je lever doet er ~ een uur over per eenheid alcohol om het af te breken.quote:Op maandag 18 april 2011 05:35 schreef Vanyel het volgende:
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.htmlquote:Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
Als dat zo is, zou het idd geen probleem moeten zijn.quote:Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef Vanyel het volgende:
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
quote:De alcoholspiegel in de moedermelk volgt die in het bloed van de moeder. Wanneer het lichaam van de moeder de geconsumeerde alcohol heeft afgebroken, is er ook geen alcohol meer in de moedermelk aanwezig; het wordt niet in de borst opgeslagen.
Wanneer rekening wordt gehouden met de eerder aangegeven wachttijd per consumptie, kan de moeder haar kind weer aanleggen en hoeft ze dus niet te kolven en haar melk weg te gooien om alcoholhoudende melk kwijt te raken.
LK zei tegen mij: niet weggeven! Je kunt het altijd later nog eens gebruiken voor je eigen kindje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 03:27 schreef J-net het volgende:
Wij hebben hier best een voorraad gekolfd ondertussen en het is de bedoeling te blijven kolven, ook als ik straks weer ga werken natuurlijk.
Voorlopig gaat het erg goed en best veel voorraad al, dus k had gehoord over de moedermelkbank, maar deze is nog niet openhoop dat hij snel wel open gaat. Het is zonde om de melk anders verloren te latrn gaan. Op dit moment loopt productie gord en vraag is ook goed, dus we hoeven amper bij te voeden.
Tot nu toe dus![]()
Eerst was t wel lastig en kolfde ik amper 20, nu komt er zo 80cc uit zetten in nog geen 10 minuten. ( baby is 10 dagen jong)
wij hebben een diepvries ja... 6 maanden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:28 schreef Orea het volgende:
Ja, ik heb gewoon amper plek meer in de vriezerwe overwegen zelfs om een vrieskist te kopen, dan is het ook wat langer houdbaar dan 3/4 maanden...
altijd handig!
Minimaal een half jaar op zeker, daarna altijd even checken. Ligt aan hygiene en kan ook nog per persoon verschillen. Tot maximaal een jaar overigensquote:Op dinsdag 19 april 2011 09:31 schreef Orea het volgende:
Zo'n grote vrieskist (-20) kon toch een jaar? Mijne is -15..
quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Het regelen lijkt hier trouwens ineens voorbij! Vannacht heeft ze ruim 6 uur tussen de voedingen gelaten en vanochtend had ik wat stuwing.
Fijn dat het lukt met de Breastflow! Ik merk bij Lena hetzelfde. Die drinkt vaak haar eerste flesvoeding van de dag vrij slecht, hooguit 80cc of zo. Maar bij de tweede voeding heeft ze dan echt honger en gaat er een grotere fles in (gister 130cc).quote:Op maandag 18 april 2011 21:22 schreef mrien het volgende:
Met de breastflow fles drinkt hij trouwens best goed. Op de creche donderdag middag 75 cc en 2 uur later had hij echt wel honger toen ik hem kwam halen. In de fles zat 150, maar hij moet natuurlijk ook even doorkrijgen dat hij meer uit de fles moet drinken als ik er niet ben.
Moet nog even uitvogelen hoeveel ik nu in de fles moet doen, desnoods geven ze het maar in 2x of om de 2 uur ofzo.
Dat is natuurlijk geen 1+1. Emma heeft ook altijd vaak kleine beetjes gedronken, maar qua vast voedsel eet ze vrijwel alles en altijd precies genoeg om d'r buik te vullenquote:Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
Toen Ivan 3 maanden oud was ging hij al vrij snel over op 200cc per voeding.Hij dronk toen 5 keer per dag. Bij Lena is dit ondenkbaar. Die drinkt veel minder per keer (en ook in totaal) en ze drinkt veel vaker. Grappig hoe verschillend ze zijn. Ik heb ook een voorgevoel dat ze niet zo'n grote/makkelijke eter als Ivan gaat worden.
Fijn hoor, dat het zo makkelijk lijkt te gaan! Jullie zijn onze rolmodellen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 12:48 schreef Orea het volgende:
Maar ze eet inmiddels ook al flink bij en gelukkig heeft ze haar tuitbeker door en vind ze water erg lekkerdus qua vocht krijgt ze genoeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |