abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2011 @ 09:29:39 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95156941
Sterkte vandaag Groofsken! :*
  donderdag 7 april 2011 @ 09:38:42 #102
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_95157183
Sterkte idd groof! :*

Kobus met een ijsje O+

Free beterschap :*
Tessa heeft normaal op de ochtend 36,4 en de laatste 2 weken 37,3/37,6. Haar temp schommelt de hele dag door tussen de 37 en 38,5..
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 09:45:02 #103
5428 crew  miss_sly
pi_95157375
Tess en Ko met hun ijsje O+

Beterschap voor je mannetje Free!

Succes vandaag, Groofs :*

Hier een redelijke nacht en nu gaan we naar het park het is mooi weer en lekker even in het zonnetje spelen :W
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95157534
Succes vandaag Groof!
pi_95157673
Succes en sterkte vandaag Groofsken :*

Ijsjesmonsters O+

Beterschap voor Florian, Freecell :* Kan het niet zijn dat hij vannacht zo warm voelde omdat zijn temperatuur toen omlaag ging en hij de warmte kwijt moest?

Wat rot dat je meisje ziek is Marlinde. Als ze al zolang kwakkelt zou ik voor de zekerheid wel even langs de huisarts gaan. Beterschap :*

Incantrix, wat fijn dat Stef doorgeslapen heeft!! *O* Hopelijk zet het door en kunnen jullie een beetje bijkomen.
Ik merk ook dat ik veel minder moe ben wanneer ik accepteer dat Niels wakker wordt.
Wat bijzonder hoeveel ze begrijpen terwijl ze het nog niet zelf kunnen zeggen he? Ik verbaas me er ook iedere keer weer over!

Veel plezier Miss Sly O+ Fijn dat het vannacht redelijk ging :*

Niels zei gisteren terwijl hij in bad zat "doesj!"..."uit"..."dat aan!" En toen pakte hij zijn waterrad, want daar moeten we de douchekop dan op richten :D

Ik vergeet steeds iets te vertellen!
Tot Niels ongeveer 9 maanden was zong ik als hij niet kon slapen af en toe "Het Stekelvarkentjeswiegenlied" voor hem. Toen hij nog jonger was zong ik het heel vaak. Daarna nooit meer, want we hadden toen een slaapritueel ontwikkeld met een ander liedje.
Een maand geleden kocht ik voor hem een cd van Annie M.G. Schmidt met dat liedje erop, ik zette het op terwijl hij in de tuin aan het spelen was. Bij alle liedjes speelde hij gewoon verder, maar bij dit liedje liep hij naar binnen en stond stil, kijkend naar de cd-speler, te luisteren.
Dat vind ik best wel bijzonder, dat hij dat toch onthouden heeft! O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_95159039
Ko, ook al zo lekker aan het snoepen van een ijs!

Beterschap voor de zieke kindjes! Marlinde als je je zorgen maakt, zou ik even de huisarts bellen.

Wij gaan zo even longetjes laten luisteren, want Iris rochelt en piept nu toch ook een beetje en hoest al vanaf begin van het weekend.
Fake it till you make it...
pi_95159058
Groof succes vandaag!
Fake it till you make it...
pi_95159100
Niels O+

Groof, heel veel sterkte en succes vandaag!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 7 april 2011 @ 11:42:20 #109
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95161142
Bodpa hoe is het met M?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 11:43:18 #110
5428 crew  miss_sly
pi_95161176
Iemand een tip hoe ik Senna zover kan krijgen dat ze zelf toch minstens 1 trap opklimt van de 3? Ze vertikt het, wil gedragen worden, en dat lukt me gewoon niet altijd, zeker niet met een of andere tas met van alles (boodschappen, spullen voor in het park, etc) bij me. We hebben net 10 minuten onder aan de trap gestaan. Eerst ging ze gezellig zitten, toen ging ze miepen en toen ging ze huilen. En ja, ik blijf toch echt geen minuten met een huilend kind onderaan de trap in eht halletje staan. Het lijkt dus op een machtsspelletje en eigenlijk probeer ik die altijd te vermijden, maar dit moet ze gewoon een keer gaan doen. Ze kan het ook prima...
  donderdag 7 april 2011 @ 11:46:09 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95161269
Tsja, mijn oplossing zou zijn 'Dag Senna, mama gaat naar boven'... en gewoon dan zelf naar boven gaan.
Zou ik haar dan dus wel de eerste 2 trappen opdragen en haar niet op straat laten staan. ;)
Maar idd, klinkt als een machtsspelletje en daarbij helpt vaak toch maar 1 ding... je poot stijf houden, dat doet zij tenslotte ook. :Y
Maar leuk is het niet.

Is er een manier om er een spelletje van te maken?
  donderdag 7 april 2011 @ 11:48:02 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95161321
Wat bij mij werkt is de aloude wortel aan een hengel voor de ezel houden variant.
Ik loop achter 'm omhoog, hou iets wat ie leuk vindt net buiten handbereik en voor je het weet is ie boven. Of op de treden slaan en dan zelf naar boven lopen, dat werkt ook.
Of boven gaan staan en van achter het muurtje springen en kiekeboe roepen, werkt ook.
Of zeggen dat ie niet moet zeuren, naar zijn moeder moet luisteren en op moet schieten. Dat werkt ook!

Hij heeft gisteravond officieel zijn slaapzak afgezworen! Het dekbed is het helemaal nu!
Gaat ie echt zo liggen, trekt het tot onder zijn okseltjes en legt zijn armen er dan bovenop. "Zo!" zegt 'ie dan. O+
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:51:34 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95161432
Oscar wil nog wel eens treuzelen en dan zet ik zijn flesje melk dat mee naar bed gaat steeds een paar treetjes hoger. :D

Wat schattig van dat dekbed Memmel!

Ik moet aan de grotere luiers voor Oscar 's nachts. De kruidvatluiers hielden het niet, maar ook met een pamper is hij elke ochtend drijfnat... -O-
Is maatje 5 en dat zou qua gewicht prima moeten kunnen, maar ze kunnen het gewoon niet aan. :o
pi_95161439
Morris ^O^

Ik zou op een gegeven moment ook gewoon naar boven lopen hoor Miss, als het maar 3 treden zijn kan het geen kwaad om dr alleen te laten staan. Tenminste, als je zeker weet dat ze het wel kán.
Rienk vertikt het soms ook om door te lopen. Maar dan zorg ik zoals Memmel dat ik iets buiten zijn bereik houd. Dan is hij zo boven :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_95161456
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:48 schreef Memmel het volgende:
Wat bij mij werkt is de aloude wortel aan een hengel voor de ezel houden variant.
:D!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  donderdag 7 april 2011 @ 11:56:23 #116
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95161604
BE, die melkfles, dat doen wij ook!

En 's avonds dan gaan Anna en hij samen naar boven. Dan rent Anna de trap op, Morris stormt er achter aan. Ik volg dan. Morris knalt dan het traphekje dicht en begint heel zenuwachtig te giegelen en zegt: papa miaaauuuwwww. Hij bedoelt dan dat ik een tijger na moet doen.
En dan roep ik dus: graaaaauuuwwwww, ik ben de kieteltijger!
En dan vlucht het spul ons bed op en moet ik ze kietelen.
*blij is dat daar geen bewegend beeld van is*
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 11:56:48 #117
5428 crew  miss_sly
pi_95161620
Allemaal al geprobeerd, behalve het naar boven lopen. Het zijn geen gewone binnenshuistrappen, he, maar de trappen in een trappenhuis in een oud pand. Redelijk steil en behoorlijk hoog. Ik wil toch wel achter haar lopen voor het geval ze een verkeerde beweging maakt. Ze is me nog net te klein om alleen beneden te blijven.

En alles al geprobeerd, vandaar ook het onderaan de trap blijven staan van net. Maar ook dat werkte niet dus.
  donderdag 7 april 2011 @ 11:58:05 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95161662
Mems, wat klinkt dat gezellig! O+

miss_sly, is het een idee om haar 'samen met de pop' de trap op te laten lopen?
Jij doet met de pop de stapjes en probeert haar op die manier mee te krijgen?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 11:59:51 #119
5428 crew  miss_sly
pi_95161751
Die pop is aardig heilig, idd, dus dat is nog wel het proberen waard. Weer iets meer mee te sjouwen, maar die pop maakt het verschil niet :')

En de andere verzorgers (mijn ouders, schoonmoeder en schaap) ook even aangeven dat ze niet meer moeten tillen. In ieder geval één trap, om te beginnen. En als dat zonde rproblemen gaat, een volgende erbij. En dan de laatste. Moet toch lukken, zou je zeggen?
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 12:00:13 #120
5428 crew  miss_sly
pi_95161770
Juist wel bewegend beeld van maken, memmel O+ geweldig!
pi_95161806
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 08:27 schreef Incantrix het volgende:
Gisteren verbaasde Stef ons trouwens nog (mij via het verhaal van mijn lief, want ik was gisteren werken): hij had een kiwi uit de fruitmand gepakt en vroeg aan lief "Die?", maar hij had al een kiwi op. Lief zei dus "nee, doe maar geen kiwi, ik pel wel even een mandarijntje voor je." en Stef rende naar de fruitmand, pakte een mandarijntje en bracht die naar mijn lief toe :o Het is misschien niet heel spannend als je ziet hoe andere kindjes al praten en begrijpen hier, maar wij vonden het echt knap O+
Nou, dat zijn nu juist de dingen die ik wél heel spannend vind! Als je Ivan een boekje geeft met allemaal plaatjes erin en je zegt "zoek de beer maar op" dan slaat hij het boekje open, zoekt de beer, wijst hem aan en zegt "ja!". Dat vind ik superknap. En als Ivan het brood in z'n mond propt en ik zeg "doe maar wat rustiger" dan gaat hij gewoon langzamer eten. :D

Kortom, hartstikke gaaf! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95162095
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:42 schreef Memmel het volgende:
Bodpa hoe is het met M?
Wat lief dat je er naar vraagt! Haske goed, zie peutertopic. Vandaag voor het eerst zonder paracetamol, gaat tot nu toe prima. Hij zal aan het eind van de dag wel wat meer last krijgen denk ik.
pi_95162224
Ik weet het niet, miss, ik zou denk ik zelf gewoon stug op een leuke manier blijven proberen en haar zonder al te veel drama tillen als het niet lukt om welke reden dan ook. En dan zou ik haar prijzen om elke trede die ze wel heeft genomen en zeggen dat ze zo'n grote meid is of zo. En misschien zoiets als: "De trap is ook zo groot en zo steil, ik word er zelf ook zo moe van. Misschien lukt het je de volgende keer wel om nóg een trede te nemen." Mijn idee zou zijn dat het vanzelf wel routine wordt.

Dat is wat ik nu ook met Ivan doe als we naar het kinderdagverblijf lopen. Hij mag lopen en ik probeer hem op een leuke manier de goede kant op te krijgen en hier en daar te corrigeren. Lukt dat niet, dan gaat hij mee aan de hand. Lukt dat niet, dan til ik hem en gaan we het over iets anders hebben.
  Moderator donderdag 7 april 2011 @ 12:25:29 #124
5428 crew  miss_sly
pi_95162635
Dat is wat ik al een hele tijd doe, Claudia, maar intussen draag ik haar dus erg veel. Ook tijdens het wandelen, boodschappen doen, wat dan ook. Ze wil opgetild en ik trek dat gewoon niet constant. Ze wil niet in de buggy, doek, boba, ringsling en eigenlijk zelfs niet getild door papa, maar ze wil gedragen worden door mij. Zelfs van de kraan naar haar stoel als we gaan eten. Ik loop dus eigenlijk vrijwel constant met een kind op mijn arm en dat wordt best zwaar.

Ow ja trix, dat wilde ik nog zeggen: ik vind dat hartstikke goed en knap en spannend! Zo knap dat hij dat dan begrijpt en in de praktijjk kan brengen!

bodpa, fijn dat het goed gaat met hem! Wat snel gegaan he, van een jongetje met pijn naar een jongetje dat geopereerd is :o
pi_95162763
Oh, je hebt een prinsesje! :+ Ja, dat constant overdag gedragen worden is natuurlijk iets anders. Maar zo'n trap levert gewoon een potentieel gevaarlijke situatie op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')