abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95379170
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:15 schreef polderturk het volgende:
Er is nog steeds geen goede verklaring voor de video met verdwenen vleugel gegeven. Compressie artefacts kunnen de verdwenen vleugel niet verklaren. Daarvoor zijn de pixels te klein en moeten er teveel pixels tegelijkertijd verdwenen moeten zijn. Bovendien zijn er meerdere frames waarin de vleugel verdwenen is. Graag een plausibele verklaring voor de verdwenen vleugel.
Toon mij eerst maar eens een fatsoenlijke versie van dat filmpje. En dan bedoel ik in het formaat waarin het gefilmd is en niet één of andere bewegende GIF. Elke versie die ik tot nu toe gezien heb is een bewerkte versie (in ieder geval compressie). Wie zegt mij dat die persoon die de compressie heeft uitgevoerd niet meer bewerkingen heeft gedaan?

Nogmaals, komt het hier in iemand zijn hoofd op dat er gewoon mensen zijn die verdienen aan de hype die jullie in stand houden? Ik zie hieronder een banner van Nokia en Vodafone staan. Zelfs die hebben er baat bij dat wij hier zitten te ouwehoeren over vage filmpjes. Laat staan de websites waarop deze filmpjes online worden gezet....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_95379249
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:19 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daar zijn andere "bewijzen" voor te vinden. Het is echter een optelsom van. Er is niet echt 1 keihard bewijs tot nu toe.
Fijn dat je dat eindelijk eens toegeeft. Er is geen bewijs, het is een optelsom van filmpjes en foto's. Of heb je nog meer aanwijzingen? Ik heb namelijk wel aanwijzingen gezien in eerdere topics dat men wist dat de aanslagen er aan zaten te komen, vage tijds en locatiebepalingen van witte Huis leden. Maar ook dat is geen bewijs.

Zoals ik in een eerder topic al eens heb proberen aan te geven, als je een willekeurige iets gaat onderzoeken met een vooringenome beeld van wat er is gebeurd, vind je altijd aanwijzingen voor dat hersenspinsel:
BNW-forum, het instrument van de Illuminati!

En ik had daar vijf minuten voor nodig. Laat staat wat je allemaal vindt als je (zoals een aantal hier) al jarenlang met honderde mensen aan het zoeken bent.
pi_95379415
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Fijn dat je dat eindelijk eens toegeeft. Er is geen bewijs, het is een optelsom van filmpjes en foto's. Of heb je nog meer aanwijzingen? Ik heb namelijk wel aanwijzingen gezien in eerdere topics dat men wist dat de aanslagen er aan zaten te komen, vage tijds en locatiebepalingen van witte Huis leden. Maar ook dat is geen bewijs.

Zoals ik in een eerder topic al eens heb proberen aan te geven, als je een willekeurige iets gaat onderzoeken met een vooringenome beeld van wat er is gebeurd, vind je altijd aanwijzingen voor dat hersenspinsel:

En ik had daar vijf minuten voor nodig. Laat staat wat je allemaal vindt als je (zoals een aantal hier) al jarenlang met honderde mensen aan het zoeken bent.
Je doet net alsof ik dat nooit eerder heb toegegeven.
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:38:05 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95379665
quote:

[..]

Fijn dat je dat eindelijk eens toegeeft. Er is geen bewijs, het is een optelsom van filmpjes en foto's.
Het is een optelsom van vaagheden bij elkaar inderdaad. :)
The truth was in here.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 09:46:36 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_95379978
quote:

[..]

Waarheidsbevinding is heel belangrijk.
Maar de posts van Jokkebrok ook. Die steekt heel veel tijd in zijn posts en weet ons toch steeds weer te verrassen met nieuwe filmpjes en foto's.
Alleen al daarom heb ik respect voor wat hij doet. Hij houdt het 9/11-topic levend.

En vooringenomen zijn we allemaal, is het niet de ene kant op, dan wel de andere :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:54:12 #106
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95380291
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 07:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee die conclusie is denk ik niet helemaal waar. Zonder truthers zoals je ze wilt noemen, zou iedereen als makke schapen alles maar geloven wat de media je aanreikt om te slikken.
Ik denk dat het juist is om te blijven zoeken naar de waarheid als je wat losse eindjes gevonden hebt. Daarmee impliceer ik niet dat ieder los eind ook een echt verhaal heeft.
Nee dat is dus helemaal niet waar. Als iets, dan houden "truthers" juist tegen dat er normaal skeptisch onderzoek gedaan kan worden.

Als je echte, gegronde vragen zou hebben bij 9-11 kun je die al niet meer publiek maken omdat je meteen een van de wackos bent. Daarom zie je ook gemodereerde mensen die vragen bij 9-11 hebben gezet continu verkeerd gequote worden en zich continu moeten verdedigen voor hun standpunten & uitspraken die uit hun verband gerukt zijn.

Als het ook maar iets doet, is het schade toebrengen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_95380560
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarheidsbevinding is heel belangrijk.
Maar de posts van Jokkebrok ook. Die steekt heel veel tijd in zijn posts en weet ons toch steeds weer te verrassen met nieuwe filmpjes en foto's.
Alleen al daarom heb ik respect voor wat hij doet. Hij houdt het 9/11-topic levend.

En vooringenomen zijn we allemaal, is het niet de ene kant op, dan wel de andere :)
Ik val Jokkebrok dan ook zelden persoonlijk aan. Je hebt respect voor hem omdat hij het topic levend houdt? Dat vind ik een beetje een rare gedachte. Hij heeft gewoon een hobby waar hij o.a. dit forum voor gebruikt.

Ik heb veel respect voor Stephen King, Tolkien, Frank Herbert, Douglas Adams en nog wat sf, horror en fantasy schrijvers. Maar dat wil niet zeggen dat er zelfs maar aanwijzingen zijn dat wat ze schrijven op waarheid gebaseerd is. Daarbij is Jokkebrok hier de enige die met onderbouwde (zij het vooringenomen) posts komt. Hij heeft een paar mignons, maar die voegen niets toe.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:05:48 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380711
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:54 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als je echte, gegronde vragen zou hebben bij 9-11 kun je die al niet meer publiek maken omdat je meteen een van de wackos bent.
En wie geeft die stempel denk jij?
The truth was in here.
pi_95380905
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

De illuminati. Om hun betrokkenheid te verbergen.

Zonder gekheid: dat doen mensen die beïnvloed zijn door de echte wacko's met hun veel te ver gezochte nucleaire explosies. Oompa legt dat toch goed uit?

Maar goed. Ik wil eigenlijk weer on-topic gaan. Ik zit nog steeds te wachten op de originele (straight out of camera) opname van het vliegtuig met de verdwijnende vleugel. Want kennelijk is dat het enige filmpje waar onomstotelijk uit blijkt dat het vliegtuig gefaked is.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 10:13:23 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_95380991
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik val Jokkebrok dan ook zelden persoonlijk aan. Je hebt respect voor hem omdat hij het topic levend houdt? Dat vind ik een beetje een rare gedachte. Hij heeft gewoon een hobby waar hij o.a. dit forum voor gebruikt.

Ik heb veel respect voor Stephen King, Tolkien, Frank Herbert, Douglas Adams en nog wat sf, horror en fantasy schrijvers. Maar dat wil niet zeggen dat er zelfs maar aanwijzingen zijn dat wat ze schrijven op waarheid gebaseerd is. Daarbij is Jokkebrok hier de enige die met onderbouwde (zij het vooringenomen) posts komt. Hij heeft een paar mignons, maar die voegen niets toe.
Ga zelf ook nog steeds uit van de officiele versie.
Maar dat wil niet zeggen dat ik na het lezen van al deze topics geen twijfels heb gekregen.
Er kloppen een aantal dingen niet. Dus dat alleen al maakt me nieuwsgierig om dit op de voet te volgen en ja, dan heb ik respect, of beter gezegd: waardering voor de mensen -dus niet alleen Jokkebrok- die ons steeds van nieuwe filmpjes en foto's voorzien waardoor we zélf kunnen bepalen wat we er van denken.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:18:10 #111
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95381097
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ze moeten zich continu verdedigen voor quotes van hen die uit hun context zijn gerukt door truthers die het voor hun eigen "missie" in willen zetten.

Ga alle onderzoekers die hun vraagtekens bij 9-11 zetten maar gewoon normaal goed onderzoek doen maar af.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_95381386
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

De illuminati. Om hun betrokkenheid te verbergen.

Zonder gekheid: dat doen mensen die beïnvloed zijn door de echte wacko's met hun veel te ver gezochte nucleaire explosies. Oompa legt dat toch goed uit?

Maar goed. Ik wil eigenlijk weer on-topic gaan. Ik zit nog steeds te wachten op de originele (straight out of camera) opname van het vliegtuig met de verdwijnende vleugel. Want kennelijk is dat het enige filmpje waar onomstotelijk uit blijkt dat het vliegtuig gefaked is.
Dat filmpje zit volgens mij in:

http://911datasets.org/im(...)deo_Database.torrent

Ga jij maar even 90GB downloaden. Het betreft WPIX Dub3 03.avi

Helaas heb ik die hele set weer verwijderd omdat de boel ook op Youtube te vinden is. Ik kan het originele filmpje niet zo snel bovenwater krijgen. Overigens denk ik dat het filmpje in deze "db" ook al gecomprimeerd is gezien de grote hoeveelheid filmpjes binnen slechts 90 GB.

Er zijn meer filmpjes waar het vliegtuig er op zijn minst zeer vreemd uit ziet btw. Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ik er nog een paar kan opsnorren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 10:27:14 ]
pi_95381414
Voor de mensen die denken dat een vliegtuigvleugel niet veel kan hebben...
pi_95381901
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat filmpje zit volgens mij in:

http://911datasets.org/im(...)deo_Database.torrent

Ga jij maar even 90GB downloaden. Het betreft WPIX Dub3 03.avi

Helaas heb ik die hele set weer verwijderd omdat de boel ook op Youtube te vinden is. Ik kan het originele filmpje niet zo snel bovenwater krijgen. Overigens denk ik dat het filmpje in deze "db" ook al gecomprimeerd is gezien de grote hoeveelheid filmpjes binnen slechts 90 GB.

Er zijn meer filmpjes waar het vliegtuig er op zijn minst zeer vreemd uit ziet btw. Ik zal vandaag of morgen eens kijken of ik er nog een paar kan opsnorren.
90 GB. Je zou bijna denken dat ze dat bewust in zo'n groot bestand zetten, omdat ze iets te verbergen hebben!!! ;)

Mocht ik van de week tijd hebben om mijn desktop aan te sluiten, dan ga ik dat doen. Op mijn laptop schiet dat niet op, klein harde schijfje.

Maar goed, als dat ook al gecomrpimeerd is, dan schieten we er niets mee op natuurlijk. Je kunt op het eerder geposte formaat gewoon niet zien welke rol licht en reflectie spelen (en zo).

En ik houd me aanbevolen voor de overige filmpjes waarop het vliegtuig er 'raar' uitziet.
pi_95384026
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 09:20 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Toon mij eerst maar eens een fatsoenlijke versie van dat filmpje. En dan bedoel ik in het formaat waarin het gefilmd is en niet één of andere bewegende GIF. Elke versie die ik tot nu toe gezien heb is een bewerkte versie (in ieder geval compressie). Wie zegt mij dat die persoon die de compressie heeft uitgevoerd niet meer bewerkingen heeft gedaan?

Nogmaals, komt het hier in iemand zijn hoofd op dat er gewoon mensen zijn die verdienen aan de hype die jullie in stand houden? Ik zie hieronder een banner van Nokia en Vodafone staan. Zelfs die hebben er baat bij dat wij hier zitten te ouwehoeren over vage filmpjes. Laat staan de websites waarop deze filmpjes online worden gezet....
Onzin. De video is van redelijke kwaliteit. Kijk maar in fullscreen modus. De video is vrijgegeven door NIST. Wat jij zegt is gewoon kolder. De pixels zijn veel te klein voor compressie artefacts. Jij bent gewoon niet in staat een verklaring hiervoor te geven.
pi_95384345
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Onzin. De video is van redelijke kwaliteit. Kijk maar in fullscreen modus. De video is vrijgegeven door NIST. Wat jij zegt is gewoon kolder. De pixels zijn veel te klein voor compressie artefacts. Jij bent gewoon niet in staat een verklaring hiervoor te geven.
Ik heb het toch ook helemaal niet over compressie-artefacten gehad? Ik heb het over de rol van spiegeling en de zon. En die video van redelijke kwaliteit? Als jij naar de bioscoop gaat en je krijgt een film in dit formaat voorgeschoteld dan ben je echt blij.... Denk je dat je naar James Bond zit te kijken, blijkt het halverwege de film Indiana Jones te zijn.

En dat de film van NIST afkomt zegt toch niets over de kwaliteit?
pi_95384742
Als je goed naar het 'verdwenen vleugel' filmpje kijkt, dan zie je dat de bovenkant van de romp van het vliegtuig ook vrijwel de kleur van de lucht aanneemt door spiegeling. Als je het filmpje frame voor frame bekijkt (voor zover dat mogelijk is) dan zie je dat de betreffende vleugel niet in 1 keer verdwijnt, maar langzaam uitvaagt. Er zijn maar een paar frames waarop de vleugel echt helemaal niet te zien is.

Zoals al eerder aangegeven zijn dat geen compressie-artefacten (althans niet in de zin van de foto die in het vorige topic werd geplaatst), maar een ander kenmerk van compressie is dat kleurgegevens verloren gaan, waardoor kleuren die dicht bijelkaar liggen dezelfde kleur worden. We kunnen aan de romp zien dat de kleur van de reflectie die van het vliegtuig afkomt erg dicht bij de kleur van de lucht in de buurt komt. In een smalle strook (zoals een vleugel) kan het best dat de compressie de vleugel lijkt te doen verdwijnen.

Opmerkelijk, raar, toevallig. Ja, allemaal, maar ook geen bewijs dat het geen vliegtuig was. En dan laat ik de hele overweging dat er met dit filmpje ook geknutseld kan zijn door iemand die de conspiracy gedachte wil voeden nog buiten beschouwing.

Maar neem dat vooral niet van mij aan, maar ga het ergens op een foto of video website vragen waar objectieve mensen dit voor je kunnen verklaren.
pi_95385318
De vleugel 'verdwijnt' in het filmpje zodra het vliegtuig uit de schaduw van de rookwolk komt vlak voor de impact met de toren, kan het te maken hebben met lichtinval van de zon op de aluminum vleugel?

Er is trouwens nog een filmpje waarbij de vleugel verdwijnt, nogal opmerkelijk dat men wel digitaal een vliegtuig aan twee verschillende filmpjes heeft toegevoegd maar ze daarbij over het hoofd zien dat in beide filmpjes op precies hetzelfde moment de vleugel 'verdwijnt'... Als je fake filmpjes maakt wil je de explosie precies timen met de impact dus zal je juist het stukje waarbij de vleugel verdwijnt tientallen keren bekeken hebben in beide filmpjes voor de final versies uit te geven en dan nog het verdwijnen van de vleugel in het filmpje laten zitten lijkt me erg sterk.

Het tweede filmpje

Laatst las ik trouwens onderstaande bericht en moest aan dit topic denken, dit is de reden waarom ik het no victims/gebruik van acteurs als overlevenden/familie van slachtoffers/ooggetuigen onmogelijk vind. Al gaat het slechts om een tiental acteurs dan zit je al op honderden familieleden/kennissen/collega's waarvan niemand tot op hebben heeft gezegd ik ken die persoon en het klopt wat hij zegt of wat er over die persoon wordt beweerd. In Italie kon men bij slechts een persoon al niet een leugen in stand houden.. hoe doet men dat dan in de VS met honderden tot duizenden familieleden/kennissen etc.

Fake quake victim sparks outcry in Italy
A woman who pretended to be a victim of Italy's 2009 earthquake has sparked an outcry after she was paid to praise the government's reconstruction efforts on one of Prime Minister Silvio Berlusconi's TV channels.

Villa apologized on Monday after messages left by her acquaintances on social networking sites revealed she was not from L'Aquila but from a small town in the Abruzzo region.
http://www.canada.com/new(...)y/4522723/story.html
pi_95385529
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:59 schreef mouzzer het volgende:
De vleugel 'verdwijnt' in het filmpje zodra het vliegtuig uit de schaduw van de rookwolk komt vlak voor de impact met de toren, kan het te maken hebben met lichtinval van de zon op de aluminum vleugel?

Door die lichtinval (dat zie je ook aan de romp) komt de kleur dichtbij de kleur van de lucht. (Mede) door de compressie lijkt het dan of de vleugel verdwijnt. Dat lijkt in jouw 2e filmpje ook te gebeuren, al is dat van nog beroerdere kwaliteit.
pi_95386004
quote:
Een Embraer 145 als ik me niet vergis. Aan het beacon light te zien draaiden de motoren wat betekent dat het net binnenkwam of op het punt stont te vertrekken.
Met deze info is het toch gauw 15 tot 22 ton wat daar even wordt weggetikt...
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
pi_95386223
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:15 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Een Embraer 145 als ik me niet vergis. Dat is toch even 11 tot 15 ton wat daar zo word weggetikt.
Een Comair CRJ 700 met totaal 66 mensen aan boord.....
geen idee wat het weegt, maar 66 mensen op zich is al een aardig gewicht....
pi_95386381
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:15 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Een Embraer 145 als ik me niet vergis. Aan het beacon light te zien draaiden de motoren wat betekent dat het net binnenkwam of op het punt stont te vertrekken.
Met deze info is het toch gauw 15 tot 22 ton wat daar even wordt weggetikt...
En dan laat je de kracht in combinatie met het gebrek aan snelheid nog weg. Bij een hoge snelheid oefent het bewegende voorwerp nog meer kracht uit op het stilstaande object.
pi_95386480
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:20 schreef peeth het volgende:
Een Comair CRJ 700 met totaal 66 mensen aan boord.....
geen idee wat het weegt, maar 66 mensen op zich is al een aardig gewicht....
Ah, merci voor de info!
Voor een CRJ-700 is het al heel snel 25 tot 32 ton....
pi_95386555
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En dan laat je de kracht in combinatie met het gebrek aan snelheid nog weg. Bij een hoge snelheid oefent het bewegende voorwerp nog meer kracht uit op het stilstaande object.
Je beseft wel dat de vleugel de staart van het toestel raakt en het vanaf dat punt gemakkelijker is om het in beweging te zetten dan wanneer het in het midden geraakt zou worden (als dat mogelijk zou zijn)?
pi_95386637
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je beseft wel dat de vleugel de staart van het toestel raakt en het vanaf dat punt gemakkelijker is om het in beweging te zetten dan wanneer het in het midden geraakt zou worden (als dat mogelijk zou zijn)?
Ja, dat begrijp ik. Het is ook geen goede 1 op 1 vergelijking. Maar gelukkig zijn er in het verleden al genoeg berekeningen geplaatst waaruit ook blijkt dat een boeing in een gebouw kan vliegen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:33:39 #126
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95386774
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:34 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Gelukkig scheer je niet iedereen over een kam en weet jij mijn standpunten haarfijn te omschrijven na het lezen van enkele posts op FOK. Helaas voel ik mij niet aangesproken door jouw scherpe analyse. Een profilering opgesteld door een huis en tuin psycholoog neem ik niet al te serieus. Het opdelen van mensen in groepen is mij nooit bevallen. Daarom verafschuw ik zowel de groepen, als bewoordingen zoals "truther" en "debunker. Daarnaast heb ik nog geen enkele serieuze inhoudelijke post gezien maar je claimt dat "truthers" een spel spelen. De pot verwijt de ketel dat hij zwat ziet...
Ik had het dan ook niet over jou ihb, ik gebruikte je commentaar als kapstok om mijn zegje aan op te hangen.
Deal with it.
quote:
Waarop baseer jij trouwens dat er niks bewezen kan worden als het getoonde beeldmateriaal aantoonbaar gemanipuleerd is? Kun je dat even verder uitwijden.
Omdat het niet aantoont waarom het gedaan is, wie het gedaan heeft en hoe het gedaan is. De redeneertrant van truthers gaat vaak zo:

1. manipulatie
2. ????
3. complot!

Ze vergeten telkens stap 2 uit te leggen. Zelfs als ik de manipulatie die truthers overal en nergens signaleren zou aanvaarden dan nog hebben ze niks om handen. Er kunnen tig redenen voor die manipulatie zijn maar truthers springen met zevenmijlslaarzen naar de door hun gewenste conclusie dat het onderdeel uitmaakt van het complot.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:35:46 #127
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95386865
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 07:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee die conclusie is denk ik niet helemaal waar. Zonder truthers zoals je ze wilt noemen, zou iedereen als makke schapen alles maar geloven wat de media je aanreikt om te slikken.
Ik denk dat het juist is om te blijven zoeken naar de waarheid als je wat losse eindjes gevonden hebt. Daarmee impliceer ik niet dat ieder los eind ook een echt verhaal heeft.
Het stadium van waarheidszoeken is allang gepasseerd hoor. Dit is pure zelfgeilerij als je het mij vraagt, je in een positie manoeuvreren waar je altijd gelijk hebt omdat je zelf de spelregels bepaalt. Als het om waarheidszoeken zou gaan dan waren ze allang bezig gegaan met het opstellen van een hypothese die al die losse eindjes op een logische wijze aan elkaar knoopt. Maar dat gebeurt niet omdat je die hypothese niet kunt formuleren zonder jezelf belachelijk te maken.
pi_95387710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:30 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik. Het is ook geen goede 1 op 1 vergelijking. Maar gelukkig zijn er in het verleden al genoeg berekeningen geplaatst waaruit ook blijkt dat een boeing in een gebouw kan vliegen.
Ik kan ook honderden kilo's zonder al te veel moeite met de hand liften als ik bijvoorbeeld een hefboom of katrol gebruik.
pi_95388503
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kan ook honderden kilo's zonder al te veel moeite met de hand liften als ik bijvoorbeeld een hefboom of katrol gebruik.
Klopt. Net zo goed als dat ik met water en zand door staal, beton en gietijzer heen kan snijden. Of met een Boeing-vleugel (als die tenminste vastzit aan een Boeing) in een gebouw kan vliegen.

Of een vogel door een autoruit. Om maar iets te noemen.
pi_95388830
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
Klopt. Net zo goed als dat ik met water en zand door staal, beton en gietijzer heen kan snijden. Of met een Boeing-vleugel (als die tenminste vastzit aan een Boeing) in een gebouw kan vliegen.

Of een vogel door een autoruit. Om maar iets te noemen.

pi_95388998
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bereid je maar vast voor op de opmerking:
'Als een vogel dat met een vliegtuig kan doen, dan kan die vleugel nooit door een gebouw heenvliegen.'

Ik weet het, belachelijke opmerking, maar hij gaat komen!!
pi_95389106
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel apart dat de vleugels dan wel door dik staal heen gaan, maar een (zachte) vogel die er tegenin vliegt aanzienlijke schade berokkend. ;)
pi_95389144
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:25 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

'Als een vogel dat met een vliegtuig kan doen, dan kan die vleugel nooit door een gebouw heenvliegen.'

Zie boven.. ^

:D
pi_95389166
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:25 schreef Hoppahoppa het volgende:

Mijn antwoord:
Als een stuk gevederd vlees met botten door titanium heen kan snijden, kan aluminium en staal door een stalen constructie snijden.
Het is allemaal een kwestie van kinetische energie.
pi_95389398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:29 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Mijn antwoord:
Als een stuk gevederd vlees met botten door titanium heen kan snijden, kan aluminium en staal door een stalen constructie snijden.
Het is allemaal een kwestie van kinetische energie.
Want water is ook zachter dan staal. Maar als je water concentreert en de kracht opvoert, dan is het een opmerkelijk stukje verwoestendheid. Je hoeft trouwens niet eens zo hard na te denken om dat te begrijpen.

Gooi een baksteen in het water en het water gaat opzij. Gooi een tsunami tegen een huis aan en het huis verdwijnt.

Nog los van het feit dat de vleugels van de Boeings in de WTC natuurlijk nadat ze vertraagde weldegelijk naar de @#%# zijn gegaan. Het is niet dat er complete vleugels zijn gevonden aan de andere kant.

En nu Jokkebrok: Maar wel een complete motor die door een te klein raampje zou zijn gevlogen.
pi_95389435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wel apart dat de vleugels dan wel door dik staal heen gaan, maar een (zachte) vogel die er tegenin vliegt aanzienlijke schade berokkend. ;)
Wie zegt dat die vleugels zomaar door het staal heen zijn gegaan en geen enorme schade hebben opgelopen?
Je doet alsof de vleugels zomaar zonder moeite of krasje dwars door een stalen constructie hebben gesneden terwijl je hier helemaal geen gegevens van hebt. We weten dat het vliegtuig in het gebouw is gepenetreerd. wat er daarbinnen precies is gebeurd laat zich raden: het toestel is gedesintegreerd.

Eerder is de case van de B-25 bommenwerper gepost die het empire state building binnenvloog. Dat moet dan ook in scene gezet zijn....
pi_95389699
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:33 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Wie zegt dat die vleugels zomaar door het staal heen zijn gegaan en geen enorme schade hebben opgelopen?
Je doet alsof de vleugels zomaar zonder moeite of krasje dwars door een stalen constructie hebben gesneden terwijl je hier helemaal geen gegevens van hebt. We weten dat het vliegtuig in het gebouw is gepenetreerd. wat er daarbinnen precies is gebeurd laat zich raden: het toestel is gedesintegreerd
Zo komt het misschien over, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet.

Ik blijf mij er echter wel over verbazen dat het complete vliegtuig zonder dat ook maar iets afbreekt en buiten het gebouw naar beneden plettert, het gebouw binnnenvliegt en dat de motor en een wiel er ook nog eens aan de andere kant uit weten te komen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:41:05 #138
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95389821
Het trutherargument rondom de vliegtuigvleugels is een schoolvoorbeeld van hoe minder je van de materie begrijpt hoe aantrekkelijker het wordt om naar het complot als verklaring te grijpen.
pi_95389890
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik blijf mij er echter wel over verbazen dat het complete vliegtuig zonder dat ook maar iets afbreekt en buiten het gebouw naar beneden plettert, het gebouw binnnenvliegt en dat de motor en een wiel er ook nog eens aan de andere kant uit weten te komen.
Verwondering is een drijfveer voor de wetenschap.
Maar het is eerder gebeurd. ook bij die B-25 was een motor dwars door het gebouw gevlogen en in een penthouse aan de overkant beland. Dat vliegtuig vloog heel wat langzamer. De andere motor kwam terecht in de liftschacht.
Wat betreft het afbreken daar hebben we het al eerder over gehad. Zelfs als een toestel te pletter slaat zie je niet veel afbreken. Dat wilt niet zeggen dat het een en ander niet versplintert , scheurt et cetera.
pi_95389894
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zo komt het misschien over, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet.

Het zou ook belachelijk zijn als je naar zo'n beelden kunt kijken zonder je te verbazen....

Maar je weet natuurlijk niet of er geen (kleine) onderdelen van de vleugel zijn afgebrokkeld en naar beneden zijn gevallen aan de impactkant. Al lijkt me dat verwonderlijk, omdat er vooral samenpersende kracht is bij zo'n impact.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:41 schreef Terecht het volgende:
Het trutherargument rondom de vliegtuigvleugels is een schoolvoorbeeld van hoe minder je van de materie begrijpt hoe aantrekkelijker het wordt om naar het complot als verklaring te grijpen.
Absoluut mee eens.Het toont in deze discussie het beste aan dat de wetenschap opzij wordt geschoven omdat die niet wordt begrepen. Net zoals concepten die iedereen in de fotografie begrijpt opzij worden geschoven omdat ze het beeld wat men heeft van wat er is gebeurt daarmee strijdend is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:46:06 #141
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95390093
En uit het feit dat J0kkebr0k al die tijd dat hij dit argument gebezigd heeft zich niet zich niet heeft laten scholen in de relevante materie om wél te kunnen begrijpen wat er aan de hand is valt af te leiden dat het helemaal niet gaat om de waarheidsvinding...
pi_95390310
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:46 schreef Terecht het volgende:
En uit het feit dat J0kkebr0k al die tijd dat hij dit argument gebezigd heeft zich niet zich niet heeft laten scholen in de relevante materie om wél te kunnen begrijpen wat er aan de hand is valt af te leiden dat het helemaal niet gaat om de waarheidsvinding...
Waar gaat het dan wel om volgens onze internet psycholoog? ;)
pi_95390388
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:46 schreef Terecht het volgende:
Dat is een conclusie die je zou kunnen trekken ja. Volgens mij is hier al eens eerder geopperd (in deel 32 ofzo) dat het verstandig zou zijn om een Wiki aan te leggen van de complotten rondom 9/11. De boel wat structureren om eens te kijken welke onderdelen (bijvoorbeeld geldstromen, voorkennis bij het Witte Huis) aannemelijk te maken zijn en welke onderdelen (bijvoorbeeld no-plain en vicsims) niet aannemelijk zijn te maken.

Want elk 'bewijs' wat ik tot nu toe heb gezien, toont niet aan dat er een wereldwijd complot is waarbij sjablonen in vliegtuigen crashen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een uit de hand gelopen hobby, waarmee je iets probeert te compenseren. Je vraagt er nu om dat we een persoonlijke opmerking maken hè? Niet dat ik nu beschuldigd word van Trollen ofzo.
pi_95390698
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:51 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat is een conclusie die je zou kunnen trekken ja. Volgens mij is hier al eens eerder geopperd (in deel 32 ofzo) dat het verstandig zou zijn om een Wiki aan te leggen van de complotten rondom 9/11. De boel wat structureren om eens te kijken welke onderdelen (bijvoorbeeld geldstromen, voorkennis bij het Witte Huis) aannemelijk te maken zijn en welke onderdelen (bijvoorbeeld no-plain en vicsims) niet aannemelijk zijn te maken.

Want elk 'bewijs' wat ik tot nu toe heb gezien, toont niet aan dat er een wereldwijd complot is waarbij sjablonen in vliegtuigen crashen.
Lees je eens in over de vicsims en ga zelf echt eens op onderzoek uit. Dát zou je sieren :)

quote:
Een uit de hand gelopen hobby, waarmee je iets probeert te compenseren. Je vraagt er nu om dat we een persoonlijke opmerking maken hè? Niet dat ik nu beschuldigd word van Trollen ofzo.
Je kwetst mij niet zomaar heur.... it's just ze interwebz. ;)

Maar ik ben dan wel benieuwd naar wat ik dan zou willen compenseren eigenlijk?

9/11 trekt mij al vanaf begin af aan enorm. Waarom precies weet ik niet, maar ik weet wel dat ik destijds toen ik de beelden live op tv zag toen ik net uit mijn werk kwam (dagdienst) ik me de tering schrok en dacht dat WW3 zou gaan aanbreken. Het heeft me toen gegrepen en heb er tot 2006 eigenlijk niet bij stil gestaan dat het verhaal mogelijk weleens anders zou kunnen zijn dan het officiële. Pas sinds eind 2009 ben ik me er ook echt mee bezig gaan houden. Puur omdat ik het reuze interessant vind.
pi_95391206
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Lees je eens in over de vicsims en ga zelf echt eens op onderzoek uit. Dát zou je sieren :)

Ik doe het met jouw samenvatting. Alles wat ik aan onderbouwing heb gezien hier is te weerleggen. Daarbij komt nog het belangrijkste punt wat ik al vaker heb aangehaald, dat ik twee mensen kende die zijn omgekomen.

quote:
Je kwetst mij niet zomaar heur.... it's just ze interwebz. ;)
Nee, maar in het verleden zijn er wel eens voorvalletjes geweest waarbij mijn persoonlijke mening over o.a. jou als trolling werd gezien. Nu vraag je er letterlijk om, dus dan vind ik dat ik mijn mening mag geven.

quote:
Maar ik ben dan wel benieuwd naar wat ik dan zou willen compenseren eigenlijk?
Geen idee. Ik ken je toch helemaal niet? Maar dat hoeft niets dramatisch te zijn hoor. Misschien kon je gewoon geen leukere hobby vinden.

quote:
9/11 trekt mij al vanaf begin af aan enorm. Waarom precies weet ik niet, maar ik weet wel dat ik destijds toen ik de beelden live op tv zag toen ik net uit mijn werk kwam (dagdienst) ik me de tering schrok en dacht dat WW3 zou gaan aanbreken. Het heeft me toen gegrepen en heb er tot 2006 eigenlijk niet bij stil gestaan dat het verhaal mogelijk weleens anders zou kunnen zijn dan het officiële. Pas sinds eind 2009 ben ik me er ook echt mee bezig gaan houden. Puur omdat ik het reuze interessant vind.
Ik vind het ook interessant, maar vanwege een andere reden. Vrienden die kapot waren omdat ze op grote afstand kennissen, familie en vrienden hebben verloren. Mensen in mijn directe omgeving die niet meer naar Amerika durfde te vliegen en hun baan daarvoor hebben opgezegd. Toen ik het zag gebeuren dacht ik ook dat dat het einde zou zijn van de wereld zoals wij die kende.

Maar het leven gaat door. Toch ben ik de laatste jaren, en dat is versterkt sinds ik hier op BNW actief ben, gaan denken dat er een luchtje aan de hele zaak zit. Maar door mijn manier van bekendheid met het onderwerp kan ik ontzettend kwaad worden over de Vicsim theorie, dat is inmiddels wel duidelijk denk ik. Ik wil het daar ook gewoon niet meer overhebben, omdat ik gewoon simpelweg WEET dat die theorie niet klopt. Dat kun jij niet geloven, maar dat boeit me niet meer.
pi_95391739
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik doe het met jouw samenvatting. Alles wat ik aan onderbouwing heb gezien hier is te weerleggen. Daarbij komt nog het belangrijkste punt wat ik al vaker heb aangehaald, dat ik twee mensen kende die zijn omgekomen.
Dan heb jij niet alles gelezen ;)

Daarnaast zijn jouw onderbouwingen ook niet altijd even sterk te noemen, maar zodra jij maar enigszins denkt dat je gelijk hebt, zet je een streep door het onderwerp en zet je er in dikke letters "debunked" bij. Zo ken ik er ook nog wel een paar :D

quote:
Nee, maar in het verleden zijn er wel eens voorvalletjes geweest waarbij mijn persoonlijke mening over o.a. jou als trolling werd gezien. Nu vraag je er letterlijk om, dus dan vind ik dat ik mijn mening mag geven.
Laten we eerlijk zijn... de laatste paar dagen gaat het best aardig hier. Voorheen was je hier vaak wel puur om te trollen. Geeft niet, doe ik ook weleens bij andere onderwerpen. Beetje trollen is fun ;)

quote:
Geen idee. Ik ken je toch helemaal niet? Maar dat hoeft niets dramatisch te zijn hoor. Misschien kon je gewoon geen leukere hobby vinden.
Ik heb ook andere hobby's, maar dit is er een van. Soms geef ik de ene hobby net wat meer aandacht als de ander.

Ik heb vele passies, die net zo snel komen als gaan... altijd al zo geweest.

quote:
Ik vind het ook interessant, maar vanwege een andere reden. Vrienden die kapot waren omdat ze op grote afstand kennissen, familie en vrienden hebben verloren. Mensen in mijn directe omgeving die niet meer naar Amerika durfde te vliegen en hun baan daarvoor hebben opgezegd. Toen ik het zag gebeuren dacht ik ook dat dat het einde zou zijn van de wereld zoals wij die kende.

Maar het leven gaat door. Toch ben ik de laatste jaren, en dat is versterkt sinds ik hier op BNW actief ben, gaan denken dat er een luchtje aan de hele zaak zit. Maar door mijn manier van bekendheid met het onderwerp kan ik ontzettend kwaad worden over de Vicsim theorie, dat is inmiddels wel duidelijk denk ik. Ik wil het daar ook gewoon niet meer overhebben, omdat ik gewoon simpelweg WEET dat die theorie niet klopt. Dat kun jij niet geloven, maar dat boeit me niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 14:19:43 ]
pi_95392595
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan heb jij niet alles gelezen ;)

Daarnaast zijn jouw onderbouwingen ook niet altijd even sterk te noemen, maar zodra jij maar enigszins denkt dat je gelijk hebt, zet je een streep door het onderwerp en zet je er in dikke letters "debunked" bij. Zo ken ik er ook nog wel een paar :D

Maar ik hang mijn geloof niet op aan korrelige plaatjes ;) . Op zich gaat het mij niet om het zetten van een streep, maar om aan te geven dat er ook gewoon (wetenschappelijke, andersoortige) verklaringen zijn voor de afwijkingen die jij constateert.

quote:
Laten we eerlijk zijn... de laatste paar dagen gaat het best aardig hier. Voorheen was je hier vaak wel puur om te trollen. Geeft niet, doe ik ook weleens bij andere onderwerpen. Beetje trollen is fun ;)

Ik heb nu iets meer tijd om langer naar dingen te kijken. Maar eerder heb ik dat ook wel eens gedaan, alleen neem jij wat ik zeg over foto's over het algemeen voor onwaar aan. Ik moet wel zeggen dat ik je de laatste dagen wat coöperatiever vindt, maar dat zal wederzijds zijn.

Maar ik ben hier nooit puur geweest om te trollen. Ik was destijds gewoon oprecht boos. Niet zozeer op jou, want met jou is een discussie te voeren. Maar er zijn er hier een paar die gewoon consequent alleen maar ononderbouwde oneliners of bergen filmpjes zoonder onderbouwing plaatsen, omdat ze ergens op een blog iets hebben gelezen wat ze maar half begrijpen.

quote:
Ik heb vele passies, die net zo snel komen als gaan... altijd al zo geweest.
Zo gaat dat bij mij ook. Moet je je op laten testen, is een symptoom van hoogbegaafdheid. Het volledig op kunnen gaan in een theorie en daarbij een aantal essentiele stappen overslaan overigens ook......
pi_95393876
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:36 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar ik hang mijn geloof niet op aan korrelige plaatjes ;) . Op zich gaat het mij niet om het zetten van een streep, maar om aan te geven dat er ook gewoon (wetenschappelijke, andersoortige) verklaringen zijn voor de afwijkingen die jij constateert.
Van de meeste victims zijn er maar 1 of 2 (meestal nog belabberde ook) foto's beschikbaar. De berichten op de memorialsites zijn erg vaak ook nogal .. uh.. lachwekkend of gewoonweg vreemd. In veel gevallen zijn er niet eens berichten van familie/vrienden/kennissen. Daarbij zijn de memorial sites vaak verre van volledig en zijn er soms zelfs foto's van victims bij de verkeerde persoon geplaatst. En dat is al 10 jaar lang ongewijzigd gebleven. Ook zijn de victims in de meeste gevallen niet terug te vinden in de SSDI database en als ze er al in staan, dan is nooit het laatste woonadres bekend terwijl dat bij "reguliere" overledenen meestal wel het geval is.

Daarnaast ontbrak het op 11 september en er na aan beelden van echte slachtoffers en gewonden. Er waren er wel een paar, maar het strookt imho gewoon niet met wat we gewend zijn van beelden van grote aanslagen of natuurrampen.

Ik vind dat wel een reden om eens te gaan graven. Alleen zijn we beperkt tot het internet waar je al gauw op een dood spoor loopt.

quote:
Ik heb nu iets meer tijd om langer naar dingen te kijken. Maar eerder heb ik dat ook wel eens gedaan, alleen neem jij wat ik zeg over foto's over het algemeen voor onwaar aan. Ik moet wel zeggen dat ik je de laatste dagen wat coöperatiever vindt, maar dat zal wederzijds zijn.

Maar ik ben hier nooit puur geweest om te trollen. Ik was destijds gewoon oprecht boos. Niet zozeer op jou, want met jou is een discussie te voeren. Maar er zijn er hier een paar die gewoon consequent alleen maar ononderbouwde oneliners of bergen filmpjes zoonder onderbouwing plaatsen, omdat ze ergens op een blog iets hebben gelezen wat ze maar half begrijpen.
Tja.. dat ligt ook wel een beetje aan jezelf. Je weet natuurlijk dat er op internet altijd mensen zijn waar je geen discussie mee kunt voeren. Als je je daar zo over opwindt, kun je beter een ander tijdverdrijf gaan zoeken.

quote:
Zo gaat dat bij mij ook. Moet je je op laten testen, is een symptoom van hoogbegaafdheid. Het volledig op kunnen gaan in een theorie en daarbij een aantal essentiele stappen overslaan overigens ook......
Nah.. dat zal bij mij wel meevallen denk ik. Maar goed... mijn fenomenale bescheidenheid is dan ook van ongekende wereldklasse. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 15:01:40 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:20:48 #149
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95394777
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:50 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat betreft de motieven tast ik een beetje in het duister. Ik heb er al eens over na zitten denken dat het 9/11-complotdenken een gemaskeerde vorm van politiek bedrijven is zoals dat bij holocaustrevisionisme en (ID)-creationisme doorgaans het geval is maar ik neig er steeds meer naar dat het uiteindelijk gewoon om zelfvleierij gaat. Het trutherjargon bulkt nl van de zelfophemelende kreten, waarvan het idee dat ze zelfstandige denkers zouden zijn bij de meesten toch wel het prominentst aanwezig is. Dat maakt van de truthers allemaal kleine autoriteitjes nl.
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:51:34 #150
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95396355
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:20 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat betreft de motieven tast ik een beetje in het duister. Ik heb er al eens over na zitten denken dat het 9/11-complotdenken een gemaskeerde vorm van politiek bedrijven is zoals dat bij holocaustrevisionisme en (ID)-creationisme doorgaans het geval is maar ik neig er steeds meer naar dat het uiteindelijk gewoon om zelfvleierij gaat. Het trutherjargon bulkt nl van de zelfophemelende kreten, waarvan het idee dat ze zelfstandige denkers zouden zijn bij de meesten toch wel het prominentst aanwezig is. Dat maakt van de truthers allemaal kleine autoriteitjes nl.
Hey, ik was er ooit nog van plan het grondig te onderzoeken en er een paper over te gaan schrijven, niet al het gras voor m'n voeten wegmaaien :P
(ben op dit moment bezig mensen te laten geloven dat ze spirituele krachten hebben, ook leuk & het lijkt nog te werken ook!)
pi_95396933
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:20 schreef Terecht het volgende:

[..]

Hehehe.... jij altijd met je motieven dit en motieven zus. :D

Ontopic weer:

Whaha ... Channel 4 heeft een docu gemaakt getiteld:

The 9/11 Faker:

quote:
The extraordinary story of the woman who fooled everyone when she claimed to be a high-profile survivor of the Twin Towers attacks of September 2001.

Tania Head was one of only 19 people at or above the point of impact to survive the 9/11 attacks. She became President of the World Trade Centre Survivors' Network, and her vivid account of miraculous escape and tragic loss convinced everyone - politicians, press, fellow survivors and the families of those who died in the attacks.

But Tania wasn't who she said she was. And on the day of the attacks she wasn't even in New York, but thousands of miles away in Spain.

As her fame grew, so, finally, did the questions. In September 2007, The New York Times published a front page article questioning Tania's account. Shortly afterwards, she packed her bags and disappeared. So who was Tania Head? And how did her deception affect the members of the 9/11 survivors' network she left behind?
http://www.channel4.com/programmes/the-9-11-faker

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 16:04:58 ]
pi_95400891
Leuk stukje van de Independer over de 9/11 Hotel docu:

We've heard almost all the stories before, but 9/11 still offers extraordinary vignettes

Hotels are fertile ground for story-tellers. Take any hotel on any given day and you've got a ready-assembled cast of random characters, momentarily living under one roof. Marking the anniversary of 9/11, Channel 4 had the idea to tell the story of the Marriott Hotel, which used to be wedged between the twin towers, on that morning in 2001. The 9/11 Hotel was a remarkable story.

Among the 940 guests checked in was a novelist writing about a terrorist attack on New York. Spooky? Or is it just the law of probability, or of mass publishing, that there is at any given time a novelist unwittingly fictionalising events around him? Then there was the man with the job interview. He set off wearing a canary-yellow tie, advised by his sister to wear something bright to create an impression. Half an hour later he would look up to see the second plane crash into the South Tower. His sister and her four-year-old daughter were on board.

But all that was seven years ago: is there anything new to learn about 9/11? Unless you follow the internet conspiracy theories, which make for compulsive reading, the answer is no. But just as we never tire of hearing of heroics from the Somme, the small vignettes of human behaviour that trickle out of 9/11 are rarely completely without interest. One guest told how, having lost sight of her husband on fleeing the building, she seized a piece of nylon rope and bound herself to her daughter. The husband survived, although they subsequently divorced, but the rope she still treasures.

I had forgotten about the earlier terrorist attack on the World Trade Center in 1993, when a lorry packed with explosives damaged much of the basement. Thanks to subsequent strengthening work on the building, a portion of the hotel remained standing after 9/11, saving several lives. One of these was the splendidly pompous Frank, a walrussy New York lawyer. He recalled hearing a bang as he shaved but, in Titanic fashion, carried on with his toilet. As papers fluttered past the window he rationalised to himself: "This has nothing to do with me. I'm just going about my day." Later, as fire alarms sounded, he mused, "I wonder if I can get a bellboy to come up."

Among survivors' stories there is, apparently, a "hierarchy of suffering", as one put it. Top of the tree was Tania Head, the subject of Cutting Edge: The 9/11 Faker, the first in a new series of investigations from Channel 4. Head was supposedly one of only 19 people to have survived from the floors at or above the level at which the plane hit the South Tower, and, worse, had lost her fiancé in the North Tower. She set up the World Trade Center Survivors' Network, which grew to 500 members, and soon became a 9/11 celebrity, enjoying highly publicised meetings with Rudi Giuliani and Michael Bloomberg.

Alas, last year she was exposed as a fantasist, who hadn't even been in New York on the day of the attacks. The poor woman clearly had a bad case of Munchausen by proxy, or in those pre-Big Brother days, had simply seized the opportunity, no matter how perverted, for fame. The programme-makers had no shortage of betrayed fellow survivors queuing up to give Head a bashing, but it might have been more interesting to track her down and find out what cuckoo-land the dear loon is living in now.

I wonder what Humphrey Lyttelton would have made of her. Legends, BBC4's tribute to the late jazz legend on Friday, gave the impression that Humph would forgive anybody anything. Despite his upbringing (Eton and the Guards, as we were frequently told) or perhaps because of it, Humph had a keen sense of social injustice, according to his son Stephen. Hence his affinity with jazz – music born of the downtrodden – and his lifelong support for Labour. Among tributes from colleagues, Jools Holland said he had Humph to thank for his life: the story goes he was conceived after his parents had been to one of Humph's livelier gigs. Jools defied anyone to say a bad word about him. Only his sister got near, recalling the teenage jazz-obsessive pinching her favourite record, which, it being the 1940s, he melted down in order to re-groove as the latest Nat Gonella album. Cartoonist, trumpeter, dedicated family man – Humph was a polymath – but it will be for his gags not his gigs that most will remember him. Riffing with words as he did with music, he would have audiences on I'm Sorry I Haven't a Clue weeping over the most basic schoolboy jokes. Who else could raise a laugh by noting that stratagem is mega tarts spelt backwards?

http://www.independent.co(...)ton-bbc4-929578.html

Die Tania Head is gewoon zo'n actrice die door de mand is gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 17:27:23 ]
pi_95402769
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:39 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Gaan we weer. Ik heb nog geen enkel stuk beeldmateriaal gezien waar op een dusdanige manier mee gemanipuleerd is dat het jullie claims voor een wereldwijd complot zou ondersteunen.

Tuurlijk, bij sommige filmpjes en foto's kan het best wel dat de kleur is aangepast. Natuurlijk staan sommige camera's anders ingesteld omdat een TV-netwerk een bepaald image wil uitstralen met hun kleuren, of omdat ze een emotie willen overbrengen. Maar dat betekent toch niet dat er duizenden slachtoffers nooit hebben bestaan en er met augmented reality twee vliegtuigen zijn gefaked?

En dat een 'ooggetuige' niet de waarheid spreekt over de foto's die ze heeft gemaakt, of de exacte gebeurtenissen verkeerd verteld (het was een enigszins traumatische ervaring) dat betekent toch niet dat die persoon moedwillig liegt als onderdeel van een enorm complot?

Of heb je het over korrelige youtube filmpjes van 100 bij 100 pixels waarop je de kleuren van een vliegtuig wat in de schaduw vliegt niet kunt onderscheiden?

Toon mijn nu eindelijk eens een stuk beeldmateriaal waar ik zie dat er geen vliegtuigen zijn? Iets waarin ik een schrijntje bewijs zie van wat jullie beweren, zonder dat ik dat met een beetje kennis van fotografie onderuit kan halen?
Gaan we weer?
Ik reageerde op een nogal misplaatste opmerking (vind Terecht zelf ook schrijft hij in een volgende post) van gewaardeerde collega Terecht.
Als er aantoonbaar met beelden gemanipuleerd is bewijst dat volgens hem niks. Nu ben ik benieuwd waarop hij dat baseert.

Het is makkelijk om steeds off-topic posts te plaatsen, reageer nou eens inhoudelijk.

Hoe is het mogelijk dat de dochter van "Christine" vanaf grondniveau een foto maakt momenten voor de inslag terwijl ze momenten na de inslag een foto neemt vanaf een grote hoogte?
pi_95402888
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Bastard, als jij de indruk hebt gekregen dat iemand mij heeft verleid tot het denken dat die hele no-plane theorie hout snijdt, dan heb je het echt verkeerd begrepen.

Ik ben hier puur ter vermaak en realiseer me dat er dusdanig veel beeldmateriaal is dat er altijd wel iets tussenzit wat door de zogenaamde 'truthers' wordt gezien als bewijs. Zoals Jokkebrok eerder al zei: ik ben hier om exact het tegenovergestelde te beweren en alles van tafel te vegen wat hier wordt beweerd.

Vooralsnog heb ik NIETS gezien wat ik niet kan verklaren, of waarvoor op zijn minst een andere verklaring te vinden is. Niet over vic-sims, niet over no-plane en niet over militaire vliegtuigen ipv burgervliegtuigen. En zelfs als ik iets dergelijks zie, dan is dat nog geen bewijs voor de absurditeiten die beweerd worden.
"Ik ben hier puur ter vermaak."

Dus aan het trollen.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 18:13:29 #155
249559 crew  Lavenderr
pi_95403334
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Dus aan het trollen.
Ter leeringhe ende vermaeck, dat kan ook nog ;) .
pi_95403685
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

Hoe is het mogelijk dat de dochter van "Christine" vanaf grondniveau een foto maakt momenten voor de inslag terwijl ze momenten na de inslag een foto neemt vanaf een grote hoogte?
Dat doet er toch helemaal niet toe? Zoals al eerder aangegeven toont het bedrog van deze Christene helemaal niets aan. Net als het verhaal wat Jokkebrok hierboven over een vermeende overlevende post. Het toont alleen aan dat er mensen zijn die hun five minutes of fame willen beleven over de rug van een ramp.

Tenzij jij mij wel uit kunt leggen waarom de beweringen bewijzen dat er sprake is van een wereldwijd complot? En dan zonder ongefundeerde aannames?
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:02 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Dus aan het trollen.
Dus iedereen die zich vermaakt ergens is een trol? Waar slaat dat nou weer op. Als je gewoon terugleest dan kun je zien dat ik hier de afgelopen dagen niet zit te trollen, maar dat ik onderbouwt mijn mening geef. Zelfs Jokkebrok zal dat neem ik aan beamen. We zijn het niet eens met elkaar, maar ja. Als iedereen het altijd met elkaar eens was dan werd het saai op de wereld.

Bovendien heb ik ook al een aantal keer gevraagd om weer on-topic te gaan, omdat ik het gelul en verwijten maken onderling eigenlijk een beetje zat ben. Gewoon korrelige fototjes en video's plaatsen en daarover uitleggen waarom wat jij en Jokkebrok denken te zien ook op een andere manier verklaard kan worden.

Uiteindelijk hoop ik daar natuurlijk iets mee te bereiken. Namelijk dat het 'onderzoek' zich op wat meer realistische conspiracys gaat richten.
pi_95403810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:33 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over jou ihb, ik gebruikte je commentaar als kapstok om mijn zegje aan op te hangen.
Deal with it.

[..]

Omdat het niet aantoont waarom het gedaan is, wie het gedaan heeft en hoe het gedaan is. De redeneertrant van truthers gaat vaak zo:

1. manipulatie
2. ????
3. complot!

Ze vergeten telkens stap 2 uit te leggen. Zelfs als ik de manipulatie die truthers overal en nergens signaleren zou aanvaarden dan nog hebben ze niks om handen. Er kunnen tig redenen voor die manipulatie zijn maar truthers springen met zevenmijlslaarzen naar de door hun gewenste conclusie dat het onderdeel uitmaakt van het complot.
Jij gebruikt mijn commentaar als kapstok? Over mijn rug heen scoren bedoel je dus.
Wel hypocriet als ik net lees dat "truthers" over de rug van anderen proberen te scoren.
Waarom reageer je nou niet inhoudelijk en ga je gelijk over tot de aanval?
Weer kom je aanzetten met jouw ogenschijnlijk obsessieve aversie tegen "truthers".

Zal het voor de laatste keer duidelijk proberen te maken.
Ik hang geen complothypotheses aan, het gaat mij puur en alleen om de waarheidsvinding.
Jij probeert mensen een bepaald stempel op te drukken waarbij je als een demagoog in het rond slaat. Gebaseerd op, in mijn geval, valse aannames trek je nietsverhullende conclusies. Dat is natuurlijk niet geheel verwondelijk in deze tijd waarin wij nu leven. Volksmennerij en het op de man spelen wordt weer steeds populairder. En mensen maar verbaasd zijn dat de PVV zoveel steun krijgt. Ik werd door hoppa beschuldig van megalomanie, duidelijk is dan wel dat ik hier niet de enige ben die lijdt aan grootheidswaanzin.
pi_95403905
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat doet er toch helemaal niet toe? Zoals al eerder aangegeven toont het bedrog van deze Christene helemaal niets aan. Net als het verhaal wat Jokkebrok hierboven over een vermeende overlevende post. Het toont alleen aan dat er mensen zijn die hun five minutes of fame willen beleven over de rug van een ramp.

Tenzij jij mij wel uit kunt leggen waarom de beweringen bewijzen dat er sprake is van een wereldwijd complot? En dan zonder ongefundeerde aannames?

[..]

Dus iedereen die zich vermaakt ergens is een trol? Waar slaat dat nou weer op. Als je gewoon terugleest dan kun je zien dat ik hier de afgelopen dagen niet zit te trollen, maar dat ik onderbouwt mijn mening geef. Zelfs Jokkebrok zal dat neem ik aan beamen. We zijn het niet eens met elkaar, maar ja. Als iedereen het altijd met elkaar eens was dan werd het saai op de wereld.

Bovendien heb ik ook al een aantal keer gevraagd om weer on-topic te gaan, omdat ik het gelul en verwijten maken onderling eigenlijk een beetje zat ben. Gewoon korrelige fototjes en video's plaatsen en daarover uitleggen waarom wat jij en Jokkebrok denken te zien ook op een andere manier verklaard kan worden.

Uiteindelijk hoop ik daar natuurlijk iets mee te bereiken. Namelijk dat het 'onderzoek' zich op wat meer realistische conspiracys gaat richten.
Zal ik het voor jou ook even bendadrukken, ik richt mij niet op "conspiracy theories". Ik ben objectief opzoek naar de waarheidsvinding. Het kan mij niks schelen wat die waarheid dan uiteindelijk ook is.
pi_95404068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:27 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Zal ik het voor jou ook even bendadrukken, ik richt mij niet op "conspiracy theories". Ik ben objectief opzoek naar de waarheidsvinding. Het kan mij niks schelen wat die waarheid dan uiteindelijk ook is.
Gelet op de posts die ik tot nu toe heb gelezen heb ik sterk mijn twijfels of jij open staat voor de (in mijn ogen) meer plausibelere verklaringen.
Maar goed, on topic:

Het bedrieg van Christine en andere 'survivors' die op zoek zijn naar eeuwige roem over duizende lijken.... Of het feit dat er waardeloze discutabele documentaires worden gemaakt. Waarom toont dat aan dat er een wereldwijd bedrog is en dat 9/11 een mediahoax is?
pi_95404201
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Leuk stukje van de Independer over de 9/11 Hotel docu:

We've heard almost all the stories before, but 9/11 still offers extraordinary vignettes

Hotels are fertile ground for story-tellers. Take any hotel on any given day and you've got a ready-assembled cast of random characters, momentarily living under one roof. Marking the anniversary of 9/11, Channel 4 had the idea to tell the story of the Marriott Hotel, which used to be wedged between the twin towers, on that morning in 2001. The 9/11 Hotel was a remarkable story.

Among the 940 guests checked in was a novelist writing about a terrorist attack on New York. Spooky? Or is it just the law of probability, or of mass publishing, that there is at any given time a novelist unwittingly fictionalising events around him? Then there was the man with the job interview. He set off wearing a canary-yellow tie, advised by his sister to wear something bright to create an impression. Half an hour later he would look up to see the second plane crash into the South Tower. His sister and her four-year-old daughter were on board.

But all that was seven years ago: is there anything new to learn about 9/11? Unless you follow the internet conspiracy theories, which make for compulsive reading, the answer is no. But just as we never tire of hearing of heroics from the Somme, the small vignettes of human behaviour that trickle out of 9/11 are rarely completely without interest. One guest told how, having lost sight of her husband on fleeing the building, she seized a piece of nylon rope and bound herself to her daughter. The husband survived, although they subsequently divorced, but the rope she still treasures.

I had forgotten about the earlier terrorist attack on the World Trade Center in 1993, when a lorry packed with explosives damaged much of the basement. Thanks to subsequent strengthening work on the building, a portion of the hotel remained standing after 9/11, saving several lives. One of these was the splendidly pompous Frank, a walrussy New York lawyer. He recalled hearing a bang as he shaved but, in Titanic fashion, carried on with his toilet. As papers fluttered past the window he rationalised to himself: "This has nothing to do with me. I'm just going about my day." Later, as fire alarms sounded, he mused, "I wonder if I can get a bellboy to come up."

Among survivors' stories there is, apparently, a "hierarchy of suffering", as one put it. Top of the tree was Tania Head, the subject of Cutting Edge: The 9/11 Faker, the first in a new series of investigations from Channel 4. Head was supposedly one of only 19 people to have survived from the floors at or above the level at which the plane hit the South Tower, and, worse, had lost her fiancé in the North Tower. She set up the World Trade Center Survivors' Network, which grew to 500 members, and soon became a 9/11 celebrity, enjoying highly publicised meetings with Rudi Giuliani and Michael Bloomberg.

Alas, last year she was exposed as a fantasist, who hadn't even been in New York on the day of the attacks. The poor woman clearly had a bad case of Munchausen by proxy, or in those pre-Big Brother days, had simply seized the opportunity, no matter how perverted, for fame. The programme-makers had no shortage of betrayed fellow survivors queuing up to give Head a bashing, but it might have been more interesting to track her down and find out what cuckoo-land the dear loon is living in now.

I wonder what Humphrey Lyttelton would have made of her. Legends, BBC4's tribute to the late jazz legend on Friday, gave the impression that Humph would forgive anybody anything. Despite his upbringing (Eton and the Guards, as we were frequently told) or perhaps because of it, Humph had a keen sense of social injustice, according to his son Stephen. Hence his affinity with jazz – music born of the downtrodden – and his lifelong support for Labour. Among tributes from colleagues, Jools Holland said he had Humph to thank for his life: the story goes he was conceived after his parents had been to one of Humph's livelier gigs. Jools defied anyone to say a bad word about him. Only his sister got near, recalling the teenage jazz-obsessive pinching her favourite record, which, it being the 1940s, he melted down in order to re-groove as the latest Nat Gonella album. Cartoonist, trumpeter, dedicated family man – Humph was a polymath – but it will be for his gags not his gigs that most will remember him. Riffing with words as he did with music, he would have audiences on I'm Sorry I Haven't a Clue weeping over the most basic schoolboy jokes. Who else could raise a laugh by noting that stratagem is mega tarts spelt backwards?

http://www.independent.co(...)ton-bbc4-929578.html

George Sleigh kan er ook wat van.
Momenten voor de "inslag" zag good old George mensen in de cockpit. Dit natuurlijk vanuit zijn kantoor in het WTC.

pi_95404285
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:30 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Gelet op de posts die ik tot nu toe heb gelezen heb ik sterk mijn twijfels of jij open staat voor de (in mijn ogen) meer plausibelere verklaringen.
Maar goed, on topic:

Het bedrieg van Christine en andere 'survivors' die op zoek zijn naar eeuwige roem over duizende lijken.... Of het feit dat er waardeloze discutabele documentaires worden gemaakt. Waarom toont dat aan dat er een wereldwijd bedrog is en dat 9/11 een mediahoax is?
Ik heb nooit verklaard dat daarmee een wereldwijd bedrog bewezen is. Het zijn voor mij allemaal puzzelstukjes.
pi_95404934
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:33 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

George Sleigh kan er ook wat van.
Momenten voor de "inslag" zag good old George mensen in de cockpit. Dit natuurlijk vanuit zijn kantoor in het WTC.

Zelfde geldt voor Stanley Praimnath. Filmpje heb ik al veel vaker gepost, maar what the hell... nog maar een keer:

pi_95405367
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:30 schreef Hoppahoppa het volgende:

Waar zijn de echt geloofwaardige verhalen?

Overigens... gisteren heb ik je nog laten zien dat het Amerikaanse leger ooit het snode plan had om aanslagen in de VS in scene te zetten en slachtoffers te faken teneinde Cuba te kunnen aanvallen (Operation Northwoods). Dergelijke plannen worden blijkbaar al lang gemaakt, dus het is wachten tot ze een keer worden uitgevoerd. Aangezien we in het digitale tijdperk leven, denk ik dat het al lang zover is geweest. Het duurt alleen nog ff voor men het doorkrijgt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 18:56:34 ]
pi_95405997
quote:
Part of the US Government has been caught trying to buy software that would allow it to generate 500 fake personas generally known as sockpuppets. They plan to use Facebook, Twitter, and blog comments. This particular leaked email refers to a submission from the Air Force, and apparently for use in Afghanistan and Iraq, but the details reveal that persona management software is a spookily mature market sector. Who knows how widespread this is already?

Astroturfing by community organizations is one thing. But Establishment anti-news, non-points, and funded fake opinions are quite something else. When the Establishment sponsors the activists and the activists post fake messages, taxpayer funds are used against the taxpayer. Is it happening? How would we know?

The story is starting to spreading through blogs.

According to an embedded MS Word document found in one of the HB Gary emails, it involves creating an army of sockpuppets, with sophisticated persona management software that allows a small team of only a few people to appear to be many, while keeping the personas from accidentally cross-contaminating each other. Then, to top it off, the team can actually automate some functions so one persona can appear to be an entire Brooks Brothers riot online.

The source of the quote above, and for publicizing the revelation is Happy Rockefeller on The Daily Kos.

UPDATED: The HB Gary Email That Should Concern Us All

Washingtons Blog The Empire Fights the Net has a useful description of the power involved.

Unfortunately, the Air Forces contract description doesnt help dispel their suspicions either. As the text explains, the software would require licenses for 50 users with 10 personas each, for a total of 500. These personas would have to be replete with background history, supporting details, and cyber presences that are technically, culturally and geographically consistent. It continues, noting the need for secure virtual private networks that randomize the operators Internet protocol (IP) address, making it impossible to detect that its a single person orchestrating all these posts. Another entry calls for static IP address management for each persona, making it appear as though each fake person was consistently accessing from the same computer each time.

They apparently want top-dog programmers:

I [Happy R] have rummaged through the leaked email, some of which contain resumes for employees there. These guys are recruiting people with incredibly advanced skills from many different agencies and top universities like MIT. Yet another H/T to Jo Nova
Hoeveel sockpuppies zijn hier actief?
pi_95406128
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor Stanley Praimnath. Filmpje heb ik al veel vaker gepost, maar what the hell... nog maar een keer:

Jeff Shill is nu een moderator op het Prison Planet forum.
Het kan raar lopen....
pi_95409795
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

Waarom denk je dat? Waarom is het niet gewoon zoals in het stukje staat? Gewoon een zieke vrouw die misbruik maakt van de situatie, zoals zo velen dat doen (helaas) als de gelegenheid zich voordoet?
pi_95410012
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar zijn de echt geloofwaardige verhalen?

Overigens... gisteren heb ik je nog laten zien dat het Amerikaanse leger ooit het snode plan had om aanslagen in de VS in scene te zetten en slachtoffers te faken teneinde Cuba te kunnen aanvallen (Operation Northwoods). Dergelijke plannen worden blijkbaar al lang gemaakt, dus het is wachten tot ze een keer worden uitgevoerd. Aangezien we in het digitale tijdperk leven, denk ik dat het al lang zover is geweest. Het duurt alleen nog ff voor men het doorkrijgt.
Maar dat tekent ook jouw manier van denken. Omdat er één zo'n plan is uitgelekt (wat overigens direct is afgeschoten) zijn er automatisch meer van dat soort plannen en worden ze ook uitgevoerd. En die gedachte is nergens op gebaseerd.

En zo geldt dat voor alle 'puzzelstukjes' zoals AIVD-infiltrant ze noemt. Al die puzzelstukjes, geïnterpreteerd vanuit de gedachte dat er een groot complot is, vallen uit elkaar op het moment dat je er net even anders naar kijkt.
pi_95411112
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar dat tekent ook jouw manier van denken. Omdat er één zo'n plan is uitgelekt (wat overigens direct is afgeschoten) zijn er automatisch meer van dat soort plannen en worden ze ook uitgevoerd. En die gedachte is nergens op gebaseerd.

En zo geldt dat voor alle 'puzzelstukjes' zoals AIVD-infiltrant ze noemt. Al die puzzelstukjes, geïnterpreteerd vanuit de gedachte dat er een groot complot is, vallen uit elkaar op het moment dat je er net even anders naar kijkt.
Jokkebrok probeert met dat uitgelekte plan denk ik aan te tonen dat zulke plannen in de hoogste kringen rondzingen.
Dat het plan 40 jaar geleden is afgeschoten hoeft niet te betekenen dat de plannen nooit ten uitvoer gebracht zouden kunnen worden.

Er wordt altijd beweerd dat het idee van een inside job ridicuul zou zijn terwijl uit deze uitgelekte plannen toch duidelijk blijkt dat het helemaal niet zo'n gek idee is.

De Reichstag.... iemand?
pi_95411364
Marinus van der Lubbe alias de Osama Bin Laden van de jaren 30:

quote:
De net aan de macht gekomen nazi's kwam de brand goed van pas. Ze gebruikten het als aanleiding om met diverse politieke tegenstanders, waaronder vooral veel communisten, hardhandig af te rekenen. Al in de nacht van de brand werd het hoofdkantoor van de KPD doorzocht en duizenden partijleden gearresteerd.
De nazi's waren overigens wel geschrokken van het proces tegen de Bulgaren en waren vastbesloten een dergelijk fiasco niet meer te laten plaatsvinden (hoewel de vrijspraken snel werden vergeten). Naar aanleiding hiervan werd de rechterlijke macht grondig gezuiverd.
Volgens Sebastian Haffner was deze brand het sein tot de aanvang van Hitlers staatsterreur. De grondwet werd buiten werking gesteld en fundamentele rechten werden afgeschaft, waardoor politieke tegenstanders willekeurig konden worden gearresteerd. In maart 1933 opende Reichsführer-SS Heinrich Himmler de poorten van het concentratiekamp Dachau.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marinus_van_der_Lubbe
pi_95411692
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Waarom is het niet gewoon zoals in het stukje staat? Gewoon een zieke vrouw die misbruik maakt van de situatie, zoals zo velen dat doen (helaas) als de gelegenheid zich voordoet?
Omdat het aantal onwaarschijnlijk absurde verhalen gepresenteerd in de media voor mij gewoonweg te groot is om nog geloofwaardig over te komen. Ooit valt er natuurlijk een keer iemand om wat voor reden dan ook goed door de mand, maar daar is imho een mooi damage control mechanisme voor bedacht: Gewoonweg bekendmaken dat je met een fraud te maken hebt.

Neem nu die verhalen die je worden voorgeschoteld in die 9/11 hotel docu. Stuk voor stuk vind ik ze ongeloofwaardig, met als klap op de vuurpijl die Christine, waarbij ook simpel valt te na te gaan dat het verhaal niet klopt. Daarentegen openen de documentaire makers met: "The stories that came out of the Marriot are one of the most intriguing of the entire event", maar toch checken ze de feiten blijkbaar niet voor ze die rommel de buis op slingeren... of... zijn ze wel op de hoogte dat de verhalen rammelen en spelen ze gewoon met ons op deze manier?

Ook het verhaal van Ronald Clifford vind ik vrij bizar (vanaf 5:14):

Ron zijn zus en dochter zaten in het 2de vliegtuig dat de torens raakte, terwijl ze onderweg waren naar Disneyland! Hij was op dat moment in het Marriot Hotel aan de voet van het WTC aanwezig en hielp daar een verbrande mevrouw toen ineens het vliegtuig met zijn eigen vrouw en dochter de toren ramde.

Maar dat is nog niet alles... zijn dochter was die dag jarig en werd 11. Ze was geboren op 9/11/1990. Sorry, maar wie verzint deze bagger?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 20:41:28 ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:35:03 #171
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95411853
wat er waarschijnlijk met de vleugels is gebeurd & onderbouwing & experimenten enzo
http://web.mit.edu/civenv(...)ircraft%20Impact.pdf
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:37:59 #172
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95412049
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:24 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Jij gebruikt mijn commentaar als kapstok? Over mijn rug heen scoren bedoel je dus.
Wel hypocriet als ik net lees dat "truthers" over de rug van anderen proberen te scoren.
Waarom reageer je nou niet inhoudelijk en ga je gelijk over tot de aanval?
Weer kom je aanzetten met jouw ogenschijnlijk obsessieve aversie tegen "truthers".

Zal het voor de laatste keer duidelijk proberen te maken.
Ik hang geen complothypotheses aan, het gaat mij puur en alleen om de waarheidsvinding.
Jij probeert mensen een bepaald stempel op te drukken waarbij je als een demagoog in het rond slaat. Gebaseerd op, in mijn geval, valse aannames trek je nietsverhullende conclusies. Dat is natuurlijk niet geheel verwondelijk in deze tijd waarin wij nu leven. Volksmennerij en het op de man spelen wordt weer steeds populairder. En mensen maar verbaasd zijn dat de PVV zoveel steun krijgt. Ik werd door hoppa beschuldig van megalomanie, duidelijk is dan wel dat ik hier niet de enige ben die lijdt aan grootheidswaanzin.
pi_95412191
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Omdat dit soort zaken al zo oud zijn als de mensheid. Hier nog een klein voorbeeldje:

quote:
In September 1939, Nazis staged a fake attack on a German radio outpost along the German-Polish border and used that as an excuse for the invasion of Poland.
Maar dat telt natuurlijk niet, want dit betrof Hitler, de grootste schurk aller tijden. Tegenwoordig bestaan dergelijke boeven natuurlijk niet meer.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:58:06 #174
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95413330
De ene valse vlag operatie is de andere niet. Die Duitse aanval was van een totaal andere ordegrootte dan jij bij 9/11 vermoedt, evenals het Northwoodsplan of de Rijksdagbrand en het Tonkin-incident als je die onder dit rijtje wilt scharen. De competentie van de overheid is eindig en strekt zeker niet zover dat ze een operatie als 9/11 volledig in scene kunnen zetten. Wás er maar een overheid die zo kundig is, dan hadden we nooit last gehad van de crisis.
pi_95413883
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:58 schreef Terecht het volgende:
De ene valse vlag operatie is de andere niet. Die Duitse aanval was van een totaal andere ordegrootte dan jij bij 9/11 vermoedt, evenals het Northwoodsplan of de Rijksdagbrand en het Tonkin-incident als je die onder dit rijtje wilt scharen. De competentie van de overheid is eindig en strekt zeker niet zover dat ze een operatie als 9/11 volledig in scene kunnen zetten. Wás er maar een overheid die zo kundig is, dan hadden we nooit last gehad van de crisis.
Leuke foto, kan ik wel om lachen. Maar weer geen inhoudelijke reactie..... :O

Pear Harbor dan?

Nou ik ga voetbal kijken, mijn wekelijkse portie "bread and circuses".

quote:
"Bread and Circuses" (or bread and games) (from Latin: panem et circenses) is a metaphor for a superficial means of appeasement. In the case of politics, the phrase is used to describe the creation of public approval, not through exemplary or excellent public service or public policy, but through the mere satisfaction of the immediate, shallow requirements of a populace. The phrase also implies the erosion or ignorance of civic duty amongst the concerns of the common man (l'homme moyen sensuel).

In modern usage, the phrase has become an adjective to deride a populace that no longer values civic virtues and the public life. To many across the political spectrum, left and right, it connotes the triviality and frivolity that in popular culture is supposed to have characterized the Roman Empire prior to its decline.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bread_and_circuses
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:21:33 #176
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95414866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:06 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Leuke foto, kan ik wel om lachen. Maar weer geen inhoudelijke reactie..... :O
Alsof jij al een inhoudelijke reactie hebt verdiend, kutnewbie. Daar moet je toch iets beter je best voor doen.
quote:
Pear Harbor dan?
Geen valse vlag operatie, dat is sowieso het verkeerde begrip voor die gebeurtenis. Maar ook in het geval dat je het als een inside job zou bestempelen zou het van een totaal andere dimensie dan 9/11 zijn geweest, niet in de laatste plaats omdat de Japanners het meeste werk deden.
quote:
Nou ik ga voetbal kijken, mijn wekelijkse portie "bread and circuses".

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Bread_and_circuses
Hahahaha, schertsfiguur. _O-
pi_95414939
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:21 schreef Terecht het volgende:

[..]

Alsof jij al een inhoudelijke reactie hebt verdiend, kutnewbie. Daar moet je toch iets beter je best voor doen.

[..]

Geen valse vlag operatie, dat is sowieso het verkeerde begrip voor die gebeurtenis. Maar ook in het geval dat je het als een inside job zou bestempelen zou het van een totaal andere dimensie dan 9/11 zijn geweest, niet in de laatste plaats omdat de Japanners het meeste werk deden.

[..]

Doe ff normaal a.u.b. :{
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 21:27:57 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_95415221
Graag weer even de toon naar elkaar matigen, dank u.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:29:20 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_95415304
quote:

[..]

[..]

[..]

haha, zo ken ik je weer.blijf vooral ademen
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:32:47 #180
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_95415535
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doe ff normaal a.u.b. :{
Ik ben uiterst redelijk. Een blik op zijn korte, treurige posthistorie leert dat de kans groot is dat iedere serieuze reactie op hem verspilde moeite zal zijn. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij niet uit het trollen- of kloontjeshout gesneden is, die ouwe-jongens-krentenbrood reacties voorspellen nl weinig goeds.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:35:30 #181
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95415706
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:35 schreef oompaloompa het volgende:
wat er waarschijnlijk met de vleugels is gebeurd & onderbouwing & experimenten enzo
http://web.mit.edu/civenv(...)ircraft%20Impact.pdf
Ondanks de hele thread over wat vliegtuigen wel en niet kunne, totaal geen kritiek hierop?
Allemaal hiermee eens? Lijkt me niet...
pi_95415714
quote:

[..]

[..]

[..]

Zegt wel genoeg denk ik.
pi_95416033
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:32 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik ben uiterst redelijk. Een blik op zijn korte, treurige posthistorie leert dat de kans groot is dat iedere serieuze reactie op hem verspilde moeite zal zijn. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij niet uit het trollen- of kloontjeshout gesneden is, die ouwe-jongens-krentenbrood reacties voorspellen nl weinig goeds.
Tot 10 tellen en zoals ik al eerder zei, niet op de persoon spelen.
Je laat jezelf wel kennen.

Nou vertel, volgens mijn treurige postgeschiedenis ben ik degene die aan trollen is (schoolvoorbeeld van ironie). Kom op met de voorbeelden zou ik zeggen.
pi_95416074
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:40 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Tot 10 tellen en zoals ik al eerder zei, niet op de persoon spelen.
Je laat jezelf wel kennen.

Nou vertel, volgens mijn treurige postgeschiedenis ben ik degene die aan trollen is (schoolvoorbeeld van ironie). Kom op met de voorbeelden zou ik zeggen.
Doe dat dan wel ff in FB please ;-)
pi_95416109
Moet je wel snel zijn want over 5 minuten begint de 2e helft.
pi_95416219
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doe dat dan wel ff in FB please ;-)
Wat betekent FB?
pi_95416315
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ondanks de hele thread over wat vliegtuigen wel en niet kunne, totaal geen kritiek hierop?
Allemaal hiermee eens? Lijkt me niet...
Die paper is niet peer reviewed. :+

Nee hoor, ik heb een stukje gelezen. Hoofdstuk 3.3 om precies te zijn en tja... ik kan er zelf niet zoveel over zeggen gezien mijn gebrekkige kennis van natuurkunde. Het klinkt iig geloofwaardig, maar ik zou het graag in de vorm van een experiment met eigen ogen willen zien. Maar goed.. ik begrijp ook wel dat dat moeilijk wordt.
pi_95416347
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:42 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

Wat betekent FB?
[BNW FB] Vraag het aan de overheid ;)

Daar kunnen geschillen worden uitgevochten :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2011 21:45:26 ]
pi_95416533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

_O-

Wat zeg je ervan Terecht, zullen we een mediator zoeken?
pi_95416754
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:46 schreef AIVD-infiltrant het volgende:

[..]

_O-

Wat zeg je ervan Terecht, zullen we een mediator zoeken?
Altijd leuk om FB weer eens terug te lezen trouwens. De eerste pagina doorgelezen en ik pleur haast van mijn bureaustoel. _O-
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:53:42 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_95417059
wa
quote:

[..]

wat een stellentje huilies in dat topic zeg. :')
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:58:03 #192
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95417444
quote:

[..]

Die paper is niet peer reviewed. :+

Nee hoor, ik heb een stukje gelezen. Hoofdstuk 3.3 om precies te zijn en tja... ik kan er zelf niet zoveel over zeggen gezien mijn gebrekkige kennis van natuurkunde. Het klinkt iig geloofwaardig, maar ik zou het graag in de vorm van een experiment met eigen ogen willen zien. Maar goed.. ik begrijp ook wel dat dat moeilijk wordt.
Dit paper niet, maar ik ga er niet vanuit dat je de wel gereviewde papers van dezelfde man kunt openen...

http://www.sciencedirect.(...)4398778&searchtype=a

Wat zou je dan graag zien uit paragraaf 3.3? Waar zet je vraagtekens bij? Waar mist volgens jou de onderbouwing?

Ik bedoel, wat daar staat gaat totaal in tegen wat je al heel erg lang claimt. Ik kan me niet voorstellen dat je het er opeens helemaal mee eens bent.
pi_95417960
Jij leeft werkelijk in een fantasiewereld
- er zijn in de VS eerder plannen gemaakt voor false flag operations ( ze zijn zelfs uitgevoerd zie Gulf of Tonkin incident)
- De VS heeft fake identities aangemaakt voor o.a. Facebook om de publieke opinie te beinvloeden
- een aantal overlevers zijn bedriegers gebleken
- we hebben de verdwenen vleugel
- we hebben een John Kerry die toegeeft dat WTC7 gecontroleerd is neergehaald
- we hebben de convar tapes
etc etc etc

Om in de woorden van Louis van Gaal te spreken: "Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom".
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 20:09 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

dinsdag 12 april 2011 @ 22:07:31 #194
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_95418197
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:04 schreef polderturk het volgende:
Jij leeft werkelijk in een fantasiewereld
- er zijn in de VS eerder plannen gemaakt voor false flag operations ( ze zijn zelfs uitgevoerd zie Gulf of Tonkin incident)
- De VS heeft fake identities aangemaakt voor o.a. Facebook om de publieke opinie te beinvloeden
- een aantal overlevers zijn bedriegers gebleken
- we hebben de verdwenen vleugel
- we hebben een John Kerry die toegeeft dat WTC7 gecontroleerd is neergehaald
- we hebben de convar tapes
etc etc etc

Om in de woorden van Louis van Gaal te spreken: "Ben ik nou zo slim, of ben jij nou zo dom".

[..]

En wat betekent dat nou precies?
  woensdag 13 april 2011 @ 07:31:20 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_95429982
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 22:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En wat betekent dat nou precies?
dat de officiele verklaring de meeste ongeloofwaardige samenzwering is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 13 april 2011 @ 07:40:19 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95430056
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:53 schreef THEFXR het volgende:
wa

[..]

wat een stellentje huilies in dat topic zeg. :')
Het is daar bedoeld om de geschillen die offtopic zijn eens uit te spreken naar elkaar.. zodat dit een mooi constructief topic blijft. :)
The truth was in here.
pi_95431600
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dit paper niet, maar ik ga er niet vanuit dat je de wel gereviewde papers van dezelfde man kunt openen...

http://www.sciencedirect.(...)4398778&searchtype=a

Wat zou je dan graag zien uit paragraaf 3.3? Waar zet je vraagtekens bij? Waar mist volgens jou de onderbouwing?

Ik bedoel, wat daar staat gaat totaal in tegen wat je al heel erg lang claimt. Ik kan me niet voorstellen dat je het er opeens helemaal mee eens bent.
Ik vraag me daarbij af of er wel peer reviewed papers zijn waaruit blijkt dat wat in deze niet peer reviewed paper staat niet klopt. Maar dat terzijde.

Maar in ieder geval fijn dat Jokkebrok het (zonder kennis van natuurkunde) een logisch verhaal vindt.
pi_95432381
Wat ik enigzins mis in dit verhaal zijn de motieven die een overheid moet hebben om zo'n aanslag te organiseren ofwel niet tegen te houden.

Voor een oorlog hoef je het niet te doen, dat kan je prima doen zonder het WTC te laten instorten.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_95433569
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:42 schreef Zapato het volgende:
Wat ik enigzins mis in dit verhaal zijn de motieven die een overheid moet hebben om zo'n aanslag te organiseren ofwel niet tegen te houden.

Voor een oorlog hoef je het niet te doen, dat kan je prima doen zonder het WTC te laten instorten.
Dat is natuurlijk te makkelijk gedacht. Een goede langdurige oorlog kun je alleen voeren met genoeg draagvlak. Kijk naar Vietnam, die oorlog is (dat is mijn stellige overtuiging) mede verloren omdat er vanuit de bevolking in Amerika geen begrip voor was waardoor de soldaten nog sneller gedemotiveerd raakte.

Vandaar dat ik het ook niet gek vind om te denken dat de enge mannetjes van Bush bewust de aanslagen niet hebben willen voorkomen. Mogelijk zelfs ondersteuning hebben gegeven. Maar ik heb daar geen greintje bewijs voor, dus ga ik niet heel stellig roepen dat dat ook zo is.
pi_95433623
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:13 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik vraag me daarbij af of er wel peer reviewed papers zijn waaruit blijkt dat wat in deze niet peer reviewed paper staat niet klopt. Maar dat terzijde.

Maar in ieder geval fijn dat Jokkebrok het (zonder kennis van natuurkunde) een logisch verhaal vindt.
Waar zeg ik dat ik het een logisch verhaal vindt? Ik vindt het tekstueel geloofwaardig overkomen en het doet volgens mij niet af aan een gedegen onderzoek. Qua berekeningen e.d. geloof ik het allemaal wel.

Nu zou het leuk zijn als dit in de vorm van een experiment ook nog eens hard wordt gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')