abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 09:32:46 #251
5428 crew  miss_sly
pi_95379482
Groofs, wat ontzettend fijn dat het zo'n goede impact heeft! Wat een opluchting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95379543
Twinkly, vandaag gaat het vast goed, want op het kdv heeft ze geen muziekbeestjes!
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:39:14 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_95379706
Groof! Wat goed! Dat wordt dus geen bezoekje aan de kinderarts, dat wordt gewoon eten. Juh!

Aoraki, wat fijn dat de kuur het zo goed lijkt te doen. Apart he, hoe snel ze dan ineens kunnen opknappen. Is het hoesten ook al minder?

Mette, hier nog nooit een tand door de lip gehad, maar het klinkt als een bloedbad.

Mijn dreumes had gisteren gevochten op het kdv! :D Nou ja, hij stond bij een ander kindje en begon ineens te huilen. Toen hij bij de leidster aankwam zat er wat bloed op zijn lip. Ik zie em er voor aan dat ie dat andere kindje eerst gemept heeft, gezien zijn buien van de laatste tijd. Die leidster meldde het ook zo droog: " tja hij heeft gevochten'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_95381311
Oh, een vechtende driekus :o. Maar aan de reactie van de leidster te merken gebeurt dat ongetwijfeld vaker.

Roekeloze Mette. Lijkt me heel vervelend om te zien al dat bloed. Op een EHBO avond vertelden ze ons dat een lepeltje suiker in de mond heel goed tegen het bloeden helpy (geen idee waarom, maar als het nodig is ga ik het toch proberen)

Keshet, ik vergeet het steeds te posten. Mijn schoonouders hebben ook een echt geschilderd houten bedje en daar begon hij ook aan te knagen zodat de verf ervan af kwam. Mijn schoonmoeder heeft van dat zwachtelverband erom heen gewikkeld, om de bovenste rand, en dat werkt perfect. Emma's bedje moet zich er alleen wel voor lenen om dat ook aan de hoofdeindes te doen.

Groof, wat een lekkere vreetzak weer ineens! Fijn dat julllie snel geholpen waren. Zaten jullie in het C-zkh? Want daar hebben wij vandaag ook een afspraak staan voor de KNO.

Hier alles goed. Mijn dreumes heeft de nacht zonder gepiep doorgeslapen, ik denk dat hij echt aan de beterende hand is. Vanmorgen bijna 2 boterhammen en nu net een halve banaan. Volgens mij gaat het echt de goede kant op.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:39:29 #255
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95381894
hmm lepeltje suiker, die moet ik onthouden... mijn meisje is wel een beetje een brokkenpiloot en de laatste maanden heb ik de bloedmondjes regelmatig voorbij zien komen. Ziet er altijd heel erg uit, maar valt heel erg mee over het algemeen.

Groofs; blij dat alles achter de rug is zeker? en wat fijn dat het goed is gegaan...

Hoe is het met Lars vandaag Karin? al helemaal verder aan het opknappen...

AOraki; wat fijn dat jouw mannetje opknapt!

Wickie; arme Mette; vervelend joh dat ze zo gehavend uit de strijd kwam...

Mijn dreumes is een tijdschriftenmaniak aan het worden, die pluist ineens alle tijdschriften pagina voor pagina uit en kan er dan echt wel een half uur zich helemaal mee vermaken...
:)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_95382044
Dat van dat lepeltje suiker onthou ik ook maar eens.
Hier al best wat tanden door de lip gehad.

Van het weekend viel Mart met zijn neus op de grond buiten. Bloedneus. Tjee leek wel of er een beest geslacht was zoveel bloed.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:52:14 #257
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_95385005
Groofsken, wat fijn om te lezen! Goed zeg :)

BJ, herkenbaar, alleen moeten de tijdschriften hier wel over auto's gaan. Hij heeft nu ook een boekje van de bieb en daar staan plaatjes in van vrachtwagen, traktors, opleggers, bussen, weet ik veel allemaal. Ik heb namen van auto's gezegd de afgelopen paar dagen waar ik zelf nog nooit van had gehoord!
Niet mieten! Door gieten!
pi_95385235
Lepeltje suiker? :D Ben heel benieuwd waarom dat werkt... Misschien meer speekselaanmaak ofzo? :?
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:04:28 #259
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95385561
Meer speeksel lijkt me opzich vreemd, daardoor zou het toch alleen maar blijven bloeden, althans mij is altijd verteld, dat het in de mond altijd meer lijkt te bloeden vanwege het speeksel...
Maar handige tip idd.

Volgende week gaan we naar een kdv hier om de hoek kijken, deze hebben heel netjes aangeven geen problemen hebben met het geven van medicatie.
Het gaat om een kleinerkdv die gekoppeld staat aan de bredeschool waar wij wel intresse in hebben om Roy naar toe te sturen.
Zijn dus best benieuwd.

Groofsken wat supergoed van R!!! wonderbaarlijk wat buisjes niet allemaal teweegbrengen ;)
Nijna wat een schrik, gelukkig viel ze "goed"
Beesie-Jen leuk he dat lezen ;) Roy gaat altijd in zijn eigen boekje meezitten voorlezen als ik hem een verhaaltje voorlees voor het slapen gaan O+
Vicky fijn dat de andere antibiotica wel ingenomen wilt worden, dat Tess maar snel opknapt, en wat een leuke praatjes aan tafel :D
Alle zieke kindjes snel opknappen hoor!!!
Lars ook jij als je van de week bij opa en oma gaat logeren ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_95385616
Groofs, wat fijn dat je al zo snel resultaat ziet bij R. Heerlijk, geniet ervan meid, dat maakt een boel zorgen weer dragelijk! :*
pi_95385708
Oh Bar dat klinkt echt wel positief. Ik hoop dat het goed meevalt.
Ik dacht onlangs nog aan jullie toen ik bij onze onthaalmoeder was. Zij zou er namelijk geen problemen van maken, vermoed ik. Ik wens jullie echt zo'n onthaalmoeder toe :*
pi_95398426
Aan de mensen die veel met hun kinderen lezen:

Welke boeken lees je dan? Lees je dan ook voor, of wijs je plaatjes aan en benoem je deze.
Ik wil dit dagelijks ook gaan inplannen met Mart. Wil hem toch stimuleren om te gaan praten. Baad het niet dan schaat het niet.
pi_95398551
Kinderboeken met foto's/plaatjes van voorwerpen en dieren, maar ook zeker voorleesboekjes. (Ik zou wel een kindje lusten, het eenzame vuurvliegje, dikkie dik etc...) Ik kies wel het liefst boeken met bladzijden van karton, omdat Isabeau nogal graag scheurt.

Deed je dat tot nu toe nog niet dan?
pi_95398592
Bij die boeken met plaatjes begonnen we met het benoemen en dat zij het dan ging aanwijzen. Inmiddels wijzen wij aan en benoemt Isabeau wat ze ziet.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:37:24 #265
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_95398822
Wij lezen Tirza iedere avond een verhaaltje voor (nu hebben we het dikke boek van Jip & Janneke met korte verhaaltjes) en overdag 'leest' ze zelf in de kartonnen boekjes, die gaan niet zo gauw kapot. ;) Zo heeft ze bijv. Gonnie, Gonnie en Gijsje, Eddie (gansjes-boekjes-reeks), ABC met Fiep, Bumba, Tellen met Bert. Zo wijst ze van alles aan en wordt het benoemd en zodoende heeft ze al wat woordjes bijgeleerd.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_95398831
Ymme ik lees Timo al voor sinds hij een maand of 6 is. Dagelijks minstens 1 boekje, maar momenteel zijn het ongeveer (en dan overdrijf ik niet) 100 boekjes per dag. Hoewel hij voor de meesten niet de aandacht heeft om te wachten tot ze helemaal uit zijn. En wel vaak hetzelfde boekje ook dus, want ik heb er geen 100 voor hem..
Wat voor boekjes? Boekjes van Kikker (Max velthuijs), boekjes van Nijntje (Dick Bruna), boekjes van Dikkie Dik (Jet Boeke) en verder nog heel veel andere boeken ook, maar die ik noemde zijn in elk geval altijd leuk om te hebben.
En ja we wijzen veel plaatjes aan. Ik vraag ook vaak "waar is de stoel?" of "waar is de bloem?" en zo, en dan wijst hij het aan. En vaak wijst hij ook dingen aan en dan wil hij van mij weten wat het is. Vooralsnog zegt hij niet zelf wat hij ziet, dat komt neem ik aan nog wel een keer :P
En verder lees ik gewoon de tekst voor. Soms verander ik de tekst wat als het me niet aanstaat of als het lang is vat ik het wat meer samen.
pi_95399852
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:37 schreef Chan het volgende:
als het lang is vat ik het wat meer samen.
Herkenbaar. Van 'Ik zou wel een kindje lusten' blijft vaak niet veel over aan het eind van een lange dag ;)
pi_95400415
haha, ik zou wel een kindje lusten wil Timo nooit verder dan pagina 2 lezen :D Bij pagina 3 haakt hij altijd af.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:12:16 #269
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_95400619
Mijn kind bijt, knijpt en slaat er rustig op los. Als je dan zegt dat dat niet mag houdt hij zijn koppie scheef, knijpt zijn oogjes toe en zegt allerliefst 'hai'

Nice update hè? ;)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_95400623
Haha meen je dat nou? Isabeau vindt het juist geweldig! Vooral het stukje dat het meisje de krokodil gaat kietelen. Dan roept ze kielekielekiele.

Smaken verschillen kennelijk ;)

Vanavond deel twee van project verwijdering muziekbeestjes. Ik denk dat ik er deze keer maar helemaal niet aan eentje ga trekken.
pi_95400668
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Mijn kind bijt, knijpt en slaat er rustig op los. Als je dan zegt dat dat niet mag houdt hij zijn koppie scheef, knijpt zijn oogjes toe en zegt allerliefst 'hai'

Nice update hè? ;)
Ja ik vind hem prachtig, want ik heb er meteen een beeld bij. Fijn he, knijpende en slaande dreumesen? Wat doe je eraan? Negeren dan maar?
pi_95400961
Haha ja ik weet ook niet zo goed waarom, het is ook echt alléén dat boek dat hij nooit uit wil lezen. Misschien is ie jaloers op de krokodil die bananen krijgt... :P

Succes met het muziekbeestverwijderproject deel 2

Wij zijn hier vandaag noodgedwongen begonnen met speenverwijderingsproject deel 1.. Het onding is gewoon echt spoorloos. En ik had er nog maar één. En ik vertik het om een nieuwe te kopen. Vanmiddag was het krijsen in zn bed.. pfoe.. Maar hij ging wél slapen uiteindelijk :) Dus nou ja, ik heb goede hoop en het ding moet toch een keer de deur uit. Dus dan maar nu. Denk ik.. :P

Rocka :D Klinkt erg schattig :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:21:06 #273
190853 RockabeIIa
pi_95401039
Afleren. Maar da's lastig bij een hardleers knaapje.
Soms laat hij zijn lipje wel hangen en dan is hij zo zielig en bijna ontroostbaar...
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:28:08 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_95401373
Rocka, overleggen die van ons soms stiekem over hun streken? Komt me iets te bekend voor namelijk...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:40:32 #275
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95401920
even geheel offtopic; maar moet dit natuurlijk ook hier even delen: sorrrrrrry BE ;)

Evie krijgt een zusje!!! :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:45:07 #276
190853 RockabeIIa
pi_95402135
Zal ik de post hierboven van BJ maar weghalen, BE?
Leuk hoor, een zusje. Van harte!

Ps ik sluit me verder helemaal bij BE en Lois aan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:01:52 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95402855
leonie, ik sta af te wassen en opeens bedenk ik me dat ik helemaal niet gezegd heb hoe knap ik het vind dat Thomas al 'dich(t)' zegt! Geweldig!
hier horen we alleen maar de hele dag gebrabbel en heel heel héél erg vaak '(s)det'

BJ, een zusje voor Evie! Kunnen ze samen met poppen spelen O+
Heb je het idee dat Evie snapt dat er een baby in je buik groeit? Of hebben jullie haar nog niks verteld?

Groofs! Geweldig dat je ventje weer de oude is! O+
Wat een opluchting zal dat zijn :Y

Vechtende driekus en Joekeloekes :o

Sorbo, fijn dat het verder goed gegaan is de nacht

ymme, ik lees elke avond 1 verhaaltje voor. Meestal uit een kartonnen boekje want dan kan hij zelf bladeren. Overdag heeft hij een paar kartonnen boekjes waar hij zelf in 'leest' of je moet het voorlezen (en in het dierenboekje moeten we dan ook de geluiden erbij doen).
Ik lees gewoon de tekst voor en als hij iets aanwijst dan zeg ik wat het is en lees daarna verder.

Chan, succes met je speenverwijderingsproject!

Bar, fijn dat jullie een kdv gevonden hebben wat medicatie geen probleem vindt. Nu hopen dat het verder ook een fijn kdv is.

[ Bericht 24% gewijzigd door Asyniur op 12-04-2011 18:10:07 ]
pi_95404058
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 18:57 schreef innepin het volgende:

Oeh Poppejans ik ben jaloers O+ Wil ook naar de Efteling. Maar wil graag dat mijn lieftallige echtgenoot ons vergezelt maar die gaat geen dagjes uit doen als ie beter aan 't klussen kan zijn... ;( (nou ja is best een slim idee natuurlijk :P )
Ben je er al eens geweest met Willow? Het is echt super!
Was ook nog eens prachtig weer gisteren dus dubbel heerlijk dagje. We hadden nergens wachtrijen dus alles lekker rustig kunnen doen
Jullie dagje aan het meer klonk anders ook niet verkeerd! Wat zielig dat ze koorts heeft, maar dat hoeft vast niet daardoor te komen joh

Groofsken wat een wereld van verschil kan zoiets dan meteen al maken he?! Wat fijn! O+ *O*
Heb zelf tot mn 12de wegens oorproblemen bij KNO arts gelopen en meerdere malen buisjes gehad. Altijd maar oorpijn/niet goed horen is echt zooo ruk

En ik las een update van Rocka's pittige Rockertje :D

Rienk heerlijk meegeweest op de fiets

Leuke foto's van Dyon en Kyllian op vakantie O+ Krijg er erg zin in vakantie van

Jompel hier lekker ook nog een keertje voor het nieuws dat Evie een zusje krijgt *O* *O* *O*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:38:44 #279
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95404448
Over vechtende Driekus en miniRocka gesproken. Ik haalde net Alexa op van het KDV en we weten dat ze van de leidsters al de bijnaam Dominatrix heeft (op een leuke, pittige manier), maar ik heb net even gezien hoe ze daar de baas uithangt :o

Ze stond bij een keukentje samen met twee oudere jongens en deelde daar de lakens (en het speelgoed uit) en bepaald wie wat kreeg. Komt er, heel lief, een meisje bijstaan die ook wat wil pakken. Kindje gaat na de zomer naar de basisschool, btw twee koppen groter. Alexa niet van gediend en duwt dat kindje gewoon aan de kant zo hard als ze kan met een luide neeeeeeneeee. Kindje weg.

Maar de leidster deed dus verder niks. Ik vind het een beetje moeilijk, want ze hoeft uiteraard het kaas niet van haar brood te laten eten, maar als ze dat hier thuis doet, zou ik zeker op zon dominant gedrag reageren. Die leidster wuifde het weg en zei och dat gebeurt hier zo vaak enzo. Maar eigenlijk heb ik toch liever dat op dat soort gedrag wel gereageerd word, of ben ik nou gek?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 12 april 2011 @ 18:39:09 #280
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95404471
Groofsken, wat fijn om te lezen trouwens dat het nu zo lekker gaat O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_95407469
Takkembah, ik denk dat dat gedrag door de groep kinderen meestal wel gereguleerd wordt en dat ze daarom niet meteen ingrijpen. Alexa leert er waarschijnlijk meer van als ze door het kind in kwestie een flink van repliek gediend wordt. Maar als zo'n leidster ziet dat zo'n ander kind het laat gebeuren zou ik denk ik toch ook wel enige bemoeienis willen.

Rocka, afleren inderdaad, maar tot nu toe maakt het nog niet veel indruk begrijp ik?

BJ, wat een leuk nieuws! Nog zo'n mooie blonde meid denk ik zomaar!

Muziekbeestverwijderproject kan ik denk ik geslaagd noemen. De dame is zonder mopperen gaan slapen en dus zonder muziek. Wel zei ze heel demonstratief "haartjes" toen ik haar in bed legde en begon ze weer in haar haren te draaien, maar dat heb ik gewoon straal genegeerd.
pi_95407885
@Poppejans, nee ik ben er nog helemaal niet geweest! Ik heb wel besloten dat we absoluut binnen 2 maanden naar de efteling gaan hoor, lijkt me heerlijk, muppet in de droomvlucht enzo <3

Haha Sorbo, Willow heeft ook geen geduld voor "ik zou wel eens een kindje lusten...". Ik had het leuk bedacht maar ze moet echt niets van dat boekje weten :O

@Takkembah, ik sluit me aan bij Sorbo.

@Rocka fijn om weer eens een update van jouw kant te lezen, hoe kort ie ook is! O+

@BJ ik bedoel dit echt zo aardig mogelijk maar van zo'n post snap ik dan inderdaad weer niet dat ie hier ook moet. Ik ga hier toch ook niet speciaal posten over mijn zwangerschap? En de andere zwangere dreumesmama's toch ook niet :? Dat zijn nou echt dingen die je wel in Z&G leest. Maar goed.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_95408216
Takkembah, misschien kan je er dan toch wat van zeggen als je het niet prettig vindt? Je bent vast de eerste moeder die wil dat haar dochter strenger wordt aangepakt ;)

Wij lezen niet echt voor, maar bekijken meer de kartonnen boekjes en benoemen alles. Hier zijn de bumba boekjes met flapjes een hit. (zo erg dat ik ze aan het einde van de dag maar wegleg, omdat ik ze zoooooo zat ben, na de 30ste keer..)

Met de longontsteking gaat het erg goed. Thomas is weer zo goed als de oude. Hij eet nog niet wat hij normaal doet (maar dat is ook belachelijk), maar vanavond wel weer meegegeten. Nu nog die kuur afmaken. Het toedienen gaat nog niet heel makkelijk, maar we komen er wel.

Vandaag ook naar de KNO arts geweest met hem. Nog steeds vocht achter het trommelvlies, maar de arts stelde voor om het toch nog 2 maanden af te wachten, aangezien het goede weer er nu aankomt en er een kans is dat het zichzelf oplost, zonder dat er een achterstand in spraak wordt veroorzaakt. Ik kan me daar ook goed in vinden. Wel hebben we de operatie al gepland, zodat als hij door moet gaan, we niet meer hoeven te wachten. 8 juni is ie nu gepland, 2 weken van te voren krijgen we nog een consult zodat we weten of ie doorgaat.
pi_95408395
Ik probeer wel eens voor te lezen met Mart. Maar dan pakt hij het boek, slaat het dicht en loopt ermee weg :D
Hij is er niet echt fan van. Of ik moet het juiste boek nog vinden.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:47:41 #285
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95408510
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef innepin het volgende:

@BJ ik bedoel dit echt zo aardig mogelijk maar van zo'n post snap ik dan inderdaad weer niet dat ie hier ook moet. Ik ga hier toch ook niet speciaal posten over mijn zwangerschap? En de andere zwangere dreumesmama's toch ook niet :? Dat zijn nou echt dingen die je wel in Z&G leest. Maar goed.
nou sorry hoor, ik was gewoon even helemaal hyper na zulk goed bericht :) En goed nieuws is altijd leuk om te delen. Verder geen enkele reden, alleen dat we IRL niemand het geslacht gaan vertellen, terwijl ik het nu wel even van de daken kan schreeuwen....
:) excuse moi...

en Poppejans, wat fijn dat jullie dagje Efteling zo geslaagd was!! wij gaan zaterdag ook voor het eerst met Evie. (maken er een weekendje van) En ik ben zoooo benieuwd hoe ze het gaat vinden...

Sorboo; wat ontzettend fijn dat het project lijkt te lukken en Isabeau zonder problemen is gaan slapen. Heerlijk!
pi_95411829
Voorlezen gaat hier ook nog niet zo goed, hoor, Ymme. Maar we kijken in veel boekjes, benoemen veel zaken. Maar als ik wil lezen, dan is het meestal na pagina 1 genoeg geweest voor Thomas :) Maar als ik aan Thomas vraag: "breng eens je boekje" of "waar is je boekje" neemt hij gegarandeerd uit zijn stapel speelgoed een boekje :Y Er liggen hier een tiental boekjes van verschillende soorten: knisperboekjes, prentenboekjes in karton, voelboekjes, boekjes met muziek, boekjes met flapjes en al een puzzelboekje. Daar mag hij zoveel mee spelen als hij wil en in bladeren. Wat het echte voorlezen betreft, daar hebben we verschillende boeken van, maar mag hij niet mee spelen omdat dat gewone boeken zijn.

Asyniur: wij moeten het dan wel stellen met DICH en BOE. Mama of papa zegt hij nog steeds niet hoor ;) Maar het is wel grappig om te horen. En dat kasten dicht moeten, weet hij ondertussen al. Want tegenwoordig moet ik gewoon zeggen: Thomas... en dan doet hij de deur al dicht :')

Takkembah: ik zou het zelf ook zeggen, hoor :Y We hebben ook op voorhand duidelijk gezegd dat de onthaalmoeder slecht gedrag mag benoemen en eventueel bestraffen.

En wat was ik een fiere mama toen we Thomas vandaag gingen ophalen. Hij is de jongste (op een baby van 4 maanden na) bij de onthaalmoeder en nu het vakantie is, zijn er veel meer kindjes (normaal gezien 3 of 4, nu 7 of 8) en blijkbaar willen alle oudere kindjes met Thomas spelen: ermee rondstappen aan het handje, hem duwen op een wagentje, naast hem wandelen aan een wagentje, op de glijbaan, met de blokken, ... En hij vindt het blijkbaar zelf ook heel leuk om met andere kindjes te spelen.

Sorbootje, wat goed dat het gelukt is met het muziekbeestje :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:37:07 #287
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95411985
Aoraki, wat fijn dat het weer beter gaat! en ik vind het een goede insteek van de arts, eerst nog even checken of het echt nodig is, maar ondertussen wel alvast op de lijst. Echt top! Hopelijk is het niet nodig :*

Leonieke, wat lief dat Thomas wel zo goed weet wat je hem vraagt, als je hem een boekje laat pakken O+

Wij lezen Stef elke avond voor en vaak ook overdag, dan komt hij zelf een boekje brengen en wil erin bladeren. We laten hem voor het slapengaan kiezen uit twee boekjes en degene die hij kiest daar bladert hij in, en wij benoemen wat er te zien is. Of we lezen van elke pagina de eerste helft van de eerste zin voor :')
3!
pi_95412160
Oh, voor het echte voorlezen hebben we dus duidelijk nog heel wat tijd :')

En incantrix, we mogen hem wel niet vragen waar mama of papa is, want dat weet hij dan weer niet zo goed. Maar boekjes of de bal brengen, no problemo :D Of Teigetje aanwijzen op zijn slaapkamermuur... Altijd prijs :)

[ Bericht 29% gewijzigd door leonieke op 12-04-2011 20:54:22 ]
pi_95412210
Wij lezen altijd voor voor het slapen gaan, hoort bij het avondritueel Tess drinkt een fles, ik of M. lees(t) een boek. Meestal is het het boerderijboek of het kiekeboeboek maar de laatste tijd wil ze steeds het "pisesseboek" lezen. Het flapjesboek of het Ik wil een Zusje boek van de Kleine Prinses. Kippetje Tok en het Walvisje (goudenreeksboekjes) zijn hier ook een groot succes.

Als ik zegt dat we een flesje gaan drinken rent Tess naar de bank, klimt erop en roept: mamaaaaaaa fesje drinken, boekje lesuh OKEEEJJJJ
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95412879
Ik lees niet elke dag voor, denk dat ik dat nog wel wil gaan doen als vast moment voor het slapen gaan ofzo.
Merk dat Wolf het erg leuk vindt en ook erg interesse toont als ik alles benoem op plaatjes; echt een klein simpel verhaaltje voorlezen daar kan hij nog niet zoveel mee en is dan vaak gauw weer bezig met wat anders.
Plaatjes benoemen en dan als het een dier is de geluiden nadoen vindt hij geweldig
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:15:02 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_95414454
Evie komt ook met boekjes naar ons toe, wil dan op schoot en dan moeten we voorlezen,
soms laat ze echt het verhaal lezen en soms bladert ze gewoon snel door :)
zelf lezen is natuurlijk ook heeeel leuk, en dan is ze op haar manier ook echt aan het voorlezen, aanwijzen en kletsen :) zo ontzettend schattig vind ik dat!

en aaaaah Tess dat klinkt zo lieffff O+
pi_95415701
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef Incantrix het volgende:
Wij lezen Stef elke avond voor en vaak ook overdag, dan komt hij zelf een boekje brengen en wil erin bladeren. We laten hem voor het slapengaan kiezen uit twee boekjes en degene die hij kiest daar bladert hij in, en wij benoemen wat er te zien is. Of we lezen van elke pagina de eerste helft van de eerste zin voor :')
Zo gaat het hier ook. De gods ganse dag. Boeken, knuffels (momenteel alles wat een hond is, ze is in haar honden fase :') ) en duplo, dat is waar je haar momenteel blij mee maakt.
En ik vergeet bijna 3 grote badeenden die ze van mijn broer heeft gekregen, die sleept ze de hele dag door het huis heen.
Maar we lezen dus erg veel boekjes, maar niet specifiek voor het slapen gaan. Als Mette naar bed wil heeft ze geen tijd voor boekjes, dan wil ze in bed liggen, tutten en met haar knuffels lekker liggen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95417944
Voorlezen is nog niet echt aan de orde hier. Madam is veel te snel afgeleid en wil gewoon bladeren. Plaatjes kijken en benoemen doen we wel veel. Ze is fan van Nijntje :P
Ik wil overigens wel het voorlezen aan het bedritueel gaan toevoegen, maar ik weet nog niet wanneer. Mijn vader las mij en mijn broertje vroeger wel voor (uit de Suske en Wiske O+ ) en daar heb ik echt fijne herinneringen aan.

Aoraki, wat fijn dat Thomas zo goed opknapt ^O^

Afgelopen nacht ging vanaf een uur of 1 redelijk goed. Ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren of we er uit zijn geweest voor haar :') Slaapgebrek ofzo.

Gelukkig heeft ze iig geen longontsteking. Wel een luchtweginfectie (verkoudheid dus) in de bovenste luchtwegen, maar dat was wel bekend. De frequentie van verkoudheden was ook geen reden tot alarm. Wanneer ze een ontstoken neusamandel zou hebben dan zou ze bijvoorbeeld niet goed uit een fles kunnen drinken omdat de neus dichtzit en kindjes hebben dan vaak om die reden de mond open. Zolang ze geen koorts heeft is er ws ook geen middenoorontsteking. Het advies was dus: stomen bij de douche en eventueel neusspray om het slijm op te lossen.

Ze heeft net trouwens een halfuur gehuild/gekrijst halfslapend en zich uit mijn armen wurmend. Ik denk wel dat het haar oren zijn, maar ze heeft geen koorts. Maar ja, ik heb ook nooit koorts ook al voel ik me nog zo ziek. De pijn lijkt zo heftig bij het arme kind -O- Gelukkig werkt een paracetamol zetpil goed.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:08:22 #294
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_95418255
Octo, arme meid.. :* Hoop dat het snel opknapt! Ze heeft nu dus geen medicijnen gekregen ofzo?

Wickie, Duplo inderdaad ja!
3!
pi_95422384
Wat zielig Octo! Beterschap!!

BJ, wat leuk voor Evie, een zusje om over te moederen!!
En Innepin??? Ik heb wat gemist denk ik!! Feli!!!

Lars was vandaag weer wat opgeknapt, nog niet helemaal de oude, beetje koorts nog, en eten en drinken ho maar :{w maar hij stapt er wel weer vrolijk op los.
Ben benieuwd hoe de nacht gaat bij opa en oma.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95430728
Sneu is dat hè? Kindjes met pijn...

Florian was gistermiddag ook weer verschrikkelijk humeurig, lijkt ook nog steeds
'ergens'last van te hebben. Ben benieuwd of het vandaag beter gaat :)
Hij wordt trouwens al een paar nachten ergens tegen de ochtend (uur of 5) wakekr, ligt dan verkeerd om in bed, op zijn dekens, koud en zonder speen of knuffel met zijn koppie bij het voeteneinde.
Als ik hem dan omkeer, een knuffel, een deken en zijn speen geef is hij helemaal blij en gaat hij weer slapen, maar hoe voorkom ik het :D
  woensdag 13 april 2011 @ 08:31:20 #297
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_95430731
He Octo wat naar, hebben jullie nog kunnen slapen?

Iemand vroeg hoe het nu met Thomas is: eigenlijk heel goed. Vrolijk, speels, heeft gisteravond voor het eerst weer goed gegeten. Maar dat is altijd zo zodra hij aan de medicijnen zit. Het probleem komt alleen altijd net zo hard terug als de kuur is afgelopen of als we na een dag of 10 weer stoppen met de druppeltjes. En aangezien we de huidige kuur als tig keer eerder gehad hebben heb ik er om het zachtjes uit te drukken niet echt veel vertrouwen in. Maar goed, we zien wel weer hoe het loopt, het heeft toch geen zin om me daar nu van te voren zorgen over te gaan maken.
Zolang het maar onder controle blijft en niet 'doorslaat' naar een hersenvliesontsteking, wat naast gehoorschade een van de grootste risico's van dit type ontstekingen is. Maar daarvoor houden we hem goed in de gaten.

Gisteravond de eerste 'peuter in zicht'-avond gehad. Er was een ander stel van het kinderdagverblijf in mijn groep, er waren zo veel aanmeldingen dat er twee groepen lopen nu. Erg leuk, veel gepraat met de andere ouders, leuke ideeen gehoord en ook al goede tips gekregen voor Thomas. De leidster is een heerlijke Indonesische O+ dame die duidelijk veel ervaring heeft met kinderen. Ondanks het feit dat dit 'maar' de introductieavond was, was het toch al een leerzame avond.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_95430737
Goedemorgen!

Octo, hoe is het nu met Hannah? Hoe ging de nacht?

Karin, eten komt wel weer. Al een goed begin dat hij weer vrolijk is.

Nacht ging prima. Ben helemaal blij dat het zo soepel is gegaan om die beestjes uit haar bed te halen. Ik had echt grotere drama's verwacht.

En mijn kind verzint zelf liedjes! Dat vind ik toch ook wel weer een grote sprong. Vanmorgen zong ze, toen ik een ei voor haar gekookt had: "Lekker lekker eeeeitje eten lekker"

Gisteren zei ze, toen we haar boot uit de speelgoedkist gingen pakken: "Hier is de boot". Ik viel bijna van mijn stoel. Ik zeg dat ook als ik de boot voor haar pak, maar uit zo'n klein smurfje :D
pi_95430764
Oh Cara, wat goed dat het zo zinvol was meteen. Hopelijk steek je er veel van op!
  woensdag 13 april 2011 @ 08:38:37 #300
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_95430885
Ca.ra wat fijn dat het meteen zo waardevol is! Wat voor dingen worden er dan besproken op zo'n avonden, of heb ik dat gemist :@ ? En fijn dat het met Thomas beter gaat!

Isabeau die zelf liedjes componeert :D. Soms hoor ik Alexa ook wel eens een liedje zingen, dan klinken er in haar spelen bekende deuntjes door, maar zelf verzinnen gebeurt hier nog niet...

Octo, wat sneu voor je meid :* ! Dan wil je soms zo graag dat je het zelf bent die ziek is he :') (tenminste ik zei de gek). Hopelijk heeft ze een beetje geslapen.

En "lezende" kindjes O+. Wij hebben hier trouwens hetzelfde ritueel als jullie, VIcky.

Alexa wilde mij dus vanochtend uit bed duwen he. Dominatrix }:| .
Alexa en Seth zijn lief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')