Voorlezen gaat hier ook nog niet zo goed, hoor, Ymme. Maar we kijken in veel boekjes, benoemen veel zaken. Maar als ik wil lezen, dan is het meestal na pagina 1 genoeg geweest voor Thomas

Maar als ik aan Thomas vraag: "breng eens je boekje" of "waar is je boekje" neemt hij gegarandeerd uit zijn stapel speelgoed een boekje

Er liggen hier een tiental boekjes van verschillende soorten: knisperboekjes, prentenboekjes in karton, voelboekjes, boekjes met muziek, boekjes met flapjes en al een puzzelboekje. Daar mag hij zoveel mee spelen als hij wil en in bladeren. Wat het echte voorlezen betreft, daar hebben we verschillende boeken van, maar mag hij niet mee spelen omdat dat gewone boeken zijn.
Asyniur: wij moeten het dan wel stellen met DICH en BOE. Mama of papa zegt hij nog steeds niet hoor

Maar het is wel grappig om te horen. En dat kasten dicht moeten, weet hij ondertussen al. Want tegenwoordig moet ik gewoon zeggen: Thomas... en dan doet hij de deur al dicht
Takkembah: ik zou het zelf ook zeggen, hoor

We hebben ook op voorhand duidelijk gezegd dat de onthaalmoeder slecht gedrag mag benoemen en eventueel bestraffen.
En wat was ik een fiere mama toen we Thomas vandaag gingen ophalen. Hij is de jongste (op een baby van 4 maanden na) bij de onthaalmoeder en nu het vakantie is, zijn er veel meer kindjes (normaal gezien 3 of 4, nu 7 of 8) en blijkbaar willen alle oudere kindjes met Thomas spelen: ermee rondstappen aan het handje, hem duwen op een wagentje, naast hem wandelen aan een wagentje, op de glijbaan, met de blokken, ... En hij vindt het blijkbaar zelf ook heel leuk om met andere kindjes te spelen.
Sorbootje, wat goed dat het gelukt is met het muziekbeestje