abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 21:10:27 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95639705
Moedermelknetwerk heeft er schema's voor ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 april 2011 @ 21:20:18 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95640415
Aha! Als ik weer dip ga ik dat proberen, kwestie van googlen of jou pmmen? En ik gok zomaar dat dat dippen er aan gaat komen met een dame die steeds meer gaat eten en minder gaat drinken bij mij maar ik verdenk haar ervan dat ze te weinig neemt nu. en ik verwacht binnenkort mijn menstruatie weer....
Maar misschien komen we er dit keer wel makkelijker doorheen :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95653762
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 18 april 2011 @ 05:36:56 #104
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95653767
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 05:35 schreef Vanyel het volgende:
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
je lever doet er ~ een uur over per eenheid alcohol om het af te breken.

Heb hier niks te zoeken maar kan niet slapen

aanvullend
quote:
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.html

nog een link (pdf): hier gaat het over 2 -3 uur per eenheid
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 18 april 2011 @ 07:04:18 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95653998
Stuk of 6, over hoeveel uur? 12 uur erna zou ik gewoon voeden.
pi_95654162
Bedankt :)
Waren er 6 in 3 uur.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95655006
Had je iets te vieren, Vanyel? c_/

Ik blijf vandaag toch maar thuis. Ik had vannacht last van vertigo en ik voel me nog steeds zo gammel. :{ Doe mij maar een kortstondige buikgriep, dit is ook niks.

Nou ja, er was al melk uit de vriezer gehaald dus ik moet sowieso kolven. Ik ben benieuwd hoeveel Lena drinkt en of er bij mij fatsoenlijke hoeveelheden uitkomen. Het geeft me meteen de gelegenheid om mijn linkerborst wat meer prikkels te geven, want die blijft de laatste tijd flink achter op rechts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95655150
We hadden een feestje :) Dottir was uit logeren en ik hoef haar pas later vandaag op te halen. Dat wordt niet heel laat, ik vind dat ze inmiddels wel lang genoeg weg is, maar is toch wel prettig voor het wakker worden.
Ik zat dus ook vanmorgen alweer te kolven en heb het precies andersom, rechts blijft achter, maar die nare borst liet zich net ook absoluut niet kolven, terwijl het gisteravond met mijn beneveld hoofd hartstikke soepel ging ;)
pi_95655216
Eureka, alcohol doet beter kolven! :+
pi_95656469
Ik weet niet of ik dit elke avond aankan hoor, me volgieten om maar beter te kolven ;)
pi_95656859
Ik begrijp dat alcohol- en borstvoedingsverhaal nooit zo goed. Je borsten produceren toch continu en slaan de melk toch op? Dat betekent dus dat je melk in de borsten heb zitten die gemaakt is op het moment dat er te veel alcohol in je bloed zat.

Dat zou dus betekenen dat je melk zo'n tien tot twaalf uur na het laatste drankje nog lang niet oke is, ook al heb je direct (of zo'n twee uur) na je laatste borrel gekolfd.
pi_95657144
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
pi_95657203
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef Vanyel het volgende:
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
Als dat zo is, zou het idd geen probleem moeten zijn. :)
pi_95657232
Uit die pdf:
quote:
De alcoholspiegel in de moedermelk volgt die in het bloed van de moeder. Wanneer het lichaam van de moeder de geconsumeerde alcohol heeft afgebroken, is er ook geen alcohol meer in de moedermelk aanwezig; het wordt niet in de borst opgeslagen.
Wanneer rekening wordt gehouden met de eerder aangegeven wachttijd per consumptie, kan de moeder haar kind weer aanleggen en hoeft ze dus niet te kolven en haar melk weg te gooien om alcoholhoudende melk kwijt te raken.
pi_95657254
Ah, thanks! Ik was lui, had de pdf nog niet geopend. :@
pi_95684034
Ik heb vandaag aan clusterkolven gedaan (elk uur kort kolven) en daarmee heb ik nét genoeg gekolfd voor Lena. Ze dronk precies dezelfde hoeveelheid uit de fles. Maarja, ik moet er dus heel veel moeite voor doen om fatsoenlijke hoeveelheden te produceren.

Ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat ik een productiedip heb*. Ik rust veel, drink veel, eet genoeg en leg Lena bij elk hongersignaal aan, maar vooralsnog lijkt het mijn productie nog niet te doen toenemen. Vrij frustrerend, vooral omdat ik al 2 weken kwakkel. :{

Ik overweeg om Domperidon te halen om m'n productie een handje te helpen en weer op krachten te kunnen komen. Wat denken jullie: verstandig of gewoon doorgaan zoals ik nu doe?

* Niet alleen door mijn kolfopbrengst, maar andere signalen zjin er ook naar.
  maandag 18 april 2011 @ 20:27:33 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95684245
Ja maar met clusterkolven haal je niet perse meer cc's. Je haalt wel vette melk. Je kan het beter ff een paar dagen doen, en dan weer normaal kolven, dan zou het wel wat moeten toenemen. Domperidom .... Waarom zou je als je toch eerst beter kan proberen het op een natuurlijkere manier te proberen. Vaker aanleggen, eventueel nakolven.
pi_95684293
Werkt anijs niet ook productieverhogend?
Lekker kraamsnoepen met beschuit met muisjes.
pi_95684563
De enige reden om Domperidon te gebruiken is als quick fix: ik zou het goed kunnen gebruiken om nu langer dan 2 uur achter elkaar te slapen. Het is een aanlokkelijk maar niet al te realistisch idee waarschijnlijk.

Nou ja, Lena blijft elk uur drinken dus meer dan dat kan ik niet doen, gewoon maar telkens aanleggen en wisselvoeden. Ik had gehoopt dat er na 4 dagen wat verbetering in zat. Misschien ziet het er morgen alweer rooskleuriger uit.
pi_95685632
Wel vervelend dat t je nachtrust kost. Heb je een idee waar het door komt?
pi_95686152
Ik dacht eerst dat ze aan het regelen was vanwege een groeispurt/grotere drinkbehoefte. Ze is er immers met precies 3 maanden mee begonnen. Maar door een opmerking van WupWup denk ik bij nader inzien dat ik een dip heb doordat ik ziek ben.

Ik weet het niet zeker, hoor. Ik merk bijvoorbeeld dat Lena zich niet meer verslikt aan het begin van een voeding. Dat maakt wel duidelijk dat ik niet zoveel melk heb, maar het kan ook komen doordat mijn borsten behoorlijk 'leeg' zijn vanwege het vele drinken. Het is gissen.

Anyway, ik wil beter worden! Ik ben nooit langdurig ziek. Stom gedoe. }:|
pi_95686306
Het klopt niet helemaal wat ik schrijf, want hoe heftig je toeschietreflex is zal wel weer weinig zeggen over de hoeveelheid melk die je hebt. Nou ja, ik ben gaar, vergeef het me!

Ik zie het even niet meer zo helder. Misschien moet ik mijn lief voorstellen om haar vannacht een flesje te geven. O-)
pi_95686389
Voor deze ene keer dan.

Succes met beter worden.

Oh en dat flesje is een goed idee, slapen helpt altijd!
pi_95686503
Haha, dankjewel. Komt wel goed.

Ik doe het mijn lief maar niet aan. Die kan er echt niet tegen als hij 's nachts niet in ieder geval 8 uur ononderbroken kan slapen. :+ En hij is ook ziek.
pi_95687465
Ja maar hoe lang kun jij er nog tegen?
pi_95687662
Beterschap Claudia! hopelijk heb je het snel weer een beetje op peil!

Ik was al druk aan het kolven voor woensdagmiddag en donderdag als Jelle weer naar de creche gaat. Eerst leek het er op alsof hij diepvriesmelk niet echt lekker vond, maar gelukkig heeft hij vanmiddag een flesje van 120cc diepvriesmelk gedronken. Dat scheelt weer, al staat er inmiddels al 640 cc in de koelkast, maar er ligt toch ook een aardige voorraad in de diepvries.
Nadat hij het flesje op had bedacht ik me alleen dat ik toen natuurlijk nog niet koemelk vrij at/dronk. Ik ben benieuwd of hij er wel/niet op reageert!
Met de breastflow fles drinkt hij trouwens best goed. Op de creche donderdag middag 75 cc en 2 uur later had hij echt wel honger toen ik hem kwam halen. In de fles zat 150, maar hij moet natuurlijk ook even doorkrijgen dat hij meer uit de fles moet drinken als ik er niet ben.
Moet nog even uitvogelen hoeveel ik nu in de fles moet doen, desnoods geven ze het maar in 2x of om de 2 uur ofzo.

De arts op het CB was vandaag erg enthousiast over de borstvoeding, toch altijd leuk om te horen! Want zei ze: toch mooi dat jij dat allemaal voor hem verzorgd O+
Terwijl het voor mij zo vanzelfsprekend is

[ Bericht 6% gewijzigd door mrien op 18-04-2011 21:28:13 ]
  maandag 18 april 2011 @ 22:45:54 #127
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95693804
Op het kdv hebben ze gevraagd of we meer in Eline's fles wilden doen, ze krijgt nu 3x 110 cc en ze redt er net niet de 3 uur op. Helaas kolf ik max zo'n 350 cc per dag in 4 keer, dus echt veel meer kan ook niet in die fles. We gaan morgen proberen hoe lang ze het redt op 150 cc per fles. Ze is thuis bij J. dus die kan altijd iets uit de vriezer pakken.
  dinsdag 19 april 2011 @ 03:27:15 #128
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95700923
Wij hebben hier best een voorraad gekolfd ondertussen en het is de bedoeling te blijven kolven, ook als ik straks weer ga werken natuurlijk.
Voorlopig gaat het erg goed en best veel voorraad al, dus k had gehoord over de moedermelkbank, maar deze is nog niet open :( hoop dat hij snel wel open gaat. Het is zonde om de melk anders verloren te latrn gaan. Op dit moment loopt productie gord en vraag is ook goed, dus we hoeven amper bij te voeden.

Tot nu toe dus ;)
Eerst was t wel lastig en kolfde ik amper 20, nu komt er zo 80cc uit zetten in nog geen 10 minuten. ( baby is 10 dagen jong)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:27:55 #129
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95701821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 03:27 schreef J-net het volgende:
Wij hebben hier best een voorraad gekolfd ondertussen en het is de bedoeling te blijven kolven, ook als ik straks weer ga werken natuurlijk.
Voorlopig gaat het erg goed en best veel voorraad al, dus k had gehoord over de moedermelkbank, maar deze is nog niet open :( hoop dat hij snel wel open gaat. Het is zonde om de melk anders verloren te latrn gaan. Op dit moment loopt productie gord en vraag is ook goed, dus we hoeven amper bij te voeden.

Tot nu toe dus ;)
Eerst was t wel lastig en kolfde ik amper 20, nu komt er zo 80cc uit zetten in nog geen 10 minuten. ( baby is 10 dagen jong)
LK zei tegen mij: niet weggeven! Je kunt het altijd later nog eens gebruiken voor je eigen kindje.
Tenzij je minstens 10 liter in de vriezer hebt ;)
En uiteindelijk ben ik blij dat ik het niet heb kunnen weggeven want later heb ik het wel nodig gehad :Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 08:40:35 #130
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95702012
Ja dat is ook wel wat ik later dacht, als dan kolven misschien minder gaat en kleine man veel vraagt zal je altijd zien dat k het alsnog nodig hrb....
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95702741
Inderdaad! Wat ik zelf doe is regelmatig de voedingen die ik op mijn werk kolf weer invriezen en dan geef ik de oudste melk uit de vriezer mee naar de opvang. De oudste melk die ik heb is van eind maart. Zo blijft het een beetje up to date!

Ik heb inmiddels 7 liter (!!!) maar dat gaat zeker wel van pas komen als ik stop met bv.. en als ik een keer minder kolf is er ook geen man overboord (Leia slaapt vanaf 19:00 uur dus ik kolf elke avond dik 180/200 cc extra, wat ik dan dus ook invries..)
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:26:03 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95703037
7 liter!
pi_95703119
Ja, ik heb gewoon amper plek meer in de vriezer :') we overwegen zelfs om een vrieskist te kopen, dan is het ook wat langer houdbaar dan 3/4 maanden... :P altijd handig!
  dinsdag 19 april 2011 @ 09:30:24 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95703169
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Orea het volgende:
Ja, ik heb gewoon amper plek meer in de vriezer :') we overwegen zelfs om een vrieskist te kopen, dan is het ook wat langer houdbaar dan 3/4 maanden... :P altijd handig!
wij hebben een diepvries ja... 6 maanden.
pi_95703188
Zo'n grote vrieskist (-20) kon toch een jaar? Mijne is -15..
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:34:30 #136
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95706931
Ik kolf steeds minder :{ gister op het werk krap 120cc. Vandaag maar nakolven steeds.
Ik ben in elk geval heel erg blij dat ik zo'n grote vriezervoorraad had, van de 8 liter heb er nog iets meer dan 3 over.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95708219
Het klinkt zoveel, hè, een liter. Maar als je een goede drinker hebt jaagt die gerust in een dag een liter erdoorheen.

Ik had een aardige vriesvoorraad op het kinderdagverblijf achter willen laten, maar ik kwam er vandaag achter dat ze geen vriezertje op de groep hebben maar alleen drie lades in de centrale keuken. Het blijkt dat Lena samen met maar één ander kindje nog borstvoeding krijgt, en ze hebben wel 4 groepen.

Het regelen lijkt hier trouwens ineens voorbij! Vannacht heeft ze ruim 6 uur tussen de voedingen gelaten en vanochtend had ik wat stuwing.
pi_95708226
Welja, en ik was trots op m'n halve liter :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:31 schreef Orea het volgende:
Zo'n grote vrieskist (-20) kon toch een jaar? Mijne is -15..
Minimaal een half jaar op zeker, daarna altijd even checken. Ligt aan hygiene en kan ook nog per persoon verschillen. Tot maximaal een jaar overigens :Y

Sugarsnap wat vervelend dat je meer melk moet gaan toveren. Ik snap dat het heel lastig kan zijn voor de leidsters, maar zelf zou ik het niet echt een plan vinden dat mijn kind 'moet' wachten tot de 3 uur om zijn. Weet niet hoe jij daar in staat natuurlijk ;)

Claudia, het kan inderdaad wel fijn zijn zo'n quick fix, maar bedenk je ook dat je vervolgens afhankelijk ben van dat spul totdat je weer heeeeeeeeeeel langzaam hebt afgebouwd. Ik gebruikte zelf 3x1 en heb er 2 maanden over gedaan om er weer af te komen. En dan is mijn productie al een stuk stabieler dan de jouwe...
pi_95708252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

Het regelen lijkt hier trouwens ineens voorbij! Vannacht heeft ze ruim 6 uur tussen de voedingen gelaten en vanochtend had ik wat stuwing.
*O* *O* *O*
pi_95708376
Ik had gisteravond wel even een flinke dip, hoor. :o Maar goed, fijn om te weten dat de productie wel weer aantrekt. Ik had het gevoel dat mijn lichaam ineens het seintje van het clusterkolven door had gekregen of zo, maar misschien maak ik dat mezelf maar wijs.

Nog een vraag m.b.t. de jongere baby's: ik weet dat het gebruikelijk is om een baby wakker te maken voor een late avondvoeding. Ik vraag me af of het wel handig is, want ik heb steevast het gevoel dat ik Lena uit haar slaapritme ruk. Hoe gaan/gingen jullie daarmee om? Ik denk dat ik Lena nu tussen 19-20:00 uur op bed leg en vervolgens maar aankijk wanneer ze zich weer meldt voor een voeding. Dan kan ik zelf ook eens wat eerder naar bed gaan.
pi_95708497
Ik heb Emma eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding, behalve als ik daarna opsta om naar m'n werk te gaan.
pi_95708511
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Met de breastflow fles drinkt hij trouwens best goed. Op de creche donderdag middag 75 cc en 2 uur later had hij echt wel honger toen ik hem kwam halen. In de fles zat 150, maar hij moet natuurlijk ook even doorkrijgen dat hij meer uit de fles moet drinken als ik er niet ben.
Moet nog even uitvogelen hoeveel ik nu in de fles moet doen, desnoods geven ze het maar in 2x of om de 2 uur ofzo.
Fijn dat het lukt met de Breastflow! Ik merk bij Lena hetzelfde. Die drinkt vaak haar eerste flesvoeding van de dag vrij slecht, hooguit 80cc of zo. Maar bij de tweede voeding heeft ze dan echt honger en gaat er een grotere fles in (gister 130cc).

Ik vind het maar lastig om instructies te geven over hoe om te gaan met moedermelk. Ik heb nu gevraagd of ze haar 80cc aan willen bieden en dan nog eens 50cc als ze nog honger lijkt te hebben. Ik vrees dat er aardig wat melk verspild gaat worden. Nou ja, daar vinden wij/zij wel een ritme in.

Oh, en J-net: fijn dat het kolven zo goed lukt!
pi_95708701
Wij geven haar nog steeds 110 cc flessen. Gister op t kdv hadden ze 140 in de fles gestopt. Dat vind ik dan wel een beetje typisch, maar het is netjes op gegaan. Blijkbaar schatten ze het daar prima in. Ik vind t vooral lastig te bepalen hoeveel ik mee moet geven. Krijg nu elke keer minstens 1 fles ongebruikt mee terug en dat vind ik wel zonde.
pi_95708755
De keren dat ik Leia om bijv. 23:00 wakker maakte kwam ze 's nachts eerder en vaker dan wanneer ik ga gewoon zelf liet komen :) dus ik zou haar lekker laten slapen en haar zelf laten komen, Claudia!

En qua instructies heb ik geen tips. Hier heeft ze vanaf dat ze naar de opvang ging (toen was ze 5,5 maand) altijd 150 cc per voeding meegegeven en dat nog steeds. Ze dronk altijd netjes alles op, liet nooit wat staan. Maar ik ben dan ook gezegend met een kind die alles drinkt, áls ze maar krijgt (ze krijgt nu nog steeds 150 cc per voeding! En ik geef er 2 mee. Heb een tijdje een extra beetje van 80 cc voor de ochtend meegegeven toen ik vond dat 300 cc tussen half 8 en 17:00 wat weinig was, maar ze heeft het er altijd prima op gedaan) Inmiddels tegen de 10 kilo grens met haar bijna 9 maand :P dus het is altijd genoeg geweest.

Ik vries overigens ook per 150 cc (hele voeding dus) in. Heb ik een keer te weinig dan spaar ik op en krijgt ze een diepvriesmaaltijd :P
pi_95709188
Toen Ivan 3 maanden oud was ging hij al vrij snel over op 200cc per voeding. :o Hij dronk toen 5 keer per dag. Bij Lena is dit ondenkbaar. Die drinkt veel minder per keer (en ook in totaal) en ze drinkt veel vaker. Grappig hoe verschillend ze zijn. Ik heb ook een voorgevoel dat ze niet zo'n grote/makkelijke eter als Ivan gaat worden.

Vanyel, geef je die ongebruikte fles dan 's avonds nog? Als je hele verse melk meegeeft en je die goed gekoeld houdt dan kun je de melk altijd nog invriezen misschien? Wat ook het proberen waard is is om te kijken of ze gekoelde melk wil drinken. Dat wil ik bij Lena ook proberen als ze wat makkelijker uit een fles drinkt.

Orea, dat vermoeden heb ik dus ook, dat ze makkelijker een lange tijd slaapt als wij haar daar zo min mogelijk in storen. Nou ja, dan gaan we dat gewoon lekker doen. Ik vind het niet zo'n probleem om 's nachts te blijven voeden. Het geforceerd zo lang mogelijk opblijven, haar dan wakker maken en stimuleren om een lange ruk te maken vind ik vele malen vermoeiender. Ik merk dat ik dan juist vrij korte nachten maak. Oh, en het is wel ongelooflijk hoe goed Leia groeit, hoor! :o Tankt ze flink bij als je thuis bent, of valt dat wel mee?
pi_95709407
Nee dat valt dus ook mee.. Ze drinkt 's morgens bij me rond 6 uur. Dan rond 11 uur op de opvang een fles, rond 3 uur ook. En dan drinkt ze rond 17:00 weer bij mij live. Dan soms nog een slokje vlak voor het naar bed gaan (rond 19:00) maar vaker niet... en zo nu en dan rond 3:00/4:00 uur nog wel wat... Maar soms ook gewoon niet. Dus dan kom ik op 4 a 5 keer drinken..

Dit is op werkdagen overigens (3 dagen per week) voor de rest drinkt ze wel eens een slokje hier of daar meer als ik vrij ben :)

Maar ze eet inmiddels ook al flink bij en gelukkig heeft ze haar tuitbeker door en vind ze water erg lekker :) dus qua vocht krijgt ze genoeg!
pi_95709467
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
Toen Ivan 3 maanden oud was ging hij al vrij snel over op 200cc per voeding. :o Hij dronk toen 5 keer per dag. Bij Lena is dit ondenkbaar. Die drinkt veel minder per keer (en ook in totaal) en ze drinkt veel vaker. Grappig hoe verschillend ze zijn. Ik heb ook een voorgevoel dat ze niet zo'n grote/makkelijke eter als Ivan gaat worden.
Dat is natuurlijk geen 1+1. Emma heeft ook altijd vaak kleine beetjes gedronken, maar qua vast voedsel eet ze vrijwel alles en altijd precies genoeg om d'r buik te vullen ;)
pi_95709560
Vast voedsel is natuurlijk heel anders, bijvoorbeeld omdat de flesjes melk bij Ivan er heel makkelijk in gingen en hij voor vast voedsel meer moeite moest doen. Toch is het opvallend dat hij al jong zo ogenschijnlijk onverzadigbaar was en dat altijd zo is gebleven. Lena gaat zo anders om met honger en verzadiging dat dat me het vermoeden geeft dat het met vast voedsel ook anders zal zijn. Maar misschien bewijst ze me wel het tegendeel. :Y) Over 3 maanden is het alweer zover. :o
pi_95709652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:48 schreef Orea het volgende:
Maar ze eet inmiddels ook al flink bij en gelukkig heeft ze haar tuitbeker door en vind ze water erg lekker :) dus qua vocht krijgt ze genoeg!
Fijn hoor, dat het zo makkelijk lijkt te gaan! Jullie zijn onze rolmodellen. :+

Ik heb voor mijn gevoel de belangrijkste horde genomen. Bij Ivan ben ik rond deze periode gestopt en daar is nu geen sprake van. *O* Morgen gaan we Lena weer wegen en ik kijk er helemaal niet tegenop.
pi_95709763
Fijn Claudia, dus je kunt het inmiddels ook wel een beetje loslaten? En misschien pakt ze het vaste voedsel straks ook wel prima op, zou wel lekker zijn!

Mijn bodemloos vatje eet gewoon praktisch alles! Laatst at ze met ons mee maar er zat knoflook in (niet bij nagedacht) nou haar mondje kon niet verder open :o en ze heeft er gelukkig geen last van gehad :Y) (alleen de lucht die uit haar luier kwam de volgende dag :+ pure knoflook :D)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')