tadaa, dit doet het 'm.quote:Natuurlijk vinden sportschutters hun wapens mooi, maar als je er 1 hebt ga je het zien als een gereedschap, een sportattribuut.
Een tennisser heeft een racket nodig, een hockeyer een hockeystick etc. Hier ben je zuinig op en behandel je goed.
Maar sommige mensen denken wel eens "even snel lid worden van een club", om dan thuis een pistool onder je kussen te kunnen hebben liggen.
Gelukkig gaat dat niet zo makkelijk. De clubs nemen steeds meer maatregelen om dat soort mensen buiten de deur te houden.
Geloof maar dat je door de mand valt op de club als je het enkel en alleen maar doet voor een pistool thuis. Sociale controle noemen we dat.
Gewoon een semi-automatisch handvuurwapen dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Ik hoor zojuist de burgemeester van Alphen a/d Rijn verkondigen dat hij het automatische wapen legaal had.
Goh, dan moet iemand toch eens eventjes alle schietverenigingen en het ministerie van justitie een seintje geven dat ze hun informatie aanpassen. Evenals de OvJ die de 7 mannen zou moeten vrijlaten die afgelopen week zijn opgepakt omdat ze met een automatisch vuurwapen hebben geschoten.
Dan had hij dus geen verlof voor het bezit van een automatisch vuurwapen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ik lees net dat hij een legaal vuurwapen heeft omgebouwd naar illegaal vuurwapen.
Dat zou natuurlijk verklaren waarom hij de vuurwapens op verlof had staan maar toch beschikte over een automatisch vuurwapen.
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ik lees net dat hij een legaal vuurwapen heeft omgebouwd naar illegaal vuurwapen.
Dat zou natuurlijk verklaren waarom hij de vuurwapens op verlof had staan maar toch beschikte over een automatisch vuurwapen.
De vraag is waarom zou een lid sowieso een verlof mogen hebben voor privé bezit? Zolang men een wapen thuis mag bezitten en vervoeren van en naar een schietvereniging is het een probleem met haken en ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.
Precies. Op een feestje (quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De vraag is waarom zou een lid sowieso een verlof mogen hebben voor privé bezit? Zolang men een wapen thuis mag bezitten en vervoeren van en naar een schietvereniging is het een probleem met haken en ogen.
Zoiets is wel gebruikelijk indien men nog geen jaar lid is en derhalve dus geen wapenvergunning mag aanvragen. Zo een gek idee vind ik dat ook niet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies. Op een feestje () Is mij ooit een idee ter ore gekomen; Men zou alle wapens moeten opslaan in een centrale kluis/kelder/een zwaarbeveiligde kamer op de schietclub.
Misschien dan maar helemaal invoerenquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zoiets is wel gebruikelijk indien men nog geen jaar lid is en derhalve dus geen wapenvergunning mag aanvragen. Zo een gek idee vind ik dat ook niet.
Waar vervolgens crimineel nederland komt shoppen want afdoende beveiligen is onmogelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:57 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies. Op een feestje () Is mij ooit een idee ter ore gekomen; Men zou alle wapens moeten opslaan in een centrale kluis/kelder/een zwaarbeveiligde kamer op de schietclub.
Wat een flauwekul argument is dat. Elke schietvereniging heeft al een wapenopslagplaats. Dan daarbij dat is wel veel moeite voor wapens die in het niet vallen met de wapens die je in het buitenland (il)legaal kan verkrijgen per pallet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Waar vervolgens crimineel nederland komt shoppen want afdoende beveiligen is onmogelijk.
Zal voor het lekken van legale wapens naar de onderwereld een grote achteruitgang zijn.
Dit lek is nu namelijk nagenoeg nul procent.
Nou inderdaad, zorg voor een stevige kluis en het loont nooit de moeite.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wat een flauwekul argument is dat. Elke schietvereniging heeft al een wapenopslagplaats. Dan daarbij dat is wel veel moeite voor wapens die in het niet vallen met de wapens die je in het buitenland (il)legaal kan verkrijgen per pallet.
Ik vind dat je je hiermee vrij zwak uitdrukt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tijd om de regels flink aan te scherpen en het thuis bezitten van wapens sterk aan banden e leggen.
Ja precies, laten we de wapens op 1 centraal punt opslaan waar criminelen ze weten te vinden, zoals bij westpoint.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die kan je prima zo opbergen dat het totaal de moeite niet loont voor degenen die ze willen stelen. Een zeer stevige kluis en wapens en munitie gescheiden opslaan. Dit gecombineerd met een goede beveiligingsinstallatie en je komt echt een heel eind hoor. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 10 april 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja precies, laten we de wapens op 1 centraal punt opslaan waar criminelen ze weten te vinden, zoals bij westpoint.
Soms vraag ik me af of mensen we'll nadenken over hetgeen wat ze op internet slingeren....
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.quote:Op zondag 10 april 2011 01:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou inderdaad, zorg voor een stevige kluis en het loont nooit de moeite.
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden thuis door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel opquote:Op zondag 10 april 2011 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.
Inside job.quote:Op zondag 10 april 2011 10:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij defensie ook, maar toch waren er uit de wapenkamer opeens een paar honderd Glocks verdwenen.
Je moet al beginnen gewoon met een stand van zaken onderzoek. Ik bedoel dit is hetzelfde als toen met de brandbeveiliging in de horeca totdat die brand in Volendam plaatsvond. Scheen allemaal mee gesjoemeld te worden. Ik zou niet gek staan te kijken dat dit met dit soort zaken ook gebeurt.quote:Op zondag 10 april 2011 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel op
Valt zeker wat voor te zeggen. Alle schietclubs en (aspirant/ex-)leden grondig doorlichten lijkt me zeer verstandig.quote:Op zondag 10 april 2011 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je moet al beginnen gewoon met een stand van zaken onderzoek. Ik bedoel dit is hetzelfde als toen met de brandbeveiliging in de horeca totdat die brand in Volendam plaatsvond. Scheen allemaal mee gesjoemeld te worden. Ik zou niet gek staan te kijken dat dit met dit soort zaken ook gebeurt.
En aan grondige profiling doen van de leden, wat die professor in Nieuwsuur zei, in het buitenland is daarvoor de kennis aanwezig.quote:Op zondag 10 april 2011 10:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt zeker wat voor te zeggen. Alle schietclubs en (aspirant/ex-)leden grondig doorlichten lijkt me zeer verstandig.
Als een luchtmachtbasis niet eens veilig genoeg is.quote:Op zondag 10 april 2011 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden thuis door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel op
Een nog veel groter bloedbad hadden we dan een dikke kans op gehad... Wat een goed idee zegquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:35 schreef vergezocht het volgende:
weer zo'n sterke argument voor het legaliseren van vuurwapens:
we zaten opgesloten in de Wibra
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
Denk maar na wat er had kunnen gebeuren als die weerloze slachtoffers zich hadden kunnen verdedigen.
Dat is onwetende bullshit, volgens mij heb je totaal geen notie van hoe dergelijke scenario's in de praktijk zich ontwikkelen. Gelukkig zijn er onderzoeken naar gedaan door mensen die wel weten waar ze het over hebben. En er zijn ook voorbeelden uit de praktijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Appalachian_School_of_Law_shootingquote:Op zondag 10 april 2011 10:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een nog veel groter bloedbad hadden we dan een dikke kans op gehad... Wat een goed idee zeg.
Beter beveiligen. Er zijn zat technische oplossingen te bedenken die het voor eventuele kwaadwillenden onaantrekkelijk maken om daar hun wapens vandaan te halen. Denk dan aan banken, daar hebben ze honderduizenden euro's. Nog veel aantrekkelijker dan wat wapens voor criminelen maar door goede beveiliging is de kans dat daar wat gejat wordt niet gek groot. Het kost wat maar dan heb je ook wat.quote:Op zondag 10 april 2011 10:12 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Als een luchtmachtbasis niet eens veilig genoeg is.
Het risico an honderden wapens tegelijk het criminele circuit in lijkt me toch wat erger dan de huidige situatie.
De drempels zullen een stuk hoger worden. Niet meer dan terecht overigens.quote:Niet dat de discussie nog veel zal uitmaken, ik verwacht dat de schietsport in Nederland nu definitief de nek om wordt gedraaid. Zoals in het VK na Dunblane.
Mwah, de wapenkamer bij defensie is op zo'n hoog niveau beveiligd, dat kun je als prive-organisatie niet beter doen.quote:Op zondag 10 april 2011 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beter beveiligen dus. dan kost het maar een paar centen, niet meer dan terecht als je zo nodig met wapens wilt spelen als volwassen vent. En uiteraard zeer regelmatige en grondige controle van de schietclubs en de leden thuis door geuniformeerde politie. Werp maar een drempel op
De term automatisch kan ook semi-automatisch betekenen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:28 schreef von_Preussen het volgende:
In de VK was het niet alleen dat de drempels een stuk hoger waren. Ik ken Britse sportschutters die toen naar Nederland of all places zijn verhuisd vanwege de wapenwetten. Maar dat is nu ook voorbij.quote:Op zondag 10 april 2011 10:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Beter beveiligen. Er zijn zat technische oplossingen te bedenken die het voor eventuele kwaadwillenden onaantrekkelijk maken om daar hun wapens vandaan te halen. Denk dan aan banken, daar hebben ze honderduizenden euro's. Nog veel aantrekkelijker dan wat wapens voor criminelen maar door goede beveiliging is de kans dat daar wat gejat wordt niet gek groot. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
[..]
De drempels zullen een stuk hoger worden. Niet meer dan terecht overigens.
Ook daar vielen weer teveel doden. Lijkt me dus zeker geen argument voor de verdere verspreiding van vuurwapens. En zo'n scenario kan zich ook heel anders ontwikkelen natuurlijk. De schutter had zijn doel gehaald. En er moeten ook maar net 2 agenten rondlopen die een wapen bij zich hebben, die hebben er in principe training voor gehad over hoe om te gaan met dit soort situaties. Henk en Ingrid met een wapen niet...quote:Op zondag 10 april 2011 10:14 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat is onwetende bullshit, volgens mij heb je totaal geen notie van hoe dergelijke scenario's in de praktijk zich ontwikkelen. Gelukkig zijn er onderzoeken naar gedaan door mensen die wel weten waar ze het over hebben. En er zijn ook voorbeelden uit de praktijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Appalachian_School_of_Law_shooting
Wie weet hadden het er veel meer kunnen zijn als de dader zich niet had overgegeven?quote:Op zondag 10 april 2011 10:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook daar vielen weer teveel doden. Lijkt me dus zeker geen argument voor de verdere verspreiding van vuurwapens.
Het waren geen agenten, het waren burgers met vuurwapens. Henk en Ingrid dus.quote:En zo'n scenario kan zich ook heel anders ontwikkelen natuurlijk. De schutter had zijn doel gehaald. En er moeten ook maar net 2 agenten rondlopen die een wapen bij zich hebben, die hebben er in principe training voor gehad over hoe om te gaan met dit soort situaties. Henk en Ingrid met een wapen niet...
Vrij onzinnige vergelijking dus.
Tuurlijk kan dat welquote:Op zondag 10 april 2011 10:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, de wapenkamer bij defensie is op zo'n hoog niveau beveiligd, dat kun je als prive-organisatie niet beter doen.
Kluizen met meerdere compartimenten die elk individueel gekraakt moeten worden, dan wil niemand die moeite meer doen. Het is technisch niet zo moeilijk hoor.quote:Punt is, als men eenmaal weet waar de wapens liggen komt men er ook aan. En dan meteen voorstellen dat ze aan een heleboel wapens kunnen komen vind ik een zeer gevaarlijke gedachte.
Natuurlijk wel. Het idee alleen al dat dit niet het geval zou zijnquote:Sowieso staat het voorhanden hebben van vuurwapens en het vallen van doden niet met elkaar in verband,
In tegendeel, er is duidelijk een verband tussen de aanwezigheid en beschikbaarheid van wapens en het aantal doden door vuurwapens. Al was het maar vanwege ongelukken met wapens. Die gebeuren niet als er geen wapens beschikbaar zijn...quote:dus is het aanscherpen van regels en controle's bij voorbaat al overbodig.
Wie weet waren het er nog minder doden gevallen wanneer de dader niet zo makkelijk aan een wapen had kunnen komen en in plaats van met een geweer met een mes zijn gelijk kwam halen... Voorkomen is en blijft toch echt veel beter dan achteraf halfslachtig proberen te genezen...quote:Op zondag 10 april 2011 10:23 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wie weet hadden het er veel meer kunnen zijn als de dader zich niet had overgegeven?
je linkje zegt wat anders...quote:Het waren geen agenten, het waren burgers met vuurwapens. Henk en Ingrid dus.
Lees je eigen linkje eens door voor je het post zou ik zeggen...quote:Mikael Gross, a police officer with the Grifton Police Department in his home state of North Carolina, retrieved a 9 mm pistol and body armor.[7] Bridges, a county sheriff's deputy from Asheville, North Carolina[8]
Besen, a former Marine and police officer in Wilmington, North Carolina,
Je hebt gelijk, maar ze waren daar als studenten, niet als agenten.quote:Op zondag 10 april 2011 10:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie weet waren het er nog minder doden gevallen wanneer de dader niet zo makkelijk aan een wapen had kunnen komen en in plaats van met een geweer met een mes zijn gelijk kwam halen... Voorkomen is en blijft toch echt veel beter dan achteraf halfslachtig proberen te genezen...
[..]
[..]
je linkje zegt wat anders...
[..]
Lees je eigen linkje eens door voor je het post zou ik zeggen...
dan is het vermoedelijk nog niet streng genoeg.quote:Op zondag 10 april 2011 10:19 schreef apple_pie het volgende:
[..]
In de VK was het niet alleen dat de drempels een stuk hoger waren. Ik ken Britse sportschutters die toen naar Nederland of all places zijn verhuisd vanwege de wapenwetten. Maar dat is nu ook voorbij.
En terecht? Nog steeds vielen er amper een jaar geleden 13 doden bij een dergelijke schietpartij in het VK.
Maar het waren ook bepaald geen Henk en Ingrid, het scheelt echt wel of iemand getraind is. met Henk in Ingrid in de tegenaanval wil ik niet weten wat er gebeurd was...quote:Op zondag 10 april 2011 10:28 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ze waren daar als studenten, niet als agenten.
Agenten in functie komen meestal pas zo'n 10 minuten nadat de dader klaar is.
Particulier bezit van vuurwapens in het VK bestaat nauwelijks nog, de meeste misdaden worden dan ook met illegale vuurwapens gepleegd.quote:Op zondag 10 april 2011 10:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
dan is het vermoedelijk nog niet streng genoeg.
Hoe is dat anders dan nu?quote:Wat ik zeg, regelmatige huisbezoeken door geüniformeerde agenten ter controle van leden van die schietclubs. Dat naast regelmatige controle van de schietclubs.
Hogere frequentie en betere achtergrond checks, een jochie van 24 met een discutabele achtergrond zou nooit 5 wapens moeten mogen bezitten natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2011 10:31 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Particulier bezit van vuurwapens in het VK bestaat nauwelijks nog, de meeste misdaden worden dan ook met illegale vuurwapens gepleegd.
[..]
Hoe is dat anders dan nu?
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik ken verhalen over sportschutters bij wie de wapens weg werden gehaald na een aanhouding voor rijden onder invloed, ruzie met de buren of iets dergelijks of geruchten over geestelijke problemen.quote:Op zondag 10 april 2011 10:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hogere frequentie en betere achtergrond checks, een jochie van 24 met een discutabele achtergrond zou nooit 5 wapens moeten mogen bezitten natuurlijk.
Pure onzin, in een land als Zwitserland zijn in elk huishouden automatische vuurwapens aanwezig, toch hoor ik daar nooit iets Over ongelukken of schietpartijen. En die wapens liggen niet eens in een wapenkluis, maar meestal gewoon in een kast.quote:Op zondag 10 april 2011 10:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
In tegendeel, er is duidelijk een verband tussen de aanwezigheid en beschikbaarheid van wapens en het aantal doden door vuurwapens. Al was het maar vanwege ongelukken met wapens. Die gebeuren niet als er geen wapens beschikbaar zijn...
Omdat je geen Zwitserse kranten leest misschien? Of het nieuws selectief volgt? Er zijn vrij veel incidenten mee geweest de laatste jaren. Niet voor niets ook dat bezorgde burgers hebben gezorgd dat er een referendum over kwam en dat ook bijna wonnen...quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pure onzin, in een land als Zwitserland zijn in elk huishouden automatische vuurwapens aanwezig, toch hoor ik daar nooit iets Over ongelukken of schietpartijen. En die wapens liggen niet eens in een wapenkluis, maar meestal gewoon in een kast.
Je wou hier nu echt de meest basale statistiek gaan ontkennen? Dit kan je toch niet menen? Ik snap dat je bevooroordeeld bent als wapenfetisjist maar dit gaat wel heel ver...quote:In Luxemburg mag je zelfs als privepersoon volautomatische wapens hebben, tot aan de zwaarste militaire kalibers aan toe (.50).
Toch gebeuren in die landen bijna geen incidenten en ligt het aantal vuurwapenslachtoffers lager.
De feiten spreken voor zich, striktere wapencontrole levert niets op.
Dat lijkt streng maar het lijkt me ook goed, zorg maar dat je jezelf donders goed in bedwang kan houden als je een wapen wilt bezitten. En zoals ik al aangaf zouden ze wat mij betreft helemaal geen wapens thuis op mogen slaan.quote:Op zondag 10 april 2011 10:41 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik ken verhalen over sportschutters bij wie de wapens weg werden gehaald na een aanhouding voor rijden onder invloed, ruzie met de buren of iets dergelijks of geruchten over geestelijke problemen.
Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. De goeden lijden toch onder de slechten zo.quote:Meestal nemen ze echt geen risico's. Dan mag je naar de rechter om te bewijzen dat zij verkeerd zitten en dat je je wapens terug moet krijgen. Daarom was ik ook zo verbaasd toen naar buiten kwam dat dit toch een legale wapenbezitter betrof. Toen ik eerder op de dag iets hoorde over bedreiging en mishandeling dacht ik (opgelucht, ik vrees toch voor mijn hobby nu) dat het geen verlofhouder kon zijn.
Je mag best een lijstje posten waar het aantal vuurwapenslachtoffers per x aantal inwoners kan worden vergeleken. Ik zit momenteel mobiel dus dan gaat het lastig.quote:Op zondag 10 april 2011 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat je geen Zwitserse kranten leest misschien? Of het nieuws selectief volgt? Er zijn vrij veel incidenten mee geweest de laatste jaren. Niet voor niets ook dat bezorgde burgers hebben gezorgd dat er een referendum over kwam en dat ook bijna wonnen...
[..]
Je wou hier nu echt de meest basale statistiek gaan ontkennen? Dit kan je toch niet menen? Ik snap dat je bevooroordeeld bent als wapenfetisjist maar dit gaat wel heel ver...
Fingers don't kill people, bullets do.quote:Op zondag 10 april 2011 10:26 schreef Strugglemaster het volgende:
Vuurwapens inderdaad in de vrije verkoop. Guns don´t kill people, people do
Ik denk dat het niet zo simpel is.quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pure onzin, in een land als Zwitserland zijn in elk huishouden automatische vuurwapens aanwezig, toch hoor ik daar nooit iets Over ongelukken of schietpartijen. En die wapens liggen niet eens in een wapenkluis, maar meestal gewoon in een kast.
In Luxemburg mag je zelfs als privepersoon volautomatische wapens hebben, tot aan de zwaarste militaire kalibers aan toe (.50).
Toch gebeuren in die landen bijna geen incidenten en ligt het aantal vuurwapenslachtoffers lager.
De feiten spreken voor zich, striktere wapencontrole levert niets op.
Proberen de pakkans te verhogen. Lijkt me beter te werken dan hier maar meer wapenbezit toe te gaan staanquote:Op zondag 10 april 2011 11:24 schreef Lyrebird het volgende:
Meer controle op wapenbezit van goedwillende burgers klinkt leuk, maar hoe ga je om met wapens die criminelen uit het voormalige Oostblok/Joegoslavie importeren?
Net zolang tot iedereen alleen nog maar gewapend over straat durftquote:Op zondag 10 april 2011 12:13 schreef Terecht het volgende:
Dat is de valkuil van de voorstanders hč, kwaad dient met kwaad bestreden te worden en kwaad bestrijd je het best met groter kwaad, ad infinitum.
Maar dat proberen, dat gaat al jaren niet zo goed. De pakkans in Nederland voor welk vergrijp dan ook is nihil.quote:Op zondag 10 april 2011 12:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Proberen de pakkans te verhogen. Lijkt me beter te werken dan hier maar meer wapenbezit toe te gaan staan
Tja en jouw alternatief is om maar gewoon allerlei wapentuig toe te staan? Goed ideequote:Op zondag 10 april 2011 12:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar dat proberen, dat gaat al jaren niet zo goed. De pakkans in Nederland voor welk vergrijp dan ook is nihil.
Dat is een van de alternatieven. Een andere is dat ouders hun kinderen een fatsoenlijke opvoeding geven.quote:Op zondag 10 april 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en jouw alternatief is om maar gewoon allerlei wapentuig toe te staan? Goed idee
Anti-wapenlobby? Wat is dat dan voor een club? Ik heb er nog nooit van gehoord althans.quote:Op zondag 10 april 2011 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me trouwens op dat de wapenlobby wordt voorgehouden dat ze angst gebruiken om hun argumenten kracht bij te zetten, maar het wordt steeds duidelijker dat juist de anti-wapenlobby angst en paniek zaait om wapens verboden te krijgen.
Waar het vooral op neer komt is dat de wapenlobby eigenlijk geen echte argumenten weet te produceren en dan maar een halfslachtige poging gaat doen om het incident in Alphen in hun voordeel om te buiten. Het tekentquote:Op zondag 10 april 2011 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt me trouwens op dat de wapenlobby wordt voorgehouden dat ze angst gebruiken om hun argumenten kracht bij te zetten, maar het wordt steeds duidelijker dat juist de anti-wapenlobby angst en paniek zaait om wapens verboden te krijgen.
Andersom zou je ook kunnen stellen dat de anti-wapenlobby opportunistisch inspringt op Alphen a/d Rijn.quote:Op zondag 10 april 2011 13:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waar het vooral op neer komt is dat de wapenlobby eigenlijk geen echte argumenten weet te produceren en dan maar een halfslachtige poging gaat doen om het incident in Alphen in hun voordeel om te buiten. Het tekent.
Maar vuurwapens zijn erop ontworpen en er bij uitstek erg geschikt voor. dat is toch echt een wezenlijk verschil...quote:Op zondag 10 april 2011 13:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Andersom zou je ook kunnen stellen dat de anti-wapenlobby opportunistisch inspringt op Alphen a/d Rijn.
Iemand in geestelijke dood die veel slachtoffers wil maken, zal veel slachtoffers maken. Dat kan met een mes, dat kan met een bom, dat kan met een auto.
Dat is een verschil. Maar of je door een vuurwapen, een auto, een mes of een bom om het leven komt, maakt het slachtoffer en nabestaanden weinig uit.quote:Op zondag 10 april 2011 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar vuurwapens zijn erop ontworpen en er bij uitstek erg geschikt voor. dat is toch echt een wezenlijk verschil...
Dat klopt maar de kans op een succesvol groot incident is met een vuurwapen gewoon net even groter. Voor de potentiële nabestaanden en slachtoffers lijkt het zo min mogelijk in circulatie krijgen van vuurwapens erg prettig.quote:Op zondag 10 april 2011 13:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is een verschil. Maar of je door een vuurwapen, een auto, een mes of een bom om het leven komt, maakt het slachtoffer en nabestaanden weinig uit.
Misschien omdat je sinds 2007 geen munitie (meer) in huis mag hebben voor de SIG?quote:Op zondag 10 april 2011 10:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Pure onzin, in een land als Zwitserland zijn in elk huishouden automatische vuurwapens aanwezig, toch hoor ik daar nooit iets Over ongelukken of schietpartijen...
Hoe doen ze dat? De zeer strenge NL wapenwetgeving de schuld geven van de schietpartij?quote:Op zondag 10 april 2011 13:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Andersom zou je ook kunnen stellen dat de anti-wapenlobby opportunistisch inspringt op Alphen a/d Rijn.
Het is net als met drugs: Als je het wil hebben, kan dat altijd.quote:Op zondag 10 april 2011 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en jouw alternatief is om maar gewoon allerlei wapentuig toe te staan? Goed idee
Dat ligt gewoon aan jou, niet aan logica of feiten,quote:Op zondag 10 april 2011 13:58 schreef Lyrebird het volgende:
Het is altijd even wennen als ik Lambiekje of PV aan mijn kant heb staan.
Met een auto kan je anders in korte tijd veel meer doden aanrichten dan met een vuurwapen.quote:Op zondag 10 april 2011 13:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat klopt maar de kans op een succesvol groot incident is met een vuurwapen gewoon net even groter. Voor de potentiële nabestaanden en slachtoffers lijkt het zo min mogelijk in circulatie krijgen van vuurwapens erg prettig.
Wat stom dan dat niemand had bedacht Tristan te lijf te gaan met een beduidender effectiever wapen, de auto.quote:Op zondag 10 april 2011 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Met een auto kan je anders in korte tijd veel meer doden aanrichten dan met een vuurwapen.
Waar Tristan van der Vlist ruim 20 minuten over deed, dat deed Karst Tates in nog geen 5 seconden.
En bij vuurwapens heb je altijd nog de kans tussentijds in te grijpen en zo het aantal slachtoffers te verminderen.
Mischien moeten we maar accepteren dat als iemand kwaad wil doen dat die persoon dat toch doet. Wapens verbieden heeft totaal geen zin, dat toont deze vergelijking weer eens treffend aan.
quote:Op zondag 10 april 2011 14:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat stom dan dat niemand had bedacht Tristan te lijf te gaan met een beduidender effectiever wapen, de auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |