Prima, dan meld ik het niet eens meer, Het was trouwens schaap die erover begon, niet ik. Maar als ik alleen hier mag melden da thet slapen inet lukt als ik ook van plan ben er op de door jullie aangedragen manieren mee om te gaan, hou ik er mijn mond wel over dicht.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.
Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
Nou ja, het zal mijn simpele, rechtlijnige geest wel zijn.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.
Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
Oh, tip van andere moeder met lastig slaapkind; In een peuterbedje lukt het niet erbij te gaan liggen. Nouja, het lukt half, en het doet pijnquote:Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
dat doen ze bij mij allebei idd ook heel, heel, heel vaak. zowel overdag als 's avonds. overdag heb ik het trouwens ook niet meer over "slapen", maar over "kom, we gaan eventjes uitrusten"quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.
Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
dat is dus wat Evie doet, zowel savonds al smorgens, als ze niet direct moe is, of als ze smorgens uitgeslapen is...quote:Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Tess slaapt de ene middag een uurtje, de andere middag 1,5 uur en soms 3 kwartier maar we hebben afgesproken haar niet langer dan 1,5 uur te laten slapen. Ze kan soms ook wel eens 3 uur slapen namelijk en dan is het 's avonds bal.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
zo doen wij het wel bij Tess. We leggen haar in bed (na het ritueel), nemen de dag door, zeggen heel duidelijk: Het is tijd om te gaan slapen Tess .De dag is weer voorbij morgen is er weer een nieuwe dag. Tess zegt dan zelf papa/mama bijzitten. We zitten dan heel even bij haar bed, zeggen dat we weggaan. DOen de deur op het haakje, blijven nog even op de gang staan en gaan dan weg. Dit herhalen we tot ze rustig gaat slapen. Tess laten huilen heeft ook totaal geen zin, die slaat binnen 5 minuten door. Steeds terug gaan om te zeggen dat het bedtijd is helpt wel. Zo weet ze iig dat we in de buurt zijn en daar wordt ze uiteindelijk rustig van.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cmquote:Op woensdag 13 april 2011 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?
Whaha, ik zie het voor mequote:Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit. Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel
.
Dyon huilt ook bijna altijd in z'n bedje als hij wakker wordt. Z'n broer had dat ook en dat ging ook vanzelf over. Ik laat hm 's ochtends (hoe vroeg het ook is) ook absoluut niet huilen.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Alles wat ik hierop zou willen zeggen, zal je alleen nog maar meer kwetsen. Dus ik ben wijs en hou mijn mond (je hebt duidelijk genoeg aangegeven wat je wel en niet wilt horen, I heard youquote:Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.
En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Dat doet mijn wederhelft ook wel eens, daar wordt ze nog doller vanquote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ging voetbal kijken met Senna net, maar dat hielp ook niet
Nee hoor, ik begrijp je precies goed. De dingen die ik nl zou willen zeggen zijn precies de dingen die jij NIET MEER wilt horen. Daarom doe ik het dus ook niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, je begrijpt me toch echt totaal verkeerd als je denkt dat ik alleen bepaalde dingen wil horen. Het is meer dat ik bepaalde dingen NIET MEER wil horen. En dat is bijvoorbeeld iedere keer dat gezeur over onze methode. Ik wil best andere mogelijkheden, adviezen, etc., horen, maar niet dat we het iig niet moeten doen zoals we doen!
ja dat bedoelde ik dus niet hè met dat je je inner-caveman moest unleashen...quote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapenquote:Op woensdag 13 april 2011 21:47 schreef het_fokschaap het volgende:
Jezus Mef. Mag ik ook een keer fel zijn ja.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouwquote:Op woensdag 13 april 2011 21:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Tess kijkt graag K3 als ze niet wil slapen
mijn man kijkt gelukkig niet graag voetbalquote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw
Josje is er niet voor niets bijgekomen hè, das speciaal voor de papa'squote:Op woensdag 13 april 2011 21:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we gaan niet ook nog eens het avond tv programma afstemmen op mevrouw
Zonder een blik aan discussie open te willen trekken zit hier op zich wel wat in.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:48 schreef mefke79 het volgende:
en het enige dat ik nog wil toevoegen: lees het nou morgen nog eens terug, misschien dat dan eindelijk duidelijk is waarom het hier soms niet leuk lezen is. Wat minder fel zijn mag best vind ik...
Ik heb dat vandaag op het kdv eens even geinformeerd. Daar slapen ze gewoon op matrasjes op de grond, maar madammeke gaat gewoon lief liggen en slapen. Dat maakt me al minder huiverig voor de overgang naar een peuterbedje.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Goed!!quote:Op woensdag 13 april 2011 21:58 schreef Vicky het volgende:
Huup, hoe slaapt Amelie eigenlijk zonder de zijkant? Of heb jedat weer veranderd?
Neuh vast niet hoor. Maar het hoeft niet met geen respect te maken te hebben toch? het kan natuurlijk wel zo zijn dat niet iedereen op de hoogte is van hoe jullie erover denken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |