abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95462793
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.

Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:08:23 #102
5428 crew  miss_sly
pi_95462802
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.

Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
Prima, dan meld ik het niet eens meer, Het was trouwens schaap die erover begon, niet ik. Maar als ik alleen hier mag melden da thet slapen inet lukt als ik ook van plan ben er op de door jullie aangedragen manieren mee om te gaan, hou ik er mijn mond wel over dicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 april 2011 @ 21:08:28 #103
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95462806
Wat rot, miss sly. Hier heeft iig het verduisteren goed geholpen, dat kind loopt zo ongeveer op zonlicht. Ik merk ook overdag als de zon schijnt dat ze gewoon geen behoefte heeft aan slaap soms, dus wellicht helpt het voor Senna ook?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95462808
Heel herkenbaar, Sorbo. Ik slaap alleen goed als ik er de volgende ochtend niet vroeg uit moet. :(

Miss, het dochtertje van een vriendin doet ook al sinds ze anderhalf is geen middagdutje meer. En dat begon precies zoals bij Senna. 's Middags sliep ze wisselend goed en 's avonds lag ze tot tien uur wakker. Zij heeft toen het middagdutje afgeschaft en sindsdien slaapt ze weer rond half acht 's avonds.

Het vervelende is wel dat ze het middagdutje eigenlijk nog steeds nodig heeft, dus rond de tweede helft van de dag wordt ze moe en dreinerig.

Toch zou ik het in jouw geval waard vinden om het eens te proberen.

Of wil je liever geen tips, maar gewoon even je hart luchten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 13-04-2011 21:25:44 ]
pi_95462856
Ik zeg niet dat je het niet moet melden. Ik snap alleen echt niet wat je ermee wilt.

Maar
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:10:01 #106
5428 crew  miss_sly
pi_95462881
Misschien gewoon even melden, mijn hart luchten, iets kwijt, whatever. Maar het is goed, laat maar.
pi_95463033
Klimt ze zelf uit haar ledikant, of slaapt ze al in een groot bed Miss_Sly? edit: le-zen!
Wat anderen ook al zeiden: hier helpt het verduisteren heel goed+ een nachtlampje aan doen bij het naar bed gaan. (Maar Wolf was wel echt moe destijds en leek angstig)
Maar als je zelf al aangeeft dat ze gewoon echt niet moe lijkt, zou ik proberen het middagslaapje er helemaal af te laten en dan toch weer proberen een ''normale'' bedtijd in te laten gaan begin van de avond. Steeds rond/tot 21.30 boven zitten is wel erg laat en lang (vind ik dan)

[ Bericht 1% gewijzigd door DustinHenderson op 13-04-2011 21:18:48 ]
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95463322
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als een kind in bed gaat brullen is er in mijn ogen meer aan de hand dan alleen niet moe zijn. Ofwel er is echt iets niet goed, ofwel ze zoekt grenzen op (en dat is niet verkeerd, dat laatste is juist goed en nodig!). Heel simpel denk ik.

Een kind dat alleen niet moe is maar verder geen problemen heeft met naar bed gaan, gaat liggen zingen, kletsen, weet ik wat. Maar maakt volgens mij geen drama.
Nou ja, het zal mijn simpele, rechtlijnige geest wel zijn.

Hart luchten moet natuurlijk altijd kunnen. Sorry als het kwetsend is. Ik moet je misschien ook niet daarmee willen confronteren. Mijn excuses.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:17:39 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95463332
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef miss_sly het volgende:

Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
Oh, tip van andere moeder met lastig slaapkind; In een peuterbedje lukt het niet erbij te gaan liggen. Nouja, het lukt half, en het doet pijn :P. Wij hebben achteraf ook spijt dat we een peuterbedje hebben gekocht, wij wilden een groter bed kopen in het nieuwe huis, maar ik denk dat we daar niet op gaan wachten. Wij hebben nu deze van de IKEA

En daar kan je zelfs zonder kind erin niet goed in liggen. En door het rekje wat er dan weer voor moet heb je ook maar een heel klein gaatje waar je op de rand kan gaan zitten.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_95463448
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:

dat doen ze bij mij allebei idd ook heel, heel, heel vaak. zowel overdag als 's avonds. overdag heb ik het trouwens ook niet meer over "slapen", maar over "kom, we gaan eventjes uitrusten"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 13 april 2011 @ 21:21:41 #111
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95463616
quote:

dat is dus wat Evie doet, zowel savonds al smorgens, als ze niet direct moe is, of als ze smorgens uitgeslapen is...
De enige keren dat Evie huilde in bed, was toen ze nog honger had snachts en zich aankondigde voor een voeding.
en heel soms heeft ze gedroomd, huilt ze 10-20 seconden en is weer stil.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95463642
En als jullie het helemaal loslaten Miss?
Dus zeg maar pas rond half 10 's avonds het avondritueel inzetten? Dan is voor jullie alledrie de druk eraf misschien?

Ik ben het wel eens met ca.ra hoor, geen slaap is geen slaap, daar ben ik wel vrij makkelijk in. Amélie gaat wat dat betreft gewoon weer eruit en dan proberen we het later nog eens. Je maakt zelf snel zat het onderscheid tussen "iets mis", "duidelijkheid zoeken" of "geen slaap". Wij hebben ze hier alledrie gehad, meermalen en je merkt het echt snel zat, wat dat betreft moet je op je gevoel vertrouwen denk ik.

Ik heb verder geen tips anders dan wat er al gezegd is. Ik zou proberen het kamertje 's avonds goed donker te maken, eventueel tijdens het avondritueel binnen ook de shutters dicht en dat een dag of 2 aan te kijken. Werkt dat niet of niet voldoende dan zou ik toch aan de gang gaan met het middagslaapje.

Schrale troost, hier is het zoals bij die vriendin van Ssserpente, 's avonds slaapt ze tegenwoordig weer prima, maar dat is omdat ze 's middags (nauwelijks) meer slaapt. Die slaap heeft ze eigenlijk nog wel nodig dus rond een uur of 4 is het hier eh... gezellig :P
dvdtje en bankhangen en knuffelen doen wonderen dan.

Nouja goed, dat dus, je hebt er geen klap aan :P sorry.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95464005
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:28:17 #114
5428 crew  miss_sly
pi_95464086
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?

En dan nog maar even hier, want ik heb geen zin om erover te pm-en simmu.
Groofs, ik weet dat je het goed bedoelt, maar dan nu voor eens en altijd: wij voelen ons goed bij de manier waarop we het doen, dus we hoeven echt geen adviezen die neerkomen op laten huilen, niet uit haar kamer halen, etc. Praktische tips over verduisteren, skippen van de middagdut of zoals Kim over het bed zijn uiteraard welkom!

Dan nu ook voor de laatste maal waarom we het zo doen: we willen Senna niet laten huilen. Wij denken dat als ze huilt (zo heftig als ze momenteel doet als ze naar bed gebracht wordt) er een reden voor is, of we die nu kunnen duiden of niet. En als nog niet naar bed gaan, nog even naar binnen gaan, het verschil kan maken, dan doen we dat. Misschien dat we dat in de toekomst nog best veranderen, als ze groter wordt, je echt met haar kunt communiceren, maar nu nog niet.

We hebben een prima bedritueel dat wordt aangepast als we het idee hebben dat het niet meer goed genoeg werkt. De bedtijd is flexibel, afhankelijk van de dag etc.

Huup, dat is misschien wel een hele goede om eerst eens te proberen: gewoon later naar bed gaan. De druk eraf halen inderdaad, want nu zijn we alledrie best lang bezig met het hele slaapgebeuren.

Nou ja, kortom: ik hoefde niet zo nodig advies, ik wilde het gewoon melden. dat zal ik neit meer doen, want kennelijk als wij het op deze manier doen, is het ons probleem ook al vinden we het geen probleem en is het niet de bedoeling dat in het topic te melden. Toch bedankt mensen voor de opbouwende tips en het meedenken binnen ons kader.
pi_95464173
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:27 schreef Ssserpente het volgende:
Grappig, die verschillen. Lente slaapt 's middags nog makkelijk 2,5 a 3 uur en 's nachts zo'n elf uur achter elkaar.
Tess slaapt de ene middag een uurtje, de andere middag 1,5 uur en soms 3 kwartier maar we hebben afgesproken haar niet langer dan 1,5 uur te laten slapen. Ze kan soms ook wel eens 3 uur slapen namelijk en dan is het 's avonds bal.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95464177
Miis, voor eens en altijd: ik heb het nog nooit gehad over laten huilen!!!!

En wat is er in vredesnaam mis met in haar kamertje/bedje laten?
pi_95464269
Senna gewoon overdag wat extra rondjes laten hardlopen, ze heeft te veel energie :P ;)
Wel lastig probleem, want 's avonds is het natuurlijk ook wel even heerlijk om wat tijd voor jezelf te hebben. Misschien idd overdag een proberen zonder slaapje? Lijkt me zelf erg vroeg (oudste sliep hier tot 3 jaar 's middags nog), maar je hoort het weleens vaker.

Vanavond hadden we hetzelfde probleem, maar dat vond ik ook niet zo gek omdat hij vanmiddag 3,5 uur geslapen had (wilde hm niet wakker maken aangezien hij wat ziekig was). Hij heeft volgens mij wat in zn bedje liggen spelen, want het gordijn was half in zn bedje getrokken. Na een poosje huilt hij dan wel en meestal betekent dat hier een extra flesje melk er in. Daarna is hij dus ook gaan slapen.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:31:44 #118
5428 crew  miss_sly
pi_95464300
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
pi_95464312
En jammer dat anders denken niet als opbouwend gezien kan worden.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:34:52 #120
5428 crew  miss_sly
pi_95464483
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.

En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
pi_95464484
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:31 schreef miss_sly het volgende:
Ze zit nog niet eens in haar bedje dan, ze gaat pas in haar bedje als ze niet meer huilt. Anders is het drama. En in haar kamertje laten; hoe zie je dat dan?? Gaan schaap of ik gezellig met Senna 3 uur in haar kamertje zitten?
zo doen wij het wel bij Tess. We leggen haar in bed (na het ritueel), nemen de dag door, zeggen heel duidelijk: Het is tijd om te gaan slapen Tess .De dag is weer voorbij morgen is er weer een nieuwe dag. Tess zegt dan zelf papa/mama bijzitten. We zitten dan heel even bij haar bed, zeggen dat we weggaan. DOen de deur op het haakje, blijven nog even op de gang staan en gaan dan weg. Dit herhalen we tot ze rustig gaat slapen. Tess laten huilen heeft ook totaal geen zin, die slaat binnen 5 minuten door. Steeds terug gaan om te zeggen dat het bedtijd is helpt wel. Zo weet ze iig dat we in de buurt zijn en daar wordt ze uiteindelijk rustig van.

Miss, Tess zingt/speelt/kletst ook niet hoor als z wakker wordt. Die zet het meteen op een brullen :D
PAPAAAAAAAAAAAAAAAAAAA UIT!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:36:32 #122
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95464582
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:28 schreef miss_sly het volgende:
Kim, thanks, goed om te weten waar we op moeten letten! Het verschil tussen een peuterbed en een gewoon kinderbed, zit dat alleen in de lengte of ook in de breedte?
Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit ;). Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:38:17 #123
5428 crew  miss_sly
pi_95464674
quote:
3s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:36 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Vergeleken met een gewoon éénpersoonsbed allebei. Die Hensvik is Lengte: 165 cm
Breedte: 70 cm, dus reken maar uit ;). Ik ben er wel eens in gaan liggen, maar ik moest eerst die lat weghalen aan de voorkant, en dan hingen mijn knieën ruim over de rand. Het ziet er wel schattig uit. Dat dan weer wel :D.
Whaha, ik zie het voor me :D
Nu zijn wij allebei een stuk kleiner dan jij, dus we kunnen ons in de lengte wat minder bed veroorloven. De breedte daarentegen :P Ik ben wel blij dat je het even aanstipt, want ik ga er dus wel goed opletten dat ik met Senna even ga proefliggen als we een bed gaan uitzoeken :P

Overigens slaapt ze nu.
pi_95464687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:

En over spelen/zingen/kletsen in het bedje: dat heeft Senna ivm de nachtslaap nog ooit gedaan. Ze is misschien in al die tijd 2 keer niet huilend wakker geworden. Dat hoort kennelijk nog bij haar, dat gaat vast ooit over. En hoe schattig en idyllisch ik het ook vind om te lezen hoe kindjes spelen/zingen/kletsen in bed: Senna doet dat niet!
Dyon huilt ook bijna altijd in z'n bedje als hij wakker wordt. Z'n broer had dat ook en dat ging ook vanzelf over. Ik laat hm 's ochtends (hoe vroeg het ook is) ook absoluut niet huilen.
pi_95464724
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:34 schreef miss_sly het volgende:
Groofs, anders denken kan best als opbouwend gezien worden, maar het is iedere keer hetzelfde liedje: als ik iets zeg over het slechte slapen van Senna, is het eerste dat er door een aantal mensen wordt gezegd: ja, je moet haar ook neit mee naar binnen nemen. Dat heb ik nu wel vaak genoeg gelezen, dat ben ik een beetje zat. Ik weet dat er mensen zijn die zo denken en die mensen zouden moeten weten hoe wij denken. Dus waarom iedere keer weer die opmerking? Ik ben dat echt zo vreselijk zat.

Alles wat ik hierop zou willen zeggen, zal je alleen nog maar meer kwetsen. Dus ik ben wijs en hou mijn mond (je hebt duidelijk genoeg aangegeven wat je wel en niet wilt horen, I heard you ;) ). Een goedenavond allemaal. :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')