Heerlijk!quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Hollandse nieuwe is ook zalig, mijn vader was een Hagenees en die kreeg altijd van vrienden in de visserij vaatjes verse haring mee, die maakte hij dan zelf schoon, die smolten op je tong, zo zacht.
Ah, Hollandse Nieuwe...quote:
Jazeker, ik ken alle soorten haring en ik lus ze ook allemaal, De pekelharing werd in de jaren 50 nog veel gegeten, die lagen dan onder een laag zout in het vat. Zo nu en dan eet ik ook wel eens braadharing en bokking.quote:
Ik eet ook niet veel paling meer, ik haalde ze eerst altijd bij een particulier, die rookte ze zelf in zijn schuur, dus dan waren ze vers gerookt, maar ik ben een paar keer misselijk geworden omdat ze iets te vet waren.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk!![]()
Maar paling eten is gvd bijna verboden in Nederland... Als je een gerookte paling naar binnen werkt ben je een grotere crimineel dan de eerste de beste joint roker.
Huh? dat doen ze tegenover mijn werk ieder jaar nogquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk!![]()
Maar paling eten is gvd bijna verboden in Nederland... Als je een gerookte paling naar binnen werkt ben je een grotere crimineel dan de eerste de beste joint roker.
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik eet ook niet veel paling meer, ik haalde ze eerst altijd bij een particulier, die rookte ze zelf in zijn schuur, dus dan waren ze vers gerookt, maar ik ben een paar keer misselijk geworden omdat ze iets te vet waren.
Je bent op de hoogte van de palingstand? En hoe Nederland weer het braafste jongetje van de klas is? Dat ze ondertussen miljarden glasaaltjes wegvangen in zuidelijk europa wordt niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef m.k het volgende:
[..]
Huh? dat doen ze tegenover mijn werk ieder jaar nog
Nee dat weet ik allemaal niet, enigste dat ik weet is dat het in ieder geval dit jaar nog wel gebeurd isquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de palingstand? En hoe Nederland weer het braafste jongetje van de klas is? Dat ze ondertussen miljarden glasaaltjes wegvangen in zuidelijk europa wordt niet naar gekeken.
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen etenquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moet weer ouderwets gaan stropen (jaja, dat heb ik veel gedaan, Esses kom er maar in!)
Sportvissers mogen paling niet meer meenemen, beroepsvissers hebben een aantal maanden een verbod om op paling te vissen. Maar in zuid Europa vangen ze bij bosjes de glasaal... En wij lopen hier te kutten.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:07 schreef m.k het volgende:
[..]
Nee dat weet ik allemaal niet, enigste dat ik weet is dat het in ieder geval dit jaar nog wel gebeurd is
Hmm als je zegt waar je stroopt....quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...
Ik moet weer ouderwets gaan stropen (jaja, dat heb ik veel gedaan, Esses kom er maar in!)
Volgend jaar weer naar Noorwegen! FF meejagen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen eten
Tja Nederland is gewoon een poten landquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sportvissers mogen paling niet meer meenemen, beroepsvissers hebben een aantal maanden een verbod om op paling te vissen. Maar in zuid Europa vangen ze bij bosjes de glasaal... En wij lopen hier te kutten.
In Enkhuizen heb je het Zuiderzee museum liggen, daar roken ze de haring en de paling ook vers, erg lekker.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het niet zo stervens duur was zou ik het dagelijks eten. Maar we hebben tegenwoordig een vangverbod, een meeneemverbod etc...
We hebben er nog tweequote:Op dinsdag 12 april 2011 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar komt die boot van jullie niet... Oh, hij was wegbezuinigd.
Hert en everzwijn gestoofd is erg lekker, het is wel erg duur.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ook gelijk wat Eland? Dat zou ik echt eens willen eten
Die zijn vast druk elders... Ik kan me niet voorstellen dat ze op de Friesche Meren rondhangen.quote:
quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:34 schreef Esses het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
is inderdaad echt lekker! Maar die heb ik al afgestreept. Nu alleen nog Eland, krokodil, hond en slangquote:Op dinsdag 12 april 2011 21:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Hert en everzwijn gestoofd is erg lekker, het is wel erg duur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |