quote:Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef freecell het volgende:
Sneu is dat hè? Kindjes met pijn...
Florian was gistermiddag ook weer verschrikkelijk humeurig, lijkt ook nog steeds
'ergens'last van te hebben. Ben benieuwd of het vandaag beter gaat
Hij wordt trouwens al een paar nachten ergens tegen de ochtend (uur of 5) wakekr, ligt dan verkeerd om in bed, op zijn dekens, koud en zonder speen of knuffel met zijn koppie bij het voeteneinde.
Als ik hem dan omkeer, een knuffel, een deken en zijn speen geef is hij helemaal blij en gaat hij weer slapen, maar hoe voorkom ik het
quote:Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Ca.ra het volgende:
He Octo wat naar, hebben jullie nog kunnen slapen?
Iemand vroeg hoe het nu met Thomas is: eigenlijk heel goed. Vrolijk, speels, heeft gisteravond voor het eerst weer goed gegeten. Maar dat is altijd zo zodra hij aan de medicijnen zit. Het probleem komt alleen altijd net zo hard terug als de kuur is afgelopen of als we na een dag of 10 weer stoppen met de druppeltjes. En aangezien we de huidige kuur als tig keer eerder gehad hebben heb ik er om het zachtjes uit te drukken niet echt veel vertrouwen in. Maar goed, we zien wel weer hoe het loopt, het heeft toch geen zin om me daar nu van te voren zorgen over te gaan maken.
Zolang het maar onder controle blijft en niet 'doorslaat' naar een hersenvliesontsteking, wat naast gehoorschade een van de grootste risico's van dit type ontstekingen is. Maar daarvoor houden we hem goed in de gaten.
Gisteravond de eerste 'peuter in zicht'-avond gehad. Er was een ander stel van het kinderdagverblijf in mijn groep, er waren zo veel aanmeldingen dat er twee groepen lopen nu. Erg leuk, veel gepraat met de andere ouders, leuke ideeen gehoord en ook al goede tips gekregen voor Thomas. De leidster is een heerlijke Indonesischedame die duidelijk veel ervaring heeft met kinderen. Ondanks het feit dat dit 'maar' de introductieavond was, was het toch al een leerzame avond.
quote:Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Octo, hoe is het nu met Hannah? Hoe ging de nacht?
Karin, eten komt wel weer. Al een goed begin dat hij weer vrolijk is.
Nacht ging prima. Ben helemaal blij dat het zo soepel is gegaan om die beestjes uit haar bed te halen. Ik had echt grotere drama's verwacht.
En mijn kind verzint zelf liedjes! Dat vind ik toch ook wel weer een grote sprong. Vanmorgen zong ze, toen ik een ei voor haar gekookt had: "Lekker lekker eeeeitje eten lekker"
Gisteren zei ze, toen we haar boot uit de speelgoedkist gingen pakken: "Hier is de boot". Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zeg dat ook als ik de boot voor haar pak, maar uit zo'n klein smurfje
quote:Op woensdag 13 april 2011 08:32 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Cara, wat goed dat het zo zinvol was meteen. Hopelijk steek je er veel van op!
quote:Op woensdag 13 april 2011 08:38 schreef Takkembah het volgende:
Ca.ra wat fijn dat het meteen zo waardevol is! Wat voor dingen worden er dan besproken op zo'n avonden, of heb ik dat gemist? En fijn dat het met Thomas beter gaat!
Isabeau die zelf liedjes componeert. Soms hoor ik Alexa ook wel eens een liedje zingen, dan klinken er in haar spelen bekende deuntjes door, maar zelf verzinnen gebeurt hier nog niet...
Octo, wat sneu voor je meid! Dan wil je soms zo graag dat je het zelf bent die ziek is he
(tenminste ik zei de gek). Hopelijk heeft ze een beetje geslapen.
En "lezende" kindjes. Wij hebben hier trouwens hetzelfde ritueel als jullie, VIcky.
Alexa wilde mij dus vanochtend uit bed duwen he. Dominatrix.
Nou, boterhammen blieft hij nog steeds niet. Gister bij Incantrix wel 2 happenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:49 schreef Sorbootje het volgende:
Een hele peer? Zo, da's nogal wat voor Rienkje! Is het verder nog hetzelfde met eten, of bespeur je vooruitgang?
We hebben helemaal geen foto's gemaaktquote:Op woensdag 13 april 2011 09:55 schreef Twinkly het volgende:
Wat leuk dat Rienk op bezoek is geweest bij Stef!Misschien kun je je verhaal kwijt in het fototopic? Ik weet niet... Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is allemaal!
Een hele peer op en zelf uit een beker drinken
Schandalig!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen foto's gemaakt![]()
We doen het gauw over en dan maken we wel foto'squote:
nee helemaal niet. (gelukkig!)quote:Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
Hè wat vervelend Huup. Ze kan er kennelijk nog écht niet zonder. Is het schadelijk om het langer te blijven gebruiken?
snap ik wel, ik bedoelde ook meer te zeggen dat wij móeten proberen af te bouwen eens in de zoveel tijd, vergelijk het maar met kindjes met kma die eens in de zoveel tijd een provocatie door moeten om te zien of ze nog steeds allergisch zijn, anders krijgen ze geen nieuwe machtiging voor pepti.quote:Op woensdag 13 april 2011 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedoelde ook niet prettiger voor jullie, maar omdat het prettiger zou zijn voor Amélie dat het zelf lukt, zonder forlax. Ik zeg het weer helemaal verkeerd en zo bedoel ik het uiteraard niet.
Ik hoop het, of we moeten nog een tuinman aannemen om onze tuin te onderhoudenquote:Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef Nijna het volgende:
Leonieke, dat komt vast nog wel goed hoor, met dat gras.
Ik vind dat laatste eigenlijk ook echt niet leuk. Als Thomas iets niet mag, kan hij echt zo roepen. Hatelijk vind ik hetquote:Iris is op het moment heel erg grenzen aan het opzoeken. Ze is erg ondeugend, maar ook heel boos/temperamentvol als je zegt dat iets niet mag.
Het is een beetje jammer dat ik het niet zo goed kan hebben...
Een evaluatie van hoe het gaat.....en dat dus in 10 minutenquote:Op woensdag 13 april 2011 14:30 schreef leonieke het volgende:
Wat is een 10 minuten gesprekje eigenlijk?
Bij een onthaalmoeder zal dat ook wel anders zijnquote:Op woensdag 13 april 2011 15:27 schreef leonieke het volgende:
Ah, ik denk niet dat wij dat hebben. Maar het afzetten en ophalen van Thomas is wel vrij uitgebreid (makkelijk 10minuten tot een kwartier per keer).
Ja, maar het leek me interessant om de ervaringen nog eens na te lezen voor ik beslis of ik het nu effectief zou kopen of nietquote:Op woensdag 13 april 2011 15:37 schreef _Bar_ het volgende:
Het zegt mij niets Ca.Ra zal die filmpjes wel eens bekijken want het klinkt wel interesant.
Zo ook die peutercursus trouwens, ben benieuwd hoe en wat.
Leonieke en dat gaat over hoe je moet communiceren met je kind? ofzo
En daar vervolgens dan niet naar omkijkenquote:Op woensdag 13 april 2011 17:50 schreef huuphuup het volgende:
of omdat ze speelt met iets waar ze niet mee mag spelen van mij, dan koop ik een imitatie-versie.
oh haha tot nu toe was al het imitatie-speelgoed hier een groot succesquote:Op woensdag 13 april 2011 19:27 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
En daar vervolgens dan niet naar omkijken
dat dusquote:Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef freecell het volgende:
Haha Takkem, ik zie het helemaal voor me
Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
Fijn dat het werkte Takkembamheb er helemaal een beeld bij
hahaaa.
Huup; dat imitatiespeelgoed dat werkt hier niet, ze wil hier alleen het echte werk. Dus altijd MIJN laptop, en MIJN sleutels. (zelfs die van vriendlief voldoen niet).
Karin, hoe gaan je kids om met het klussen en verhuizen? wil het allemaal een beetje?
Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.
Levert aanvankelijk uiteraard flink verzet op, want ze wil per se die, maar uiteindelijk gaat ze dan toch met het speelgoed spelen. Misschien ook omdat ik er wel consequent in ben, ze mag niet de ene keer wel en de andere keer niet zeg maar, dus de boodschap is duidelijk voor haar.
Ja ik heb een keer te vaak mn sleutelbos onderuit de prullenbak gevist terwijl ik echtechtecht de deur uit moest naar een afspraakquote:Op woensdag 13 april 2011 20:27 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.
Sleutels ben ik iets minder consequent in.
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)quote:Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef Ca.ra het volgende:
Miss, je weet hoe ik als voormalig weinig-slaap-nodig-kind achter jullie aanpak sta he. Ik ben zo vaak weggezet als verwend nest en mijn ouders versleten voor watjes die over zich heen lieten lopen. Maar als het echt niet gaat dan is het toch niet de bedoeling om er een marteling van te maken?
(zoals ze ook zeggen over slechte eters, dat je vooral moet zorgen dat het gezellig blijft aan tafel)
ik denk dat dit idd een heel goed punt is... slaap kan je nu eenmaal niet forceren. En als je echt niet moe bent, dan is slapen niet echt leuk.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)
Prima, dan meld ik het niet eens meer, Het was trouwens schaap die erover begon, niet ik. Maar als ik alleen hier mag melden da thet slapen inet lukt als ik ook van plan ben er op de door jullie aangedragen manieren mee om te gaan, hou ik er mijn mond wel over dicht.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.
Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
Nou ja, het zal mijn simpele, rechtlijnige geest wel zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.
Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
Oh, tip van andere moeder met lastig slaapkind; In een peuterbedje lukt het niet erbij te gaan liggen. Nouja, het lukt half, en het doet pijnquote:Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
dat doen ze bij mij allebei idd ook heel, heel, heel vaak. zowel overdag als 's avonds. overdag heb ik het trouwens ook niet meer over "slapen", maar over "kom, we gaan eventjes uitrusten"quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.
Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
dat is dus wat Evie doet, zowel savonds al smorgens, als ze niet direct moe is, of als ze smorgens uitgeslapen is...quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tess slaapt de ene middag een uurtje, de andere middag 1,5 uur en soms 3 kwartier maar we hebben afgesproken haar niet langer dan 1,5 uur te laten slapen. Ze kan soms ook wel eens 3 uur slapen namelijk en dan is het 's avonds bal.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
zo doen wij het wel bij Tess. We leggen haar in bed (na het ritueel), nemen de dag door, zeggen heel duidelijk: Het is tijd om te gaan slapen Tess .De dag is weer voorbij morgen is er weer een nieuwe dag. Tess zegt dan zelf papa/mama bijzitten. We zitten dan heel even bij haar bed, zeggen dat we weggaan. DOen de deur op het haakje, blijven nog even op de gang staan en gaan dan weg. Dit herhalen we tot ze rustig gaat slapen. Tess laten huilen heeft ook totaal geen zin, die slaat binnen 5 minuten door. Steeds terug gaan om te zeggen dat het bedtijd is helpt wel. Zo weet ze iig dat we in de buurt zijn en daar wordt ze uiteindelijk rustig van.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cmquote:Op woensdag 13 april 2011 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?
Whaha, ik zie het voor mequote:Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit. Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel
.
Dyon huilt ook bijna altijd in z'n bedje als hij wakker wordt. Z'n broer had dat ook en dat ging ook vanzelf over. Ik laat hm 's ochtends (hoe vroeg het ook is) ook absoluut niet huilen.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Alles wat ik hierop zou willen zeggen, zal je alleen nog maar meer kwetsen. Dus ik ben wijs en hou mijn mond (je hebt duidelijk genoeg aangegeven wat je wel en niet wilt horen, I heard youquote:Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.
En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Dat doet mijn wederhelft ook wel eens, daar wordt ze nog doller vanquote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ging voetbal kijken met Senna net, maar dat hielp ook niet
Nee hoor, ik begrijp je precies goed. De dingen die ik nl zou willen zeggen zijn precies de dingen die jij NIET MEER wilt horen. Daarom doe ik het dus ook niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!
ja dat bedoelde ik dus niet hè met dat je je inner-caveman moest unleashen...quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapenquote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Jezus Mef. Mag ik ook een keer fel zijn ja.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouwquote:Op woensdag 13 april 2011 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen
mijn man kijkt gelukkig niet graag voetbalquote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw
Josje is er niet voor niets bijgekomen hè, das speciaal voor de papa'squote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw
Zonder een blik aan discussie open te willen trekken zit hier op zich wel wat in.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
Ik heb dat vandaag op het kdv eens even geinformeerd. Daar slapen ze gewoon op matrasjes op de grond, maar madammeke gaat gewoon lief liggen en slapen. Dat maakt me al minder huiverig voor de overgang naar een peuterbedje.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Goed!!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Neuh vast niet hoor. Maar het hoeft niet met geen respect te maken te hebben toch? het kan natuurlijk wel zo zijn dat niet iedereen op de hoogte is van hoe jullie erover denken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
Jeetje Miss...quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze [[/b]b]draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
wow wat goed zeg!!quote:Op woensdag 13 april 2011 22:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Goed!!
Ze komt er wel uit als ze wakker is 's morgens en 's middags, maar dan vermaakt ze zichzelf dus nog even. Mn kleine Imelda Marcos sleept graag al haar schoenen haar bedje in dan![]()
![]()
We zijn langzaam maar zeker het avondritueeltje aan het aanpassen. We willen uiteindelijk toe naar een verhaaltje voorlezen in haar bedje en dan gaan slapen, en we kwamen van, fles drinken bij ons op schoot op de bank.
Inmiddels drinkt ze de fles liggend in haar bedje terwijl we de dag doornemen en een liedje zingen (dikkertje dap), dus dat is al stap1. Die fles zal voorlopig nog wel even blijven maar dat geeft niet.
Ze blijft wel netjes liggen als ze naar bed gebracht wordt.
Kortom, gaat prima.
En nadat ik haar laatst uit de box in de woonkamer had geplukt ben ik blij dat we het bedje al omgebouwd haddenmn kleine klauterkabouter
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Jeetje Miss...ik heb echt nog nooit iemand dat horen zeggen eerlijk gezegd. Mensen die dat soort 'advies' geven, geloven denk ik in het wel of niet belonen van gedrag.
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
ja ze wordt zo groot.quote:
Okay, dat is jouw call.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond jouw post over hoe jullie het doen ook heel prima. Ik lees dat met interesse, zet dat af tegen hoe het bij ons gaat, en concludeer dat het op dit moment geen zoeken naar grenzen is. Prima, niets mis met jouw post en niets mis met mijn conclusie.
Met simmu en groofs heb ik het er al vaker over gehad, dus zij weten wel hoe wij erover denken, of zouden dat kunnen weten. Dus dan verwacht ik van hen niet weer hetzelfde riedeltje, niet op die manier.
Ik heb idd heel zinnige en fijne adviezen gelezen en daar ben ik ook heel blij mee. Of ik jullie op de hoogte ga houden, weet ik nog niet. Dat bedoel ik niet lullig of mokkend ofzo, maar ik ben het wel een beetje zat. Slapen is al een van die dingen die vaak tot verhitte discussies leidt en ik wil daar niet weer bij betrokken zijn. Het is wel een beetje klaar wat mij betreft.
Maar groofs, dat is het punt waarop wij heel erg verschillen: ik vind dat ik niet kan bepalen of het voor een ander tijd is voor bed. Later, als ze groter is, kunnen wij wel bepalen dat het tijd is voor haar kamer en dat ze er niet meer uit mag. Dat ze mag slapen, lezen, spelen, whatever, maar dat ze niet meer uit haar kamer mag. Daar is ze nu te klein voor en ze reageert nog te primair. Dus bepalen wij niet dat ze klaar is voor bed, maar doet ze dat zelf. Zoals ze ook zelf bepaalt of ze honger heeft en of en hoeveel ze eet.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.
Nou ja, ik ben dus ook iemand die gelooft in het wel en niet belonen van gedrag en ik denk dat dat hele proces helemaal niet zo bewust is bij een kind (dus ik denk niet dat kinderen bewust gaan stieren/ draken, zelfs niet huilen). Maar ik denk wel dat het haar veel rust zou geven als jullie de grenzen bepalen. Zij bepaalt nu of ze op dat moment klaar is voor bed en in mijn ogen zouden jullie dat moeten doen.
hier ook ngo steeds een avondfles hoor... dat hoort ook bij ons ritueeltje. Gewoon even gezellig samen op de bank, even geen Amber erbij, boekje lezen en flesje drinken. Zij kiest het boekje uitquote:Op woensdag 13 april 2011 22:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ze wordt zo groot.![]()
vanmiddag ook weer pff, dan is ze met de buurjongens buiten aan het spelen (lees: zij verstoord hun spel![]()
) maar jeetje wat een heel kind al dan zeg!
Terwijl ze een jaar geleden rond deze tijd alleen nog maar tijgerde en zelfs niet eens kroop!
[cliché]
wat gaat het snel![]()
[/cliché]
en daarom blijft die avondfles er ook in tot ze uit huis gaatmijn kleine meisje.
no way.. het was zwartquote:Op woensdag 13 april 2011 22:32 schreef huuphuup het volgende:
wat lief vicks![]()
en heeft ze nu gelakte nagels?
ik moet er steeds meer op letten hoe ik iets verwoord merk ik
Laatst was ze binnen op de muur aan het stopkrijtendus ik zei dat het stoepkrijt voor buiten was en dat ze binnen met de kleurtjes mocht. Okay, geen probleem, zonder morren ging ze naar buiten ermee.
Maar toen stond mn juffeke daarna dus mooi met de kleurtjes binnen op de muur te kalken. En ondertussen mooooi! te roepen.ik had er dus duidelijker bij moeten zeggen dat het wel de bedoeling is dat het op een papiertje gebeurt
![]()
nu loopt ze steeds langs die muur "mooooi" te roepen. Ze vindt het duidelijk een verbetering
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:45 schreef Books het volgende:
Ach zo hebben wij een mooi gekrijt rondje (ORANJE) op de witte muur in het trappengat. Valt ook echt niet op hoor, hahaha. Van de zomer gaan we opnieuw witten dus het zit er heel mooi al een paar weekjes nu. Ik dacht dat E. boven bij D. was en D. dacht dat ze beneden bij mij was. Ze stond dus halverwege de trap
Nou ja, elk mens bepaalt in ieder geval zelf wanneer 'ie moe is. Sommige mensen kunnen nu eenmaal toe met (véél) minder slaap dan anderen. En je vergelijking met dingen voor haar neus zetten: dat prop je toch ook niet naar binnen, of wel dan? Een kind dat geen honger heeft dwing je niet met succes om met smaak te eten. Een kind dat geen slaap heeft, dwing je niet met succes om lekker te gaan slapen. Hoezeer je de situatie, kaders of grenzen ook wil bepalen, dat wil niet zeggen dat dat werkt voor het individuele kind. Ik vind in dat opzicht de tip van huup een hele goedequote:Op woensdag 13 april 2011 22:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar jullie bepalen wat je haar voor haar neus zet, op welke tijden van de dag, warm of koud,...
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je kunt denken dat een kind bepaalt wanneer het tijd is voor haar bed.
daarin refereerde ik aan de mijne, niet de jouwe. mijnes draken en klieren namelijk wel zo nu en danquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
Daar denkt het voedingscentrum toch wel anders over//...quote:Op donderdag 14 april 2011 09:21 schreef freecell het volgende:
Eieren zijn best gezond toch?Het hele cholesterolverhaal mbt eieren is flink achterhaald.
Oh, heerlijk is dat he... ik heb er hier ook zo eentjequote:Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Overigens heb ik een dreumes met een humeur ...ons donderwolkje...
van Stefan Kleintjes dan?quote:Op donderdag 14 april 2011 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
Amaranta, het voedingscentrum is wel de laatste partij die ik serieus zou nemen. (maar da's misschien niet een discussie voor hier)
quote:Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Ze vinden de eieren hier maar niks.
Overigens heb ik een dreumes met een humeur ...ons donderwolkje...
Nouja ik ben zelf ook lactose-intolerant dus heel veel zal er voor ons niet veranderen. Er wordt hier al niet echt overmatig zuivel geconsumeerdquote:Op donderdag 14 april 2011 12:03 schreef leonieke het volgende:
Huuphuup ik hoop dat jullie een fijne diëtiste hebben gevonden en dat het zoeken naar gerechten vlot zal verlopen. Het lijkt me wel moeilijk om zo van dag op dag je voedingsschema helemaal te moeten omgooien.
Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:00 schreef huuphuup het volgende:
Oh pfrt ik dacht al dat ik lactulose had geschreven hahahet lijkt inderdaad op elkaar maar dat gebruiken we al heel lang niet meer.
Proberen kan inderdaad geen kwaad en is niet per se heel ingrijpend dus we gaan er gewoon voor
Morris![]()
Ik heb gelijk een beeld voor me van een soort Tazmanian Devil die met zn grote krullenbos gillend en draaiend door de kamer stuitert en vervolgens zo *plok* omvalt van de slaap
Oeh slim! Oscar is nl. ook eig. altijd aan het vechten bij het verschonen en dan idd die k*tplakkers op zijn buik doen helpt niet mee...quote:Op donderdag 14 april 2011 13:08 schreef Memmel het volgende:
[..]
Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.
quote:Op donderdag 14 april 2011 13:13 schreef Twinkly het volgende:
MorrisIk zie het helemaal voor me. Zo kweek je wel spierballen Memmel
Huup, ik hoop dat een lactose-vrij dieet de oplossing is voor Amélie!!
quote:Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
Ik was afgelopen vrijdag bij een vriendin in Belgie op visite en toen wilde Sasha graag een luier om in te poepen. Ik had geen trek in vieze onderbroeken, dus vooruit, ook zo'n broekjesding aan.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
Dat had ik kunnen weten natuurlijkquote:Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dat heeft ze van onze kat geleerd Vlindur.
Piesabeau....quote:Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dat heeft ze van onze kat geleerd Vlindur.
ghehehequote:Op donderdag 14 april 2011 14:04 schreef McLaura het volgende:
Oh, dreumesmans (1j9m) is vandaag ook naar het cb geweest : 92 cm en 14,05 kg.
Zijn vriendinnetje en tevens gastkindje (2j6m) was 87 cm en 11,1 kg.
OP het CB zit het er minder grillig uit, daar is het gewoon een wat vlakkere curve met een veel duidelijkere eigen lijn. Maar goed, hij doet het prima dus ik maak me niet druk.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:05 schreef simmu het volgende:
en toch he asy, ik zie er wel een echt 'eigen' lijntje in!
.
Eli heeft me met 8 dagen in m'n gezicht geplastquote:Op donderdag 14 april 2011 13:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
oooh zeg me alsjeblieft dat ie nog nooit zo hops je neusgat in gepiest heeft![]()
Coeliakie is allang uitgeslotenquote:Op donderdag 14 april 2011 14:00 schreef McLaura het volgende:
Huup, de banaan/choco/aardbei en bosvruchten worden hier wel weggetankt, de naturel niet zo
Overigens zie ik obstipatie / lactose-intolerantie niet direct aan elkaar gelinkt, het is juist vaak eeuwige diarree.....
De obstipatie ken ik in mijn omgeving van kindjes met coeliaki, is dat al uitgesloten?
Je krijgt er in elk geval wel spierballen van Barquote:Op donderdag 14 april 2011 14:39 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn waarvan Roy het huis afbreekt zodra hij verschoont moet worden en aan en uitgekleed moet worden, gillen slaan huilen bijten draaien.
Blijft lastig maar ach worden er steeds handiger in
Mijn kleine grote vent is van 1 losse stap naar 4 losse stappen gegaanen sinds gisteren loopt hij nu ineens wel achter zijn loopwagen ondanks de gladdehoutenvloer
Echt die up waar we nu in zitten is echt zo overweldigend dat ik me gisteren ineens heel erge zorgen maakte over volgende maand... Angst komt ineens weer omhoog zetten
Is dat al altijd zo geweest?quote:Op donderdag 14 april 2011 13:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk piest eigenlijk amper in de buitenlucht.
Er zitten 8 zakjes met mars/snickers/twix in voor de juffies en 16 zelfgemaakte giraffes met een doosje rozijntjes en een uitdeelboekje van Gonnie en vriendjes (Gonnie is een heel schattig/grappig gansje).quote:Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef Memmel het volgende:
NIKKI, welkom hier!
En wat een leuke uitdeeldoos! Wat zit daar allemaal in?
Ja. Hij doet het wel af en toe hoor. Maar zijn hele 16 maanden zijn wel binnen 2 handen te tellen. Afgelopen weekend liet hij een scheet in bad. -dachten we- zie ik ineens overal hele ranzige poep drijvenquote:Op donderdag 14 april 2011 20:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Is dat al altijd zo geweest?![]()
Ik weet al niet meer hoe vaak Thomas hier al mezelf of de vloer heeft ondergeplast
eventueel is fenistil mogelijk, maar zolang het ventje zelf er geen last van heeft doe ik er liever niks aan. mijn ervaring is namelijk dat het enkel uitstel van executie is, zeg maar. je kan niet eeuwig medicijnen nemen en dan komt het dubbel zo hard terug (dat is de reden waarom ik zelf ook altijd liever 2 weekjes doorbikkel)quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
Rienk beterschap
Mette lekker eten![]()
Hoe gaat het met Lars?
Ravi en hooikoorts dat is niet zo mooi, hoop stiekem ergens dat ze wel wat hebben voor die kleintjes, zo een tijdje lopen lijkt me ook geen pretje.
dat dacht ik dus ookquote:Op vrijdag 15 april 2011 13:07 schreef huuphuup het volgende:
oh BE dat springen is zo leuk![]()
Simmu!!verrek!
ik dacht dat ik ziek werd maar t bleef wel verdomd lang zeurenik ga mn aerius maar weer ns tevoorschijn vissen dan.
En je vergeet te jompelen voor zijn tandenquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:03 schreef Twinkly het volgende:
Wat Asy zegt, Vlindur. Ik zou een pcm spiegel opbouwen.
Arme Rienk, hopelijk blijft de limonade er in!
Asy, ik vergat gisteren te reageren op de curves van Harry. Fijn dat hij zo goed groeit en zijn lijntje volgt! Super dat ze zo onder de indruk was van Harry
was ik ook vergetenquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En je vergeet te jompelen voor zijn tanden
awhquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:
[..]
En je vergeet te jompelen voor zijn tanden
Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Asyniur het volgende:
En ja hoor! Misschien hoeven we toch niet te sparen voor een kunstgebit want hij heeft er 2 tanden bij! Keurig naast de voortanden: rechtsboven en linksonder
Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaakquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.
Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKENquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:11 schreef leonieke het volgende:
[..]
Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaakP. vindt dat ik hem niet mag ambeteren
Jij vraagt het nog?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:12 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKEN
en dan Harry verbieden ergens aan te komen als hij er naar kijken mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |