abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 21:41:02 #126
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95464859
Miss een nichtje van mij was precies hetzelfde als Senna en die heeft nog steeds (inmiddels 23 jaar oud) gewoon heel weinig slaap nodig. Die ging (itt Senna) wel gewoon naar bed in het ledikantje maar met de deur open en zat dan echt tot een uur of elf te spelen met haar beren en te kletsen en sliep als baby ook gewoon kort op de dag. Wat ik me nu wel bedenk is dat ze alles gelijksvloers hadden en ik weet niet of het bij jullie ook een mogelijkheid is om het te proberen. Als ze mijn oom en tante alleen maar hoorde was het voor haar al voldoende.

Nu gaat ze eigenlijk ook niet voor 1 of 2 uur naar bed want eerder slaapt ze gewoonweg niet. Ze staat elke morgen om kwart over zeven weer op en is dan ook echt klaar wakker.

Wat ik er enkel mee aan wil geven is dat sommige kinderen nu eenmaal zo in elkaar steken en soms al vanaf baby af aan. Ook diverse homeopaten en artsen hebben geen aanwijsbare reden gevonden voor haar slaappatroon en misschien is Senna ook een meisje die gewoon niet veel slaap nodig heeft.

En er geen probleem van maken maar iets zeggen in de trant van ik weet dat je niet moe bent maar mama/papa zet je even in je bedje en daar mag je lekker in spelen en we laten de deur op en dan kan je roepen als er iets is?

[ Bericht 10% gewijzigd door Books op 13-04-2011 21:47:00 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 21:41:34 #127
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95464898
Miss, ik denk eigenlijk dat je door zoiets niet meer te posten uiteindelijk jezelf én anderen tekort doet. Jezelf omdat er toch tips op komen waar je wat mee kunt, links en rechts ook bevestiging van mensen die in jullie aanpak geloven.
Aan de andere kant kun je met jullie verhaal ook weer andere mensen steunen die in een zelfde situatie zitten.

Ik vind Huup's idee ook goed, gewoon wat later naar bed. Ik weet nog wel dat mijn ouders vroeger altijd zeiden: hoe eerder ze naar bed moet, hoe later ze uiteindelijk slaapt.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:46:28 #128
5428 crew  miss_sly
pi_95465235
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!

Books, ja, dat kan natuurlijk ook gewoon he, dat ze weinig slaap nodig heeft. Ik weet niet in hoeverre slaap en slaappatronen genetisch bepaald zijn of een zekere aanleg doorgegeven kan worden, maar ik heb ook nooit veel slaap nodig gehad en schaap nog veel minder. Zijn moeder slaapt nog veel minder, soms hele nachten niet. Dus misschien zit er zelfs nog wel een stukje erfelijkheid in?

Ca.ra, inderdaad door te vroeg en te hard proberen te laten slapen, gaat het alleen maar moeilijker, want ze raakt echt overstuur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95465308
ik ging voetbal kijken met Senna net, maar dat hielp ook niet :N
  woensdag 13 april 2011 @ 21:48:01 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_95465325
.

Miss, fijn dat ze nu slaapt en volgens mij heb je best heel helder hoe je dit aan zou kunnen pakken (en ook hoe je t vooral niet wilt). Duidelijk, toch? Succes!

[ Bericht 44% gewijzigd door mikoxx op 13-04-2011 22:12:14 ]
  woensdag 13 april 2011 @ 21:48:40 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_95465376
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 april 2011 @ 21:49:41 #132
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465433
En er geen probleem van maken maar iets zeggen in de trant van ik weet dat je niet moe bent maar mama/papa zet je even in je bedje en daar mag je lekker in spelen en we laten de deur open en dan kan je roepen als er iets is? Misschien nog een optie ergens in de verte en dat zou ik zelf dan niet eerder probeer dan een uur of negen en mocht het werken dan steeds ietsjes eerder maar zou er wel een lange adem voor meenemen zeg maar.

Het zou het wel kunnen verklaren als jullie beide ook niet van het vele slapen zijn dat ze daar ook gewoon wat van meegekregen heeft.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:51:11 #133
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95465532
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Dat doet mijn wederhelft ook wel eens, daar wordt ze nog doller van :').
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:51:23 #134
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465550
Schaap er is toch ook helemaal niets leuks aan voetballen tssss!!!

Mikoxx K. was 19 maanden toen ze besloot dat slapen overdag voor baby's was dus op zich kan het wel, maar E. daarintegen is 2 1/2 jaar en die slaapt soms weken niet en dan ineens weer 3 uur per dag dus wisselt nog een beetje maar de periodes daartussen worden steeds groter. Het klinkt alsof ze gewoon nog niet moe genoeg zijn 's avonds.

Ik heb een poosje gedaan 1 dag wel en 1 dag niet slapen puur om te wennen en dat is goed bevallen bij E.
pi_95465571
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!

Nee hoor, ik begrijp je precies goed. De dingen die ik nl zou willen zeggen zijn precies de dingen die jij NIET MEER wilt horen. Daarom doe ik het dus ook niet. :)
pi_95465580
quote:
ja dat bedoelde ik dus niet hè met dat je je inner-caveman moest unleashen... :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95465660
quote:
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95465689
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
Jezus Mef. Mag ik ook een keer fel zijn ja. o|O

Oh en volgens mij is fel zijn totaal niet het probleem dat naar voren kwam in de discussie. Maar hey, dan zal ik ook dat wel verkeerd begrepen hebben.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:53:40 #139
5428 crew  miss_sly
pi_95465719
Mannen en hun goede ideeen O+ :')

Books, kunnen we ook nog wel eens proberen. Soms wil ze overdag dus wel in bed spelen met een pop of knuffel en dan zogenaamd slapen, maar als je haar 's avonds in bed zet en erbij zegt dat ze niet hoeft te slapen, is ze toch niet blij. Wel goed om te proberen daar verandering in te brengen. Wij wonen trouwens ook gelijkvloers en ze kan vanuit haar bedje als ze een beetje haar best doen zo op de bank kijken :)

mefke, dat zal mijn schuld dan wel zijn, mijn excuses. Ik ben het gewoon zat om me daarover telkens te moeten verantwoorden als ik al talloze keren heb aangegeven dat ik dat niet wil.
pi_95465754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen _O-
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw :{w
pi_95465890
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mijn man kijkt gelukkig niet graag voetbal :P
maar ff zonder dollen... ALs ik iets anders op zet gaat ze alleen maar lopen dollen en rennen. Als ik K3 op zet (bij ons op de slaapkamer) dan ligt ze heel rustig tegen de kussens aan en valt ze soms in slaap :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95465915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Josje is er niet voor niets bijgekomen hè, das speciaal voor de papa's :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 21:57:23 #143
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_95465999
Ik denk ook alleen maar mee hoor omdat ik het wel herken zeg maar. Is ze misschien niet gewoon toe aan een groter bedje. Ruimte te klein voor haar gevoel misschien of vind ze het onbewust eng in het donker die spijltjes/plankjes? Overdag is het nog te overzien natuurlijk maar 's avonds niet.
pi_95466048
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_95466330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
Zonder een blik aan discussie open te willen trekken zit hier op zich wel wat in.
Een advies waar je niets mee kunt en dit bedoel ik niet persoonlijk tegen jou miss! maar gewoon, in het algemeen kun je ook naast je neerleggen en verder niet op reageren; maar het is ergens wel zonde als de verscheidene adviezen of "zo doen wij het" niet meer gegeven worden. Wellicht doet iemand anders er wel zn voordeel mee namelijk, terwijl het anders niet ter sprake was gekomen.

Ik heb zelf stug over de lepeltjes olijfolie heengelezen :P sorry voor wie dat advies gegeven heeft :+ , maar ik weet wel dat heel veel anderen wel wat aan die tip hadden.

Gewoon, doe wat waar je wat mee kunt en laat de rest lekker kletsen. Ik heb ook 100.000 tips en adviezen gekregen waar ik gevoelsmatig niets mee kon en daar word je gek van, maar het is echt beter om het van je af te laten glijden want het is niet persoonlijk bedoelt verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95466388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Ik heb dat vandaag op het kdv eens even geinformeerd. Daar slapen ze gewoon op matrasjes op de grond, maar madammeke gaat gewoon lief liggen en slapen. Dat maakt me al minder huiverig voor de overgang naar een peuterbedje.

Miss, misschien scheelt het inderdaad als jullie voor een peuterbedje gaan kijken? Dan is ze minder opgesloten in het bedje en kan ze eventueel zelf beslissen of ze eruit wil/erin gaat. maakt het voor Senna miss. ook fijner bij het wakker worden 's ochtends, dat ze dan niet hoeft te huilen. Eventueel deur op een kiertje doen dan, zodat ze naar jullie toe kan als ze dat wil.

Fijn dat ze nu slaapt in ieder geval! :*
Lotte!
Noah!
pi_95466573
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Goed!!
Ze komt er wel uit als ze wakker is 's morgens en 's middags, maar dan vermaakt ze zichzelf dus nog even. Mn kleine Imelda Marcos sleept graag al haar schoenen haar bedje in dan :') :D

We zijn langzaam maar zeker het avondritueeltje aan het aanpassen. We willen uiteindelijk toe naar een verhaaltje voorlezen in haar bedje en dan gaan slapen, en we kwamen van, fles drinken bij ons op schoot op de bank.
Inmiddels drinkt ze de fles liggend in haar bedje terwijl we de dag doornemen en een liedje zingen (dikkertje dap O+ ), dus dat is al stap1. Die fles zal voorlopig nog wel even blijven maar dat geeft niet.

Ze blijft wel netjes liggen als ze naar bed gebracht wordt.
Kortom, gaat prima.

En nadat ik haar laatst uit de box in de woonkamer had geplukt ben ik blij dat we het bedje al omgebouwd hadden :X mn kleine klauterkabouter }:|
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 22:08:00 #148
5428 crew  miss_sly
pi_95466712
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
pi_95466919
Miss, volgens mij is een peuterbed ook smaller dan een gewoon bed eenpersoonsbed.
Het ligt idd niet lekker in een peuterbed als je erbij wil liggen en ik kan beamen dat alleen er inliggen ook al een hele kunst is.
m.b.t. het slaapgebeuren, die gordijnen beter laten sluiten en eens kijken of het scheelt als je haar 's middags niet naar bed doet (of eerder wakker maken evt?) is makkelijk te proberen natuurlijk.
Of heeft ze het erg druk gehad overdag/veel indrukken opgedaan? Dat dat invloed heeft op het in slaap vallen heeft?
Of eten jullie misschien laat/vlak voor het naar bed gaan en kan ze daar last van hebben? Ik roep ff wat er zo in me opkomt hoor...

Het is denk ik echt een kwestie van proberen wat voor jullie werkt.
Ik weet dat het voor Iris niet handig is om haar eruit te halen en naar beneden te gaan, want dan wordt ze weer helemaal actief. Maar haar even knuffelen op haar kamer of op de stoel zitten in het donker en wat naar de muziek luisteren werkt wel. Vaak is dat na 1 of 2 keer even een knuffelmoment genoeg en valt ze dan in slaap.
Overigens gaat Iris meestal ook niet rustig liggen zingen of spelen in bed. Als de ogen op zijn dan wordt er geroepen en gemopperd tot we haar komen bevrijden uit bed ;).
Maar ze blijft vaak wel gewoon liggen of zitten, maakt (tot nu toe) geen aanstalten om eruit te klimmen. Ze vind het peuterbed van zuslief wel erg interessant, maar ik denk dat we haar nog mooi even in het ledikant houden voor haar eigen rust ;).

Misschien is voor Senna een peuter- of groot bed wel fijn? En de zijkant uit het ledikant halen, kan dat? Dan zou je het kunnen proberen.
Of het is gewoon weer een van die beruchte fases... :*
Fake it till you make it...
pi_95467247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
Neuh vast niet hoor. Maar het hoeft niet met geen respect te maken te hebben toch? het kan natuurlijk wel zo zijn dat niet iedereen op de hoogte is van hoe jullie erover denken bijvoorbeeld.
Ik heb je ook verteld dat wij Amélie op een bepaald punt niet meer naar beneden haalden om te spelen omdat ze duidelijkheid zocht.
Dat is dan geen vast advies aan jouw adres waarvan ik vind dat jij het fout doet en het op mijn manier zou moeten doen, maar meer een "zo doen wij het, in dit specifieke geval" en misschien kon je er wat mee, misschien niet. Het heeft zeker in mijn geval niets te maken met het niet respecteren van jullie idee erover.

Nouja hoe dan ook, je hebt een stapeltje hele zinnige adviezen en ik ben benieuwd hoe het strakjes gaat! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen. :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')