Nee, daarom gaan zij goed voorbereid en goed bewapend op pad.quote:Op maandag 11 april 2011 10:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Von Preussen bedoeld wss dat die wapenwedloop dan nu ook zou moeten bestaan. De mensen die overvallen worden willen namelijk niet voor hun flikker geschoten worden.
Nee, criminelen nemen vuurwapens mee en schieten onbewapende burgers voor hun flikker, zonder dat daar aanleiding voor is, want immers heeft de crimineel het geweldsmonopolie op dat moment.quote:Op maandag 11 april 2011 10:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, daarom gaan zij goed voorbereid en goed bewapend op pad.
Die crimineel zal echter eerder geneigd zijn een wapen mee te nemen en te gebruiken wanneer hij beseft dat anderen ook gewapend kunnen zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 10:55 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, criminelen nemen vuurwapens mee en schieten onbewapende burgers voor hun flikker, zonder dat daar aanleiding voor is, want immers heeft de crimineel het geweldsmonopolie op dat moment.
Want de meeste criminelen overvallen met blote handjes?quote:Op maandag 11 april 2011 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die crimineel zal echter eerder geneigd zijn een wapen mee te nemen en te gebruiken wanneer hij beseft dat anderen ook gewapend kunnen zijn.
Waar zeg ik dat? Punt is vooral dat hij eerder bereid is te schieten wanneer hij weet dat de baliemedewerker gewapend kan zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 11:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Want de meeste criminelen overvallen met blote handjes?
Hoe lang probeer je dit vol te houden?
Meeste overvallers hebben een wapen bij zich voor de machtspositie. Echt schieten durven de meeste niet.quote:Op maandag 11 april 2011 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Punt is vooral dat hij eerder bereid is te schieten wanneer hij weet dat de baliemedewerker gewapend kan zijn.
Wat zou jij doen als je overvallen wordt met een vuurwapen? Dan neem je vervolgens ook een vuurwapen mee als dat kan. Wanneer zich dan weer een overvalsituatie voordoet zal een overvaller uit angst eerder zijn wapen gebruiken omdat de machtsbalans verplaatst. Dit werkt in omgekeerde orde ook zo bij de overvallers. Als die slechts een mes hebben bedenken ze zich wel twee keer als ze weer een overval gaan plegen zonder pistool.quote:Op maandag 11 april 2011 11:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meeste overvallers hebben een wapen bij zich voor de machtspositie. Echt schieten durven de meeste niet.
Youtube staat vol met voorbeelden.
Laten we even vooropstellen dat overvallers bij voorbaat al zwakker zijn. Anders verzinnen ze geen overval met de keus voor een wapen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:27 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je overvallen wordt met een vuurwapen? Dan neem je vervolgens ook een vuurwapen mee als dat kan. Wanneer zich dan weer een overvalsituatie voordoet zal een overvaller uit angst eerder zijn wapen gebruiken omdat de machtsbalans verplaatst. Dit werkt in omgekeerde orde ook zo bij de overvallers. Als die slechts een mes hebben bedenken ze zich wel twee keer als ze weer een overval gaan plegen zonder pistool.
helemaal niks. Is dat voldoende reden om hem dan ook maar de vrije beschikking over een vuurwapen te geven?quote:Op maandag 11 april 2011 05:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat let die winkelier om zijn vriendin in elkaar te slaan? Of haar een mes tussen de ribben te steken?
Inderdaad. In plaats van te meppen schiet hij haar dan maar overhoop.quote:Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Argento het volgende:
[..]
helemaal niks. Is dat voldoende reden om hem dan ook maar de vrije beschikking over een vuurwapen te geven?
Nee, zeg ik dat?quote:Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Argento het volgende:
[..]
helemaal niks. Is dat voldoende reden om hem dan ook maar de vrije beschikking over een vuurwapen te geven?
geen idee. Wat was je punt eigenlijk?quote:
En leidt een verbod op wapens tot een vermindering?quote:Op maandag 11 april 2011 08:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe minder wapens in de samenleving hoe minder doden.
Hij had ook vrij snel en makkelijk 5 mensen om kunnen leggen met een bijl.quote:Op maandag 11 april 2011 12:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is een stuk makkelijker om iemand met een automatisch pistool neer te maaien dan om iemand met een bijl te doden. Het gaat in ieder geval een stuk langzamer en het is een stuk vermoeiender. Dus nee, Tristan zou met een bijl niet hetzelfde resultaat hebben kunnen bereiken. Zeker niet in dezelfde tijdspanne.quote:Op maandag 11 april 2011 16:06 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hij had ook vrij snel en makkelijk 5 mensen om kunnen leggen met een bijl.
Waarom hoor ik niets over het verbieden van bijlen?
Geld afgeven en overvaller in de rug schieten.quote:Op maandag 11 april 2011 11:27 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je overvallen wordt met een vuurwapen?
Onzin. Geef me een bijl (al dan niet botquote:Op maandag 11 april 2011 16:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is een stuk makkelijker om iemand met een automatisch pistool neer te maaien dan om iemand met een bijl te doden. Het gaat in ieder geval een stuk langzamer en het is een stuk vermoeiender. Dus nee, Tristan zou met een bijl niet hetzelfde resultaat hebben kunnen bereiken. Zeker niet in dezelfde tijdspanne.
Daarnaast heeft een bijl een ander doel dan het verwonden of doden van mens of dier. Dat kunnen we van een pistool niet zeggen.
Wat ben je toch een engerd.quote:Op maandag 11 april 2011 17:12 schreef vergezocht het volgende:
Onzin. Geef me een bijl (al dan niet bot) en laat 20 mensen om me heen in een winkel staan. Ik laat je zien hoeveel tijd ik nodig heb om een nekslag te brengen in minimaal 5 mensen. Ook al rennen een paar daarvan meteen weg.
Ik gebruikte een voorbeeld om mijn punt duidelijk te maken voor de zwakkeren onder ons die schijnbaar moeite hebben met lezen. Ga terug naar onder dat steentje.quote:
Het is hooguit wat vergezochtquote:
Exact, daarom moet je ze geen wapen geven.quote:
Maar wel auto's, bijlen, messen?quote:Op maandag 11 april 2011 17:42 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Exact, daarom moet je ze geen wapen geven.
Je moet elke keer een andere afweging maken.quote:Op maandag 11 april 2011 17:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar wel auto's, bijlen, messen?
Dat is toch uitermate stom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |