Allemaal leuke grafiekjes, dat klinkt fijn. Ik ga downloaden!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik gebruik overigens de applicatie van het WHO. Heb ik in een keer allemaal leuke grafiekjesEn vind ik makkelijker in gebruik dan het via de site van borstvoeding.com te doen.
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:57 schreef WupWup het volgende:
Wat een leuk programma! Lijkt alsof dit door CB's gebruikt wordt (maar dan in de USA, gezien de NCHS-curves).
Ah OKquote:Op dinsdag 12 april 2011 13:25 schreef WupWup het volgende:
Bij opties kun je kiezen voor de WHO- of NCHS-standaarden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens WHO-curve:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens is de laatste meting mijn schatting voor over een maand. Die telt dus nog niet mee![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan overigens niet vinden of die TNO-curves gebaseerd zijn op borstgevoerde baby's, kunstgevoede baby's of beide door elkaar.
[ Bericht 37% gewijzigd door CrazyPrincess op 12-04-2011 15:02:37 ]
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 12 april 2011 22:08 schreef mrien het volgende:
Gisteren bij de LK de Breastflow fles opgehaald en vandaag 2x geprobeerd. Beide keren zo'n 100 cc gedronken, als hij dat donderdag op de creche ook doet vind ik het primaAls hij daar dan tevreden mee is natuurlijk
Morgen weer oefenen ..
Na de fles heeft hij overigens nog wel bij mij gedronken (even daarna), dus helemaal tevreden was hij nog niet, maar we gaan de goede kant weer op gelukkig
Maakt het uit in dit geval van de laatste tijd?quote:Op donderdag 14 april 2011 11:49 schreef DaviniaHR het volgende:
Is voeden op verzoek bij een kind van 15mnd verwennen?
(Dus ook 's nachts, de laatste tijd wat meer, maar ze is niet lekker en ik weet niet wat er is)
Ik prop niks meer naar binnen. Dan eet hij maar nietquote:Op donderdag 14 april 2011 13:36 schreef Morretje het volgende:
Nou, dat ziet er keurig uit toch?Moet je nog echt eten bij hem naar binnen proppen nu?
Davinia, verwennen is misschien niet het goede woord, gewennen op termijn wel? Ik merk dat hier, hoewel de mijne wel wat jonger is dan jouw dame, dat als ze een paar nachten niet lekker is en ik haar voed, ze daarna ook wakker blijft worden terwijl ze dan wel prima zelf weer in kan slapen.
Verwennen van kinderen heeft een beetje een negatieve klank gekregen, terwijl als je zegt: ik heb een verwenweekendje oid, het positief en fijn moet zijn.
Ben jij alweer 8,5 week zwanger?quote:Op donderdag 14 april 2011 15:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, zeker in de ochtend: standaard nog een uurtje in bed. Kan zij lekker drinken en kan ik nog wat 'slapen'.
Mazzelaar! Ik hoop dat het zo blijft voor jequote:Op donderdag 14 april 2011 15:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik merk er zelf niets van, behalve dan dat het drinken een tikje gevoeliger is. Ik heb er op dit moment gelukkig geen last van, ik hoop dat het zo blijft. Of Annicka er wat van merkt weet ik niet. Ze drinkt nog steeds veelvuldig, dat is niet veranderd. Ze knikt nog steeds als ik tijdens het drinken vraag of ze het lekker vindt en er komen nog steeds druppels uit als ik handmatig kolf, soms zelfs een straaltje. Hopelijk blijft dit natuurlijk zo en vindt ze de colostrum straks ook wel best. Ze is namelijk nogal een kieskeurige eter, dus dat zou een probleem kunnen zijn...
Nee man! Das hendig joh. Hoef je ej niet om te draaien 's nachts maar kun je gewoon hoppa de hele boel over je schouder heen slingerenquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:50 schreef Patrickovik het volgende:
[ afbeelding ]
Vrouwen die borstvoeding geven.
Eindelijk een gratis borstvergroting, is het weer niet goed?quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:50 schreef Patrickovik het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn man vindt het geweldig!quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:50 schreef Patrickovik het volgende:
[ afbeelding ]
Wil je eerst toestemming vragen voordat je foto's van me plaatstquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:50 schreef Patrickovik het volgende:
[ afbeelding ]
Mag jouw dreumes bij jou in de keuken tijdens het koken? Wat gevaarlijk!quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:04 schreef Twinkly het volgende:
Die van mij komen inmiddels tot aan mijn knie. Handig joh, om je dreumes koest te houden tijdens het koken
Tuurlijk, hoe moeten ze anders voor je koken?quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:18 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mag jouw dreumes bij jou in de keuken tijdens het koken? Wat gevaarlijk!
Ik heb gevoed tot 10 weken zw.schap en daarna weer na de bevalling (no shitquote:Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Morretje het volgende:
Vraagje voor de 2e keer zwangere mama's en borstvoedinggevenden, groeit je gevel elke zwangerschap weer?
Ik wil graag eens wat mooie bh's, en heb mooie gezien van Mamae, maar die zijn knijterduur. Dus voordat ik er eentje koop, wil ik wel zeker weten dat ik ze nog een flinke poos pas natuurlijk.
wisselen doe ik ook, maar toen ik zeg maar de eerste keer bij naar het toilet gaan na het zetten van 't spiraaltje, keek, vond ik het redelijk veel voor "een beetje bloedverlies" zoals die verpleger het had verteld. Enfin, ik merk 't morgen wel als m'n bed bevlekt isquote:Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het "spotting" zolang je het verlies aankunt met een inlegkruisje, als een inlegkruisje niet voldoet en je maandverband nodig hebt is het geen spotting meer.
(uiteraard wel wisselen zoals je anders ook zou doen met een tampon/maandverband)
Hm, echte plannen zijn er nog niet echt eigenlijk.. Ik wil nog rustig een poosje doorvoeden, en eigenlijk dat madammeke ook ff lekker doorslaapt (anders komt er sowieso geen 2equote:Op vrijdag 15 april 2011 22:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb gevoed tot 10 weken zw.schap en daarna weer na de bevalling (no shit) Mn borsten zijn eigenlijk nauwelijks gegroeid en alle bh's die ik ten tijde van Amélie droeg pas ik nu ook nog.
Maar wellicht dat het anders is als je al een tijdje gestopt bent met voeden en daarna opnieuw zwanger raakt? Ik weet niet wat je plannen zijn, of je toestand is
Zie mijn vorige post.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Morretje het volgende:
Vraagje voor de 2e keer zwangere mama's en borstvoedinggevenden, groeit je gevel elke zwangerschap weer?
Ik wil graag eens wat mooie bh's, en heb mooie gezien van Mamae, maar die zijn knijterduur. Dus voordat ik er eentje koop, wil ik wel zeker weten dat ik ze nog een flinke poos pas natuurlijk.
Bij mij was er wel verschil met de eerste en tweede zwangerschap. Maar na de eerste zwangerschap was ik ook niet terug naar mijn cup van voor de zwangerschap.quote:Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Morretje het volgende:
Je bent een uurtje bezig, maar steeds kort aan de kolf en dan pauze, boost voor de productie.quote:Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef Saffier het volgende:
Een uur lang kolven Tico? Bedoel je dat letterlijk? Of begrijp ik je verkeerd? Neem aan van wel...
Claudia dan ga je niet echt blij worden van mijn antwoord... Toen ik ziek was en Ylana besloot te moeten regelen (wat overigens logisch was) was het regelen pas over toen ik 2 dagen beter wasToen was het regelen dus langer dan gemiddeld. (meestal 3 tot max 4 dagen dus hier). En vrij nemen... waarom niet ziek melden nu?
Ziek is ziek en behalve je eigenlijf heb je nóg een lijfje om op te passen!
Oowh wat schattigquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:13 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie wat verbeterpunten aan voedingshouding
Zeg 5 min kolven, 10 min pauze?quote:Op zondag 17 april 2011 20:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je bent een uurtje bezig, maar steeds kort aan de kolf en dan pauze, boost voor de productie.
Zoiets ja.quote:
je lever doet er ~ een uur over per eenheid alcohol om het af te breken.quote:Op maandag 18 april 2011 05:35 schreef Vanyel het volgende:
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.htmlquote:Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Als dat zo is, zou het idd geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef Vanyel het volgende:
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
quote:De alcoholspiegel in de moedermelk volgt die in het bloed van de moeder. Wanneer het lichaam van de moeder de geconsumeerde alcohol heeft afgebroken, is er ook geen alcohol meer in de moedermelk aanwezig; het wordt niet in de borst opgeslagen.
Wanneer rekening wordt gehouden met de eerder aangegeven wachttijd per consumptie, kan de moeder haar kind weer aanleggen en hoeft ze dus niet te kolven en haar melk weg te gooien om alcoholhoudende melk kwijt te raken.
LK zei tegen mij: niet weggeven! Je kunt het altijd later nog eens gebruiken voor je eigen kindje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 03:27 schreef J-net het volgende:
Wij hebben hier best een voorraad gekolfd ondertussen en het is de bedoeling te blijven kolven, ook als ik straks weer ga werken natuurlijk.
Voorlopig gaat het erg goed en best veel voorraad al, dus k had gehoord over de moedermelkbank, maar deze is nog niet openhoop dat hij snel wel open gaat. Het is zonde om de melk anders verloren te latrn gaan. Op dit moment loopt productie gord en vraag is ook goed, dus we hoeven amper bij te voeden.
Tot nu toe dus![]()
Eerst was t wel lastig en kolfde ik amper 20, nu komt er zo 80cc uit zetten in nog geen 10 minuten. ( baby is 10 dagen jong)
wij hebben een diepvries ja... 6 maanden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Orea het volgende:
Ja, ik heb gewoon amper plek meer in de vriezerwe overwegen zelfs om een vrieskist te kopen, dan is het ook wat langer houdbaar dan 3/4 maanden...
altijd handig!
Minimaal een half jaar op zeker, daarna altijd even checken. Ligt aan hygiene en kan ook nog per persoon verschillen. Tot maximaal een jaar overigensquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:31 schreef Orea het volgende:
Zo'n grote vrieskist (-20) kon toch een jaar? Mijne is -15..
quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het regelen lijkt hier trouwens ineens voorbij! Vannacht heeft ze ruim 6 uur tussen de voedingen gelaten en vanochtend had ik wat stuwing.
Fijn dat het lukt met de Breastflow! Ik merk bij Lena hetzelfde. Die drinkt vaak haar eerste flesvoeding van de dag vrij slecht, hooguit 80cc of zo. Maar bij de tweede voeding heeft ze dan echt honger en gaat er een grotere fles in (gister 130cc).quote:Op maandag 18 april 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Met de breastflow fles drinkt hij trouwens best goed. Op de creche donderdag middag 75 cc en 2 uur later had hij echt wel honger toen ik hem kwam halen. In de fles zat 150, maar hij moet natuurlijk ook even doorkrijgen dat hij meer uit de fles moet drinken als ik er niet ben.
Moet nog even uitvogelen hoeveel ik nu in de fles moet doen, desnoods geven ze het maar in 2x of om de 2 uur ofzo.
Dat is natuurlijk geen 1+1. Emma heeft ook altijd vaak kleine beetjes gedronken, maar qua vast voedsel eet ze vrijwel alles en altijd precies genoeg om d'r buik te vullenquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
Toen Ivan 3 maanden oud was ging hij al vrij snel over op 200cc per voeding.Hij dronk toen 5 keer per dag. Bij Lena is dit ondenkbaar. Die drinkt veel minder per keer (en ook in totaal) en ze drinkt veel vaker. Grappig hoe verschillend ze zijn. Ik heb ook een voorgevoel dat ze niet zo'n grote/makkelijke eter als Ivan gaat worden.
Fijn hoor, dat het zo makkelijk lijkt te gaan! Jullie zijn onze rolmodellen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:48 schreef Orea het volgende:
Maar ze eet inmiddels ook al flink bij en gelukkig heeft ze haar tuitbeker door en vind ze water erg lekkerdus qua vocht krijgt ze genoeg!
quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Dat heb ik met drank... Als ze straks een wijntje drinken, he zo smaakte mama's melk ook. (Grapje uiteraard)
Ik kolf 1x, ik trek het prima.quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef Orea het volgende:
Nou op zich zijn wij ook wel makkelijk inderdaad, alleen met scherpe dingen, ui en zout letten we op..(alhoewel ze laatst wel prei mee heeft gegeten en daar geen reactie op had, dus wat ui zou ook moeten kunnen)
Nog even een vraagje, ik denk dat ik binnenkort misschien over wil naar 1 keer kolven. Op zich kan ik in elk geval tot 10 maanden hier kolven, dan heb ik vakantie. Daarna wil ik sowieso nog maar max. 1 keer kolven.
Zou mijn productie 1 keer kolven nu al trekken? Of is dat een kwestie van uitproberen?
De laatste keer waren het 4 vriezerflessen (ze was heeeel lang weggeweest en ik wilde niet dat ze te weinig hadquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, geef je die ongebruikte fles dan 's avonds nog? Als je hele verse melk meegeeft en je die goed gekoeld houdt dan kun je de melk altijd nog invriezen misschien? Wat ook het proberen waard is is om te kijken of ze gekoelde melk wil drinken. Dat wil ik bij Lena ook proberen als ze wat makkelijker uit een fles drinkt.
Wat wupwup zegt, een jaar wordt aangeraden.. alleen zoals bij alles bij onsquote:Op dinsdag 19 april 2011 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Hij groeit zo te zien uitstekend, dus misschien durf je nu beter een voeding aan de borst te vervangen door een tussendoortje of zo?
Orea, ik las dat jij Leia water geeft. Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding en het aanbieden van water? Ik begrijp het voedelintroductieschema niet helemaal op dit punt.
Het klinkt een beetje als spruw eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:43 schreef DJMO het volgende:
mooie curve niels
Geert heeft wat nieuwsaanvallen, drinken, zelf loslaten, dan heel zielig huilen en gelijk weer aanvallen. t lijkt net een spelletje
Inderdaad, ik wilde net hetzelfde zeggen.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als spruw eerlijk gezegd.
Nee, ze groeien allebei niet volgens hun eigen lijn qua gewicht. Ivan gaat te hard omhoog en Lena niet hard genoeg. Hun lengtelijntjes zien er wel voorbeeldig uit.quote:Op woensdag 20 april 2011 16:18 schreef Twinkly het volgende:
Groeit Lena wel mooi volgens haar lijntje ook qua gewicht? Het klinkt alsof het gewoon bij haar hoort toch?
En wat Ivan betreft moet je helemaal niet jaloers zijn! Die groeit ook super goed en mooi volgens zijn lijn
Doe Lena's curve ns?quote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ze groeien allebei niet volgens hun eigen lijn qua gewicht. Ivan gaat te hard omhoog en Lena niet hard genoeg. Hun lengtelijntjes zien er wel voorbeeldig uit.
Waarom vind je dat zo lang? Voor een kind van haar leeftijd klinkt het mij niet heel vreemd in de oren, gebeurt bij ons ook wel eens.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef Sugarsnap het volgende:
vandaag heb ik Eline 2 flessen van 150cc en 1 van 60 cc meegegeven. Daar doet ze het goed op, maar nu hebben ze op het kdv er bijna 4,5 uur tussen gelaten. dat vind ik erg lang
Verder geen tekenen daarvan. Ze lag een half uur geleden nog uitgebreid te lachen.quote:
Das het enige dat je dan nog kunt doen..quote:Ik spoot net in m'n gezicht en ik heb mezelf uitgelachen.
Ik heb het ook een paar keer gebruikt toen ik niet zeker wist of het spruw was of iets anders. Ik denk niet dat het kwaad kan DJMO. De kans dat de spruw weer toeslaat nu je AB gebruikt is inderdaad erg groot! (hopelijk ook niet op andere plekkenquote:Op woensdag 20 april 2011 21:43 schreef WupWup het volgende:
ik heb nog nooit gelezen dat het kwaad zou kunnen en ik weet dat meerdere mensen het uit voorzorg gebruiken. volgens mij heeft davinia dat ook een paar keer gedaan trouwens.
Nou. Ja een beetje. Ik las gewoon vaste momenten in dat er gedronken wordt. Maar als ze eerder wilt is dat nooit een probleem.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Het gaat op schema bij jullie toch? Weet ik verder ook niet zoveel van, ze drinkt hier als ok merk dat ze dorst heeft. Soms (nu) tot vervelens toe.
Dan doet ze prrrrrrrrt tegen m'n borst en gaat dr mond niet open. Dan niet. Maar meestal gaat dr mond gewoon wijd open en drinkt ze toch ookal gaf ze nog niet aan honger te hebben.quote:
nou ja, ik had dus al gevoeld dat de jeuk op / tussen m'n tenen weer toesloeg, dus de candida is hoe dan ook aanwezig in mijn lichaam. Ik heb 'm daarnet eerste dosis gegeven, en m'n voeten had ik vanmiddag al (ruim) ingesmeerd, daar is de jeuk nu wel grotendeels verdwenen. m'n man kwam thuis en zag Geert's paarse bekkie: "oh heb je dat spul weer gebruikt?" Hij vind het er niet uitzienquote:Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik heb het ook een paar keer gebruikt toen ik niet zeker wist of het spruw was of iets anders. Ik denk niet dat het kwaad kan DJMO. De kans dat de spruw weer toeslaat nu je AB gebruikt is inderdaad erg groot! (hopelijk ook niet op andere plekken)
dat weet ik niet? voorzover ik weet verkleurt het altijd paars ook als je geen spruw hebtquote:Op woensdag 20 april 2011 23:08 schreef Ticootje het volgende:
Ziet er goed uit! Inkt zou alleen moeten hechten op spruw toch?
Nee, gaat helaas overal aan zitten...quote:Op woensdag 20 april 2011 23:08 schreef Ticootje het volgende:
Ziet er goed uit! Inkt zou alleen moeten hechten op spruw toch?
quote:Op woensdag 20 april 2011 22:45 schreef Vanyel het volgende:
En voor de vierde keer in anderhalf uur leg ik Dottir maar weer aan. Natuurlijk net nu ik dacht vroeg te gaan slapen...
De nacht was gelukkig minder erg dan verwacht, ik mocht om 2 en 4.30 aan de bak. Mij wat veel, maar in elk geval niet elk uurquote:Op donderdag 21 april 2011 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
![]()
Hoe was je nacht uiteindelijk? En hoelang is ze nu aan het regelen? Hier is er dus na 4 dagen en 4 nachten een einde aan gekomen. Mijn productie lijkt momenteel weer helemaal in orde te zijn. Sterker nog, ik kolfde net 3 uur na de vorige voeding 140cc en ik had vannacht stuwing terwijl ze heel regelmatig dronk. Ik denk dus dat ze nu ook wat meer drinkt dan voorheen (al was ze vannacht gewoon niet lekker van de prikjes).
Welnee! Lena drinkt altijd twee borsten goed leeg. Het is me tijdens het regelen wel gelukt om de productie van mijn linkerborst met name een boost te geven zodat er geen verschil meer is tussen beide borsten.quote:Op donderdag 21 april 2011 15:22 schreef Vanyel het volgende:
Die 140 cc kwamen toch niet uit 1 borst, toch?
Is het ookquote:Op donderdag 21 april 2011 20:00 schreef Lot_1 het volgende:
oh, ik had altijd het beeld dat borstvoeding zo makkelijk was![]()
is het ook. die regeldagen zijn maar een moment-opname van de hele borstvoedingsperiode. het is gemakkelijk > altijd op temperatuur, altijd bij de hand, geen geklooi met flesjes/schepjes voeding/water etc, het is een ideaal middel om je baby (snel) te troosten, je geeft je kind afweerstoffen mee, en je hebt heerlijke qualitytime met je kind <3 (dat laatste heb je ook als je de fles geeft hoor, daar niet vanquote:Op donderdag 21 april 2011 20:00 schreef Lot_1 het volgende:
oh, ik had altijd het beeld dat borstvoeding zo makkelijk was![]()
Heel toevallig was ik vanmiddag bij een vriendinnetje dat nu 31 weken zwanger is. Ze wil ook graag bv gaan geven en daar hebben we het ook even over gehad. Ik heb ook eerlijk verteld dat ik vooral de eerste drie maanden echt wel zwaar vond. Het is zo wennen aan het feit dat je moeder bent, je nieuwe leven, je kindje leren kennen, de bv opstarten en goed op de rit krijgen en dan ook nog eens de regeldagen. Als je daar niet op voorbereid bent, kan ik me ook heel goed voorstellen dat dat een grote horde is die je niet neemt.quote:Op donderdag 21 april 2011 20:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goede opmerking van Lot.
Als pro-borstvoedingsargument wordt gezegd dat borstvoeding zo makkelijk is. Het regelt zich vanzelf, je hebt het altijd bij je, het is altijd op temperatuur...
Maar borstvoeding is niet altijd even makkelijk. Regeldagen op werkdagen zijn ronduit uitputtend.
Misschien onderschatten mensen het geven van borstvoeding wel door deze argumenten en stoppen ze eerder omdat het in de praktijk toch best tegen kan vallen. Kortom, zouden aanstaande moeders beter voorbereid zijn als we vooraf eerlijker zijn over de zwaardere aspecten van het geven van borstvoeding.
Euh, kind meenemen? Dan komt die andere handigheid ook nog van pas: de draagdoekquote:Op donderdag 21 april 2011 19:57 schreef Lot_1 het volgende:
Even een vraagje n.a.v. dat regelen:
Wanneer jullie het over regelen hebben dan lijkt het haast of je kindje permanent aan je borst hangt. Wat ik me dan afvraag is: hoe doe je dat wanneer je afspraken hebt, of wanneer je de stad in wilt, of wanneer je op visite gaat?
Amenquote:Op donderdag 21 april 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar de claim betekende bijvoorbeeld ook dat ik nooit op pad kon zonder een kolf mee te nemen en te bedenken waar en hoe ik moest gaan kolven. Niet dat dat nou zo'n enorm probleem was, maar het benauwde me soms wel. Ik wist vantevoren natuurlijk ook niet hoe het zou zijn. De realistische verwachtingen die ik deze keer had hebben alle verschil gemaakt.
Wat ik bovendien heel fijn vond aan het geven van kunstvoeding is dat mijn vriend en ik gelijkwaardige 'voedselverstrekkers' werden. Het was ineens niet meer vanzelfsprekend dat ik er 's nachts uitging en zo. Ik heb nog steeds wel eens dat het me heel handig lijkt om de rollen om te kunnen draaien. Gister moest ik Ivan onverwacht ophalen en het was wel makkelijk geweest als mijn vriend Lena eten had kunnen geven als ze wakker was geworden met schreeuwende honger (er stond geen melk in de koelkast en we hadden geen kunstvoeding in huis).
Ik denk dat het ook wel nuttig is om pragmatisch te blijven. Lukt het kolven bijvoorbeeld structureel niet goed? Denk dan ook eens aan een combinatie borstvoeding/kunstvoeding als dat ervoor zorgt dat je jezelf niet gek maakt en uitput. Ik wou dat ik bij Ivan indertijd pragmatischer was geweest.
Doorlikplekken?quote:
Frustrerend.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Anderhalf uur na d'r laatste voeding is de opbrengst van het kolven 20cc. Alles uit de rechtertet, links kwamen 3 druppels uit
Ik geef nu 10 maanden borstvoeding en begin er nu pas echt van te genieten. Aan de ene kant omdat ze minder vaak komt, aan de andere kant omdat de sneltrein van een eerste kindje ondertussen meer een boemeltje is geworden. We hebben onze draai gevonden in de nieuwe situatie als gezin en dat geeft een hoop rust.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geloof dat het Tico was die schreef dat ze vaak liggend voedt zodat die drinkmomenten momenten zijn van exclusieve aandacht. Daarna ben ik ook vaker liggend gaan voeden overdag; ik probeer er nu bewuster de tijd voor te nemen.
Zou het helpen als ik elke avond een uurtje na de laatste voeding kolf? Kan je na 10 maanden de productie nog opschroeven op die manier? Ik heb echt geen ideequote:
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Waarvoor wil je een voorraad opbouwen, CP? Je schreef dat 50cc niet aantikt, maar ik heb in de kraamperiode elke dag ongeveer zoveel gekolfd en ik had toen ik weer ging werken een paar liter in de vriezer. Het helpt misschien al om je erbij neer te leggen dat het een kwestie van sprokkelen is?
Ik heb mijn kolfopbrengst wel eens met een lactatiekundige besproken en ze zei dat het voor veel vrouwen sprokkelen is. En is het niet zo dat 's avonds je opbrengst over het algemeen ook lager wordt? Ik heb het idee dat ik aan het begin van de dag makkelijk kolf en dat het gedurende de dag steeds een beetje slechter gaat. Heb je geen mogelijkheid om 's ochtends wat extra's af te kolven?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.
Ik heb ook niet echt een grote vriezer (3 lades waar ook nog gewoon eten in ligt enzoquote:Op donderdag 21 april 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.
Afgelopen nacht nog wel, hoe ze vandaag drinkt weet ik niet (kdv).quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Is ze eigenlijk nog steeds aan het regelen? Het zou best kunnen dat je productie achteruit is gelopen. Ik hoop niet dat je ongesteld gaat worden, maar het is misschien ook wel weer fijn om een duidelijke verklaring te hebben? Ben je ineens de pil gaan slikken misschien?
Klinkt wel heel schattig. Werkt het ook?quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:48 schreef Saffier het volgende:
Ylana kan trouwens zelf borstcompressie doen, zo leuk! Met haar vuistje duwt ze dan in mijn borst. Ik heb er nog geen filmpje van kunnen maken helaas.
Milkshakequote:Op donderdag 21 april 2011 22:53 schreef DJMO het volgende:
Ik heb de eerste twee weken in half lig / half zit houding gevoed omdat andere positie's teveel pijn deden, en mijn borsten niet op de goede hoogte kwamen voor Geert. nu gaat dat vrijwel moeiteloos in alle houdingen. Ik loop zelfs met Geert aan de borst achter Jan aan als hij kattekwaad uithaalt omdat hij denkt dat ik er toch niet achteraan kan. (probeer dat wel zoveel mogelijk te vermijden overigens, is voor Geert nou niet echt prettig drinken natuurlijk.. )
Goeie scorequote:Op vrijdag 22 april 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
En hier snap ik er geen klap meer van. Compressie deed ik blijkbaar al zoals het moet.
Krap 2 uur na de vorige sessie kolf ik opeens weer 110 cc uit mijn goeie borst... En het ging al dagen slecht.
Goeie fokwet dit!
Ik kolf gewoon in een flesje en giet dat over in de Lansinoh zakjes. Volgens mij kun je ook niet direct in die zakjes kolven. Dan vries ik het zakje liggend in. Ontdooiien is even onder de warme kraan houden en dan weer in een flesje gieten en verder opwarmen in de flessenwarmerquote:Op zaterdag 23 april 2011 18:27 schreef J-net het volgende:
Dames vraagje over de bewaarzakjes van Lansiloh; hangen jullie dat zakje ondeer het kolfapparaat en hoe doe je het weer terug? Giet het makkelijk over?
Mijn man wil dat graag weten aangezien na 2 weken al een halve lade is gevuld met Avent bekers met gekolfde melk.
Thanks alvast!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |