abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:36:01 #51
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95547292
Ze gaan hangen als je er aanleg voor hebt. Heeft volgens mij wel iets maar lang niet alles met borstvoeding geven te maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 april 2011 @ 19:03:21 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95552485
aangezien ik geen idee heb waar t hoort, en ik nooit op de bankjes zit ;) , maar hier. ik heb vandaag een (koper) spiraaltje laten zetten, en een beetje spotting was normaal.. maar hoeveel bloedverlies is spotting nou eigenlijk? een paar vlekjes of een flinke vlek in je maandverband?? (en een koperspiraaltje omdat met een mirena de bv zou kunnen teruglopen??)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95558025
Ik heb ook een koperspiraaltje laten zetten, begrijp het volledig ;) Spotting is bloedverlies wat minder is dan wat je zou verliezen bij een menstruatie. Een flinke vlek in je maandverband hoort daar ook bij.

Oh en het verhaal achter de theezakjes? Het heeft alles te maken met zwangerschap. Het is namelijk de stuwing na de bevalling die ervoor zorgt dat je borsten een opdonder krijgen. Overigens lijkt het ook dat langzaam afbouwen, liefst geleid door kind, het meest goed doet voor je voorgevel. Dus mannen die bang zijn dat de borsten van hun vrouw geruïneerd worden door borstvoeding, moeten óf hun vrouw niet bezwangeren óf langvoeden aanmoedigen :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:10:42 #54
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95559196
Volgens mijn man begint mijn voorgevel alweer te groeien. :o Of eigenlijk alleen de rechterkant, want links is nog volop in bedrijf, dus is verder niet geslonken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:56:30 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95561787
Volgens mij is het "spotting" zolang je het verlies aankunt met een inlegkruisje, als een inlegkruisje niet voldoet en je maandverband nodig hebt is het geen spotting meer.
(uiteraard wel wisselen zoals je anders ook zou doen met een tampon/maandverband)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_95562758
Vraagje voor de 2e keer zwangere mama's en borstvoedinggevenden :+ , groeit je gevel elke zwangerschap weer?
Ik wil graag eens wat mooie bh's, en heb mooie gezien van Mamae, maar die zijn knijterduur. Dus voordat ik er eentje koop, wil ik wel zeker weten dat ik ze nog een flinke poos pas natuurlijk. :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95563876
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:12 schreef Morretje het volgende:
Vraagje voor de 2e keer zwangere mama's en borstvoedinggevenden :+ , groeit je gevel elke zwangerschap weer?
Ik wil graag eens wat mooie bh's, en heb mooie gezien van Mamae, maar die zijn knijterduur. Dus voordat ik er eentje koop, wil ik wel zeker weten dat ik ze nog een flinke poos pas natuurlijk. :P
Ik heb gevoed tot 10 weken zw.schap en daarna weer na de bevalling (no shit :') ) Mn borsten zijn eigenlijk nauwelijks gegroeid en alle bh's die ik ten tijde van Amélie droeg pas ik nu ook nog.

Maar wellicht dat het anders is als je al een tijdje gestopt bent met voeden en daarna opnieuw zwanger raakt? Ik weet niet wat je plannen zijn, of je toestand is :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95564055
Mijn tetten zijn nu kleiner dan toen ik net bevallen was en ook kleiner dan op het eind van jen voeden. Maar ik ben nu juist aan het sporten om ook af te vallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 april 2011 @ 22:43:00 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95564617
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:56 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het "spotting" zolang je het verlies aankunt met een inlegkruisje, als een inlegkruisje niet voldoet en je maandverband nodig hebt is het geen spotting meer.
(uiteraard wel wisselen zoals je anders ook zou doen met een tampon/maandverband)
wisselen doe ik ook, maar toen ik zeg maar de eerste keer bij naar het toilet gaan na het zetten van 't spiraaltje, keek, vond ik het redelijk veel voor "een beetje bloedverlies" zoals die verpleger het had verteld. Enfin, ik merk 't morgen wel als m'n bed bevlekt is :+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95565047
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:31 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik heb gevoed tot 10 weken zw.schap en daarna weer na de bevalling (no shit :') ) Mn borsten zijn eigenlijk nauwelijks gegroeid en alle bh's die ik ten tijde van Amélie droeg pas ik nu ook nog.

Maar wellicht dat het anders is als je al een tijdje gestopt bent met voeden en daarna opnieuw zwanger raakt? Ik weet niet wat je plannen zijn, of je toestand is :+
Hm, echte plannen zijn er nog niet echt eigenlijk.. Ik wil nog rustig een poosje doorvoeden, en eigenlijk dat madammeke ook ff lekker doorslaapt (anders komt er sowieso geen 2e :+ ) Maar ik denk dat nr 2 niet nog een half jaar op zich laat wachten..
Maar goed, valt wel mee waarschijnlijk? Kan me ook voorstellen dat ze minder groeien als je langer gevoed hebt en er minder tijd tussen zit, of zelfs doorvoed tijdens je zwangerschap. Misschien waag ik het wel gewoon :P
pi_95565826
Ik draag ook nog dezelfde bh's als bij het voeden van Lotte :)
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:16:32 #62
12913 GreatWhiteSilence
pi_95566377
quote:
Zie mijn vorige post. ;) Ik heb het idee dat rechts weer groeit, maar links niet omdat die nog in gebruik is. Rechts is al tijden niet in productie meer, (komt wel nog melk uit als ik het probeer trouwens), dus die was alweer geslonken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_95566534
Jij voedt met 1 borst?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 15 april 2011 @ 23:38:30 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_95567421
Klopt, ik ben begonnen met twee kanten, maar op een gegeven moment (toen ze ongeveer 1 was) begonnen we beiden een voorkeur te krijgen voor de linkerkant. De tepel links is 'mooier', rechts is vrij plat. Er komt nog wel steeds melk uit rechts als ik mijn best doe, dat nog wel.
pi_95572917
Bijzonder. Ik zou dan toch bang zijn dat ik scheef ging groeien, maar t gaat bij jullie vast niet meer om 7 voedingen per dag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 16 april 2011 @ 07:03:21 #66
12913 GreatWhiteSilence
pi_95572928
Och, scheef was ik sowieso al, het is nu alleen een tikje erger. Maar dat heeft me sowieso altijd weinig kunnen schelen. :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 09:10:04 #67
259886 pessie
pi_95573443
Ik moet een nieuwe bikini voor de zomer. De huidige houdt mn borsten niet O-)

En Morretje, herkenbaar. Hier komt er ook geen tweede voordat deze doorslaapt!
pi_95573669
Oeps. In t weekend doet mijn lief altijd 1 nachtvoeding. Meestal ben ik dan snel genoeg aan de beurt om mijn borsten niet te vol te laten raken. Nu deed Dottir er wat langer over, kolf ik net zomaar 175 cc uit mijn stieftiet :o
Ze drinkt max 115 uit een fles.. Mooi voor de voorraad :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:45:58 #69
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95577760
quote:
Bij mij was er wel verschil met de eerste en tweede zwangerschap. Maar na de eerste zwangerschap was ik ook niet terug naar mijn cup van voor de zwangerschap.
(C -> E -> D, D -> F -> E, E -> F -> E)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 april 2011 @ 14:09:09 #70
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95580163
we gingen net met de hele familie over de braderie hier in 't dorp. Op 't einde, jan een patatje, en natuurlijk werd Geert ook wakker. Ik ken mijn man, en had het botste commentaar verwacht, maar omdat ik er een klein dun dekentje overheen had liggen, had hij zowaar géén commentaar dat ik midden in het dorp, op een terrasje zat te voeden. 'k had wel bijkijks, niemand kon natuurlijk zien wat ik uitspookte met die doek over m'n schouder :+

pi_95589431

Ik zie wat verbeterpunten aan voedingshouding ;)
pi_95589491
Waarom? :o doe k ook altijd zo, gaat prima eigenlijk, makkelijk bijsturen.
Jen O+ wat een scheet zo met dr pop <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 april 2011 @ 19:19:31 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95589647
O+ O+

pi_95589737
Ik zag wat ze ging doen, ik was net optijd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 16 april 2011 @ 21:01:23 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95594370
tien minuten niet aan de borst en dan aanvallen alsof je vier uur niet gedronken hebt. ik zal morgen wel wakker worden met ontplofte tieten :')

pi_95634869
O+ Jen! O+

En DJMO, viel het mee of tegen? ;)

En waarom blijft mijn cursor niet in het veld staan als ik een smiley aanklik? :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 17 april 2011 @ 20:03:09 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95635196
ze zaten behoorlijk vol ;) en de hele dag trouwens. vanmiddag om 3 uur heb ik 'm zelf wakker gemaakt (we zaten op een verjaardag) voor een voeding, en om de spanning eraf te drinken :')

pi_95635980
Ik kom er weer eens in met een vraag. Lena is 3 maanden oud en ze is nu 3 dagen duidelijk aan het regelen. Ik leg haar zoveel mogelijk aan in de hoop dat het aanbod zo snel mogelijk afgestemd is op haar vraag. Maarja, ik ontkom er niet aan dat morgen de werkweek weer begint terwijl het einde van het regelen nog niet in zicht lijkt.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik ben bang dat vraag en aanbod scheef gaan lopen en ik heb komende week geen gelegenheid om haar rustig door te laten regelen. Ik ben van plan om morgen even aan te kijken: hoeveel kolf ik en hoeveel drinkt ze uit de fles? Maar ik heb ook zo'n gevoel dat het misschien beter is om morgen een vrije dag op te nemen zodat ze de kans krijgt om verder te regelen.

Tja, wat is wijsheid?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 17 april 2011 @ 20:16:14 #80
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95636029
Ahhh Jen O+ Wat lief Tico! Goed voorbeeld doet volgen he O+

Morr hier gebeurt dat ook

Zo te lezen gaat het goed bij jou DJMO, fijn.

Ylana heeft vanavond voor het eerst mm-pannekoeken op O+ Meteen maar meer dan anderhalve pannekoek :o O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 17 april 2011 @ 20:18:01 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95636149
Claudia, dan kolf je toch gewoon een keer extra?
  zondag 17 april 2011 @ 20:20:17 #82
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95636310
Hoeveel dagen moet je werken Claudia?
Ylana regelt/regelde bij mij vnl 's nachts. Lastig met nachtrust in combinatie met de volgende dag werken, maar dat is dan even niet anders. Overdag gaven we haar dan in een flesje wat meer zodat ze wat verzadigd was en op die manier regelde ze net even wat langzamer maar dan 's nachts dóór. Ik had wel geluk met ruime vriezervoorraad overigens hiervoor. Het heeft bij mij nooit langer geduurd dan 4 dagen (en 4 nachten).
Kan je op je werk wat vaker kolven? Niet steeds lang, maar vaker? Dan krik je ook sneller op en help je Lena met regelen.
Ylana
pi_95636335
Een keer extra kolven is inderdaad een optie! Ik hoop dat het genoeg is. Ze drinkt overdag elk uur en 's nachts elke 2 uur (en ik heb nog steeds niet het idee dat mijn productie toeneemt, maar ik weet dat die 'wanhoop' erbij hoort).
  zondag 17 april 2011 @ 20:20:55 #84
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95636348
Of je zegt het gewoon in 1 zin, kan ook :D

Lang van schriftelijke stof hier altijd :')
Ylana
pi_95636385
Voor je kind kan het sowieso geen kwaad om een vrije dag op te nemen, maar ik weet niet hoe dat met je baan zit ;) Als je enigszins de kans hebt, zou je bloot tegen bloot onder de dekens kunnen kruipen. Helpt altijd goed voor de productie!
  zondag 17 april 2011 @ 20:22:49 #86
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95636461
En voldoende drinken! Vooral op het werk moet ik daar echt om denken.
Ylana
pi_95636641
Het is zeker zinloos om te vragen hoelang regeldagen ongeveer kunnen duren? Ik vind het wel fijn om te lezen dat het bij jullie maximaal 4 dagen duurt, Saffier. Ik vind drie dagen al best lang. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik ziek ben. (Mán, wat voel ik me slap!)
  zondag 17 april 2011 @ 20:26:22 #88
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95636664
Als m'n productie zakte dan ging ik een weekje clusterkolven. Dus 1x per dag een uurtje kolven en 2x normaal.
pi_95636948
Ik geloof dat ik ook een weekje had... De eerste regeldagen rond 10 dagen en rond 6 weken hebben we overgeslagen, toen had ik nog overproductie, maar bij 3 maanden en 6 maanden heeft Emma wel gedaan.
  zondag 17 april 2011 @ 20:31:02 #90
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95636971
Een uur lang kolven Tico? Bedoel je dat letterlijk? Of begrijp ik je verkeerd? Neem aan van wel...

Claudia dan ga je niet echt blij worden van mijn antwoord... Toen ik ziek was en Ylana besloot te moeten regelen (wat overigens logisch was) was het regelen pas over toen ik 2 dagen beter was :{ Toen was het regelen dus langer dan gemiddeld. (meestal 3 tot max 4 dagen dus hier). En vrij nemen... waarom niet ziek melden nu?
Ziek is ziek en behalve je eigenlijf heb je nóg een lijfje om op te passen!
Ylana
pi_95637096
Als je ziek bent, is het inderdaad niet vreemd dat je meisje aan het regelen slaat! Ziek zijn kan echt wel invloed hebben op je productie... Ik denk ook dat Saffiers advies het verstandigst is in dit geval.
pi_95637268
Ik ben het helemaal eens met Wup en Saffier, Claudia. Beter nu een dagje thuisblijven en uitzieken dan door blijven kwakkelen en daardoor een productie die te laag blijft :* Dan ben je ook zelf veel eerder weer beter!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_95637340
Ik laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan, Saffier! Ik doe het met liefde, en het kán gelukkig. We liggen al drie dagen samen op bed of op de bank. Eigenlijk ben ik er heel blij mee dat ze nu gaat regelen, want daarmee maakt ze me duidelijk dat ik niet zo moet mutsen over die borstvoeding; ze kan het prima zelf. :+

Ik ben me even aan het inlezen over clusterkolven. Interessante techniek, Tico. Die kan ik toepassen op mijn werk. 1 uur clusterkolven kan er wel vanaf. Dan lees ik in die tijd wel wat relevante literatuur. :Y)

Dank voor het meedenken weer! Ik kijk wel even aan hoe ik me morgen voel. Ze gaat komende week wennen op het kinderdagverblijf, dus dat sterkt me in het gevoel dat we beter even kunnen doortrekken.
  zondag 17 april 2011 @ 20:48:13 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95638200
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:31 schreef Saffier het volgende:
Een uur lang kolven Tico? Bedoel je dat letterlijk? Of begrijp ik je verkeerd? Neem aan van wel...

Claudia dan ga je niet echt blij worden van mijn antwoord... Toen ik ziek was en Ylana besloot te moeten regelen (wat overigens logisch was) was het regelen pas over toen ik 2 dagen beter was :{ Toen was het regelen dus langer dan gemiddeld. (meestal 3 tot max 4 dagen dus hier). En vrij nemen... waarom niet ziek melden nu?
Ziek is ziek en behalve je eigenlijf heb je nóg een lijfje om op te passen!
Je bent een uurtje bezig, maar steeds kort aan de kolf en dan pauze, boost voor de productie.
  zondag 17 april 2011 @ 20:55:58 #95
259886 pessie
pi_95638768
Die foto van Jen is echt geweldig!

Claudia beterschap.
pi_95638891
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:13 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zie wat verbeterpunten aan voedingshouding ;)
Oowh wat schattig O+!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 17 april 2011 @ 21:00:16 #97
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95639055
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 20:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je bent een uurtje bezig, maar steeds kort aan de kolf en dan pauze, boost voor de productie.
Zeg 5 min kolven, 10 min pauze?
Ylana
  zondag 17 april 2011 @ 21:01:17 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95639118
Ziek is ziek Claudia....

Al mag ik niets zeggen want ik loop ook altijd te hard weer (of nog) naar mijn werk. ;)
Ylana
  zondag 17 april 2011 @ 21:02:06 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95639176
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 21:00 schreef Saffier het volgende:

[..]

Zeg 5 min kolven, 10 min pauze?
Zoiets ja.
  zondag 17 april 2011 @ 21:02:44 #100
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95639222
Handig om te weten, die kende ik nog niet!
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')