Euh, kind meenemen? Dan komt die andere handigheid ook nog van pas: de draagdoekquote:Op donderdag 21 april 2011 19:57 schreef Lot_1 het volgende:
Even een vraagje n.a.v. dat regelen:
Wanneer jullie het over regelen hebben dan lijkt het haast of je kindje permanent aan je borst hangt. Wat ik me dan afvraag is: hoe doe je dat wanneer je afspraken hebt, of wanneer je de stad in wilt, of wanneer je op visite gaat?
Amenquote:Op donderdag 21 april 2011 20:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar de claim betekende bijvoorbeeld ook dat ik nooit op pad kon zonder een kolf mee te nemen en te bedenken waar en hoe ik moest gaan kolven. Niet dat dat nou zo'n enorm probleem was, maar het benauwde me soms wel. Ik wist vantevoren natuurlijk ook niet hoe het zou zijn. De realistische verwachtingen die ik deze keer had hebben alle verschil gemaakt.
Wat ik bovendien heel fijn vond aan het geven van kunstvoeding is dat mijn vriend en ik gelijkwaardige 'voedselverstrekkers' werden. Het was ineens niet meer vanzelfsprekend dat ik er 's nachts uitging en zo. Ik heb nog steeds wel eens dat het me heel handig lijkt om de rollen om te kunnen draaien. Gister moest ik Ivan onverwacht ophalen en het was wel makkelijk geweest als mijn vriend Lena eten had kunnen geven als ze wakker was geworden met schreeuwende honger (er stond geen melk in de koelkast en we hadden geen kunstvoeding in huis).
Ik denk dat het ook wel nuttig is om pragmatisch te blijven. Lukt het kolven bijvoorbeeld structureel niet goed? Denk dan ook eens aan een combinatie borstvoeding/kunstvoeding als dat ervoor zorgt dat je jezelf niet gek maakt en uitput. Ik wou dat ik bij Ivan indertijd pragmatischer was geweest.
Doorlikplekken?quote:
Frustrerend.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Anderhalf uur na d'r laatste voeding is de opbrengst van het kolven 20cc. Alles uit de rechtertet, links kwamen 3 druppels uit
Ik geef nu 10 maanden borstvoeding en begin er nu pas echt van te genieten. Aan de ene kant omdat ze minder vaak komt, aan de andere kant omdat de sneltrein van een eerste kindje ondertussen meer een boemeltje is geworden. We hebben onze draai gevonden in de nieuwe situatie als gezin en dat geeft een hoop rust.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geloof dat het Tico was die schreef dat ze vaak liggend voedt zodat die drinkmomenten momenten zijn van exclusieve aandacht. Daarna ben ik ook vaker liggend gaan voeden overdag; ik probeer er nu bewuster de tijd voor te nemen.
Zou het helpen als ik elke avond een uurtje na de laatste voeding kolf? Kan je na 10 maanden de productie nog opschroeven op die manier? Ik heb echt geen ideequote:
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Waarvoor wil je een voorraad opbouwen, CP? Je schreef dat 50cc niet aantikt, maar ik heb in de kraamperiode elke dag ongeveer zoveel gekolfd en ik had toen ik weer ging werken een paar liter in de vriezer. Het helpt misschien al om je erbij neer te leggen dat het een kwestie van sprokkelen is?
Ik heb mijn kolfopbrengst wel eens met een lactatiekundige besproken en ze zei dat het voor veel vrouwen sprokkelen is. En is het niet zo dat 's avonds je opbrengst over het algemeen ook lager wordt? Ik heb het idee dat ik aan het begin van de dag makkelijk kolf en dat het gedurende de dag steeds een beetje slechter gaat. Heb je geen mogelijkheid om 's ochtends wat extra's af te kolven?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.
Ik heb ook niet echt een grote vriezer (3 lades waar ook nog gewoon eten in ligt enzoquote:Op donderdag 21 april 2011 21:48 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Wellicht binnenkort weer aan het werk en dan is een voorraad wel handig. Onze vriezer is alleen erg klein, dus een hele grote voorraad kan ik niet opbouwen. Dan zou het wel lekker zijn als ik wat meer kolf en dat kan gebruiken overdag en de vriezervoorraad in principe hebben voor noodgevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |