abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2011 @ 11:51:02 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_95484260
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:20 schreef Sorbootje het volgende:
Amaranta, het voedingscentrum is wel de laatste partij die ik serieus zou nemen. (maar da's misschien niet een discussie voor hier ;) )
van Stefan Kleintjes dan?
http://www.peuteren.nl/pe(...)n%20Kleintjes&id=330
pi_95484319
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:21 schreef Nijna het volgende:
Ze vinden de eieren hier maar niks.
Overigens heb ik een dreumes met een humeur ... :X ons donderwolkje... :6
:D
ik las een dreumes met humor :') maar dat zal wel niet momenteel :+ succes ermee vandaag...

Hier ook een die erg graag een eitje mag eten hoor! Ik zet er zelf geen rem op. 3 eieren per dag vind ik niet zo nodig maar das meer met het oog op variatie en dergelijke. Ze eet trouwens het liefst het eiwit, geel vindt ze niet zo interessant. Komt goed uit want ik eet het liefst het eigeel :Y)

We komen net bij het cb vandaan, ik was er eigenlijk om eea van Elin te bespreken maar het gesprek kwam ook op Amélie en haar constipatie. De arts en de wvk vonden het zinvol om eens lactose te gaan schrappen voor Amélie, onder begeleiding van een diëtiste. Het heeft wel lang genoeg geduurd en de behandelende kinderarts had al aangegeven lactose-intolerantie ook te willen testen. Alleen die kinderarts brak haar been bij het skiën en die heb ik sindsdien niet meer gesproken :')
Nouja goed, we gaan het meemaken. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Een lactose-intolerantie is niet bepaald het einde van de wereld dus als aanpassingen in de voeding de poepproblemen oplossen, graag!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95484767
Hmz, eieren moeten we misschien ook eens geven, ja :') Thomas heeft in totaal al een half ei gegeten :D
pi_95484810
Huuphuup ik hoop dat jullie een fijne diëtiste hebben gevonden en dat het zoeken naar gerechten vlot zal verlopen. Het lijkt me wel moeilijk om zo van dag op dag je voedingsschema helemaal te moeten omgooien.
pi_95484815
Huup, zou toch wat zijn als dat gewoon de oplossing is! Ik hoop het voor jullie.
pi_95485108
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:03 schreef leonieke het volgende:
Huuphuup ik hoop dat jullie een fijne diëtiste hebben gevonden en dat het zoeken naar gerechten vlot zal verlopen. Het lijkt me wel moeilijk om zo van dag op dag je voedingsschema helemaal te moeten omgooien.
Nouja ik ben zelf ook lactose-intolerant dus heel veel zal er voor ons niet veranderen. Er wordt hier al niet echt overmatig zuivel geconsumeerd :P En B. sjokt maar noodgedwongen mee in mijn food-swings :+

Het zou inderdaad wat zijn, maar als dat de oplossing is dan ben ik heel blij om er nu mee aan de slag te gaan en niet pas over x jaar ofzo. Ben wel benieuwd hoe ze reageert op eventuele vervangers van melk, soja-melk en rijst-melk hebben we al wel eens geprobeerd maar dat vond ze niet te hachelen (ik ook niet *ril* :@ ), ben wel benieuwd wat ze er nu van vindt :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 12:50:31 #207
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95486670
Huup...ik lees gewoon 'stoppen met de lactulose'. Maar nu snap ik het. Proberen kan geen kwaad toch lijkt me?

Wat betreft slapen: Morris verbouwt echt zijn hele kamer als ie naar bed moet. Wil zijn pyjama niet aan, wil niet in bed, gilt de hele tent bij elkaar. En na een kwartier is 'ie omgevallen en slaapt ie.

Miss, ik begrijp dat je het niet leuk vindt dat er steeds zo op jullie slaap'probleem' wordt gereageerd, maar kennelijk vind je het ergens wel een probleem dat het gaat zoals het gaat. Anders zou je het niet steeds melden toch?
En wat is er dan mis mee om buiten je eigen kader van regels en gebruiken te kijken en wél eens een geheel andere aanpak proberen? Werkt het niet, dan werkt het niet. Maar misschien doorbreek je er een patroon mee.
Ik ben met je eens dat je moet kijken hoe het kind reageert en dat je daarin probeert mee te gaan. Maar persoonlijk vind ik nog steeds dat de ouders er zijn om de kaders te stellen. Senna is een slimme meid en heeft denk ik ook heel goed door hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95487073
Oh pfrt ik dacht al dat ik lactulose had geschreven haha :D het lijkt inderdaad op elkaar maar dat gebruiken we al heel lang niet meer.
Proberen kan inderdaad geen kwaad en is niet per se heel ingrijpend dus we gaan er gewoon voor :Y

Morris :D
Ik heb gelijk een beeld voor me van een soort Tazmanian Devil die met zn grote krullenbos gillend en draaiend door de kamer stuitert en vervolgens zo *plok* omvalt van de slaap :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:08:11 #209
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487440
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:00 schreef huuphuup het volgende:
Oh pfrt ik dacht al dat ik lactulose had geschreven haha :D het lijkt inderdaad op elkaar maar dat gebruiken we al heel lang niet meer.
Proberen kan inderdaad geen kwaad en is niet per se heel ingrijpend dus we gaan er gewoon voor :Y

Morris :D
Ik heb gelijk een beeld voor me van een soort Tazmanian Devil die met zn grote krullenbos gillend en draaiend door de kamer stuitert en vervolgens zo *plok* omvalt van de slaap :')
Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_95487626
Hier is het na bed gaan ook drama. Hij wil ook echt niet, probeert van alles om maar niet te hoeven. Hij ziet er ook nooit moe uit. Maar ja ammer voor hem, papa en mama willen 'de avonduren wel voor ons zelf. Meestal worden we keer "boos" en dan is het goed. Hij weet donders goed dat ie moet slapen. Bij mijn ouders lukt het hem wel om het uit te rekken want opa en oma zijn er makkelijker in dan wij zijn.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_95487650
Morris :D Ik zie het helemaal voor me. Zo kweek je wel spierballen Memmel ;)

Huup, ik hoop dat een lactose-vrij dieet de oplossing is voor Amélie!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 14 april 2011 @ 13:13:35 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95487670
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:08 schreef Memmel het volgende:

[..]

Zoals jij het je voorstelt, zo is het ook. Hij hangt serieus half van de commode af, op zijn kop. En zo trek ik z'n pyjama aan. Daarom gebruik ook luierbroekjes. Die kan ik nl met één hand aan trekken, zodat ik m met mijn andere arm vast kan houden. En hij is best sterk toch.
Oeh slim! Oscar is nl. ook eig. altijd aan het vechten bij het verschonen en dan idd die k*tplakkers op zijn buik doen helpt niet mee...

Succes Huup, hopelijk helpt het! :Y
  donderdag 14 april 2011 @ 13:16:43 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487787
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
pi_95487811
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:13 schreef Twinkly het volgende:
Morris :D Ik zie het helemaal voor me. Zo kweek je wel spierballen Memmel ;)

Huup, ik hoop dat een lactose-vrij dieet de oplossing is voor Amélie!!
:D nou... B.'s nicht heeft ontzettend gespierde armen, toen wij zagen hoe zn kleine nichtje verschoont moest worden begrepen we waar het vandaan kwam :D

Slim Mems zo'n luierbroekje!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95487845
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
BE, maar je moet wel zeker weten dat de piemol neerwaarts gericht is, want die broekjes staan een beetje open. Snapt u wat er gebeurt als ie naar boven wijst?
_O-

oooh zeg me alsjeblieft dat ie nog nooit zo hops je neusgat in gepiest heeft :D :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:20:21 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95487920
Nee, niet in mijn neusgat. Wel tegen mijn bed, tegen de stoel en zulks.
Nee ik bedoel dat als je zo'n broekje voor de nacht aangeeft, de kans van doorlekken wat groter is als hij er zo, hoppa, uit kan plassen van boven.
pi_95488039
haha :D
ja dat is wel een goeie ja wat doorlekken betreft. zeker als ie op de buik slaapt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 13:28:26 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95488282
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:16 schreef Memmel het volgende:
Ik was afgelopen vrijdag bij een vriendin in Belgie op visite en toen wilde Sasha graag een luier om in te poepen. Ik had geen trek in vieze onderbroeken, dus vooruit, ook zo'n broekjesding aan.

:')

Het zat tot halverwege zijn rug...

:')

Oh sorry, geen dreumesverhaal. :@ :o
  donderdag 14 april 2011 @ 13:33:47 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95488500
Wij zijn naar het CB geweest: 71 cm bij 8180 gram (maar hij is dus dit keer gewogen met luier en romper aan :D ) 17 feb woog hij 7965, zonder luier en romper

Beetje grillig lijntje. De arts zei heel droog: dat zal bij hem wel zo blijven :D

Verder was de arts gewoon tevreden. Levendig leuk manneke. Lekker snel en bijdehand.
Harry weigerde iedere medewerking voor wat betreft trucjes die hij kent :D
Flink brullen voor de spuit en nog erger voor de 2e want nu wist hij wat er komen ging :o

Thuis gekomen was meneer zo moe dat ik hem maar geen eigen boterham gesmeerd heb (wegens toch niet opeten ivm moe). Vreet hij mijn halve croissant op! :D
En nou ligt mijn hele eigenste tuinkaboutertje in bed O+
pi_95488840
Leon, klein maar fijn zeggen ze toch?

Huup, ik las ook lactulose en denk nog... wat een geschift CB. Maar ik neem het terug. Want als nou de lactose het probleem zou zijn en ze met het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen wel normale ontlasting kan hebben, dan is dat het proberen waard toch?!

Enne... dreumes met humor lijkt me best leuk. Maar op het moment is haar humor volgens mij het blijven grijnzen als mama nee zegt... daar zie ik de humor niet zo van in eerlijk gezegd ;).

Ze is een ondernemend ding, kletst al aardig en is behoorlijk bijdehand en dat moet ik ook niet vergeten. Maar zo'n dag als vandaag dan ben ik in staat om flink aan de slag te gaan met behang.
In plaats daarvan ben ik maar even boven gaan zitten en heb lief gebeld om even stoom af te blazen. Het kwam echt uit mn oren namelijk.
Fake it till you make it...
pi_95489000
Rienk piest eigenlijk amper in de buitenlucht. Die kleden we in zn kamer uit en dan hobbelt ie zelf naar de badkamer voor douche/bad.
Laatst heeft ie wel op de vensterbank geplast toen hij net onder de douche was. (zijn commode staat bij het raam en Rienk gaat altijd op de vensterbank naar buiten kijken en zwaaien :W )

Isabeau wel. Die plaste op de gang toen ze naar de badkamer liep :{w
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95489084
Dat heeft ze van onze kat geleerd Vlindur.
pi_95489205
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Dat had ik kunnen weten natuurlijk :D
  donderdag 14 april 2011 @ 13:49:20 #224
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95489236
Ow en piemols idd naar beneden! :Y
Hier op zich geen worstelpartijen om een luier aan te krijgen maar wel om handen uit een luier te houden (zowel vies als schoon). Echt zodra zich ook maar enige kans voordoet, zit Harry met 1 hand (of 2 :') ) in zijn luier. Lang leve de rompers!
totdat meneer ontdekte dat je er ook via de 'beensgaten' bij kon :X

Slapen is hier ook wisselend. Soms leg ik hem in bed: geen centje pijn. Soms is het een hele avond drama. Ik heb ook wel eens 3 uur boven in bed gelegen met Harry en bij iedere poging om hem terug in bed te leggen was het weer brullen. Ik ben wel afgestapt van het mee naar beneden nemen. Dan bleef hij gerust nog uuuuuren wakker want het was zo gezellig bij papa en mama op de bank. Nu blijf ik dus altijd boven (op zijn of onze kamer) en sindsdien is het drama wel verminderd (of in elk geval verkort) als het zich voordoet...

Nijna, lastig soms hè? :*
pi_95489702
Huup, de banaan/choco/aardbei en bosvruchten worden hier wel weggetankt, de naturel niet zo :)

Overigens zie ik obstipatie / lactose-intolerantie niet direct aan elkaar gelinkt, het is juist vaak eeuwige diarree.....

De obstipatie ken ik in mijn omgeving van kindjes met coeliaki, is dat al uitgesloten?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_95489734
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:46 schreef Sorbootje het volgende:
Piesabeau....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_95489872
Oh, dreumesmans (1j9m) is vandaag ook naar het cb geweest : 92 cm en 14,05 kg.
Zijn vriendinnetje en tevens gastkindje (2j6m) was 87 cm en 11,1 kg.
pi_95489895
en toch he asy, ik zie er wel een echt 'eigen' lijntje in!

*troost* nijna! soms is het gewoon zo lastig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95489940
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:04 schreef McLaura het volgende:
Oh, dreumesmans (1j9m) is vandaag ook naar het cb geweest : 92 cm en 14,05 kg.
Zijn vriendinnetje en tevens gastkindje (2j6m) was 87 cm en 11,1 kg.
ghehehe :)

wij hadden hier bezoek van een (al lopend) dreumesmeisje (die wordt in augustus 2), en toen stonden ravi en zij naast elkaar aan tafel en viel onze mond open: ze blijken even lang :o
  donderdag 14 april 2011 @ 14:10:05 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95490100
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:05 schreef simmu het volgende:
en toch he asy, ik zie er wel een echt 'eigen' lijntje in!
.
OP het CB zit het er minder grillig uit, daar is het gewoon een wat vlakkere curve met een veel duidelijkere eigen lijn. Maar goed, hij doet het prima dus ik maak me niet druk.
  donderdag 14 april 2011 @ 14:29:51 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95490917
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:18 schreef huuphuup het volgende:

[..]

_O-

oooh zeg me alsjeblieft dat ie nog nooit zo hops je neusgat in gepiest heeft :D :+
Eli heeft me met 8 dagen in m'n gezicht geplast :D

Ik dacht dat de poepproblemen voorbij waren, maar kennelijk dus toch nog niet. Helaas.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_95490955
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:00 schreef McLaura het volgende:
Huup, de banaan/choco/aardbei en bosvruchten worden hier wel weggetankt, de naturel niet zo :)

Overigens zie ik obstipatie / lactose-intolerantie niet direct aan elkaar gelinkt, het is juist vaak eeuwige diarree.....

De obstipatie ken ik in mijn omgeving van kindjes met coeliaki, is dat al uitgesloten?
Coeliakie is allang uitgesloten :Y en obstipatie is wel een wat zeldzamere uiting van een allergie/overgevoeligheid maar kan net zo goed voorkomen, bij alle vormen van allergie. Het gaat om een verstoorde darmwerking, dat kan twee kanten op.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 14 april 2011 @ 14:39:11 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95491317
Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn waarvan Roy het huis afbreekt zodra hij verschoont moet worden en aan en uitgekleed moet worden, gillen slaan huilen bijten draaien.
Blijft lastig maar ach worden er steeds handiger in ;)

Miss fijn dat nacht in ieder geval goed verlopen is!
_Nikki_ welkom hier samen met je dochter wat een mooie meid O+
Karin s6 met de verhuizing en de zieke kinderen, lijkt me persoonlijk best lastig ook voor opa en oma, dat ze beiden maar snel opgeknapt mogen zijn.
Tess O+ wat een heerlijke dame, moet er altijd weer om lachen zodra je mama weer iets over je post.

Mijn kleine grote vent is van 1 losse stap naar 4 losse stappen gegaan *O* en sinds gisteren loopt hij nu ineens wel achter zijn loopwagen ondanks de gladdehoutenvloer O+
Echt die up waar we nu in zitten is echt zo overweldigend dat ik me gisteren ineens heel erge zorgen maakte over volgende maand... Angst komt ineens weer omhoog zetten
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 14 april 2011 @ 15:27:22 #234
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95493421
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 14:39 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn waarvan Roy het huis afbreekt zodra hij verschoont moet worden en aan en uitgekleed moet worden, gillen slaan huilen bijten draaien.
Blijft lastig maar ach worden er steeds handiger in ;)

Mijn kleine grote vent is van 1 losse stap naar 4 losse stappen gegaan *O* en sinds gisteren loopt hij nu ineens wel achter zijn loopwagen ondanks de gladdehoutenvloer O+
Echt die up waar we nu in zitten is echt zo overweldigend dat ik me gisteren ineens heel erge zorgen maakte over volgende maand... Angst komt ineens weer omhoog zetten
Je krijgt er in elk geval wel spierballen van Bar ;)
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat is er volgende maand?
Fijn dat het verder zo goed gaat met Roy. :*

Ow en nog vergeten Lisa welkom te heten! *O*
Hoe vond ze het taartje?
pi_95493942
Even een :* voor bar. Probeer vooral te genieten!
(ik zeg dan ook probeer, want kan me beetje voorstellen dat je bang bent idd).
  donderdag 14 april 2011 @ 15:45:24 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95494193
NIKKI, welkom hier!

En wat een leuke uitdeeldoos! Wat zit daar allemaal in?
pi_95495259
Bar :*. Fijn om te lezen dat Roy zich zo aan het ontwikkelen is. Ik kan me je angst ook wel een beetje voorstellen. Probeer de angst niet alles te laten overheersen :*

Asy, ik zie Harry al voor me, via de been-gaten...
Dat luier gevecht hebben we hier meestal niet, maar misschien moet ik dat helemaal niet roepen nu... ;)
Fake it till you make it...
pi_95497267
Harry, wat een lekkere mini is het ook O+
Mijn oudste had ook zo'n lijntje :P En dat is inderdaad nog zo ;)
pi_95505388
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Ze staat er bij Nikki. :)
Thanks BE!
pi_95505442
Onze weegschaal gaf gisteren aan dat Mart 13 kilo weegt (met kleding aan dan wel).
Maar hij is ook groot.

En hij doet het zo goed dat laatste dagen/weken. Eet goed, vanavond heeft hij met genot een augurk om zitten te smullen met een grote glimlach. Slaapt weer goed. Is overdag zo vrolijk en leuk. Vooral buiten wandelen en buiten spelen vind hij geweldig!

Echt genieten zo!
pi_95508002
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:44 schreef Vlindur het volgende:
Rienk piest eigenlijk amper in de buitenlucht.
Is dat al altijd zo geweest? :o
Ik weet al niet meer hoe vaak Thomas hier al mezelf of de vloer heeft ondergeplast :D
  donderdag 14 april 2011 @ 20:34:18 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95508307
Aviva lijkt het wil-niet-op-de-rug-liggen-op-de-commodestrijd opgegeven te hebben. Nu doen we aan lijdzaam verzet. :')
Lekker op de rug liggen en de tenen opeten. Probeer zo maar eens een luier om te doen :')

Verder is ze erg lief O+
pi_95509226
Ah, die strijd (ik typ de hele tijd strijk :') ) kennen we hier ondertussen ook al heel goed. Ik denk zelfs dat we de commode nog maar eens zullen moeten verplaatsen, want nu heeft hij de knopjes van de zonnewering ontdekt. Zo blijven we bezig natuurlijk :D
pi_95509555
selene lag rond haar 1 al op de grond met haar aankleedkussen :P ravi gedraagt zich beter, die blijft liggen maar wil wel met zn tenen spelen.
pi_95509754
Wij staan altijd te zingen als Thomas op het aankleedkussen ligt. Vanaf dat hij muziek hoort, begint hij met zijn handjes te draaien. Of lacht hij mij uit omdat ik de liedjes uitbeeld. De onthaalmoeder moet maar bij 1 van de kindjes zingen om hem rustig te krijgen op zijn kussen :D
pi_95511047
Verschoonkussendrama's *check
En zo'n klein grietje is net een wilde kat wanneer je haar probeert vast te houden. Tis niet te doen en meestal wordt ze al kruipend en staand aangekleed :')

Vannacht geen problemen gehad trouwens. Heerlijk O+

Nikki, welkom in het veelbesproken ( *) ) dreumestopic met je leuke meisje!
pi_95511309
ik was nikki helemaal vergeten te feliciteren en welkom te heten :o :@
bij deze dan *O*
hoe was jullie feestje?
pi_95511661
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:45 schreef Memmel het volgende:
NIKKI, welkom hier!

En wat een leuke uitdeeldoos! Wat zit daar allemaal in?
Er zitten 8 zakjes met mars/snickers/twix in voor de juffies en 16 zelfgemaakte giraffes met een doosje rozijntjes en een uitdeelboekje van Gonnie en vriendjes (Gonnie is een heel schattig/grappig gansje).

Hihi Leo, dat zingen heeft Lisa ook. Als ze muziek hoort gaat ze hupsen op haar kont en zwaaien met haar handjes. Alleen NIET als ze op het aankleedkussen moet... :X dan is ze 6 van de 10 keer bóóós en gaat ze huilen. Op de één of andere manier lijkt ze het aankleedkussen met slapen/naar bed moeten te associëren.

Ymme, Mart gewoon al 13 kilo met kleren aan. Wat een beertje! :o Lisa haalt de 9 nog nieteens.

Mooie lijntjes hoor Harry! Hij zit gewoon ergens tussen de 0 en -1 lijn. Prima toch!

Over plassende jongetjes... hier hebben we een poepend meisje. Om de een of andere reden vindt ze poepen in bad lekker ofzo. :? Niet bij mama, maar bij papa. Ze heeft het echt al een keer of 10 gedaan bij hem. _O-

En oh ja, iedereen bedankt voor het warme welkom! :s)
pi_95516259
Hoi Nikki!! Welkom hier!! *O* gefeliciteerd met je meisje! Alweer 1!
Wat een leuke traktatie heb je gemaakt!

Bar....top van die 4 stapjes!!! Al het goede komt langzaam he, Roy komt er wel!!
Kan me goed voorstellen dat je deze komende maand even moet doorworstelen...
Sterkte daarmee....! :*

Piesabeau _O-
Lars had laatst ook geplast vlak voor hij in bad zou....maar hij was not amused! Brullen!!
Hij schrok zich echt dood joh _O-
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_95519008
quote:
Op donderdag 14 april 2011 20:30 schreef leonieke het volgende:

[..]

Is dat al altijd zo geweest? :o
Ik weet al niet meer hoe vaak Thomas hier al mezelf of de vloer heeft ondergeplast :D
Ja. Hij doet het wel af en toe hoor. Maar zijn hele 16 maanden zijn wel binnen 2 handen te tellen. Afgelopen weekend liet hij een scheet in bad. -dachten we- zie ik ineens overal hele ranzige poep drijven :o Heb hem nog nooit zo snel uit bad gehaald! Was de 2e keer dat hij in bad poepte. De vorige keer was hij 2 maanden ofzo :)

Lars _O-
pi_95528645
Rienk is ineens ziek -O- Vannacht om uur of 2/3 ineens schreeuwend wakker. Helemaal heet. Heeft hij 39.3 graden koorts.. Zetpil en drinken gegeven en hij ging weer slapen. Daarna nog 2 keer huilend wakker geworden, maar kreeg ik hem in bed weer stil. Hij is nu pieperig en mopperig.. denk dat de koorts zo ook wel weer terug komt. Vandaag dus een speen-met-knuffeldag en lekker de tv aan :Y
Ik hoop dat het morgen over is, want we hebben een druk weekend!

Mijn vader is vandaag 65 geworden en viert het groot dit weekend
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:38:21 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95528885
Och jeetje Rienk, beterschap jungske :*
  vrijdag 15 april 2011 @ 08:54:13 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_95529211
Vlindur, gefeliciteerd met de verjaardag van je vader! En beterschap voor Rienk!

In bad poepen lijkt me best smerig, ja. Aviva heeft het 1x gedaan. Ik wist niet hoe snel ik dr uit bad kon vissen :D
pi_95529849
In bad poepen :D Dat hebben we gelukkig nog nooit meegemaakt. Al moet ik wel zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat hij dat de eerste keer zal doen als ik er bij zit. Hij plast namelijk ook altijd op mij en niet op P. }:| (of P. is gewoon een pak handiger met de luiers te veranderen ;) ).

Auw Rienk, dat is niet goed. Veel beterschap voor jullie kleine bink.

Nikki, Thomas heeft ook een fase gehad dat het niet lukte om hem rustig op het aankleedkussen te krijgen. We hebben toen een paar blokjes naast het kussen gelegd en vanaf dat hij erop lag, kreeg hij die in zijn handjes geduwd. Dat werkte wel :Y
pi_95530835
Rienk beterschap! Hopelijk knapt hij snel weer op!

Poepen in bad is hier alleen de eerste paar maanden voorgekomen.

Wij hebben ineens een kind dat eet als een bootwerker, echt absurd war ze (voor ons doen) ineens allemaal naar binnen stouwt. Vanochtend was ze al om half 7 wakker omdat ze honger had. Ze heeft 2 boterhammen op en gaat nu voor de fruit ( normaal krijgen we er geen brood in ). Terwijl we gisteravond dachten, nou die slaapt vast uit want ze had ook veel gegeten, 2x een bord eten, grote sloot yoghurt, wat ijs van ons en bijna een hele eierkoek. Oja en 2 glazen roosvicee. Over een paar weken gaan we naar het cb, ik ben erg benieuwd hoeveel ze weegt.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95530865
De arme ziel en ik zijn onder de douche geweest.. Hij heeft overgegeven. En niet te zuinig. Over zichzelf, over mij, over zn knien en over het fleece deken. Gelukkig niet op de bank. Het kwam zelfs uit zijn neus ;( Hij slaapt nu. Ben bij hem gebleven tot hij in slaap viel. Ik vind dit zo vreselijk he ;(

De was draait en er zit een nieuwe zetpil in, hij had voor het overgeven 39.97 :{

Arm, arm kind -O-
pi_95530969
Als ze overgeven, vind ik het zelf nog een pak erger. Een paar weken geleden hadden we hier hetzelfde voor met Thomas. En idd, ook uit de neus. Zo erg om te zien. Ik vind overgeven voor mezelf al erg genoeg, maar voor zo'n kleine kabouter lijkt het nog zoveel triestiger te zijn.

Een nieuw dekentje en knuffelen in de zetel met mama zal hem deugd doen :Y
pi_95531085
Oh jee Vlindur dat klinkt niet zo best.. Arm mannetje... Dat is toch wel echt ziek. Hopelijk kan hij even lekker slapen. Sterkte!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_95531183
Och, arm Rienkje :'( Beterschap!!
Hopelijk kan het weekend wel doorgaan Vlindur...
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95531319
Dank jullie. Ik hoop ook dat hij even goed slaapt en een stuk fitter wakker wordt.
We hebben maar een zo'n lekkere fleece, dus ik hoop dat hij nog wel even slaapt ;)

En het weekend.. tsja.. Ik baal nu al -O-
pi_95531418
Wickie, wat fantastisch dat Mette zo goed eet! ^O^ Wat een verschil geven die buisjes!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95531901
Jemig Wickie wat goed! Misschien moet Rienk ook maar buisjes, misschien eet hij dan ook ineens brood :D
pi_95531944
beterschap vlindur ;(
en lekker dat mette zo opknapt!

hier heeft mijn ventje echt al mijn allergiengedoetje geerft. dus constitutionele exceem, contactallergien en als topper: hooikoorts. dichte prutoogjes, rochelkkuch en hatsjoe!

ik bikkel zelf altijd graag door omdat je anders pilletjes blijft nemen, maar tis nu zo erg dat zelfs ik overstag ging en een pilletje nam. ik hou het ventje dus ff goed in de gaten. hij lijkt er geen last van te hebben, maar hij ziet er zoooo sneu uit! dus nu mag hij selenes (roze) zonnebril op als we naar buiten gaan :P
pi_95532044
ach gos, echt een zielige Rienk dus.Beterschap hoor en gefeliciteerd met je vader Vlindur *O*

Oh en ik had nog geheel niet op Mette gereageerd hoewel ik het verslag en foto's wel gezien/gelezen heb. Wat fijn dat het meteen al zo merkbaar is!

En gaat het ook nog steeds zo goed met R. Groofsken? eet hij weer goed?

Wat zielig Simmu, ik wist helemaal niet dat zulke kleintjes dat ook al kunnen hebben op deze leeftijd :@
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_95532702
ik wist het ook niet ;( ik dacht dat we gewoon allebei hetzelfde virusje hadden, vond het ook al maf dat selene en sangdrax nergens last van hebben. en gister nam ik dus een allerfreetje en plots was bij mij echt binnen een half uurtje alles weg! helaas mag ravi geen allerfreetje en is de werking ervan bij kindjes onder de 2 niet duidelijk
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:43:00 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95532835
Wat fijn dat je al zulke veranderingen ziet bij Mette!

Och, sneu hè, als ze moeten overgeven. Gelukkig is dat hier nog niet voorgekomen.

Ojee, Ravi hooikoorts. Niet tof!

In bad poepen heeft Harry maar 2x gedaan toen hij nog ieniemienie was in de tummytub. Zo'n geel bv-drabje O+

En ja hoor! Misschien hoeven we toch niet te sparen voor een kunstgebit want hij heeft er 2 tanden bij! Keurig naast de voortanden: rechtsboven en linksonder *)
  vrijdag 15 april 2011 @ 10:44:33 #267
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95532896
En van de week moest ik 's nachts ( }:| ) aan iemand denken naar wie ik nog wilde informeren maar nu ben ik vergeten wie... :{
en ik had gehoopt dat het me zou invallen als ik het zou tikken hiero

Esmee! Die was het! Stiemie, hoe gaat het met haar en het eten?

En los daarvan: hoe gaat het eigenlijk met Thijs en zijn buikie?
pi_95534334
Oi rienkje toch!!! Beterschap daar Vlindur!!!
pi_95534406
tsss, das toevallig. Ik ging vanmorgen met Thomas onder de douche, ik doe zijn luier af en hij begint te plassen. Ik wist niet wat ik zag, laatste keer was toen hij echt heel klein was dat hij niet in zijn luier plaste. (of natuurlijk in het badwater, maar dat zie ik niet :Y) )
pi_95535319
In badwater kotsen geeft ook een leuk effect kan ik je vertellen...juk!!
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:00:25 #271
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95535965
Rienk beterschap :*
Mette lekker eten :Y)
Hoe gaat het met Lars?
Ravi en hooikoorts dat is niet zo mooi, hoop stiekem ergens dat ze wel wat hebben voor die kleintjes, zo een tijdje lopen lijkt me ook geen pretje.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:00:44 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95535975
Oscar heeft ontdekt dat hij kan springen en doet nu niet anders. Apetrots! O+
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:06:52 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_95536204
Dat lijkt me nu eens leuk om te zien Be, filmpje ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:09:30 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95536302
Ehm... Even kijken of dat lukt... ;)
Nu aan het uploaden, via de telefoon, duurt even. ;)
pi_95536333
Arme Rienk!
Florian doet ook niet meer aan wildplassen :P Alleen de eerste 2 maanden oid.
pi_95536682
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:00 schreef _Bar_ het volgende:
Rienk beterschap :*
Mette lekker eten :Y)
Hoe gaat het met Lars?
Ravi en hooikoorts dat is niet zo mooi, hoop stiekem ergens dat ze wel wat hebben voor die kleintjes, zo een tijdje lopen lijkt me ook geen pretje.
eventueel is fenistil mogelijk, maar zolang het ventje zelf er geen last van heeft doe ik er liever niks aan. mijn ervaring is namelijk dat het enkel uitstel van executie is, zeg maar. je kan niet eeuwig medicijnen nemen en dan komt het dubbel zo hard terug (dat is de reden waarom ik zelf ook altijd liever 2 weekjes doorbikkel)

edit:
we nemen wel enkele maatregelen hoor. vaker in bad (elke dag) zodat de deeltjes niet blijven hangen en alles lekker loskomt, zonnebrilletje op buiten en zijn slaapkamerraam houden we eventjes dicht.

je lijf 'went' aan het hooikoortsweer zeg maar.
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:56:21 #277
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95538189
Jaa! Gelukt Bar! Filmpjes staan in het filmpjes topic: Het grote ouder(s) filmpjestopic, deel 9
pi_95538690
oh BE dat springen is zo leuk O+

Simmu!! :o verrek!
ik dacht dat ik ziek werd maar t bleef wel verdomd lang zeuren :') ik ga mn aerius maar weer ns tevoorschijn vissen dan.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95539067
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:07 schreef huuphuup het volgende:
oh BE dat springen is zo leuk O+

Simmu!! :o verrek!
ik dacht dat ik ziek werd maar t bleef wel verdomd lang zeuren :') ik ga mn aerius maar weer ns tevoorschijn vissen dan.
dat dacht ik dus ook :P
pi_95540314
Bij het mij mij op schoot kijken naar In The Nightgarden hoorde ik hem zo luid ademen dat ik hem maar in bed heb gelegd. Hij heeft nog steeds 39+ met zetpil :{ Hij heeft gelikt van zijn cracker met philadelphia en gegeten van mijne met kaas (wat hij normaal helemaal niet lust?) Heeft bijna een hele beker ranja op. Tot nu toe zit het er nog in :P

Ik zie nog niet veel verbetering. Het schaap is gewoon echt ziek -O-

aerius is iets voor Hooikoorts? Lijkt me vervelend!
pi_95540434
Zo heeft Thomas tijdens zijn ziek zijn (ook 40°C en overgeven) water leren drinken. En sindsdien drinkt hij dus effectief overdag water. Misschien zal Rienk nu wel kaas eten ;)
Bij hoge koorts adviseerde onze dokter Nurofen ipv Perdolan (en die Nurofen hebben we nu dus in siroop en in zetpillen omdat hij moest overgeven van de siroop).
pi_95540905
Nurofen en Perdolan ken ik niet. Rienk heeft gewoon 240 zetpillen. Maar ben dus bang dat als deze rond 15:00 uit gewerkt zijn dat de koorts naar de 40+ zal schieten. En weet niet wat ik dan moet. Onderdrukken met een nieuwe pil, of laten uitzieken? Ik vind hem nu al vreselijk zielig, wil me liever geen voorstelling maken hoe erg het dan wel niet zal zijn..

En het zal wel een kronkel in mijn hoofd zijn, maar zelf vind ik water heel vies en geef het Rienk dus ook niet. Ranja gewoon. Niet al te zoet, wel lekker :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 13:59:50 #283
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541053
Ik zou het gewoon voor zijn Vlindur en hem om 15:00u (of eerder) een nieuwe zetpil geven...

Springende Oscar O+
En dan dat bekkie als ie dan PAPA zegt :D

[ Bericht 59% gewijzigd door Asyniur op 15-04-2011 14:08:56 ]
pi_95541194
Zou ik ook doen hoor Vlindur, gewoon elke 6 uur een zetpil zolang de koorts zo hoog blijft.
al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Op zich is koorts niet erg he, het is afweer van het lichaam, hoogte van koorts schijnt ook niet zo interessant te zijn (zei de HAP toen ik belde omdat Lars 40 en nog wat had) je moet kijken naar het kind, alertheid, plasluiers enzo zijn goeie indicators
pi_95541195
Wat Asy zegt, Vlindur. Ik zou een pcm spiegel opbouwen.
Arme Rienk, hopelijk blijft de limonade er in! :*

Asy, ik vergat gisteren te reageren op de curves van Harry. Fijn dat hij zo goed groeit en zijn lijntje volgt! Super dat ze zo onder de indruk was van Harry O+
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:05:54 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:03 schreef Twinkly het volgende:
Wat Asy zegt, Vlindur. Ik zou een pcm spiegel opbouwen.
Arme Rienk, hopelijk blijft de limonade er in! :*

Asy, ik vergat gisteren te reageren op de curves van Harry. Fijn dat hij zo goed groeit en zijn lijntje volgt! Super dat ze zo onder de indruk was van Harry O+
En je vergeet te jompelen voor zijn tanden -O-
pi_95541365
Nurofen en Perdolan zijn gewoon merken van zetpillen en siroop tegen koorts. Dus waarschijnlijk hetzelfde als deze die jij hebt.
Ik zou ook gewoon stipt (volgens bijsluiter) een zetpil geven.
pi_95541408
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

was ik ook vergeten :D
*O* ² ;)

Hier zitten we ondertussen aan tand 12 die erdoor is. Ik zal blij zijn als Thomas weer wat rust krijgt in zijn mond (ik kijk ernaar uit tot jij dat ook gaat zeggen Asyniur ;) )
pi_95541430
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:05 schreef Asyniur het volgende:

[..]

awh :'( Hoeveel heeft hij er? 6? Een jompel voor allemaal ;)
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:10:20 #290
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541482
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 10:43 schreef Asyniur het volgende:
En ja hoor! Misschien hoeven we toch niet te sparen voor een kunstgebit want hij heeft er 2 tanden bij! Keurig naast de voortanden: rechtsboven en linksonder *)
Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.

In totaal zitten we dan op 6 tanden (of 7).
Laatst zei de keuringsarts van bloedbank trouwens dat het gemiddeld aantal tanden de leeftijd in maanden is min 6 (of was het nou 8 :@ )
pi_95541518
Ja, aan halve jompels doen we hier niet hoor }:|
pi_95541539
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:10 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zag zelfs nog een derde randje schemeren volgens mij dus ik ga straks nog even voelen.
Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaak _O- P. vindt dat ik hem niet mag ambeteren O-)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:12:55 #293
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95541599
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Haha, jij zit dus ook regelmatig met je vinger in zijn mond. Doe ik hier ook vaak _O- P. vindt dat ik hem niet mag ambeteren O-)
Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKEN :X

en dan Harry verbieden ergens aan te komen als hij er naar kijken mag :P
pi_95541720
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:12 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ja, en het ergste is dat ik dan altijd zeg: mag mama even KIJKEN :X

en dan Harry verbieden ergens aan te komen als hij er naar kijken mag :P
Jij vraagt het nog?
Doe ik al lang niet meer aan mee :{w Ik steek gewoon mijn vinger in zijn mond :+
(maar nu is het niet meer leuk trouwens, die bijters zijn echt gemeen }:| en ik kan mijn vinger nergens meer plaatsen zonder gebeten te worden :D )
pi_95541730
Oeh tanden voor Harry! *O* *O*

Ik maak wel een spiegel dan, maar hij slaapt en wil hem nu ook niet wakker maken. Dus zodra hij wakker is stop ik er wel een nieuwe in.

Hij plast niet veel, maar heeft eigenlijk ook alleen nog maar die beker ranja op omdat hij zijn ontbijt heeft uit gespuugd. Hij is voor zn ziekdoen wel alert gelukkig. Het is gewoon nog steeds mijn Rienkelmans, alleen nu heel ziek

Ik wil trouwens (als ik er een keer aan denk :') ) sinaspril kopen voor Rienk. Vloeibaar lijkt me wel fijner voor hem :Y
pi_95541763
Ik heb net met Niels aan de hand in de stad en de Hema gelopen O+ Hij vond het even vervelend dat ik zijn hand vast bleef houden, maar naar een tijdje liep hij heel braaf mee! Op een paar keer ontsnappen in de Hema na. Dat is echt iets nieuws.
En het leukste vond ik nog de vertederde blikken van andere mensen :D
pi_95541801
Ik ben ook zo iemand die helemaal murw naar kindjes aan de hand zit te kijken O+ :@ Ik kijk er al naar uit om zo übertrots rond te wandelen :@
pi_95541836
Maar als hij misselijk is is een zetpil juist fijner Vlindur.
Ik heb voor Niels ook Sinaspril kauwtabletten en die vindt hij erg lekker, heel handig.
pi_95541904
Wat schattig Twinks!

*O* tandjes *O*

Tess was vanmorgen aan het murmelen en piepen, dus ik zeg: Tess, zullen we gaan zwemmen. Tess: JAAAAAAAAAAAAAAAAA *spring spring* samuh semmuhhhhh. Semmuh semmuh!!
Dus hup jas aan, schoenen aan en toen op de trap: mama, samuh semmuh. Isse jeuk (leuk)! Mama lief. Kisje!! :*
En toen kwamen we bij het zwembad aan: kijkeh mama, daar isse! Sembad!! Tessje semmuh, samuh semmuh mama!! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_95543026
Nou, zetpil zit er in. 39.7 had hij. Drinkt nu van ranja en verder is het zielig en de piep ;(

Tess O+

En hand in hand lopen is echt cute! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')