abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94873119
Vorige topics:
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #2
en Studentenkamers #14

Woningcorporatie Nijestee bouwt op dit moment 345 woonstudios op het Bodenterrein.
Deze studios zijn bedoeld voor jongeren tot 26 jaar en bestaan uit volledig zelfstandige wooneenheden van 28m2.

De oplevering is waarschijnlijk vanaf eind Maart 2011.

Enkele linkjes:
Bouwtekening
Info over de huur
vanderwiel
Foto's van tijdens de bouw 1
Foto's van tijdens de bouw 2

Zie ook: Studentenkamers #13

Blok 1
Erwindeen
RTS91

Blok 2
Apogist
Sieglinde
linda-88
loecje
Vrydemalaan

Blok 3
Janett
toenie

Blok4
Dery1990
Perzikvrucht

[ Bericht 8% gewijzigd door Puala op 01-04-2011 11:55:20 ]
pi_94873246
aanvulling voor de OP:
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen
Bodenterreinstudio's in de Stad Groningen #2
en Studentenkamers #14

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:23 schreef elran het volgende:
weet iemand ook vanaf welke hoogte het raam open gaat?
wil mijn bed er denk ik deels voor zetten, maar het raam moet wel open kunnen natuurlijk
pi_94895465
YESSS!! Krijg net mail dat ik een studio mag komen bezichtigen! Ben bijna bang dat het een 1 april grap is, gezien het feit ik 6e was geworden in de lijst.
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_94895976
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:
YESSS!! Krijg net mail dat ik een studio mag komen bezichtigen! Ben bijna bang dat het een 1 april grap is, gezien het feit ik 6e was geworden in de lijst.
*O* Daar drinken we een wijntje op dit weekend ;)
I reject reality and substitute my own
pi_94895998
Ik hoor trouwens net van iemand anders die op dit moment nog een studio op het Damsterdiep heeft, dat daar de tv geregeld wordt via Nijestee en internet zelf. Dat is nu dus niet zo?
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_94896636
@ loecje: OP = geupdate.
pi_94908363
Alles zit er in, nu nog inrichten en alles.
pi_94910606
ik ben benieuwd naar foto's van Blok A *hint*
pi_94910718
Ligt er nu eigenlijk al gras? Hier staan nog wat nieuwe foto's, maar ik zie alleen dat er donkere aarde overheen is gegooid. Dacht dat voor de eerste oplevering de omgeving ook zo goed als klaar zou zijn.

Nog een weekje en dan de sleutel! :D
pi_94911367
ze zijn in ieder geval lekker bezig met asfalteren.
aan de andere kant van de bloemsingel, bij het ebbingekwartier, ligt al wel gras zag ik op foto's van iemand anders:

nog 1 weekje *O*
pi_94911930
Ja, dat had ik idd ook gezien dat gras daar. Dat lag er ook ineens van de 1 op de andere dag. Gelukkig bestaan er dingen als grasmatten en hoeven ze het niet nog allemaal in te gaan zaaien :P
pi_94912103
die matten mag je ook nog niet direct overheen lopen. maar ziet er wel mooi uit.
tegen de tijd dat wij de sleutel hebben zal er bij de studio's ook wel gras liggen.
pi_94915169
Ja ik hoop dat ze het deze week gaan leggen :).
Morgen of overmorgen nog maar even langslopen. De hekken zijn nu weg neem ik aan dus dan kan ik even bij mn eigen studiootje naar binnen gluren :D
pi_94915338
haha ik had hetzelfde idee. ff rondje maken en stiekem gluren.
mn camera niet vergeten.
pi_94929803
Zijn er hier ook menen die hier gaan wonen en die de stereotype student zijn? Bv. lis bij vindicat/albertus? En welk blok dan?

Ik ben benieuwd hoe gezellig mijn medestudenten zijn, vooral in blok 4.
pi_94934132
Oh blegh ik hoop niet dat ik van die sneue vindicat typjes als buren krijg. Het is maar wat je 'gezellig' noemt :P
pi_94934311
er zijn zoveel studio's. daar zullen vast wel paar aardige mensen tussen zitten.
pi_94935406
Haha statistisch gezien moet het haast wel. Er zitten sowieso al 2 vriendinnen van mij bij :P
pi_94942210
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:23 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Wow, doorgeschoven vanaf de 6e plek? Dat doe je goed! Gefeliciteerd ;)
pi_94945170
Vandaag op mijn racefiets even langsgeweest. Het zag er leuk uit, volgende week verhuizen!
pi_94946135
Ik ben ook ff wezen kijken
Foto's:

panorama vanaf de oosterhamrikkade

tijdelijke parkeerplaats:

brievenbussen, ingang en fietsenstalling van Blok A

ondergrondse afvalcontainers staan er ook al (tussen fietspad en rijbaan)

[ Bericht 43% gewijzigd door loecje op 02-04-2011 17:50:42 ]
pi_94949420
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:12 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Wow, doorgeschoven vanaf de 6e plek? Dat doe je goed! Gefeliciteerd ;)
Ja, bedankt! Ben zelf nog een beetje shock, was het eigenlijk alweer 'vergeten', vooral omdat het blok C is! Nu ik de foto's zie krijg ik er al helemaal zin in :D
pi_94949799
Krijgt iedereen, dus elke studiobewoner, een gemeente-pasje voor de afvalcontainers?
pi_94950043
dat lijkt mij wel. 1 huisvuilpas per huishouden las ik ergens op de gemeente site.

maar mooi ja dat je zover bent opgeschoven. ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die de studio's afwijzen. bij andere kamers/woningen weet je pas bij bezichtiging hoe het eruit ziet. maar over de studio's is genoeg info beschikbaar, zeker als je een beetje gaat googlen.
pi_94950293
Nou ik ben zo goed als klaar, alleen nog vanalles ophangen... Ben in ieder geval erg content met mijn uitzicht!

En oh ja, ik heb gewoon signaal op mijn kabel :)! Heb mijn kastje er tussen gezet en mijn digitale televisie doet het!

pi_94951013
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:30 schreef loecje het volgende:
dat lijkt mij wel. 1 huisvuilpas per huishouden las ik ergens op de gemeente site.

maar mooi ja dat je zover bent opgeschoven. ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die de studio's afwijzen. bij andere kamers/woningen weet je pas bij bezichtiging hoe het eruit ziet. maar over de studio's is genoeg info beschikbaar, zeker als je een beetje gaat googlen.
Ja, dat dacht ik inderdaad ook wel een beetje. Maar ik had het er nog met linda-88 over, waarschijnlijk is het toen nummer 2 geworden, die heeft uiteindelijk afgezegd, en de nummer 3,4,5 hebben bij blok D en E een studio weten te bemachtigen! Ik ben er iig heel blij mee, vooral met mijn 1,1 (!!) punt :P
pi_94951113
dat is wel een logische verklaring ja. jij geluk gehad :D
RTS91, bevalt het daar een beetje?
pi_94951266
RTS91, ik ben trouwens wel benieuwd hoe je het hebt ingericht?

Ik was vandaag trouwens aan het werk (Gamma) en was een klant aan het helpen die van die draadjes en oogjes zocht om dingen op te hangen! Best nog prijzig: 3.99 voor 1 zo'n setje.
pi_94951502
Bevalt prima, heb er vannacht geslapen. Studio's zijn nog redelijk gehorig als iemand z'n muziek aan zet... Morgen ga ik er weer heen waarschijnlijk. Het is nog wat kaal maar momenteel staat dit er:

pi_94951799
Het lijkt net alsof er barok behang op de muren hangt :P Maar tof! Volgens mij is dit de meest praktische manier. Heb je naast je tafel ook nog een kledingkast?
pi_94951922
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:10 schreef Mrjolyn_ het volgende:
Het lijkt net alsof er barok behang op de muren hangt :P Maar tof! Volgens mij is dit de meest praktische manier. Heb je naast je tafel ook nog een kledingkast?
Inderdaad, valt wel heel erg op vanaf dit punt met het zonlicht. Ja naast m'n tafel staat een kast :)
pi_94952032
vergelijkbare indeling als ik had gepost. kan ik direct zien dat het beeld in mijn hoofd wel ongeveer klopt.
beetje jammer dat het zo gehorig is. ik moet er sochtends heel vroeg uit dus slaap vroeg, niet echt studenten ritme.
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:58 schreef Mrjolyn_ het volgende:
RTS91, ik ben trouwens wel benieuwd hoe je het hebt ingericht?

Ik was vandaag trouwens aan het werk (Gamma) en was een klant aan het helpen die van die draadjes en oogjes zocht om dingen op te hangen! Best nog prijzig: 3.99 voor 1 zo'n setje.
ik ga wat anders in elkaar knutselen. iets met schroefoogjes, ijzerdraad en kroonsteentjes.
die setjes zijn me veel te duur.
1 haakje voor 4 euro en dan heb je nog niet eens een goot om ze aan op te hangen.
pi_94952128
Nou, de buurman had z'n radio af en toe wel wat hard staan (nu al...). Vind het overdag niet heel erg, maar zo lang dat na 12 uur 's nachts maar niet door gaat. Verder wordt de vloer goed gedempt, je hoort amper dat je er over loopt of met je bureaustoel overheen rijdt.
pi_94952809
Dan is het te hopen dat ik wat redelijke buren heb. Mijn ritme is ook niet het echte studentenritme.
pi_94952946
Gewoon als verdieping afspraken met elkaar maken lijkt me het beste, dan ;) Gewoon tussen bepaalde tijden dat de muziek hard mag, daarna niet meer. Zo doe ik dat ook met m'n buren in een studentenflat in Zwolle, die ook erg gehorig is.

Leuk om hier alle vorderingen te lezen en te zien. Wilde dat er meer van dit soort projecten waren in Zwolle, ben ook naarstig op zoek naar een studio, want huisgenoot }:| :X
pi_94953290
Ja precies, en ik zeur niet zo snel, maar het moet wel reëel blijven.
pi_94953625
achja dat merk je snel genoeg. en anders zijn er idd afspraken nodig. maar lijkt me toch dat iedereen wel wijs genoeg is om snachts de muziek zachter te zetten.

het scheelt al wel dat de vloer goed geïsoleerd is. helemaal stil krijg je het toch niet.
pi_94953779
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 20:48 schreef loecje het volgende:
achja dat merk je snel genoeg. en anders zijn er idd afspraken nodig. maar lijkt me toch dat iedereen wel wijs genoeg is om snachts de muziek zachter te zetten.

het scheelt al wel dat de vloer goed geïsoleerd is. helemaal stil krijg je het toch niet.
Zou je denken, ja ;) In een studentenflatje naast de flat waar ik woon presteert één bewoner het om zijn muziek dusdanig hard te zetten 's nachts dat er mensen in mijn flat er wakker van worden. Maar de meesten zullen idd vrij netjes daarin zijn :P
pi_94953785
Hoe gehorig is het? Als normaal op "normaal" niveau (dus als je in je eentje bent) aanstaat, horen de buren dit dan ook? Of alleen als het muziek harde staat dan normaal, bijvoorbeeld bij feestjes)?
pi_94953901
Ben wel benieuwd inderdaad hoe gehorig het is. Ik heb namelijk een hoekwoning naast de trap, haha! Maar draai graag mijn eigen muziek overdag ook wel vrij 'hard' soms, dus mag niet zeuren ;)
pi_94953905
Op normaal niveau is het wel te horen maar niet heel storend voor mij aangezien ik meestal ook wel muziek aan heb. Bij feestjes zal je sowieso overlast hebben, ook met stemmen.
pi_94954385
Dat is wel erg jammer. Ik ben zelf wel van de feestjes/vrienden uitnodigen en dat is vooral lastig voor mijn buren. Tenzij zij natuurlijk ook zo zijn, dan valt wel er weel deal te sluiten.
pi_94954503
hangt er natuurlijk ook vanaf of je die feestjes doordeweeks of in het weekend hebt.
ik woon dan wel niet naast je maar weekends feestje heb ik geen problemen mee.
pi_94954506
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:06 schreef Perzikvrucht het volgende:
Dat is wel erg jammer. Ik ben zelf wel van de feestjes/vrienden uitnodigen en dat is vooral lastig voor mijn buren. Tenzij zij natuurlijk ook zo zijn, dan valt wel er weel deal te sluiten.
Ik ook ;) Daarom vind ik het ook niet heel erg dat m'n buurman ook wel van wat muziek houd...En ja, die zijn meestal door de week...
pi_94954576
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 21:09 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Ik ook ;) Daarom vind ik het ook niet heel erg dat m'n buurman ook wel van wat muziek houd...En ja, die zijn meestal door de week...

Precies, even afwachten dus. Er komt natuurlijk in ieder geval een house warming!
pi_94956392
Thanks voor het delen van je ervaringen RTS :P Moet zeggen dat de kamer anders al redelijk vol lijkt op de foto's.

En tja, qua geluidsoverlast is dat gewoon te verwachten. 't Is inderdaad gewoon hopen dat iedereen wat rekening met elkaar houdt.
:: Toenie ::
pi_94957590
Hebben jullie al huursubsidie aangevraagd? Of herkennen ze de straatnaam nog niet?
pi_94963906
@toenie, ja klopt, gaat al snel hoor :). Tafeltje hier, kastje daar.

Huursubsidie heb ik al aangevraagd vorige week, dus dat kan al :)
pi_94968855
@RTS91

Hey, hoe groot is jouw bed? 200x140?
pi_94970865
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 03:48 schreef dery1990 het volgende:
@RTS91

Hey, hoe groot is jouw bed? 200x140?
dat vroeg ik me ook nog af. is het storend dat je bed uitsteekt? zo'n hoekje waar je steeds tegenaan gaat lopen of valt dat wel mee.
niet dat ik een andere plek voor mijn bed weet dus ik moet het er maar mee doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')