abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95775600
Gewicht en lengte volgens de curve van borstvoeding.com:

En ik heb pas het programmaatje gedownload dat hier ter sprake kwam. Ik vind weight-for-length een geinige curve:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95775743
Ik vind die ook leuk. Ben wel benieuwd naar de referentiegroep. Bij bv.com is Dottir strak gemiddeld, bij dat who-programma ligt ze wel een stukkie boven de middellijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95775797
Ik vind die curve van Lena helemaal niet zo gek trouwens.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95775821
Ik heb hier voor NCHS gekozen, want ik heb het idee dat die curve meer lijkt op die van het consultatiebureau. Er zullen dus wel flesvoedingskindjes bij inzitten?

De curve is ook niet zo heel gek. Ik heb er ook een met meer metingen en dan zie je dat ze trapsgewijs groeit, soms even heel snel en dan vlakt het weer wat af. Eén meting zegt dus niet zo heel veel, vooral niet omdat ze vandaag al een tijdje niet gedronken had voor de weging. Maar ik hoop wel dat de lijn niet zo af blijft vlakken.
pi_95776685
Ik vind het een prachtige curve hoor Claudia! En ze kunnen hier en daar wel wat afwijken, maar 150 gram aangekomen gemiddeld per week is perfect!

Bij Leia gaat het ook op en af. Ene keer komt ze iets meer aan dan de andere keer. Ik zou me absoluut geen zorgen maken als ik jou was! Het kan best zijn dat ze nog een beetje zoekende is naar welke lijn ze nu gaat volgen.

Kijk, dit is die van Leia. Op en af :)

pi_95776961
Die knik ligt bij het beginnen met bijvoeden, of niet? Grappig vind ik dat soort dingen om te zien!

Ik maak me inmiddels helemaal geen zorgen meer over Lena's groei. Ze komt genoeg aan per week, groeit goed in de lengte, haar hoofd is gigantisch en blijft gigantisch en ze ontwikkelt zich goed. Ik kijk hooguit een beetje op tegen de uitbrander die we van het consultatiebureau gaan krijgen als we Ivan de volgende keer komen wegen. :Y)

Wel gek trouwens om te zien dat Leia ooit lichter dan gemiddeld was! Dat kan ik me nu helemaal niet meer bij haar voorstellen.
pi_95777222
Ja die sprong ineens omhoog was inderdaad rond de periode dat we begonnen met vast voedsel :D alleen kreeg ze het in Rapley vorm, dus zoveel ging er niet naar binnen nog.. Maf, niet?

En ja, dat is heel gek! Die eerste weken heeft het wat gekost om haar weer te laten aankomen... Pas na 3 weken was ze weer op geboortegewicht. En moet je haar nu zien! :D :Y) met d'r hammen :P

Ben wel blij dat ze een beetje afvlakt nu :+ al ben ik erg benieuwd naar de volgende meting (5 mei).. Gevoelsmatig (qua tillen enzo :P) heb ik echt het idee dat ze tegen de 10 kilo zit :') hopelijk iets minder..
pi_95777805
Ik kan me voorstellen dat je blij was dat de trend van die stijging niet doorzette. :D

Ivan ging wel vrolijk door. }:|

De eerste knik was de overstap van borstvoeding op flesvoeding. De tweede knik weet ik niet zo goed. Misschien at hij toen meer boterhammen of ging hij 's avonds meer eten.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:56:53 #209
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95777982
Mooie curve van Lena vind ik!
pi_95778320
Ik vind het een keurig lijntje so far claudia!
Van Lena, Ivan gaat voor de hoofdprijs :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95778943
Fijn dat jullie het een prima lijntje vinden! Wat dat betreft ben ik erg blij met mijn consultatiebureau, ze gaan vrij relaxed om met die groeicurve. De arts benadrukte ook nog eens dat juist borstvoedingskindjes goed kunnen reguleren wat ze binnenkrijgen; flesvoedingskindjes raken makkelijker overvoed ('nog even het flesje leegdrinken!').
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 21:19:34 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95779339
Wat dat betreft is mijn huisarts geloof ik banger dat Geert overvoerd wordt dan ik of het cb . Ik moest Geert maar wat vaker laten huilen, want rond de 300 gram aankomen in tien dagen tijd vond hij te veel volgens mij :')

vraagje (nav de opmerking van huup en twinkly) kan het kwaad om uit voorzorg te behandelen met GV? Aangezien de aanname dat het (beginnende?) spruw is me helemaal niet gek in de oren klinkt aangezien ik dus AB slik atm.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95780815
ik heb nog nooit gelezen dat het kwaad zou kunnen en ik weet dat meerdere mensen het uit voorzorg gebruiken. volgens mij heeft davinia dat ook een paar keer gedaan trouwens.
pi_95784453
En voor de vierde keer in anderhalf uur leg ik Dottir maar weer aan. Natuurlijk net nu ik dacht vroeg te gaan slapen...
pi_95784577
Is ze niet lekker vanyel?

Ik spoot net in m'n gezicht en ik heb mezelf uitgelachen. Ik wilde een druppie hebben omdat ik een wondje heb dat ik steeds openpeuter en dat is wat aan het ontsteken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:49:31 #216
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95784690
Ik zie weer een flink aantal mooie curves, wat fijn dat de kindjes het allemaal zo goed doen op de borstvoeding.

Vanyel, ik vind dat erg lang omdat Eline ook 's nachts maar maximaal 4 uur ertussen laat. En op zo'n warme dag als vandaag vind ik 4 uur wel de max.
Op 110cc redde ze de 3 uur niet en nu laten ze haar liggen tot bijna 4,5 uur. En niet omdat ze lag te slapen. Vind het gewoon erg jammer.
Jammer ook dat verder iedereen eroverheen leest.
pi_95784920
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:47 schreef Ticootje het volgende:
Is ze niet lekker vanyel?
Verder geen tekenen daarvan. Ze lag een half uur geleden nog uitgebreid te lachen.
quote:
Ik spoot net in m'n gezicht en ik heb mezelf uitgelachen.
Das het enige dat je dan nog kunt doen..
pi_95784947
Ik wil er best op reageren. Maar ik kan er helemaal niets nuttigs op zeggen. Mijn dame drinkt gewoon amper, dus 4,5 uur op 110 zou ze prima redden als ik er niet ben.
pi_95785136
Het gaat op schema bij jullie toch? Weet ik verder ook niet zoveel van, ze drinkt hier als ok merk dat ze dorst heeft. Soms (nu) tot vervelens toe.
pi_95785138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:43 schreef WupWup het volgende:
ik heb nog nooit gelezen dat het kwaad zou kunnen en ik weet dat meerdere mensen het uit voorzorg gebruiken. volgens mij heeft davinia dat ook een paar keer gedaan trouwens.
Ik heb het ook een paar keer gebruikt toen ik niet zeker wist of het spruw was of iets anders. Ik denk niet dat het kwaad kan DJMO. De kans dat de spruw weer toeslaat nu je AB gebruikt is inderdaad erg groot! (hopelijk ook niet op andere plekken :X)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 22:58:50 #221
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95785209
Ik snap wel dat je met dit warme weer graag wil dat ze wat extra's drinkt Sugarsnap, maar hebben ze haar laten huilen om een voeding of lag ze gewoon vrolijk te zijn? Verder kan ik er ook weinig zinnigs over zeggen omdat mijn baby niet naar een kdv gaat en ik dus geen ervaring heb daarmee ..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95785299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef Vanyel het volgende:
Het gaat op schema bij jullie toch? Weet ik verder ook niet zoveel van, ze drinkt hier als ok merk dat ze dorst heeft. Soms (nu) tot vervelens toe.
Nou. Ja een beetje. Ik las gewoon vaste momenten in dat er gedronken wordt. Maar als ze eerder wilt is dat nooit een probleem.
pi_95785388
Maar als ze niet hoeft?
pi_95785485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:01 schreef Vanyel het volgende:
Maar als ze niet hoeft?
Dan doet ze prrrrrrrrt tegen m'n borst en gaat dr mond niet open. Dan niet. Maar meestal gaat dr mond gewoon wijd open en drinkt ze toch ookal gaf ze nog niet aan honger te hebben.
pi_95785647
Ik ben niet goed aan t opletten, was eigenlijk voor sugarsnap bedoeld om die 4,5 uur.
Maar prrrrrrrt is ook leuk ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 23:07:35 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95785730
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik heb het ook een paar keer gebruikt toen ik niet zeker wist of het spruw was of iets anders. Ik denk niet dat het kwaad kan DJMO. De kans dat de spruw weer toeslaat nu je AB gebruikt is inderdaad erg groot! (hopelijk ook niet op andere plekken :X)
nou ja, ik had dus al gevoeld dat de jeuk op / tussen m'n tenen weer toesloeg, dus de candida is hoe dan ook aanwezig in mijn lichaam. Ik heb 'm daarnet eerste dosis gegeven, en m'n voeten had ik vanmiddag al (ruim) ingesmeerd, daar is de jeuk nu wel grotendeels verdwenen. m'n man kwam thuis en zag Geert's paarse bekkie: "oh heb je dat spul weer gebruikt?" Hij vind het er niet uitzien :')

-edit- ik heb oud shirt aan ivm de zooi die het geeft :+

pi_95785792
Ziet er goed uit! Inkt zou alleen moeten hechten op spruw toch?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 23:09:50 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95785872
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:08 schreef Ticootje het volgende:
dat weet ik niet? voorzover ik weet verkleurt het altijd paars ook als je geen spruw hebt

woensdag 20 april 2011 @ 23:24:15 #229
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95786723
Vanyel, ik voed totaal niet op schema, maar volledig op verzoek. Maar het kdv heeft liever wel iets van een schema en dat begrijp ik ook wel. Normaal gesproken komt Eline op mijn vrije dagen zo ongeveer om de 3 uur. Soms eerder, meestal niet later. Ik heb daar ook totaal geen problemen mee. 's Nachts is het vaak om de 4 uur, met een enkele keer een uitschieter naar 5 uur. Vandaar dat ik overdag 4,5 uur behoorlijk lang vind. En zeker met dit warme weer vind ik 4 uur toch echt wel de max.
Ik weet ook niet of ze heeft gehuild of juist lekker aan het spelen was. Ik zag pas thuis in haar boekje dat er zo lang tussen zat.

DJMO, wat een lekker bekkie zo. Heerlijke bolle wangen krijgt Geert
pi_95792946
Ik zou het gewoon even aankaarten Sugarsnap. Hier op het KDV werken ze ook liever met een schema, uiteraard, maar ik heb qua schema nog niets bij mijn muppet gemerkt ;) die krijgt gewoon wanneer ze er zin in heeft. Soms zit er 5 uur tussen de flesjes, soms krijgt ze hem na 3 uur al.

En als ik eens extra meegeef omdat ik het idee heb dat ze er niet genoeg aan heeft krijgt ze ook gewoon extra op verzoek.

Maar misschien gaf jouw meisje wel geen hongersignaal en kon er daardoor wat langer tussenzitten? Thuis kwam Leia zowat elke 2 uur, dus ik maakte me vooraf best zorgen over hoe dat op de opvang dan wel niet moest, maar het regelde zichzelf. Nou is jouw dametje wel nog wat jonger, maar ik zou gewoon even vragen hoe het is gegaan.
pi_95801012
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:08 schreef Ticootje het volgende:
Nee, gaat helaas overal aan zitten...

Sugarsnap, heb al eerder gezegd dat ik het zelf niet leuk zou vinden als mijn kind per se 3 uur moet volmaken. Denk dat je wel kunt raden wat ik van 4,5 uur vind ;) Verder wat Orea zegt, gewoon even navragen hoe dit zit en vertellen dat je het niet zo'n strak plan vindt.

DJMO, die foto :D O+ Klein fotomodel in de dop!
pi_95801290
Sugarsnap, ik kan er weinig zinnigs over zeggen omdat ik de context niet ken. Ik zou het geen enkel probleem vinden als ze zoveel tijd bij Lena ertussen zouden laten zitten als ze intussen tevreden was. Maarja, als je Lena te vroeg een flesje aanbiedt dan drinkt ze niets en kun je de opgewarmde melk weggooien. Ik denk dat ze op het kinderdagverblijf zelf een ritme moeten gaan vinden en ik wil ze daar de ruimte voor geven. Maar als jij heel graag hebt dat ze elke 3 uur drinkt (bijvoorbeeld omdat je weet dat ze anders 's nachts in gaat halen) dan zou ik dat gewoon even bespreken.

DJMO, ik vind die handjes zo schattig. O+
pi_95801401
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:45 schreef Vanyel het volgende:
En voor de vierde keer in anderhalf uur leg ik Dottir maar weer aan. Natuurlijk net nu ik dacht vroeg te gaan slapen...
:{

Hoe was je nacht uiteindelijk? En hoelang is ze nu aan het regelen? Hier is er dus na 4 dagen en 4 nachten een einde aan gekomen. Mijn productie lijkt momenteel weer helemaal in orde te zijn. Sterker nog, ik kolfde net 3 uur na de vorige voeding 140cc en ik had vannacht stuwing terwijl ze heel regelmatig dronk. Ik denk dus dat ze nu ook wat meer drinkt dan voorheen (al was ze vannacht gewoon niet lekker van de prikjes).
pi_95802347
Ik denk dat ik zo misschien nog ff extra kolf... Misschien.. Ik had maar 220cc, maar aan de andere kant kan ze zo het hele weekend onbeperkt regelen...
pi_95807742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:{

Hoe was je nacht uiteindelijk? En hoelang is ze nu aan het regelen? Hier is er dus na 4 dagen en 4 nachten een einde aan gekomen. Mijn productie lijkt momenteel weer helemaal in orde te zijn. Sterker nog, ik kolfde net 3 uur na de vorige voeding 140cc en ik had vannacht stuwing terwijl ze heel regelmatig dronk. Ik denk dus dat ze nu ook wat meer drinkt dan voorheen (al was ze vannacht gewoon niet lekker van de prikjes).
De nacht was gelukkig minder erg dan verwacht, ik mocht om 2 en 4.30 aan de bak. Mij wat veel, maar in elk geval niet elk uur :) Begon gisteren pas en lijkt nu alweer over, ik heb net 3,5 uur van de rust kunnen genieten.
Jij was net aan het werk en kreeg 4 dagen regeltante cadeau? Niet relaxt lijkt me. Maar het hielp dus wel. Die 140 cc kwamen toch niet uit 1 borst, toch? :o
pi_95808282
Werkelijkheid haalt me in. Nu ze eenmaal wakker is, is ze al bijna 40 minuten niet los te koppelen zonder grote drama's.
pi_95818995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 15:22 schreef Vanyel het volgende:
Die 140 cc kwamen toch niet uit 1 borst, toch? :o
Welnee! Lena drinkt altijd twee borsten goed leeg. Het is me tijdens het regelen wel gelukt om de productie van mijn linkerborst met name een boost te geven zodat er geen verschil meer is tussen beide borsten.

Ik produceer niet heel veel melk, maar precies genoeg voor haar en ik krijg het er ook makkelijk uitgekolfd. Met dat laatste ben ik zó blij. Bij Ivan ging dat indertijd wel anders.
pi_95819310
Vandaag de eerste hele dag dat Jelle naar de creche was en ik moest kolven. 2 keer gekolfd en dat ging prima zo, ga ik volgende week ook maar zo doen. 1e kolfbeurt zat 1 flesje al heel snel vol, andere erbij gepakt en totaal ruim 200 cc uit 1 borst...oeps..andere was 150.
2e keer zo'n 230 cc totaal. Gaat weer wat in de diepvries dus, want moet pas woensdag weer werken.

Ow en Jelle heeft 3x een flesje van 115cc gedronken vandaag,. Volgende week geef ik toch weer wat grotere flesjes mee. Vorige week en gisteren dronk hij maar 75/85cc ongeveer (van de 150), vandaar vandaag maar 115cc meegegeven.
pi_95819524
Even een vraagje n.a.v. dat regelen:
Wanneer jullie het over regelen hebben dan lijkt het haast of je kindje permanent aan je borst hangt. Wat ik me dan afvraag is: hoe doe je dat wanneer je afspraken hebt, of wanneer je de stad in wilt, of wanneer je op visite gaat? :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_95819574
Dat doe je op dat soort dagen dan zo min mogelijk :)
Tenminste, dat doe ik dan :) Alleen de hoogst nodige afspraken, en dan gewoon lekker mee in de draagdoek O+
pi_95819676
oh, ik had altijd het beeld dat borstvoeding zo makkelijk was :o
pi_95819769
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:00 schreef Lot_1 het volgende:
Is het ook ^O^
Mochten we ergens zijn en Jelle heeft honger krijgt hij gewoon drinken, ideaal toch
Hoef nooit te denken wat ik mee moet nemen qua voeding
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 20:03:38 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95819833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:00 schreef Lot_1 het volgende:
is het ook. die regeldagen zijn maar een moment-opname van de hele borstvoedingsperiode. het is gemakkelijk > altijd op temperatuur, altijd bij de hand, geen geklooi met flesjes/schepjes voeding/water etc, het is een ideaal middel om je baby (snel) te troosten, je geeft je kind afweerstoffen mee, en je hebt heerlijke qualitytime met je kind <3 (dat laatste heb je ook als je de fles geeft hoor, daar niet van ;) )

pi_95819957
haha, ja het klinkt wel vermoeiend maar het is praktisch dat het altijd bij de hand is ;) ik hou 't in mijn achterhoofd voor de toekomst :D
pi_95819973
Ik vind het eigenlijk wel een goede opmerking van Lot.

Als pro-borstvoedingsargument wordt gezegd dat borstvoeding zo makkelijk is. Het regelt zich vanzelf, je hebt het altijd bij je, het is altijd op temperatuur...

Maar borstvoeding is niet altijd even makkelijk. Regeldagen op werkdagen zijn ronduit uitputtend.

Misschien onderschatten mensen het geven van borstvoeding wel door deze argumenten en stoppen ze eerder omdat het in de praktijk toch best tegen kan vallen. Kortom, zouden aanstaande moeders beter voorbereid zijn als we vooraf eerlijker zouden zijn over de zwaardere aspecten van het geven van borstvoeding. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 21-04-2011 20:29:35 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 april 2011 @ 20:17:37 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95820687
ik heb als thuisblijfmoeder misschien inderdaad wat makkelijk(er) praten. Ik kan me in principe makkelijk overgeven aan regelen, ik begin er handigheid in te krijgen om achter jan aan te sprinten met Geert aan de borst (zie je het voor je? _O- )

Ik sprak vanmorgen nog iemand hier uit de straat over borstvoeding, en die vertelde dat ze haar dochter maar zes weken bv had gegeven en dat toen haar melk op was. Ik kon het niet laten om te zeggen dat het "gewoon" regeldagen waren, en ze had er ook spijt van dat ze niet had doorgezet, maar dat het voor haar achteraf was natuurlijk. Ze was geloof ik plaatsvervangend trots dat ik Geert (nog steeds) borstvoeding geef :@ :)

Moderator donderdag 21 april 2011 @ 20:24:18 #247
5428 crew  miss_sly
pi_95821144
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 20:05 schreef Ssserpente het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel een goede opmerking van Lot.

Als pro-borstvoedingsargument wordt gezegd dat borstvoeding zo makkelijk is. Het regelt zich vanzelf, je hebt het altijd bij je, het is altijd op temperatuur...

Maar borstvoeding is niet altijd even makkelijk. Regeldagen op werkdagen zijn ronduit uitputtend.

Misschien onderschatten mensen het geven van borstvoeding wel door deze argumenten en stoppen ze eerder omdat het in de praktijk toch best tegen kan vallen. Kortom, zouden aanstaande moeders beter voorbereid zijn als we vooraf eerlijker zijn over de zwaardere aspecten van het geven van borstvoeding. :)
Heel toevallig was ik vanmiddag bij een vriendinnetje dat nu 31 weken zwanger is. Ze wil ook graag bv gaan geven en daar hebben we het ook even over gehad. Ik heb ook eerlijk verteld dat ik vooral de eerste drie maanden echt wel zwaar vond. Het is zo wennen aan het feit dat je moeder bent, je nieuwe leven, je kindje leren kennen, de bv opstarten en goed op de rit krijgen en dan ook nog eens de regeldagen. Als je daar niet op voorbereid bent, kan ik me ook heel goed voorstellen dat dat een grote horde is die je niet neemt.
Daarna is het wel heel gemakkelijk, vond ik, bv. Ik hoefde alleen maar luiers en billendoekjes mee te nemen en verder had ik alles :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95822388
Ik heb ooit eerder in een topic geschreven dat ik de 'claim' die bij borstvoeding komt kijken wel zwaar vond bij Ivan indertijd. Deze keer was ik er beter op voorbereid dat het soms hard werken is, met name het opstarten en de cluster- en regelperiodes. Ook weet ik nu beter hoe snel het voorbij gaat. Voor je het weet is je kind 6 maanden oud en ga je met bijvoeding beginnen. Nu koester ik de borstvoeding dus vooral.
pi_95822624
Om je vraag te beantwoorden, Lot: tijdens regelperiodes probeer ik ook zoveel mogelijk afspraken te vermijden. En als het echt moet lukt zoethouden soms wel (zoals mrien schreef met behulp van een draagdoek). Als ik ergens niet onderuit zou kunnen komen zou ik eenmalig een flinke fles geven.
  Moderator donderdag 21 april 2011 @ 20:47:39 #250
5428 crew  miss_sly
pi_95822728
Die claim vond ik niet zo moeilijk, want ik wilde niets liever dan haar 24/7 bij me hebben en bv ging dan in een moeite door :D

Inderdaad zo min mogelijk afspraken, een tv-serie en wat drinken/eten/lekkers binnen handbereik en gaan zitten met je baby. Hoe meer je eraan overgeeft, hoe sneller het regelen voorbij is, Lot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')