quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:23 schreef elran het volgende:
weet iemand ook vanaf welke hoogte het raam open gaat?
wil mijn bed er denk ik deels voor zetten, maar het raam moet wel open kunnen natuurlijk
quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:
YESSS!! Krijg net mail dat ik een studio mag komen bezichtigen! Ben bijna bang dat het een 1 april grap is, gezien het feit ik 6e was geworden in de lijst.
Wow, doorgeschoven vanaf de 6e plek? Dat doe je goed! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 1 april 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:
YESSS!! Krijg net mail dat ik een studio mag komen bezichtigen! Ben bijna bang dat het een 1 april grap is, gezien het feit ik 6e was geworden in de lijst.
Ja, bedankt! Ben zelf nog een beetje shock, was het eigenlijk alweer 'vergeten', vooral omdat het blok C is! Nu ik de foto's zie krijg ik er al helemaal zin inquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:12 schreef dery1990 het volgende:
[..]
Wow, doorgeschoven vanaf de 6e plek? Dat doe je goed! Gefeliciteerd
Ja, dat dacht ik inderdaad ook wel een beetje. Maar ik had het er nog met linda-88 over, waarschijnlijk is het toen nummer 2 geworden, die heeft uiteindelijk afgezegd, en de nummer 3,4,5 hebben bij blok D en E een studio weten te bemachtigen! Ik ben er iig heel blij mee, vooral met mijn 1,1 (!!) puntquote:Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef loecje het volgende:
dat lijkt mij wel. 1 huisvuilpas per huishouden las ik ergens op de gemeente site.
maar mooi ja dat je zover bent opgeschoven. ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die de studio's afwijzen. bij andere kamers/woningen weet je pas bij bezichtiging hoe het eruit ziet. maar over de studio's is genoeg info beschikbaar, zeker als je een beetje gaat googlen.
Inderdaad, valt wel heel erg op vanaf dit punt met het zonlicht. Ja naast m'n tafel staat een kastquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:10 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Het lijkt net alsof er barok behang op de muren hangtMaar tof! Volgens mij is dit de meest praktische manier. Heb je naast je tafel ook nog een kledingkast?
ik ga wat anders in elkaar knutselen. iets met schroefoogjes, ijzerdraad en kroonsteentjes.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:58 schreef Mrjolyn_ het volgende:
RTS91, ik ben trouwens wel benieuwd hoe je het hebt ingericht?
Ik was vandaag trouwens aan het werk (Gamma) en was een klant aan het helpen die van die draadjes en oogjes zocht om dingen op te hangen! Best nog prijzig: 3.99 voor 1 zo'n setje.
Zou je denken, jaquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:48 schreef loecje het volgende:
achja dat merk je snel genoeg. en anders zijn er idd afspraken nodig. maar lijkt me toch dat iedereen wel wijs genoeg is om snachts de muziek zachter te zetten.
het scheelt al wel dat de vloer goed geïsoleerd is. helemaal stil krijg je het toch niet.
Ik ookquote:Op zaterdag 2 april 2011 21:06 schreef Perzikvrucht het volgende:
Dat is wel erg jammer. Ik ben zelf wel van de feestjes/vrienden uitnodigen en dat is vooral lastig voor mijn buren. Tenzij zij natuurlijk ook zo zijn, dan valt wel er weel deal te sluiten.
Precies, even afwachten dus. Er komt natuurlijk in ieder geval een house warming!quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:09 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ik ookDaarom vind ik het ook niet heel erg dat m'n buurman ook wel van wat muziek houd...En ja, die zijn meestal door de week...
dat vroeg ik me ook nog af. is het storend dat je bed uitsteekt? zo'n hoekje waar je steeds tegenaan gaat lopen of valt dat wel mee.quote:Op zondag 3 april 2011 03:48 schreef dery1990 het volgende:
@RTS91
Hey, hoe groot is jouw bed? 200x140?
Ja, groter zal ik het zeker niet nemenquote:Op zondag 3 april 2011 03:48 schreef dery1990 het volgende:
@RTS91
Hey, hoe groot is jouw bed? 200x140?
De muren zijn gewoon helemaal wit toch?quote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef loecje het volgende:
wat betreft kleur op de muur.
ik hoorde iemand die ging een grote plaat kopen ter grote van de muur(die bij de douche) en dat vastzetten aan de lat.
die plaat kan je wel behangen/verven. als je de muren echt zo erg vind kan dat een oplossing zijn.
wit met een effect erop. dus niet strak wit. dat kan je wel zien bij de foto van RTS.quote:Op zondag 3 april 2011 13:57 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
De muren zijn gewoon helemaal wit toch?
In de vorige studentenstudio waar ik woonde, had je wel gratis parkeerplek. Het gaat ook niet zozeer om een eigen auto, maar ik vind het altijd zo lullig als iemand bij jou langskomt op een plek waar jij kiest om te gaan wonen, en die moet dan vervolgens duur gaan betalen... Al mijn vrienden/kennissen/familie wonen namelijk ver weg, en kunnen niet met de fiets.quote:Op zondag 3 april 2011 13:53 schreef loecje het volgende:
duur parkeren? welke studentenwoning heeft wel parkeerplaats? daarnaast hebben de meeste studenten geen auto. en anders ikea parkeerplaats.
buitenruimte en berging heb je bij de meeste studentenwoningen ook niet. dat er geen eigen buitenruimte is vind ik alleen maar praktisch, ik hoef ook niets te onderhouden en er is wel een (gezamelijk) buiten. op het moment heb ik helemaal geen buiten.
gehorigheid weet ik nog niet maar het zal niet erger zijn dan andere studentenwoningen.
ik zie er ook veel meer voordelen in dan het lijstje wat jij geeft. de eisen die jij stelt passen niet bij een studentenwoning, daarvoor zul je toch echt naar een 1gezinswoning moeten zoeken.
ik heb alleen foto's van de nog niet afgewerkte glasdeur van de open studio dag. bij de bezichtiging ben ik niet geweest maar wat ik begreep kwam hier nog een rubber afwerking omheen.
Tja, dan zou ik maar iemand voor laten gaan die deze woning wel echt wil. Anders is het echt heel jammer.quote:Op zondag 3 april 2011 14:10 schreef miep_miep het volgende:
[..]
In de vorige studentenstudio waar ik woonde, had je wel gratis parkeerplek. Het gaat ook niet zozeer om een eigen auto, maar ik vind het altijd zo lullig als iemand bij jou langskomt op een plek waar jij kiest om te gaan wonen, en die moet dan vervolgens duur gaan betalen... Al mijn vrienden/kennissen/familie wonen namelijk ver weg, en kunnen niet met de fiets.
Ook had iedereen een eigen berging. Het was wel maar 1 m2, maar met wat planken en creativiteit kon je toch heel wat kwijt. Waar moet je anders in godsnaam je spullen kwijt? Je mag ook al geen planken ophangen. Dat was vroeger mijn redding... Onder het bed en bovenop de kast is al zo vol...
Ik heb al op 5 verschillende kamers/studio's gewoond, maar altijd was er nog wel iets van een (gezamelijke) berging/zolder... Dus zo raar vind ik het niet hoor.
En qua buitenruimte: bij een normale kamer verwacht ik dat inderdaad ook niet, maar bij een zelfstandige studio vind ik dat op zich ook geen rare verwachting... Ik snap wel dat het niet overal zo is, maar voor mij is dat wel een minpunt als ik kijk naar de (veel goedkopere!!) studio die ik vorig jaar huurde waar dat wel bijzat.
Dit is niet helemaal waar. Op zich zijn de prijzen best te vergelijken, maar deze studio's zijn voor Groningen gewoon relatief duur. Kijk maar naar die andere containerwoningen of jongerenappartementen. Alleen heb je daar veel meer punten voor nodig, terwijl deze met 5 punten te krijgen was omdat ze allemaal ineens werden aangeboden. (ook een pluspunt, welke ik vergeten was).quote:Op zondag 3 april 2011 14:12 schreef loecje het volgende:
zwolle is qua prijzen sowieso niet te vergelijken met Groningen. zeker niet met studentenwoningen aangezien er in groningen een kamertekort is.
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...quote:Op zondag 3 april 2011 14:49 schreef loecje het volgende:
huursubsidie hoort er wel degelijk bij. dat maakt dat de studio's betaalbaar zijn. zonder zou ik de studio niet kunnen betalen.
het gaat om het totaal kostenplaatje.
Ik heb dezelfde maat. Als ik jou foto zie dan lijkt het iig ruimer dan ik had ingeschatquote:Op zondag 3 april 2011 13:01 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ja, groter zal ik het zeker niet nemen. Ik stoor me er niet aan dat ie een stukje uitsteekt, gangpad is ruim genoeg.
voor een heel appartement krijg ik geen huursubsidie (want onder de 23jaar) dus die optie heb ik niet. Dus ja mijn voorkeur gaat uit naar deze studio omdat ik wel veel voordelen zie. die paar negatieve dingen kan ik wel doorheen kijken.quote:Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef miep_miep het volgende:
[..]
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...
Bovendien is een heel appartement dan ongeveer net zo duur als deze studio... Alleen moet je daar wat langer op wachten... Dan kun je mij niet vertellen dat je voorkeur alsnog uitgaat naar deze studio...
Kort gezegd: dan is jouw reden om deze studio te kiezen toch waarschijnlijk dezelfde als die van mij: de korte wachttijd in vergelijking met andere mooiere woningen? Hoezo ben ik dan zo gek dat ik gereageerd heb? Alleen omdat ik de negatieve dingen bij de naam durf te noemen?
Er zijn ook appartementen voor dezelfde prijs, soms nog lager zelfs... Dus daar zou je ook huursubsidie voor kunnen krijgen. Vaak wel wat verder van de stad, maar dat terzijde... Maar aangezien het nogal offtopic wordt, zal ik er verder maar over ophouden...quote:Op zondag 3 april 2011 15:08 schreef loecje het volgende:
[..]
voor een heel appartement krijg ik geen huursubsidie (want onder de 23jaar) dus die optie heb ik niet. Dus ja mijn voorkeur gaat uit naar deze studio omdat ik wel veel voordelen zie. die paar negatieve dingen kan ik wel doorheen kijken.
ik heb je nooit gek genoemd.
De huursubsidie doet er wel degelijk toe, omdat zonder huursubsidie deze studie praktisch onbetaalbaar is voor de gemiddelde student die er kom te wonen. Als je de huursubsidie niet hebt, komt je al snel op zo'n 480 euro uit wat je kwijt bent aan de woning. Met die huursubsidie komt iedereen uit rond de 340. Dit is weinig in verhouding tot kamers en/of andere woningen. Voor een kamer van 20m2 ben je in Groningen al vaak rond de 400 kwijt (als ik kijk op kamernet). 340 is dan echt een verschil.quote:Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef miep_miep het volgende:
[..]
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...
Bovendien is een heel appartement dan ongeveer net zo duur als deze studio... Alleen moet je daar wat langer op wachten... Dan kun je mij niet vertellen dat je voorkeur alsnog uitgaat naar deze studio...
Kort gezegd: dan is jouw reden om deze studio te kiezen toch waarschijnlijk dezelfde als die van mij: de korte wachttijd in vergelijking met andere mooiere woningen? Hoezo ben ik dan zo gek dat ik gereageerd heb? Alleen omdat ik de negatieve dingen bij de naam durf te noemen?
Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werkenquote:Op zondag 3 april 2011 17:31 schreef loecje het volgende:
ik denk dat je, zeker op de bovenste verdieping. die airco wel nodig gaat hebben. plat dak en de zon brand er vol op. en ff doorwaaien kan alleen met je voordeur open.
dan moet degene tegenover raam en deur ook maar open zettenquote:Op zondag 3 april 2011 20:11 schreef toenie het volgende:
[..]
Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werken
Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaarquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:39 schreef loecje het volgende:
ze zijn in ieder geval lekker bezig met asfalteren.
aan de andere kant van de bloemsingel, bij het ebbingekwartier, ligt al wel gras zag ik op foto's van iemand anders:
[ afbeelding ]
nog 1 weekje![]()
met maar 1 raam open waait het niet door. dat heb ik nu met mijn huidige kamer ook het lucht wel, maar afkoelen doet het niet. daarvoor moet je toch echt minimaal 2 ramen open zetten, liefst tegenover elkaar zodat het lekker door kan waaien.quote:Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef AnneGB het volgende:
Ik zie het probleem niet in je eigen raam openzetten?
zijn ze bij jou nu ook bezig de boel wat aan te kleden? gras en bomen enzo?quote:Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaar
SPOILER: berekeningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft iemand al naar nijestee gebeld/gemaild over info?
ik mag morgen mijn contract tekenen dus ga dan sowieso ff vragen hoe en wat.
maar zoals het er nu uit ziet zal het toch 10 tot 20 euro per maand meer worden.
Valt nog erg tegen..quote:Op zondag 3 april 2011 21:18 schreef loecje het volgende:
[..]
zijn ze bij jou nu ook bezig de boel wat aan te kleden? gras en bomen enzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik hoef de trap niet op dus dat scheeltquote:Op maandag 4 april 2011 11:34 schreef Apogist het volgende:
leuk leuk. Iedereen goed kunnen slapen in hun nieuwe woning?. Heb er zin in! ^^
Hopelijk gaat niet heel blok B tegelijk verhuizen, zal wel druk worden in het trappenhuis dan haha
morgen contract tekenen
haha ja daar ben ik ook bang voor! ik ga zaterdag meteen verhuizen! Jullie?quote:Op maandag 4 april 2011 11:34 schreef Apogist het volgende:
leuk leuk. Iedereen goed kunnen slapen in hun nieuwe woning?. Heb er zin in! ^^
Hopelijk gaat niet heel blok B tegelijk verhuizen, zal wel druk worden in het trappenhuis dan haha
morgen contract tekenen
Hmm dank, ik zal daar ook ff kijkenquote:Op maandag 4 april 2011 16:32 schreef loecje het volgende:
ik kom net bij Herman Witgoed vandaan.
mocht iemand nog wasmachine / koelkast zoeken dan is dit wel een aanrader.
ik heb nog niets gekocht maar 99% zeker dat ik zaterdag terug ga.
een man met hart voor de zaak. wasmachine's zijn volledig nagekeken en alle slijtende onderdelen vervangen, 1jaar garantie en thuisbezorgd.
ik ga zaterdag avond verhuizen. hopelijk zijn jullie dan allemaal al klaar
Bedankt voor de tip! Weet je ook ongeveer (ruige schatting) hoe duur daar een tafelmodel koelkast met vriesvak is, en een wasmachine? Beide hoeven geen poespas te bevatten. Het is voor mij namelijk redelijk ver om langs te gaan met de fiets. Een auto bezit ik niet.quote:Op maandag 4 april 2011 16:47 schreef loecje het volgende:
[..]
![]()
site is via google niet goed te vinden dus ff linkje:http://hermanwitgoed.nl
alle studio's zijn inmiddels al verhuurd...quote:Op maandag 4 april 2011 17:16 schreef Viking84 het volgende:
Wat kost zo'n studiootje eigenlijk? En waar is het Bodenterrein?.
Ik heb geen interesse hoor (ben student-af en woon in Den Haagquote:Op maandag 4 april 2011 17:18 schreef loecje het volgende:
[..]
alle studio's zijn al verhuurd...
het bodenterrein is naast het UMCG. de studio's staan aan de nieuwe straat Vrydemalaan (verlegging van Antonius Deusinglaan)
Klinkt goed, daar ben ik bijquote:Op maandag 4 april 2011 19:14 schreef dynamiet het volgende:
Straks lekker op het stadstrand liggen met een heerlijk koud biertje, nu al zin in.
Of een roseetjequote:Op maandag 4 april 2011 19:14 schreef dynamiet het volgende:
Straks lekker op het stadstrand liggen met een heerlijk koud biertje, nu al zin in.
als het maar koud isquote:Op maandag 4 april 2011 21:29 schreef linda-88 het volgende:
[..]
Of een roseetjeen zoals loecje zegt een BBQ! Heeeeeerlijk!:D
RTS91, weet jij hier toevallig nog wat meer over te zeggen?quote:Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Sieglinde het volgende:
Dit is dus de badkamerdeur.
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat er nog een deurklink in komt ofzo? Tussen de deur en de vloer zit ook nog een open ruimte, voor de ventilatie.
Een koude BBQ?quote:
2e en 3e kastje zijn maar 4 euro. kastje kan je overal plaatsen, adres maakt niet uit.quote:Op maandag 4 april 2011 22:21 schreef toenie het volgende:
Lijkt me heerlijk.
Vond zo net ook nog een linkje naar een aanbieding voor Digitenne: http://digitenne.studenten.net/ Eerste drie maanden gratis, daarna 8,50 p/m. ¤ 25 aansluit kosten.
Heb zelf nog geen televisie, maar misschien dat het voor anderen nog wel een leuke aanbieding is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit Wikipedia:quote:
Het stadstrand waar wij het steeds over hebben komt op het CIBOGA terrein, zie: Kaartquote:Stadsstranden zijn kunstmatig aangelegde stranden in een stad. Het is hierbij de bedoeling om de stad meer uitstraling te geven en om de bewoners van de stad toch een beetje van een strand te kunnen laten genieten, zonder dat ze hiervoor ver weg hoeven te gaan.
Op de plaatjes ziet het er al prachtig uit haha! Maar dat zou best tof zijn, zo'n strand-achtig iets!quote:Op dinsdag 5 april 2011 11:34 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Uit Wikipedia:
[..]
Het stadstrand waar wij het steeds over hebben komt op het CIBOGA terrein, zie: Kaart
Over een maandje is het wel klaar denk ik, de vlonders liggen al. En ze zijn nu druk bezig met de bar/ het café.quote:Op dinsdag 5 april 2011 12:03 schreef Fhaan het volgende:
Enig idee wanneer dat stadstrand ook daadwerkelijk aanwezig is? duurt vast nog een goeie tijd of niet.
Ik snap er ook niks meer van! hahaquote:Op dinsdag 5 april 2011 17:17 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Kan tele2 eigenlijk dan wel? Ze vermelden wel op hun site
: Bij Tele2 kun je via ons glasvezelnetwerk onbeperkt e-mailen, chatten, films en Tv-programmas bekijken, bankieren, vakanties boeken etc. Altijd zonder datalimiet.
Betekent dat je dus ook internet bij hun kan nemen? Ik snap er weer de ballen van
Dat had ik inderdaad ook gelezen, iets over over 'lijnhuur'. Maar even meer over opzoeken, wil toch wel zsm internet daar!quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:37 schreef AnneGB het volgende:
Ik zie ook vaak op websites dat als je geen vaste telefoonlijn hebt, je dan 5 euro ofzo extra moet betalen, maar een toegang tot het internet dan wel mogelijk is?
Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar als ik dan op de site kijk van alle aanbieders, moet er wel een telefoonlijn zijn. Als die er niet is, helpt het nog niet toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:44 schreef AnneGB het volgende:
op adslwinkel.nl kan je je postcode invullen voor alle beschikbare abonnementen. Hij herkent het adres gewoon en er is best veel beschikbaar. Ik vraag me af hoe je het dan allemaal zou moeten installeren zonder aansluiting.
dus wel glasvezel, maar welke opties heb je dan wat betreft internet? tele2, telfort en online kunnen die aanbieders?quote:Via de glasvezel- of gewone kabel kun je bij een provider naar keuze een internet-, televisie- en telefoonverbinding regelen.
Maar die telefoonlijn ligt er wel dus wel (fysiek) gezien? Want zo ja, dan kan je eventueel wel gewoon Telfort e.d. Zoals bij Telfort sluiten zij je in principe aan voor die verbinding met KPN. Die aansluitkosten van 49,95 betaalt Telfort voor je.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:24 schreef loecje het volgende:
ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat er kabel EN telefoonlijn aanwezig was.
gaat ff zoeken waar ik dat had gevonden.
bij woningnet staat er:
[..]
dus wel glasvezel, maar welke opties heb je dan wat betreft internet? tele2, telfort en online kunnen die aanbieders?
heeft iedereen van blok B vandaag getekend? zou iemmand mij kunnen vertellen wat de datum is voor de Rendo info avond? ik heb nog het oude papier(4 april a.s. dat was gister)
Nee er zit geen deurklink in, vrij vervelend zonder slot.quote:Op maandag 4 april 2011 22:06 schreef toenie het volgende:
[..]
RTS91, weet jij hier toevallig nog wat meer over te zeggen?
Ik heb vandaag getekend maar ik zie nergens iets staan over een info avond. Op welk papier staat dat?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:24 schreef loecje het volgende:
ik dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat er kabel EN telefoonlijn aanwezig was.
gaat ff zoeken waar ik dat had gevonden.
bij woningnet staat er:
[..]
dus wel glasvezel, maar welke opties heb je dan wat betreft internet? tele2, telfort en online kunnen die aanbieders?
heeft iedereen van blok B vandaag getekend? zou iemmand mij kunnen vertellen wat de datum is voor de Rendo info avond? ik heb nog het oude papier(4 april a.s. dat was gister)
Waarom hoef jij je daarvoor geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 5 april 2011 18:38 schreef Sieglinde het volgende:
[..]
Ik heb vandaag getekend maar ik zie nergens iets staan over een info avond. Op welk papier staat dat?
Wat een gedoe met die tv en internet dingen, ben blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken
Maar wat voor keuze hebben we dan? Alleen Ziggo?quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:50 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Waarom hoef jij je daarvoor geen zorgen te maken? Ik was van plan om Telfort te nemen, maar zonder telefoonlijn gaat dat niet lukken..
Hoeveel kost zo'n dongel eigenlijk en wat krijg je precies? TV is geen probleem, daar heb ik digitenne voor. Duur en met datalimiet..quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:55 schreef Sieglinde het volgende:
Ik kijk nooit tv dus die neem ik niet mee, en voor internet heb ik al zo'n dongel van kpn dus hoef niks meer af te sluiten
Tv kijk ik ook vrijwel nooit, maar ik heb een keer bij KPN een antenne gekocht waarmee ik de publieke omroepen en de regionale omroep kan ontvangen. Dat is voor mij meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:55 schreef Sieglinde het volgende:
Ik kijk nooit tv dus die neem ik niet mee, en voor internet heb ik al zo'n dongel van kpn dus hoef niks meer af te sluiten
Ik heb hem 1x ontvangen maar het signaal is heeeel zwak...quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Perzikvrucht het volgende:
@RTS91 en andere bewoners: kunnen jullie het signaal van "eduroam" opvangen in de containers (van het UMCG)? Als student van de RUG kan ik daar namelijk op inloggen, en als dat signaal zo ver komt heb ik helemaal geen internet nodig!
Ik denk dat die site's van de regio van de postcode uitgaan, niet zozeer van de aanwezige verbindingen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:06 schreef Mrjolyn_ het volgende:
http://www.breedbandwinkel.nl/glasvezel-internet
Volgens deze link kunnen we bij best nog wel veel providers..
Als ik het goed begrijp is de kabel wel geactiveerd. Dan zou je dus internet (en evt. TV en telefoon) bij Ziggo (ik weet niet of er meer kabelproviders zijn die in dat gebied internet aanbieden) af kunnen sluiten.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:21 schreef AnneGB het volgende:
Maar als die glasvezel nog helemaal niet actief is gemaakt in Groningen, kunnen we nog helemaal niks natuurlijk.
Dat betekent toch dat je die glasvezelkabel gewoon kunt gebruiken toch? Bij de abonnementen op de gewone kabel wordt alleen Ziggo genoemd.quote:Voor de abonnementen op de glasvezelkabel kun je contact leggen met bijvoorbeeld Reggefiber en/of KPN
op een papier dat in de envelop van rendo zit.(daarin zit verder nog 2x contract en 1x info iets)quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:38 schreef Sieglinde het volgende:
[..]
Ik heb vandaag getekend maar ik zie nergens iets staan over een info avond. Op welk papier staat dat?
Wat een gedoe met die tv en internet dingen, ben blij dat ik me daar niet druk om hoef te maken
of die van de hanze (school zit om de hoek)quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:01 schreef Perzikvrucht het volgende:
@RTS91 en andere bewoners: kunnen jullie het signaal van "eduroam" opvangen in de containers (van het UMCG)? Als student van de RUG kan ik daar namelijk op inloggen, en als dat signaal zo ver komt heb ik helemaal geen internet nodig!
Je bent niet verplicht om én internet én tv bij Ziggo af te sluiten. Die kabel ligt er nu eenmaal, dus je kunt gewoon kabelinternet van Ziggo aanschaffen en daarbij Digitenne, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik denk dat ik gewoon Ziggo Z1 neem met het tv-abbo erbij. Kom dan neer op 37,- p/m. Wel jammer dat ik van Z3 naar Z1 ga..
nop dat kan niet. bij internet van ziggo MOET je tv nemenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:59 schreef CindieY het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om én internet én tv bij Ziggo af te sluiten. Die kabel ligt er nu eenmaal, dus je kunt gewoon kabelinternet van Ziggo aanschaffen en daarbij Digitenne, bijvoorbeeld.
quote:Internet Z1
¤ 19,95 per maand* Zonder vast contract
* Exclusief het basisabonnement televisie (¤16,95 p/mnd)
Dan hebben ze dat niet lang geleden veranderd, toen ik alles hier afsloot was dat nog niet zoquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:01 schreef loecje het volgende:
[..]
nop dat kan niet. bij internet van ziggo MOET je tv nemen
[..]
dat is.. nog ergerquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:21 schreef MaMaLief het volgende:
ik zag vandaag in een folder dat HI nu ook prepaid internet heeft! Geen idee of het wat is. Maar je hebt dan in iedergeval geen ziggo nodig.
wacht nu ff met balen roepen totdat er duidelijkheid is vanuit nijestee. nu is het alleen maar giswerkquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:29 schreef linda-88 het volgende:
echt balen!
Iemand op de 1e verdieping van blok B, rond nr 198 hier??? Die internet met mij willen delen?
net zo onbetaalbaar. dat is bedoeld voor internet voor onderweg om je mail te lezen. niet voor thuis internetquote:
Zag t net idd al, beetje jammer! maar rts91 had het erover dat er wel signaal was ofzo? betaal je daar dan ook iets voor vraag ik me af??quote:
Mocht je het geld hebben dan kan je misschien beter alles in 1 basis nemen voor 42 euro. 2x zo snel en korting op een HD ontvanger.quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:48 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Ik denk dat ik gewoon Ziggo Z1 neem met het tv-abbo erbij. Kom dan neer op 37,- p/m. Wel jammer dat ik van Z3 naar Z1 ga..
Waarom is deze er uberhaupt?quote:Op woensdag 6 april 2011 15:09 schreef RTS91 het volgende:
Er is momenteel alleen een tv signaal van Ziggo, en dat is voor zover ik weet tijdelijk...
Reteduur? Ik weet wel dat ik voor glasvezel ga als dit de twee mogelijkheden zijn. Bij KPN is de eerste 3 maanden gratis en vervolgens 50 euro per maand voor internet (30/30) én TV. Bij Ziggo betaal je voor 40/4 én TV 52 euro, en dan heb je geen eens de eerste 3 maanden gratis.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:12 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Je hebt de keuze uit kabel of glasvezel (maar dat is nog niet eens geactiveerd en is echt reteduur). Er zijn in Nederland maar twee kabelaanbieders, Ziggo en UPC. Helaas levert UPC op ons adres geen producten, dus je zit wel vast aan Ziggo. Mindere daar aan is dat je vast zit aan hun tv-abbo van 16.95
Nja ik vind 55 te veel per maand, ook al is je internet honderdduizend keer sneller dan normaal. Hoewel als je het met z'n 2en doet dat het nog wel te doen is natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:28 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Reteduur? Ik weet wel dat ik voor glasvezel ga als dit de twee mogelijkheden zijn. Bij KPN is de eerste 3 maanden gratis en vervolgens 50 euro per maand voor internet (30/30) én TV. Bij Ziggo betaal je voor 40/4 én TV 52 euro, en dan heb je geen eens de eerste 3 maanden gratis.
Dat wordt dus glasvezel van KPN delen met iemand.
het is ook goed als je afschrift van de afgelopen 3 maand laat zien.quote:Op woensdag 6 april 2011 15:58 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Hé, die stomme verhuurdersverklaring ook. Ik heb een huisbaas die echt moeilijk te vatten is. Hij zegt wel; 'Ja dat breng ik wel even voor maandag' maar het komt echt over alsof ie dat gaat vergeten. Maar ik moet dat stomme ding hebben als ik m'n contract teken. En ik het gevoel dat ik mijn huidige kamer nooit kwijt ga raken
Hoe bedoel je, afschrift? Dat ik de huur heb betaald? Ik maak het gewoon over, maar krijg geen bevestiging van de huisbaas. Ik had namelijk gebeld met Nijestee en ze zei dat het een inderdaad een probleem was als ik dat niet had, dan moest ik namelijk mijn afspraak voor het tekenen verzetten..quote:Op woensdag 6 april 2011 18:10 schreef loecje het volgende:
[..]
het is ook goed als je afschrift van de afgelopen 3 maand laat zien.
mijn hospita zit tot vrijdag in het buitenland(al de gehele maand) dus ik heb haar niets kunnen laten ondertekenen.
gewoon afschrift van je rekeningnr. dus die papieren die je thuis krijgt of een uitdraai via internet bankieren van de lijst met overboekingen naar j huurbaas. daarmee kan je aantonen dat je je huur hebt betaald.quote:Op woensdag 6 april 2011 18:15 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, afschrift? Dat ik de huur heb betaald? Ik maak het gewoon over, maar krijg geen bevestiging van de huisbaas. Ik had namelijk gebeld met Nijestee en ze zei dat het een inderdaad een probleem was als ik dat niet had, dan moest ik namelijk mijn afspraak voor het tekenen verzetten..
SPOILER: te koop:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door loecje op 06-04-2011 18:58:40 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
Bij de kijkshop en ook bij de blokker heb je een prima 2 pits kookplaat voor maar ¤19,95quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:04 schreef Perzikvrucht het volgende:
Kan je dus geen 4 pits elektrische kookplaat gebruiken? Dat trekken de stoppen niet?
En kan je wel een 4 pits elektrische kookplaat aansluiten, maar er maar 2 gebruiken? Op marktplaats staan namelijk veel van 4 pits en bijna niet van 2 pits.
Of weet iemand nog een goedkope winkel?
Bedankt. Heb net even op de site gekeken, maar bij Blokker kan ik niets vinden en bij Kijkshop is de goedkoopste 2 pits kookplaat 25 euro. Of zijn de prijzen en aanbod (in het geval van Blokker) anders in een winkel t.o.v. de internetwinkel?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:08 schreef Desi09 het volgende:
[..]
Bij de kijkshop en ook bij de blokker heb je een prima 2 pits kookplaat voor maar ¤19,95
"quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:15 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Bedankt. Heb net even op de site gekeken, maar bij Blokker kan ik niets vinden en bij Kijkshop is de goedkoopste 2 pits kookplaat 25 euro. Of zijn de prijzen en aanbod (in het geval van Blokker) anders in een winkel t.o.v. de internetwinkel?
Ik had gister ook gebeld, en daarna ook de mail ontvangenquote:Op woensdag 6 april 2011 20:50 schreef elran het volgende:
Bedankt loecje!
Dat doe ik inderdaad ook toenie
edit: vandaag gebeld, iedereen van blok B en C zou 22-03 al vb huurcontract en info moeten hebben gehad. maar was dus blijkbaar wat misgegaan, heb vandaag alsnog mailtje gekregen
Voor een 4-pits heb je speciale 'krachtstroom' nodig. Gaat niet werken dus.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:04 schreef Perzikvrucht het volgende:
Kan je dus geen 4 pits elektrische kookplaat gebruiken? Dat trekken de stoppen niet?
En kan je wel een 4 pits elektrische kookplaat aansluiten, maar er maar 2 gebruiken? Op marktplaats staan namelijk veel van 4 pits en bijna niet van 2 pits.
Of weet iemand nog een goedkope winkel?
Hoe ben jij het van plan in te richtenquote:Op zaterdag 9 april 2011 06:33 schreef AnneGB het volgende:
Ik heb nu al zin om mijn foto's te maken, maar dat duurt nog even, kan er pas 29 april in. Ben het wel van plan heel anders in te richten dan ik hier gezien heb.
Ik zag de meeste mensen het bed in dat hoekje doen, maar ik vind het toch niet zo mooi als je 2-p bed uitsteekt. Ik zet hem andersom tegen het raam aan (met een beetje ruimte ertussen) en zet tegenover het voeteneinde een bureau. Ik zet een kledingkast tegen die kortere muur (waar het bed nu vaak geplaats wordt) en zet een bank daarnaast met salontafel en een tv ertegenover. Tussen het bed en de zithoek gooi ik een roomdivider/kast. Vind het fijn als iedereen niet direct mijn 'slaaphoek' ziet als iemand op bezoek komtquote:Op zaterdag 9 april 2011 10:09 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
Hoe ben jij het van plan in te richten?
Foto?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef RTS91 het volgende:
Zonde van de ruimte, voor het raam heb je juist het meeste licht en is heerlijk om te zitten als je de zon erop hebt staan.
Vandaag overigens m'n ophangsysteem bevestigd en mijn lijsten opgehangen.
Waar staan die abonnementen?quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:02 schreef Apogist het volgende:
Nou ik het meeste spullen in mijn woning nu maar wil zeker ergens volgende week wel internet hebben geregeld. Ben wel benieuwd hoe de meeste mensen dit nu hebben aangepakt, deelt iedereen het? Ik heb weinig zin om 36 euro voor kabelinternet neer te tellen, en de glasvezelabbonementen zijn ook niet goedkoop... woon op de derde woonlaag van blok 2, stuur maar een pm als iemand een idee heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |