quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Nee hoor, weinig vreemds aan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:11 schreef MilaNL het volgende:
http://www.foxnews.com/wo(...)opping-mall/#comment
Toch knap hoe bij Fox News 90% van de comments over moslims gaat en de rest over samenzweringstheorieën
'Had ik er maar meer mogen leveren, dan was die idioot sneller gepakt'quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:12 schreef Re het volgende:
vraag me af als leverancier van dat wapen, wat je zou denken als je dit zo ziet...
Die denkt ook: Guns don't kill, people do.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:12 schreef Re het volgende:
vraag me af als leverancier van dat wapen, wat je zou denken als je dit zo ziet...
Vreselijk. Dat zijn dus de mensen die ook de Glen Beck's en O'Reilly's klakkeloos geloven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:11 schreef MilaNL het volgende:
http://www.foxnews.com/wo(...)opping-mall/#comment
Toch knap hoe bij Fox News 90% van de comments over moslims gaat en de rest over samenzweringstheorieën
Welke denk je?quote:winkelcentra:
Herehof, atlas en aarhof (wat is de 4e ook alweer?)
Voor slachtoffers/getuigen lijkt de tijd gewoon langzamer te gaan. Als je daar op dat moment bent lijkt 5 minuten al snel een eeuwigheid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef Netsplitter het volgende:
Politie was dus wel aanwezig tijdens de schietpartij.
wat is aan de hand, al die meldingenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:12 schreef Knarf het volgende:
winkelcentra:
Herehof, atlas en aarhof (wat is de 4e ook alweer?)
En al die aandacht in de sperwerstraat, wat is dat/ woonde de dader daar en is daar ook iets gebeurd?
http://alarmeringen.nl/places/alphen-aan-den-rijn.html
gaan we weerquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'Had ik er maar meer mogen leveren, dan was die idioot sneller gepakt'
Nja politie was er al tijdens het schieten, dus het verhaal dat het schieten 20 minuten duurde is wel van de baan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef Re het volgende:
niet veel wijzer geworden van de tweede persco dus...
Is ook geen optie. In dit soort situaties wordt er bewust voor gekozen om zoveel mogelijk informatie, hoe onbelangrijk ook, te communiceren. Informatiestilte is het laatste wat je moet doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef Eenskijken het volgende:
nutteloze persco, geef 'm dan 2 uur later zodat je wel wat mag zeggen..
Die staat er tochquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
misschien die mooie OP uit vorige topic even in OP knutselen?
klopt, maar geef dan geen vragen-uurtjequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Is ook geen optie. In dit soort situaties wordt er bewust voor gekozen om zoveel mogelijk informatie, hoe onbelangrijk ook, te communiceren.
alameringen,nl beloofd niet veel goedsquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dus, we weten niets. Behalve dat er nu aanleiding is voor het sluiten van andere winkelcentra.
Klopt inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
'Had ik er maar meer mogen leveren, dan was die idioot sneller gepakt'
dat zekerquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef iBenny het volgende:
Er zijn iig meer onduidelijkheden bij gekomen dan dat er duidelijkheden zijn nav deze persco
inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
klopt, maar geef dan geen vragen-uurtje
Sorry zie ninja-edit. Als ze nu helemaal niets laten horen wordt gaat er gespeculeerd worden. Dat proberen ze te voorkomen door dit soort persconferenties te houden. Beter herhaling en "show vragenuurtjes" dan niets.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
klopt, maar geef dan geen vragen-uurtje
Ze weten het wel ze zeggen het niet. Iedereen die ooit geflitst is is een bekende van de politiequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef Starlie het volgende:
Zo vreemd ze weten dat het een bende van de politie is maar waarom hij bekend is weten ze dan weer niet, ja ja...
Zijn veel ambulances naar de sperwerstraat... Zou hij daar gewoond hebben?!
Wat voor zin heeft het om ambulances naar zijn woonhuis te sturen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef Starlie het volgende:
Zijn veel ambulances naar de sperwerstraat... Zou hij daar gewoond hebben?!
Ouders omgelegd o.i.d?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:19 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het om ambulances naar zijn woonhuis te sturen?
Dat is de persco zonder vragen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:18 schreef musicfreakyme het volgende:
Dit is ook nuttig - gaat ze nu vertellen wat er gezegd in in de persconferentie terwijl we daar net met zn allen naar hebben zitten kijken...
Niet dus. Om bekende van de politie te zijn is er wel meer benodigd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:17 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Ze weten het wel ze zeggen het niet. Iedereen die ooit geflitst is is een bekende van de politie
Als hij daar explosieven had liggen..quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:19 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
bij de sperwerstraat is geen WC, maar een schoolquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:17 schreef roos85 het volgende:
http://alarmeringen.nl/places/alphen-aan-den-rijn.html
oke, moeten wel veel ambulances naar toequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:19 schreef iBenny het volgende:
[..]
bij de sperwerstraat is een school, geen WC
Vuurwerk afsteken op je 15e dan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:19 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
Niet dus. Om bekende van de politie te zijn is er wel meer benodigd.
Misschien liggen daar ook slachtoffers...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:19 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook afquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:20 schreef jpjedi het volgende:
Wtf is daar aan de hand met al die meldingen??
quote:
Onder die goudkleurige deken?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:20 schreef Elusive het volgende:
daar lag ook al een dooie, dus sowieso 2 op de parkeerplaats, 1 in een rolstoel, hartaanval op de scootmobiel en de dader bij de supermarkt ?
Wonderbaarlijke persco idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dus, we weten niets. Behalve dat er nu aanleiding is voor het sluiten van andere winkelcentra.
Sperwerstraat is een straat met seniorenwoningen & een schoolquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:20 schreef jpjedi het volgende:
Bommeldingen... check maar rond 1645 uurquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:20 schreef jpjedi het volgende:
+ 2 mensen doodgeschoten boven bij de kruitvatquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:20 schreef Elusive het volgende:
daar lag ook al een dooie, dus sowieso 2 op de parkeerplaats, 1 in een rolstoel, hartaanval op de scootmobiel en de dader bij de supermarkt ?
Prutsersquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:22 schreef JostiFrosti het volgende:
Er liggen ook lijken ipv slachtoffers. Aldus http://player.omroep.nl/?aflID=4329874
oh, ik begrijp het nut van het naar de media toetreden, maar ik snap gewoon niet dat als je niets wilt en kunt zeggen, dat je mensen dan toch vragen laat stellen. Hoe meer je duidelijk laat zien dat je niets kunt of WILT beantwoorden, hoe achterdochtiger mensen worden... maargoed, dat is hoe ik 't bekijkquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Sorry zie ninja-edit. Als ze nu helemaal niets laten horen wordt gaat er gespeculeerd worden. Dat proberen ze te voorkomen door dit soort persconferenties te houden. Beter herhaling en "show vragenuurtjes" dan niets.
Toegegeven, beetje vlug geconcludeerd, maar het is wel mogelijk. Een wapenexpert op Radio 1 zei net dat de enige personen die zo'n wapen kunnen hebben defensie is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:21 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
Het topic "Defensiepersonen zwaar de weg kwijt" krijgt nu wel een hele rare wending...
Zullen wel een briefje hebben gevonden waarop iets stond dat er bommen lagen oid. Als je de politie bezig wilt houden leg je zoiets in je auto.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:22 schreef Auti het volgende:
[..]
Bommeldingen... check maar rond 1645 uur
Dus het leger gaat Alphen ad Rijn bezetten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die burgemeester:
"...om uiteraard alle justitiele en politionele acties te nemen die nodig zijn."
Die politionele acties liggen misschien wat gevoelig, politiek gezien(http://nos.nl/artikel/231(...)-ongekende-ramp.html bij +/- 1:50 ).
De politie weet ook wel dat er op zo'n persconferentie met zo'n vraag op meer wordt gedoeld, niet op een boete of vuurwerk.quote:
Ik voorspel ook weer zo'n discussie inderdaadquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef inZanity het volgende:
Heel erg dit. Op zaterdagiddag in een winkelcentrum..
Zullen we de komende tijd dus ook wel weer doodgegooid worden met discussie's of videogames verboden moeten worden.. Ik acht de kans vrij groot dat de dader (helaas) een gamer was..
Was er niet zo lang geleden een groepje opgepakt die gewoon een schietclubje hadden opgericht met automatische wapensquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:23 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Toegegeven, beetje vlug geconcludeerd, maar het is wel mogelijk. Een wapenexpert op Radio 1 zei net dat de enige personen die zo'n wapen kunnen hebben defensie is.
Neemt natuurlijk niet weg dat de kans groter is dat het gewoon op de zwarte markt is gekocht.
Hoorde het ja, verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:23 schreef gehotseflotst het volgende:
Wat de presentator vertelt:
Schutter kwam met zwarte Mercedes aan, daar is de bomb squad bezig... Geschoten op man bij grijze auto (foto vorige topic), is dus dood... autoruiten ingeschoten, Kruidvat ingegaan, naar boven gegaan en twee doodgeschoten (twee mensen met kind, kindje is gered door medewerkster van een wolwinkel die het kindje de winkel in kon trekken). Man is verder gaan lopen. Tijdsduur van de schietpartij niet bekend.
Alles vastgelegd op beveiligingscamera. Die worden onderzocht. Driemagazijnclips van mitrailleur leeggeschoten. Bij AH heeft de dader zichzelf doodgeschoten bij de kassa's met een handwapen.
Maar een machine geweer verstop je niet zomaar onder je shirtquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef fh101 het volgende:
als je mensen wilt vermoorden, dan begin je toch niet al op de parkeerplaats rond te schieten? Dan trek je alleen maar aandacht.
sporttas misschien?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Maar een machine geweer verstop je niet zomaar onder je shirt
Moeten auto's dan ook niet verboden worden? Die dingen maken veel meer dood dan losgeslagen gamersquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef inZanity het volgende:
Zullen we de komende tijd dus ook wel weer doodgegooid worden met discussie's of videogames verboden moeten worden.. Ik acht de kans vrij groot dat de dader (helaas) een gamer was..
Mja, denk dat dat ook z'n bedoeling was.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef fh101 het volgende:
als je mensen wilt vermoorden, dan begin je toch niet al op de parkeerplaats rond te schieten? Dan trek je alleen maar aandacht.
Of autist, waardoor iedereen denkt dat autist een synoniem voor crimineel is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef inZanity het volgende:
En cold blood gebruikt...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:25 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
en dan had je dr ook een silencer op gezet..
ooit bowling for columbine gezien, je kunt behoorlijk wat kwijt in een wijde (camouflage) broekquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
nee dat hoeft niet op te vallen zie dit filmpjequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:23 schreef Infection het volgende:
Heeft niemand hem uberhaupt uit zijn auto zien stappen zwaar bewapend? Zoiets moet toch wel opvallen?
Gitaarkoffer. Gangsterstylequote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dan worden ze donkergrijs, de eigenlijke kleur van die stof.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef Bolter het volgende:
Ze mogen bij de NOS de microfoons weleens door een wasmachine trekken.
Het zal je zoon maar zijn...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:26 schreef Elusive het volgende:
verstand op 0, slopen wat je slopen kan en als iemand je probeert te stoppen pleeg je zelfmoord....![]()
![]()
of die man zag wat hij wilde gaan doen en moest dat bekopen met een paar kogels...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef fh101 het volgende:
Ja, hij had een briefje bij zich o.i.d.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:26 schreef iwannabehigh het volgende:
En ik volgde het net even niet, maar was er nu ook nog iets met dat de dader een briefje (ergens) heeft achtergelaten?
waar baseer je het laatste op?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef WebHawkjuh het volgende:
Voor in de OP bij de nieuwsfeiten:
• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
Zo is het juist verwoord idd.quote:5 shoppers killed in Dutch mall shooting
...killing five people and wounding nine others before shooting himself in the head...
Geen ex-militair.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:28 schreef Tazmaniac het volgende:
Ex-militair die recentelijk een voogdijzaak heeft verloren?
Misschien was het je opa?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:28 schreef Tazmaniac het volgende:
Ex-militair die recentelijk een voogdijzaak heeft verloren?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:26 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
[..]
En cold blood gebruikt...
En dat vind ik zo moeilijk met elkaar te rijmen.....quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef WebHawkjuh het volgende:
Voor in de OP bij de nieuwsfeiten:
• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
[*] 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
[*] De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
Dat maakt toch niet uit als hij de aandacht zou trekken, niemand staat paraat om hem aan te kunnen met zo'n geweer...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:24 schreef fh101 het volgende:
Gaat niet zozeer om het aantal slachtoffers maar de manier waarop en wat de sociale impact is. Als het in een hutjes dorp in Afrika was gebeurd stond het idd niet op CNNquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nee hoor.
maar ze maken van elke mug een olifant..
Opa van 25. Knapquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Misschien was het je opa?
Als we toch dom aan het speculeren zijn.
Toch een bom ofzo geplaatst die nog af kan gaan? Hoewel, als hij nog meer mensen mee wilde nemen dan was het toch logischer geweest om dat eerder op de dag te doen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dat vind ik zo moeilijk met elkaar te rijmen.....
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
zeker, die moet een lintje krijgenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:30 schreef LoveProfuzion het volgende:
De vrouw bij de wolwinkel is een HELDIN! Leven van het kindje gered!
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:27 schreef alexmeijer het volgende:
ach man mensen, rampzalige omvang.
kijk hoeveel onschuldige mensen wij als nederlanders hebben vermoord
fucking aanstellers
Het praat niets goed. Het confronteert mensen met hun dubbele standaard.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:28 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Oh ja, dat praat dit incident natuurlijk goed.
waarom hij kan alleen gehandeld hebben maar wel een brief achter gelaten hebben met de melding dat er bommen liggen verstopt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Idd. Informatievoorziening is sowieso erg zwak.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Uitspraak tijdens de persco.quote:
Het is een loco-burgemeester hè? De eigenlijke persoon die dit moet doet heeft de benen genomen...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef iwannabehigh het volgende:
Wat is die burgermeester toch nerveus of zo..
Als je al aan een machinegeweer kunt komen, lijkt het me ook mogelijk dat je aan explosieven kunt komen... Beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:
Mogelijk -> nodigquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef Arcee het volgende:
"U onderzoek is gebleken dat de voorzorgsmaatregelen mogelijk zijn"
Que?
Dat was ook wat ik als één van de eerste dingen dachtquote:
Waarnemend burgemeester volgens mij officiëel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het is een loco-burgemeester hè? De eigenlijke persoon die dit moet doet heeft de benen genomen...
Geruchtquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik als één van de eerste dingen dacht
Weet niet of het al gepost is (ga geen 9 topics teruglezen) maar op twitter gaan de geruchten dat de moeder een modezaak had in het winkelcentrum en dat de zoon haar ook heeft doodgeschoten..
Hoop toch dat dat een gerucht is
Joh kap eens met die speculaties. Het is niet zo. Waarom kicken mensen er op deze dingen de wereld in te helpen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef Tourniquet het volgende:
Er zou een brief uit een auto zijn gehaald waarop de schutter heeft aangekondigd dat er bommen in de winkelcentra liggen #alphen #bommelding
http://twitter.com/#!/johnvandertol/status/56740721222365185
Twitter.:')quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Weet niet of het al gepost is (ga geen 9 topics teruglezen) maar op twitter gaan de geruchten dat de moeder een modezaak had in het winkelcentrum en dat de zoon haar ook heeft doodgeschoten..
Ongeveer iedereen heeft het gemerkt?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
Krijg het nou helemaal.
Dus die kerel loopt met een zwaar machinegeweer en stel bommen het winkelcentrum in, en geen hond die het merkt ?
Wat? Hoe bedoel je de benen genomen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het is een loco-burgemeester hè? De eigenlijke persoon die dit moet doet heeft de benen genomen...
De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef inZanity het volgende:
Kan iemand me vertellen waar het gerucht vandaan komt dat de verdachte een ex-militair zou zijn? Daar is toch geen enkele aanwijzing voor...
Ah, da's dan net iets anders idd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Waarnemend burgemeester volgens mij officiëel.
En wat als iemand het wel merkt? Dan had ie niet meer kunnen schieten ofzo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
Krijg het nou helemaal.
Dus die kerel loopt met een zwaar machinegeweer en stel bommen het winkelcentrum in, en geen hond die het merkt ?
Belachelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef ScudRaket het volgende:
Op CNN gonst het gerucht dat alle slachtoffers moslims zouden zijn.
1. Het gaat snelquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
Krijg het nou helemaal.
rare zin hequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef Arcee het volgende:
Que?
Ho, schavuit, gij mag niet schieten!quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef roflcopterlandingsplaats het volgende:
Krijg het nou helemaal.
Is er al wat over de slachtoffers bekend dan ? Gezien het signalement van de dader is het niet vergezocht.quote:
Heb 'em ook zien/horen hangen, dit was wel verbonden met het geen in Alphen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
GPS werkte misschien niet zo goed?
Tuurlijk zou je verstijven, zeg ook niet dat ik dat niet zou doen... maar toch.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1. Het gaat snel
2. Mensen zijn druk met shoppen, boodschappen doen etc.
3. Wat zou jij doen als er een man met zo'n geweer op je af komt? Je verstijfd denk ik..
Enige lichtpuntje is dan dat ze niet hoeft te leven met het feit dat haar zoon zoveel mensen heeft vermoord... Maar het is nog niet bevestigd dat ie haar zoon was of dat zij is doodgeschoten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik als één van de eerste dingen dacht
Het was niet gericht op bepaalde mensen volgens mij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Is er al wat over de slachtoffers bekend dan ? Gezien het signalement van de dader is het niet vergezocht.
Ze maken het er nu ook wel naarquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef Tazmaniac het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat mensen gaan speculeren
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:31 schreef Arcee het volgende:
Que?
Slachtoffer kan alles zijn hè.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:32 schreef paddy het volgende:
Enkele kinderen zitten onder de slachtoffers
Klopt niet, maar dat is vaker met geruchten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef ScudRaket het volgende:
Ook op de radio...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:14 schreef Wootism het volgende:
Tering..... wat kunnen die mensen toch ontzettend DOMME vragen stellen bij die persconferentie. Gaat echt compleet nergens over.
Ok. Helder.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
Sterker nog: terrorisme-deskundige. Terwijl het totaal onzeker is (zelfs een zeer kleine kans) dat dit terrorisme is.quote:
Is het ook. Maar dan moeten ze het ook bij speculeren houden en geen onbevestigde berichten de wereld in sturen die geïnterpreteerd kunnen worden als de waarheid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef Tazmaniac het volgende:
Het is toch volkomen logisch dat mensen gaan speculeren
waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Helder.
Maar waar kwam dat gerucht vandaan? Kwam dat echt alleen door een nietszeggende grijs/witte legerbroek waar iedere (ex)alto/gabber/skinhead/alternatieveling/gamer/skater er wel een van in z'n kledingkast heeft liggen?
True.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Is het ook. Maar dan moeten ze het ook bij speculeren houden en geen onbevestigde berichten de wereld in sturen die geïnterpreteerd kunnen worden als de waarheid.
In combinatie met de illegale wapens die hij afvuurde misschien?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ok. Helder.
Maar waar kwam dat gerucht vandaan? Kwam dat echt alleen door een nietszeggende grijs/witte legerbroek waar iedere (ex)alto/gabber/skinhead/alternatieveling/gamer/skater er wel een van in z'n kledingkast heeft liggen?
Zou wel erg zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef ScudRaket het volgende:
Tweet verwijderd?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
https://twitter.com/SVBfotografie/status/56737824199819265#
"Het EOD heeft een brief uit een auto gehaald achter de Ridderhof, waarin mogelijk stond dat er in ALLE winkelcentra in Alphen een bom ligt!!"
Jij bent een deskundige-deskundige.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:35 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Sterker nog: terrorisme-deskundige. Terwijl het totaal onzeker is (zelfs een zeer kleine kans) dat dit terrorisme is.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
"Het EOD heeft een brief uit een auto gehaald achter de Ridderhof, waarin mogelijk stond dat er in ALLE winkelcentra in Alphen een bom ligt!!"
Mogelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Ik vond het gerucht dat het pim fortuyn was toch beterquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef horned_reaper het volgende:
Maargoed, het is en blijft twitter natuurlijk...![]()
Op de foto's die je zag van ambulance zag je wel andere allochtonen rondom de brancard lopen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef ScudRaket het volgende:
quote:
Die wonen procentueel gezien meer rond de Ridderhof.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:37 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Op de foto's die je zag van ambulance zag je wel andere allochtonen rondom de brancard lopen.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Het volgende spel is alweer begonnen. Sharon en Monique worden levende schietschijven!
https://twitter.com/#!/secretstorynl/status/56738585432436736
Alphen stad FM liet weten de voetbal-uitzending te laten schietenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Het volgende spel is alweer begonnen. Sharon en Monique worden levende schietschijven!
Als dat waar was hadden de ooggetuigen dat toch allang opgemerkt. Lijkt me niet waar.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Zou wel raar zijn als alle slachtoffers moslims zijn, aangezien hij maar wat rond schoot.. dus niet specifiek op iemand.. Onzin dus, maar we horen straks de namen wel
Ze timen het wel lekkerquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
dat is echt een onwijs grote faalquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Proest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Ongelooflijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Sowieso Secret Story.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Net ook een oudere vrouw met (natuurlijk) rood haar... dus niet alleen allochtonen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:37 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Op de foto's die je zag van ambulance zag je wel andere allochtonen rondom de brancard lopen.
Toch knap dat ze in zo'n korte tijd de geloofsovertuiging van die mensen hebben gevonden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:33 schreef ScudRaket het volgende:
Sorryquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:39 schreef Elusive het volgende:
kan er geen verbod op copy-paste twitter berichten hier ?
Dat soort idioten zouden ze direct moeten opsporen en vastzetten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Ah kijk zo'n idioot die denkt grappig te zijn. http://twitter.com/#!/sshurandy_/status/56742089555324929
Ah, die wordt vannacht nog wel uit zn bed gelift door een arrestatieteamquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Ah kijk zo'n idioot die denkt grappig te zijn. http://twitter.com/#!/sshurandy_/status/56742089555324929
Ik hoop dat hij het bij 1 kill houd. Zichzelf.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Dus? voor een (ex)militair is het vrijwel onmogelijk om wapens, helemaal van dit kaliber in privebezit te hebben. Dit soort wapens zijn helaas op de zwarte markt relatief 'makkelijk' te verkrijgen tegenwoordig..quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:36 schreef adder het volgende:
[..]
In combinatie met de illegale wapens die hij afvuurde misschien?
AT erop sturen dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
kopieer en plak het naar meldmisdaadanoniem en die gast krijgt vandaag nog een bezoekje van een agentquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Hahah je hebt ook wel roodharige allochtonen. Ik ken een ginger Turkquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Net ook een oudere vrouw met (natuurlijk) rood haar... dus niet alleen allochtonen.
Dan hoef je geen boodschappen meer te doen, indien slachtoffer, en indien media lijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef TheVulture het volgende:
Blijf het een onwerkelijk iets vinden, loop je daar op je vrije zaterdag boodschappen te doen en dan overkomt je zoiets...
Dat er maar binnen een half uur een dienstauto aan z'n deur staat om hem tot maandagmorgen op te sluiten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Inderdaad, dat maakt die foto juist schokkend...quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef TheVulture het volgende:
Blijf het een onwerkelijk iets vinden, loop je daar op je vrije zaterdag boodschappen te doen en dan overkomt je zoiets...
Die wordt denk ik wel aangehouden. Is de politie erg alert op. Zeker nu het bekend is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
dat jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:41 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dat er maar binnen een half uur een dienstauto aan z'n deur staat om hem tot maandagmorgen op te sluiten.
Wat een absoluut zaadje zeg die figuur.quote:
Dan moet hier een 1 jarige zitten te fok-en als het zijn opa moet zijn..quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kan best hoor, kijkend naar het 12-jarige bevallen meisje in Groningen.
Gelukkig kijkt er niemand naar die onzin..quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef yvonne het volgende:
Faal!
@secretstorynl
Secret Story NL
Met die Knarst gast was dat vrij snel bekend toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef Messina het volgende:
Ik vind het vrij wonderlijk dat de naam van de dader nog niet naar buiten is gekomen...
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef Messina het volgende:
Ik vind het vrij wonderlijk dat de naam van de dader nog niet naar buiten is gekomen...
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:41 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Hahah je hebt ook wel roodharige allochtonen. Ik ken een ginger Turkmaar het lijkt mij ook vrij onlogisch, gewoon een verzinseltje
Karsten T.?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Met die Knarst gast was dat vrij snel bekend toch?
Nee, van een totaal andere orde.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dit een inspiratie zijn geweest?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Beaudelaire het volgende:
Heeft iemand die gast van Twitter al aangegeven bij Misdaad Anoniem?
Ja, echt precies hetzelfde!quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Jaquote:
Weer zo'n domme post. Jammer dat dit soort achterlijke onzin niet beperkt blijft tot Twitter.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje NSB'erig; en ga er vanuit dat als jullie het vinden dat de politie dat zeker doet. Dat zo'n kerel zo dom is na alle media aandacht voor twitter dit soort dingen te doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Beaudelaire het volgende:
Hier één.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
![]()
Tegenwoordig is alles met alles gemixt. Er zijn volgens mij geen 'pure' Nederlanders meer te vinden.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Beaudelaire het volgende:
Ook geen Duitser in de familie? Want dan ben je officieel ook niet meer 'puur' Nederlander.quote:
NSB'erig? Houd toch op manquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:45 schreef Bolter het volgende:
[..]
Beetje NSB'erig; en ga er vanuit dat als jullie het vinden dat de politie dat zeker doet. Dat zo'n kerel zo dom is na alle media aandacht voor twitter dit soort dingen te doen.
Wat moet ik zeggen dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Beaudelaire het volgende:
Rot eens op met dat puur nederlands geouwehoer.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ook geen Duitser in de familie? Want dan ben je officieel ook niet meer 'puur' Nederlander.
Hoezo domme post? Ik vind met name die legerbroek wel opvallend in deze.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Weer zo'n domme post. Jammer dat dit soort achterlijke onzin niet beperkt blijft tot Twitter.
Het zou pas ver gaan dat we dit soort mongolen gewoon rond lieten lopen. Zieke geest, die gast.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:45 schreef Bolter het volgende:
[..]
Beetje NSB'erig; en ga er vanuit dat als jullie het vinden dat de politie dat zeker doet. Dat zo'n kerel zo dom is na alle media aandacht voor twitter dit soort dingen te doen.
nopequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ook geen Duitser in de familie? Want dan ben je officieel ook niet meer 'puur' Nederlander.
Oké 4 generaties terug zit er een Italiaan aan mijn vaderskant van de familie, dus volgens jou ben ik nu een Italiaan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Rot eens op met dat puur nederlands geouwehoer.
Prima.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo domme post? Ik vind met name die legerbroek wel opvallend in deze.
Zomaar schelden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Rot eens op met dat puur nederlands geouwehoer.
Ik niet. Ten eerste zal men heel zeker willen zijn om wie het gaat en ten tweede zal men ook eerst met familie etc. willen praten. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Je zult als ouder via de media te horen moeten krijgen dat je zoon als een dolle om zich heen heeft lopen schieten in een winkelcentrum.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:43 schreef Messina het volgende:
Kut pizzabakker ga snel naar je eigen landquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oké 4 generaties terug zit er een Italiaan aan mijn vaderskant van de familie, dus volgens jou ben ik nu een Italiaan?
Dat is het punt, dat gerucht over een militair was ook al afgeschoten, en toch begint ie er weer over.quote:
Ik heb wel net pizza opquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:47 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Kut pizzabakker ga snel naar je eigen land
Welnee man, je moet niet elke hersenscheet van puisterige knulletjes op twitter overnemen. Pure onzin allemaal.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ik de gemiddelde beveiliger voor me neem die normaal gesproken in een winkelcentrum staat lijkt me dat verre van verstandig..quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:41 schreef Federer-fan het volgende:
Is het niet het overwegen waard om beveiligers een wapen te geven (en ze daarop natuurlijk ook te trainen)? Mensen kunnen (ook in de VS) vaak wel tien minuten in het rond schieten en als een beveiliger een wapen heeft kun je dat toch verkorten lijkt me.
Sowieso is het kijken van Uwe Boll-films slecht voor de gemoedstoestandquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:47 schreef KoningStoma het volgende:
Het klinkt alsof 'ie deze film te vaak heeft gekeken
http://www.imdb.com/title/tt1337057/
[ afbeelding ]
Dat neem ik niet over van Twitter, dat schoot me gewoon te binnen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Welnee man, je moet niet elke hersenscheet van puisterige knulletjes op twitter overnemen. Pure onzon allemaal.
Wist ik niet, relax.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat gerucht over een militair was ook al afgeschoten, en toch begint ie er weer over.
Weinig nieuws dus je moet toch wat..-O-quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb wel net pizza op
Oké, dit wordt wel bagger zo
Terechte klacht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef Desunoto het volgende:
Twitter is echt het meest waardeloze medium als het gaat om "schokkend nieuws". Waarom kunnen mensen niet gewoon van Twitter afblijven als ze zelf geen fuck met de situatie te maken hebben? Tientallen mensen die onwaarheden roepen, honderden die ze overnemen of versterken en nog duizenden die even geforceerd moeten laten zien hoe erg ze het allemaal wel niet vinden. Godverdomme, wat een kansloze rommel.
In dat opzicht ben ik wel voor het verbieden van het copy-pasten van "tweets". Laat de televisie, radio's en de goede nieuwssites het werk maar doen. Twitter brengt alleen maar rommel.
Helemaal mee eens. Heb 2 min. op Twitter gekeken, maar wat een onzin daar zeg, ongelooflijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef Desunoto het volgende:
Twitter is echt het meest waardeloze medium als het gaat om "schokkend nieuws". Waarom kunnen mensen niet gewoon van Twitter afblijven als ze zelf geen fuck met de situatie te maken hebben? Tientallen mensen die onwaarheden roepen, honderden die ze overnemen of versterken en nog duizenden die even geforceerd moeten laten zien hoe erg ze het allemaal wel niet vinden. Godverdomme, wat een kansloze rommel.
In dat opzicht ben ik wel voor het verbieden van het copy-pasten van "tweets". Laat de televisie, radio's en de goede nieuwssites het werk maar doen. Twitter brengt alleen maar rommel.
Die man die bij hem staat heeft allemaal riemen om?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
En dan nog niet eens mee in overweging genomen dat er een hoop beveiligers zonder pas aan het werk zijn. Neuh, lijkt mij ook geen goed ideequote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef inZanity het volgende:
[..]
Als ik de gemiddelde beveiliger voor me neem die normaal gesproken in een winkelcentrum staat lijkt me dat verre van verstandig..
Over het algemeen wel, maar die film is goed.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:48 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Sowieso is het kijken van Uwe Boll-films slecht voor de gemoedstoestand
Dat snap ik, echter denk ik dat de familie inmiddels wel is ingelicht. Het betreft hier een jongeman van rond de 25/26. Internet-generatie.Geen berichtje op Hyves, twitter, niks? Geen afscheid? Geen vriend/kennis die RIP online roept?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:47 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik niet. Ten eerste zal men heel zeker willen zijn om wie het gaat en ten tweede zal men ook eerst met familie etc. willen praten. Lijkt me ook niet meer dan logisch. Je zult als ouder via de media te horen moeten krijgen dat je zoon als een dolle om zich heen heeft lopen schieten in een winkelcentrum.
6 uur komt er weer nieuws toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:50 schreef Beaudelaire het volgende:
NOS is pleite, waar gaat het verder?
Op de radio.. of ff 10min wachtenquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:50 schreef Beaudelaire het volgende:
NOS is pleite, waar gaat het verder?
Daarom worden het officieel ook ambulances genoemd.quote:
Look at me!!! I'm an attention wh*r*quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:40 schreef Tweek het volgende:
Echt dat je denkt: zulke dingen gebeuren alleen maar in Amerika.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:38 schreef TheVulture het volgende:
Bretels.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:49 schreef paddy het volgende:
[..]
Die man die bij hem staat heeft allemaal riemen om?
Die kun je bij elke dumpzaak wel halen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Melden bij misdaad anoniem zal wel niets uit halen. Voor hem lijkt het toffe praat, terwijl hij niet slimmer overkomt nu dan een natte sponsquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:53 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
had de eerste mogen zijn met zijn stoere i-net praat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |