Ah juist, dan snap ik het weerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niets, behalve dat ze verschrikkelijk slap kunnen ouwehoeren.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:07 schreef galtfactory het volgende:
SC # 187
Speciaal voor elke actief dienende militair waar ook in den lande een goed
glas whiskey en sigaar om het leed van een naderend ontslag enigszins te verzachten.
[ afbeelding ]
Het is Whiskey als het uit een land komt met de "E" erin (Ierland, Amerika) En Whisky als het uit een land komt zonder "E" (Canada, Schotland).quote:
Ach, een kniesoor die zich daar druk om maakt.De fles te samen met 1 tinnen bekertje is een tijdje terug uitgereiktquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:13 schreef AchJa het volgende:
Het is Whiskey als het uit een land komt met de "E" erin (Ierland, Amerika) En Whisky als het uit een land komt zonder "E" (Canada, Schotland).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Whisky
Mwoah, Whisky liefhebbers gaan er van over de zeik, overigens drink ik dat spul niet (uberhaupt geen sterke drank) omdat ik mezelf veel te goed ken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:23 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Ach, een kniesoor die zich daar druk om maakt.De fles te samen met 1 tinnen bekertje is een tijdje terug uitgereikt
en de eerste ervaring leert dat het een verdomd goede fles met inhoud is,zelfs voor een cognac liefhebber.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:23 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Ach, een kniesoor die zich daar druk om maakt.De fles te samen met 1 tinnen bekertje is een tijdje terug uitgereikt
en de eerste ervaring leert dat het een verdomd goede fles met inhoud is,zelfs voor een cognac liefhebber.
Met als reden de roots in Schotland? (No 2 Dutch Troop)quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:34 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben Nevis is het nieuwe Korps drankje.
Ja neem ik aan, weet er niet het fijne van. Weet enkel dat CDO's onlangs een fles en tinne bekkertje hebben gekregen als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met als reden de roots in Schotland? (No 2 Dutch Troop)
Ik dacht misschien dat je het wist, ik weet het nl. niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:38 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja neem ik aan, weet er niet het fijne van. Weet enkel dat CDO's onlangs een fles en tinne bekkertje hebben gekregen als ik me niet vergis
De frontpage...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Mores het volgende:
Onze grote vriend Kitao is weer gesignaleerd...
Dreigende twitteraar blijft vastzitten
Onderzoeksraad buigt zich over wapenbezit
Ja ging over de POW/MIA tafel,quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik dacht misschien dat je het wist, ik weet het nl. niet.
Btw, had jij zoveel topics geleden geen vraag aan mij gesteld? Ik kan me herinneren dat ik zoiets gelezen had, maar op dat moment had ik ff geen tijd.
[/quote]quote:Op zondag 10 april 2011 04:41 schreef Sine_Pari het volgende:
Zo weekend!Net terug van een medaille uitreiking, en alhoewel we weer goed gevoed werden is het fijn thuis te komen en het apenpakje te kunnen uittrekken. Hier heeft men trouwens bij zulke zaken vaak een POW/MIA tafel ingericht. Vroeg me af of men zoiets ook in Nederland heeft.
De tekts die bij deze tafel hoort en vaak bij het begin word opgezegt gaat als volgt;
[quote]As you entered the hall this evening you may have noticed a small table in a place of honor near our head table. It is set for one. The military caste is filled with symbolism. This table is our way way of symbolizing the fact that members of our proffesion of arms are missing from our midst. They are commonly called POW/MIA, we call them brothers. They are unable to be with us this evening and so we remember them because of their incarceration.
This table, it is small - set for one, symbolizing the frailty of one prisoner alone against his oppressors.
The chair is empty - they are not here.
The table cloth is white -symbolizing the purity of their intentions to respond to their country's call to arms.
The candle - reminiscent of the light of hope which lives in our hearts to light the way home; away from their captors to the open arms of a grateful nation.
Remember...
The single rose - displayed in the vase reminds us of the families and friends of our missing brothers who keep faith while awaiting their return.
Remember...
The yellow ribbon - tied prominently on the vase, reminds us of yellow ribbons worn on lapels in remembrance of those who are not among us tonight.
Remember...
The place setting - single, alone, no friends or family to dine with.
Remember...
The slice of lemon - reminds us of their bitter fate.
Remember...
Salt sprinkled - on the plate reminds us of the countless fallen tears of families as they wait.
Remember...
The glass is inverted - they cannot toast with us this night.
Remember...
The bible - represents the strength gained through faith to sustain those lost from us, from our country, founded as one nation under God.
Remember...
Remember, all of us who served with them and called them comrades, who depended upon their might and aid, and relied upon them. For surely, they have not forsaken you.
Misschien kan ik enige klaarheid geven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:38 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja neem ik aan, weet er niet het fijne van. Weet enkel dat CDO's onlangs een fles en tinne bekkertje hebben gekregen als ik me niet vergis
Ja jij bent alleen maar te vinden in de DEF bunkerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
De frontpage...Daar kom ik normaliter niet.
Roger, bedankt voor de info. Alleen maar goed dat er zoiets gekomen isquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:46 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Misschien kan ik enige klaarheid geven?
De reden van dit nieuwe Korps drankje is vanwege het feit dat ons Korps geen verbondenheid had met een drankje uit ons historisch verleden,iets dat andere militaire eenheden wel hadden. Een Korpsdrankje zou sterke herinneringen moeten oproepen naar de oorsprong van ons Korps en vandaar dus deze Whisky die op 22 maart jl. zijn intrede deed tijdens de Korpsverjaardag.
Waarom dan geen Cosmopolitan? Sinds Marco Kroon met zijn sexattributen doet mij dat nog het meest associeren met de groene baretten...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:46 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Misschien kan ik enige klaarheid geven?
De reden van dit nieuwe Korps drankje is vanwege het feit dat ons Korps geen verbondenheid had met een drankje uit ons historisch verleden,iets dat andere militaire eenheden wel hadden. Een Korpsdrankje zou sterke herinneringen moeten oproepen naar de oorsprong van ons Korps en vandaar dus deze Whisky die op 22 maart jl. zijn intrede deed tijdens de Korpsverjaardag.
Beste man cosmopolitan word enkel gedronken door vrouwen en nichten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:51 schreef Mores het volgende:
[..]
Waarom dan geen Cosmopolitan? Sinds Marco Kroon met zijn sexattributen doet mij dat nog het meest associeren met de groene baretten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cosmopolitan_(cocktail)
quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:51 schreef Mores het volgende:
[..]
Waarom dan geen Cosmopolitan? Sinds Marco Kroon met zijn sexattributen doet mij dat nog het meest associeren met de groene baretten...
En als vrouw moet ik zeggen.. Jammiequote:Op dinsdag 12 april 2011 18:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beste man cosmopolitan word enkel gedronken door vrouwen en nichten.
Vroeg me af of jullie in NLD ook zulk soort zaken doenquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:46 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja ging over de POW/MIA tafel,
[..]
Nou dan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beste man cosmopolitan word enkel gedronken door vrouwen en nichten.
Konijn dat je bentquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:55 schreef Maitje het volgende:
Wij hebben sla week..m. Dit is al de 3e dag dat ik sla eet en ben er nu wel klaarie mee!
EllaN = Samantha Jonesquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:53 schreef EllaN het volgende:
[..]
En als vrouw moet ik zeggen.. Jammie.
Hoezo dat tongetje smiley, ben je van de taai?quote:
Ben je bewust aan het provoceren?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:51 schreef Mores het volgende:
[..]
De moestuin is weer leeg? Zo aten wij vroeger weken achtereen snijbonen...quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:55 schreef Maitje het volgende:
Wij hebben sla week..m. Dit is al de 3e dag dat ik sla eet en ben er nu wel klaarie mee!
Dat boeit niet, kom ja aan 1 dan kom je aan allemaal (krijgsmacht breed).quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:58 schreef Mores het volgende:
[..]
Er zitten hier toch geen commando's of wel?
Amenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat boeit niet, kom ja aan 1 dan kom je aan allemaal (krijgsmacht breed).
En toch moest ik gniffelen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou nou, de humor is vandaag ver te zoeken, maakte maar een grapje hoorquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:10 schreef AchJa het volgende:
Jij bent dan ook van de KMAR, die gniffelen altijd als er een collega bijgenaaid wordt...
De humor is over het algemeen ook ver te zoeken binnen de organistie na afgelopen vrijdag...quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:10 schreef Mores het volgende:
[..]
Nou nou, de humor is vandaag ver te zoeken, maakte maar een grapje hoor
Ik vond nog een klein grapje in de organisatie... toen ze me vertelde dat ik van VBS nog dingen kon leren die ik in het veld niet zou oppikkenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:11 schreef AchJa het volgende:
De humor is over het algemeen ook ver te zoeken binnen de organistie na afgelopen vrijdag...
En nu kom jij ook aan een onderdeel van de krijgsmacht... Jammer.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent dan ook van de KMAR, die gniffelen altijd als er een collega bijgenaaid wordt...
quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Esses het volgende:
[..]
En nu kom jij ook aan een onderdeel van de krijgsmacht... Jammer.
Onderdeel van de krijgsmacht? Word toch enkel zo op papier gevoerd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Hmpf.quote:
Gelukkig wel. Hoef ik tenminste geen empathie te ontwikkelen om over de landmachters te geven die door de bezuinigingen getroffen worden. Puh.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:21 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Onderdeel van de krijgsmacht? Word toch enkel zo op papier gevoerd.
Ja precies, laten we nu lekker allemaal op elkaar gaan afgevenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:19 schreef Esses het volgende:
[..]
zit opzich wel een kern van waarheid in. Alleen is het bewegen met wsad en schieten met je muis toch bij lange na niet hetzelfde als in het echie.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:15 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ik vond nog een klein grapje in de organisatie... toen ze me vertelde dat ik van VBS nog dingen kon leren die ik in het veld niet zou oppikken
Ik weet het beter, waarom niet allemaal op jou?quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:26 schreef Mores het volgende:
[..]
Ja precies, laten we nu lekker allemaal op elkaar gaan afgeven
Relax toch.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik weet het beter, waarom niet allemaal op jou?
Volgensquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:57 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
EllaN = Samantha Jones
[..]
Hoezo dat tongetje smiley, ben je van de taai?
And both are doablequote:Op dinsdag 12 april 2011 19:31 schreef EllaN het volgende:
[..]
Volgensben ik een mix tussen Charlotte en Samantha
. Die twee liggen mijlen ver uit elkaar
.
Nee, dat is saaiquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik weet het beter, waarom niet allemaal op jou?
Wie zijn dat? Samantha Fox ofzo?quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:31 schreef EllaN het volgende:
[..]
Volgensben ik een mix tussen Charlotte en Samantha
. Die twee liggen mijlen ver uit elkaar
.
Maar de KMAR word ook zwaar getroffen hoor, ze krijgen namelijk geen nieuwe patrouille boten in zeeland...quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:25 schreef Esses het volgende:
Gelukkig wel. Hoef ik tenminste geen empathie te ontwikkelen om over de landmachters te geven die door de bezuinigingen getroffen worden. Puh.
BOOTquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:39 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Maar de KMAR word ook zwaar getroffen hoor, ze krijgen namelijk geen nieuwe patrouille boten in zeeland...
Sjeezus waar maak jij je druk om man, als je ergens het fijne niet van weet kun je je er beter niet inmengenquote:Op dinsdag 12 april 2011 19:35 schreef Sine_Pari het volgende:
Dat geeft toch niet ER moest laatst ook alles later lezen.
Geen zorgen, maak me hellemaal niet druk. Valt me echter enkel op dat je wel kan uitdelen maar niet kan incasseren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:47 schreef Mores het volgende:
[..]
Sjeezus waar maak jij je druk om man, als je ergens het fijne niet van weet kun je je er beter niet inmengen
Was dat???quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:35 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee twee van de vier damens in SATC
Ik doe 99% van de tijd aan internet "window-shopping"quote:
Zomerjurkjesquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:10 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Wat ben je aan het kopen/op naar zoek?
Middag Sinequote:
Kort, klein en doorzichtig.quote:
Rogerquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:12 schreef Esses het volgende:
[..]
Kort, klein en doorzichtig.
Pics als je ze aan hebt. Wij keuren graag.
Niet?quote:
Easy accessquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Neem zo'n doorknop jurk of hoe dat ook heet. Kan men er makkelijk bij
tsssk! Ik ben een dame weetjenogquote:
ohquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:14 schreef EllaN het volgende:
[..]
Easy access.
[..]
tsssk! Ik ben een dame weetjenog?
Hahaquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:15 schreef Esses het volgende:
[..]
ohen dat date een
? Gaat wat fout.
@sine, sure
...quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:52 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Sorry SATC = Sex and the City, en of je wat mist kan jij enkel beoordelen.
Veelquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:17 schreef Maitje het volgende:
Ik ga zo hardlopen.. alleen zit nog proppievol.. En ik kom er niet onderuit dit keer..
Okay als je je damen op het bed of tegen de wand genageld hebt kan je makkelijk via de voorkant bij de juwelen zonder dat ze zich moet omdraaien/opstaan etc.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:15 schreef Esses het volgende:
[..]
ohen dat date een
? Gaat wat fout.
@sine, sure
Wat valt er dan ook positief over de KMAR te zeggen, zelfs met de bezuinigingen is het niet positief. Nee weer slecht, ze leveren namelijk niks in,quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:43 schreef Esses het volgende:
[..]
BOOT
Nee ons geld komt grotendeels van andere posten dan Defensie. Dus Defensie kan ook niet zo veel in ons snijden.
Go maitje !quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:17 schreef Maitje het volgende:
Ik ga zo hardlopen.. alleen zit nog proppievol.. En ik kom er niet onderuit dit keer..
Inplaats dan jij heb ik een vrouw, en anders dan een happy sock kijkt die wel eens tv.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:17 schreef Vronsky het volgende:
[..]
...
Je wist al wat dat wijvendrankje was, nu ook al een afkorting voor een of andere vrouwen serie.
Waar is het misgegaan?
[..]
Veelplezier!
![]()
Ik heb niet zoveel met juwelen. Ben geen dief en geen homo/metroman.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:18 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Okay als je je damen op het bed of tegen de wand genageld hebt kan je makkelijk via de voorkant bij de juwelen zonder dat ze zich moet omdraaien/opstaan etc.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:20 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Inplaats dan jij heb ik een vrouw, en anders dan een happy sock kijkt die wel eens tv.
Troll. Overigens, de KMar levert wel in, dat waar wij geld van DEFENSIE krijgen. Dat wij van 5 ministeries geld krijgen is wat anders.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:19 schreef John_Gotti2 het volgende:
[..]
Wat valt er dan ook positief over de KMAR te zeggen, zelfs met de bezuinigingen is het niet positief. Nee weer slecht, ze leveren namelijk niks in,
Verschimmelde drol.quote:Blauwe honden
Blijkbaar.quote:Pleuntjes komen er wel het slechtste vanaf, logisch ook.
verbaasd mij ook niet.quote:Maar de bezuinigingen blijven belachelijk, de schaal waarop en de zoveelste in korte tijd die defensie gewoonweg slopen, Wel hetzelfde verwachten, maar er geen geld en materialen voor over hebben.
Verbaasd mij niet als ze tegen de bonden binnenkort over de oefentoelage en andere toelages gaan beginnen.
Ik had het niet over die juwelen maar over de koplampen en je weet wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:20 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel met juwelen. Ben geen dief en geen homo/metroman.
Denk erder dat het andersom is dat ik jou wat vergeven moet.quote:
Wat moet een vrouw met auto onderdelen? Ken maar een vrouwelijke monteur... en daar is weinig vrouwelijks aan :Squote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik had het niet over die juwelen maar over de koplampen en je weet wel.
Koplampen als in borsten, tieten, mamals, etc. Tijd voor je alzheimer pilletje? Of stiekum toch een poep terugdrukker?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:23 schreef Esses het volgende:
[..]
Wat moet een vrouw met auto onderdelen? Ken maar een vrouwelijke monteur... en daar is weinig vrouwelijks aan :S
Aah tieten, zeg dat dan gewoon xDquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:25 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Koplampen als in borsten, tieten, mamals, etc. Tijd voor je alzheimer pilletje? Of stiekum toch een poep terugdrukker?
En de sla was niets?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:17 schreef Maitje het volgende:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:30 schreef Sine_Pari het volgende:
Kijk bij vrouwen altijd naar de ogen
[ afbeelding ]
(en nooit naar het poesje)
Overigens, Samantha Fox... iedereen had een poster aan de muur hangen in de jaren 80, begin 90.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:35 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Nee twee van de vier damens in SATC
En aan het plafon, en in de kast en...quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens, Samantha Fox... iedereen had een poster aan de muur hangen in de jaren 80, begin 90.![]()
[ afbeelding ]
Die mop heeft zijn oorsprong ook in het Midden-Oosten, hebben archelogen op de muren van de pyramids in Egypt ontcijfert.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Esses het volgende:
Een Nederlandse soldaat komt al rennend op een kruispunt en ziet daar een non staan.
Hij vraagt: Zuster, mag ik mij even verbergen onder uw rok, ik leg het later wel uit.
De non gaat enthousiast op het voorstel in.
Even later komen twee MPs aangehold en vragen aan de non :
Is hier een soldaat voorbij gelopen?
Zij zegt ja en stuurt de MPs de andere richting uit.
Nadat de MPs verdwenen zijn kruipt de soldaat onder de rok uit en zegt :
Bedankt zuster, ik wil namelijk niet naar Irak toe.
De non knikt begripvol.
Om verder de non nog een compliment te maken zegt hij:
Ik wil niet grof zijn zuster, maar jij hebt het mooiste
paar benen die ik ooit gezien heb.
De non antwoordt: Had je ook wat hoger gekeken, dan had jij de
mooiste ballen van de wereld gezien
Ik wil namelijk ook niet naar Irak.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En aan het plafon, en in de kast en...
Come sit on my face and wiggle and I guess your weight. I got a 12 inch tongue and I can breath trough my ears.
Neequote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Esses het volgende:
Een Nederlandse soldaat komt al rennend op een kruispunt en ziet daar een non staan.
Hij vraagt: Zuster, mag ik mij even verbergen onder uw rok, ik leg het later wel uit.
De non gaat enthousiast op het voorstel in.
Even later komen twee MPs aangehold en vragen aan de non :
Is hier een soldaat voorbij gelopen?
Zij zegt ja en stuurt de MPs de andere richting uit.
Nadat de MPs verdwenen zijn kruipt de soldaat onder de rok uit en zegt :
Bedankt zuster, ik wil namelijk niet naar Irak toe.
De non knikt begripvol.
Om verder de non nog een compliment te maken zegt hij:
Ik wil niet grof zijn zuster, maar jij hebt het mooiste
paar benen die ik ooit gezien heb.
De non antwoordt: Had je ook wat hoger gekeken, dan had jij de
mooiste ballen van de wereld gezien
Ik wil namelijk ook niet naar Irak.
Niet leuk?quote:
True xDquote:
Limburger Clan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:39 schreef Clan het volgende:
Avond mensen,
Vandaag de eerste asperges van het seizoen gegeten, en ze waren weer erg lekker.
Ik zit elk jaar te wachten op de Hollandse Nieuwe! Asperges kunnen mij gestolen worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:39 schreef Clan het volgende:
Avond mensen,
Vandaag de eerste asperges van het seizoen gegeten, en ze waren weer erg lekker.
Hou op het water loopt me in me bek als ik er alleen maar aan denk. Bedoel dan Hollandse Nieuwe, asperges kunnen van mij part ook gestolen worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit elk jaar te wachten op de Hollandse Nieuwe! Asperges kunnen mij gestolen worden.
QFT!!! Zeker heerlijk dat visjequote:Op dinsdag 12 april 2011 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit elk jaar te wachten op de Hollandse Nieuwe! Asperges kunnen mij gestolen worden.
Hollandse nieuwe is ook zalig, mijn vader was een Hagenees en die kreeg altijd van vrienden in de visserij vaatjes verse haring mee, die maakte hij dan zelf schoon, die smolten op je tong, zo zacht.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Hollandse nieuwe is ook zalig, mijn vader was een Hagenees en die kreeg altijd van vrienden in de visserij vaatjes verse haring mee, die maakte hij dan zelf schoon, die smolten op je tong, zo zacht.
Ah, Hollandse Nieuwe...quote:
Jazeker, ik ken alle soorten haring en ik lus ze ook allemaal, De pekelharing werd in de jaren 50 nog veel gegeten, die lagen dan onder een laag zout in het vat. Zo nu en dan eet ik ook wel eens braadharing en bokking.quote:
Ik eet ook niet veel paling meer, ik haalde ze eerst altijd bij een particulier, die rookte ze zelf in zijn schuur, dus dan waren ze vers gerookt, maar ik ben een paar keer misselijk geworden omdat ze iets te vet waren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk!![]()
Maar paling eten is gvd bijna verboden in Nederland... Als je een gerookte paling naar binnen werkt ben je een grotere crimineel dan de eerste de beste joint roker.
Huh? dat doen ze tegenover mijn werk ieder jaar nogquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk!![]()
Maar paling eten is gvd bijna verboden in Nederland... Als je een gerookte paling naar binnen werkt ben je een grotere crimineel dan de eerste de beste joint roker.
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik eet ook niet veel paling meer, ik haalde ze eerst altijd bij een particulier, die rookte ze zelf in zijn schuur, dus dan waren ze vers gerookt, maar ik ben een paar keer misselijk geworden omdat ze iets te vet waren.
Je bent op de hoogte van de palingstand? En hoe Nederland weer het braafste jongetje van de klas is? Dat ze ondertussen miljarden glasaaltjes wegvangen in zuidelijk europa wordt niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef m.k het volgende:
[..]
Huh? dat doen ze tegenover mijn werk ieder jaar nog
Nee dat weet ik allemaal niet, enigste dat ik weet is dat het in ieder geval dit jaar nog wel gebeurd isquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de palingstand? En hoe Nederland weer het braafste jongetje van de klas is? Dat ze ondertussen miljarden glasaaltjes wegvangen in zuidelijk europa wordt niet naar gekeken.
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen etenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet weer ouderwets gaan stropen (jaja, dat heb ik veel gedaan, Esses kom er maar in!)
Sportvissers mogen paling niet meer meenemen, beroepsvissers hebben een aantal maanden een verbod om op paling te vissen. Maar in zuid Europa vangen ze bij bosjes de glasaal... En wij lopen hier te kutten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:07 schreef m.k het volgende:
[..]
Nee dat weet ik allemaal niet, enigste dat ik weet is dat het in ieder geval dit jaar nog wel gebeurd is
Hmm als je zegt waar je stroopt....quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...
Ik moet weer ouderwets gaan stropen (jaja, dat heb ik veel gedaan, Esses kom er maar in!)
Volgend jaar weer naar Noorwegen! FF meejagen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen eten
Tja Nederland is gewoon een poten landquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sportvissers mogen paling niet meer meenemen, beroepsvissers hebben een aantal maanden een verbod om op paling te vissen. Maar in zuid Europa vangen ze bij bosjes de glasaal... En wij lopen hier te kutten.
In Enkhuizen heb je het Zuiderzee museum liggen, daar roken ze de haring en de paling ook vers, erg lekker.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...
We hebben er nog tweequote:Op dinsdag 12 april 2011 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar komt die boot van jullie niet... Oh, hij was wegbezuinigd.
Hert en everzwijn gestoofd is erg lekker, het is wel erg duur.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen eten
Die zijn vast druk elders... Ik kan me niet voorstellen dat ze op de Friesche Meren rondhangen.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Esses het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
is inderdaad echt lekker! Maar die heb ik al afgestreept. Nu alleen nog Eland, krokodil, hond en slangquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Hert en everzwijn gestoofd is erg lekker, het is wel erg duur.
Ik ben er weer.. zo ff mijn vet ass nog onder de douche zetten, maar andere vet ass staat er nog onder..quote:
Heb je zo'n dikke reet?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ik ben er weer.. zo ff mijn vet ass nog onder de douche zetten, maar andere vet ass staat er nog onder..
Nou, dat is hier wel anders..quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als vrouwen gaan ouwehoeren over hun dikke reet zijn ze over het algemeen ernstig ondervoed.
Wat zit er tegenwoordig allemaal in?quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:35 schreef AchJa het volgende:
Ik zit weer in een discussie elders...
Maar zijn hier ook van die grappenmakers die menen dat ze hun taak niet kunnen uitvoeren met de door de baas verstrekte PGU?
Nou meer dan waar wij ooit hebben over dromen. Waar jij en ik nog met pukkel, ransel, berenlul, koppel, koppelpassanten liepen hebben ze tegenwoordig OPS vesten, rugzak etc. En nog schijnt het niet goed genoeg te zijn. Ik krijg daar wat van. Verwende nesten zijn het...quote:
Had ik trouwens al eens gezegd dat ik jou avatar best wel briljant vind? "Mom?"... Ik had het nog niet eens gezien.quote:
Nee.. had je niet gezegdquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Had ik trouwens al eens gezegd dat ik jou avatar best wel briljant vind? "Mom?"... Ik had het nog niet eens gezien.
OPS vest standaard?, die kregen wij alleen bij uitzending, die Kevlars waren dat. Verstrekken ze tegenwoordig nog de ceremoniele pet? want die droeg voorheen niemand, altijd de baret, de pet heb ik nog ergens liggen, die hoefde ik niet in te leveren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou meer dan waar wij ooit hebben over dromen. Waar jij en ik nog met pukkel, ransel, berenlul, koppel, koppelpassanten liepen hebben ze tegenwoordig OPS vesten, rugzak etc. En nog schijnt het niet goed genoeg te zijn. Ik krijg daar wat van. Verwende nesten zijn het...
Dat is Sergeant major "Shut up" Williams uit de serie' O moeder wat is het heet'quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee.. had je niet gezegd.
Hijs wel leuk idd.
Wie is jou ava dan eigenlijk?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:01 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee.. had je niet gezegd.
Hijs wel leuk idd.
Wie is jou ava dan eigenlijk?
quote:
Ja, dit is de eerste van de 3.quote:
Jawel, alleen laatste stukje ontzettend pijn in de zij..quote:
Er zijn inderdaad prettiger momenten. Maar gelukkig duurt het maar even.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:29 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jawel, alleen laatste stukje ontzettend pijn in de zij... Zo skrikkelijk kan dat zijn..
Aah ja!quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad prettiger momenten. Maar gelukkig duurt het maar even.
Zoals a.s. zaterdag....quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad prettiger momenten. Maar gelukkig duurt het maar even.
Wat doe jij eigenlijk zaterdag avond?quote:
Smartlappenquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk zaterdag avond?
Zelf zingen?quote:
Nee... Is voor ouwe mensen.. maar wel leuk om te kijken en 1e feest van het jaar in de stadquote:
Naa, vond die schreeuwlelijk wel leukquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden het er gister al over... Ik word oud...
Hoor je dat AchJa. Er is een feestje in Kei stad voor ons.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee... Is voor ouwe mensen.. maar wel leuk om te kijken en 1e feest van het jaar in de stad
Hij is de moeder van alle wannabe drillsergeants!quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
Naa, vond die schreeuwlelijk wel leuk.
Ja, en mijn ouders want die gaan ook...quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor mij en Cobra dus... En bedankt voor de stille hint!
Wat voor stad hebben we het over? Ik ben niet zo thuis in evenementen beneden de Tjonger...quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:37 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoor je dat AchJa. Er is een feestje in Kei stad voor ons.
Ga je dan ook naar Jazz bij Duurstede op 4 juni?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, en mijn ouders want die gaan ook....
Nee serieus, je ziet echt geen jonge mensen op dat moment in de stad. Wel wat los lopende zoals ik die het wel gezellig vinden maar daarbij houd het op.
Jazz weekend is de stad is nog leuker. Dat is in Mei dacht ik.
Amersfoortquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor stad hebben we het over? Ik ben niet zo thuis in evenementen beneden de Tjonger...
Nee dat nietquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ga je dan ook naar Jazz bij Duurstede op 4 juni?
quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:40 schreef Maitje het volgende:
Dit is een stukje van dat optreden. Hans Dulfer met een vette negerT. Het is niet geheel Jazz, maar hun spelen het eind stuk, dik 2 uur dacht ik. Elk jaar weer.. Iedereen gaat helemaal loesoe dan. Zelfs mijn vader.
Waarom niejquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar wil ik ff niet komen... en je zult wel snappen waarom.
Aanstaand weekend is Jazz Festival in Gorinchem...quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:38 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja, en mijn ouders want die gaan ook....
Nee serieus, je ziet echt geen jonge mensen op dat moment in de stad. Wel wat los lopende zoals ik die het wel gezellig vinden maar daarbij houd het op.
Jazz weekend is de stad is nog leuker. Dat is in Mei dacht ik.
Jammer. Leuk festival. 5 podiums met Jazz en Blues muziek.quote:
Jij gaat daar wel heen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jammer. Leuk festival. 5 podiums met Jazz en Blues muziek.
Jupp... das waar. Maar het sluit niet toch?quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat A'foort de hoofdstad van de cavalerie is. En laat de cav nou net wegbezuinigd zijn...
bye bye cavquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat A'foort de hoofdstad van de cavalerie is. En laat de cav nou net wegbezuinigd zijn...
Dat weet nog niemand, 1 juli horen we daar meer over.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:45 schreef Maitje het volgende:
[..]
Jupp... das waar. Maar het sluit niet toch?
Oke.. zou niet best zijn als het dicht gaatquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat weet nog niemand, 1 juli horen we daar meer over.
quote:
Kutzooi, kutleger, kut alles... Ik voel met je mee Puma, ik heb eea zelf meegemaakt en nu zit ik nog steeds met "numeros fixus".... Flikkerstraal toch op met je ellende Hillen, ik hoop dat we op 1 juli bezet gaan worden!quote:
Het is idd lekkere muziekquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]Elk jaar. Lekker een middag en avond live muziek luisteren.
Je kunt op je vingers natellen dat het gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:46 schreef Maitje het volgende:
[..]
Oke.. zou niet best zijn als het dicht gaat
Dan is mijn vader ook de lulquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt op je vingers natellen dat het gaat gebeuren.
2 op de 3 moeten eruit...quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
211 Sportinstructeurs zijn bedankt voor de bewezen diensten...
quote:
Mooi, daar gaan mn toekomstplannenquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
211 Sportinstructeurs zijn bedankt voor de bewezen diensten...
Te klein? Dat riep men over de oude pukkel (niet dat rugzakje, maar de echte canvas/plastic pukkel) ook al. Maar daar past toch wel je halve PGU in.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:54 schreef Thaboel het volgende:
@achja. Dat smp pakket is goed en voldoet gewoon! Als het kut is koop je het lekker zelf maar.
Heb het bokketuig en de pukkel ook gebruikt(met V&V dus niet voor het echie) voldoet ook wel. Alleen nu met allezooi die mee 'moet' is het allemaal te klein
Er wordt niets zelf gekocht, je hebt het maar te doen met de zaken die baas verstrekt. Ja, t/m de onderbroek.quote:Op dinsdag 12 april 2011 22:54 schreef Thaboel het volgende:
@achja. Dat smp pakket is goed en voldoet gewoon! Als het kut is koop je het lekker zelf maar.
Het lijkt me sterk dat jij nog in het "oude groen" hebt rondgelopen. Cobra en ik hebben het nog over de pukkel, ransel en berelul...quote:Heb het bokketuig en de pukkel ook gebruikt(met V&V dus niet voor het echie) voldoet ook wel. Alleen nu met allezooi die mee 'moet' is het allemaal te klein
Daar hoop ik ook snel meer over te horen. Het plan voor mij was 2/4jaar inf te doen dan zo'n sportspier worden. Naja het is niet zo gelopen.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:02 schreef AchJa het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij nog in het "oude groen" hebt rondgelopen. Cobra en ik hebben het nog over de pukkel, ransel en berelul...
Je kunt niet zomaar sportspier worden bij def. Daarvoor moet je eerst het cios doenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:05 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Daar hoop ik ook snel meer over te horen. Het plan voor mij was 2/4jaar inf te doen dan zo'n sportspier worden. Naja het is niet zo gelopen.
Daarom wilde ik CIOS doen om na de opleiding sportspier te worden. Het zal over 4jaar wel totaal anders zijn maar het is toch flink zuur!
Tegenwoordig merken ze het ouwe rugzakje aan als ransel...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wel opvallend hoe vaak een pukkel of ransel nog te zien is in het straatbeeld. Die worden nog best vaak als tas gebruikt.
Dat snap ik ook nog welquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:08 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar sportspier worden bij def. Daarvoor moet je eerst het cios doen. Dus...
Aaah jah! Je komt er welquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat snap ik ook nog welDaarom doe ik nu het cios zonder het groene plaatje eromheen
Bokketuig zijn die riemen, pukkel dragen we hier links, en achterop de spade, die kon je inklappen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:09 schreef Thaboel het volgende:
Plaatje van de pukkel die jullie bedoelen?
Vond de def onderbroek wel lekker zitten dus maakte me ook echt geen moer uit hoor
Die heb ik nog ergens liggen, was enorm stevig ding, niet kapot te krijgen, trouwens tijdens mijn dienst droeg ik nooit de pukkel maar de veldradio op de rug, ik weet niet of jullie die oude met die riemen nog kennen, als je 's nachts in het veld lag en je moest dat ding op de rug krijgen dan was je een half uur verder, rotriemen waren dat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:15 schreef Cobra4 het volgende:
Ransel:
[ afbeelding ]
En de pukkel was een kleinere uitvoering die men op de rug droeg.
Geen slecht idee. Eens kijken of ze daarna nog zeiken over het moderne spul.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig merken ze het ouwe rugzakje aan als ransel...![]()
Ik hoop op de tijd dat ze de nieuwe maten uitrusten met onze rommel, het zal ze leren!
Jij hebt het vast over deze;quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef Thaboel het volgende:
@plaatjes: de tering dan praten we over hele andere dingenzal zo ff achter de pc duiken en laten zien waar ik het over heb
Ach, zo dachten de ouwe adjudanten ook toen wij binnenkwamen... We worden oud Cobra.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen slecht idee. Eens kijken of ze daarna nog zeiken over het moderne spul.
Correct en tevens juist.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, zo dachten de ouwe adjudanten ook toen wij binnenkwamen... We worden oud Cobra.
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemtquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij hebt het vast over deze;
[ afbeelding ]
Mijn god...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemt
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemt
En die andere ook ja
Dan zou ik graag de juiste benamingen heb zodat ik deze grove blunder nooit meer maakquote:
Wat denk je van rugzak?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dan zou ik graag de juiste benamingen heb zodat ik deze grove blunder nooit meer maak
Niet eens een leuke bijnaam? Zoals ronny tober tasje?quote:
Ach, wij kregen deze mee:quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:23 schreef Clan het volgende:
Deze droeg ik ipv de pukkel op de rug;
[ afbeelding ]
Nee, niet echt rotota bestaat wel, maar voor die lamme rugzak is nooit een naam gekomen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:25 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet eens een leuke bijnaam? Zoals ronny tober tasje?
Die zal een stuk handiger zijn geweest om mee te dragen, niet dat die van ons zwaar was, maar wat ik zeg die riemen, in het donker was je enorm lang bezig om dat ding goed op je rug te krijgen, en dan zat die eindelijk en dan was de batterij leeg, hadden we de radio weer aan laten staan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, wij kregen deze mee:
[ afbeelding ]
Maja de rotota is ook nog steeds in gebruik bij de AMO. En zag er op de kazerne ook nog mensen mee lopen die paraat zatenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, niet echt rotota bestaat wel, maar voor die lamme rugzak is nooit een naam gekomen.
Wij hadden een radiobediende in de bewapening op de KMS... Ook tijdens de gevechtscursus bij het KCT... Drie keer raden...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:29 schreef Clan het volgende:
[..]
Die zal een stuk handiger zijn geweest om mee te dragen, niet dat die van ons zwaar was, maar wat ik zeg die riemen, in het donker was je enorm lang bezig om dat ding goed op je rug te krijgen, en dan zat die eindelijk en dan was de batterij leeg, hadden we de radio weer aan laten staan.
Papa was de sjaak?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij hadden een radiobediende in de bewapening op de KMS... Ook tijdens de gevechtscursus bij het KCT... Drie keer raden...
Laat ik maar 1 keer raden, ook de batterij leeg?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij hadden een radiobediende in de bewapening op de KMS... Ook tijdens de gevechtscursus bij het KCT... Drie keer raden...
Arme jij.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook de lege batterijen moesten mee.. die konden opgeladen worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:35 schreef Clan het volgende:
[..]
Laat ik maar 1 keer raden, ook de batterij leeg?
truste!quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
Ik word al moe als ik eraan denk, dus truste!
Truste.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
Wij hadden ( Centralisten lijnwerkers ) maar 1 batterij bij, maar die waren in die tijd best groot. Ik weet niet hoe groot ze tegenwoordig zijn, Helaas heb ik daar geen foto's van, die apparaten lagen altijd achter in het bakkie ( samen met de radar ) wat de DAF voort trok.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook de lege batterijen moesten mee.. die konden opgeladen worden.
Yep.quote:
Welterustenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
Trustequote:Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef AchJa het volgende:
Als ik nu koffie ga drinken kom ik straks niet in slaapquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga even een bakkie pleur halen. Jullie ook een bakkie?
Lekker. 1schepje suiker graagquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:50 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga even een bakkie pleur halen. Jullie ook een bakkie?
Aubquote:
Slaap lekker lieve Maitje.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:55 schreef Maitje het volgende:
Nope.. ik kruip onder de wol!
Cobra werkse.. de rest truste!!
Welterusten Maitjequote:Op dinsdag 12 april 2011 23:55 schreef Maitje het volgende:
Nope.. ik kruip onder de wol!
Cobra werkse.. de rest truste!!
Radar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:44 schreef Clan het volgende:
[..]
Wij hadden ( Centralisten lijnwerkers ) maar 1 batterij bij, maar die waren in die tijd best groot. Ik weet niet hoe groot ze tegenwoordig zijn, Helaas heb ik daar geen foto's van, die apparaten lagen altijd achter in het bakkie ( samen met de radar ) wat de DAF voort trok.
Wij hadden ook een radarsysteem bij de Staf, staf en verzorgingsbatterij, dat werd ook door ons aangelegd, de hele communicatie en radarsystemen werden door ons aangelegd, dat was maar een kleine radar hoor.quote:
Ah, ok.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Wij hadden ook een radarsysteem bij de Staf, staf en verzorgingsbatterij, dat werd ook door ons aangelegd, de hele communicatie en radarsystemen werden door ons aangelegd, dat was maar een kleine radar hoor.
quote:
Ja, maar die heb ik zelf nooit gezien. Ik weet niet eens of die nog wel gebruikt werd.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Jullie hadden toch ook een radarsysteem bij de Rijdende artillerie?
Ik weet het alleen van de jaren 60 en 70. Toen ik aan de artillerieschool Radio en lijndienst studeerde kregen we ook te maken met pulsradar, dat ving je namelijk ook op via de antenne.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, maar die heb ik zelf nooit gezien. Ik weet niet eens of die nog wel gebruikt werd.
Klopt voor geen meter.quote:
Voor de sfeer joh! Is er eigenlijk een mevr c4? Of is er gewoon niet samen te leven met deze Granietharde sgtmj?quote:Op woensdag 13 april 2011 00:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Klopt voor geen meter.
Je denkt toch niet dat ik sta!?
Het is niet met hem uit te houden, ze is ook altijd blij als t weekend over is.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:20 schreef Thaboel het volgende:
w
[..]
Voor de sfeer joh! Is er eigenlijk een mevr c4? Of is er gewoon niet samen te leven met deze Granietharde sgtmj?
quote:
Geen mevr C4. Ze heet gewoon Maitje.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:20 schreef Thaboel het volgende:
w
[..]
Voor de sfeer joh! Is er eigenlijk een mevr c4?
Correct.quote:Of is er gewoon niet samen te leven met deze Granietharde sgtmj?
Was mijn conclusie ook goed? :pquote:Op woensdag 13 april 2011 00:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen mevr C4. Ze heet gewoon Maitje.
[..]
Correct.
Tuurlijk.quote:
Truste Clan.quote:Op woensdag 13 april 2011 00:29 schreef Clan het volgende:
Ik ga eens naar bed, morgen weer hard werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |