abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2011 @ 14:46:57 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95443606
Ach vergeet ik helemaal te reageren op Rocabella, hier hebben wij ook een poosje en soms nog steeds een bijtende slaande en hysterische kleine man in huis.
En ook hardleers, en ook heel zielig of lief aankijken als je hem er streng op aanspreekt.
Schoffies zijn het ;)

Iris 8-)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95445218
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:30 schreef leonieke het volgende:

Wat is een 10 minuten gesprekje eigenlijk?

Een evaluatie van hoe het gaat.....en dat dus in 10 minuten ;) Ook wel 'oudergesprek' genoemd, misschien zegt dat je wel iets.
Op school hebben ze het hier 3x per jaar, na ieder rapport. Op het KDV hier 2x per jaar een 10-minutengesprek, met een leidster.
pi_95445331
Ah, ik denk niet dat wij dat hebben. Maar het afzetten en ophalen van Thomas is wel vrij uitgebreid (makkelijk 10minuten tot een kwartier per keer).

Maar het is natuurlijk altijd leuk om te horen dat je dreumes het goed doet :Y
pi_95445414
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:27 schreef leonieke het volgende:
Ah, ik denk niet dat wij dat hebben. Maar het afzetten en ophalen van Thomas is wel vrij uitgebreid (makkelijk 10minuten tot een kwartier per keer).
Bij een onthaalmoeder zal dat ook wel anders zijn :)
Hier is het eigenlijk ook een beetje dubbelop, want inderdaad hoor je bij het ophalen ook wel hoe en wat.
  woensdag 13 april 2011 @ 15:34:14 #55
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95445723
Heeft iemand hier al eens gehoord van dr. Harvey Karp of het boek 'the happiest toddler on the block'? Een collega vertelde me er gisteren over, en het klonk wel interessant. Ik krijg binnenkort het boek van haar te leen.
Een van de basispunten, voor zover ik heb begrepen, is dat een peuter, vooral als hij emotioneel is, nog heel basaal/onontwikkeld/holbewoner-achtig reageert. Als het om een positieve emotie gaat, dan gaan we daar als ouders vaak in mee (jaaa, goed gedaan! goed gedaan! knap hoor! --> korte, simpele zinnen, herhaling) maar als het om iets negatiefs gaat dan gaan we ineens heel erg kalm doen en proberen met het kind te redeneren.

Er staan op youtube wel wat filmpjes waarop hij het zelf beter uitlegt:

Ik vind het in ieder geval logisch klinken en ben benieuwd wat er verder nog in het boek staat. Ik ga er eens mee aan de slag met Thomas.

Gezien de hele recente discussie weet ik niet of dit nou hier mag of dat mensen zich dan aangevallen gaan voelen ofzo. Is het zo goed, moet het in het nieuwe opvoedings- en keuzetopic of moet ik een opvoedboekentopic aanmaken? Ik vind het namelijk itt sommige anderen hier wel leuk om opvoedboeken/ideeen te lezen en daar mijn gereedschapskistje verder te vullen. Dat is op geen enkele manier aanvallend bedoeld naar de mensen die het liever op gevoel en uit eigen ervaring doen. Alleen maar respect als je zo zeker in je schoenen staat.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95445831
Even voor mezelf: ik heb er geen probleem mee als het hier zou komen te staan, maar anderzijds lijkt een apart "opvoedboekentopic" ook wel leuk. Het maakt het alleszins makkelijker om nog eens iets over terug te lezen. Zo ben ik ook al op zoek geweest achter info over "how to talk to", maar dat staat ook over redelijk wat topics verspreid, dat het niet zo makkelijk is om alles terug te lezen.
Maar ik heb er zelf nog niets over gehoord :N
  woensdag 13 april 2011 @ 15:37:13 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95445869
Het zegt mij niets Ca.Ra zal die filmpjes wel eens bekijken want het klinkt wel interesant.

Zo ook die peutercursus trouwens, ben benieuwd hoe en wat.
Leonieke en dat gaat over hoe je moet communiceren met je kind? ofzo
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 15:45:44 #58
5428 crew  miss_sly
pi_95446320
Ca.ra, waren jullie samen naar de cursus of was je alleen? En waren het allemaal stellen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95446406
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 15:37 schreef _Bar_ het volgende:
Het zegt mij niets Ca.Ra zal die filmpjes wel eens bekijken want het klinkt wel interesant.

Zo ook die peutercursus trouwens, ben benieuwd hoe en wat.
Leonieke en dat gaat over hoe je moet communiceren met je kind? ofzo

Ja, maar het leek me interessant om de ervaringen nog eens na te lezen voor ik beslis of ik het nu effectief zou kopen of niet :)
pi_95449371
Ca.ra, het klinkt we interessant... ik heb dat 2e filmpje even zitten kijken.

- korte zinnen
- herhalen 5 tot 10 keer
- met dezelfde "energy"/intonatie als zij gebruiken

Best het proberen waard... ;)
Fake it till you make it...
  woensdag 13 april 2011 @ 17:00:08 #61
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95449991
Het was gemixt, in onze groep zijn het 2 stellen (waarvan 1 man wat later binnen kwam en het ander is een gescheiden stel, maar die tel ik nog maar wel als stel) en 3 mama's. De andere groep was wat groter, met 3 stellen en 3 mama's.
Ik was alleen, mijn man kan sowiezo 2 van de avonden niet komen en maakt ook lange dagen, dus die had ook niet zo'n zin om er nog een lange avond achter te plakken. Ik spijker m wel bij op de belangrijke punten, over dat soort zaken kunnen we altijd goed praten.
Ik had het fijner gevonden als hij wel mee zou komen, vooral omdat hij zelf dan ook zijn vragen/inzichten kwijt kan maar ik moet zijn besluit om niet te komen ook respecteren vind ik.

Thomas heeft al twee explosieve poepluiers gehad vandaag, en zit inmiddels in zijn derde schone broek. Eigen schuld, had ik hem na een week slecht eten gisteren maar geen kidneybonen moeten geven he.,,,
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 13 april 2011 @ 17:01:46 #62
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95450068
Ik heb met de Karp-methode net een ik-wil-een-tweede-soepstengel-aanval weten af te slaan, dus ik ben voorzichtig positief. *O*
pi_95450255
ik ben mijn dreumes kwijt :'(
Hij heeft weer een groeispurt lijkt het wel en aangezien ie niet al te veel babyvet had, is het nu net een lange peuter ipv dreumesje. Helpt ook niet dat ie met zijn stoelen (van die houten kleuterschool exemplaren) loopt te sjouwen en ook nog meldt dat ie met de siets naar opa en oma gaat. Hij lijkt ook wel 'ouder' in zijn bewegingen. Raar he, hoe dat ineens kan opvallen na een middagslaapje...

Ca.ra, die methode klinkt leerzaam, ik ga eens even kijken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95450571
oja nog een vraag: doen jullie kindjes momenteel ook zo weinig met speelgoed? Driekus is de hele dag druk met vanalles en nog wat, met bloempjes in het gras, met kletsen, met de stoelen, met de konijnen. Eigenlijk met alles behalve zijn speelgoed. Dat staat hier werkeloos te zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 april 2011 @ 17:43:59 #65
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95451763
herkenbaar Mefke; Evie vindt tijdschrijften, folders, bestek, pannen, sleutels etc etc.. veeeeeeeel boeiender op het moment.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95452072
och ik kan me herinneren dat mijn moeder daar al over mopperde :D "ik koop van alles voor jullie en waar spelen jullie mee...?? pollepels en wasknijpers }:| "

Dreumesjes vermaken zich wel, ik koop speelgoed hier vooral omdat ík het leuk vind :+
of omdat ze speelt met iets waar ze niet mee mag spelen van mij, dan koop ik een imitatie-versie.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95454978
Iris is vaak zoet met in elke hand een blaadje van de klimop... en dan de tuin door banjeren.
Mefke, gek he dat ze dan ineens zo veranderen!
pi_95455301
Ow, hier inderdaad ook vrij weinig met speelgoed, haha :D Wle met groter speelgoed, fietsje van Leander, loopauto, dat soort dingen, maar het kleinere speelgoed doet momenteel niks ;)

Ik moet sowieso weer gaan opruimen, het is teveel...
pi_95456620
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 17:50 schreef huuphuup het volgende:
of omdat ze speelt met iets waar ze niet mee mag spelen van mij, dan koop ik een imitatie-versie.
En daar vervolgens dan niet naar omkijken }:|
pi_95457393
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:27 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

En daar vervolgens dan niet naar omkijken }:|
oh haha tot nu toe was al het imitatie-speelgoed hier een groot succes :D
Maar goed, het zijn dan ook wel dingen waar ze écht niet aan mag zitten van mij in de echte versie dus ze krijgt geen ander alternatief.

Denk aan een pop ipv het gesjouw en gesjor aan Elin :P en ze heeft nu een theeserviesje en dat vindt ze helemaal het einde.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 19:43:58 #71
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95457599
Mefke, hier idem dito hoor :Y
(sleutels, steentjes, bestek, etc.)

Ehm Ca.ra, ik heb zojuist na het badderen even de methode deels geprobeerd. Alexa krijgt altijd driftbuien als ze na het bad aangekleed moet worden.
Dus ik ging a la caveman "Je wilt niet aankleden je wilt niet aankleden, mama gaat aankleden , mama gaat aankleden, Je wilt niet aankleden je wilt niet aankleden, mama gaat aankleden mama gaat aankleden". Manlief stond zo: :') :X :? , en ik voelde me net een idioot, maar Alexa ging zonder morren liggen en werd binnen een minuut aangekleed _O- terwijl ze a la cavemen terugpraatte: "kleeje kleeje kleeje kleeje kleeje kleeje" . _O_ . Eens kijken of het met haar andere driftbuien ook werkt :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_95457759
Haha Takkem, ik zie het helemaal voor me :D
pi_95457981
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:46 schreef freecell het volgende:
Haha Takkem, ik zie het helemaal voor me :D
dat dus :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95458818
Takkembah, ik zie het ook voor me... Maar als het werkt ga ik het ook proberen denk ik ;)
  woensdag 13 april 2011 @ 20:10:45 #75
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95459134
Fijn dat het werkte Takkembam :) heb er helemaal een beeld bij ;) hahaaa.

Huup; dat imitatiespeelgoed dat werkt hier niet, ze wil hier alleen het echte werk. Dus altijd MIJN laptop, en MIJN sleutels. (zelfs die van vriendlief voldoen niet ;)).

Karin, hoe gaan je kids om met het klussen en verhuizen? wil het allemaal een beetje?
pi_95459522
Takkembah, jammer dat dáár geen beelden van zijn! :D

Ik heb net de filmpjes bekeken en 't is op zijn minst het proberen eens waard. Grappige benadering!
pi_95459687
Ondanks alle kontsternatie :D lurk ik hier met nog heel veel plezier mee :Y

Al die kleine en grote ontwikkelingen, ik houd ervan.
pi_95459785
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
Fijn dat het werkte Takkembam :) heb er helemaal een beeld bij ;) hahaaa.

Huup; dat imitatiespeelgoed dat werkt hier niet, ze wil hier alleen het echte werk. Dus altijd MIJN laptop, en MIJN sleutels. (zelfs die van vriendlief voldoen niet ;)).

Karin, hoe gaan je kids om met het klussen en verhuizen? wil het allemaal een beetje?
Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.

Levert aanvankelijk uiteraard flink verzet op, want ze wil per se die, maar uiteindelijk gaat ze dan toch met het speelgoed spelen. Misschien ook omdat ik er wel consequent in ben, ze mag niet de ene keer wel en de andere keer niet zeg maar, dus de boodschap is duidelijk voor haar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95459824
ik lurk ook even mee want we hebben hier weer een dreumes die gilt dat ze niet wil slapen. heb zo'n idee dat de cavemen methode hier wat minder bij werkt :P
  woensdag 13 april 2011 @ 20:27:19 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95460145
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hier ook hoor, maar dan is het dus nee, jij hebt nu een eigen "...", ga daar maar mee spelen, deze is van mama.

Levert aanvankelijk uiteraard flink verzet op, want ze wil per se die, maar uiteindelijk gaat ze dan toch met het speelgoed spelen. Misschien ook omdat ik er wel consequent in ben, ze mag niet de ene keer wel en de andere keer niet zeg maar, dus de boodschap is duidelijk voor haar.
Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.
Sleutels ben ik iets minder consequent in.
pi_95460402
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:27 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Mijn laptop is ook echt een NO-GO, maar toch blijft ze het proberen en soms landt er dan stiekem snel een handje op. Maar die krijgt ze dus echt niet.
Sleutels ben ik iets minder consequent in.
Ja ik heb een keer te vaak mn sleutelbos onderuit de prullenbak gevist terwijl ik echtechtecht de deur uit moest naar een afspraak :') }:|

Oh jee Schaap... succes!
En probeer het eens, waarom niet, je merkt vast snel genoeg of het werkt. Unleash your inner caveman :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:39:39 #82
5428 crew  miss_sly
pi_95460999
Al een paar dagen op rij is het naar bed gaan een klein groot drama. Ze gaat niet slapen. Ze gilt en huilt en je krijgt haar niet eens in bed. Dan komt ze weer naar binnen, gaat gezellig spelen en als we het dan om half 10-10 uur nog een sproberen, lukt het wel en slaapt ze zo. Schaap is nu op voor de tweede ronde, ik ben benieuwd.
pi_95461165
Miss, hoeveel slaapt ze overdag?

Hier is het inslaapdrama drastisch gereduceerd :D Zaten we eerst ruim een half uur tot een uur op de gang bij haar kamer, nu was het nog geen 10 minuten!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95461233
Het lijkt erop alsof ze aan het begin van de avond gewoon nog niet moe is, Miss. Al eens geprobeerd om d'r middagdutje in te korten of over te slaan?
pi_95461361
miss sly, ik weet dat je het niet waardeert, maar waarom laten jullie om te beginnen toe dat ze weer naar binnen komt? als ik jou kind zou zijn zou ik ook niet willen gaan slapen hoor! want als ik maar genoeg klier (eruit komen, huilen, korton: draken) mag ik eruit ern gaan papa en mama met me spelen *O*

hoe doen jullie dat nou eigenlijk precies? is er een echte vaste bedtijd? wanneer mag ze wel of niet uit bed als ze daar al in ligt? heeft ze speeltjes op bed? kan ze uit bed zelf?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:51:24 #86
5428 crew  miss_sly
pi_95461732
Ik wil die discussie echt niet nog een keer aan. We doen het zoals we het doen en dat gaat meestal goed en soms niet. Klaar. Ze kliert niet, ze draakt niet, ze kan niet slapen.

Ssserpente, ze lijkt idd helemaal niet moe te zijn. Toch slaapt ze dezelfde dagen dat ze nu 's avonds moeite heeft ineens 's middags ook minder goed. Maar als ze om half 10-10 uur naar bed gaat, slaapt ze zo en slaapt ze door tot tegen 7 uur de volgende dag, in haar eigen bed. Dus ik weet niet wat het is, het lukt even wat minder. We zullen eens kijken of we wat beter kunnen verduisteren, misschien helpt dat.
pi_95461979
Dat zou ook wel eens kunnen helpen inderdaad. En sommige mensen hebben nu eenmaal minder slaap nodig dan anderen. Of ze is een echt avondmens.
pi_95461982
Miss, idd misschien een verduisterend rolgordijntje achter de gordijnen hangen Amber had ook inslaaproblemen toen ze jonger was en daar hielp het gordijntje goed bij

maar hoeveel slaapt ze overdag dan? misschien zoals Ssserpente zegt, slaapje inkorten of proberen over te slaan. TIs het proberen waard denk ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95462126
Hier hebben we ook zo'n periode gehad, en ze was wel echt moe compleet met gapen en andere vermoeidheidssignalen, maar slapen ho maar. Kan best zijn dat ze bij ons wil zijn, daar wil ik gehoor aan geven, maar wij zijn dus gestopt met haar naar beneden halen. Ze kon bij me op schoot zitten op haar eigen kamertje (met gedimt licht na eerst een verhaaltje te hebben gelezen samen) en daar eventueel in slaap vallen, maar we gaan hoe dan ook, niet naar beneden.

Na een paar dagen met haar op schoot zitten boven is het kwartje gevallen dat we er niet uitgaan om te spelen maar dat je best bij papa en mama mag zijn als je daar behoefte aan hebt. En sindsdien denkt ze meh... laat maar :P ze gaat nu weer als vanouds slapen. Ze ligt nu ook net op bed (onze slaaptijden zijn flexibel en afhankelijk van hoelaat wakker/hoelang middagslaapje enz.)

Het leek er gewoon echt op dat ze een grens zocht. Niet om mij te pesten maar om voor zichzelf duidelijkheid te hebben zo van, wat wordt er wanneer van me verwacht. Wanneer móet ik gaan slapen en hoe rekbaar is dat nou helemaal?
Het leek mij dus het handigst om daar duidelijk in te zijn zodat ze daar een duidelijk "antwoord" op had, een grens zeg maar waar ze van op aan kan en waarvan ze weet waar ie zit en wat ie doet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 20:57:17 #90
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462141
goh wat lastig toch dat dat slaapprobleem zo blijft sluieren Schaap en Miss.. Ik hoop zo dat jullie er achter komen wat nou het probleem is.
Lijkt me erg lastig en vervelend, het klinkt alsof haar biologische klok inmiddels gewend is wat later te slapen. En ik heb echt geen idee wat je daar als ouder nou aan kunt doen...
vermoeidheid of slaap kan je niet forceren he?

Misschien het middagdutje eerder op de dag doen? weet niet hoe laat ze nu slaapt?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 20:58:07 #91
5428 crew  miss_sly
pi_95462190
Er hangt een verduisteringsrolgordijn, maar dat kiert enorm en dus komt er veel licht binnen. Dus eens kijken of we daar een rails overheen kunnen zetten dat het afdicht.

Ik moet nog aan schaap vragen hoe ze het op het kdv heeft gedaan vandaag, maar gisteren bij opa heeft ze 3 kwartier op schoot in de stoel geslapen :') en maandag bij mij bijna 2 uur in het grote bed, want ze ging niet slapen. Ik zal morgen eens kijken of ze wakker kan blijven. Ze is echt heel gezellig en lijkt niet moe, ook niet aan het einde van de dag. Geen gegaap of in de ogen wrijven ofzo.
pi_95462218
Oh en verduisteren zal waarschijnlijk best wat helpen :Y

Heb je het idee dat ze verder ergens last van heeft? Kan ze wat groeipijn hebben misschien, dat ze in een groeispurtje zit? Tandjes? Iets anders?

Lastig is het ook zulke dingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 20:59:50 #93
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95462293
Miss, je weet hoe ik als voormalig weinig-slaap-nodig-kind achter jullie aanpak sta he. Ik ben zo vaak weggezet als verwend nest en mijn ouders versleten voor watjes die over zich heen lieten lopen. Maar als het echt niet gaat dan is het toch niet de bedoeling om er een marteling van te maken?
(zoals ze ook zeggen over slechte eters, dat je vooral moet zorgen dat het gezellig blijft aan tafel)
pi_95462313
Het goede nieuw is dat het bijna half tien is :P

Ze heeft het niet koud toch? Nee, volgens mij zei jij laatst dat Senna het juist heel snel warm heeft.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:00:52 #95
5428 crew  miss_sly
pi_95462357
Volgens mij heeft ze nergens last van, alleen geen slaap. Schaap zit nu alweer een half uur met haar in haar kamer, maar ze is nog volop aan het kletsen. Aan haar stem (nee, nee, nie slapen) hoor ik dat hij zo nu en dan aanstalten maakt om haar in bed te leggen, maar als ze dan zo reageert, gaan ze weer in de stoel zitten en lezen/kletsen/wachten.
  woensdag 13 april 2011 @ 21:02:02 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462420
Evie wil ook wel eens niet direct slapen, maar weet inmiddels ook dat als ze eenmaal in bed ligt. (en ze is niet ziek, of iets dergelijks). Dat ze er ook niet meer uitgaat.
Dus eigenlijk wordt er hier ook nooit gehuild. Soms hoor ik nog wel een half uurtje gespeel, een rammelend tutje en geklets, maar uiteindelijk kan ze zichzelf gelukkig heel goed in slaap krijgen.
(en smorgens bij het wakker worden gaat het net zo...)
en ik besef des te meer, dat ik echt ongelofelijk blij mag zijn dat dat zo soepel verloopt.

ik zou graag tips geven die echt zouden helpen, maar helaas, zou het niet weten verder...
pi_95462439
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef Ca.ra het volgende:
Miss, je weet hoe ik als voormalig weinig-slaap-nodig-kind achter jullie aanpak sta he. Ik ben zo vaak weggezet als verwend nest en mijn ouders versleten voor watjes die over zich heen lieten lopen. Maar als het echt niet gaat dan is het toch niet de bedoeling om er een marteling van te maken?
(zoals ze ook zeggen over slechte eters, dat je vooral moet zorgen dat het gezellig blijft aan tafel)
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 21:03:36 #98
5428 crew  miss_sly
pi_95462508
Nee, als ze straks eenmaal slaapt, slaapt ze de hele nacht, zonder problemen. Misschien een keer even wakker, maar ze slaapt dan ook gemakkelijk weer in.

Ca.ra, :* fijn om te horen! Ik weet dat veel mensen onze manier afkeuren, maar wij voelen ons er het beste bij.

Ik zit er juist door deze fase nu weer wel aan te denken om over te stappen op een stevig peuterbedje. Eentje waar je bij kunt gaan zitten of liggen, zodat je haar in haar bedje een fijn, vertrouwd gevoel kunt geven. ofzo.
pi_95462587
Miss, wat betreft dat slapen enzo kan ik jou echt helemaal niet volgen.

Je geeft aan dat het niet (altijd) goed gaat. Dat ze gaat brullen, niet moe lijkt, weet ik wat. Maar als mensen er op reageren op een manier die je niet leuk (?) vindt dan reageer je met dat je die discussie niet aan wil gaan. Waarom meld je het dan steeds en wat wil je horen?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:05:09 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95462610
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 21:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Heb je ook helemaal gelijk in. Ik denk dat je heel duidelijk het verschil merkt als ouder tussen uitproberen en grenzen opzoeken of gewoon geen slaap hebben. Ik slaap zelf ook vaak heel slecht en dan werkt dwang juist averechts. (ook al ben ik degene die mezelf probeert te dwingen, vind ik dat toch vergelijkbare situaties)
ik denk dat dit idd een heel goed punt is... slaap kan je nu eenmaal niet forceren. En als je echt niet moe bent, dan is slapen niet echt leuk.
(en idd zie dan maar eens in slaap te komen...).

Ik heb hier trouwens wel een meisje met kiesprobleempjes, vorige week 2 door, en nu staat de 3e op doorkomen.. en daar heeft ze wel last van hoor. Weinig eten, wat hangerig en sneller in de piepmodus.. sneu hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')