Ja, groter zal ik het zeker niet nemenquote:Op zondag 3 april 2011 03:48 schreef dery1990 het volgende:
@RTS91
Hey, hoe groot is jouw bed? 200x140?
De muren zijn gewoon helemaal wit toch?quote:Op zondag 3 april 2011 13:56 schreef loecje het volgende:
wat betreft kleur op de muur.
ik hoorde iemand die ging een grote plaat kopen ter grote van de muur(die bij de douche) en dat vastzetten aan de lat.
die plaat kan je wel behangen/verven. als je de muren echt zo erg vind kan dat een oplossing zijn.
wit met een effect erop. dus niet strak wit. dat kan je wel zien bij de foto van RTS.quote:Op zondag 3 april 2011 13:57 schreef Perzikvrucht het volgende:
[..]
De muren zijn gewoon helemaal wit toch?
In de vorige studentenstudio waar ik woonde, had je wel gratis parkeerplek. Het gaat ook niet zozeer om een eigen auto, maar ik vind het altijd zo lullig als iemand bij jou langskomt op een plek waar jij kiest om te gaan wonen, en die moet dan vervolgens duur gaan betalen... Al mijn vrienden/kennissen/familie wonen namelijk ver weg, en kunnen niet met de fiets.quote:Op zondag 3 april 2011 13:53 schreef loecje het volgende:
duur parkeren? welke studentenwoning heeft wel parkeerplaats? daarnaast hebben de meeste studenten geen auto. en anders ikea parkeerplaats.
buitenruimte en berging heb je bij de meeste studentenwoningen ook niet. dat er geen eigen buitenruimte is vind ik alleen maar praktisch, ik hoef ook niets te onderhouden en er is wel een (gezamelijk) buiten. op het moment heb ik helemaal geen buiten.
gehorigheid weet ik nog niet maar het zal niet erger zijn dan andere studentenwoningen.
ik zie er ook veel meer voordelen in dan het lijstje wat jij geeft. de eisen die jij stelt passen niet bij een studentenwoning, daarvoor zul je toch echt naar een 1gezinswoning moeten zoeken.
ik heb alleen foto's van de nog niet afgewerkte glasdeur van de open studio dag. bij de bezichtiging ben ik niet geweest maar wat ik begreep kwam hier nog een rubber afwerking omheen.
Tja, dan zou ik maar iemand voor laten gaan die deze woning wel echt wil. Anders is het echt heel jammer.quote:Op zondag 3 april 2011 14:10 schreef miep_miep het volgende:
[..]
In de vorige studentenstudio waar ik woonde, had je wel gratis parkeerplek. Het gaat ook niet zozeer om een eigen auto, maar ik vind het altijd zo lullig als iemand bij jou langskomt op een plek waar jij kiest om te gaan wonen, en die moet dan vervolgens duur gaan betalen... Al mijn vrienden/kennissen/familie wonen namelijk ver weg, en kunnen niet met de fiets.
Ook had iedereen een eigen berging. Het was wel maar 1 m2, maar met wat planken en creativiteit kon je toch heel wat kwijt. Waar moet je anders in godsnaam je spullen kwijt? Je mag ook al geen planken ophangen. Dat was vroeger mijn redding... Onder het bed en bovenop de kast is al zo vol...
Ik heb al op 5 verschillende kamers/studio's gewoond, maar altijd was er nog wel iets van een (gezamelijke) berging/zolder... Dus zo raar vind ik het niet hoor.
En qua buitenruimte: bij een normale kamer verwacht ik dat inderdaad ook niet, maar bij een zelfstandige studio vind ik dat op zich ook geen rare verwachting... Ik snap wel dat het niet overal zo is, maar voor mij is dat wel een minpunt als ik kijk naar de (veel goedkopere!!) studio die ik vorig jaar huurde waar dat wel bijzat.
Dit is niet helemaal waar. Op zich zijn de prijzen best te vergelijken, maar deze studio's zijn voor Groningen gewoon relatief duur. Kijk maar naar die andere containerwoningen of jongerenappartementen. Alleen heb je daar veel meer punten voor nodig, terwijl deze met 5 punten te krijgen was omdat ze allemaal ineens werden aangeboden. (ook een pluspunt, welke ik vergeten was).quote:Op zondag 3 april 2011 14:12 schreef loecje het volgende:
zwolle is qua prijzen sowieso niet te vergelijken met Groningen. zeker niet met studentenwoningen aangezien er in groningen een kamertekort is.
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...quote:Op zondag 3 april 2011 14:49 schreef loecje het volgende:
huursubsidie hoort er wel degelijk bij. dat maakt dat de studio's betaalbaar zijn. zonder zou ik de studio niet kunnen betalen.
het gaat om het totaal kostenplaatje.
Ik heb dezelfde maat. Als ik jou foto zie dan lijkt het iig ruimer dan ik had ingeschatquote:Op zondag 3 april 2011 13:01 schreef RTS91 het volgende:
[..]
Ja, groter zal ik het zeker niet nemen. Ik stoor me er niet aan dat ie een stukje uitsteekt, gangpad is ruim genoeg.
voor een heel appartement krijg ik geen huursubsidie (want onder de 23jaar) dus die optie heb ik niet. Dus ja mijn voorkeur gaat uit naar deze studio omdat ik wel veel voordelen zie. die paar negatieve dingen kan ik wel doorheen kijken.quote:Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef miep_miep het volgende:
[..]
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...
Bovendien is een heel appartement dan ongeveer net zo duur als deze studio... Alleen moet je daar wat langer op wachten... Dan kun je mij niet vertellen dat je voorkeur alsnog uitgaat naar deze studio...
Kort gezegd: dan is jouw reden om deze studio te kiezen toch waarschijnlijk dezelfde als die van mij: de korte wachttijd in vergelijking met andere mooiere woningen? Hoezo ben ik dan zo gek dat ik gereageerd heb? Alleen omdat ik de negatieve dingen bij de naam durf te noemen?
Er zijn ook appartementen voor dezelfde prijs, soms nog lager zelfs... Dus daar zou je ook huursubsidie voor kunnen krijgen. Vaak wel wat verder van de stad, maar dat terzijde... Maar aangezien het nogal offtopic wordt, zal ik er verder maar over ophouden...quote:Op zondag 3 april 2011 15:08 schreef loecje het volgende:
[..]
voor een heel appartement krijg ik geen huursubsidie (want onder de 23jaar) dus die optie heb ik niet. Dus ja mijn voorkeur gaat uit naar deze studio omdat ik wel veel voordelen zie. die paar negatieve dingen kan ik wel doorheen kijken.
ik heb je nooit gek genoemd.
De huursubsidie doet er wel degelijk toe, omdat zonder huursubsidie deze studie praktisch onbetaalbaar is voor de gemiddelde student die er kom te wonen. Als je de huursubsidie niet hebt, komt je al snel op zo'n 480 euro uit wat je kwijt bent aan de woning. Met die huursubsidie komt iedereen uit rond de 340. Dit is weinig in verhouding tot kamers en/of andere woningen. Voor een kamer van 20m2 ben je in Groningen al vaak rond de 400 kwijt (als ik kijk op kamernet). 340 is dan echt een verschil.quote:Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef miep_miep het volgende:
[..]
Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...
Bovendien is een heel appartement dan ongeveer net zo duur als deze studio... Alleen moet je daar wat langer op wachten... Dan kun je mij niet vertellen dat je voorkeur alsnog uitgaat naar deze studio...
Kort gezegd: dan is jouw reden om deze studio te kiezen toch waarschijnlijk dezelfde als die van mij: de korte wachttijd in vergelijking met andere mooiere woningen? Hoezo ben ik dan zo gek dat ik gereageerd heb? Alleen omdat ik de negatieve dingen bij de naam durf te noemen?
Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werkenquote:Op zondag 3 april 2011 17:31 schreef loecje het volgende:
ik denk dat je, zeker op de bovenste verdieping. die airco wel nodig gaat hebben. plat dak en de zon brand er vol op. en ff doorwaaien kan alleen met je voordeur open.
dan moet degene tegenover raam en deur ook maar open zettenquote:Op zondag 3 april 2011 20:11 schreef toenie het volgende:
[..]
Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werken
Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaarquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:39 schreef loecje het volgende:
ze zijn in ieder geval lekker bezig met asfalteren.
aan de andere kant van de bloemsingel, bij het ebbingekwartier, ligt al wel gras zag ik op foto's van iemand anders:
[ afbeelding ]
nog 1 weekje![]()
met maar 1 raam open waait het niet door. dat heb ik nu met mijn huidige kamer ook het lucht wel, maar afkoelen doet het niet. daarvoor moet je toch echt minimaal 2 ramen open zetten, liefst tegenover elkaar zodat het lekker door kan waaien.quote:Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef AnneGB het volgende:
Ik zie het probleem niet in je eigen raam openzetten?
zijn ze bij jou nu ook bezig de boel wat aan te kleden? gras en bomen enzo?quote:Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaar
SPOILER: berekeningOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heeft iemand al naar nijestee gebeld/gemaild over info?
ik mag morgen mijn contract tekenen dus ga dan sowieso ff vragen hoe en wat.
maar zoals het er nu uit ziet zal het toch 10 tot 20 euro per maand meer worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |