abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94979062
Sjonge jonge, iedereen is hier wel snel op de tenen getrapt als je een beetje objectief voor- en nadelen afweegt... Ik ben gewoon niet zo'n roze-wolk-denker en bekijk gewoon de zaak nuchter en eerlijk van twee kanten. Waarom zou ik dan minder rechten hebben op deze woning dan iemand die helemaal lyrisch is? :-|

Pfff...

[ Bericht 0% gewijzigd door miep_miep op 03-04-2011 15:20:42 ]
pi_94979205
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:08 schreef loecje het volgende:

[..]

voor een heel appartement krijg ik geen huursubsidie (want onder de 23jaar) dus die optie heb ik niet. Dus ja mijn voorkeur gaat uit naar deze studio omdat ik wel veel voordelen zie. die paar negatieve dingen kan ik wel doorheen kijken.
ik heb je nooit gek genoemd.
Er zijn ook appartementen voor dezelfde prijs, soms nog lager zelfs... Dus daar zou je ook huursubsidie voor kunnen krijgen. Vaak wel wat verder van de stad, maar dat terzijde... Maar aangezien het nogal offtopic wordt, zal ik er verder maar over ophouden... ;)
pi_94980059
Hoe hebben de mensen van Blok A inmiddels het badkamerlichtprobleem opgelost?
pi_94984822
Nadelen zullen er altijd wel zijn, maar die wegen voor mij niet zwaarder dan de voordelen. Ik woon nu al in de gemeente bij mijn ouders en zal mijn container ook in de zomer bewonen. Voor mij is dat van de airco dus weldegelijk een goede uitkomst. Daarnaast ben ik gewoon dichterbij mijn werk, studie, centrum en het Euroborgstadion. Alleen voor het basketbal in Martiniplaza zal ik geen verschil in afstand hebben.

Berging zal ik niet missen, want ik kan alles wel kwijt wat ik nodig heb. Alleen mijn racefiets niet, maar die laat ik dan ook bij mijn ouders. Is voor mij vlakbij. De genoemde buitenruimte vind ik ook helemaal niet erg, de wanden en gehorigheid zie ik ook niet echt als problemen. In een slecht geïsoleerde gezinswoning zal je ook de nodige gehorigheid hebben.
pi_94984993
ik denk dat je, zeker op de bovenste verdieping. die airco wel nodig gaat hebben. plat dak en de zon brand er vol op. en ff doorwaaien kan alleen met je voordeur open.
pi_94986394
Er zullen altijd nadelen zijn, die heeft elke kamer/studio/woning tezij je zelf gaat bouwen. Maar je bent student, komop. Ik zit nu ook op kamers in Groningen en ik zit in een kamer van 15m2 waarbij ik de douche, keuken en wc moet delen. Ik ga in elk opzicht vooruit: de omgeving, afstand, grootte, alles voor mezelf.. Ik mag niet klagen! Het enige is misschien dat ik iets duurder uit ben dan nu, maar dat weegt niet af aan de voordelen.

En ruimte? Ik weet niet hoeveel spullen iedereen heeft :P maar alles past op mijn 15m2 (ook servies en bestek e.d) dus het zal ook wel op de 28m2 gaan passen hoor!
Daarbij kan je heerlijk straks op het gras zitten of op de bankjes die zullen komen. Ook gehorigheid heb je toch overal?

Tuurlijk snap ik als je er op achteruit gaat dat het minder is, maar over het algemeen is dit in Groningen (vind ik) een van de beste ''kamers'' wat je kan krijgen in de stad. Maargoed, ik ga dan ook wel er erg op vooruit, ben dan ook erg positief gestemd ;)

Ik vind niet dat je als student teveel (!) eisen mag stellen :P
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
You gave me thiss, your fire becomes a kiss.
pi_94986550
Weet iemand hoe die airco precies werkt?
Ik dacht er toevallig aan dat je ook geen hor kan maken voor de ramen en er zouden in de zomer best wel veel muggen kunnen zitten denk ik (met dat water daar). Als die airco een beetje goed werkt zou je de ramen wat vaker dicht kunnen laten maar anders is dat wel wat vervelend.
Ik hoop dat die tijdelijke parkeerplaats die er nu naast is daar een tijdje blijft maar daar gingen ze ook al weer wat bouwen toch?
pi_94986655
je hebt ook van die horren die je aan de buitenkant kunt vastmaken. of met klittenband, dat heb ik nu ook en werkt best goed.

bij die tijdelijke parkeerplaats komt gras en het infoversum ofzo. hoop ook dat die parkeerplaats nog ff blijft. handig met verhuizen maar ook met housewarming en overig bezoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door loecje op 03-04-2011 18:22:42 ]
pi_94991909
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:59 schreef miep_miep het volgende:

[..]

Maar dan vervalt daarmee toch ook juist je hele punt? Als het om het totale kostenplaatje gaat, dan zou deze studio toch juist negatief zijn? Alleen al om de energie...
Bovendien is een heel appartement dan ongeveer net zo duur als deze studio... Alleen moet je daar wat langer op wachten... Dan kun je mij niet vertellen dat je voorkeur alsnog uitgaat naar deze studio...

Kort gezegd: dan is jouw reden om deze studio te kiezen toch waarschijnlijk dezelfde als die van mij: de korte wachttijd in vergelijking met andere mooiere woningen? Hoezo ben ik dan zo gek dat ik gereageerd heb? Alleen omdat ik de negatieve dingen bij de naam durf te noemen?
De huursubsidie doet er wel degelijk toe, omdat zonder huursubsidie deze studie praktisch onbetaalbaar is voor de gemiddelde student die er kom te wonen. Als je de huursubsidie niet hebt, komt je al snel op zo'n 480 euro uit wat je kwijt bent aan de woning. Met die huursubsidie komt iedereen uit rond de 340. Dit is weinig in verhouding tot kamers en/of andere woningen. Voor een kamer van 20m2 ben je in Groningen al vaak rond de 400 kwijt (als ik kijk op kamernet). 340 is dan echt een verschil.

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:31 schreef loecje het volgende:
ik denk dat je, zeker op de bovenste verdieping. die airco wel nodig gaat hebben. plat dak en de zon brand er vol op. en ff doorwaaien kan alleen met je voordeur open.
Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werken :P
:: Toenie ::
pi_94992740
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:11 schreef toenie het volgende:

[..]

Je zal maar in het midden van de gang zitten, dan brand de zon alsnog op de gang en zal dat doorwaaien ook niet echt werken :P
dan moet degene tegenover raam en deur ook maar open zetten ;)
pi_94993318
Ik zie het probleem niet in je eigen raam openzetten?
pi_94993369
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 18:39 schreef loecje het volgende:
ze zijn in ieder geval lekker bezig met asfalteren.
aan de andere kant van de bloemsingel, bij het ebbingekwartier, ligt al wel gras zag ik op foto's van iemand anders:
[ afbeelding ]

nog 1 weekje *O*
Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaar :)
pi_94996400
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef AnneGB het volgende:
Ik zie het probleem niet in je eigen raam openzetten?
met maar 1 raam open waait het niet door. dat heb ik nu met mijn huidige kamer ook het lucht wel, maar afkoelen doet het niet. daarvoor moet je toch echt minimaal 2 ramen open zetten, liefst tegenover elkaar zodat het lekker door kan waaien.
pi_94996419
Morgen maar eens bellen voor een bezichtiging, haha! Eigenlijk niet echt nodig, want ik weet toch hoe het eruit ziet en heb al op accepteren gedrukt. Heb alleen nog geen bevestiging mail! :(
Ooh your dream, here on the water. Warm the sand, the seagulls calling. Kissed by kindness
pi_94996457
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 20:37 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Mooie foto, hopelijk is de weg snel klaar :)
zijn ze bij jou nu ook bezig de boel wat aan te kleden? gras en bomen enzo?
pi_94997280
Wat verwachten jullie trouwens uiteindelijk (dus met kennis van de regelgeving bij Rendo) kwijt te zijn per maand (huursubsidie er al af)? Ik denk dat ik zo rond de 320 euro kwijt ben.
pi_94997971
mijn berekening was 325. ik wacht nog even af hoe het allemaal met rendo zit.
SPOILER: berekening
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heeft iemand al naar nijestee gebeld/gemaild over info?

ik mag morgen mijn contract tekenen dus ga dan sowieso ff vragen hoe en wat.
maar zoals het er nu uit ziet zal het toch 10 tot 20 euro per maand meer worden.
pi_94999337
Ik kom uit op 318,05, iig voor de eerste 6 maanden. Daarna komt er 15,- bij voor het internet. Linda-88 wees me op een actie van Telfort, nu Snel Internet voor 9,95 voor de eerste 6 maand, daarna 24.95! Dus dan kom ik uit op 332,- uit.
pi_94999676
ik reken internet gewoon direct vol mee ook al heb ik (mogelijk) eerst korting.
dan kom je later niet voor verrassingen te staan. en de eerste maanden kan je iets extra's wel gebruiken voor alle dingen die je nog moet aanschaffen.
pi_95001165
Klopt! Jullie gaan geen internet delen? Dat lijkt mij namelijk prima kunnen (draadloos). Dat ben ik in ieder geval van plan met Dery1990. Hij woont op de 2de en ik op de 1ste woonlaag.
pi_95001335
ik heb nog geen internet besteld. ik ga idd eerst ff afwachten of er buren zijn die samen willen doen.
maar mocht ik alleen internet nemen dan gaat het ongeveer 25euro worden.
pi_95002891
Delen is eigenlijk wel een goede optie, maar heb daar niet echt goede ervaringen mee. Alhans, wel met het delen, maar niet het betalen en dergelijk. Achterstallige rekeningen werden niet betaald door mijn ex huisgenoot die het GWL gedeelte regelde. Dus kan ik wel op tijd geld overmaken, er werd niet elke maand wat mee gedaan. En als ik het regel, dan ben ik bang dat mensen niet op tijd betalen e.d :P
pi_95003068
gezamelijk normale afspraken maken en op papier zetten.
als mensen niet volgens de gemaakte afspraken betalen dan kan je diegene blokkeren.
dan betaal jij alsnog de volle pond maar dat zou je ook hebben gedaan als je niet zou delen.
  maandag 4 april 2011 @ 09:53:08 #99
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_95013538
Morgen mag ik mn contract gaan ondertekenen. was ik helemaal gestresst om m'n woningnet registratie, blijkt dat als je woning dr aan gekoppelt word daarmee ook je woningnet account word gedeactiveerd.

Raar, maar iig kan ik mn contract gaan ondertekenen dus ik klaag dr maar niet over. :)
pi_95013904
ja ik mag morgen ook mn contract tekenen! :D
@ Fhaan: welke verdieping zit je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')