abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:38:26 #1
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95412078
Deel 1 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren.
Deel 2 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren. #2
Deel 3: Kan je hier vinden: Vuurwapens legaliseren. #3
Deel 4: Is hier te lezen: Vuurwapens legaliseren. #5
Deel 5: Vuurwapens legaliseren. #5

Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.rijksoverheid.(...)wapenvergunning.html
http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

Hoe en wat:

http://www.politie.nl/vra(...)rvuurwapenbezit.aspx

Nu even verder (had lapo)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:40:24 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_95412213
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat er dan minder doden en gewonden in totaal zouden zijn gevallen. Eerder nog meer door het risico van afzwaaiende kogels tijdens een vuurgevecht.
Denk je dat Tristan dan gewoon door blijft wandelen en in het rond schieten? Denk je dat de winkelaars gewoon rustig door het vuurgevecht blijven wandelen?

Ik denk dat het gevaar onmiddellijk beperkt word tot een klein gebied en dat de mensen daar in no time weg zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95412283
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Denk je dat Tristan dan gewoon door blijft wandelen en in het rond schieten? Denk je dat de winkelaars gewoon rustig door het vuurgevecht blijven wandelen?
Ja het geheel duurde een paar minuten. Het is maar zeer de vraag hoe snel men in staat is in te grijpen.
quote:
Ik denk dat het gevaar onmiddellijk beperkt word tot een klein gebied en dat de mensen daar in no time weg zijn.
Wel eens op zaterdagmiddag in een winkelcentrum geweest?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95412430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als iedereen begint te schieten, dan weet in de verwarring niemand meer wat er gebeurt en wie op wie aan het schieten is..
pi_95412463
Sowieso: beter metaaldectoren bij de ingang van een winkelcentrum dan iedereen maar met een wapen laten wandelen.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_95413130
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:38 schreef Zeeland het volgende:
Deel 1 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren.
Deel 2 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren. #2
Deel 3: Kan je hier vinden: Vuurwapens legaliseren. #3
Deel 4: Is hier te lezen: Vuurwapens legaliseren. #5
Deel 5: Vuurwapens legaliseren. #5

Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.rijksoverheid.(...)wapenvergunning.html
http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

Hoe en wat:

http://www.politie.nl/vra(...)rvuurwapenbezit.aspx

Nu even verder (had lapo)
Goede TT. ^O^ .
Overigens zaten we net uitgesproken EO te kijken. Inspectie bij wapenverloven in R'dam is iig niet in orde, aldus de zegsman daar die zelf zo'n inspecteur is. Aanvragers kunnen een foto insturen van hun kluis, omdat men te weinig politie-agenten heeft om dit te controleren. Lijkt erop dat een stand van zaken onderzoek omtrent verstrekkingen van wapenverlof dus weldegelijk hard nodig is.
I´m back.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:56:11 #7
pi_95413201
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als iedereen begint te schieten, dan weet in de verwarring niemand meer wat er gebeurt en wie op wie aan het schieten is..
Dan zitten al die schieters wel in dekking, en loopt er niet 1 te prijsschieten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:49 #8
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95413441
Nogmaal: De meeste moorden zijn enkele moorden.
pi_95414806
Ik zal vast niet de eerste zijn die dit zegt, maar ik snap eigenlijk niet hoe een gek met een crimineel verleden aan een VOG komt. En wordt dat nooit gehercontroleerd?
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:30:08 #10
177885 JoaC
Het is patat
pi_95415341
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:20 schreef Picchia het volgende:
Ik zal vast niet de eerste zijn die dit zegt, maar ik snap eigenlijk niet hoe een gek met een crimineel verleden aan een VOG komt. En wordt dat nooit gehercontroleerd?
Psychische gedeelte weet ik niet, controle is jaarlijks.

Geen veroordeling: zaak geseponeerd
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:46:11 #11
pi_95416480
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja het geheel duurde een paar minuten. Het is maar zeer de vraag hoe snel men in staat is in te grijpen.

[..]
Als je geen wapen hebt duurt het iig langer.
quote:
Wel eens op zaterdagmiddag in een winkelcentrum geweest?
Wel eens een schietpartij meegemaakt?
pi_95422004
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Precies, die automoord bij de naald duurde een aantal seconden, terwijl alphen minuten lang duurde.

Ik vind dat de verkeersregels aangescherpt moeten worden. Auto's moeten op het werk of thuis gelaten worden in een goed afgeschermde ruimte. Zo kunnen we moordpartijen voorkomen. Ook moeten autobezitters een mentale keuring krijgen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 22:59:00 #14
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95422109
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:55 schreef kontknager het volgende:
Ja alle vuurwapens moeten worden verboden.
Wie zegt dat? :?
pi_95422328
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:44 schreef superjojo het volgende:
Sowieso: beter metaaldectoren bij de ingang van een winkelcentrum dan iedereen maar met een wapen laten wandelen.
Hoho, we willen geen amerikaanse toestanden waar mensen van onbesproken gedrag hun eigen leven kunnen verdedigen tegenover moordenaars, verkrachters en gekken.

Zoals dit:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:59 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wie zegt dat? :?
Ik. Ook de politie moet de wapens inleveren. Ze gebruiken die wapens alleen om zichzelf te verdedigen, niet de burger (ze zijn er niet als mensen hun nodig hebben, zie zaterdag) Hoe minder wapens hoe minder ongelukken er kunnen gebeuren. Zie zwitserland. Zwitserland heeft iets van 1.5 miljoen wapens op een bevolking van 6 miljoen inwonders. En de criminaliteit en schietpartijen is daar bizar hoog. Net zoals in het wilde westen van america (texas usa)
. Er komen ook jaarlijks mensen om in de privesfeer door misbruik van agenten (aantal gezinnen uitgemoord met dienstwapens in de laatste jaren) Dat moeten we niet willen met zijn allen.

edit: waarom is de topictitel volledig veranderd? het is nu een totaal ander onderwerp

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Precies. Want het zal echt niet opvallen dat een gek als een wilde om zich heen staat te schieten, en dat iedereen van deze persoon zal weglopen. Hoe lang ben jij al defensie/security expert? Je weet het heel goed te vertellen.

Net zoals hier: Puur toeval dat de bediende de juiste persoon wist te raken.

[ Bericht 18% gewijzigd door kontknager op 12-04-2011 23:12:02 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:34:18 #16
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_95427221
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat weten we helemaal niet.

quote:
[..]

Ben een keer bedreigd en toen viel er ook weinig tegen te doen.
pi_95427240
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:57 schreef kontknager het volgende:

[..]

Precies, die automoord bij de naald duurde een aantal seconden, terwijl alphen minuten lang duurde.

Ik vind dat de verkeersregels aangescherpt moeten worden. Auto's moeten op het werk of thuis gelaten worden in een goed afgeschermde ruimte. Zo kunnen we moordpartijen voorkomen. Ook moeten autobezitters een mentale keuring krijgen.
Goh weer die sneue vergelijking :'). Kwam Karst T ook maar in de buurt van zijn doel?
pi_95427271
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:34 schreef superjojo het volgende:

[..]

Kom je weer aan met dat lijstje. En als je wapens zou legaliseren verwacht je minder vuurwapengeweld?
Wetenschap is eng voor types als kontknager...
pi_95428035
quote:
Ik snap de relevantie tov de Nederlandse situatie niet, eerlijk gezegd.
Volgens mij hebben we al een vrij strikt gereguleerd wapenbezit, wat zou er veranderen als dat nog eens strikter zou worden, of anders gezegd als de striktheid beter nageleefd zou worden (volgens mij schort het daar nl. aan). Zou dat leiden tot meer criminaliteit of meer illegaal wapenbezit?
Of ben je nog steeds je aanvankelijke stelling aan het propageren gewoon. Vrij wapenbezit leidt tot minder criminaliteit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-04-2011 01:46:54 ]
I´m back.
  woensdag 13 april 2011 @ 06:29:19 #21
pi_95429656
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat weten we helemaal niet.

[..]
We weten dat hij nu minutenlang kon prijsschieten.
quote:
Ben een keer bedreigd en toen viel er ook weinig tegen te doen.
Je hebt dus geen schietpartij meegemaakt.
pi_95430508
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 06:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We weten dat hij nu minutenlang kon prijsschieten.
En we weten niet of dat anders was gegaan als er andere mensen met een wapen waren geweest. Ik vermoed van niet en je speculaties op dat gebied hebben 0,0 grond tot nu toe.
quote:
[..]

Je hebt dus geen schietpartij meegemaakt.
Jij wel?
  woensdag 13 april 2011 @ 08:50:26 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_95431104
Normale mensen met een vuurwapen durven vaak het wapen zelf niet te gebruiken, zelfs niet als er op ze wordt geschoten. Daar is training voor nodig.
De meeste raken in de war en schuilen, als ze weer wat bij zinnen zijn kunnen ze misschien eraan denken het wapen te gebruiken. En als ze al met hun gezonde verstand beginnen te schieten worden ze misselijk.Gelukkig beginnen ze in Hollywood ook steeds meer in te zien dat het meer is dan alleen een trekker over halen en de films in dat geval een beetje meer de werkelijkheid weergeven.
pi_95437032
quote:
Lees jij je eigen bronnen wel?
In de eerste wordt de hoge criminaliteit toegeschreven aan verstedelijking en drankcultuur onder jongeren.
De tweede gaat over het gebruik van vuurwapens bij criminnele daden.
Daar stopte ik met lezen.

Het heeft niets te maken met je stelling dat bewapening zou leiden tot minder criminaliteit, hooguit met het effect van ontwapening van een bewapende burgerij.
Dat is hoe dan ook niet hetzelfde.
pi_95437214
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 23:02 schreef kontknager het volgende:

Precies. Want het zal echt niet opvallen dat een gek als een wilde om zich heen staat te schieten, en dat iedereen van deze persoon zal weglopen. Hoe lang ben jij al defensie/security expert? Je weet het heel goed te vertellen.

Dan is hiermee aangetoond dat je in die situatie niets hebt aan een vuurwapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')