abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95710284
Hahah, Emma gaat altijd zo uit d'r gaffel stinken van knoflook :D luiers stinken ook ja, maar dat heeft meer te maken met dat ze sinds februari een compleet gebit aan het kweken is
pi_95710838
Ik maakte/maak ook nooit wakker voor een voeding. Hier maakte het bij Amélie niets uit, als ik om 11 uur wakker maakte kwam ze om 2 uur weer en als ik niet wakker maakte kwam ze om 2 uur ook :+ regel het dan zelf maar, goed voor t dag-nacht ritme.
Elin maak ik ook niet wakker, zelfde reden, zelfde verhaal.

Knoflook :9 wij hebben vanaf het begin gewoon alle kruiden en dergelijke gebruikt :D alleen de sambal even mee gewacht :+ en het zout natuurlijk. Zolang het niet belastend is voor de niertjes of op een andere manier kwaad kon vond ik het best.
Maar goed, wij eten zelf ook redelijk veel knoflook, dus volgens mij is de smaak alleen maar vertrouwd :') (hey zo smaakte mama's melk ook! c_/ )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:29:49 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95710917
Dat heb ik met drank... Als ze straks een wijntje drinken, he zo smaakte mama's melk ook. (Grapje uiteraard)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95710983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Dat heb ik met drank... Als ze straks een wijntje drinken, he zo smaakte mama's melk ook. (Grapje uiteraard)
_O-

baby colada :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95710996
Nou op zich zijn wij ook wel makkelijk inderdaad, alleen met scherpe dingen, ui en zout letten we op..(alhoewel ze laatst wel prei mee heeft gegeten en daar geen reactie op had, dus wat ui zou ook moeten kunnen :))

Nog even een vraagje, ik denk dat ik binnenkort misschien over wil naar 1 keer kolven. Op zich kan ik in elk geval tot 10 maanden hier kolven, dan heb ik vakantie. Daarna wil ik sowieso nog maar max. 1 keer kolven.

Zou mijn productie 1 keer kolven nu al trekken? Of is dat een kwestie van uitproberen?
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:33:31 #156
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95711069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:31 schreef Orea het volgende:
Nou op zich zijn wij ook wel makkelijk inderdaad, alleen met scherpe dingen, ui en zout letten we op..(alhoewel ze laatst wel prei mee heeft gegeten en daar geen reactie op had, dus wat ui zou ook moeten kunnen :))

Nog even een vraagje, ik denk dat ik binnenkort misschien over wil naar 1 keer kolven. Op zich kan ik in elk geval tot 10 maanden hier kolven, dan heb ik vakantie. Daarna wil ik sowieso nog maar max. 1 keer kolven.

Zou mijn productie 1 keer kolven nu al trekken? Of is dat een kwestie van uitproberen?
Ik kolf 1x, ik trek het prima.
pi_95711211
Hmmm dan toch binnenkort maar eens proberen. En kijken wat ik dan aan voeding eruit haal, heb uiteraard genoeg in de vriezer!
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:42:43 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95711423
ik kom op tussen de 250 en 300cc op een dag... Ze drinkt het toch niet allemaal, dus ik vond het wel best zo.
in het weekend heb ik geen last van een kind dat regelt en geen stuwing.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:42:57 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95711429
Dat durf ik dus nog niet aan om maar 1 keer te kolven. Ik kom gewoon standaard 20-30cc per voeding te kort.
Orea zo te zien hebben onze dochters ongeveer hetzelfde eetritme :D Een nachtvoeding tegen 3/4 uur, ontbijten tegen 7/7.30 bij me, (daarna brood) dan tegen 12 uur (en weer een boterham) en 15 uur, tegen 17/18 uur avondeten en dan een slokje rond 19 uur voor het naar bed gaan. En ook 150 cc als ze het uit een fles krijgt. Ze heeft wel een tijdje ook 170cc uit een fles gedronken maar sinds ze echt wat bijvoeding eet is het weer 150.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95711800
Nou ja, ze drinkt dus 300 op de opvang, dus ik vind het wel lekker als ik rond de 300 uit zou komen. Leia drinkt wel alles op. Dan is de voorraad voor later... Wil op termijn ook van de avondkolfbeurt af, maar ik ga niet alles in 1 keer doen.. dus misschien eerst de avonden maar skippen!

Grappig Saffier! :D Leia eet ook 2 boterhammen en avondeten. Alleen fruit is soms wat lastig inplannen (schiet er wel eens bij in!)
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:36 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95711913
Hier ook! Want óf ik ben onderweg naar/van school voor Tobias, of ze ligt te slapen. Het is het een of het ander natuurlijk he :D

En Ylana krijgt of 150 óf 300 mee naar mijn ouders, ligt eraan hoe lang mijn dag is. dat wil ik ook graag gekolfd zien. Op dit moment loop ik dus met kolven een paar stapjes achter. Ik kolf met moeite de 120 in 1 kolfbeurt, daarom durf ik nu niet over te stappen naar maar 1 keer kolven op ene hele dag werken.
Ylana
pi_95712016
Heb je al geprobeerd ander vocht aan te bieden? Leia snapt de meest simpele tuitbeker van de Hema inmiddels (en de rietjesbeker van de Hema ook :D) dus die krijgt bij haar brood nu water of diksap of thee aangeboden en dat drinkt ze gelukkig behoorlijk! Dus dat scheelt ook wel wat in cc's..
  dinsdag 19 april 2011 @ 14:00:56 #163
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95712116
Ja, ze snapt de tuitbeker *O* en vind 3 slokken water meer dan genoeg :')
Ylana
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:39:57 #164
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95716141
Volgens mij drinkt Nathan nog veel meer dan Leia als ik dit zo lees.

's ochtends om 6 uur vaak, en om 8 uur, daarna weer tussen 11 en 12, dan weer tussen 3 en 4 en dan tussen 7.30 en 8 uur. 's Nachts om 12 uur en om 4 uur. Soms slaat hij die van 12 uur over. Oh ja, hij krijgt volledig bijvoeding (3 maaltijden en 2 tussendoortjes).
Dat verklaard denk ik wel de curve:
pi_95716382
Wauw, wat een stijging, pessie! Waar komt het door, denk je? Door de bijvoeding of drinkt hij nu ook meer dan voorheen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95716593
Kiek em goan dan! Je krijgt een bollo Pessie! *O*
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:50:24 #167
259886 pessie
pi_95716645
Ik heb niet het idee dat hij meer drinkt dan voorheen dus ik denk dat het door de bijvoeding komt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 15:52:22 #168
259886 pessie
pi_95716734
Ik heb wel het idee dat hij soms wat teveel bv krijgt. Hij "frut" bij sommige voedingen, laat 20 keer los en vind zichzelf snel klaar. Maar ik vind het ook wel ver gaan om echt te vervangen dus ik weet niet zo goed hoe nu verder,
pi_95717171
Hij groeit zo te zien uitstekend, dus misschien durf je nu beter een voeding aan de borst te vervangen door een tussendoortje of zo?

Orea, ik las dat jij Leia water geeft. Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding en het aanbieden van water? Ik begrijp het voedelintroductieschema niet helemaal op dit punt.
pi_95719116
Aangeraden wordt om tot een jaar niks anders dan borstvoeding te drinken geeft (door Kleintjes). Daarna is te verwachten dat je productie stabiel genoeg is om ander drinken aan te bieden.
pi_95719712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, geef je die ongebruikte fles dan 's avonds nog? Als je hele verse melk meegeeft en je die goed gekoeld houdt dan kun je de melk altijd nog invriezen misschien? Wat ook het proberen waard is is om te kijken of ze gekoelde melk wil drinken. Dat wil ik bij Lena ook proberen als ze wat makkelijker uit een fles drinkt.
De laatste keer waren het 4 vriezerflessen (ze was heeeel lang weggeweest en ik wilde niet dat ze te weinig had 8)7), die kreeg ik niet op. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om zelf de fles te geven en te kolven. Als het 1 fles is laat ik lief m geven terwijl ik kolf, maar met 4... Sowieso was het helaas totnogtoe steeds vriezermelk, dat maakt het lastiger.
Gekoelde melk is hier een paar keer per ongeluk gebeurd. De ene keer pakt ze het beter dan de andere, maar het zou me niks verbazen als ze over een paar weken alles rechtstreeks uit de ijskast drinkt. Ook lekker fris zo met de hitte ;)

Wil jij dat gaan proberen voor het gemak of om een andere reden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 19-04-2011 17:06:33 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:11:07 #172
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95720508
wupwup, van mij mag Eline onbeperkt drinken, alleen is dat lastig te realiseren op het kdv. Ik denk dat ik het laatste flesje maar wat kleiner maak en de andere 2 iets groter. De laatste drinkt ze vaak pas om 17.00 terwijl ik haar om 17.30/18.00 kom halen.
  dinsdag 19 april 2011 @ 17:11:10 #173
259886 pessie
pi_95720512
Nathan krijgt 's middags direct na de bv fruit direct gevolgd door een tuitbeker. Daar drinkt hij dan max 30cc uit, maar het gaat om het idee. Wel drinkt hij graag mee, gisteren heeft hij op die manier geleerd hoe je uit een waterflesje drinkt. Wel handig aangezien we vrijdag naar Parijs gaan. Als hij dan wat water wil kan hij dat zo uit het flesje krijgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 19 april 2011 @ 17:36:27 #174
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95721786
ik heb nu af en toe dat ik moet kijken of Geert nog wel aan de borst ligt. hij drinkt zo soepel, maar laat even soepel de borst glippen dat ik het af en toe niet eens merk als hij loslaat. oh en vanmiddag maakte m'n man de opmerking: "zou je niet eens bij Geert gaan kijken? hij is al zo lang stil?" (kanttekening: hij was net een half uurtje thuis ofzo, en ik had Geert net daarvoor neergelegd. hij is alleen gewend dat Geert precies wakker wordt tijdens dat Jan en ik zitten te eten :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95725619
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Hij groeit zo te zien uitstekend, dus misschien durf je nu beter een voeding aan de borst te vervangen door een tussendoortje of zo?

Orea, ik las dat jij Leia water geeft. Hoe zit dat eigenlijk met borstvoeding en het aanbieden van water? Ik begrijp het voedelintroductieschema niet helemaal op dit punt.
Wat wupwup zegt, een jaar wordt aangeraden.. alleen zoals bij alles bij ons :') Leia drinkt toch wel en ik vind het fijn dat ze al uit tuitbeker leert drinken en sowieso water, het heeft hier dus geen invloed op wat ze aan de borst drinkt. (en melk koud moet ze niet.)

Dus een beetje wat je zelf wilt :)
pi_95726680
Ja, Leia groeit natuurlijk goed en je kolfde nog 's avonds, dus je hoefde niet te vrezen voor je productie. Ik wil meteen met 6 maanden al beginnen met drinken uit een beker. Dat zal dan wel afgekolfde melk worden, maar het is inderdaad ook fijn als ze al jong wennen aan water, vind ik. Ivan heeft altijd probleemloos water gedronken en doet dat nog steeds. We hoeven geen foefjes uit te halen met diksap of ander gezoet spul.

Vanyel, ik vind het opwarmen weinig moeite, maar het is wel fijn om melk weer meteen terug te kunnen zetten in de koelkast als ze echt niet wil drinken. Ze is zo koppig en drinkt niets als ze haar pet er niet naar staat. Als de melk opgewarmd is kan ik die meteen weggooien.
pi_95727548
Das ook zonde ja.
Bekerdrinken met 6 maanden klinkt wel tof.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 april 2011 @ 19:57:05 #178
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95728806
Nah, waarom is diksap opeens slecht? Niet dat ik leyla al ander drinken geef, maar als ze al wat anders krijgt dan ga ik geen water geven. Lekker iets van vruchtensap ofzo.. Zitten ook nog wat van voedingsstoffen in.
pi_95729056
Oh diksap of verdunde fruitsap krijgt ze ook wel hoor, maar gewoon 1/2 keer per dag ofzo. Ze vind water net zo lekker, dus waarom niet. Ze drinkt behoorlijk veel (zelfs naast de bv) dus liever water dan constant fruitsapjes en dingen...
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:07:12 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95729452
Nou ja, ik vind dat er altijd maar spastisch gedaan wordt over diksap en zulks en ik erger me gewoon aan "het drupje diksap". Sorry, persoonlijke frustratie. Ik geef het straks wel gewoon... Jen heeft het ook altijd gehad en lekker aanmaak limo en ze drinkt ook gewoon water in de nacht. Jen is geen gram te zwaar.
pi_95729874
Oh maar doe ik spastisch dan? Das niet de bedoeling namelijk, ze krijgt het namelijk regelmatig! Alleen vind ze water net zo lekker, dus geef ik dat vaker :P
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:18:32 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95730285
Oh nee, zo bedoel ik het niet.
pi_95730696
Wat jij je kind geeft, moet je toch lekker zelf weten? Ik geef Emma alleen water naast de bv, ze vindt het heerlijk. Oh en ik heb d'r ook echt wel eens thee, appelsap en (koude) koemelk aangeboden, maar dat is alleen maar leuk om uit een beker te drinken en dan uit je mond te laten lopen.
Het gaat trouwens niet om het dik worden van suiker, maar dat alles zoet moet smaken. Vooral voedsel wat speciaal voor kinderen gemaakt wordt.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:28:43 #184
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95730990
Nou zolang het snaveltje opengaat ben ik al lang blij. Zoet of niet.
pi_95731011
Mijn reden om terughoudend te zijn met diksap is omdat kinderen zoete smaken doorgaans vrij makkelijk accepteren maar andere smaken moeilijker. Ik wil niet bij voorbaat al beginnen om te zoeten. Het is geen garantie dat een kind een makkelijke en veelzijdige eter/drinker wordt, maar het is op z'n minst het proberen waard.

-Edit- Wat jij dus zegt, WupWup.
  dinsdag 19 april 2011 @ 20:39:59 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95731774
Mijn moeder dacht dat Ylana wel eens dorst kon hebben na een boterham. Normaal krijgt ze een slok bij mij en als ze al haar melk opheeft krijgt ze dus wat water. Maximaal 3 slokken en dan is ze het weer zat.
Ze heeft net een half uur getankt. Gelukkig maar want het was vandaag overdag knudde en met die warmte vind ik het wel prettig dat ze minimaal 2 keer góéd bij me drinkt.
Ylana
pi_95764381
Niels groeit wel heel saai gemiddeld... :O :+

We komen net terug van het consultatiebureau. De wijkverpleegkundige vroeg of ik nog borstvoeding geef en hoe vaak, maar ik kreeg er verder geen opmerkingen over. Ze vroeg wel of hij daarnaast goed eet.
Hij is trouwens vanzelf door gaan slapen (grootste deel van de nachten nu tenminste), dat heb ik even benadrukt :6 :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 20 april 2011 @ 16:07:06 #188
259886 pessie
pi_95764414
Die gewichtslijn is echt prachtig!
pi_95764484
Wat heerlijk dat hij zo goed groeit, Twinkly! Ik ben jaloers. Ik denk dat Ivans gewichtslijn inmiddels bovenaan de curve zit. :o

Lena is weer nogal krap aangekomen in gewicht, maar met gemiddeld 150 gram per week aankomen was de arts op het consultatiebureau meer dan tevreden. In de lengte zit ze nu wel prima op haar eigen lijn.
pi_95764921
Groeit Lena wel mooi volgens haar lijntje ook qua gewicht? Het klinkt alsof het gewoon bij haar hoort toch?
En wat Ivan betreft moet je helemaal niet jaloers zijn! Die groeit ook super goed en mooi volgens zijn lijn :Y
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 18:43:01 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95770735
mooie curve niels ^O^

Geert heeft wat nieuws :') aanvallen, drinken, zelf loslaten, dan heel zielig huilen en gelijk weer aanvallen. t lijkt net een spelletje _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

woensdag 20 april 2011 @ 19:27:14 #192
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_95772970
vandaag heb ik Eline 2 flessen van 150cc en 1 van 60 cc meegegeven. Daar doet ze het goed op, maar nu hebben ze op het kdv er bijna 4,5 uur tussen gelaten. dat vind ik erg lang
  woensdag 20 april 2011 @ 19:30:25 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_95773185
Ik zou om een andere reden voor water kiezen en dan vooral om het feit dat ze dan kunnen drinken wanneer ze willen, je kan dan gewoon bijv een rietjesbeker voor ze neerzetten.

Met diksap of iets anders moet je dat beperken tot een drinkmoment ivm de tandjes.

En als mijn meisje net zo'n slechter drinker is als ik vroeger, dan ben ik blij als ze de hele dag door wat tot haar beschikking heeft, naast Bv natuurlijk.

Vorige week was ik voor het eerst bij de verloskundige die ook lactatiekundige is, die werd helemaal enthousiast na mijn opmerkingen over Bv, wat ik had gelezen erover, dat ik naar de cursus ga en dat ik al een kolf in huis had. Ze zei, je klinkt echt enorm positief en gemotiveerd, zo maak ik het zelden mee. Fijn idee dat ik haar kan bellen mocht er iets niet goed gaan tzt...
pi_95773564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:43 schreef DJMO het volgende:
mooie curve niels ^O^

Geert heeft wat nieuws :') aanvallen, drinken, zelf loslaten, dan heel zielig huilen en gelijk weer aanvallen. t lijkt net een spelletje _O-
Het klinkt een beetje als spruw eerlijk gezegd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95773767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als spruw eerlijk gezegd.
Inderdaad, ik wilde net hetzelfde zeggen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 april 2011 @ 20:03:15 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95774912
Hij doet het niet bij elke voeding, anders had ik me er wel zorgen over gemaakt. Hoewel ik spruw zeker niet uitsluit, aangezien ik aan de antibiotica zit :/

pi_95775063
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:18 schreef Twinkly het volgende:
Groeit Lena wel mooi volgens haar lijntje ook qua gewicht? Het klinkt alsof het gewoon bij haar hoort toch?
En wat Ivan betreft moet je helemaal niet jaloers zijn! Die groeit ook super goed en mooi volgens zijn lijn :Y
Nee, ze groeien allebei niet volgens hun eigen lijn qua gewicht. Ivan gaat te hard omhoog en Lena niet hard genoeg. Hun lengtelijntjes zien er wel voorbeeldig uit.
pi_95775133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, ze groeien allebei niet volgens hun eigen lijn qua gewicht. Ivan gaat te hard omhoog en Lena niet hard genoeg. Hun lengtelijntjes zien er wel voorbeeldig uit.
Doe Lena's curve ns?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95775168
ik dacht trouwens altijd dat 150 gr gemiddeld per week keurig was.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95775503
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:27 schreef Sugarsnap het volgende:
vandaag heb ik Eline 2 flessen van 150cc en 1 van 60 cc meegegeven. Daar doet ze het goed op, maar nu hebben ze op het kdv er bijna 4,5 uur tussen gelaten. dat vind ik erg lang
Waarom vind je dat zo lang? Voor een kind van haar leeftijd klinkt het mij niet heel vreemd in de oren, gebeurt bij ons ook wel eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')