abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95350125
Deel 1 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren.
Deel 2 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren. #2
Deel 3: Kan je hier vinden: Vuurwapens legaliseren. #3
Deel 4: Is hier te lezen: Vuurwapens legaliseren. #4

Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.rijksoverheid.(...)wapenvergunning.html
http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

Hoe en wat:

http://www.politie.nl/vra(...)rvuurwapenbezit.aspx

Nu even verder (had lapo)
pi_95350141
O verdorie dit moet #5 zijn
  maandag 11 april 2011 @ 17:52:55 #3
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95350167
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef vergezocht het volgende:
O verdorie dit moet #5 zijn
En #4 moet nog in de OP.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_95350239
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:52 schreef Zeeland het volgende:

[..]

En #4 moet nog in de OP.
Dat heb ik inmiddels gefixd, nu maar een modje nog voor de TT :P
  maandag 11 april 2011 @ 17:55:35 #5
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95350308
Pre-Lapo. :P

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:51 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je moet elke keer een andere afweging maken.

Auto's
Het grote voordeel van mobiliteit weegt op tegen de gevaren van een potentiële moordenaar die gebruik zou kunnen maken van een auto.

Bijlen
Bijlen zijn handige gebruiksvoorwerpen en dat weegt op tegen de gevaren ervan.

Messen
Uitermate handige gebruiksvoorwerpen die een nuttige geweldloze functie kunnen hebben, derhalve is een verbod niet gerechtvaardigd. Tenzij het gaat om messen die onnodig gevaarlijk zijn.

Wapens
Objecten bedoeld om mensen mee te doden of verwonden.

zie je het verschil nu?
pi_95350466
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:51 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je moet elke keer een andere afweging maken.

Auto's
Het grote voordeel van mobiliteit weegt op tegen de gevaren van een potentiële moordenaar die gebruik zou kunnen maken van een auto.

Bijlen
Bijlen zijn handige gebruiksvoorwerpen en dat weegt op tegen de gevaren ervan.

Messen
Uitermate handige gebruiksvoorwerpen die een nuttige geweldloze functie kunnen hebben, derhalve is een verbod niet gerechtvaardigd. Tenzij het gaat om messen die onnodig gevaarlijk zijn.

Wapens
Objecten bedoeld om mensen mee te doden of verwonden.

zie je het verschil nu?
En het opvallende hierbij is dat je mijn reactie volledig hebt overgeslagen:

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:12 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Onzin. Geef me een bijl (al dan niet bot :P ) en laat 20 mensen om me heen in een winkel staan. Ik laat je zien hoeveel tijd ik nodig heb om een nekslag te brengen in minimaal 5 mensen. Ook al rennen een paar daarvan meteen weg.

En vuurwapens hebben wel andere doelen, simpele, waaronder:

1) Sport
2) Verdediging van land en volk (krijgsmacht)
3) Politie-werkzaamheden zoals inrekenen van criminelen
4) Zelfverdediging (tegen aanvallers)

Dus kom niet nog een keer zeuren met je typische cliche-argumenten die alreeds zijn onderuitgehaald.
Zodat we lekker in herhaling kunnen vallen en steeds dezelfde argumenten kunnen opvoeren om lekker een onnodige discussie voort te slepen. Ga prima door!
  maandag 11 april 2011 @ 18:00:33 #7
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_95350546
met vergunning zijn ze legaal toch?
Of gaat dit om full automatisch?
pi_95350659
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 17:55 schreef Zeeland het volgende:
Pre-Lapo. :P

[..]

Ik heb vele jaren elke week regelmatig vuurwapens gebruikt, echter heb ik nog nooit iemand verwond of gedood. Waren die vuurwapens misschien kapot ofzo?
pi_95350797
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:00 schreef maickeltje het volgende:
met vergunning zijn ze legaal toch?
Of gaat dit om full automatisch?
Al dat gedoe rond automatische en semi-automatische wapens is kul geschreven door onwetenden.

Het maakt in de praktijk niet zoveel uit of een wapen automatisch is of half-automatisch voor dit soort doeleinden (massamoord in een winkel) Het ligt maar net aan hoe snel je de trekker kunt overhalen bij dat laatste, en ik garandeer je, en ik spreek uit ervaring, bij sommige modellen gaat dat zo snel dat je makkelijk 24 schoten afgelost kan krijgen voordat iemand weet wat.

Wel maakt het uit als je je bijv. in een oorlog bevindt, en de vijand ook wapens heeft.

Maar in een omgeving zoals een winkel is het verschil verwaarloosbaar. Heb zelf vuurwapens gebruikt, en als ik dat wil, eist het niet behoorlijk veel extra inspanning.
pi_95350798
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:02 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik heb vele jaren elke week regelmatig vuurwapens gebruikt, echter heb ik nog nooit iemand verwond of gedood. Waren die vuurwapens misschien kapot ofzo?
Hij maakt duidelijk dat wapens in theorie alleen gemaakt zij om te doden en verder geen praktisch nut hebben. Messen en bijlen hebben nog wel een praktisch doel.
pi_95350924
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef FreezePop het volgende:

[..]

Hij maakt duidelijk dat wapens in theorie alleen gemaakt zij om te doden en verder geen praktisch nut hebben. Messen en bijlen hebben nog wel een praktisch doel.
Jij het hebt vuurwapen niet uitgevonden, daarom mag je niet zeggen waarvoor ze werden gemaakt of waarvoor ze nu nog dienen.
pi_95350937
quote:

[..]

Wie ben jij om te zeggen dat iets geen praktisch nut heeft? Dat bepaalt iedereen voor zichzelf lijkt me.

En doden kan in bepaalde situaties ook praktisch genoemd worden, in de jacht of bij zelfverdediging bijvoorbeeld.
  maandag 11 april 2011 @ 18:10:00 #13
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95350987
quote:

[..]

Onzin. Geef me een bijl (al dan niet bot :P ) en laat 20 mensen om me heen in een winkel staan. Ik laat je zien hoeveel tijd ik nodig heb om een nekslag te brengen in minimaal 5 mensen. Ook al rennen een paar daarvan meteen weg.
Oké, succes!
quote:

1) Sport
Goed, maar dan wel eerst een vergunning aanvragen.
quote:
Prima, dit hoort bij het geweldsmonopolie van de overheid.
quote:
Idem
quote:
Daar krijg je juist gevaarlijke situaties waarin de kans op slachtoffers groter wordt.
quote:
Dus kom niet nog een keer zeuren met je typische cliche-argumenten die alreeds zijn onderuitgehaald.
Neehoor, er is nog steeds niet onderbouwd dat vuurwapens een even nuttige functie hebben (voor particulieren) als messen, auto's en bijlen.
pi_95350989
quote:

[..]

Lees anders dit stuk even. Ik ga hem niet een derde keer herhalen:

quote:

[..]

1) Sport

maandag 11 april 2011 @ 18:12:46 #15
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95351113
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Lees anders dit stuk even. Ik ga hem niet een derde keer herhalen:

[..]

Ga liever in op wat hij zegt. :')
pi_95351268
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:10 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Is dat iets om blij mee te zijn? De Gaddafi's van de wereld danken je.
pi_95351292
ik vind dat wapens gewoon toegestaan moeten worden, handig bijv als er ingebroken wrodt :) alleen vanaf 25+ jaar zonder psychische aandoeningen verleden
Ne mutlu Türküm diyene
  maandag 11 april 2011 @ 18:19:13 #18
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95351404
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Is dat iets om blij mee te zijn? De Gaddafi's van de wereld danken je.
In een land met een fatsoenlijke overheid (NL) is dat zeker iets om blij mee te zijn. Dat neemt niet weg dat burgerlijke ongehoorzaamheid soms ook belangrijk kan zijn.
  maandag 11 april 2011 @ 18:21:31 #19
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95351495
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:16 schreef amenth het volgende:
ik vind dat wapens gewoon toegestaan moeten worden, handig bijv als er ingebroken wrodt :) alleen vanaf 25+ jaar zonder psychische aandoeningen verleden
Als je een wapen trekt wrodt het juist link. Waarom lijkt niemand dat te snappen? :? :')
pi_95351518
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:05 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Maar in een omgeving zoals een winkel is het verschil verwaarloosbaar. Heb zelf vuurwapens gebruikt, en als ik dat wil, eist het niet behoorlijk veel extra inspanning.
Nee, automatisch schieten is veel onnauwkeuriger, omdat je niet helemaal onder controle hebt waar je je doel raakt. Volautomatisch schieten is dan ook alleen bedoelt om een groep vijandelijke soldaten in dekking te dwingen, terwijl de schutters ze met enkele schoten eruit pikken.

Dus wil je echt gericht vuren dan kan je beter semi-automatisch schieten en dan "double tap" gebruiken, want dan ben je veel trefzekerder.
pi_95351531
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef Zeeland het volgende:

[..]

In een land met een fatsoenlijke overheid (NL) is dat zeker iets om blij mee te zijn. Dat neemt niet weg dat burgerlijke ongehoorzaamheid soms ook belangrijk kan zijn.
Er is geen garantie dat onze overheid fatsoenlijk blijft, en als het zover komt zijn er straks niet eens meer die 40.000 sportschutters om een verschil te maken. Dan moet je maar hopen dat een redelijk deel van de krijgsmacht aan de goede kant gaat staan.

Ik vind het idee van een monopolie op geweldsmiddelen maar niets, ongeacht de politieke situatie.
pi_95351532
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:21 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Als je een wapen trekt wrodt het juist link. Waarom lijkt niemand dat te snappen? :? :')
Nu worden onbewapende burgers doodgeschoten, straks maak je mischien nog een kans.
  maandag 11 april 2011 @ 18:23:59 #23
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_95351601
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nu worden onbewapende burgers doodgeschoten, straks maak je mischien nog een kans.
Dream on... ;(
pi_95351608
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:21 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Wat weet jij van zelfverdediging? Heb je je ooit verdiept in het onderwerp? Misschien is het beter om eerst naar relevante onderzoeken, voorbeelden en achtergronden te kijken dan te veel naar je eigen onderbuik te luisteren.
pi_95351811
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:10 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Oké, succes!

[..]

Goed, maar dan wel eerst een vergunning aanvragen.
Ik snap je niet helemaal. Je zegt in eerste instantie dat ze helemaal geen andere doeleinden hebben, en wanneer ik bijv. 'sport' noem, dan kom je met iets van "Ja maar eerst moeten ze een vergunning zoeken". Snap je wel zelf wat je eigen standpunt is? :X

quote:
Nee, want de overheid bestaat uit burgers. Het is de verantwoordelijkheid van burgers om voor een veilige land te zorgen. Je vertrouwt wel iemand met een vuurwapen als hij in dienst mag treden van de overheid als militair, maar diezelfde persoon vertrouw je niet als die met een vuurwapen loopt?

Wat zeg je nou precies, dat een bepaalde persoon niet te vertrouwen is, ware het niet voor het speciale kenteken en uniform wat hij anders draagt?
quote:
[..]

Idem
Makkelijk antwoord.
quote:
[..]

Daar krijg je juist gevaarlijke situaties waarin de kans op slachtoffers groter wordt.
Nee want de situatie is al gevaarlijk genoeg wanneer een criminele boef zomaar in het rond begint te schieten. Het kan niet gevaarlijker.

Wapens in de handen van de juiste mensen zorgen voor een snellere eind aan de situatie.

En let wel op, ik zeg nogmaals dat niet iedereen een vuurwapen moet bezitten. Maar wel burgers die een cursus hebben gevolgd, en hun recht op zelfverdediging willen doorvoeren.

quote:
[..]

Neehoor, er is nog steeds niet onderbouwd dat vuurwapens een even nuttige functie hebben (voor particulieren) als messen, auto's en bijlen.
Wel degelijk is het al onderbouwd. Dat jij dat niet in kan zien ligt niet aan de zwakte van de argumenten, maar dat van jou zelf.

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')