quote:
Geweldig idee!quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:17 schreef LXIV het volgende:
Goede TT.
Eigenlijk weinig nieuws gehoord vandaag, alleen dat de op te heffen eenheden al per 6 mei (alleen de datum al!) stilgezet worden vond ik wel schokkend!
Waar ik me wel zorgen over maak is het geringe bedrag dat uitgetrokken wordt voor het Sociaal BeleidsKader. Dat is het geld dat gebruikt wordt om mensen die ontslagen gaan worden te ondersteunen.
In vergelijking: voor de ABN-amro is dit ook door de staat betaalt. Dat waren al die extra miljarden die telkens op tafel moesten komen om te 'reorganiseren'. Die regeling is dan ook erg luxueus en goed, zo krijgt iemand die daar weg moet sowieso het aantal dienstjaren aan maanden salaris bruto + nog een toeslag daarop van tot 300% als je boven de 50 bent. En als je nieuw werk vindt dat minder verdient dan legt de bank (lees de staat) het verschilbedrag bij!!
http://www.unie.nl/Nieuws(...)kader-2010-2012.aspx
Nu zou ik het extreem vreemd vinden als bankmedewerkers van een commercieel bedrijf dat door de staat gered moest worden, uit een sector die nota bene verantwoordelijk is voor de kredietcrisis, waar de salarissen ook nog veel hoger liggen, zo'n hoge vergoeding krijgen, terwijl militairen die heel hun carriére trouw zijn geweest aan het vaderland, die veel minder kansen hebben buiten het bedrijf, die niets met de crisis te maken hebben, met een schijntje naar huis worden gestuurd en binnen zes maanden bijstand kunnen gaan trekken. Dat moeten we goed in de gaten houden!
Ik zal de bond eens een mailtje sturen om het ABN-beleidskader als richtlijn te gebruiken bij Defensie. Dat lijkt me wel zo fair. Vreemd als bankmedewerkers een factor 10x zoveel krijgen als militairen, terwijl laatstgenoemden nota bene wél altijd klaar hebben gestaan voor het land!!
Als je wil, stuur dan ook een mailtje. Ik pak de ACOM wel.
Ik zat al een tijdje niet meer op de 020quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:03 schreef gerco94 het volgende:
jankaas zijn boot gaat er ook aan onderdoor
Okéquote:Op vrijdag 8 april 2011 20:27 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik zat al een tijdje niet meer op de 020
Dit heb ik ze gemailed:quote:
Onder de voorwaarden van de ABN wil ik best vertrekken! Dan wordt ik hier in de buurt de best betaalde boswachter van Nederland en geloof ik het verder allemaal wel!quote:Beste ACOM,
Nu de grote lijnen van de bezuinigingen vaststaan is de tijd gekomen om in het SBK te
verdiepen.
Er is hier relatief zeer weinig geld voor uitgetrokken. Hierbij wil ik jullie de tip
geven om eens te kijken naar de voorwaarden die voor het personeel van ABN-AMRO gemaakt
zijn. Nota bene dat dit ook door de staat betaalt is, dat waren de miljardentegenvallers
die de afgelopen jaren in 'de bank' gepompt zijn. Het gevolg is dat de ex-medewerkers van
de bank goed terecht gekomen zijn.
Nu zou ik het zeer vreemd vinden wanneer het SBK voor defensie een ordegrootte lager komt
te liggen, en wel om de volgende redenen:
1) Defensiemedewerkers en militairen zijn altijd in dienst geweest van de Staat en zeer
loyaal daaraan. ABN-AMRO medewerkers niet. Waarom laatsten dan veel ruimer bejegenen?
2) Voor defensiemedewerkers is het veel lastiger om passend werk te vinden. Er is maar
één leger, banken genoeg
3) Sowieso liggen de salarissen bij ABN al hoger, dus de percentages zijn absoluut gezien
ook meer.
4) Militairen hebben op geen enkele wijze geprofiteerd van of schuld aan de kredietcrisis
en de toeloop er naar toe. Waarom hen dan bovenmatig belasten?
Hopelijk brengt dit jullie op een idee. Het SBK ABN-AMRO kunt u hier vinden
http://www.unie.nl/Nieuws(...)kader-2010-2012.aspx
Met vriendelijke groet,
LXIV
quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit heb ik ze gemailed:
[..]
Onder de voorwaarden van de ABN wil ik best vertrekken! Dan wordt ik hier in de buurt de best betaalde boswachter van Nederland en geloof ik het verder allemaal wel!
Is bij jouw al bekend of de cavaleristen die zijn opgekomen gelijk kunnen vertrekken, of gaat dat automatisch naar de cav. verkenning mochten ze de opleiding afmaken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:24 schreef Vortix het volgende:
Dan werk je voor Defensie en krijg je zelf als een van de laatsten te horen wat nou precies de plannen zijn. Maandag hebben wij pas een praatje.
Ik heb de afgelopen week maar iets van tien tot vijftien uur geslapen in totaal gok ik. Jeuj
Boontje ...quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:21 schreef hoogvlieger het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/438517/1/1/100/flinke-duinbrand-aan-rand-van-bergen.html
tja, we hebben straks geen Cougar helicopters meer om die dingen te blussen. Dus laat maar lekker branden...
Haal dat "DEOG" maar wegquote:
laat dat goeden maar weg.quote:
Maitje!quote:
Jouw troost in bange dagen!quote:
Mijn steun en toeverlaat.quote:
Vanwege die federale ruzie tussen Democraten en Republikeinen? Of is dat heel wat anders?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:16 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier krijgen we als het doorgaat voor het eerst geen loon meer, dus jullie in NLD zijn niet de enige die gefucked worden.
Geen loon?? Dus niet betaald worden voor werk wat je doet?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:16 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier krijgen we als het doorgaat voor het eerst geen loon meer, dus jullie in NLD zijn niet de enige die gefucked worden.
Sine! Reageer is ff op FB!quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:16 schreef Sine_Pari het volgende:
Hoe kan je nou werken zonder loon?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja omdat de heren en dames politici het wel belangerijk vinden dat banken en autofabrikanten het goed gaat, maar de militair is maar weer eens de lul
That sucks.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Ja omdat de heren en dames politici het wel belangerijk vinden dat banken en autofabrikanten het goed gaat, maar de militair is maar weer eens de lul
Vraag dat maar aan de Russen. Die hebben het jaren gedaan.quote:
Mijn lichting heeft maar twee cavaleristen en dat zijn beiden al verkenners. De overige cavaleristen uit andere lichtingen zou ik niet weten...quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:41 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Is bij jouw al bekend of de cavaleristen die zijn opgekomen gelijk kunnen vertrekken, of gaat dat automatisch naar de cav. verkenning mochten ze de opleiding afmaken?
Patriottismequote:Op vrijdag 8 april 2011 21:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de Russen. Die hebben het jaren gedaan.
Ja amerikanjetschquote:Op vrijdag 8 april 2011 21:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan de Russen. Die hebben het jaren gedaan.
Correct.quote:
Het volk, de gewone mensen, die zijn dat ook nog wel. Het zijn de politici die zich als een soort interim-bestuur zien van het Noord-Westelijke deel van Europa.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Patriottisme
Waren onze heren politici en het volk maar zo
6 mei wordt het gewoon stilgelegd. Onderhoud en inleveren komt later pas.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:23 schreef AchJa het volgende:
3 pelotons over de blommen en 9 mei moet dat klaar zijn...
Kortom je doet na 6 mei geen ruk meer, behalve de IWK opmaken en alles inlevergereed maken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
6 mei wordt het gewoon stilgelegd. Onderhoud en inleveren komt later pas.
Ok, dan is het mij verkeerd verteld. In de krant stond ook 9 mei.quote:
Zo lijkt het wel vandaag....quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:29 schreef Sine_Pari het volgende:
eem rekkel ff eod thcad sud rood diaard dlerew elleh eD
Dat gaat toch een stuk gemakkelijker met een touw hoor!quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben haast in staat om een pistool te kopen en me op te hangen
Geen cyanidecapsule? Just to be sure?quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:31 schreef Sine_Pari het volgende:
Ben haast in staat om een pistool te kopen en me op te hangen
De lua levert 3 pelotons, een batterijstaf en een logistiek peloton in, maar we krijgen erbij de stingers marns, de stingers LMB en de mortieropsporingsradar... Snappen jullie het nog? We gaan het nog drukker krijgen dan we al hadden.quote:· grondwapensysteembestrijding. De 101 Artillerieondersteuningsbatterij wordt
opgeheven. De taken van deze eenheid worden belegd bij de grondgebonden
luchtverdediging. Met de huidige middelen wordt een bijdrage geleverd aan de
bestrijding van grondwapensystemen. Na de (geplande) vervanging van de hiervoor
benodigde sensoren kan ook een bijdrage worden geleverd aan de verdediging tegen
Rockets Artillery and Mortars (CRAM);
Kunnen ze een paar staven opheffen. Doen ze bij de genie ook.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
De lua levert 3 pelotons, een batterijstaf en een logistiek peloton in, maar we krijgen erbij de stingers marns, de stingers LMB en de mortieropsporingsradar... Snappen jullie het nog? We gaan het nog drukker krijgen dan we al hadden.
Helder, maar als ik eea zo ff snel bereken worden wij eerder groter dan kleiner.quote:Op vrijdag 8 april 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kunnen ze een paar staven opheffen. Doen ze bij de genie ook.
Jij bent dus veilig?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helder, maar als ik eea zo ff snel bereken worden wij eerder groter dan kleiner.
Dat weet nog niemand, het lijkt er vooralsnog wel op. Maar dat kan maar zo anders worden ivm deze: "numerus fixus".quote:
Auch....quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:56 schreef Erasmo het volgende:
3x raden wie er een tijd terug een plaatsing heeft verzocht bij de mijnendienst...
Maandag P&O maar eens bellen
Die burgemeester van Den Helderquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:10 schreef Clan het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman over de bezuinigingen bij Defensie.
Cobra! Leef je nog?!?!quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:21 schreef hcwp het volgende:
Tijd om je "kop van je romp" te zuipen
[ afbeelding ]
gekke germanenquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:21 schreef hcwp het volgende:
Tijd om je "kop van je romp" te zuipen
[ afbeelding ]
hoe staat u er voor?quote:Op vrijdag 8 april 2011 23:44 schreef paintmeester het volgende:
zo net terug van eten in een schots restaurant, even met de whiskey's het verdriet verdrinken
jaja de numerus fixusquote:
Net als iedereen, vogelvrij.quote:
jupquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:03 schreef hcwp het volgende:
Om het feestje bij def compleet te maken, moeten sommigen morgen tegenover het teraszittend publiek in a'foort de eed afleggen
Stotteren/fouten maken = exitquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:07 schreef hcwp het volgende:
Hoogvlieger ook?
We hebben afgelopen woensdag al geoefend, morgenochtend nog een keer, dus dat gaat van een leien dakje morgenkán niet fout gaan!
ik meen het gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:07 schreef hcwp het volgende:
Hoogvlieger ook?
We hebben afgelopen woensdag al geoefend, morgenochtend nog een keer, dus dat gaat van een leien dakje morgenkán niet fout gaan!
Nee, dit gaat mijn pet te boven, maar het is vooral de manier waarop, ze staan zonder visie met de bijl te hakken en dat is dom. Als je je leger opgeeft dan geef je beschaving op, dat heb ik vroeger nog bij geschiedenis gehad, de Romeinen werden toen genoemd maar ook ons leger in 1940, en je zou zeggen dat ze van het verleden hebben geleerd, maar nee.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:42 schreef gerco94 het volgende:
Clan, heb je eerder zulke bezuinigingen meegemaakt?
Heel veel succes morgenquote:Op zaterdag 9 april 2011 00:07 schreef hcwp het volgende:
Hoogvlieger ook?
Long time no seequote:Op zaterdag 9 april 2011 00:31 schreef Sunglasses het volgende:
Goede avond lieve mannen (en vrouwen),
Wat een ontzettend rotnieuws zeg.. Ik denk aan jullie Pumatje en C4, en aan alle anderen die ook getroffen worden door deze bezuinigingen..
Ja sorry, ik ben eerst even een biertje gaan drinken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef Maitje het volgende:
ik kruip mijn onverwarmde () bedje in..
Truste!
Ik heb het erg druk gehad met DEFfers in real lifequote:Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef Maitje het volgende:
[..]
Long time no see. Alles goed?
Je antwoord lees ik morgen wel, ik kruip mijn onverwarmde () bedje in..
Truste!
Hmmzz.. ben benieuwd hoe dat dan weer gaat. Er wordt ontzettend veel geklaagd in Gilze over de rondvliegende helis. Laat staan wat voor herrie die kisten maken..quote:Op zaterdag 9 april 2011 00:47 schreef Cobra4 het volgende:
Ja, EHv gaat een civiel veld worden. Misschien met wat militair medegebruik. Maar dan alleen wat functies mbt de vliegtuigen en transport. Maar ik gok dat de kisten van EHv naar Volkel of Gilze gaan.
Gelukkig dat je vriend redelijk veilig zit als marinier. Al blijft het natuurlijk flink klote voor de rest...quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:02 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Hmmzz.. ben benieuwd hoe dat dan weer gaat. Er wordt ontzettend veel geklaagd in Gilze over de rondvliegende helis. Laat staan wat voor herrie die kisten maken..
Super.quote:
Natuurlijk!quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:15 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Gelukkig dat je vriend redelijk veilig zit als marinier. Al blijft het natuurlijk flink klote voor de rest...
Zie deze TT. Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:53 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Alle zekerheid en zelfvertrouwen wordt uit iemand geslagen.. want het ontslagen worden an sich is 1 ding, maar de manier waarop maakt meestal de diepste wonden..
That's me....quote:
Doe inderdaad nog maar een paar biertjesquote:
Ik heb al zekerheid. Ik ga het hek over.quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Doe inderdaad nog maar een paar biertjes![]()
Echt klote voor je, en alle anderen... hoop dat jullie in elk geval binnen redelijke termijn zekerheid krijgen over wat er met de banen gaat gebeuren, zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn...
quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb al zekerheid. Ik ga het hek over.
Dat gaat lastig worden. Mijn certificaten/diploma's van Defensie worden niet erkend in de burgermaatschappij.quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:38 schreef Royyy het volgende:
[..]
![]()
Heel veel sterkte ermee de komende tijd.. hoop dat je een fatsoenlijke andere baan kunt vinden
Een opleiding DTP heb je zo afgerond, is zat werk op dit momentquote:Op zaterdag 9 april 2011 02:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gaat lastig worden. Mijn certificaten/diploma's van Defensie worden niet erkend in de burgermaatschappij.
Ik kom dus als 39 jarige op de markt met een Mavo-D diploma.
Wist je dat niet?quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:51 schreef Mores het volgende:
Trouwens Bart Chabot officier bij de Klu, lachen
Gemiste kans.quote:
Hallo, iedereen avondje thuis?quote:
Gelukkig neemt het aantal ex-militairen en Veteranen in de Kamer wel toe.quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:55 schreef Mores het volgende:
[..]
Iedereen heeft in dienst gezeten behalve de laatste twee ministers van defensie
Ja, ook al een tijdje niet meer uitgeweest eigenlijk.. achja, bespaart geldquote:Op zaterdag 9 april 2011 02:57 schreef Mores het volgende:
[..]
Hallo, iedereen avondje thuis?
Morgen concert van The Wall, ik kijk zo eens even of er van het Gelredome al wat filmpjes binnen zijn, eerste concert was vanavond
Ja, ik ben aan het oefenen voor de regelmaat die ik over een paar weken/maanden ga ervaren.quote:
Yes, de eerste filmpjes staan er al op, kan bijna niet wachten, 2 keer the Dark side of the moon volledig live gezien, in 1994 door Pink Floyd en 2007 door Roger Waters en nu dan eindelijk The wall;quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:58 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, ook al een tijdje niet meer uitgeweest eigenlijk.. achja, bespaart geld
Denk je dat je je baan gaat verliezen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ik ben aan het oefenen voor de regelmaat die ik over een paar weken/maanden ga ervaren.
Ik weet het al zeker.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:02 schreef Mores het volgende:
[..]
Denk je dat je je baan gaat verliezen?
Dat is zuur, ik heb alleen het journaal gezien en net even P&W, tja, iets van 12.000 over, wat is het? vijf jaar uitgestreken?quote:
Is het niet een optie om wat online cursussen te doen? Dan heb je in ieder geval iets, zeker in combinatie met leidinggevende ervaring als Sergeant-Majoor.quote:Op zaterdag 9 april 2011 02:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat gaat lastig worden. Mijn certificaten/diploma's van Defensie worden niet erkend in de burgermaatschappij.
3 jaar max.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:05 schreef Mores het volgende:
[..]
Dat is zuur, ik heb alleen het journaal gezien en net even P&W, tja, iets van 12.000 over, wat is het? vijf jaar uitgestreken?
Cavalerie is dus ten einde. Weet iemand of bij logistiek etc klappen gaan vallen?
Stukje uit de beleidsbrief:quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:05 schreef Mores het volgende:
[..]
Dat is zuur, ik heb alleen het journaal gezien en net even P&W, tja, iets van 12.000 over, wat is het? vijf jaar uitgestreken?
Cavalerie is dus ten einde. Weet iemand of bij logistiek etc klappen gaan vallen?
quote:· Een poolsysteem voor alle operationele wielvoertuigen
De eenheden van de operationele commandos zijn met verschillende typen operationele
wielvoertuigen uitgerust die vrijwel alle voldoen aan militaire specificaties met het oog
op de operationele inzet. Deze specificaties brengen doorgaans hoge investerings- en
exploitatiekosten mee. In het opleidings- en trainingsproces is het niet noodzakelijk dat
elke eenheid permanent over het maximale aantal operationele wielvoertuigen beschikt
en ook hoeven niet alle voertuigen volledig aan de militaire specificaties te voldoen.
Soms voldoen civiele voertuigen. Door minder operationele wielvoertuigen bij eenheden
in te delen en kritisch de noodzaak van militaire specificaties te bezien, kan het
opleidings- en trainingsproces tegen lagere kosten worden uitgevoerd. Vanuit een pool
kunnen eenheden zo nodig tijdelijk worden voorzien van extra voertuigen. Dat geldt
zeker als een eenheid zich klaar maakt voor operationele inzet. Door poolvorming kan
de krijgsmacht toe met bijna een kwart minder operationele wielvoertuigen, die ook nog
eens intensiever worden benut dan nu het geval is. Hierdoor, en door waar mogelijk
civiele voertuigen te gebruiken, dalen de exploitatielasten. Het poolconcept wordt niet
toegepast op gevechtsvoertuigen; deze blijven organiek bij de eenheden ingedeeld.
Ik loop volgende week wel even bij P&O binnen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:05 schreef Royyy het volgende:
[..]
Is het niet een optie om wat online cursussen te doen? Dan heb je in ieder geval iets, zeker in combinatie met leidinggevende ervaring als Sergeant-Majoor.
Thanks, zal alles sowieso morgen eens even lezen, wil eens zien hoe de krijgsmacht er over vijf jaar uitzietquote:
Het gaat wel allemaal ineens snel zeg, maar ik verneem dat het nog de grote lijnen zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 03:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik loop volgende week wel even bij P&O binnen.
Op sommige punten is alles al duidelijk maar veel collegae weten misschien pas op 1 juli hoe en wat.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:18 schreef Mores het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal ineens snel zeg, maar ik verneem dat het nog de grote lijnen zijn
Maar je zit nu op het werk?quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op sommige punten is alles al duidelijk maar veel collegae weten misschien pas op 1 juli hoe en wat.
Nee, ik zit te "debriefen".quote:
Wat doe jij met vrouwen dat ze liggen te slapen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:32 schreef Thaboel het volgende:
Waarom weet ik niet maar door alles vanavond totaal naar de kloten. Heb een meid mee naar huis getrokken maar die ligt te slapen naast me. Nu de tiebus als een uur aan het janken voor iedereen die dat tering hek over moet. Cobra ik kan het in geen woorden uitdrukken maar ik wil gewoon nu naast je ziiten @ post en naar de klote gaan
Dat waardeer ik.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:32 schreef Thaboel het volgende:
Waarom weet ik niet maar door alles vanavond totaal naar de kloten. Heb een meid mee naar huis getrokken maar die ligt te slapen naast me. Nu de tiebus als een uur aan het janken voor iedereen die dat tering hek over moet. Cobra ik kan het in geen woorden uitdrukken maar ik wil gewoon nu naast je ziiten @ post en naar de klote gaan
ik denk teveel aan mn 'ex' collega's. Loyaaliteit is geen fuck meer waard mn pa"s baan staat na 31jaar ook op de tocht.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:33 schreef Mores het volgende:
[..]
Wat doe jij met vrouwen dat ze liggen te slapen?
Ik drink mijn glas leeg en dan ga ik snurken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:34 schreef Mores het volgende:
[..]
Kun je tenminste wel aan de whiskey gaan
Yep.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:37 schreef Mores het volgende:
[..]
Je zit toch niet in je ééntje thuis na zo'n klote dag?
Nou ik denk dat mijn vader daar toch een andere visie op heeft, die ging voor defensie werken om zeker te zijn van een baan omdat hij als loodgieter niet meer zeker was op werk, en die heeft het altijd puur gedaan voor het geld. Niet dat hij het werk niet leuk vond, maar ik denk dat de inkomsten bij hem vooral voorop stonden. Maar goed, er zijn mensen die beroeps worden bij onderdelen wat vooral met uitdagingen en lichamelijke kracht te maken hebben en je hebt er die op nietszeggende baantjes zitten, maar die heb je ook nodig, al is het leger nu natuurlijk enorm anders, ik ken het nog als een leger met dienstplichtigen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:38 schreef Thaboel het volgende:
[..]
ik denk teveel aan mn 'ex' collega's. Loyaaliteit is geen fuck meer waard mn pa"s baan staat na 31jaar ook op de tocht.
Wanneer krijgen die kneuzen eens in de gaten dat def geen werk is maar een' way of life?!??!?
Tja, het is dat je morgen moet werken, maar ik was er toch even uit gegaan, even pilsje pakken met vrienden ofzoquote:
En volgende week hebben we het er zeker wel over.quote:
Ik heb afgelopen avond mijn hart kunnen luchten bij een vriendin. Dat is wel even genoeg.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:43 schreef Mores het volgende:
[..]
Tja, het is dat je morgen moet werken, maar ik was er toch even uit gegaan, even pilsje pakken met vrienden ofzo
Dan trek ik ook maar even een pilsje open op jou, ontslagen worden is kut, dat heb ik zelf ook eens meegemaakt ~smiley met biertje~quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:46 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen avond mijn hart kunnen luchten bij een vriendin. Dat is wel even genoeg.
Morgen weer ouwehoeren met collegae.
Hij werkt bij een groot auteursrechten bedrijf.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:42 schreef Mores het volgende:
[..]
Nou ik denk dat mijn vader daar toch een andere visie op heeft, die ging voor defensie werken om zeker te zijn van een baan omdat hij als loodgieter niet meer zeker was op werk, en die heeft het altijd puur gedaan voor het geld. Niet dat hij het werk niet leuk vond, maar ik denk dat de inkomsten bij hem vooral voorop stonden. Maar goed, er zijn mensen die beroeps worden bij onderdelen wat vooral met uitdagingen en lichamelijke kracht te maken hebben en je hebt er die op nietszeggende baantjes zitten, maar die heb je ook nodig, al is het leger nu natuurlijk enorm anders, ik ken het nog als een leger met dienstplichtigen.
Klote voor je vader, wat doet hij, als ik mag vragen?
Gezien.quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:52 schreef Thaboel het volgende:
Cobra u heeft een pm.
Voor mij en mn ex is het totaal over. Dr broer krijgt trouwens ook een schop na als kwartiermeester.
Dit kom ik voorlopig niet te boven
Je hebt een besluit genomen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 03:52 schreef Thaboel het volgende:
Cobra u heeft een pm.
Voor mij en mn ex is het totaal over. Dr broer krijgt trouwens ook een schop na als kwartiermeester.
Dit kom ik voorlopig niet te boven
fuck die besluitenloosheid. Ik ga dr ff wakker maken en spreek jullie morgen.quote:
Latersquote:Op zaterdag 9 april 2011 04:01 schreef Thaboel het volgende:
[..]
fuck die besluitenloosheid. Ik ga dr ff wakker maken en spreek jullie morgen.
/nogmaals totaal de stront in geduwt en niet eens def personeel. Alle sterkte toegewenst voor elke haat mail richting def. Mail mij en uit al je frustratie!
Denk na over elke stap die je neemt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:01 schreef Thaboel het volgende:
[..]
fuck die besluitenloosheid. Ik ga dr ff wakker maken en spreek jullie morgen.
/nogmaals totaal de stront in geduwt en niet eens def personeel. Alle sterkte toegewenst voor elke haat mail richting def. Mail mij en uit al je frustratie!
Dat kun je wel eens hebben, daar hoef je je echt niet voor te schamen, 'in de knoop' is my middlenamequote:Op zaterdag 9 april 2011 04:04 schreef Thaboel het volgende:
Ik rook een peuk en drink nog wat bier. Ik zit totaal met mezelf in de knoop
De held Corky heeft een mooi gezegde. "Life goes on"quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:04 schreef Thaboel het volgende:
Ik rook een peuk en drink nog wat bier. Ik zit totaal met mezelf in de knoop
Die mongool van die serie, ja die ken ik nogquote:Op zaterdag 9 april 2011 04:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De held Corky heeft een mooi gezegde. "Life goes on"
Voor wie hem niet kent is Google een goede vriend.
Die gozer heeft meer mensenkennis dan de meeste van ons.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:07 schreef Mores het volgende:
[..]
Die mongool van die serie, ja die ken ik nog
Volgens mij leeft hij niet meer, ik dacht eens gelezen te hebben dat hij was overleden. Maar goed dat was een serie van meer dan twintig jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Die gozer heeft meer mensenkennis dan de meeste van ons.
Truste, rust zequote:Op zaterdag 9 april 2011 04:11 schreef Cobra4 het volgende:
Heren, ik wens het jullie.
Tot later op deze dag.
Kan ik best indenken, ik moet eigenlijk ook slapen, maar ik zit even in PF modus, dat heb ik altijd met concerten, een dag ervoor en erna zit ik helemaal in die muziek, en bij dit soort grote concerten helemaal, maar ik ga er zeker voor 6 uur in, anders kom ik er voor 1500 niet uit, en dan kan ik niet op tijd alle weekendboodschappen doen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 04:58 schreef Cobra4 het volgende:
En weer wakker. Nog maar een Duveltje denk ik.
Ik lig er voor 7 uur in. Want dan is Ekdom in de nacht toch afgelopen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:06 schreef Mores het volgende:
[..]
Kan ik best indenken, ik moet eigenlijk ook slapen, maar ik zit even in PF modus, dat heb ik altijd met concerten, een dag ervoor en erna zit ik helemaal in die muziek, en bij dit soort grote concerten helemaal, maar ik ga er zeker voor 6 uur in, anders kom ik er voor 1500 niet uit, en dan kan ik niet op tijd alle weekendboodschappen doen.
Ach dat was ook weer Beelen/Ekdom, ik vergeet dat tegenwoordig elke vrijdag, jammer, maar goed ik zat eerst Braveheart te kijken, ook een film van drie uur, toen HH van P&W, en toen zat ik in de PF modus, dus helemaal ontgaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik lig er voor 7 uur in. Want dan is Ekdom in de nacht toch afgelopen.
Leuke band nu bij Gerard. Klinkt als Wet, wet, wet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:11 schreef Mores het volgende:
[..]
Ach dat was ook weer Beelen/Ekdom, ik vergeet dat tegenwoordig elke vrijdag, jammer, maar goed ik zat eerst Braveheart te kijken, ook een film van drie uur, toen HH van P&W, en toen zat ik in de PF modus, dus helemaal ontgaan.
Maar is het een leuke uitzending?
Maar volgens mij lijken ze op Simply red, of ik tune te laat in, zit even via de webcam te kijken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:15 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Leuke band nu bij Gerard. Klinkt als Wet, wet, wet.
Dat was een reactie op het uiterlijk van de zanger. De muziek was echt wet.quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:20 schreef Mores het volgende:
[..]
Maar volgens mij lijken ze op Simply red, of ik tune te laat in, zit even via de webcam te kijken.
Net niet kunnen horenquote:Op zaterdag 9 april 2011 05:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat was een reactie op het uiterlijk van de zanger. De muziek was echt wet.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 05:32 schreef Mores het volgende:
Even een requiest via Hyves achtergelaten, dat hij de nieuwe Duran Duran effe draait.
Begin te naaienquote:
LOIquote:Op zaterdag 9 april 2011 02:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoeveel ik het ook naar mn zin heb bij defensie, ik heb meteen in het kader van je-weet-het-maar-nooit een hbo studie opgepakt sinds ik uit de opleiding kwam!quote:Op zaterdag 9 april 2011 09:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Begin te naaienIk heb sowieso mijn daags naar de kleermaker gebracht om de knopen wat 'aan te halen', staat en zit veel beter.
[..]
LOI
Kunt u niet een klein beetje iets doen aan het getroll en gebash? waarschuwing ofzo?quote:
Als iemand zijn (linkse) mening verkondigt, dan mag dat helaas. Maar ik let er wel op. Als je iets storends ziet, maak dan een topicreport aan of PM me even.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:33 schreef m.k het volgende:
[..]
Kunt u niet een klein beetje iets doen aan het getroll en gebash? waarschuwing ofzo?
Nogmaals ik hou het in de gaten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:37 schreef jankaas020 het volgende:
Een mening verkondigen, onderbouwen en verdedigen is één ding, 'one liners' rondpraaien een ander..
Oh te laat. Ik heb al een reactie geplaatst. Sorry.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als iemand zijn (linkse) mening verkondigt, dan mag dat helaas. Maar ik let er wel op. Als je iets storends ziet, maak dan een topicreport aan of PM me even.
Is goed.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:36 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als iemand zijn (linkse) mening verkondigt, dan mag dat helaas. Maar ik let er wel op. Als je iets storends ziet, maak dan een topicreport aan of PM me even.
Ik heb je post ff geëditquote:
Nja.. als je een of andere suf bureau baantje had kan ik nog begrijpen als je niet verschijnt. :/quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:58 schreef jankaas020 het volgende:
Wat doen? Als ik te horen had gekregen dat ik weg kon, was ik ZEKER op zaterdag niet op m'n werk verschenen, flikker dan ook maar op met dat hele kutgeintje..
Wacht?quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:58 schreef jankaas020 het volgende:
Wat doen? Als ik te horen had gekregen dat ik weg kon, was ik ZEKER op zaterdag niet op m'n werk verschenen, flikker dan ook maar op met dat hele kutgeintje..
quote:
waar ga je heen ?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:23 schreef Vronsky het volgende:
Ah, kan erger dus.
Nja, ik ga toch niet van de zomer solliciteren, laat m'n vorige keuringsresultaten gewoon lekker verlopen, moet toch even focussen op verhuizen en dergelijke.
Dat was ook de bedoelingquote:
Geheimen houden voor jouw prive-psycholoogquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:38 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling.
Alles goed met u verder?
Ach, het is niet geheim, ik vertel het wel als ik wat meer zekerheid hebquote:Op zaterdag 9 april 2011 13:44 schreef EllaN het volgende:
[..]
Geheimen houden voor jouw prive-psycholoog.
Geintje hoor. Hoef het niet te weten
.
Bij mij gaat alles prima.. Leef erg mee met de DEF'ers.
Een nieuwe?quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:50 schreef Thaboel het volgende:
Zooo meisje naar huis gegaan. Klaaaar om te relaxen
een tijdelijkequote:
Whut?quote:
Lusten en lasten gescheiden houdenquote:
Elke man heeft behoeftesquote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef m.k het volgende:
Oorzaak:bezuinigingen,
gevolg?: http://www.geenstijl.nl/m(...)alphen.html#comments
quote:UPDATE: Volgens onbevestigde geruchten zou het om een ex-militair gaan.
quote:
Daar doelde ik opquote:
Hehe, waar tot op zekere hoogte, maar soms staan die behoeftes gewoon een tijdje uitquote:Op zaterdag 9 april 2011 14:11 schreef Thaboel het volgende:
Elke man heeft behoeftesEn als je allebij duidelijke afspraken hebt
quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:10 schreef m.k het volgende:
Oorzaak:bezuinigingen,
gevolg?: http://www.geenstijl.nl/m(...)alphen.html#comments
What the fuck... Amerikaanse toestandenquote:
De verslaggeving gaat lekker inderdaad.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:11 schreef Esses het volgende:
3 patroonhouders, 10/20 minuten? LOL, echt he.. daar is iemand met trommels aan de gang geweest.
Aannames.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:14 schreef Maitje het volgende:
Wat een randebiel in alphen aan de rijn! Omg! Waar haal je het gore lef vandaan om mensen mee te trekken in je eigen verdoemenis?! Ik ben echt sprakeloos!
Verslaggever: Er vlieg een trauma-helicopter wegquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De verslaggeving gaat lekker inderdaad.
Verslaggever: Een man met een camouflagebroek en een bomberjack aan.
Presentator: Dus het was iemand in een camouflage pak?
Verslaggever: Ja.
Hij doelt op het eigen verdoemenis stukje gok ik, je weet niet wat zijn motivatie is: Dat zijn aannamesquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Maitje het volgende:
@Esses
Wat te fuck bedoel je met je aannames? Ik je bent toch aardig gestoord als je zoiets doet of niet dan?
Misschien was hij wel heel helder bij geest en helemaal niet gestoord.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Maitje het volgende:
@Esses
Wat te fuck bedoel je met je aannames? Ik je bent toch aardig gestoord als je zoiets doet of niet dan?
Stel je eens niet zo aanquote:
Klopt. Maar die aannames tonen aan dat jouw aannames niet kloppen. Waar jij mee bezig bent is een veroordeling op basis van gevoelens en niet op basis van feiten. Daar moet je heel voorzichtig mee zijn.quote:
Knuffel?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:38 schreef Braamyo het volgende:
awwww fuck, soms ben ik echt zo'n ontzettende domme lozer.
Ga ik voor drie daagjes naar belgie om een festival te bezoeken met maat X. Heb ik geregeld dat de vriendin van Maat X (die woont ver weg) ook kan komen. Zonder dat maat X dit dus weet. Zeg ik zojuist iets heel doms waardoor ik de veraasing in een keer weg geef. FUCK FUCK FUCK
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:39 schreef Braamyo het volgende:
[..]
YES !!! mannen liefde *hump hump hump*
Bromancequote:Op zaterdag 9 april 2011 15:39 schreef Braamyo het volgende:
[..]
YES !!! mannen liefde *hump hump hump*
Ik zie dat er hier in de afgelopen weken weinig verandert isquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:32 schreef Thaboel het volgende:
Oh god maitje wil je weer gelijk hebben?![]()
(Geintje voor dat je hier ook weer tegen in gaat!!!)
Vrouwen veranderen NOOITquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:42 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik zie dat er hier in de afgelopen weken weinig verandert is.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:32 schreef Thaboel het volgende:
Oh god maitje wil je weer gelijk hebben?
Dan mag jij de meningen dik drukken... Ik zie ze niet. Ik zie toch echt weergegeven 'feiten'quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:14 schreef Maitje het volgende:
Wat een randebiel in alphen aan de rijn! Omg! Waar haal je het gore lef vandaan om mensen mee te trekken in je eigen verdoemenis?! Ik ben echt sprakeloos!
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Maitje het volgende:
@Esses
het gaat erom hoe ze het verwoord.quote:
Hoeft niet, kan.quote:
Woohoo!!!quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:51 schreef Braamyo het volgende:
@ Lotus, ik houd nog wel een plekje voor je vrij in onze Bromance
Al had het een politieke/religieuze/whatever achtergrond... naar mijn mening ben je gewoon gestoord als je dan maar onschuldige mensen vermoordt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan.
Je weet momenteel niet wat zijn motivatie is, wie weet had het wel een politieke/religieuze achtergrond, of er is iets recent in zijn leven gebeurt waardoor hij dit gedaan heeft.
Hij hoeft niet gestoord te zijn.
Wacht gewoon even met die aannames voor je echt weet wat er gebeurt is.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:59 schreef Mores het volgende:
Het is allemaal de schuld van du_ke, iedereen nu op du_ke!
Goed idee, zullen we de rollen omdraaien en even een invasie in POL uitvoeren?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:59 schreef Mores het volgende:
Eens!quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:59 schreef Mores het volgende:
Dat zei ik toch al ?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
man daar is het niveau nog lager dan hierquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:00 schreef Royyy het volgende:
[..]
Goed idee, zullen we de rollen omdraaien en even een invasie in POL uitvoeren?
Stiekem doen wij mensen al millennia niets anders, dus waarom zullen wij dan zeggen dat iemand gek is? Ik denk dat je eerder kan stellen dat diegene juist is zoals een mens bedoelt was.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:59 schreef Maitje het volgende:
@Thaboel
Hoe moet ik het anders verwoorden dan? Zet mijn begin post dan is neer hoe jij het zou neerzetten
@Vrons
Het hoeft niet gestoord te zijn?
Elk weldenken mens, doet zoiets niet. Die schiet niet zomaar mensen dood! Jij loopt toch ook niet naar het centrum van Amersfoort om daar mensen neer te knallen? Dat komt omdat jou hersens nog (voor zover ik je ken) nog aardig op orde zijn.
Als je zoiets verschrikkelijks doet ben je niet helemaal normaal dacht ik zo!
Hehehehe, nja kzou nu wel in de buitenlucht willen zijn ja. Maar je bent nog geen agent, klopt. Maar een online houding is iets waar tegenwoordig strikt op gelet word. Ik noem geen regiochef's als voorbeeld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:02 schreef Maitje het volgende:
Aah Esses, ik ben nog geen agent, daarbij zal ik daar nog veel leren. Daarbij is er een groot verschil van hier op een forum een "mening" neer te kalken dan dat je op je werk een rapport moet uitschrijven... Je kunt ook overdrijven zeg. Misschien moet je meer in de buitenlucht vertroeven...
De verzamelplaats voor alle defensie-hatersquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:00 schreef paintmeester het volgende:
[..]
man daar is het niveau nog lager dan hier
Ach, wij haten ze gewoon terug door lekker niks te doen als de russen straks komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:03 schreef Royyy het volgende:
De verzamelplaats voor alle defensie-haters![]()
Hoewel ze er in het Nieuws-forum de laatste tijd ook wel wat van kunnen
Zat achter een inloopwerkplek en een beetje te painten. En toen ondekte ik FOK!quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:01 schreef Braamyo het volgende:
@ paintmeester; ff uit nieuwschierig heid, maar wat paint jij eigenlijk?
.. en dat veranderde je leven! Je bent nu in topvorm, vrienden en geld genoeg en je bent samen met je ideale vrouw!quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:08 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Zat achter een inloopwerkplek en een beetje te painten. En toen ondekte ik FOK!
Ja. je moet voor de lol eens het aantal posts tellen waarin staat dat de schutter in Alphen een (ex)militair is.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
De verzamelplaats voor alle defensie-haters![]()
Hoewel ze er in het Nieuws-forum de laatste tijd ook wel wat van kunnen
Is misschien heel fout, maar dat is ook één van de opties waar ik aan dachtquote:Op zaterdag 9 april 2011 16:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja. je moet voor de lol eens het aantal posts tellen waarin staat dat de schutter in Alphen een (ex)militair is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |