abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2011 @ 21:10:27 #101
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95639705
Moedermelknetwerk heeft er schema's voor ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 april 2011 @ 21:20:18 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95640415
Aha! Als ik weer dip ga ik dat proberen, kwestie van googlen of jou pmmen? En ik gok zomaar dat dat dippen er aan gaat komen met een dame die steeds meer gaat eten en minder gaat drinken bij mij maar ik verdenk haar ervan dat ze te weinig neemt nu. en ik verwacht binnenkort mijn menstruatie weer....
Maar misschien komen we er dit keer wel makkelijker doorheen :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95653762
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 18 april 2011 @ 05:36:56 #104
230788 n8n
Pragmatisch
pi_95653767
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 05:35 schreef Vanyel het volgende:
Alcoholvraagje. Ik heb gisteravond flink gedronken (stuk of 6). Een of twee uur na de laatste mijn borsten zo ongeveer leeggekolfd en gaan slapen. Maar is de melk van zo'n 10-12 uur na het laatste drankje dan weer helemaal ok? Volgens de lactatiekundige verdwijnt alcohol in hetzelfde tempo uit je melk als uit de rest van je lijf, maar ik vraag het me toch af, dat ging over 1 drankje en dit voelt toch anders.
je lever doet er ~ een uur over per eenheid alcohol om het af te breken.

Heb hier niks te zoeken maar kan niet slapen

aanvullend
quote:
Als je borstvoeding geeft mag je geen alcohol drinken
Niet waar!
Matig alcoholgebruik hoeft helemaal niet afgeraden te worden. Zoals met de meeste verdovende middelen het geval is, komt er maar weinig alcohol in de moedermelk terecht. De moeder kan gerust wat alcohol drinken en gewoon borstvoeding geven zoals ze normaal doet. Ook door het verbieden van alcohol maken we het leven van een voedende moeder onnodig beperkt.
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-2.html

nog een link (pdf): hier gaat het over 2 -3 uur per eenheid
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  maandag 18 april 2011 @ 07:04:18 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95653998
Stuk of 6, over hoeveel uur? 12 uur erna zou ik gewoon voeden.
pi_95654162
Bedankt :)
Waren er 6 in 3 uur.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95655006
Had je iets te vieren, Vanyel? c_/

Ik blijf vandaag toch maar thuis. Ik had vannacht last van vertigo en ik voel me nog steeds zo gammel. :{ Doe mij maar een kortstondige buikgriep, dit is ook niks.

Nou ja, er was al melk uit de vriezer gehaald dus ik moet sowieso kolven. Ik ben benieuwd hoeveel Lena drinkt en of er bij mij fatsoenlijke hoeveelheden uitkomen. Het geeft me meteen de gelegenheid om mijn linkerborst wat meer prikkels te geven, want die blijft de laatste tijd flink achter op rechts.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95655150
We hadden een feestje :) Dottir was uit logeren en ik hoef haar pas later vandaag op te halen. Dat wordt niet heel laat, ik vind dat ze inmiddels wel lang genoeg weg is, maar is toch wel prettig voor het wakker worden.
Ik zat dus ook vanmorgen alweer te kolven en heb het precies andersom, rechts blijft achter, maar die nare borst liet zich net ook absoluut niet kolven, terwijl het gisteravond met mijn beneveld hoofd hartstikke soepel ging ;)
pi_95655216
Eureka, alcohol doet beter kolven! :+
pi_95656469
Ik weet niet of ik dit elke avond aankan hoor, me volgieten om maar beter te kolven ;)
pi_95656859
Ik begrijp dat alcohol- en borstvoedingsverhaal nooit zo goed. Je borsten produceren toch continu en slaan de melk toch op? Dat betekent dus dat je melk in de borsten heb zitten die gemaakt is op het moment dat er te veel alcohol in je bloed zat.

Dat zou dus betekenen dat je melk zo'n tien tot twaalf uur na het laatste drankje nog lang niet oke is, ook al heb je direct (of zo'n twee uur) na je laatste borrel gekolfd.
pi_95657144
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
pi_95657203
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:11 schreef Vanyel het volgende:
Volgens de LK (en volgens de pdf die n8n linkt) wordt de alcohol net zo hard aan je melk onttrokken als aan de rest van je lichaam. De samenstelling van je melk verandert sowieso naarmate ie langer in je borst zit. Klinkt voor mij niet onlogisch dat dan ook de hoeveelheid alcohol erin kan veranderen.
Als dat zo is, zou het idd geen probleem moeten zijn. :)
pi_95657232
Uit die pdf:
quote:
De alcoholspiegel in de moedermelk volgt die in het bloed van de moeder. Wanneer het lichaam van de moeder de geconsumeerde alcohol heeft afgebroken, is er ook geen alcohol meer in de moedermelk aanwezig; het wordt niet in de borst opgeslagen.
Wanneer rekening wordt gehouden met de eerder aangegeven wachttijd per consumptie, kan de moeder haar kind weer aanleggen en hoeft ze dus niet te kolven en haar melk weg te gooien om alcoholhoudende melk kwijt te raken.
pi_95657254
Ah, thanks! Ik was lui, had de pdf nog niet geopend. :@
pi_95684034
Ik heb vandaag aan clusterkolven gedaan (elk uur kort kolven) en daarmee heb ik nét genoeg gekolfd voor Lena. Ze dronk precies dezelfde hoeveelheid uit de fles. Maarja, ik moet er dus heel veel moeite voor doen om fatsoenlijke hoeveelheden te produceren.

Ik denk dat ik nu wel kan concluderen dat ik een productiedip heb*. Ik rust veel, drink veel, eet genoeg en leg Lena bij elk hongersignaal aan, maar vooralsnog lijkt het mijn productie nog niet te doen toenemen. Vrij frustrerend, vooral omdat ik al 2 weken kwakkel. :{

Ik overweeg om Domperidon te halen om m'n productie een handje te helpen en weer op krachten te kunnen komen. Wat denken jullie: verstandig of gewoon doorgaan zoals ik nu doe?

* Niet alleen door mijn kolfopbrengst, maar andere signalen zjin er ook naar.
  maandag 18 april 2011 @ 20:27:33 #117
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95684245
Ja maar met clusterkolven haal je niet perse meer cc's. Je haalt wel vette melk. Je kan het beter ff een paar dagen doen, en dan weer normaal kolven, dan zou het wel wat moeten toenemen. Domperidom .... Waarom zou je als je toch eerst beter kan proberen het op een natuurlijkere manier te proberen. Vaker aanleggen, eventueel nakolven.
pi_95684293
Werkt anijs niet ook productieverhogend?
Lekker kraamsnoepen met beschuit met muisjes.
pi_95684563
De enige reden om Domperidon te gebruiken is als quick fix: ik zou het goed kunnen gebruiken om nu langer dan 2 uur achter elkaar te slapen. Het is een aanlokkelijk maar niet al te realistisch idee waarschijnlijk.

Nou ja, Lena blijft elk uur drinken dus meer dan dat kan ik niet doen, gewoon maar telkens aanleggen en wisselvoeden. Ik had gehoopt dat er na 4 dagen wat verbetering in zat. Misschien ziet het er morgen alweer rooskleuriger uit.
pi_95685632
Wel vervelend dat t je nachtrust kost. Heb je een idee waar het door komt?
pi_95686152
Ik dacht eerst dat ze aan het regelen was vanwege een groeispurt/grotere drinkbehoefte. Ze is er immers met precies 3 maanden mee begonnen. Maar door een opmerking van WupWup denk ik bij nader inzien dat ik een dip heb doordat ik ziek ben.

Ik weet het niet zeker, hoor. Ik merk bijvoorbeeld dat Lena zich niet meer verslikt aan het begin van een voeding. Dat maakt wel duidelijk dat ik niet zoveel melk heb, maar het kan ook komen doordat mijn borsten behoorlijk 'leeg' zijn vanwege het vele drinken. Het is gissen.

Anyway, ik wil beter worden! Ik ben nooit langdurig ziek. Stom gedoe. }:|
pi_95686306
Het klopt niet helemaal wat ik schrijf, want hoe heftig je toeschietreflex is zal wel weer weinig zeggen over de hoeveelheid melk die je hebt. Nou ja, ik ben gaar, vergeef het me!

Ik zie het even niet meer zo helder. Misschien moet ik mijn lief voorstellen om haar vannacht een flesje te geven. O-)
pi_95686389
Voor deze ene keer dan.

Succes met beter worden.

Oh en dat flesje is een goed idee, slapen helpt altijd!
pi_95686503
Haha, dankjewel. Komt wel goed.

Ik doe het mijn lief maar niet aan. Die kan er echt niet tegen als hij 's nachts niet in ieder geval 8 uur ononderbroken kan slapen. :+ En hij is ook ziek.
pi_95687465
Ja maar hoe lang kun jij er nog tegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')