abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91714159
quote:
Waarom niet eigenlijk?

Een mooie hobby. En goed om jezelf te verdedigen.

TS is natuurlijk voor. Jij ook?
Deel 1 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren.
Deel 2 kunt u hier nalezen: Vuurwapens legaliseren. #2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

De regels voor een wapenverlof staan hier beschreven: http://www.sportschutter.nl/schietsport-in-nederland.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gezien het feit dat er een grote discussiebehoefte over dit onderwerp bleek te zijn, hier deel 3 in de discussie over de wondere wereld der wapens. *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door von_Preussen op 22-01-2011 18:19:31 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:17:00 #2
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91714279
Deze laatste posts wil ik eventjes onder de aandacht houden:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kijk, ik heb het volgende artikel gevonden:

http://www.wnd.com/?pageId=57641

Nu moet je niet letterlijk op de voorbeelden ingaan, maar puur het aspect dat criminelen die denken dat hun slachtoffer een wapen zou kunnen hebben van hun daad afzien, in de gaten houden.

quote:
When sexual assaults started rising in Orlando, Fla., in 1986, police officers noticed women were arming themselves, so they launched a firearms safety course for them. Over the next 12 months, sexual assaults plummeted by 88 percent, burglaries fell by 25 percent and not one of the 2,500 women who took the course fired a gun in a confrontation.

In Orlando, the deterrence to criminals who simply knew that their victims may have a gun and may know how to use it and may be willing to do just that had a significant impact, because while Orlando's rapes were plummeting, assaults were up 5 percent across the state and 7 percent nationally.
quote:
The brief notes when the Georgia town of Kennesaw decided to require all residents, with exceptions for conscientious objectors, to keep a firearm at home, home burglaries fell from 66 to 26 to 11 in consecutive years.
quote:
quote:
The brief cites a study that discovered, based on interviews with felony prisoners in 11 prisons in 10 states, one third of the felons had been "scared off, shot at, wounded or captured by an armed victim," and nearly four in 10 had decided against committing a specific crime because they thought the victim might have a gun.
Uit deze voorbeelden blijkt dat er duidelijk een verband is tussen de (vermeende) aanwezigheid van wapens, en een teruggang / terughoudendheid bij criminelen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:17:50 #3
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91714314
quote:
Als er mee omgegaan wordt moet dat inderdaad veilig gebeuren. Maar volgens mij moeten we gewoon voorkomen dat er veel meer wapens in Nederland gaan circuleren. Iedere dode daardoor is mij er 1 teveel..
Doe ik het anders, stel je voor dat er door wapens 3 doden per jaar meer zijn, maar 15 minder doden bij overvallen omdat de criminaliteit teruggaat.

Wat dan?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:19:42 #4
312044 Baalhaar
baalhaar
pi_91714390
Ik ben tegen de legalisering.

Ik erger me dan ook altijd aan mensen die zeggen: ''ja als een gek iemand wil vermoorden pakt hij toch wel een mes of bijl''

ja, maar het is heel anders wanneer iemand een mes pakt om te gaan moorden dan wanneer iemand met een ak-47 midden in een winkelcentrum begint te schieten..
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:20:07 #5
332379 apple_pie
pi_91714405
Het begint een beetje in herhaling te vallen. Mijn mening is in ieder geval duidelijk me dunkt.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:22:25 #6
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91714492
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:19 schreef Baalhaar het volgende:

Ik erger me dan ook altijd aan mensen die zeggen: ''ja als een gek iemand wil vermoorden pakt hij toch wel een mes of bijl''

ja, maar het is heel anders wanneer iemand een mes pakt om te gaan moorden dan wanneer iemand met een ak-47 midden in een winkelcentrum begint te schieten..
Maar als ik jouw nu zeg dat in bijvoorbeeld Zwitserland elke man zijn militair wapen + munitie thuis heeft liggen, echter schietincidenten per hoofd minder voorkomen dan in Nederland, wat zegt dat dan over de causaliteit tussen "vuurwapens" en "bloedbaden" uit?

Karst Tates heeft het voorgedaan hoe je op een andere manier toch veel mensen in 1 klap kunt doden.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:22:54 #7
40820 Evil_Jur
pi_91714514
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:14 schreef von_Preussen het volgende:

Wil jij weten hoe de wapensituatie momenteel geregeld is? Kijk dan eerst in bij deze links en voeg je dan gezellig bij de discussie!

http://www.knsa.nl/
http://www.sportschutter.nl/

De regels voor een wapenverlof staan hier beschreven: http://www.sportschutter.nl/schietsport-in-nederland.html

Gezien het feit dat er een grote discussiebehoefte over dit onderwerp bleek te zijn, hier deel 3 in de discussie over de wondere wereld der wapens. *O*
Dit gaat meer over de politiek lijkt me. Voor de wondere wereld der wapens zonder onnozele anti's kun je beter hier zijn: Vuurwapens in Beeld #15 Aaarrgghhh
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:25:13 #8
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91714596
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:19 schreef Baalhaar het volgende:

Er is ook nog een bepaalde nuance te vinden bij voorstanders van legalisatie van vuurwapens. Ik vind alleen dat je niet-automatische geweren geladen in je wapenkluis zou mogen hebben liggen in plaats van het wapen in de ene kluis en de munitie in een andere. Hierdoor neemt het risico dat iemand een winkelcentrum overhoop schiet echt niet toe hoor.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:26:08 #9
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_91714621
Dit begint op die drugs topics te lijken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:31:40 #10
13387 Ryan3
pi_91714803
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Karst Tates heeft het voorgedaan hoe je op een andere manier toch veel mensen in 1 klap kunt doden.
Maar bij legalisering krijg je straks dus te maken met de Karst Tatesjes én de gekken die een AK-47 leegschieten in een supermarkt toch? Dat lijkt jou veiliger?
I´m back.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:33:05 #11
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_91714853
Het is al legaal genoeg.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:33:51 #12
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91714890
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:33 schreef koffiekoekje het volgende:
Het is al legaal genoeg.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:34:21 #13
13387 Ryan3
pi_91714902
quote:
Het is al legaal genoeg.
Van mij mogen ze die schietverenigingen opdoeken; als je wil schieten dan doe je dat maar op de kermis met een luchtbuks. Of koop een GTA spelletje oid. Er lopen al genoeg gevaarlijke gekken rond zonder vuurwapen.
I´m back.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:40:21 #14
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91715118
quote:
Het is al legaal genoeg.
Waarom moeten munitie en wapen dan in een aparte kluis bewaard worden? Als je toch iemand kwaad wil doen met je legale wapen, kan je best even de tijd nemen om eerst de ene kluis te openen je wapen te pakken, dan je andere kluis te openen en je munitie te pakken om vervolgens je wapen te laden. Je wapen ter verdediging gebruiken kan alleen als je hem al geladen in de kluis hebt liggen.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 januari 2011 @ 18:40:22 #15
13368 NiGeLaToR
pi_91715120
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van mij mogen ze die schietverenigingen opdoeken; als je wil schieten dan doe je dat maar op de kermis met een luchtbuks. Of koop een GTA spelletje oid. Er lopen al genoeg gevaarlijke gekken rond zonder vuurwapen.
Ben je al 's op een schietvereniging geweest? Tis er een stuk relaxter dan op de gemiddelde voetbalclub. Als we ons focussen op waar agressie ontstaat - opdoeken de voetbalclubs!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:41:35 #16
13387 Ryan3
pi_91715164
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:40 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ben je al 's op een schietvereniging geweest? Tis er een stuk relaxter dan op de gemiddelde voetbalclub. Als we ons focussen op waar agressie ontstaat - opdoeken de voetbalclubs!
Het zijn allemaal verlegen vrijgezellen die op hun veertigste nog bij hun moeder wonen?
I´m back.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 januari 2011 @ 18:44:10 #17
13368 NiGeLaToR
pi_91715260
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zijn allemaal verlegen vrijgezellen die op hun veertigste nog bij hun moeder wonen?
Neu, vaders, artsen, advocaten, timmermannen, buschauffeurs, studenten, noem maar op.
Maargoed, je hebt je mening gevormd, het grote gevaar komt van die paar mensen die na jaren serieus bezig te zijn met hun sport een vuurwapen in een kluis hebben staan. Al die wapens die via het oostblok in handen is van criminelen zijn natuurlijk het probleem niet - daar worden de afrekeningen, overvallen en moorden dan ook niet mee gepleegd :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:48:04 #18
13387 Ryan3
pi_91715412
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:44 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Neu, vaders, artsen, advocaten, timmermannen, buschauffeurs, studenten, noem maar op.
Maargoed, je hebt je mening gevormd, het grote gevaar komt van die paar mensen die na jaren serieus bezig te zijn met hun sport een vuurwapen in een kluis hebben staan. Al die wapens die via het oostblok in handen is van criminelen zijn natuurlijk het probleem niet - daar worden de afrekeningen, overvallen en moorden dan ook niet mee gepleegd :')
Je ridiculiseert nu. Dit is het probleem idd: 'Al die wapens die via het oostblok in handen is van criminelen zijn natuurlijk het probleem niet - daar worden de afrekeningen, overvallen en moorden dan ook niet mee gepleegd :')'
Maar als je dat probleem ook nog eens wil vergroten door alle verlegen veertigers die nog bij hun moeder wonen in staat te stellen een wapen te dragen dan wordt het er voor de gemiddelde burger niet veiliger op.
I´m back.
  FOK!fotograaf zaterdag 22 januari 2011 @ 18:51:24 #19
13368 NiGeLaToR
pi_91715533
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ridiculiseert nu. Dit is het probleem idd: 'Al die wapens die via het oostblok in handen is van criminelen zijn natuurlijk het probleem niet - daar worden de afrekeningen, overvallen en moorden dan ook niet mee gepleegd :')'
Maar als je dat probleem ook nog eens wil vergroten door alle verlegen veertigers die nog bij hun moeder wonen in staat te stellen een wapen te dragen dan wordt het er voor de gemiddelde burger niet veiliger op.
Waar basseer je dat op? Wie ridiculiseert er nu - jij komt met een kulverhaal over 40-ers die thuiswonen en ga je mij verwijten dat ik me afvraag of het wel daar door komt. Maargoed, dan schaffen we de schietverenigingen af en laten we de mensen die hun ei kwijt kunnen op hun vereniging lekker handballen of hun vrouw mishandelen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:53:08 #20
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_91715603
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar bij legalisering krijg je straks dus te maken met de Karst Tatesjes én de gekken die een AK-47 leegschieten in een supermarkt toch? Dat lijkt jou veiliger?
Wapens als een AK-47 mag je niet hebben, ook niet in het idee wat ik heb. Dus ik zie jouw probleem niet zo.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed, je wilt dus niet dat mensen met vuurwapens bezig zijn en daarbij op schietschijven schieten.

Maar jij vindt het geen probleem om mensen (virtueel) met wapens mensen juist het doden te laten simuleren.

Raar wereldbeeld heb jij.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:54:25 #21
13387 Ryan3
pi_91715655
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:51 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Waar basseer je dat op? Wie ridiculiseert er nu - jij komt met een kulverhaal over 40-ers die thuiswonen en ga je mij verwijten dat ik me afvraag of het wel daar door komt. Maargoed, dan schaffen we de schietverenigingen af en laten we de mensen die hun ei kwijt kunnen op hun vereniging lekker handballen of hun vrouw mishandelen.
Het zou mooi zijn dat mensen niet zoveel frustratie oplopen, en bijv. een goed boek lezen om zo weer enigszins in het reine te komen met hun leven.
Verder kun je er echt gewoon een computerspelletje van maken, dat schieten op die schietverenigingen.
I´m back.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:55:51 #22
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_91715714
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:40 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Waarom moeten munitie en wapen dan in een aparte kluis bewaard worden? Als je toch iemand kwaad wil doen met je legale wapen, kan je best even de tijd nemen om eerst de ene kluis te openen je wapen te pakken, dan je andere kluis te openen en je munitie te pakken om vervolgens je wapen te laden. Je wapen ter verdediging gebruiken kan alleen als je hem al geladen in de kluis hebt liggen.
Waarom zou je niet alleen kunnen schieten met losse flodders? :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:57:21 #23
13387 Ryan3
pi_91715775
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:53 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wapens als een AK-47 mag je niet hebben, ook niet in het idee wat ik heb. Dus ik zie jouw probleem niet zo.

[..]
Of wat voor wapen dan ook...
quote:
Goed, je wilt dus niet dat mensen met vuurwapens bezig zijn en daarbij op schietschijven schieten.

Maar jij vindt het geen probleem om mensen (virtueel) met wapens mensen juist het doden te laten simuleren.

Raar wereldbeeld heb jij.
O, dus door GTA te spelen wordt je gestimuleerd mensen te doden? En dan wil jij weer een wapen hebben om die lui uit zelfverdediging te kunnen neerknallen, zodat je het idee hebt in een echt GTA spelletje te zijn beland? 8)7 .
I´m back.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:58:27 #24
332379 apple_pie
pi_91715819
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:53 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jawel hoor, als hij af-fabriek maar semi-automaat is. Of voor 2005 is gemod.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 18:58:54 #25
332379 apple_pie
pi_91715839
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:55 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Waarom zou je niet alleen kunnen schieten met losse flodders? :)
Weet je wat losse flodders zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')