Het viel hier wel mee met die dingen. Wij hebben die van Beco 2 tot 6 jaar.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:01 schreef freecell het volgende:
Maar dan heb je die dingen om een hele arm heen ipv om een stukje bovenarm is mijn ervaring
Ik heb zo'n ring waar ze in kunnen zitten, met zo'n kruis...
Ik ga het ff fiksen!quote:Op woensdag 6 april 2011 15:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kah is geen kijk![]()
![]()
Mart snapt het, en ik hoop voor je dat hij straks wat vrolijker is dan!
Vlindur....JOUW PMBOX IS VOL!!!
Fijn dat je dat nog even zegt, Karin! Dan komt het minder als een verrassing als hij een terugval krijgt. Het zou misschien ook wel wat raar zijn als hij er helemaal geen moeite mee had. Hij is nu eenmaal aan ons gehecht, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:17 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Niet schrikken als hij toch nog een terugval krijgt, dat zie je wel vaak na een week of 2 (dan is de nieuwigheid er ineens een beetje af ofzo...en realiseren ze zich ineens dat papa/mama er echt even niet zijn)
Lastig is dat! Ik ben geneigd om allerlei redenen te zoeken. Misschien is hij mentaal nog niet klaar voor zijn bed en moet de dag wat meer afgebouwd worden? Ik heb soms dat mijn lief ineens zegt "Kom, zullen we gaan?" en dan voel ik me niet klaar en gaat het slapen ook slecht. Maarja, je weet gewoon niet wat er is, tot je eens iets probeert wat werkt. En zelfs dan weet je het eigenlijk nog niet zeker.quote:ik vind het zo naar dat je niet in dat koppie kan kijken....zijn het de kiezen die doorkomen?
Heeft het toch een andere oorzaak?
In theorie is het misschien genoeg voor een dreumes, maar er zijn natuurlijk verschillen tussen kinderen. Ivan heeft aan 1,5 uur slaap echt niet genoeg en komt dan moeilijk de dag door. Het is heel sneu om te zien. Uit de verhalen van ymme begrijp ik dat met Mart iets soortgelijks aan de hand is.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:47 schreef freecell het volgende:
1,5 uur is neit heel weinig voor een dreumes hoor, maar kan me goed voorstellen dat het even wennen is inderdaad
Dit!quote:Op woensdag 6 april 2011 17:29 schreef wickie het volgende:
Ik vind het echt heel erg bewonderenswaardig hoe je dit allemaal in je eentje doet. In zulke situatie is steun of het samen doen wel erg fijn. En je ouders die ook al niet in de buurt wonen.
Groof voor mij ben je echt een supermama! Die een hele grote knuffel kan gebruiken volgens mij. Dus bij deze!
is allemaal wel zo, maar juist daarom verdien je die knufsquote:Op woensdag 6 april 2011 17:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, lief hoor jongens. Maar echt niet nodig. Er is niet iets heel engs aan de hand, ten minste, zo ervaar ik het zelf eigenlijk niet. Hij moet gewoon behandeld gaan worden voor waar hij allemaal last van heeft, zodat hij weer lekker mijn grote snoepkont kan zijn.
Ik deal gewoon met wat er op ons pad komt, net zoals ieder van jullie dat ook zou doen. Niks bijzonders aan.
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij mogen morgen direct door naar het ziekenhuis. Bleh. De arts vond ook het gewicht zorgelijk, maar ze vond hem ook niet alert genoeg. Alle kno-dingen zagen er onrustig uit, dus eerst morgen naar de KNO-arts en als dat de oorzaak niet is gaan we door naar de kinderarts.
Lief!quote:Op woensdag 6 april 2011 20:21 schreef amaranta het volgende:
[..]sterkte!
Als ik iets voor je kan doen, hoor ik het wel. (Ik moet zelf werken maar S. kan bijv even naar mijn ouders ofzo)
Oke, het aanbod staat in ieder geval. Eva en Fabi zijn er natuurlijk ook, dus dan heeft ze eventueel iemand om mee te spelen.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Lief!Vandaag moesten we ook een tijdje bij de huisarts wachten omdat er een ziekenhuis gevonden moest worden waar we meteen morgen terecht kunnen. En S doet dat eigenlijk heel goed. Dus ik verwacht geen problemen en neem haar gewoon mee.
hier was het ook echt heerlijk weerquote:Op woensdag 6 april 2011 20:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
24 graden!!! OMG het was hier koud en nat vandaag... Evie had een spijkerbroek, lange mouwen en buiten een dik vest aan...jeetje moeilijk voor te stellen dat het zo verschillend was!!
Dat is idd veel zeg!! Hopelijk kunnen ze wat ontdekken zodat er iets gedaan kan worden.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja Meimel. Hij is veel te veel afgevallen (van 11,4 naar ongeveer 10 kilo) en heeft nu helemaal geen eetlust meer. In combinatie met een versufd overkomen en geïrriteerde oortjes en amandelen besloot de dokter dat hij maar gewoon goed onderzocht moest gaan worden. Dat gaan we dus morgen maar eens laten doen dan.
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand zei pas nog tegen ons: "Ivan lijkt me een jongetje dat er niet zomaar vandoor gaat maar altijd wel in de buurt blijft." Nou, niet dus.Het kinderdagverblijf ligt naast ons appartementencomplex en daar doen we een eeuwigheid over. Het gaat al mis bij de lift.
Kootjequote:Op woensdag 6 april 2011 21:22 schreef oeke het volgende:
Tess!
Zo zag Ko er ook uit, dan nog een tikje meer roze. Kan zijn jas wel in de was gooien.
Hij zette echt een perfecte bv-aanhap, allebei zijn lippen vol om het ijsje heen en dan sabbelen.
Klinkt fijn Huup, je middag! Enne zomersproeten? Jij ook?
Oeh, waterpokken Nijna, tja het moet een keer komen, maar ik zit er niet op te wachten eerlijk gezegd. Je bent wel goed voorbereid.![]()
Ik had gelijk hoor, meneer ligt nu te dweilen over de vloer hier. Mijn lekkere ondeugd.
quote:Op donderdag 7 april 2011 11:48 schreef Memmel het volgende:
Wat bij mij werkt is de aloude wortel aan een hengel voor de ezel houden variant.
Nou, dat zijn nu juist de dingen die ik wél heel spannend vind! Als je Ivan een boekje geeft met allemaal plaatjes erin en je zegt "zoek de beer maar op" dan slaat hij het boekje open, zoekt de beer, wijst hem aan en zegt "ja!". Dat vind ik superknap. En als Ivan het brood in z'n mond propt en ik zeg "doe maar wat rustiger" dan gaat hij gewoon langzamer eten.quote:Op donderdag 7 april 2011 08:27 schreef Incantrix het volgende:
Gisteren verbaasde Stef ons trouwens nog (mij via het verhaal van mijn lief, want ik was gisteren werken): hij had een kiwi uit de fruitmand gepakt en vroeg aan lief "Die?", maar hij had al een kiwi op. Lief zei dus "nee, doe maar geen kiwi, ik pel wel even een mandarijntje voor je." en Stef rende naar de fruitmand, pakte een mandarijntje en bracht die naar mijn lief toeHet is misschien niet heel spannend als je ziet hoe andere kindjes al praten en begrijpen hier, maar wij vonden het echt knap
Wat lief dat je er naar vraagt! Haske goed, zie peutertopic. Vandaag voor het eerst zonder paracetamol, gaat tot nu toe prima. Hij zal aan het eind van de dag wel wat meer last krijgen denk ik.quote:
die doen wij hier heeeeeeeeeeeeel traditioneel met zn allen op zaterdagochtend. of ik stuur sangdrax met selene terwijl ik vast wat poets ofzo. maar ik vertik het om met 2 kinderen ook nog eens een berg boodschappen te gaan doen hoorquote:Op donderdag 7 april 2011 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga graag met Senna nog eens op stap om wat kleine boodschappen te halen, hoor! Maar drinken, fruit, blikwerk, nou ja, het grote spul zeg maar, daar wil ik vanaf! En als we dan niet gaan verhuizen, dan wil ik albert!
Terwijl ik dat nou juist echt heel erg gezellig vind om te doen!quote:Op donderdag 7 april 2011 12:49 schreef simmu het volgende:
[..]
die doen wij hier heeeeeeeeeeeeel traditioneel met zn allen op zaterdagochtend. of ik stuur sangdrax met selene terwijl ik vast wat poets ofzo. maar ik vertik het om met 2 kinderen ook nog eens een berg boodschappen te gaan doen hoorbekijk het ff!
Ja dat doen wij ook zo. Of Anna heeft zo'n klein karretje wat dan plots vol ligt met poffertjes en prinsessenkoekjes en Dora worstquote:Op donderdag 7 april 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Terwijl ik dat nou juist echt heel erg gezellig vind om te doen!![]()
Vrijwel nooit gezeur of gedoe...
Oscar in het karretje en Sasha huppelt en zingt ernaast.
Ja, precies!quote:Op donderdag 7 april 2011 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Enkel en alleen omdat je vreselijk veel van ze houdt hoef je nog niet alles van je kind leuk te vinden toch?![]()
Omdat ze hem af en toe best stout vonden geloof ik.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:30 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom hadden de vorige leidsters gezegd 'maak je borst maar nat'?
Zeg, doe nog eens wat foto's van je knullen?quote:Op donderdag 7 april 2011 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
Omdat ze hem af en toe best stout vonden geloof ik.
Maar ja, hij is gewoon een enorm ondernemende dreumes die idolaat is van zijn grote broer en dus ook veel van zijn gedrag overneemt... Dat is wel even iets anders dan kindjes van net 3-4 maanden natuurlijk.
Inderdaad! En het lijkt me niet dat je leidster wordt als je het alleen maar leuk vindt om met baby's te knuffelen, toch?quote:En Oscar is ook best pittig, hij heeft een flinke eigen wil en kan aardig huilen, pruilen en drammen, maar dat hoort er ook gewoon bij toch?
Ik vind twee van de drie heel leuk. Met de derde heb ik niet zoveel, geloof ik. Het was in ieder geval niet mijn topfavoriet, maar misschien had die op dat moment ook net haar handen vol.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:42 schreef Incantrix het volgende:
Claudia, wat gaat het goed joh! en die leidster waaraan hij zich heeft vastgeklampt, was dat toevallig ook jouw favoriet? (Dat was jij toch? Ja toch?)
Ach, arm meisje!quote:Op donderdag 7 april 2011 13:48 schreef wickie het volgende:
Met Mette gaat het wat minder, vannacht elke 2 uur wakker en hartverscheurend huilen. Geen idee wat het precies is maar iets doet pijn. Ook eet ze nog erg slecht.
Ik heb thuis wel wat foto's op de camera staan, ik zal vanavond eens mijn best doen.quote:Op donderdag 7 april 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeg, doe nog eens wat foto's van je knullen?![]()
Ik zag pas op een verjaardag een meisje dat 2 weken ouder is dan Ivan en ik vond haar in haar gedrag veel ouder. Haar moeder legde uit dat ze alles wil doen wat haar grote zus ook doet. Daardoor is ze erg handig maar ook wel een beetje een brokkenpiloot! Het lijkt me heel frappant om te zien hoe het al hebben van een kind een ander kind vovrmt.
[..]
Inderdaad! En het lijkt me niet dat je leidster wordt als je het alleen maar leuk vindt om met baby's te knuffelen, toch?
Oh, daar had ik overheen gelezen. Zo doe ik het met Niels ook als we oefenen met trapklimmen.quote:Op donderdag 7 april 2011 15:03 schreef oeke het volgende:
Miss, volgens mij zijn er al veel tips voorbij gekomen. Ik kan me na je verhaal het meest vinden in de tip van Asy, dat door Senna al hoger op de trap te zetten, de beloning ook groter is. Omdat ze eerder boven is. En dan steeds een stukje lager zetten. Trainen.
En je faalt niet hoor, doe niet zo gek. Je bent een lieve mama.
quote:Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Vlindur het volgende:
Trap op is één ding, maar trap af is een verhaal apart:
Een beloning werkt denkt ik idd goed hierbij. Ze krijgen er dan misschien wel plezier in om het zelf te doenquote:Op donderdag 7 april 2011 15:03 schreef oeke het volgende:
Miss, volgens mij zijn er al veel tips voorbij gekomen. Ik kan me na je verhaal het meest vinden in de tip van Asy, dat door Senna al hoger op de trap te zetten, de beloning ook groter is. Omdat ze eerder boven is. En dan steeds een stukje lager zetten. Trainen.
op die foto lijkt hij heel erg op je ava!quote:Op donderdag 7 april 2011 09:19 schreef oeke het volgende:
Kobus en Tess, 1 dag verschil:
[ afbeelding ]
![]()
Thomas, ben jij even een goede tuinman, zo liefdevol!
Sterkte Ca.ra met weer die oortjes.En je gesprek.
En Groof ook sterkte vandaag.
Goed zo Stef, slapen en je fruit kennen, knapperd ben je!
Tess en Florian, beterschap!
Zo ging ik als kind ook de trap afquote:Op donderdag 7 april 2011 15:38 schreef Vlindur het volgende:
Trap op is één ding, maar trap af is een verhaal apart:
Het is een peuterspeelzaal eigenlijk he? Dus van 2 tot 4. Maar kindjes komen al vanaf 21-22 maanden. In mei komt er een nieuw jongetje, dan is Ko de jongste niet meer.quote:Op donderdag 7 april 2011 20:34 schreef Incantrix het volgende:
Oeke, ik wist niet dat er bij de Kresj toch meer wat grotere kindjes zitten, heb je daar wel ook meerdere groepen, of is het gewoon één groep met allerlei verschillende leeftijden?
Het zangkoor op de cd van Jip en Janneke is wel heel goed, van die musical had ik vroeger een bandjequote:Op donderdag 7 april 2011 19:23 schreef oeke het volgende:
Twinks, ik vind die Hema cd's ook niet zo leuk. Ik ga eens zoeken naar wat beters. Dankjewel in elk geval.
Tips? Ik denk dat het een gewoonte voor hem is thuis. Als hij ergens anders wel goed gaat slapen, dan doorbreekt de verandering van omgeving blijkbaar de gewoonte en is er denk ik juist verder niks aan de hand. Als hij echt ergens last van zou hebben (angsten, whatever) dan zou hij ergens anders ook niet makkelijk gaan slapen, lijkt me.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb niks gelezen, sorry...drukke dag gehad.
Ik heb Lars bij opa en oma gelaten voor aankomende nacht.
Hij is afgelopen nacht weer zo vreselijk aan het feesten geweest dat het me opbreekt,
Helemaal met die klusweken voor de boeg.
Jullie punt dat het bij opa en oma weleens kon omslaan deed me besluiten hem daar te laten vanavond.
En guess what? Hij is zonder problemen gaan slapen.
Thuis breekt ie de hele toko af.
Ik snap dr niks van.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het te licht op zijn kamer is. Het is nu nog licht als hij naar bed gaat.
Bij opa en oma zijn er rolluiken, dus is het pikdonker. Thuis kiert het behoorlijk, dus er komt veel licht in zijn kamertje.
W wonen hier gelukkig niet meer zo lang, dus we lossen het maar op met vuilniszakken tegen de ramen om het donker te maken. En dan maar hopen dat dat werkt.
Of hebben jullie nog tips?
Als het aan het donker ligt hoor, misschien ligt er wel een geest in zijn kamertje ofzo....men ik zie ze vliegen.
Tijd om te gaan slapen....
Ja, inderdaad vaker doen! Is alleen vaak zo lastig, want vriendinnen wonen ver weg en/of zijn ook mama en hebben hetzelfde probleemquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, heel begrijpelijk hoor, en goed dat je er even lekker uit bent geweest. Dat helpt inderdaad om de dingen van een afstandje te bekijken en te relativeren, al is het maar één avondje. Vaker doen denk je op zo'n moment hè?!
Ik vind het ook niet heel logisch, maar het is de enige plek waar het kan. Eventueel dwars op het raam, dat kan ook nog, maar iig kom het bij het raam te staan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, dat doet me nog ergens aan denken Miss. Ik zag laatst foto's van Senna's kamertje. En het viel me meteen op dat haar bedje zo bij het raam staat. Een heel onlogische plek voor mijn gevoel. (Kan ik overigens niet onderbouwen, is puur een gevoel).
Licht en donker scheelt natuurlijk wel, alleen al omdat de donker de melatonine-aanmaak in gang zet.
Het is de derde wendag. Volgende week heeft hij een vierde wendag waarop hij voor het eerst blijft slapen (ik dacht dat dat vandaag was maar dat was een misverstand). Lena gaat niet volgende week maar de week daarop wennen! Ze is zaterdag 12 weken oud en ik ga maandag weer aan het werk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef wickie het volgende:
Haha Claudia, lekkere ochtend![]()
Maar wat heerlijk dat Ivan zo graag naar het kdv gaat. Is het vandaag ook wennen of een hele dag?
En begreep ik nu dat Lena maandag al gaat wennen? Is het alweer 3 maanden geleden dat ze werd geboren?
Ach, het is natuurlijk sowieso persoonlijk. Het hangt er maar net vanaf wat voor kind je hebt, in wat voor fase die zit, hoe de situatie toevallig is... Het is mij in ieder geval erg meegevallen om zwanger te zijn tijdens Ivans eerste levensjaar, en dat terwijl ik een vrij zware zwangerschap had. En momenteel is het leven echt een eitje, hoor. Niks zwaars aan, gewoon genieten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:35 schreef Vlindur het volgende:
Maar Claudia, je zegt nu wel heel leuk dat zwanger zijn met een baby makkelijker is dan met een dreumes en dat zal wel, maar jij hebt nu Ivan in de periode terwijl Lena er net is. Dat lijkt me ook heel zwaar. Tegen de tijd dat B2 er is, is Rienk bijna 2. Dan luistert hij toch vast een stuk beter?
Geen paling? Ik heb zo'n zin in paling!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dochterlief kaapte net mijn boterham met gerookte zalm, ik had er zo'n zin in
Ze houdt wel van uitgesproken smaken.
Klinkt heerlijk zegquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk sowieso persoonlijk. Het hangt er maar net vanaf wat voor kind je hebt, in wat voor fase die zit, hoe de situatie toevallig is... Het is mij in ieder geval erg meegevallen om zwanger te zijn tijdens Ivans eerste levensjaar, en dat terwijl ik een vrij zware zwangerschap had. En momenteel is het leven echt een eitje, hoor. Niks zwaars aan, gewoon genieten.
Ehm Vlindur, ken jij de uitdrukking 'ik ben 2 en ik zeg nee' niet?
Ja ik wil nog steeds paling!!! Maar dat durf ik dus nu niet meer in bij zijn van mevrouw te eten.. Dadelijk jat ze dat ookquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen paling? Ik heb zo'n zin in paling!!
Ja dat dacht ik dus ook, maar ik durfde geen discussie met hem aan te gaan...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:35 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, ik hoop dat die man gelijk heeft wickie en dat er binnenkort een banenoverschot komt. Nu hebben de werkgevers gewoon veel te veel keus tussen sollicitanten en valt iedereen af die te weinig ervaring of niet precies de juiste opleiding heeft.
Vicky, nee, ik woon in Gelderland (en reis per OV).
Dankjewel! Wij hebben sushi besteld voor vanavond.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:22 schreef wickie het volgende:
Ik wil ook sushi eten... heel erg graag met miso soep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Even nuanceren nog...
Melatonine-aanmaak is niet het enige proces dat zorgt dat je moe wordt om te gaan slapen, en net zo zal 'donker' niet het enige zijn dat melatonine-aanmaak in gang zet.
En Karin, ja, wat moet je dan? Ik weet het eigenlijk ook niet. Dan moet je gaan kijken denk ik wat de 'beloning' voor hem ws is, en die proberen af te bouwen/ weg te halen. Mijn reactie was te rechtlijnig en een rechtlijnige oplossing is er natuurlijk helemaal niet.![]()
We hadden hier een zware dag, maar wat koorts betreft ook een goede dag. Hij kwam tot de 38.6 en dat is een verbetering op de 39.3 van gisteren.Aargh Groof, dat heb ik dus ook! Sterker nog: meestal ga ik mezelf overrulen door drukker te doen, gewoon om te kunnen blijven functioneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat jullie beidjes snel opknappen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inslapen was een klein dramaatje maar het is uiteindelijk goes gegaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:49 schreef Vicky het volgende:
Na een rustige vooravond volgde een dramanacht met veel huilen maar vooral een nare hoest. M had geen zin in weer een nutteloos rondje HAP dus afspraak bij eigen ha gemaakt vanmorgen. Resultaat: hele onrustige oren en keel, daarnaast weer strontverkouden. Met een kuurtje en een neusspray rijker zijn we weer thuis. Na de pasen terug om oren rn keel te laten controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |