Daar hoop ik ook snel meer over te horen. Het plan voor mij was 2/4jaar inf te doen dan zo'n sportspier worden. Naja het is niet zo gelopen.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:02 schreef AchJa het volgende:
Het lijkt me sterk dat jij nog in het "oude groen" hebt rondgelopen. Cobra en ik hebben het nog over de pukkel, ransel en berelul...
Je kunt niet zomaar sportspier worden bij def. Daarvoor moet je eerst het cios doenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:05 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Daar hoop ik ook snel meer over te horen. Het plan voor mij was 2/4jaar inf te doen dan zo'n sportspier worden. Naja het is niet zo gelopen.
Daarom wilde ik CIOS doen om na de opleiding sportspier te worden. Het zal over 4jaar wel totaal anders zijn maar het is toch flink zuur!
Tegenwoordig merken ze het ouwe rugzakje aan als ransel...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wel opvallend hoe vaak een pukkel of ransel nog te zien is in het straatbeeld. Die worden nog best vaak als tas gebruikt.
Dat snap ik ook nog welquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:08 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je kunt niet zomaar sportspier worden bij def. Daarvoor moet je eerst het cios doen. Dus...
Aaah jah! Je komt er welquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:11 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dat snap ik ook nog welDaarom doe ik nu het cios zonder het groene plaatje eromheen
Bokketuig zijn die riemen, pukkel dragen we hier links, en achterop de spade, die kon je inklappen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:09 schreef Thaboel het volgende:
Plaatje van de pukkel die jullie bedoelen?
Vond de def onderbroek wel lekker zitten dus maakte me ook echt geen moer uit hoor
Die heb ik nog ergens liggen, was enorm stevig ding, niet kapot te krijgen, trouwens tijdens mijn dienst droeg ik nooit de pukkel maar de veldradio op de rug, ik weet niet of jullie die oude met die riemen nog kennen, als je 's nachts in het veld lag en je moest dat ding op de rug krijgen dan was je een half uur verder, rotriemen waren dat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:15 schreef Cobra4 het volgende:
Ransel:
[ afbeelding ]
En de pukkel was een kleinere uitvoering die men op de rug droeg.
Geen slecht idee. Eens kijken of ze daarna nog zeiken over het moderne spul.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig merken ze het ouwe rugzakje aan als ransel...![]()
Ik hoop op de tijd dat ze de nieuwe maten uitrusten met onze rommel, het zal ze leren!
Jij hebt het vast over deze;quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef Thaboel het volgende:
@plaatjes: de tering dan praten we over hele andere dingenzal zo ff achter de pc duiken en laten zien waar ik het over heb
Ach, zo dachten de ouwe adjudanten ook toen wij binnenkwamen... We worden oud Cobra.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen slecht idee. Eens kijken of ze daarna nog zeiken over het moderne spul.
Correct en tevens juist.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, zo dachten de ouwe adjudanten ook toen wij binnenkwamen... We worden oud Cobra.
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemtquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij hebt het vast over deze;
[ afbeelding ]
Mijn god...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemt
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Juist! Werd door onze instructeurs de pukkel genoemt
En die andere ook ja
Dan zou ik graag de juiste benamingen heb zodat ik deze grove blunder nooit meer maakquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |