil ze overdag dus wel in bed spelen met een pop of knuffel en dan zogenaamd slapen, maar als je haar 's avonds in bed zet en erbij zegt dat ze niet hoeft te slapen, is ze toch niet blij. Wel goed om te proberen daar verandering in te brengen. Wij wonen trouwens ook gelijkvloers en ze kan vanuit haar bedje als ze een beetje haar best doen zo op de bank kijken :)

mefke, dat zal mijn schuld dan wel zijn, mijn excuses. Ik ben het gewoon zat om me daarover telkens te moeten verantwoorden als ik al talloze keren heb aangegeven dat ik dat niet wil.
pi_95465754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen _O-
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw :{w
pi_95465890
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mijn man kijkt gelukkig niet graag voetbal :P
maar ff zonder dollen... ALs ik iets anders op zet gaat ze alleen maar lopen dollen en rennen. Als ik K3 op zet (bij ons op de slaapkamer) dan ligt ze heel rustig tegen de kussens aan en valt ze soms in slaap :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95465915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Josje is er niet voor niets bijgekomen hè, das speciaal voor de papa's :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 21:57:23 #143
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465999
Ik denk ook alleen maar mee hoor omdat ik het wel herken zeg maar. Is ze misschien niet gewoon toe aan een groter bedje. Ruimte te klein voor haar gevoel misschien of vind ze het onbewust eng in het donker die spijltjes/plankjes? Overdag is het nog te overzien natuurlijk maar 's avonds niet.
pi_95466048
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95466330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
Zonder een blik aan discussie open te willen trekken zit hier op zich wel wat in.
Een advies waar je niets mee kunt en dit bedoel ik niet persoonlijk tegen jou miss! maar gewoon, in het algemeen kun je ook naast je neerleggen en verder niet op reageren; maar het is ergens wel zonde als de verscheidene adviezen of "zo doen wij het" niet meer gegeven worden. Wellicht doet iemand anders er wel zn voordeel mee namelijk, terwijl het anders niet ter sprake was gekomen.

Ik heb zelf stug over de lepeltjes olijfolie heengelezen :P sorry voor wie dat advies gegeven heeft :+ , maar ik weet wel dat heel veel anderen wel wat aan die tip hadden.

Gewoon, doe wat waar je wat mee kunt en laat de rest lekker kletsen. Ik heb ook 100.000 tips en adviezen gekregen waar ik gevoelsmatig niets mee kon en daar word je gek van, maar het is echt beter om het van je af te laten glijden want het is niet persoonlijk bedoelt verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95466388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Ik heb dat vandaag op het kdv eens even geinformeerd. Daar slapen ze gewoon op matrasjes op de grond, maar madammeke gaat gewoon lief liggen en slapen. Dat maakt me al minder huiverig voor de overgang naar een peuterbedje.

Miss, misschien scheelt het inderdaad als jullie voor een peuterbedje gaan kijken? Dan is ze minder opgesloten in het bedje en kan ze eventueel zelf beslissen of ze eruit wil/erin gaat. maakt het voor Senna miss. ook fijner bij het wakker worden 's ochtends, dat ze dan niet hoeft te huilen. Eventueel deur op een kiertje doen dan, zodat ze naar jullie toe kan als ze dat wil.

Fijn dat ze nu slaapt in ieder geval! :*
Lotte!
Noah!
pi_95466573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Goed!!
Ze komt er wel uit als ze wakker is 's morgens en 's middags, maar dan vermaakt ze zichzelf dus nog even. Mn kleine Imelda Marcos sleept graag al haar schoenen haar bedje in dan :') :D

We zijn langzaam maar zeker het avondritueeltje aan het aanpassen. We willen uiteindelijk toe naar een verhaaltje voorlezen in haar bedje en dan gaan slapen, en we kwamen van, fles drinken bij ons op schoot op de bank.
Inmiddels drinkt ze de fles liggend in haar bedje terwijl we de dag doornemen en een liedje zingen (dikkertje dap O+ ), dus dat is al stap1. Die fles zal voorlopig nog wel even blijven maar dat geeft niet.

Ze blijft wel netjes liggen als ze naar bed gebracht wordt.
Kortom, gaat prima.

En nadat ik haar laatst uit de box in de woonkamer had geplukt ben ik blij dat we het bedje al omgebouwd hadden :X mn kleine klauterkabouter }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:08:00 #148
5428 crew  miss_sly
pi_95466712
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
pi_95466919
Miss, volgens mij is een peuterbed ook smaller dan een gewoon bed eenpersoonsbed.
Het ligt idd niet lekker in een peuterbed als je erbij wil liggen en ik kan beamen dat alleen er inliggen ook al een hele kunst is.
m.b.t. het slaapgebeuren, die gordijnen beter laten sluiten en eens kijken of het scheelt als je haar 's middags niet naar bed doet (of eerder wakker maken evt?) is makkelijk te proberen natuurlijk.
Of heeft ze het erg druk gehad overdag/veel indrukken opgedaan? Dat dat invloed heeft op het in slaap vallen heeft?
Of eten jullie misschien laat/vlak voor het naar bed gaan en kan ze daar last van hebben? Ik roep ff wat er zo in me opkomt hoor...

Het is denk ik echt een kwestie van proberen wat voor jullie werkt.
Ik weet dat het voor Iris niet handig is om haar eruit te halen en naar beneden te gaan, want dan wordt ze weer helemaal actief. Maar haar even knuffelen op haar kamer of op de stoel zitten in het donker en wat naar de muziek luisteren werkt wel. Vaak is dat na 1 of 2 keer even een knuffelmoment genoeg en valt ze dan in slaap.
Overigens gaat Iris meestal ook niet rustig liggen zingen of spelen in bed. Als de ogen op zijn dan wordt er geroepen en gemopperd tot we haar komen bevrijden uit bed ;).
Maar ze blijft vaak wel gewoon liggen of zitten, maakt (tot nu toe) geen aanstalten om eruit te klimmen. Ze vind het peuterbed van zuslief wel erg interessant, maar ik denk dat we haar nog mooi even in het ledikant houden voor haar eigen rust ;).

Misschien is voor Senna een peuter- of groot bed wel fijn? En de zijkant uit het ledikant halen, kan dat? Dan zou je het kunnen proberen.
Of het is gewoon weer een van die beruchte fases... :*
pi_95467247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
Neuh vast niet hoor. Maar het hoeft niet met geen respect te maken te hebben toch? het kan natuurlijk wel zo zijn dat niet iedereen op de hoogte is van hoe jullie erover denken bijvoorbeeld.
Ik heb je ook verteld dat wij Amélie op een bepaald punt niet meer naar beneden haalden om te spelen omdat ze duidelijkheid zocht.
Dat is dan geen vast advies aan jouw adres waarvan ik vind dat jij het fout doet en het op mijn manier zou moeten doen, maar meer een "zo doen wij het, in dit specifieke geval" en misschien kon je er wat mee, misschien niet. Het heeft zeker in mijn geval niets te maken met het niet respecteren van jullie idee erover.

Nouja hoe dan ook, je hebt een stapeltje hele zinnige adviezen en ik ben benieuwd hoe het strakjes gaat! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95467357
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze [[/b]b]draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
Jeetje Miss... -O- ik heb echt nog nooit iemand dat horen zeggen eerlijk gezegd. Mensen die dat soort 'advies' geven, geloven denk ik in het wel of niet belonen van gedrag. Daarmee suggereert volgens mij niemand dat je dochter draakt en stiert om maar te mogen spelen. Ik ben zo iemand die daarin in gelooft en ik denk dat dat hele proces helemaal niet zo bewust is bij een kind.
pi_95467497
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:06 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Goed!!
Ze komt er wel uit als ze wakker is 's morgens en 's middags, maar dan vermaakt ze zichzelf dus nog even. Mn kleine Imelda Marcos sleept graag al haar schoenen haar bedje in dan :') :D

We zijn langzaam maar zeker het avondritueeltje aan het aanpassen. We willen uiteindelijk toe naar een verhaaltje voorlezen in haar bedje en dan gaan slapen, en we kwamen van, fles drinken bij ons op schoot op de bank.
Inmiddels drinkt ze de fles liggend in haar bedje terwijl we de dag doornemen en een liedje zingen (dikkertje dap O+ ), dus dat is al stap1. Die fles zal voorlopig nog wel even blijven maar dat geeft niet.

Ze blijft wel netjes liggen als ze naar bed gebracht wordt.
Kortom, gaat prima.

En nadat ik haar laatst uit de box in de woonkamer had geplukt ben ik blij dat we het bedje al omgebouwd hadden :X mn kleine klauterkabouter }:|
wow wat goed zeg!!
lief ritueeltje! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:19:42 #153
5428 crew  miss_sly
pi_95467545
Ik vond jouw post over hoe jullie het doen ook heel prima. Ik lees dat met interesse, zet dat af tegen hoe het bij ons gaat, en concludeer dat het op dit moment geen zoeken naar grenzen is. Prima, niets mis met jouw post en niets mis met mijn conclusie.
Met simmu en groofs heb ik het er al vaker over gehad, dus zij weten wel hoe wij erover denken, of zouden dat kunnen weten. Dus dan verwacht ik van hen niet weer hetzelfde riedeltje, niet op die manier.

Ik heb idd heel zinnige en fijne adviezen gelezen en daar ben ik ook heel blij mee. Of ik jullie op de hoogte ga houden, weet ik nog niet. Dat bedoel ik niet lullig of mokkend ofzo, maar ik ben het wel een beetje zat. Slapen is al een van die dingen die vaak tot verhitte discussies leidt en ik wil daar niet weer bij betrokken zijn. Het is wel een beetje klaar wat mij betreft.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:20:09 #154
5428 crew  miss_sly
pi_95467578
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Jeetje Miss... -O- ik heb echt nog nooit iemand dat horen zeggen eerlijk gezegd. Mensen die dat soort 'advies' geven, geloven denk ik in het wel of niet belonen van gedrag.
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
pi_95467808
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.

Nou ja, ik ben dus ook iemand die gelooft in het wel en niet belonen van gedrag en ik denk dat dat hele proces helemaal niet zo bewust is bij een kind (dus ik denk niet dat kinderen bewust gaan stieren/ draken, zelfs niet huilen). Maar ik denk wel dat het haar veel rust zou geven als jullie de grenzen bepalen. Zij bepaalt nu of ze op dat moment klaar is voor bed en in mijn ogen zouden jullie dat moeten doen.
pi_95467854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

wow wat goed zeg!!
lief ritueeltje! O+
ja ze wordt zo groot. O+
vanmiddag ook weer pff, dan is ze met de buurjongens buiten aan het spelen (lees: zij verstoord hun spel :') :D ) maar jeetje wat een heel kind al dan zeg!
Terwijl ze een jaar geleden rond deze tijd alleen nog maar tijgerde en zelfs niet eens kroop!

[cliché]
wat gaat het snel ;(
[/cliché]

en daarom blijft die avondfles er ook in tot ze uit huis gaat :7 mijn kleine meisje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95467996
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond jouw post over hoe jullie het doen ook heel prima. Ik lees dat met interesse, zet dat af tegen hoe het bij ons gaat, en concludeer dat het op dit moment geen zoeken naar grenzen is. Prima, niets mis met jouw post en niets mis met mijn conclusie.
Met simmu en groofs heb ik het er al vaker over gehad, dus zij weten wel hoe wij erover denken, of zouden dat kunnen weten. Dus dan verwacht ik van hen niet weer hetzelfde riedeltje, niet op die manier.

Ik heb idd heel zinnige en fijne adviezen gelezen en daar ben ik ook heel blij mee. Of ik jullie op de hoogte ga houden, weet ik nog niet. Dat bedoel ik niet lullig of mokkend ofzo, maar ik ben het wel een beetje zat. Slapen is al een van die dingen die vaak tot verhitte discussies leidt en ik wil daar niet weer bij betrokken zijn. Het is wel een beetje klaar wat mij betreft.
Okay, dat is jouw call. :)
Ik ben in elk geval wel geinteresseerd in hoe het verder gaat.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:26:36 #158
5428 crew  miss_sly
pi_95468012
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.

Nou ja, ik ben dus ook iemand die gelooft in het wel en niet belonen van gedrag en ik denk dat dat hele proces helemaal niet zo bewust is bij een kind (dus ik denk niet dat kinderen bewust gaan stieren/ draken, zelfs niet huilen). Maar ik denk wel dat het haar veel rust zou geven als jullie de grenzen bepalen. Zij bepaalt nu of ze op dat moment klaar is voor bed en in mijn ogen zouden jullie dat moeten doen.
Maar groofs, dat is het punt waarop wij heel erg verschillen: ik vind dat ik niet kan bepalen of het voor een ander tijd is voor bed. Later, als ze groter is, kunnen wij wel bepalen dat het tijd is voor haar kamer en dat ze er niet meer uit mag. Dat ze mag slapen, lezen, spelen, whatever, maar dat ze niet meer uit haar kamer mag. Daar is ze nu te klein voor en ze reageert nog te primair. Dus bepalen wij niet dat ze klaar is voor bed, maar doet ze dat zelf. Zoals ze ook zelf bepaalt of ze honger heeft en of en hoeveel ze eet.

En die eerste opmerking van simmu is waarom ik ook meteen zo reageerde. Ik vond het ten eerste een hele nare post en ten tweede weten de meesten hier wel hoe we erover dneken, en simmu is er daar zeker een van.
pi_95468122
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja ze wordt zo groot. O+
vanmiddag ook weer pff, dan is ze met de buurjongens buiten aan het spelen (lees: zij verstoord hun spel :') :D ) maar jeetje wat een heel kind al dan zeg!
Terwijl ze een jaar geleden rond deze tijd alleen nog maar tijgerde en zelfs niet eens kroop!

[cliché]
wat gaat het snel ;(
[/cliché]

en daarom blijft die avondfles er ook in tot ze uit huis gaat :7 mijn kleine meisje.
hier ook ngo steeds een avondfles hoor... dat hoort ook bij ons ritueeltje. Gewoon even gezellig samen op de bank, even geen Amber erbij, boekje lezen en flesje drinken. Zij kiest het boekje uit :D Soms lezen we er 2 soms 3, afhankelijk hoe mijn pet staat :D

Vanavond moest ik lachen. Ik zat mijn teennagels te lakken, ze komt bij me zitten, steekt haar voetje naar me uit en zegt: mama tenen mooi maken O+
En gister doe ik haar pyjama aan: mama, knoopje dichtmaken!

Ik sta er elke dag weer van te kijken hoeveel woorden ze al weet en wat ze voor zinnen maakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95468186
Maar jullie bepalen wat je haar voor haar neus zet, op welke tijden van de dag, warm of koud,...

Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je kunt denken dat een kind bepaalt wanneer het tijd is voor haar bed. :N
pi_95468327
Je kunt niet bepalen wanneer ze precies in slaap valt, wat ze precies zal eten van wat je haar voorschotelt, welk woordje ze het eerst zal nazeggen. Maar NATUURLIJK ! bepaal jij de omstandigheden.
pi_95468381
wat lief vicks O+
en heeft ze nu gelakte nagels? :D

ik moet er steeds meer op letten hoe ik iets verwoord merk ik :')
Laatst was ze binnen op de muur aan het stopkrijten }:| dus ik zei dat het stoepkrijt voor buiten was en dat ze binnen met de kleurtjes mocht. Okay, geen probleem, zonder morren ging ze naar buiten ermee.
Maar toen stond mn juffeke daarna dus mooi met de kleurtjes binnen op de muur te kalken. En ondertussen mooooi! te roepen. :') ik had er dus duidelijker bij moeten zeggen dat het wel de bedoeling is dat het op een papiertje gebeurt :D

nu loopt ze steeds langs die muur "mooooi" te roepen. Ze vindt het duidelijk een verbetering :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 22:33:52 #163
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95468465
Hahaha Huup sorry ik moest lachen...
pi_95468527
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:32 schreef huuphuup het volgende:
wat lief vicks O+
en heeft ze nu gelakte nagels? :D

ik moet er steeds meer op letten hoe ik iets verwoord merk ik :')
Laatst was ze binnen op de muur aan het stopkrijten }:| dus ik zei dat het stoepkrijt voor buiten was en dat ze binnen met de kleurtjes mocht. Okay, geen probleem, zonder morren ging ze naar buiten ermee.
Maar toen stond mn juffeke daarna dus mooi met de kleurtjes binnen op de muur te kalken. En ondertussen mooooi! te roepen. :') ik had er dus duidelijker bij moeten zeggen dat het wel de bedoeling is dat het op een papiertje gebeurt :D

nu loopt ze steeds langs die muur "mooooi" te roepen. Ze vindt het duidelijk een verbetering :P
no way.. het was zwart :D en mijn nagels zijn ook mislukt door haar grijpgrage klauwtjes :D

whaha uhh oops zeg maar :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95468785
Vicky, leuk die zinnetjes :)

Huup, tja... ze heeft precies gedaan wat je vertelde toch... :')
Ik moet stiekum wel een beetje lachen hoor... (tot die van mij het een keer in haar hoofd haalt, maar die houdt het tot nu toe bij de tafel en die is toch niet echt meer te redden, als de kinderen later groot zijn, dan gaan we voor een nieuwe kijken ;))
pi_95469139
Ik moest er ook om lachen hoor, toen ik het zag dacht ik al van hmm volgende keer dus iets beter opletten hoe ik het breng :P
gelukkig wilde ze ook samen op het papiertje kleuren. Ik moest cirkeltjes tekenen terwijl zij het uitgierde van het lachen :o
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 22:45:48 #167
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95469286
Ach zo hebben wij een mooi gekrijt rondje (ORANJE) op de witte muur in het trappengat. Valt ook echt niet op hoor, hahaha. Van de zomer gaan we opnieuw witten dus het zit er heel mooi al een paar weekjes nu. Ik dacht dat E. boven bij D. was en D. dacht dat ze beneden bij mij was. Ze stond dus halverwege de trap :(
pi_95469901
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:45 schreef Books het volgende:
Ach zo hebben wij een mooi gekrijt rondje (ORANJE) op de witte muur in het trappengat. Valt ook echt niet op hoor, hahaha. Van de zomer gaan we opnieuw witten dus het zit er heel mooi al een paar weekjes nu. Ik dacht dat E. boven bij D. was en D. dacht dat ze beneden bij mij was. Ze stond dus halverwege de trap :(
:D

achja, kan ze nog een paar weken genieten van haar kunstwerk, en dan maar hopen dat ze het daarna niet meer doet.

Nijna haha ja verstandig, tafel pas vervangen als ze uit die ik-kleur-op-alles fase zijn :D
hier is de salontafel altijd het slachtoffer maar die is met een billendoekje zo schoon.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95471392
Als Hannah mijn 'artistieke' genen heeft dan vrees ik nu al voor het behang haha.

Miss_sly, je bent er echt niet goed van he? :*
Als ik het goed begrijp krijgt Senna mee wat er in de woonkamer gebeurt wanneer ze in haar slaapkamer is? Ik kan me zo voorstellen dat ze dan wakker blijft omdat ze erbij wilt zijn. Dat ze misschien toch die absolute stilte nodig heeft. Ik kan zelf ook niet goed slapen wanneer ik mensen hoor praten/lachen of de tv aanstaat o.i.d.

Gisteren heeft Hannah nog 2 keer een pijnaanval gehad, dus lekker geslapen hebben we niet. Ik heb gelukkig zelf nog even een uurtje slaap kunnen pakken toen ze zelf weer in bed lag vanochtend. Ze had zelf ook wat in te halen want ze heeft 3 slaapjes gedaan van resp. 1,5 uur, 20 minuten (in de buggy) en 1,5 uur. Ik heb haar zelfs om 18.00 uur wakker gemaakt om te eten :')
Ik had verwacht dat ze daarna tot laat nog wakker zou willen blijven, maar ze gaf min of meer zelf aan dat ze naar bed wilde om een uur of 7 :D OK dan...
Heb nu wel oordruppeltjes gekocht die een beetje verdoven. Wellicht helpt het als ze weer aanvallen krijgt.
pi_95472888
Sterkte ermee octo!! Jeetje zwaar zeg!!! Beterschap!

Miss, Lars deed pcies hetzelfde vorige week!
Nu ze bij opa en oma logeren ineens niet meer....
Daar is het wel donkerder, en hij werd er ook nog ziek achteraan....
Kan het zijn dat Senna iets onder de leden heeft?

Bj, lief dat je ernaar vraagt! Lars en meike zijn inmiddels allebei ziek....dus oma heeft de handen vol met die beiden.....
Balen... Ik voel me er niet heel gelukkig bij zo...maar we moeten door als we 1 mei willen verhuizen.

Lars heeft weer bijna niet gedronken vandaag...allerlei soorten bekers en flesjes zijn geprobeerd maar zonder succes....hmmmm
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2011 @ 00:53:00 #171
43556 miss_dynastie
pi_95475721
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar jullie bepalen wat je haar voor haar neus zet, op welke tijden van de dag, warm of koud,...

Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je kunt denken dat een kind bepaalt wanneer het tijd is voor haar bed. :N
Nou ja, elk mens bepaalt in ieder geval zelf wanneer 'ie moe is. Sommige mensen kunnen nu eenmaal toe met (véél) minder slaap dan anderen. En je vergelijking met dingen voor haar neus zetten: dat prop je toch ook niet naar binnen, of wel dan? Een kind dat geen honger heeft dwing je niet met succes om met smaak te eten. Een kind dat geen slaap heeft, dwing je niet met succes om lekker te gaan slapen. Hoezeer je de situatie, kaders of grenzen ook wil bepalen, dat wil niet zeggen dat dat werkt voor het individuele kind. Ik vind in dat opzicht de tip van huup een hele goede :)

Oh octo, wat sneu voor je meiske.... dikke kus :*
  donderdag 14 april 2011 @ 06:55:32 #172
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95477891
Karin; wat vervelend dat nu beide kids niet lekker zijn... kan me voorstellen dat het zo even allemaal niet zo leuk is. Hoop voor je dat ze beide snel opknappen en jullie straks lekker samen kunnen gaan genieten in jullie nieuwe paradijsje. :*

Miss: Ik hoop dat je mijn posts niet als belerend, betweterig of aanvallend hebt beschouwd. Ik probeer alleen mee te denken en het enige wat ik dan kan posten, is hoe wij er met Evie mee omgaan. maar daarbij weet ik, dat ik een makkelijker slaper heb. Ik snap dat jullie het beste weten hoe het met Senna werkt; en jullie Senna het beste aanvoelen. :Y

Huup: Evie krijgt ook gewoon nog een papfles voor het slapen gaan hoor. :Y Das ook deel van ons ritueeltje. wij hebben ook wel een vrij duidelijk ritueel elke avond, schone luier en pyama aan, bij mama of papa op schoot lekker de fles drinken, zelf dopje op de fles doen, dag zeggen tegen de foto, naar boven, in de slaapzak, kusje, in haar bedje, tutje geven (knuffelbeest), nog een kusje, zwaaien... en dan deur dicht.
pi_95478105
om nog even wat te verduidelijken: het ging me niet om het onderwerp, de oplossing of de deelnemers....
Het gaat me erom dat iemand een vraag heeft over een onderwerp dat heel normaal is. Daar komen dus allerlei reacties op, van allerlei mensen met allerlei achtergronden. Iedereen benadert dat probleem vanuit zijn eigen referentiekader. En als je dan tips krijgt die, in de ogen van een ander, heel normaal zijn, maar toevallig niet binnen je eigen kader passen, dan kun je dat ook gewoon zeggen. Of, zoals Huup al opmerkte, naast je neer leggen. Maar nee, er komt een felheid naar boven waar je u tegen zegt, vanuit alle kanten. Dat vind ik persoonlijk jammer en dan denk ik, laat maar.

tot zover off-topic en nu maar weer over tot de orde van de dag. Goedemorgen allemaal!
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 07:49:45 #174
5428 crew  miss_sly
pi_95478179
Ik wil nog even terugkomen op gisteravond, ook voor de mensen van wie ik pmmetjes krijg, waarvoor dank :*

Ik wil graag dat er meegedacht wordt, ik hoor graag tips, adviezen en ervaringen. Ik hecht waarde aan de meningen van anderen en wil ze graag meenemen in hoe wij het doen. De eerste post van simmu over draken en klieren om haar zin te krijgen, werkte op mij als een rode lap op een stier. Vanwege de bewoording, maar ook vanwege het feit dat ik al heel vaak aangegeven heb dat dat punt wat ons betreft niet ter discussie staat. Allerlei dingen willen we proberen en doen, maar dit punt is voor ons gewoon duidelijk dus ik wil me daarover niet telkens hoeven verantwoorden.

mefke, je hebt gelijk dat het minder fel had gekund, en dat spijt me dan ook.
pi_95478380
Mooi, dan zetten we d'r weer lekker een punt achter. Hebben jullie uiteindelijk lekker geslapen? :)

Ik haalde vanmorgen toch een ongelooflijk stuk chagrijn uit bed :o Echt niet normaal! Er viel pas weer mee te praten toen er een halve boterham inzat. En echt iets van de laatste tijd; op je rug op de grond gaan liggen als een omgevallen schaapje wanneer iets je niet aanstaat. :{
pi_95478496
Dat klinkt bekend Sorbo :D Florian stort zich voorover ter aarde :') EN dan laat hij héél zachtjes ook nog zijn hoofd op de grond vallen. Tok :')

Miss_sly, ik wilde je alleen even bemoedigen. Wij hebben hier soms perioden dat Florian gewoon gaat slapen 's avonds na het eten en dan om een uur of 21:00 zwaar overstuur wakker wordt. Hij wil dan ook echt uit bed en wij doen dat dan ook. Hij gaat dan mee naar beneden en meestal óf een half uurtje later er weer in en als dat niet lukt, tegelijk met ons.
En elke keer weer als het een paar dagen achter elkaar is denken wij: 'als het maar geen gewoonte wordt.....' En élke keer weer gaat het weer over als er tanden door zijn/hij ziek geworden is/hij ineens wél zelf kan gaan staan zonder hulp enz. Dus elke keer bleek achteraf dat er toch wat niet helemaal lekker zat. Niks ernstigs, maar genoeg om je bed stom te vinden blijkbaar.
pi_95478499
Oeh Sorbo straks gaat ze dat ook in de supermarkt doen. ;) :D

Ik kom me hier melden met kleine dreumes Lisa van 10-04-10. Kan een modje Lisa in de op zetten? Gracias!

Even een voorstelrondje... dit was een jaar geleden:

En deze deugniet is het nu:

Ik hoop dat ik het hier allemaal bij kan houden, maar dat is i.c.m. met een dreumes en een 40+ urige werkweek soms niet makkelijk. ;)

Zo ik ga nu naar m'n werk. Fijne dag allemaal! :W
pi_95478500
Omgevallen schaapje _O-

Sorry :@ :D Succes met dr. Pittig wijfie heb je gebakken :Y

Miss, hoe is de nacht verlopen daarna? Succes met je meisje. Ik hoop dat je er gauw achter komt waarom het zo gaat en dat je dan iets kan veranderen waardoor het beter zal gaan :*

Rienk was gisteravond ook drama. Om 19:00 krijsen en niet willen slapen. Niet eens willen liggen? (oké, ook best dom. Ik was het toetje én zn avondfles vergeten :@ ) en om 20:00 nog steeds. Toen mijn man hem uiteindelijk in bed legde ging hij wel gewoon gelijk slapen zonder mokken :') :?

Rienk gaat normaal altijd gewoon lekker liggen. We zetten hem na het tandenpoetsen en schone luier in bed, zeggen dat hij zn speen en knien moet pakken daarna gaat hij zitten en leggen wij hem neer. Op zn zij, dekentje er over, muziekding aan. Kus op zn bol en zwaaien bij de deur. Bijna nooit problemen.

Vanochtend vervolgens om 07:00 gewoon lekker vrolijk wakker. Net hebben we heit uitgezwaaid en verwacht ik vandaag een bijslaap dag. En ik doe lekker mee! :z
pi_95478512
Welkom Lisa! *O*
pi_95478644
Welkom Lisa!

Hier was het vanmorgen 5.45u. Ik vind het geen leuke trend.. iedere ochtend lijkt ze eerder wakker te worden!
pi_95478866
Welkom Nikki en Lisa :) Mooi meisje hebben jullie :Y

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Normaal gezien gaat Thomas vrij makkelijk slapen: hij ligt wel nog altijd wat te mmmm'en in zijn bed, soms wat lichtjes te huilen maar slaapt normaal binnen de 5 minuten. Als hij na 5 minuten nog wakker is, begint hij meestal harder te jammeren en te huilen en dan zal het ook niet lukken om te slapen. De laatste tijd is het dus al een paar avonden op rij drama en halen we hem er ook uit. Niet om te spelen :N Maar om nog even bij ons te liggen. Gisteren 3 keer over en weer naar boven en toen dacht ik opeens: hmz, toch maar eens in zijn mond voelen. Zat zijn tandvlees weer dikker. Even wat gel op gesmeerd en dan zijn bed in. Hebben we hem niet meer gehoord toch vanochtend :') (en ik moest het eigenlijk al zien aankomen hebben, want hij had al twee keer maar 100cc melk gedronken 8)7 ) En waarschijnlijk speelt dit dus al een paar dagen.

We hebben hier in het begin vrij veel drama gehad om hem in slaap te krijgen in zijn bed (de eerste drie maanden heeft hij overdag bijvoorbeeld nooit in zijn bed/box slapen). En na een paar dagen op onze tanden bijten en hem laten wenen (eerst 5 minuten, dan 10 minuten, ...) was het echt een wereld van verschil. Ik had niet gedacht dit ooit te moeten doen (zie de eerste 3 maanden waar ik eigenlijk constant met hem op mij in de zetel heb gezeten) maar hier heeft het wel enorm geholpen en slaapt hij meestal binnen de 5 minuten als we hem in zijn bed leggen.

Een vast slaapuur hebben we eigenlijk niet. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo absurd aangezien hij overdag ook vaak op andere momenten slaapt. We steken hem in bed als hij aangeeft moe te zijn (en dan kan dan soms om 18.30u zijn en soms maar om 21u).
pi_95479098
Nikki en Lisa, welkom :)

Sorbo, dat klinkt helemaal niet bekend... O-) omgevallen schaap, ochtendhumeur... check ;).
pi_95479210
Miss : jouw manier is jouw manier (oké, die van jullie, maar dan geldt hetzelfde).

Ik vind eigenlijk best dat je je onvrede mag uiten hier, en dat dat ook gewoon kan zonder dat mensen aan jullie manier willen sleutelen. Dat het niet mijn manier is, ok, maar door mijn manier uit te leggen help ik jou niet. Dus : een simpel 'wat vervelend' is hopelijk genoeg als reactie op jouw posts over het slapen van Senna, toch?

Thijs slaapt normaal gesproken 12 uur op een nacht, en 's middags 2-3 uur. Hij ligt 's avonds na een drukke dag vaak nog een poosje de dag te verwerken en huilt vrijwel nooit in bed (tenzij hij wakker schrikt). Maar goed, ik kan wel tips gaan proberen te geven vanuit mijn (qua slapen) ideale kind, maar kan het net zo goed niet doen. Elk kind is anders en heeft een ander systeem nodig.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator donderdag 14 april 2011 @ 09:11:15 #184
5428 crew  miss_sly
pi_95479435
Dames thanks ;*

anyway, onze nacht was verder goed, ze heeft onafgebroken geslapen van 21.30 toto 6.20. Daarnaa bij ons in bed genomen, wat gedronken en verder geslapen tot 7.30.

Nikki en Lisa, welkom *O*

En nu ga ik op pad met mijn dochter, dus fijne dag allemaal :W
pi_95479477
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

daarin refereerde ik aan de mijne, niet de jouwe. mijnes draken en klieren namelijk wel zo nu en dan :+ zijn hele gewone kindjes met hele gewone kuren en het zijn de mijne en ze zijn me lief, kuren en al O+

verder stelde ik enkel vragen want ik weet helemaal niet hoe jullie het slapengaan elke dag aanpakken. het enige wat ik meekrijg is elke avond dezelfde post zo ongeveer dat het niet lukt met slapen. maar goed. ik ben er eigenlijk ook gewoon wel klaar mee. als jij bepaalde dingen niet wil horen is dat prima. dan lees je ze toch niet? of geldt dat enkel voor degenen die het niet tof vinden om elke avond hier dezelfde riedel te lezen?
pi_95479597
De pest is dat je een posting eerst moet lezen om te weten of je hem wilt lezen of niet :P

Anyway.

Weet iemand hoeveel eieren een dreumes per week mag eten? Isabeau zegt 'minimaal zeven', ik ben het er niet mee eens.
pi_95479683
Eieren zijn best gezond toch? :) Het hele cholesterolverhaal mbt eieren is flink achterhaald.
pi_95479760
Ja? Is dat zo? Zit er bij mij zo ingeramd dat je niet te veel eieren moet eten, maar Isabeau vindt één per dag eigenlijk nog veel te weinig.
pi_95479863
Welkom Lisa! Wat een mooie meid ben jij en wat een leuke verjaardagstraktatie!

Octopussy, wat zielig dat je meisje zo'n last heeft van haar oren. Hopelijk werken de verdovende druppels goed. Hoe heeft ze vannacht geslapen?

Wat Free zegt Sorbo :) Cholesterol uit eieren wordt gewoon afgebroken, de cholesterol die aan je vaatwanden plakt is door je lichaam zelf opgebouwd.

Miss Sly, het lijkt erop dat Senna een avondmens is. Ik denk ook dat je iemand niet kunt dwingen te gaan slapen en dat een bedtijd tussen 7 en 8 uur niet voor alle kindjes reëel is.
Als student heb ik meegedaan aan een pilotstudie naar de hoeveelheid lux die iemand op een dag krijgt en zijn circadiane ritme. Daaruit kwam dat wanneer je 's morgens veel zonlicht krijgt je ritme wat naar voren schuift. Je kunt proberen of Senna wat eerder moe wordt 's avonds wanneer ze overdag en vooral 's morgens meer zonlicht krijgt. Al zal ze nooit het ritme van een ochtendmens krijgen.
Met dat onderzoek is vast nog wel verder gegaan, ik kan het wel voor je opzoeken als je dat wilt.
En wat iemand zei over erfelijkheid klopt ook.
Het dochtertje van een vriendin van mij vertoont precies hetzelfde gedrag als Senna trouwens. Ook zij slaapt weinig overdag, kan pas wat later op de avond slapen en huilt in bed wanneer ze te vroeg in bed gelegd wordt en wanneer ze wakker wordt.
pi_95479895
Bedankt Twinkly, ook namens Isabeau ;)
  donderdag 14 april 2011 @ 09:38:24 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95480046
Ze staat er bij Nikki. :)
pi_95480120
Oh en Miss Sly, vanaf vroeg in de avonds de kamer schemerig maken zodat de melatonine-aanmaak op gang komt. Maar dat doen jullie volgens mij al.
  donderdag 14 april 2011 @ 09:55:03 #193
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95480454
Welkom Lisa!

Isabeau een eierengek... volgens mij is het pcies zoals Twinkly zegt!
Alexa en Seth zijn lief
pi_95480501
Welkom Nikki en Lisa :)

En oh, je mag dus wel méér dan 2 eieren per dag. :D Daar ben ik zelfs heel blij mee.
  donderdag 14 april 2011 @ 10:07:29 #195
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95480854
Welkom Nikki en Lisa :* en nog van harte! *O*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  donderdag 14 april 2011 @ 10:18:17 #196
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95481127
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:21 schreef freecell het volgende:
Eieren zijn best gezond toch? :) Het hele cholesterolverhaal mbt eieren is flink achterhaald.
Daar denkt het voedingscentrum toch wel anders over//...
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/eieren.aspx
pi_95481182
Amaranta, het voedingscentrum is wel de laatste partij die ik serieus zou nemen. (maar da's misschien niet een discussie voor hier ;) )
pi_95481511
Leander eet ook best wel veel eieren. Elke dag zowiezo 1. Soms gebakken soms gekookt. Heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het slecht kon zijn.
pi_95483212
Ze vinden de eieren hier maar niks.
Overigens heb ik een dreumes met een humeur ... :X ons donderwolkje... :6
pi_95483483
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Oh, heerlijk is dat he... ik heb er hier ook zo eentje :X Niets is goed.
Maar ja, hij heeft ook wel heel slecht geslapen vannacht en werd net weer al na 3 kwartier wakker. Hij is wat verkouden en daar reageert hij altijd nogal heftig op (mannen :') ;) )
  donderdag 14 april 2011 @ 11:51:02 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95484260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
Amaranta, het voedingscentrum is wel de laatste partij die ik serieus zou nemen. (maar da's misschien niet een discussie voor hier ;) )
van Stefan Kleintjes dan?
http://www.peuteren.nl/pe(...)n%20Kleintjes&id=330
pi_95484319
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Ze vinden de eieren hier maar niks.
:D
ik las een dreumes met humor :') maar dat zal wel niet momenteel :+ succes ermee vandaag...

Hier ook een die erg graag een eitje mag eten hoor! Ik zet er zelf geen rem op. 3 eieren per dag vind ik niet zo nodig maar das meer met het oog op variatie en dergelijke. Ze eet trouwens het liefst het eiwit, geel vindt ze niet zo interessant. Komt goed uit want ik eet het liefst het eigeel :Y)

We komen net bij het cb vandaan, ik was er eigenlijk om eea van Elin te bespreken maar het gesprek kwam ook op Amélie en haar constipatie. De arts en de wvk vonden het zinvol om eens lactose te gaan schrappen voor Amélie, onder begeleiding van een diëtiste. Het heeft wel lang genoeg geduurd en de behandelende kinderarts had al aangegeven lactose-intolerantie ook te willen testen. Alleen die kinderarts brak haar been bij het skiën en die heb ik sindsdien niet meer gesproken :')
Nouja goed, we gaan het meemaken. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Een lactose-intolerantie is niet bepaald het einde van de wereld dus als aanpassingen in de voeding de poepproblemen oplossen, graag!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95484767
Hmz, eieren moeten we misschien ook eens geven, ja :') Thomas heeft in totaal al een half ei gegeten :D
pi_95484810
Huuphuup ik hoop dat jullie een fijne diëtiste hebben gevonden en dat het zoeken naar gerechten vlot zal verlopen. Het lijkt me wel moeilijk om zo van dag op dag je voedingsschema helemaal te moeten omgooien.
pi_95484815
Huup, zou toch wat zijn als dat gewoon de oplossing is! Ik hoop het voor jullie.
pi_95485108
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:03 schreef leonieke het volgende:
Huuphuup ik hoop dat jullie een fijne diëtiste hebben gevonden en dat het zoeken naar gerechten vlot zal verlopen. Het lijkt me wel moeilijk om zo van dag op dag je voedingsschema helemaal te moeten omgooien.
Nouja ik ben zelf ook lactose-intolerant dus heel veel zal er voor ons niet veranderen. Er wordt hier al niet echt overmatig zuivel geconsumeerd :P En B. sjokt maar noodgedwongen mee in mijn food-swings :+

Het zou inderdaad wat zijn, maar als dat de oplossing is dan ben ik heel blij om er nu mee aan de slag te gaan en niet pas over x jaar ofzo. Ben wel benieuwd hoe ze reageert op eventuele vervangers van melk, soja-melk en rijst-melk hebben we al wel eens geprobeerd maar dat vond ze niet te hachelen (ik ook niet *ril* :@ ), ben wel benieuwd wat ze er nu van vindt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 12:50:31 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95486670
Huup...ik lees gewoon 'stoppen met de lactulose'. Maar nu snap ik het. Proberen kan geen kwaad toch lijkt me?

Wat betreft slapen: Morris verbouwt echt zijn hele kamer als ie naar bed moet. Wil zijn pyjama niet aan, wil niet in bed, gilt de hele tent bij elkaar. En na een kwartier is 'ie omgevallen en slaapt ie.

Miss, ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat er steeds zo op jullie slaap'probleem' wordt gereageerd, maar kennelijk vind je het ergens wel een probleem dat het gaat zoals het gaat. Anders zou je het niet steeds melden toch?
En wat is er dan mis mee om buiten je eigen kader van regels en gebruiken te kijken en wél eens een geheel andere aanpak proberen? Werkt het niet, dan werkt het niet. Maar misschien doorbreek je er een patroon mee.
Ik ben met je eens dat je moet kijken hoe het kind reageert en dat je daarin probeert mee te gaan. Maar persoonlijk vind ik nog steeds dat de ouders er zijn om de kaders te stellen. Senna is een slimme meid en heeft denk ik ook heel goed door hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95487073
Oh pfrt ik dacht al dat ik lactulose had geschreven haha :D het lijkt inderdaad op elkaar maar dat gebruiken we al heel lang niet meer.
Proberen kan inderdaad geen kwaad en is niet per se heel ingrijpend dus we gaan er gewoon voor :Y

Morris :D
Ik heb gelijk een beeld voor me van een soort Tazmanian Devil die met zn grote krullenbos gillend en draaiend door de kamer stuitert en vervolgens zo *plok* omvalt van de slaap :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:08:11 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487440
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:00 schreef huuphuup het volgende:
Oh pfrt ik dacht al dat ik lactulose had geschreven haha :D het lijkt inderdaad op elkaar maar dat gebruiken we al heel lang niet meer.
Proberen kan inderdaad geen kwaad en is niet per se heel ingrijpend dus we gaan er gewoon voor :Y

Morris :D
Ik heb gelijk een beeld voor me van een soort Tazmanian Devil die met zn grote krullenbos gillend en draaiend door de kamer stuitert en vervolgens zo *plok* omvalt van de slaap :')
Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95487626
Hier is het na bed gaan ook drama. Hij wil ook echt niet, probeert van alles om maar niet te hoeven. Hij ziet er ook nooit moe uit. Maar ja ammer voor hem, papa en mama willen 'de avonduren wel voor ons zelf. Meestal worden we keer "boos" en dan is het goed. Hij weet donders goed dat ie moet slapen. Bij mijn ouders lukt het hem wel om het uit te rekken want opa en oma zijn er makkelijker in dan wij zijn.
pi_95487650
Morris :D Ik zie het helemaal voor me. Zo kweek je wel spierballen Memmel ;)

Huup, ik hoop dat een lactose-vrij dieet de oplossing is voor Amélie!!
  donderdag 14 april 2011 @ 13:13:35 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95487670
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:08 schreef Memmel het volgende:

[..]

Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.
Oeh slim! Oscar is nl. ook eig. altijd aan het vechten bij het verschonen en dan idd die k*tplakkers op zijn buik doen helpt niet mee...

Succes Huup, hopelijk helpt het! :Y
  donderdag 14 april 2011 @ 13:16:43 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487787
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
pi_95487811
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:13 schreef Twinkly het volgende:
Morris :D Ik zie het helemaal voor me. Zo kweek je wel spierballen Memmel ;)

Huup, ik hoop dat een lactose-vrij dieet de oplossing is voor Amélie!!
:D nou... B.'s nicht heeft ontzettend gespierde armen, toen wij zagen hoe zn kleine nichtje verschoont moest worden begrepen we waar het vandaan kwam :D

Slim Mems zo'n luierbroekje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95487845
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
_O-

oooh zeg me alsjeblieft dat ie nog nooit zo hops je neusgat in gepiest heeft :D :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:20:21 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487920
Nee, niet in mijn neusgat. Wel tegen mijn bed, tegen de stoel en zulks.
Nee ik bedoel dat als je zo'n broekje voor de nacht aangeeft, de kans van doorlekken wat groter is als hij er zo, hoppa, uit kan plassen van boven.
pi_95488039
haha :D
ja dat is wel een goeie ja wat doorlekken betreft. zeker als ie op de buik slaapt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:28:26 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95488282
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
Ik was afgelopen vrijdag bij een vriendin in Belgie op visite en toen wilde Sasha graag een luier om in te poepen. Ik had geen trek in vieze onderbroeken, dus vooruit, ook zo'n broekjesding aan.

:')

Het zat tot halverwege zijn rug...

:')

Oh sorry, geen dreumesverhaal. :@ :o
  donderdag 14 april 2011 @ 13:33:47 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95488500
Wij zijn naar het CB geweest: 71 cm bij 8180 gram (maar hij is dus dit keer gewogen met luier en romper aan :D ) 17 feb woog hij 7965, zonder luier en romper

Beetje grillig lijntje. De arts zei heel droog: dat zal bij hem wel zo blijven :D

Verder was de arts gewoon tevreden. Levendig leuk manneke. Lekker snel en bijdehand.
Harry weigerde iedere medewerking voor wat betreft trucjes die hij kent :D
Flink brullen voor de spuit en nog erger voor de 2e want nu wist hij wat er komen ging :o

Thuis gekomen was meneer zo moe dat ik hem maar geen eigen boterham gesmeerd heb (wegens toch niet opeten ivm moe). Vreet hij mijn halve croissant op! :D
En nou ligt mijn hele eigenste tuinkaboutertje in bed O+
pi_95488840
Leon, klein maar fijn zeggen ze toch?

Huup, ik las ook lactulose en denk nog... wat een geschift CB. Maar ik neem het terug. Want als nou de lactose het probleem zou zijn en ze met het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen wel normale ontlasting kan hebben, dan is dat het proberen waard toch?!

Enne... dreumes met humor lijkt me best leuk. Maar op het moment is haar humor volgens mij het blijven grijnzen als mama nee zegt... daar zie ik de humor niet zo van in eerlijk gezegd ;).

Ze is een ondernemend ding, kletst al aardig en is behoorlijk bijdehand en dat moet ik ook niet vergeten. Maar zo'n dag als vandaag dan ben ik in staat om flink aan de slag te gaan met behang.
In plaats daarvan ben ik maar even boven gaan zitten en heb lief gebeld om even stoom af te blazen. Het kwam echt uit mn oren namelijk.
pi_95489000
Rienk piest eigenlijk amper in de buitenlucht. Die kleden we in zn kamer uit en dan hobbelt ie zelf naar de badkamer voor douche/bad.
Laatst heeft ie wel op de vensterbank geplast toen hij net onder de douche was. (zijn commode staat bij het raam en Rienk gaat altijd op de vensterbank naar buiten kijken en zwaaien :W )

Isabeau wel. Die plaste op de gang toen ze naar de badkamer liep :{w
pi_95489084
Dat heeft ze van onze kat geleerd Vlindur.
pi_95489205
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dat had ik kunnen weten natuurlijk :D
  donderdag 14 april 2011 @ 13:49:20 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95489236
Ow en piemols idd naar beneden! :Y
Hier op zich geen worstelpartijen om een luier aan te krijgen maar wel om handen uit een luier te houden (zowel vies als schoon). Echt zodra zich ook maar enige kans voordoet, zit Harry met 1 hand (of 2 :') ) in zijn luier. Lang leve de rompers!
totdat meneer ontdekte dat je er ook via de 'beensgaten' bij kon :X

Slapen is hier ook wisselend. Soms leg ik hem in bed: geen centje pijn. Soms is het een hele avond drama. Ik heb ook wel eens 3 uur boven in bed gelegen met Harry en bij iedere poging om hem terug in bed te leggen was het weer brullen. Ik ben wel afgestapt van het mee naar beneden nemen. Dan bleef hij gerust nog uuuuuren wakker want het was zo gezellig bij papa en mama op de bank. Nu blijf ik dus altijd boven (op zijn of onze kamer) en sindsdien is het drama wel verminderd (of in elk geval verkort) als het zich voordoet...

Nijna, lastig soms hè? :*
pi_95489702
Huup, de banaan/choco/aardbei en bosvruchten worden hier wel weggetankt, de naturel niet zo :)

Overigens zie ik obstipatie / lactose-intolerantie niet direct aan elkaar gelinkt, het is juist vaak eeuwige diarree.....

De obstipatie ken ik in mijn omgeving van kindjes met coeliaki, is dat al uitgesloten?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_95489734
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Piesabeau....
pi_95489872
Oh, dreumesmans (1j9m) is vandaag ook naar het cb geweest : 92 cm en 14,05 kg.
Zijn vriendinnetje en tevens gastkindje (2j6m) was 87 cm en 11,1 kg.
pi_95489895
en toch he asy, ik zie er wel een echt 'eigen' lijntje in!

*troost* nijna! soms is het gewoon zo lastig.
pi_95489940
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:04 schreef McLaura het volgende:
Oh, dreumesmans (1j9m) is vandaag ook naar het cb geweest : 92 cm en 14,05 kg.
Zijn vriendinnetje en tevens gastkindje (2j6m) was 87 cm en 11,1 kg.
ghehehe :)

wij hadden hier bezoek van een (al lopend) dreumesmeisje (die wordt in augustus 2), en toen stonden ravi en zij naast elkaar aan tafel en viel onze mond open: ze blijken even lang :o
  donderdag 14 april 2011 @ 14:10:05 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95490100
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:05 schreef simmu het volgende:
en toch he asy, ik zie er wel een echt 'eigen' lijntje in!
.
OP het CB zit het er minder grillig uit, daar is het gewoon een wat vlakkere curve met een veel duidelijkere eigen lijn. Maar goed, hij doet het prima dus ik maak me niet druk.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:29:51 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95490917
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-

oooh zeg me alsjeblieft dat ie nog nooit zo hops je neusgat in gepiest heeft :D :+
Eli heeft me met 8 dagen in m'n gezicht geplast :D

Ik dacht dat de poepproblemen voorbij waren, maar kennelijk dus toch nog niet. Helaas.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_95490955
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:00 schreef McLaura het volgende:
Huup, de banaan/choco/aardbei en bosvruchten worden hier wel weggetankt, de naturel niet zo :)

Overigens zie ik obstipatie / lactose-intolerantie niet direct aan elkaar gelinkt, het is juist vaak eeuwige diarree.....

De obstipatie ken ik in mijn omgeving van kindjes met coeliaki, is dat al uitgesloten?
Coeliakie is allang uitgesloten :Y en obstipatie is wel een wat zeldzamere uiting van een allergie/overgevoeligheid maar kan net zo goed voorkomen, bij alle vormen van allergie. Het gaat om een verstoorde darmwerking, dat kan twee kanten op.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 14:39:11 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95491317
Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn waarvan Roy het huis afbreekt zodra hij verschoont moet worden en aan en uitgekleed moet worden, gillen slaan huilen bijten draaien.
Blijft lastig maar ach worden er steeds handiger in ;)

Miss fijn dat nacht in ieder geval goed verlopen is!
_Nikki_ welkom hier samen met je dochter wat een mooie meid O+
Karin s6 met de verhuizing en de zieke kinderen, lijkt me persoonlijk best lastig ook voor opa en oma, dat ze beiden maar snel opgeknapt mogen zijn.
Tess O+ wat een heerlijke dame, moet er altijd weer om lachen zodra je mama weer iets over je post.

Mijn kleine grote vent is van 1 losse stap naar 4 losse stappen gegaan *O* en sinds gisteren loopt hij nu ineens wel achter zijn loopwagen ondanks de gladdehoutenvloer O+
Echt die up waar we nu in zitten is echt zo overweldigend dat ik me gisteren ineens heel erge zorgen maakte over volgende maand... Angst komt ineens weer omhoog zetten
  donderdag 14 april 2011 @ 15:27:22 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95493421
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:39 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn waarvan Roy het huis afbreekt zodra hij verschoont moet worden en aan en uitgekleed moet worden, gillen slaan huilen bijten draaien.
Blijft lastig maar ach worden er steeds handiger in ;)

Mijn kleine grote vent is van 1 losse stap naar 4 losse stappen gegaan *O* en sinds gisteren loopt hij nu ineens wel achter zijn loopwagen ondanks de gladdehoutenvloer O+
Echt die up waar we nu in zitten is echt zo overweldigend dat ik me gisteren ineens heel erge zorgen maakte over volgende maand... Angst komt ineens weer omhoog zetten
Je krijgt er in elk geval wel spierballen van Bar ;)
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat is er volgende maand?
Fijn dat het verder zo goed gaat met Roy. :*

Ow en nog vergeten Lisa welkom te heten! *O*
Hoe vond ze het taartje?
pi_95493942
Even een :* voor bar. Probeer vooral te genieten!
(ik zeg dan ook probeer, want kan me beetje voorstellen dat je bang bent idd).
  donderdag 14 april 2011 @ 15:45:24 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95494193
NIKKI, welkom hier!

En wat een leuke uitdeeldoos! Wat zit daar allemaal in?
pi_95495259
Bar :*. Fijn om te lezen dat Roy zich zo aan het ontwikkelen is. Ik kan me je angst ook wel een beetje voorstellen. Probeer de angst niet alles te laten overheersen :*

Asy, ik zie Harry al voor me, via de been-gaten...
Dat luier gevecht hebben we hier meestal niet, maar misschien moet ik dat helemaal niet roepen nu... ;)
pi_95497267
Harry, wat een lekkere mini is het ook O+
Mijn oudste had ook zo'n lijntje :P En dat is inderdaad nog zo ;)
pi_95505388
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ze staat er bij Nikki. :)
Thanks BE!
pi_95505442
Onze weegschaal gaf gisteren aan dat Mart 13 kilo weegt (met kleding aan dan wel).
Maar hij is ook groot.

En hij doet het zo goed dat laatste dagen/weken. Eet goed, vanavond heeft hij met genot een augurk om zitten te smullen met een grote glimlach. Slaapt weer goed. Is overdag zo vrolijk en leuk. Vooral buiten wandelen en buiten spelen vind hij geweldig!

Echt genieten zo!
pi_95508002
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk piest eigenlijk amper in de buitenlucht.
Is dat al altijd zo geweest? :o
Ik weet al niet meer hoe vaak Thomas hier al mezelf of de vloer heeft ondergeplast :D
  donderdag 14 april 2011 @ 20:34:18 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95508307
Aviva lijkt het wil-niet-op-de-rug-liggen-op-de-commodestrijd opgegeven te hebben. Nu doen we aan lijdzaam verzet. :')
Lekker op de rug liggen en de tenen opeten. Probeer zo maar eens een luier om te doen :')

Verder is ze erg lief O+
pi_95509226
Ah, die strijd (ik typ de hele tijd strijk :') ) kennen we hier ondertussen ook al heel goed. Ik denk zelfs dat we de commode nog maar eens zullen moeten verplaatsen, want nu heeft hij de knopjes van de zonnewering ontdekt. Zo blijven we bezig natuurlijk :D
pi_95509555
selene lag rond haar 1 al op de grond met haar aankleedkussen :P ravi gedraagt zich beter, die blijft liggen maar wil wel met zn tenen spelen.
pi_95509754
Wij staan altijd te zingen als Thomas op het aankleedkussen ligt. Vanaf dat hij muziek hoort, begint hij met zijn handjes te draaien. Of lacht hij mij uit omdat ik de liedjes uitbeeld. De onthaalmoeder moet maar bij 1 van de kindjes zingen om hem rustig te krijgen op zijn kussen :D
pi_95511047
Verschoonkussendrama's *check
En zo'n klein grietje is net een wilde kat wanneer je haar probeert vast te houden. Tis niet te doen en meestal wordt ze al kruipend en staand aangekleed :')

Vannacht geen problemen gehad trouwens. Heerlijk O+

Nikki, welkom in het veelbesproken ( *) ) dreumestopic met je leuke meisje!
pi_95511309
ik was nikki helemaal vergeten te feliciteren en welkom te heten :o :@
bij deze dan *O*
hoe was jullie feestje?
pi_95511661
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef Memmel het volgende:
NIKKI, welkom hier!

En wat een leuke uitdeeldoos! Wat zit daar allemaal in?
Er zitten 8 zakjes met mars/snickers/twix in voor de juffies en 16 zelfgemaakte giraffes met een doosje rozijntjes en een uitdeelboekje van Gonnie en vriendjes (Gonnie is een heel schattig/grappig gansje).

Hihi Leo, dat zingen heeft Lisa ook. Als ze muziek hoort gaat ze hupsen op haar kont en zwaaien met haar handjes. Alleen NIET als ze op het aankleedkussen moet... :X dan is ze 6 van de 10 keer bóóós en gaat ze huilen. Op de één of andere manier lijkt ze het aankleedkussen met slapen/naar bed moeten te associëren.

Ymme, Mart gewoon al 13 kilo met kleren aan. Wat een beertje! :o Lisa haalt de 9 nog nieteens.

Mooie lijntjes hoor Harry! Hij zit gewoon ergens tussen de 0 en -1 lijn. Prima toch!

Over plassende jongetjes... hier hebben we een poepend meisje. Om de een of andere reden vindt ze poepen in bad lekker ofzo. :? Niet bij mama, maar bij papa. Ze heeft het echt al een keer of 10 gedaan bij hem. _O-

En oh ja, iedereen bedankt voor het warme welkom! :s)
pi_95516259
Hoi Nikki!! Welkom hier!! *O* gefeliciteerd met je meisje! Alweer 1!
Wat een leuke traktatie heb je gemaakt!

Bar....top van die 4 stapjes!!! Al het goede komt langzaam he, Roy komt er wel!!
Kan me goed voorstellen dat je deze komende maand even moet doorworstelen...
Sterkte daarmee....! :*

Piesabeau _O-
Lars had laatst ook geplast vlak voor hij in bad zou....maar hij was not amused! Brullen!!
Hij schrok zich echt dood joh _O-
pi_95519008
quote:
Op donderdag 14 april 2011 20:30 schreef leonieke het volgende:

[..]

Is dat al altijd zo geweest? :o
Ik weet al niet meer hoe vaak Thomas hier al mezelf of de vloer heeft ondergeplast :D
Ja. Hij doet het wel af en toe hoor. Maar zijn hele 16 maanden zijn wel binnen 2 handen te tellen. Afgelopen weekend liet hij een scheet in bad. -dachten we- zie ik ineens overal hele ranzige poep drijven :o Heb hem nog nooit zo snel uit bad gehaald! Was de 2e keer dat hij in bad poepte. De vorige keer was hij 2 maanden ofzo :)

Lars _O-
pi_95528645
Rienk is ineens ziek -O- Vannacht om uur of 2/3 ineens schreeuwend wakker. Helemaal heet. Heeft hij 39.3 graden koorts.. Zetpil en drinken gegeven en hij ging weer slapen. Daarna nog 2 keer huilend wakker geworden, maar kreeg ik hem in bed weer stil. Hij is nu pieperig en mopperig.. denk dat de koorts zo ook wel weer terug komt. Vandaag dus een speen-met-knuffeldag en lekker de tv aan :Y
Ik hoop dat het morgen over is, want we hebben een druk weekend!

Mijn vader is vandaag 65 geworden en viert het groot dit weekend
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:38:21 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95528885
Och jeetje Rienk, beterschap jungske :*
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:54:13 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95529211
Vlindur, gefeliciteerd met de verjaardag van je vader! En beterschap voor Rienk!

In bad poepen lijkt me best smerig, ja. Aviva heeft het 1x gedaan. Ik wist niet hoe snel ik dr uit bad kon vissen :D
pi_95529849
In bad poepen :D Dat hebben we gelukkig nog nooit meegemaakt. Al moet ik wel zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat hij dat de eerste keer zal doen als ik er bij zit. Hij plast namelijk ook altijd op mij en niet op P. }:| (of P. is gewoon een pak handiger met de luiers te veranderen ;) ).

Auw Rienk, dat is niet goed. Veel beterschap voor jullie kleine bink.

Nikki, Thomas heeft ook een fase gehad dat het niet lukte om hem rustig op het aankleedkussen te krijgen. We hebben toen een paar blokjes naast het kussen gelegd en vanaf dat hij erop lag, kreeg hij die in zijn handjes geduwd. Dat werkte wel :Y
pi_95530835
Rienk beterschap! Hopelijk knapt hij snel weer op!

Poepen in bad is hier alleen de eerste paar maanden voorgekomen.

Wij hebben ineens een kind dat eet als een bootwerker, echt absurd war ze (voor ons doen) ineens allemaal naar binnen stouwt. Vanochtend was ze al om half 7 wakker omdat ze honger had. Ze heeft 2 boterhammen op en gaat nu voor de fruit ( normaal krijgen we er geen brood in ). Terwijl we gisteravond dachten, nou die slaapt vast uit want ze had ook veel gegeten, 2x een bord eten, grote sloot yoghurt, wat ijs van ons en bijna een hele eierkoek. Oja en 2 glazen roosvicee. Over een paar weken gaan we naar het cb, ik ben erg benieuwd hoeveel ze weegt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95530865
De arme ziel en ik zijn onder de douche geweest.. Hij heeft overgegeven. En niet te zuinig. Over zichzelf, over mij, over zn knien en over het fleece deken. Gelukkig niet op de bank. Het kwam zelfs uit zijn neus ;( Hij slaapt nu. Ben bij hem gebleven tot hij in slaap viel. Ik vind dit zo vreselijk he ;(

De was draait en er zit een nieuwe zetpil in, hij had voor het overgeven 39.97 :{

Arm, arm kind -O-
pi_95530969
Als ze overgeven, vind ik het zelf nog een pak erger. Een paar weken geleden hadden we hier hetzelfde voor met Thomas. En idd, ook uit de neus. Zo erg om te zien. Ik vind overgeven voor mezelf al erg genoeg, maar voor zo'n kleine kabouter lijkt het nog zoveel triestiger te zijn.

Een nieuw dekentje en knuffelen in de zetel met mama zal hem deugd doen :Y
pi_95531085
Oh jee Vlindur dat klinkt niet zo best.. Arm mannetje... Dat is toch wel echt ziek. Hopelijk kan hij even lekker slapen. Sterkte!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95531183
Och, arm Rienkje :'( Beterschap!!
Hopelijk kan het weekend wel doorgaan Vlindur...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95531319
Dank jullie. Ik hoop ook dat hij even goed slaapt en een stuk fitter wakker wordt.
We hebben maar een zo'n lekkere fleece, dus ik hoop dat hij nog wel even slaapt ;)

En het weekend.. tsja.. Ik baal nu al -O-
pi_95531418
Wickie, wat fantastisch dat Mette zo goed eet! ^O^ Wat een verschil geven die buisjes!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95531901
Jemig Wickie wat goed! Misschien moet Rienk ook maar buisjes, misschien eet hij dan ook ineens brood :D
pi_95531944
beterschap vlindur ;(
en lekker dat mette zo opknapt!

hier heeft mijn ventje echt al mijn allergiengedoetje geerft. dus constitutionele exceem, contactallergien en als topper: hooikoorts. dichte prutoogjes, rochelkkuch en hatsjoe!

ik bikkel zelf altijd graag door omdat je anders pilletjes blijft nemen, maar tis nu zo erg dat zelfs ik overstag ging en een pilletje nam. ik hou het ventje dus ff goed in de gaten. hij lijkt er geen last van te hebben, maar hij ziet er zoooo sneu uit! dus nu mag hij selenes (roze) zonnebril op als we naar buiten gaan :P
pi_95532044
ach gos, echt een zielige Rienk dus.Beterschap hoor en gefeliciteerd met je vader Vlindur *O*

Oh en ik had nog geheel niet op Mette gereageerd hoewel ik het verslag en foto's wel gezien/gelezen heb. Wat fijn dat het meteen al zo merkbaar is!

En gaat het ook nog steeds zo goed met R. Groofsken? eet hij weer goed?

Wat zielig Simmu, ik wist helemaal niet dat zulke kleintjes dat ook al kunnen hebben op deze leeftijd :@
pi_95532702
ik wist het ook niet ;( ik dacht dat we gewoon allebei hetzelfde virusje hadden, vond het ook al maf dat selene en sangdrax nergens last van hebben. en gister nam ik dus een allerfreetje en plots was bij mij echt binnen een half uurtje alles weg! helaas mag ravi geen allerfreetje en is de werking ervan bij kindjes onder de 2 niet duidelijk
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:43:00 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95532835
Wat fijn dat je al zulke veranderingen ziet bij Mette!

Och, sneu hè, als ze moeten overgeven. Gelukkig is dat hier nog niet voorgekomen.

Ojee, Ravi hooikoorts. Niet tof!

In bad poepen heeft Harry maar 2x gedaan toen hij nog ieniemienie was in de tummytub. Zo'n geel bv-drabje O+

En ja hoor! Misschien hoeven we toch niet te sparen voor een kunstgebit want hij heeft er 2 tanden bij! Keurig naast de voortanden: rechtsboven en linksonder *)
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:44:33 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95532896
En van de week moest ik 's nachts ( }:| ) aan iemand denken naar wie ik nog wilde informeren maar nu ben ik vergeten wie... :{
en ik had gehoopt dat het me zou invallen als ik het zou tikken hiero

Esmee! Die was het! Stiemie, hoe gaat het met haar en het eten?

En los daarvan: hoe gaat het eigenlijk met Thijs en zijn buikie?
pi_95534334
Oi rienkje toch!!! Beterschap daar Vlindur!!!
pi_95534406
tsss, das toevallig. Ik ging vanmorgen met Thomas onder de douche, ik doe zijn luier af en hij begint te plassen. Ik wist niet wat ik zag, laatste keer was toen hij echt heel klein was dat hij niet in zijn luier plaste. (of natuurlijk in het badwater, maar dat zie ik niet :Y) )
pi_95535319
In badwater kotsen geeft ook een leuk effect kan ik je vertellen...juk!!
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:00:25 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95535965
Rienk beterschap :*
Mette lekker eten :Y)
Hoe gaat het met Lars?
Ravi en hooikoorts dat is niet zo mooi, hoop stiekem ergens dat ze wel wat hebben voor die kleintjes, zo een tijdje lopen lijkt me ook geen pretje.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:00:44 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95535975
Oscar heeft ontdekt dat hij kan springen en doet nu niet anders. Apetrots! O+
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:06:52 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95536204
Dat lijkt me nu eens leuk om te zien Be, filmpje ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:09:30 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95536302
Ehm... Even kijken of dat lukt... ;)
Nu aan het uploaden, via de telefoon, duurt even. ;)
pi_95536333
Arme Rienk!
Florian doet ook niet meer aan wildplassen :P Alleen de eerste 2 maanden oid.
pi_95536682
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
Rienk beterschap :*
Mette lekker eten :Y)
Hoe gaat het met Lars?
Ravi en hooikoorts dat is niet zo mooi, hoop stiekem ergens dat ze wel wat hebben voor die kleintjes, zo een tijdje lopen lijkt me ook geen pretje.
eventueel is fenistil mogelijk, maar zolang het ventje zelf er geen last van heeft doe ik er liever niks aan. mijn ervaring is namelijk dat het enkel uitstel van executie is, zeg maar. je kan niet eeuwig medicijnen nemen en dan komt het dubbel zo hard terug (dat is de reden waarom ik zelf ook altijd liever 2 weekjes doorbikkel)

edit:
we nemen wel enkele maatregelen hoor. vaker in bad (elke dag) zodat de deeltjes niet blijven hangen en alles lekker loskomt, zonnebrilletje op buiten en zijn slaapkamerraam houden we eventjes dicht.

je lijf 'went' aan het hooikoortsweer zeg maar.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:56:21 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95538189
Jaa! Gelukt Bar! Filmpjes staan in het filmpjes topic: Het grote ouder(s) filmpjestopic, deel 9
pi_95538690
oh BE dat springen is zo leuk O+

Simmu!! :o verrek!
ik dacht dat ik ziek werd maar t bleef wel verdomd lang zeuren :') ik ga mn aerius maar weer ns tevoorschijn vissen dan.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95539067
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:07 schreef huuphuup het volgende:
oh BE dat springen is zo leuk O+

Simmu!! :o verrek!
ik dacht dat ik ziek werd maar t bleef wel verdomd lang zeuren :') ik ga mn aerius maar weer ns tevoorschijn vissen dan.
dat dacht ik dus ook :P
pi_95540314
Bij het mij mij op schoot kijken naar In The Nightgarden hoorde ik hem zo luid ademen dat ik hem maar in bed heb gelegd. Hij heeft nog steeds 39+ met zetpil :{ Hij heeft gelikt van zijn cracker met philadelphia en gegeten van mijne met kaas (wat hij normaal helemaal niet lust?) Heeft bijna een hele beker ranja op. Tot nu toe zit het er nog in :P

Ik zie nog niet veel verbetering. Het schaap is gewoon echt ziek -O-

aerius is iets voor Hooikoorts? Lijkt me vervelend!
pi_95540434
Zo heeft Thomas tijdens zijn ziek zijn (ook 40°C en overgeven) water leren drinken. En sindsdien drinkt hij dus effectief overdag water. Misschien zal Rienk nu wel kaas eten ;)
Bij hoge koorts adviseerde onze dokter Nurofen ipv Perdolan (en die Nurofen hebben we nu dus in siroop en in zetpillen omdat hij moest overgeven van de siroop).
pi_95540905
Nurofen en Perdolan ken ik niet. Rienk heeft gewoon 240 zetpillen. Maar ben dus bang dat als deze rond 15:00 uit gewerkt zijn dat de koorts naar de 40+ zal schieten. En weet niet wat ik dan moet. Onderdrukken met een nieuwe pil, of laten uitzieken? Ik vind hem nu al vreselijk zielig, wil me liever geen voorstelling maken hoe erg het dan wel niet zal zijn..

En het zal wel een kronkel in mijn hoofd zijn, maar zelf vind ik water heel vies en geef het Rienk dus ook niet. Ranja gewoon. Niet al te zoet, wel lekker :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:59:50 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541053
Ik zou het gewoon voor zijn Vlindur en hem om 15:00u (of eerder) een nieuwe zetpil geven...

Springende Oscar O+
En dan dat bekkie als ie dan PAPA zegt :D

[ Bericht 59% gewijzigd door Asyniur op 15-04-2011 14:08:56 ]
pi_95541194
Zou ik ook doen hoor Vlindur, gewoon elke 6 uur een zetpil zolang de koorts zo hoog blijft.
al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Op zich is koorts niet erg he, het is afweer van het lichaam, hoogte van koorts schijnt ook niet zo interessant te zijn (zei de HAP toen ik belde omdat Lars 40 en nog wat had) je moet kijken naar het kind, alertheid, plasluiers enzo zijn goeie indicators
pi_95541195
Wat Asy zegt, Vlindur. Ik zou een pcm spiegel opbouwen.
Arme Rienk, hopelijk blijft de limonade er in! :*

Asy, ik vergat gisteren te reageren op de curves van Harry. Fijn dat hij zo goed groeit en zijn lijntje volgt! Super dat ze zo onder de indruk was van Harry O+
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:05:54 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:03 schreef Twinkly het volgende:
Wat Asy zegt, Vlindur. Ik zou een pcm spiegel opbouwen.
Arme Rienk, hopelijk blijft de limonade er in! :*

Asy, ik vergat gisteren te reageren op de curves van Harry. Fijn dat hij zo goed groeit en zijn lijntje volgt! Super dat ze zo onder de indruk was van Harry O+
En je vergeet te jompelen voor zijn tanden -O-
pi_95541365
Nurofen en Perdolan zijn gewoon merken van zetpillen en siroop tegen koorts. Dus waarschijnlijk hetzelfde als deze die jij hebt.
Ik zou ook gewoon stipt (volgens bijsluiter) een zetpil geven.
pi_95541408
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

was ik ook vergeten :D
*O* ² ;)

Hier zitten we ondertussen aan tand 12 die erdoor is. Ik zal blij zijn als Thomas weer wat rust krijgt in zijn mond (ik kijk ernaar uit tot jij dat ook gaat zeggen Asyniur ;) )
pi_95541430
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

awh :'( Hoeveel heeft hij er? 6? Een jompel voor allemaal ;)
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:10:20 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541482
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Asyniur het volgende:
En ja hoor! Misschien hoeven we toch niet te sparen voor een kunstgebit want hij heeft er 2 tanden bij! Keurig naast de voortanden: rechtsboven en linksonder *)
Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.

In totaal zitten we dan op 6 tanden (of 7).
Laatst zei de keuringsarts van bloedbank trouwens dat het gemiddeld aantal tanden de leeftijd in maanden is min 6 (of was het nou 8 :@ )
pi_95541518
Ja, aan halve jompels doen we hier niet hoor }:|
pi_95541539
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.
Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaak _O- P. vindt dat ik hem niet mag ambeteren O-)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:12:55 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541599
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaak _O- P. vindt dat ik hem niet mag ambeteren O-)
Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKEN :X

en dan Harry verbieden ergens aan te komen als hij er naar kijken mag :P
pi_95541720
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:12 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKEN :X

en dan Harry verbieden ergens aan te komen als hij er naar kijken mag :P
Jij vraagt het nog?
Doe ik al lang niet meer aan mee :{w Ik steek gewoon mijn vinger in zijn mond :+
(maar nu is het niet meer leuk trouwens, die bijters zijn echt gemeen }:| en ik kan mijn vinger nergens meer plaatsen zonder gebeten te worden :D )
pi_95541730
Oeh tanden voor Harry! *O* *O*

Ik maak wel een spiegel dan, maar hij slaapt en wil hem nu ook niet wakker maken. Dus zodra hij wakker is stop ik er wel een nieuwe in.

Hij plast niet veel, maar heeft eigenlijk ook alleen nog maar die beker ranja op omdat hij zijn ontbijt heeft uit gespuugd. Hij is voor zn ziekdoen wel alert gelukkig. Het is gewoon nog steeds mijn Rienkelmans, alleen nu heel ziek

Ik wil trouwens (als ik er een keer aan denk :') ) sinaspril kopen voor Rienk. Vloeibaar lijkt me wel fijner voor hem :Y
pi_95541763
Ik heb net met Niels aan de hand in de stad en de Hema gelopen O+ Hij vond het even vervelend dat ik zijn hand vast bleef houden, maar naar een tijdje liep hij heel braaf mee! Op een paar keer ontsnappen in de Hema na. Dat is echt iets nieuws.
En het leukste vond ik nog de vertederde blikken van andere mensen :D
pi_95541801
Ik ben ook zo iemand die helemaal murw naar kindjes aan de hand zit te kijken O+ :@ Ik kijk er al naar uit om zo übertrots rond te wandelen :@
pi_95541836
Maar als hij misselijk is is een zetpil juist fijner Vlindur.
Ik heb voor Niels ook Sinaspril kauwtabletten en die vindt hij erg lekker, heel handig.
pi_95541904
Wat schattig Twinks!

*O* tandjes *O*

Tess was vanmorgen aan het murmelen en piepen, dus ik zeg: Tess, zullen we gaan zwemmen. Tess: JAAAAAAAAAAAAAAAAA *spring spring* samuh semmuhhhhh. Semmuh semmuh!!
Dus hup jas aan, schoenen aan en toen op de trap: mama, samuh semmuh. Isse jeuk (leuk)! Mama lief. Kisje!! :*
En toen kwamen we bij het zwembad aan: kijkeh mama, daar isse! Sembad!! Tessje semmuh, samuh semmuh mama!! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95543026
Nou, zetpil zit er in. 39.7 had hij. Drinkt nu van ranja en verder is het zielig en de piep ;(

Tess O+

En hand in hand lopen is echt cute! O+
pi_95543327
Beterschap voor Rienkelmans!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')