abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:10:08 #1
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93246265
Vorig topic : Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen

Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is waarschijnlijk vanaf eind Maart 2011.
Inschrijven kan via Woningnet. vanaf volgende week zullen de studio's in groepen online komen.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1
Foto's van tijdens de bouw 2

Zie ook: Studentenkamers #13

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 09-03-2011 22:18:57 ]
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:10:44 #2
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93246284
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 21:16 schreef loecje het volgende:
ik kan online nergens lampen vinden die direct in het stopcontact kunnen..
wat nog een optie is is een wandlamp met snoer, en die op die lat vastzetten. maar dan zit je weer met zo'n lelijke lange snoer.
en nog wat, dat moet dus ook in de badkamer. is dat wel veilig? daar zit je toch met zone regels enzo.
Je hebt ze wel bij de action, alleen die raad ik je niet aan! Ik heb er stuk of 5 gehad en ze hielden het allemaal niet langer dan een jaar vol!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_93261507
Oh pff ik lees net in mn huidige huurcontract dat het voor bepaalde tijd is tot 1-1-2012, hopelijk kan ik het toch wel gewoon opzeggen... Ik heb al een volgende huurder gevonden dus dat zou dan geen probleem zijn hopelijk... He bah stress :P
pi_93267813
Oh hihi mn huisbaas vindt het helemaal geen probleem.
Dus ahum.. weer verder over de lampen dan maar :P
Ik denk dat ik maar gewoon staande lampen neem, van die spotlights zo aan het plafond vind ik niet echt sfeervol...
pi_93275219
ik neem ook staande lampen enzo. maar algemene verlichting (spotlights of wat dan ook) is soms wel handig als je ff veel licht in je kamer wil.
en in de badkamer zit ook nog helemaal geen verlichting... dat vind ik nog vreemder
snap der eigenlijk helemaal niets van maar zie het vanzelf wel.
pi_93287028
Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af op welke manier ze dat schilderij in de voorbeeld-foto's hebben opgehangen. Dat is niet echt duidelijk te zien..
:: Toenie ::
pi_93309211
Toevallig dacht ik; laat ik eens kijken of er nog iets interessant op het forum te vinden is, haha. Vind het eerlijk gezegd echt belachelijk dat er nieteens plafondverlichting mogelijk is.

Opzich is het in de woonkamer nog wel te doen met andere verlichting, ook omdat je tv enzo daar staat. Maar bijvoorbeeld in de keuken en badkamer kan dat toch niet? Dan moet je straks een klein lampje naast je kookplaat neerzetten om te kunnen zien of je vlees wel gaar gebraden is, sorry hoor...........
pi_93314765
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:47 schreef toenie het volgende:
Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af op welke manier ze dat schilderij in de voorbeeld-foto's hebben opgehangen. Dat is niet echt duidelijk te zien..
Op deze foto zie je wel boven het schilderij in die plint een ijzer dingetje zitten, daar zal dan wel een heel dun draadje aan vast zitten waar het schilderij aanhangt.

Ik heb een prachtig schilderij dat ik eigenlijk graag boven mn bed wil hangen, maar dat ding is echt gigantisch en weegt een ton, ik vrees dat als ik die aan zo'n draadje hang dat ik dan een keer 's nachts onaangenaam verast wordt doordat het schilderij naar beneden komt zetten.
De schilderijen bij de kijkdag hingen ook wel aan dikkere draden, maar dat vond ik dan weer niet zo mooi staan :P.

Maandag komt blok 3 trouwens op woningnet voor de nog zoekenden ;)
pi_93316990
nog geen antwoord over de verlichting.
de keuken zou je onder keukenkastjes spotjes kunnen plakken. niet ideaal maar toch.
badkamer zou ik echt niet weten. ik weet ook niet hoe het daar met regels zit.

@ sieglinde, er zijn ook wel dunne kabeltjes die veel kunnen houden. ik laat mn broertje dat uitzoeken maar mocht je er niet uitkomen laat maar weten. anders wat dikkere draden en die juist versieren met lintjes passend bij je schilderij? dan is het minder storend.
ik wil ook iets boven het bed. maar weet nog niet wat...

mn vriend gaat ook een poging doen. met 0punten nu. als ik de reacties nu allemaal zo zie ga ik nog serieus denken dat hij kans maakt.
pi_93319107
De kabel versieren met lint is ook wel een heel leuk idee ja! Die ga ik onthouden :). Ik heb gelukkig een superhandige vader, dus hoop erop dat hij al mn schilderijen op kan hangen zonder dat ik word verpletterd in mn slaap :)

Ik denk ook wel dat je vriend nog kans maakt, er komen dus nog 3 keer 69 woningen vrij.. Ik weet niet meer hoeveel reacties er nou de vorige keer waren, maar volgens mij wel minder dan 207. Dus tenzij er ineens nog heel veel mensen bijkomen, maakt hij nog wel kans.
pi_93321002
wat extra kabels eraan kan natuurlijk ook. meer kabels kunnen meer gewicht dragen.
ik zag ook van die leuke kleine bloemen slingertjes. die zou je ook om een kabel kunnen doen.
maar misschien is dat net iets te. ik zie dat wel als alles hangt.

vorige keer waren er maar +-180 geïnteresseerde. echt heel weinig.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:05:51 #12
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93327081
Weet iemand waar je zo'n klein tafeltje kunt fixen die op de foto staat?
pi_93331065
ikea bureau: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79831622

ik heb ook nog eentje voor je in de aanbieding: http://link.marktplaats.nl/424707089 (maak er dan vriendenprijsje van natuurlijk)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:15:03 #14
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93347180
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:29 schreef loecje het volgende:
ikea bureau: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S79831622

ik heb ook nog eentje voor je in de aanbieding: http://link.marktplaats.nl/424707089 (maak er dan vriendenprijsje van natuurlijk)
Zoiets zoek ik, alleen dan in het zwart :-)
pi_93347660
die is er niet in het zwart.
maar je kan natuurlijk ook een stuk hout kopen, zwart verven. poten kopen en die eronder zetten.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 15:43:11 #16
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_93350641
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:29 schreef loecje het volgende:
die is er niet in het zwart.
maar je kan natuurlijk ook een stuk hout kopen, zwart verven. poten kopen en die eronder zetten.
Dan heb ik liever 1tje die al in elkaar zit:) Ik kijk wel even verder!
pi_93364193
kringloop en marktplaats zijn altijd wel leuke, betaalbare dingen te vinden.
pi_93365720
Ik zit dit nog eens te lezen en begrijp eigenlijk niet waarom jullie hier gaan wonen. Ik heb een aantal jaar in Gronigen gestudeerd en een kamer gehuurd (4e drift noorderhaven, zijstraat van de oude kijk in het jatstraat).

Ik heb me ingeschreven bij de studenhuisvesting (is er nu niet meer) en ben op een dag erheen gegaan en aanegeven dat ik kamers wilde bekijken. Ik kreeg sleutels mee en mocht uit 4 kamers kiezen, bijna allemaal in de binnenstad (op 1 na, die zat bij de ikea meer).

Vanuit mijn bed kon ik op de martine toren zien hoe laat het was en er zat een groot dakterras. Volgens mij is dat huis nu door Albertus of Vindicat ingenomen, maar dat weet ik niet zeker.

We hadden een grote keuken, woonden er met 5 man en hadden 2 douches en 2 wc's en de kamers waren 22 m2 voor 250 euro.

Bestaat zoiets dan niet meer?
pi_93366478
niet dat ik weet... misschien dat iemand anders wat weet?
De prijzen zijn de afgelopen jaren hard gestegen en studentenaantal groeit ook elk jaar hard wat de huur nog sneller doet stijgen.
in-groningen bestaat ook niet meer. dat is nu lefier maar hebben enkel nog eigen kamers, geen bemiddeling meer. veel minder aanbod dus.

waarom vind je de studio's zo slecht dan? het is voor mij beter dan mijn huidige kamer en ik kom ervoor in aanmerking.
oke muren(niet verven en boren) en verlichting kan je als minpunt nomen. maar verder is het oke. er is bij elke kamer/studio wel iets.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 27-02-2011 14:11:40 ]
pi_93366671
Niet perse slecht, maar minder leuk dan een kamer in een huis in de binnenstad. Zo bedoelde ik het.
Bij mijn vorige werkgever (hogeschool) waren er van dit soort kamers voor studenten, die vonden het wel wat gehorig (maar dat was ook al jaren geleden, misschien is dat nu wel niet meer zo).
pi_93367078
je bent zo in de binnenstad, 5min lopen. het is geen kilometers weg ofzo. ik woon nu in de binnenstad en het heeft in mijn ogen meer nadelen dan voordelen. zoals geluidsoverlast en ik kan bijvoorbeeld niet normaal met de auto bij mn kamer komen(gaat nog leuk worden met verhuizen). die paar min van het centrum zie ik alleen maar als een voordeel. het is dicht bij genoeg om lopend te gaan en net ver genoeg om buiten de drukte te zitten.
met studio heb ik ook nog eens lekker alles voor mezelf.

tja of het gehorig is weet je pas als je er woont. maar meeste studentenhuizen zijn gehorig. dan moet je gewoon niet op kamers gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 27-02-2011 13:35:36 ]
pi_93367823
quote:
1s.gif[b]Bestaat zoiets dan niet meer?
Nee :)

Overigens zit ik nu 700 meter van de Grote Markt, dikke prima dus.
pi_93387112
Nou ik heb sowieso niet echt de behoefte om mn keuken met 5 mensen te delen :P. Echt heerlijk zo'n studio lekker voor mezelf :). En alles helemaal nieuw ook nog.
22m2 voor 250 euro is volgens mij ook niet meer te krijgen tegenwoordig...
  zondag 27 februari 2011 @ 13:50:33 #24
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_93388037
In 2006 betaalde je in Groningen voor 25m2 300 (okt 2006) a 350 (mei 2007) euro. In Utrecht betaalde je voor 16m2 (augustus 2007) een vergelijkbaar bedrag (ja ik ben van Groningen op kamers naar Utrecht op kamers en weer terug gegaan) op het moment dat ik 7 maanden later weer terug wilde naar Groningen waren de prijzen al explosief gestegen! Kamers van 18m2 werden aangeboden vanaf 300 euro. Gelukkig heb ik toen nog een kamer kunnen fiksen van 16m2 voor 260 (maart 2008) euro. Een of ander verhaal over zwaar achterstallig onderhoud en als dat allemaal aangepakt zou zijn, dan zouden we het wel weer verder hebben over de prijs van 300 euro die hij in eerste instantie vroeg.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_93388755
Sorry hoor, @snoekie, maar wat een doelloze opmerking. Woon nu zelf ook op kamers op 5min van de binnenstad met nog meerdere mensen en ook voor niet veel geld. Maar hoe kun je nu zeggen dat dit beter is dan zo'n studio? Je woont met 5 mensen (en zoals ik met nog meer) en iedereen gebruikt de keukens, iedereen gebruikt de toiletten, je woont eigenlijk gewoon niet op jezelf maar deelt alles. En niet dat hier nu iets mis mee is, maar om nou te zeggen dat dit beter is dan een zelfstandige studio waar je alles voor jezelf hebt, ongeveer precies hetzelfde betaald voor soms wel het dubbele aantal m2, het groter is en ook nog eens letterlijk de binnenstad met 3minuten in kunt rollen.. uhh? dan kan ik die opmerking echt totaal niet plaatsen.

Daarnaast is het inderdaad ook zo, wat al gezegd is, dat de prijzen enorm gestegen zijn. Nu is een kamer van 14m2 vaak al rond de 350 euro. Die studios zijn 26m2 en voor alles inclusief rond de 310 euro.. beter krijg je echt niet hier. \(tenzij je 5jaar ingeschreven staat bij woningnet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')