abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95431068
Vorig deel

De dreumesjes:

20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van Marlinde
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 14-04-2011 09:38:08 ]
pi_95431094
En nu zal ik nog even de laatste postings knippen en plakken. Ogenblik.
pi_95431144
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef freecell het volgende:
Sneu is dat hè? Kindjes met pijn...

Florian was gistermiddag ook weer verschrikkelijk humeurig, lijkt ook nog steeds
'ergens'last van te hebben. Ben benieuwd of het vandaag beter gaat :)
Hij wordt trouwens al een paar nachten ergens tegen de ochtend (uur of 5) wakekr, ligt dan verkeerd om in bed, op zijn dekens, koud en zonder speen of knuffel met zijn koppie bij het voeteneinde.
Als ik hem dan omkeer, een knuffel, een deken en zijn speen geef is hij helemaal blij en gaat hij weer slapen, maar hoe voorkom ik het :D
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Ca.ra het volgende:
He Octo wat naar, hebben jullie nog kunnen slapen?

Iemand vroeg hoe het nu met Thomas is: eigenlijk heel goed. Vrolijk, speels, heeft gisteravond voor het eerst weer goed gegeten. Maar dat is altijd zo zodra hij aan de medicijnen zit. Het probleem komt alleen altijd net zo hard terug als de kuur is afgelopen of als we na een dag of 10 weer stoppen met de druppeltjes. En aangezien we de huidige kuur als tig keer eerder gehad hebben heb ik er om het zachtjes uit te drukken niet echt veel vertrouwen in. Maar goed, we zien wel weer hoe het loopt, het heeft toch geen zin om me daar nu van te voren zorgen over te gaan maken.
Zolang het maar onder controle blijft en niet 'doorslaat' naar een hersenvliesontsteking, wat naast gehoorschade een van de grootste risico's van dit type ontstekingen is. Maar daarvoor houden we hem goed in de gaten.

Gisteravond de eerste 'peuter in zicht'-avond gehad. Er was een ander stel van het kinderdagverblijf in mijn groep, er waren zo veel aanmeldingen dat er twee groepen lopen nu. Erg leuk, veel gepraat met de andere ouders, leuke ideeen gehoord en ook al goede tips gekregen voor Thomas. De leidster is een heerlijke Indonesische O+ dame die duidelijk veel ervaring heeft met kinderen. Ondanks het feit dat dit 'maar' de introductieavond was, was het toch al een leerzame avond.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:31 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!

Octo, hoe is het nu met Hannah? Hoe ging de nacht?

Karin, eten komt wel weer. Al een goed begin dat hij weer vrolijk is.

Nacht ging prima. Ben helemaal blij dat het zo soepel is gegaan om die beestjes uit haar bed te halen. Ik had echt grotere drama's verwacht.

En mijn kind verzint zelf liedjes! Dat vind ik toch ook wel weer een grote sprong. Vanmorgen zong ze, toen ik een ei voor haar gekookt had: "Lekker lekker eeeeitje eten lekker"

Gisteren zei ze, toen we haar boot uit de speelgoedkist gingen pakken: "Hier is de boot". Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zeg dat ook als ik de boot voor haar pak, maar uit zo'n klein smurfje :D
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:32 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Cara, wat goed dat het zo zinvol was meteen. Hopelijk steek je er veel van op!
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 08:38 schreef Takkembah het volgende:
Ca.ra wat fijn dat het meteen zo waardevol is! Wat voor dingen worden er dan besproken op zo'n avonden, of heb ik dat gemist :@ ? En fijn dat het met Thomas beter gaat!

Isabeau die zelf liedjes componeert :D. Soms hoor ik Alexa ook wel eens een liedje zingen, dan klinken er in haar spelen bekende deuntjes door, maar zelf verzinnen gebeurt hier nog niet...

Octo, wat sneu voor je meid :* ! Dan wil je soms zo graag dat je het zelf bent die ziek is he :') (tenminste ik zei de gek). Hopelijk heeft ze een beetje geslapen.

En "lezende" kindjes O+. Wij hebben hier trouwens hetzelfde ritueel als jullie, VIcky.

Alexa wilde mij dus vanochtend uit bed duwen he. Dominatrix }:| .
pi_95431185
Dominatrix _O- lekker bezig meid!

Sorbo het is ook wel heel bijzonder hoor, hoe ze praat!!
Geniet er maar lekker van. En zelf liedjes verzinnen :o *O*

Lars heeft supergoed geslapen vannacht bij opa en oma, ze hadden hem niet gehoord, alleen maakt mijn moeder zich wel echt zorgen om zijn drinkgedrag van de afgelopen dagen.
Hij heeft gister in totaal hooguit 300cc gedronken -O-
Hopelijk doet ie vandaag wat beter zijn best :P

[ Bericht 6% gewijzigd door XXXKarinXXX op 13-04-2011 08:59:45 (offtopic) ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95431497
Even ongegeneerd juichen hoor!

*O* 2e goede nacht!! Inslapen duurde kwartierje ook mede dankzij de telefoon. Madam ging om 20.15 slapen tot 6.35, zonder ook maar 1 onderbreking!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95431547
ooo Vicky dat is zekers te weten een ontzettend dikke vette jompelsessie waard!! *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95431561
Das nie veel Karin! Hopelijk drinkt Lars vandaag beter!

O+ zingende Isabeau O+ Tess zingt ook de hele dag door O+

Fijn dat het een leerzame avond was Ca.ra.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95431583
Joepie Vicky!!!! wat fijn!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95431712
Oh wauw Vicky, wat fijn! Deze nachten heb je maar mooi in de pocket!
  woensdag 13 april 2011 @ 09:18:50 #10
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_95431726
Even juichen voor Vicky!!!!!!! Wat goed van tess!!! En wat fijn voor jullie :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  woensdag 13 april 2011 @ 09:34:33 #11
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95432141
Vicky, wat heerlijk! Nu hopen dat het zo doorzet!

Aaa Isabeau, ik sta er echt van te kijken. Zelf liedjes verzinnen! :D
Niet mieten! Door gieten!
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 09:36:28 #12
5428 crew  miss_sly
pi_95432206
Fijn Vicky!

Beterschap voor de zieke kindjes :*

Knappe Isabeau! Lekkere fantasie heeft ze dan ook, fijn is dat!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95432473
Vicky! *O*

Rienk was gister bij Stef en heeft daar goed gekeken hoe Stef zelf uit een beker drinkt. Rienk kan het nu ook! *O* *O* En heeft daar ook een HELE peer opgegeten! *O* *O*

Stef heeft goeie invloed!
Het was verder onwijs leuk met die 2 samen! :Y O+

(en ik vind het lastig want ik had nu een heel verhaal willen typen hoe de dag was, want Drachten-Almere-Den haag (en weer terug!) is nogal wat, maar dat mag nu niet meer dus ik laat het hier maar bij :Y )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95432600
Een hele peer? Zo, da's nogal wat voor Rienkje! Is het verder nog hetzelfde met eten, of bespeur je vooruitgang?
pi_95432770
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:49 schreef Sorbootje het volgende:
Een hele peer? Zo, da's nogal wat voor Rienkje! Is het verder nog hetzelfde met eten, of bespeur je vooruitgang?
Nou, boterhammen blieft hij nog steeds niet. Gister bij Incantrix wel 2 happen :') Verder alleen het brood in de melk willen dopen enzo. Maar laatst at hij een hele beschuit en ik helemaal hieperdepieper dus de volgende dag weer. Maar toen likte hij alleen de appelstroop er af :9
Rienk krijgt elke dag een boterham. Wat hij eet eet hij en verder maak ik er geen probleem van.

Dus tussen de middag en in de morgen eet hij gewoon niet zo heel best, maar 's avonds gaat er wel gewoon een heel potje in :Y En eersgister had hij zijn eten al op en at daarna ook nog met ons mee. Dus 's avonds gaat het prima. Overdag alleen niet :N Maar onze kabouter zit inmiddels toch echt in maat 80 en groet dus wel goed :Y Drinken gaat wel super! Waar hij eerst een hele dag met 1 beker deed drinkt hij nu soms wel 4 weg :o *O*

Nu passen we op Thijs en die was net aan het bellen O+ en nu spelen ze verstoppertje/kiekeboe met de gordijnen _O-
pi_95432811
Freecell, dat vraag ik me ook al tijden af ;) Niels ligt altijd omgekeerd en koud in zijn bedje en strak instoppen vindt hij naar.
Hopelijk gaat het vandaag beter met Florian.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Thomas, Ca.ra! *O* Die cursus klinkt erg interessant, het lijkt me leuk om op die manier andere stellen met dreumesjes/peutertjes te ontmoeten.

Alexa _O- zo, wat een stoere dame! Die weet wat ze wil! Grappig hoe dat er als baby er eigenlijk al wel inzat he?

Zingende Isabeau O+ Wat een enorm schattige mijlpaal!
En die zin _O_ omg

Vicky wat super *O* Ik duim dat het vannacht weer zo goed zal gaan!!!

Karin, wat lastig dat hij zo slecht drinkt. Niels drinkt ook zo slecht, wat hier het beste werkt is telkens een andere beker en ander soort drinken te geven zodat het interessant blijft.

Wat leuk dat Rienk op bezoek is geweest bij Stef! O+ Misschien kun je je verhaal kwijt in het fototopic? Ik weet niet... Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is allemaal!
Een hele peer op en zelf uit een beker drinken _O_
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95432953
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:55 schreef Twinkly het volgende:

Wat leuk dat Rienk op bezoek is geweest bij Stef! O+ Misschien kun je je verhaal kwijt in het fototopic? Ik weet niet... Ik ben heel nieuwsgierig hoe het gegaan is allemaal!
Een hele peer op en zelf uit een beker drinken _O_
We hebben helemaal geen foto's gemaakt :@ -O-
pi_95433107
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:59 schreef Vlindur het volgende:

[..]

We hebben helemaal geen foto's gemaakt :@ -O-
Schandalig! :(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95433138
quote:
9s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:04 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Schandalig! :(
We doen het gauw over en dan maken we wel foto's :Y

Ohshitsorryditisheulofftopic :@
pi_95433200
Dan duik je toch gewoon de SC in? Weten mensen die het willen weten hoe het was bij deze ook dat het in de SC te vinden is :)

Vicky yaaaay! *O*

Ca.ra wat fijn dat je er al wat aan had.

Mn grote dreutel hier was wat zielig weer. We hadden de recepten voor forlax herhaalt maar ik had er geen rekening mee gehouden dat de apotheek om 1 uur sluit op zaterdag. Vet stom natuurlijk, dus ze heeft zaterdag en zondag geen forlax gehad. En dus ook niet gepoept -O- en kei buikpijn en maandag een hele dikke harde keutel. Echt ik vind het zo sneu weer. En ook een beetje ontmoedigend want hoe moeten we ooit zonder forlax aan de gang dan?
We zijn bezig met afbouwen maar we merken adt zelfs van 2 mg minder (12 ipv 14mg) de boel gelijk alweer fors dikker wordt.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95433265
Hè wat vervelend Huup. Ze kan er kennelijk nog écht niet zonder. Is het schadelijk om het langer te blijven gebruiken?
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 10:13:03 #22
5428 crew  miss_sly
pi_95433365
Wat sneu voor Amélie! is forlax iets dat moet worden afgebouwd, of zouden jullie dat prettiger vinden maar is daar niet direct een noodzaak toe? Ik ken het niet, dus heb geen idee of ik een domme vraag stel. Zo ja, excuses ;)

Wij hadden gisteren ook een grote sprong, vond ik. Mijn schooenvader was gisteren geweest ipv schoonmoeder, want die was ziek. Toen ik thuiskwam wilde Senna eerst knuffelen en kussen natuurlijk O+ Toen keek ze me aan en zei: Opa Paul leuke dag uhhad :o Ze doet tegenwoordig echt een (erg kort :P ) verslag van de dag. Dan vertelt ze "Senna schommelt" "peeltuintje park" Zo geweldig vind ik dat O+
  woensdag 13 april 2011 @ 10:17:27 #23
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95433506
Miss, je PM-box is vol..

Ehm, hoi :) Stef en Rienk hebben gisteren écht zo lief gespeeld met z'n tweetjes, echt té cute! Stef maakt nu ook allemaal geluiden weer die hij eigenlijk niet meer maakte, omdat Rienk dat telkens deed O+ Vriendjes O+

Amélie'tje, gadver zeg, wat vreselijk naar.. Huup, was het niet Buuv (of Lily?) die zei dat ze voor haar zoon járen ook zulk spul nodig had, maar dat het uiteindelijk wel goedkwam? Dikke :* joh, wat naar zo..

Nog even dikke *O* voor Rienk trouwens, haha, wat goed!

En voor Vicky nóg dikkere *O* *O* *O* Oh meis, wat fijn! Kunnen jullie ook eindelijk even een beetje bijslapen, jeetje zeg!
3!
pi_95433547
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:09 schreef Sorbootje het volgende:
Hè wat vervelend Huup. Ze kan er kennelijk nog écht niet zonder. Is het schadelijk om het langer te blijven gebruiken?
nee helemaal niet. (gelukkig!)
maar je hebt wel iedere keer een recept van de kinderarts nodig en ze moet gemonitord blijven, dus eens in de zoveel tijd erheen. Zelf betalen is geen optie, een dosering van 2 maanden kost ongeveer 300 euro dus we hebben wel een recept nodig en zijn daarmee afhankelijk van t oordeel van de kinderarts.

Miss het gaat ons helemaal niet om wat wij prettiger vinden, het moet uiteindelijk wel geprobeerd worden om af te bouwen omdat het natuurlijk wel een onnatuurlijk iets is en het de bedoeling is dat ze zelf gaat poepen, dus we moeten dat wel (onder begeleiding van de ka) proberen af te bouwen. Maar als ze niet poept zonder dan houdt het wel een beetje op :{

Wat leuk dat Senna zo duidelijk de dag door kan nemen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 10:47:34 #25
5428 crew  miss_sly
pi_95434405
Ik bedoelde ook niet prettiger voor jullie, maar omdat het prettiger zou zijn voor Amélie dat het zelf lukt, zonder forlax. Ik zeg het weer helemaal verkeerd en zo bedoel ik het uiteraard niet.
pi_95434471
Ok, duidelijk verhaal Huup. Bij Amélie zijn de klachten toch begonnen na het stoppen met de BV? Of had ze het daarvoor ook al? En hoe gaat dat nu met Elin?
pi_95434754
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik bedoelde ook niet prettiger voor jullie, maar omdat het prettiger zou zijn voor Amélie dat het zelf lukt, zonder forlax. Ik zeg het weer helemaal verkeerd en zo bedoel ik het uiteraard niet.
snap ik wel, ik bedoelde ook meer te zeggen dat wij móeten proberen af te bouwen eens in de zoveel tijd, vergelijk het maar met kindjes met kma die eens in de zoveel tijd een provocatie door moeten om te zien of ze nog steeds allergisch zijn, anders krijgen ze geen nieuwe machtiging voor pepti.

Sorbo nee joh gekske :D Amélie is met grofweg 11 weken oud helemaal gestopt met poepen. Na 3 weken afwachten en "dat is normaal bij bv" zijn we naar de huisarts gegaan.
Aanvankelijk ging het wat beter op de flesvoeding die ze vanaf 11 maanden kreeg, maar dat was na 3 weken ook weer over.

Elin poept erg weinig maar wel dagelijks.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 13 april 2011 @ 11:00:18 #28
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95434829
Huup, wat sneu voor je dame. Bah...

Miss, lief die verhaaltjes van Senna! Wat gaan ze toch ineens hard. Onze kinders. Nog 3 weken en dan is mijn vent gewoon al 2 jaar!!

Vanmorgen moest ik zo met hem lachen. Hij was met lief beneden en ik was boven aan het aankleden. Komen ze naar boven, vertelt lief dat ze zo moesten lachen, want Joep was een het spelen, draait om en stapt zo op zijn autootje, maar viel heel beheerst achterover. Dus lief staat dat te vertellen en Joep maakt dan nog even de gebaren erbij. Armen omhoog, achterover hangen. Zo van: zo ging het mama!. Heerlijk jong.
Niet mieten! Door gieten!
pi_95435094
Oh Huup, dan zat dat helemaal verkeerd in mijn hoofd (heb ik wel vaker ;) ).

Haha Seilram, hij wilde het verhaal van zijn vader even kracht bijzetten!
pi_95435135
Huup, wat zielig zeg -O- Moet ook echt wel pijn doen...

Net bij CB geweest, 82 CM 10,5 KG.
En de arts was helemaal fan van hem :D
Zij: hij loopt goed zeg! *O* wat een lekker ventje! Hij is wel wat smal voor zijn lengte (en ik vind het zo'n bollerd :') Leander ook even gewogen, die is één kilo zwaarder) Cpommuniceert hij ook: ik: mweh, niet echt... Een woordje of 10? Zij: nou, bij 18 maanden moet hij er drie kunnen, komt wel goed denk ik :+

Maar verder goedgekeurd :)
pi_95437656
Huup wat zielig zeg! Dat moet ook echt wel pijn doen, arm ding.

Leander goedgekeurd *O* Hij is langer dan Wolf :D (of misschien even lang)
en leuk om te weten dat ze met 18 mnd 3 woordjes ''moeten'' kunnen!. Had ik het laatst met Twinkly nog over dat ik hier bij het CB nog nooit iets heb hoeven laten zien met Wolf, of dat ze wat proberen bij hem wat hij kan, zoals anderen hier de pincetgreep of een lijstje moeten maken met woordjes e.d
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95437734
82 cm :o Jullie hebben een reus :Y Althans, in mijn ogen toch ;)

En op 18 maanden 3 woorden? We hebben nog véél tijd daarvoor :Y Vind ik wel fijn om zo eens de statistieken te horen.

In de krant las ik gisteren dat kinderen tegenwoordig veel later gaan kruipen en lopen in vergelijking met vroeger. Het zou blijkbaar veel kunnen te maken hebben met de acties die ze houden tegen wiegendood waarbij aangeraden wordt om kinderen op hun rug te laten slapen. Het is dat we natuurlijk moeilijk kunnen vergelijken, maar Thomas zat wel veel vlugger dan dat hij kon kruipen enzo. Dus zo gaan we wel mee met de statistiekjes.
pi_95437926
Klinkt wel logisch Leonieke!
Florian heeft helemaal niet gekropen, bilschuiven, staan, lopen was het hier.
Kon de arts nog zien, hoewel hij nu niet meer bilschuift is zijn ene bil nog steeds iets dikker en gespierder dan de andere :D Trekt al wel mooi bij.

Ze was niet zozeer verbaasd dát hij liep op 14 maand, maar meer hoe stevig hij liep en met zijn handjes langszij ipv vooruit of opzij, Dat betekent dat ze 'zeker' lopen blijkbaar :)
pi_95437987
Als ik straks op het CB een lijstje moet laten zien met de woorden die Isabeau kent neem ik gewoon de dikke van Dale mee :P

Fijn dat hij het zo goed doet Free!

En Leonieke, dat zou best eens kunnen kloppen, interessant!
pi_95438129
Mja, Thomas liep hier al goed rond aan tafel, zetel, stoelen, in zijn park, ... nog voor hij kon kruipen. Ik herinner me nog dat ik op 9maanden bij Kind&Gezin zo trots was dat hij al een tijdje zo kon wandelen en toen werd er me toch wel duidelijk gemaakt dat hij eigenlijk moest kruipen en dat ik hem daar moest in stimuleren.
Bij het op de rug liggen, oefenen ze (volgens het artikel) meer hun buikspieren om recht te zitten ipv hun armspieren (en nog andere waarvan ik de naam vergeten ben) om op hun knieën te zitten als ze op hun buik liggen. En "men" hoort ook vaker dat kinderen gewoon niet op hun buik willen liggen (zoals bij Thomas, die begon direct te krijsen).

En amai, op 14 maand al zo zeker lopen. Ik vind het nog steeds heel erg indrukwekkend, hoor free :Y
En grappig van die bilspieren :D
pi_95438189
En een vraagje aan de mama's waarvan de kids ook naar crèche of onthaalmoeder gaan. Doen jullie kindjes daar ook meer dan thuis? Het zijn maar domme voorbeelden, maar Thomas neemt daar bv standaard zelf zijn beker met handvatten vast en drinkt alleen (thuis moeten wij hem altijd vasthouden) en loopt hij blijkbaar vaker alleen (hier zijn we thuis nog niet verder geraakt dan 3 stapjes).
Ik vraag me echt af hoe het komt :?
pi_95438216
Mikael wilde ook nooit op zijn buik. Die ging ook niet kruipen. Zitten kon ie wel al zelf met 6 maand ofzo. Lpen met 13 maand.
Leander lag altijd op zijn buik. Die kroop ook al vroeg maar liep ook met 13 maand dat je zegt dat ie goed loopt.
Bij Mikael kun je nog steeds bepaalde motorische achterstanden zien. Binnenkort heeft ie screening van fysio!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95439202
Amélie kon vrij vroeg zelfstandig zitten, ze liep met 13 maanden. Elin is een buikslaper en erg sterk in rug/arm/nekspieren dus ik ben benieuwd of ik straks verschil zal zien :D

Freecell wat goed zeg je kleine grote menneke O+ *O*

En die woordjes, daar is hier op het CB helemaal niet eens naar gevraagd verder. We kwamen toen ook tot een stuk of 10 maar het is uberhaupt niet ter sprake gekomen. Inmiddels is het aantal woorden in een maandje tijd ongeveer zeker vertienvoudigd.

Leonieke ik had dat wel eens gelezen ja dat dat normaal is. Omdat kindjes daar in een groepsdynamiek zitten met veel meer kindjes en ze dus niet bij alles geholpen kunnen worden zijn ze automatisch zelfstandiger. Wanneer ze thuis zijn kunnen ze wel geholpen worden en dus willen ze dat ook graag.
Ik zou zeggen dat als hij het daar kan, dat hij het dan thuis ook kan. Als je het niet vervelend vindt om zijn beker vast te houden maakt het natuurlijk niet uit maar anders zou je best kunnen overwegen om dat gewoon niet meer te doen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95439299
Rienk liep vanaf 11 maanden O+ Hij rent nu :Y (bijna 16 maanden)

'goed' praten doet hij nog niet, 'heit' en 'die' en verder wijzen en gillen. Dat snappen we prima :')
pi_95439740
Mart liep ook met 11 maanden en begint nu ook te rennen :D Zo leuk, dan roep 'mama gaat jouw pakken' en dan rent ie joh. Zo grappig gezicht.

En 3 woorden met 18 maanden, nou dan blijf ik maar hoop houden hier.
Al moet ik natuurlijk geen voorbeeld aan Isabeau nemen, kleine kletskont!
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 13:22:56 #41
5428 crew  miss_sly
pi_95439999
Ik laat Senna gewoon zelf tegen de CB arts vertellen hoe het met haar gaat :+

Senna heeft wel gekropen, maar niet fanatiek. Ze liep vast met 9 maanden ofzo. Ze liep los en meteen goed een week voor haar eerste verjaardag. Ze is altijd sterk geweest in haar nek en armen, vond op de buik liggen ook wel prima en rolde zich ook regelmatig om.

leonieke, Senna doet op het kdv ook wel dingen zelf die ze thuis niet doet. Als ik iets bemerk, gaan we dat thuis ook proberen in te voeren. Maar ik zie ook grote vooruitgang met sommige dingen die echt van het kdv afkomen, zoals het eten met vork of lepel. Dat gaat echt zo goed, dat pikt ze echt op het kdv op :Y
pi_95440112
Minke is van tijgeren naar staan gegaan en daarna pas gaan kruipen en daarna (met 12 maanden) gaan lopen. Vorige keer bij het CB was ze aan het voetballen in de wachtruimte, dat vonden arts en receptioniste wel erg grappig om te zien (toen 15 maanden)...
Praten gebeurd hier nog niet heel veel denk ik steeds, maar als ik goed op let probeert ze wel heel veel, vooral napraten... Maar hoe meer ik erover denk, hoe meer ik eigenlijk denk dat ze al best wat probeert, maar DIES! is wel het meest gehoord in huis... inclusief wijzend vingertje en dwingende blik }:| En Pa is nu ook nieuw... iemand een idee wat het is?
  woensdag 13 april 2011 @ 13:30:23 #43
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95440299
Iemand vroeg wat je dan bespreekt op zo'n peutercursus. Gisteravond was voornamelijk een voorstel-avond, waarin je mocht vertellen wat je hoopt te leren, waar je mee worstelt of mee zit met je dreumes/peuter, maar ook wat de leuke kanten van de peuterleeftijd zijn. De leidster heeft in het kort uitgelegd wat de basis is van het programma (steunen, sturen, stimuleren) en de drie komende avonden zullen ieder een van die thema's uitgebreider behandelen. Dan volgt nog een afsluitende avond waarin we als groep zelf een thema mogen kiezen om uit te diepen.
Ik vond vooral ook de verhalen van de andere ouders leuk,

Als huiswerk moeten we een zelfobservatie doen, en alles noteren wat we in ongeveer tien minuten tegen ons kind zeggen. Wordt vervolgd over 2 weken...

Huup, wat naar dat Amélie weer zo'n last had. Volgende keer gewoon naar de dienstapotheek gaan joh! Daar is ie toch voor.
Trekt het wel snel weer bij als jullie weer beginnen met de forlax?

Ik ben wel een beetje jaloers op al die kletsende kleine meisjes hoor! Hier groeit de woordenschat (misschien soms ongemerkt) ook wel, maar bij lange na niet zo als bij jullie.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95440725
Rienk, wat leuk een dagje met Stef!!
Weigert hij anders fruit? Dyon geniet er juist van, maar die heeft weer moeite met andere dingen ;)

Huup, wat sneu dat ze dan zoveel last heeft zeg. Uit de onderzoeken was niets gekomen toch?

Senna, wat knap (en handig) dat je de dag al kan beschrijven :D

Free, netjes toch zn lengte en gewicht. Ik denk ongeveer dezelfde cijfertjes als Dyon :)
En 10 woordjes is al goed!! Zo even uit m'n hoofd zegt hij hier alleen papa, mama, die, ohoh, bal, buiten, bah. Vooral 'bal' horen we erg vaak. Hmmzz als ik zo tel kom ik misschien ook nog wel bijna aan de 10 ;)

Ik las positieve berichten over doorslapende kids, zoals Tess. Wat fijn zeg!
Hier helaas geen doorslaapnachten meer. Zal wel weer goedkomen, op het moment komen er 3 tanden/kiezen door dus zal er wel mee te maken hebben. Gisteren moest ik hm ook eerder van het KDV ophalen vanwege koorts.
pi_95441613
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen probleem om zijn beker vast te houden (is hij toch nog een beetje mijn kleine baby O+ ) maar ik zou hem wel eens graag echt zien rondstappen O-) We horen nu al een paar dagen: "tgoh, en Thomas heeft weer flink rond gestapt, hoor :Y " Maar ik wil dat wel eens filmen :D Hoe bedoel je, miss ongeduld? :')

Maar nieuwe dingen starten we ook wel meestal bij de onthaalmoeder (vlees eten, fruit in stukjes eten, ...) dus ik vermoed dat hij ook daar zal leren om met een vorkje of een lepel te eten :) Gisteren mocht hij voor de eerste keer zijn fruit zelf uit een potje eten. Dat is niet zo goed gelukt :+
pi_95442417
Hier gaat soms ook iets beter op het kdv dan thuis. Bijv. het eten. Hij eet daar wel soms een hele boterham op, terwijl het hier meestal hooguit bij twee stukjes brood blijft.
Ze worden denk ik door andere kindjes gestimuleerd. Zo ook met een beker vasthouden denk ik.
En de eerste echte losse stapjes waren hier ook op het kdv...

Gisteren toevallig 10 minuten gesprekje gehad, maar er was niets bijzonders, hij doet het gewoon erg goed :P Knutselen vindt hij nog wel erg wennen, iets aan zn handen (lijm, verf) vindt hij niet zo leuk (zelfde heeft hij met zand).
pi_95442876
Thomas doet dus blijkbaar heel normaal: beetje extra presteren bij de onthaalmoeder en zich thuis laten dienen ;)

Wat is een 10 minuten gesprekje eigenlijk?

We hebben trouwens ontdekt dat Thomas geen problemen heeft met in het gras te stappen, maar hij wil er niet met z'n handjes aankomen :D (als hij in het gras zit, liggen zijn handjes dus ook steeds netjes op zijn benen) Daar gaat mijn idee dat hij later de tuin kan onderhouden }:| :D
  woensdag 13 april 2011 @ 14:35:44 #48
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95443086
Tess lekker geslapen meid *O*
Lars en Thomas :*
Amelie ik hoop zo dat het poepen binnenkort eens fijner gaat voor je, ook zonder hulp van medicatie :*

Hier word er voorgelezen voor het slapen gaan op ons bed, verder tussendoor zodra Roy met een boekje aan komt zetten.
Ik heb nu een dierenverhalenboek 365 korte verhaaltjes, verder alles van kleine en grote beer, kikker,bumba, en nu gaan we lekker slapen.

Dingen aanwijzen enzo doet Roy nog niet.
En met 18 maand nou daar zitten wij nog heel ver vandaan en hier zijn we de 20 maand gepasseerd, ik zal wel eens proberen filmen wat er hier afgebrabbeld word. Kun je nog geen soep van trekken.

Over dat eerst kruipen en dan pas lopen heeft te maken met de houding, we hebben dat geleerd bij de fysio, juist als de kinderen goed leren kruipen, kunnen ze straks veel rechterlopen.
Roy krijgt daarom steeds oefeningen waarin hij veel met obstakels leert kruipen, dus bv over een groot stoffenblok kruipen, over je benen kruipen, waarbij hij heel duidelijk 1 been en 1 arm lang maakt en zijn andere arm en been kort houd.
En ook de mannier van "vallen"leert hij, dus het afzetten met arm of voet.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95443132
Leonieke, dat komt vast nog wel goed hoor, met dat gras ;).

Iris is op het moment heel erg grenzen aan het opzoeken. Ze is erg ondeugend, maar ook heel boos/temperamentvol als je zegt dat iets niet mag.
Het is een beetje jammer dat ik het niet zo goed kan hebben... :{
Fake it till you make it...
pi_95443206
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:36 schreef Nijna het volgende:
Leonieke, dat komt vast nog wel goed hoor, met dat gras ;).
Ik hoop het, of we moeten nog een tuinman aannemen om onze tuin te onderhouden ;)

Maar het is ook normaal hoor, hij heeft nog maar 2 keer in het gras gezeten. Het zal wel gewoon raar aanvoelen :)
quote:
Iris is op het moment heel erg grenzen aan het opzoeken. Ze is erg ondeugend, maar ook heel boos/temperamentvol als je zegt dat iets niet mag.
Het is een beetje jammer dat ik het niet zo goed kan hebben... :{
Ik vind dat laatste eigenlijk ook echt niet leuk. Als Thomas iets niet mag, kan hij echt zo roepen. Hatelijk vind ik het :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')