Jeetje Miss...quote:Op woensdag 13 april 2011 22:08 schreef miss_sly het volgende:
Huup, ik wil ieder advies horen, maar ik wil niet meer horen dat we haar niet uit haar kamer moeten laten omdat ze [[/b]b]draakt, kliert, huilt, want natuurlijk wil ze liever spelen. Dat is hier niet aan de orde, daar zijn wij van overtuigd. Dus vind ik het niet heel erg respectvol dat, wanneer ik al een aantal keren heb aangegeven dat we daarover niet van gedachten veranderen, het toch iedere keer weer naar voren komt. Is het dan zo moeilijk om te respecteren dat iemand er anders over denkt?
wow wat goed zeg!!quote:Op woensdag 13 april 2011 22:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Goed!!
Ze komt er wel uit als ze wakker is 's morgens en 's middags, maar dan vermaakt ze zichzelf dus nog even. Mn kleine Imelda Marcos sleept graag al haar schoenen haar bedje in dan![]()
![]()
We zijn langzaam maar zeker het avondritueeltje aan het aanpassen. We willen uiteindelijk toe naar een verhaaltje voorlezen in haar bedje en dan gaan slapen, en we kwamen van, fles drinken bij ons op schoot op de bank.
Inmiddels drinkt ze de fles liggend in haar bedje terwijl we de dag doornemen en een liedje zingen (dikkertje dap), dus dat is al stap1. Die fles zal voorlopig nog wel even blijven maar dat geeft niet.
Ze blijft wel netjes liggen als ze naar bed gebracht wordt.
Kortom, gaat prima.
En nadat ik haar laatst uit de box in de woonkamer had geplukt ben ik blij dat we het bedje al omgebouwd haddenmn kleine klauterkabouter
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Jeetje Miss...ik heb echt nog nooit iemand dat horen zeggen eerlijk gezegd. Mensen die dat soort 'advies' geven, geloven denk ik in het wel of niet belonen van gedrag.
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
ja ze wordt zo groot.quote:
Okay, dat is jouw call.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond jouw post over hoe jullie het doen ook heel prima. Ik lees dat met interesse, zet dat af tegen hoe het bij ons gaat, en concludeer dat het op dit moment geen zoeken naar grenzen is. Prima, niets mis met jouw post en niets mis met mijn conclusie.
Met simmu en groofs heb ik het er al vaker over gehad, dus zij weten wel hoe wij erover denken, of zouden dat kunnen weten. Dus dan verwacht ik van hen niet weer hetzelfde riedeltje, niet op die manier.
Ik heb idd heel zinnige en fijne adviezen gelezen en daar ben ik ook heel blij mee. Of ik jullie op de hoogte ga houden, weet ik nog niet. Dat bedoel ik niet lullig of mokkend ofzo, maar ik ben het wel een beetje zat. Slapen is al een van die dingen die vaak tot verhitte discussies leidt en ik wil daar niet weer bij betrokken zijn. Het is wel een beetje klaar wat mij betreft.
Maar groofs, dat is het punt waarop wij heel erg verschillen: ik vind dat ik niet kan bepalen of het voor een ander tijd is voor bed. Later, als ze groter is, kunnen wij wel bepalen dat het tijd is voor haar kamer en dat ze er niet meer uit mag. Dat ze mag slapen, lezen, spelen, whatever, maar dat ze niet meer uit haar kamer mag. Daar is ze nu te klein voor en ze reageert nog te primair. Dus bepalen wij niet dat ze klaar is voor bed, maar doet ze dat zelf. Zoals ze ook zelf bepaalt of ze honger heeft en of en hoeveel ze eet.quote:Op woensdag 13 april 2011 22:23 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.
Nou ja, ik ben dus ook iemand die gelooft in het wel en niet belonen van gedrag en ik denk dat dat hele proces helemaal niet zo bewust is bij een kind (dus ik denk niet dat kinderen bewust gaan stieren/ draken, zelfs niet huilen). Maar ik denk wel dat het haar veel rust zou geven als jullie de grenzen bepalen. Zij bepaalt nu of ze op dat moment klaar is voor bed en in mijn ogen zouden jullie dat moeten doen.
hier ook ngo steeds een avondfles hoor... dat hoort ook bij ons ritueeltje. Gewoon even gezellig samen op de bank, even geen Amber erbij, boekje lezen en flesje drinken. Zij kiest het boekje uitquote:Op woensdag 13 april 2011 22:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ja ze wordt zo groot.![]()
vanmiddag ook weer pff, dan is ze met de buurjongens buiten aan het spelen (lees: zij verstoord hun spel![]()
) maar jeetje wat een heel kind al dan zeg!
Terwijl ze een jaar geleden rond deze tijd alleen nog maar tijgerde en zelfs niet eens kroop!
[cliché]
wat gaat het snel![]()
[/cliché]
en daarom blijft die avondfles er ook in tot ze uit huis gaatmijn kleine meisje.
no way.. het was zwartquote:Op woensdag 13 april 2011 22:32 schreef huuphuup het volgende:
wat lief vicks![]()
en heeft ze nu gelakte nagels?
ik moet er steeds meer op letten hoe ik iets verwoord merk ik
Laatst was ze binnen op de muur aan het stopkrijtendus ik zei dat het stoepkrijt voor buiten was en dat ze binnen met de kleurtjes mocht. Okay, geen probleem, zonder morren ging ze naar buiten ermee.
Maar toen stond mn juffeke daarna dus mooi met de kleurtjes binnen op de muur te kalken. En ondertussen mooooi! te roepen.ik had er dus duidelijker bij moeten zeggen dat het wel de bedoeling is dat het op een papiertje gebeurt
![]()
nu loopt ze steeds langs die muur "mooooi" te roepen. Ze vindt het duidelijk een verbetering
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:45 schreef Books het volgende:
Ach zo hebben wij een mooi gekrijt rondje (ORANJE) op de witte muur in het trappengat. Valt ook echt niet op hoor, hahaha. Van de zomer gaan we opnieuw witten dus het zit er heel mooi al een paar weekjes nu. Ik dacht dat E. boven bij D. was en D. dacht dat ze beneden bij mij was. Ze stond dus halverwege de trap
Nou ja, elk mens bepaalt in ieder geval zelf wanneer 'ie moe is. Sommige mensen kunnen nu eenmaal toe met (véél) minder slaap dan anderen. En je vergelijking met dingen voor haar neus zetten: dat prop je toch ook niet naar binnen, of wel dan? Een kind dat geen honger heeft dwing je niet met succes om met smaak te eten. Een kind dat geen slaap heeft, dwing je niet met succes om lekker te gaan slapen. Hoezeer je de situatie, kaders of grenzen ook wil bepalen, dat wil niet zeggen dat dat werkt voor het individuele kind. Ik vind in dat opzicht de tip van huup een hele goedequote:Op woensdag 13 april 2011 22:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar jullie bepalen wat je haar voor haar neus zet, op welke tijden van de dag, warm of koud,...
Ik vind het werkelijk waar ongelooflijk dat je kunt denken dat een kind bepaalt wanneer het tijd is voor haar bed.
daarin refereerde ik aan de mijne, niet de jouwe. mijnes draken en klieren namelijk wel zo nu en danquote:Op woensdag 13 april 2011 22:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hallo, lees de post van simmu nog eens, daar gaat het letterlijk over klieren en draken.
Daar denkt het voedingscentrum toch wel anders over//...quote:Op donderdag 14 april 2011 09:21 schreef freecell het volgende:
Eieren zijn best gezond toch?Het hele cholesterolverhaal mbt eieren is flink achterhaald.
Oh, heerlijk is dat he... ik heb er hier ook zo eentjequote:Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Overigens heb ik een dreumes met een humeur ...ons donderwolkje...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |