Het is de officiëlequote:Op maandag 28 maart 2011 03:39 schreef jampot het volgende:
Hij is niet officieel he :p
Maar goed, dat deert ons niet
Dan kan je blijven wachtenquote:Op maandag 28 maart 2011 17:09 schreef rumiii het volgende:
voel me wel genaaid nu er een galaxy s 2 en een galaxy s 2 mini uitkomt
natuurlijk komt er steeds iets nieuws uitquote:
En de iPhone 3, 3GS en 4 dan?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:21 schreef rumiii het volgende:
[..]
natuurlijk komt er steeds iets nieuws uit
maar noem het dan geen galaxy s 2 ofzo, dat is not done
quote:Op maandag 28 maart 2011 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vooral de mini is jammer, ik snap niet dat mensen een nog groter scherm willen dan 4inch, de galaxy s is al geen kleine jonge.
nee ik vind 4,3 gewoon te groot, de 4 inch van de galaxy s die ik nu heb gaat nog.quote:
en vijf!quote:
Wss. omdat je niet titanium back-up PRO hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 17:38 schreef jampot het volgende:
Hmm, er is toch iets misgegaan bij het rooten denk ik. Back-up terugzetten werkt niet goed: moet voor alle apps een voor een de installatie bevestigen, en de data is verloren..
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:04 schreef jampot het volgende:
Jeuj, bootloop. Lachen gieren brullen weer, met die sgs.
Je moet het zelf decompilen en compilen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:48 schreef jampot het volgende:
Snappen jullie dit mss?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977501
Ik kom er niet uit, totaal niet :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit moet via je SDK en dan adb connectie leggen met je telefoon. Daarna bovenstaande code intikken.
Flashen dus.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Dunnow, radio's presteren heel erg verschillend.
Maar mijn ervaring is dat de GPS bij elke nieuwere radio beter wordt.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 20:35 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je moet het zelf decompilen en compilen.BedanktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit moet via je SDK en dan adb connectie leggen met je telefoon. Daarna bovenstaande code intikken.Uiteindelijk een post gevonden met gewoon een zipje via cwm. Stuk makkelijker. Flashing now :p
En man, wat is dat batterylife fantastischZit nu nog steeds op maarliefst 86%!
quote:Gisteravond heb ik GT_I9000_XXJVK_XXJVK_OXAJVK.rar erop gezet, maar wil toch terug naar de laatste doc rom
weet iemand hoe ik dat het beste kan doen
quote:Is dat deze GT_I9000_XXJVK_XXJVK_OXAJVK.rar
Welke pit file moet ik hebben
quote:moet ik nu nog speedmod lagfix voodoo oid installeren of is het klaar zo
Allemaal dezelfde persoonquote:Laatste vraag
Wat vind ik de goede speedmod lagfix voodoo
Hier ook GO Launcher. Vooral die mapjes in je drawer is een uitkomstquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Welke Launcher gebruik jij nu?
Ik zat op LauncherPro maar die tripte steeds meer en FC's met CM7.
Stocklauncher beviel me niet, dus overgegaan op GO Launcher EX, een rip-off van LauncherPro maar werkt echt geweldig en veel opties.
Owjah en tip van de dag. HTC-ime het toetsenbord van HTC-telefoons die owned Gingerbread toetsenbord. XT9 in potrait-modus, maar met 1 gesture ook gewoon full qwerty. (APK volgt)
HTC Ime Gemodde versie van orginele HTC-toetsenbord, dus nog beter![]()
Is die eindelijk uit dan? Ding is al 2 jaar in ontwikkeling ofzoquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:07 schreef Pino112 het volgende:
Zie net een filmpje van SPB Shell 3D, dat ziet er ook supervet uit![]()
, en met een lager batterijverbruik dan de concurrenten schijnt.
Nadeeltje is dat ie ruim 10 euro kost.
Doc's rom kan je volledig samenstellen, met stock-voodoo kernel heb je niet extreem vee gekloot aan kernel instellingen en code.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:06 schreef kikoooooo het volgende:
Is er voor de SGS ook een rom die dicht in de buurt komt van stock android, zonder allemaal andere bagger?
Ja, stond op AW.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:06 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Is die eindelijk uit dan? Ding is al 2 jaar in ontwikkeling ofzo
Je hebt er 10 dollar voor neergelegd?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:32 schreef rumiii het volgende:
dat shell 3d gebeuren doet het niet eens?
heb dus de versie die in de market staat!
krijg een zwart scherm
Ja, dat 3D is vet. Kijken of ie binnenkort op Applicatieplaneet komt te staan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:26 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik heb al een APK-tje gevonden maar dat is de Beta5
Wat een schijtlauncher, alleen het 3D is geil. Voor de rest heb je 0,0 extra functionaliteit.
doet het vermelden van de titel applanet je goed?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je hebt er 10 dollar voor neergelegd?
Dat is niet de nieuwstequote:Op woensdag 30 maart 2011 22:35 schreef rumiii het volgende:
[..]
doet het vermelden van de titel applanet je goed?
staat ie overigens al, alleen zwart scherm faalt man, of ik, waarschijnlijk ikquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja, dat 3D is vet. Kijken of ie binnenkort op Applicatieplaneet komt te staan.
Check al die reacties dan, is dus jouw fout nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:36 schreef rumiii het volgende:
[..]
staat ie overigens al, alleen zwart scherm faalt man, of ik, waarschijnlijk ik
edit: in de market niet de nieuwste?
waar gaat het heen![]()
SPB Backup was inderdaad een bazenapp, die ik voor de Touch Diamond van mn ma nog wel eens nodig hadquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:42 schreef Kandijfijn het volgende:
In de tijd van Windows Mobile 5, 6.x waren ze echt legendarisch![]()
Beste Launcher als het gaat om snelheid, via de dock direct beschikking over je 12/15 meest gebruikte apps.quote:
Die nieuwe effecten zijn verdomd bazigquote:
Komt beetje noob over, maar heb je de Pro Plus via .apk geinstalleerd?quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die nieuwe effecten zijn verdomd bazig.
En de LauncherPro Plus-widgets zijn ook goed, agenda en bookmarks gebruik ik.
Ik gebruik trouwens wel het s23-gethemed LP, kijk maar op XDA waarom.
PayPal maakt het betalen ook wat makkelijkerquote:Op donderdag 31 maart 2011 06:22 schreef Pino112 het volgende:
Dat is heel noob idd, want ik KOOP ook apps.
CM7 en MIUIquote:Op woensdag 30 maart 2011 22:06 schreef kikoooooo het volgende:
Is er voor de SGS ook een rom die dicht in de buurt komt van stock android, zonder allemaal andere bagger?
ik heb nog niet 1 android app gekocht. Heb voor mijn iPad nu voor 20 euro aan games/apps gekocht.quote:Op donderdag 31 maart 2011 06:22 schreef Pino112 het volgende:
Dat is heel noob idd, want ik KOOP ook apps.
Niet 1?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb nog niet 1 android app gekocht. Heb voor mijn iPad nu voor 20 euro aan games/apps gekocht.
Miui is niet bepaald stock lijkt me? :pquote:Op donderdag 31 maart 2011 11:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
CM7 en MIUI
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=979206
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=992251
[..]
ik heb nog niet 1 android app gekocht. Heb voor mijn iPad nu voor 20 euro aan games/apps gekocht.
Oh en dat Shell 3d ziet er wel rete geil uitquote:Op donderdag 31 maart 2011 13:19 schreef jampot het volgende:
[..]
Miui is niet bepaald stock lijkt me? :p
Ik heb Launcher Pro ook gekocht (en ADW EX overigens, gebruik ze beiden niet :p)
Verder Backup Pro, Folder Launcher, Beautiful Widget, PowerAmp, en 2 games gekocht..
Inderdaad...quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:19 schreef jampot het volgende:
[..]
Miui is niet bepaald stock lijkt me? :p
Op site hierboven geprobeerd , geen resultaat, maar'dubbel klikken' werkt wel, wist je vast welquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:30 schreef Pino112 het volgende:
Kan iemand even kijken of de tekst van een site automatisch wordt aangepast aan het scherm als je inzoomt in de browser?
Gewoon een Doc/Darky-ROM?quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:53 schreef rumiii het volgende:
[..]
Op site hierboven geprobeerd , geen resultaat, maar'dubbel klikken' werkt wel, wist je vast wel
Jewel, ik wilde gewoon even kwijt dat het in CM7 wel gewoon wordt aangepast, is echt superhandigquote:Op donderdag 31 maart 2011 16:56 schreef rumiii het volgende:
[..]
nope, sorry, maar werkt dubbel tik dan niet bij jou ?
Dat kan ook met andere, moest je alleen even instelle.quote:Op donderdag 31 maart 2011 16:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jewel, ik wilde gewoon even kwijt dat het in CM7 wel gewoon wordt aangepast, is echt superhandig.
Nee, roms vervangen het gehele systeem.quote:Op donderdag 31 maart 2011 17:37 schreef rumiii het volgende:
Zijn ROMS soort 'LauncherPros' die gaan over heel de telefoon?
CyanogenMod7. Is eigenlijk een hele cleane Android, is nog in bèta, maar het draait als een tiet.quote:Op donderdag 31 maart 2011 18:54 schreef exile79 het volgende:
en kan iemand uitleggen wat cm7 is? Heb het al weer zo vaak voorbij zien komen...
Ach, je hebt ook mensen die zetten er de kleinste dingen neer, hij alleen de belangrijkste prestatiesquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:36 schreef Pino112 het volgende:
Die changelog van CM is gewoon lachwekkend
[..]
Zo maar meteen even updaten dus.quote:Op donderdag 31 maart 2011 21:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ach, je hebt ook mensen die zetten er de kleinste dingen neer, hij alleen de belangrijkste prestaties
Maar tis wel humor ja (H)
Bijvoorbeeld in Maps, Market enzo? Werkt perfectquote:Op donderdag 31 maart 2011 21:58 schreef Kandijfijn het volgende:
@Pino?
Jij ook de bug dat je geen zoekvak krijgt bij een In-app search? Soms verschijnt die alsnog wanneer je begint met typen.
Ik bedoel als je de snelknop gebruikt (menu lang ingedrukt gehouden).quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in Maps, Market enzo? Werkt perfect.
Oh, dat heb ik dus echt nog helemaal nooit gebruikt sinds ik em hebquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:14 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik bedoel als je de snelknop gebruikt (menu lang ingedrukt gehouden).
Werkt dat ook bij jou?
Wat zoek je op dan?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik gebruik die functie echt ubervaak![]()
Op een Google telefoon hoor je te zoeken
Vanaf homescreen: Contacten, Apps, muziek, berichten etc. etc.quote:
Hmm, dat kan nog wel eens handig zijn. Eens kijken wat ik er van ga vinden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Vanaf homescreen: Contacten, Apps, muziek, berichten etc. etc.
Als ik in market zit: Gewoon longpress menu en je kan gaan zoeken
En heel veel apps kan je gewoon direct gaan zoeken, werkt echt fijn. Maar in Windows/Ubuntu zoek ik ook graag veel i.p.v. kijken waar nodige bestand staat.
Ah, nu snap ik de zoekknop op alle andere toestellen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wilde eerst zelfs geen Galaxy S, omdat die geen zoekknop had, totdat ik hoorde van verkoper dat je longpress menu kon doen
Lol serieus, ik dacht dat ik nu wel echt alles wist van mn telefoonquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik wilde eerst zelfs geen Galaxy S, omdat die geen zoekknop had, totdat ik hoorde van verkoper dat je longpress menu kon doen
2-3 dagen ga je niet halen nu.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:49 schreef jampot het volgende:
Misschien moet ik dan toch maar eens de overstap makenHoe lang doe je ongeveer met de batterij? Heb het idee dat ik nu wel 2-3 dagen ermee kan, dat heb ik nooit eerder gehad.
Nog tips, welke kernel, en evt tutorial oid?
Maar een dag wel, bij zeer intensief gebruik? Dat is toch wel een vereiste :pquote:Op donderdag 31 maart 2011 22:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2-3 dagen ga je niet halen nu.
Tut staat wel op forum.cyanogenmod.com, ik zoek em even op.
http://forum.cyanogenmod.(...)phones-experimental/
Deze dus, beter uitgelegd kan niet.
Je kan alleen kernels gebruiken die specifiek voor CM7 zijn gemaakt gebruiken. Ik zou degeen gebruiken die in de tut staat.quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:58 schreef jampot het volgende:
[..]
Maar een dag wel, bij zeer intensief gebruik? Dat is toch wel een vereiste :p
Kernel tips nog? En backup terugzetten werkt gewoon via MyBackupPro lijkt me? En mocht ik terugwillen naar Doc, is het via een stock eclair/froyo rom?
Je moet Google Apps (Gapps) hebben om je market e.d. te krijgen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 02:01 schreef jampot het volgende:
Hij werkt!
En mijn scherm is nog niet optimaal, of is dat bij iedereen nog? Jij gebruikt dus stock radio en kernel begrijp ik?
En ik heb geen markt :p
Zie ik hem nou over het hoofd? Ik log altijd in via de markt, om alle contacten terug te krijgen. Nu via accounts gedaan, maar dat werkt niet. Geen verbinding ofzo. Maar heb wel gewoon wifi.
Dus gewoon wat googlen naar een apk? Ik miste gmail inderdaad ook alquote:Op vrijdag 1 april 2011 02:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Je moet Google Apps (Gapps) hebben om je market e.d. te krijgen.
Die eerste 3 heb ik gedaan, en de 4e ben ik nu van plan. Maar de telefoon wil niet uit, als ik op uitschakelen klik, reboot ie automatisch :p Nu dus al een paar keer gereboot, maar icoontjes blijven wit, en andermaal geen connectie... edit: apn staat er gewoon al.quote:Op vrijdag 1 april 2011 02:35 schreef Kandijfijn het volgende:
Als je nu eerst eens rustig de OP had doorgelezen.
Je flashed de kernel zonder reboot in Odin
Je flashed CM7
Je flashed de laatste update
Je flashed de laatste Google apps waarvoor een directe link staat in de topic-start
Een reboot lost waarschijnlijk je probleem op, hetzelfde 1 keer gehad verder nooit voorgekomen.
Grijze teken gaat waarschijnlijk over internet. APN moet je misschien handmatig instellen.
Ja, die 2 files had ik inderdaad. Misschien heb ik gewoon pech hoor, of moet ik gewoon ff opnieuw flashen.. Nu ook alweer problemen met het connecten. Heb al paar keer battery moeten pullen. Nu eens kijken naar mn externe sd kaart via de pc: ik speel er gewoon muziek mee af (en mn backup zou erop moeten staan :p), maar als ik erheen browse op mn telefoon is ie leeg.. Computer herkent hem nu alleen niet..quote:Op vrijdag 1 april 2011 03:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Heb je wel de allerlaatste nieuwste cm7-galaxys-initial-20110318.zip geflashed?
Met deze update? update-cm-7-03312011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip
Het zijn bekende bugs, maar bugs die bij andere inmiddels zijn opgelost.
Heb namelijk nog geen grote bug tegen gekomen bij mijn tellie
Zie mn edit. externel SD zocht ik naar, maar in CM heet het blijkbaar emmc. Nu moet het lukken. Alsnog wel gek dat mn pc dat kaartje dan niet herkende...quote:Op vrijdag 1 april 2011 03:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Staan die gegevens niet in de map ''external SD''
En het klinkt in mijn oren idd. als een slechte flash: Ik zou via Darky's resorection gaan (heb je meteen clockwork e.d.). Wel eerst even een map met Voodoo, met daarin een map Disable voodoo lagfix. Anders gaat hij direct dingen omzetten in Ex4 namelijk aangezien Darky's Res. een Voodoo-kernel heeft.
Duidelijk. Ga ik m'n vingers nog niet aan brandenquote:WARNING
This release contains a lot of bugs and is purposed for testing only. It's not ready for daily use!
Don't flash this rom if you aren't able to solve some problems without our help.
Don't make any feature requests!
Dat T9stijl naam typen in de dailer is alleen van Samsungquote:Op vrijdag 1 april 2011 12:50 schreef jampot het volgende:
Kandijfijn: ik heb inderdaad ook de bug van het missende tekstvak bij zoeken, jammer
En ik mis zowaar een Samsung functie, wie had dat gedacht :p Ik gebruik eigenlijk nooit 'contacten', ik typ altijd de naam van de gene die ik wil bellen in de dialer, t9 style (jaren een nokia gehad, dat ben ik blijkbaar nog niet verleerd :p), en dan direct bellen. Maar dat kan in CM helaas niet.
En de batterij gaat hier enorm hard helaas. Vergeleken met JVK is het voornamelijk mobiele standby, dat de schuldige is. Misschien biedt een nieuwe radio flashen uitkomst?
Soms hebben ze best wat handighedenquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:34 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat T9stijl naam typen in de dailer is alleen van Samsung?! Dacht dat dat een standaard Android functie was.
quote:a few days ago we've injected a trojan into #cm7. we've already stolen a lot of userdata and are going to wipe all #cm7 phones today.
Dit mis ik ook allemaal ja...quote:Op vrijdag 1 april 2011 13:45 schreef jampot het volgende:
[..]
Soms hebben ze best wat handigheden
Zoals het swipen in de contacten-app, naar links en rechts voor bel/sms. En de screenshot functie met een knoppencombi..
#aprilfoolsquote:Op vrijdag 1 april 2011 13:52 schreef Pino112 het volgende:
ER ZIT EEN TROJAN IN CM7!
ZE KUNNEN ALLES LEZEN EN OP AFSTAND DE TELEFOON WHIPEN!
Bron:
[..]
ga alle niet oplettende folks even gek maken andersquote:
Perfect.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:54 schreef jampot het volgende:
edit2: kunnen jullie tekst selecteren en kopieren met cm? Hier werkt het niet.
Vaag dan :s hier komt alleen de vergrootte cursor zeg maar in beeld, geen tool om tekst te selecteren.. :s Of zou dat een instelling zijn?quote:
Doe dat maar eens even jaquote:Op vrijdag 1 april 2011 20:10 schreef jampot het volgende:
[..]
Vaag dan :s hier komt alleen de vergrootte cursor zeg maar in beeld, geen tool om tekst te selecteren.. :s Of zou dat een instelling zijn?
Gister kreeg ik alleen maar forced closes van phone.android, toen een factory reset gedaan. Mss moet ik maar ff opnieuw flashen :p
Selecteren en dan op geselecteerde '''klikken'' *taadaa* (beter dan longpress(quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:10 schreef jampot het volgende:
[..]
Vaag dan :s hier komt alleen de vergrootte cursor zeg maar in beeld, geen tool om tekst te selecteren.. :s Of zou dat een instelling zijn?
Gister kreeg ik alleen maar forced closes van phone.android, toen een factory reset gedaan. Mss moet ik maar ff opnieuw flashen :p
Veel beter geworden?quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Die van 31 maart? Headphones?
Ja die heb ik al wel geflashed
Nee, ik heb wel de radio van JVK geflashed op CM7.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:24 schreef jampot het volgende:
Hebben jullie JVK wel geprobeerd dan? Ik was daar meer van onder de indruk (a) :p
Misschien is dat het ja, ik hoop het maarquote:Op vrijdag 1 april 2011 21:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel de radio van JVK geflashed op CM7.
En verder denk ik dat jouw flash brak is, alleen op batterijduur is JVK beter.
Oh, dan wel ja, dat was bij mij niet het geval.quote:Op vrijdag 1 april 2011 21:40 schreef jampot het volgende:
Maar die initial is van 18-03, daarna zijn er 2 updates geweest. Dan moet ik toch wel updaten? En alleen die laatste, of beiden?
Uuuuhm, nee?quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik was mijn talk kwijt dacht ik, ik zoeken en zoeken. Blijkt Talk bij CM7 Gtalk te heten
![]()
Welke? Ik ben benieuwd, keep us postedquote:Op vrijdag 1 april 2011 22:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik ga custom CM7 kernel eens flashen.
Flash gewoon via CMW een zipje, er zijn meerdere radios te vinden via CM7 thread.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:48 schreef jampot het volgende:
Lol, mn batterij was opgeladen volgens de stopcontactlader. Nu hang ik hem direct daarna aan mn pc, om die nieuwe radio erop te zetten, zit ik ineens op 92%. Volgens mij moet ik mn batstats eens gaan wissen :p
Ja, ik flash ook via CWM. Maar eerst de rom even opnieuw, dus even wachten tot 100%. Ik heb gewoon de JVK radio genomen, uit deze lijst: http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Pino is waarschijnlijk ook benieuwd,![]()
Ik ga voor bilboa1s kernel omdat ik hem ken als dever.
Wanneer je 3 jaar aan het flashen bent voor jezelf en soms vrienden ken je na verloop van tijd veel devers
[..]
Flash gewoon via CMW een zipje, er zijn meerdere radios te vinden via CM7 thread.
Inderdaad.quote:
Cool, als ie je goed bevalt ook maar eens doen dan.quote:Ik ga voor bilboa1s kernel omdat ik hem ken als dever.
Wanneer je 3 jaar aan het flashen bent voor jezelf en soms vrienden ken je na verloop van tijd veel devers
Ja, dat is de gene die ik gister ook had. Een factory reset loste het probleem op.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:03 schreef Kandijfijn het volgende:
Android.core.phone vastegelopen, maar dat gebeurd me af en toe ook op stock
Wel aangezet via recovery neem ik aan?quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:38 schreef Kandijfijn het volgende:
Led-notificatie lijkt niet te werken :/
Al eens een fabrieksinstellingen-reset gedaan?quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:14 schreef Hyundai het volgende:
Klein vraagje: op internet staat dat in Maart de Galaxy S een update naar 2.3 gaat krijgen. Heb dit verder niet meer bijgehouden, maar is 'ie al uitgerold?
En, mijn Galaxy S loopt echt ongelofelijk vaak vast. Ik wil 'm verder niet rooten of iets dergelijks dus ik moet het maar doen met wat Samsung doet. Maar toch, zijn er belangrijke fixes in 2.3 zodat mijn telefoon niet meer belachelijk vaak vastloopt?
Ik kan tegenwoordig niet eens fatsoenlijk meer een WhatsApp of smsberichtje sturen..
Eigenlijk niet. Zal ik zometeen maar eerst mijn data backuppen, dan firmware upgraden en dan fabrieks reset?quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Al eens een fabrieksinstellingen-reset gedaan?
Wel even al je data backuppen voordat je dat doet.
MyBackup Pro backupt al je apps, appdata, bookmarks, smsjes, enz.quote:Op zaterdag 2 april 2011 19:55 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Zal ik zometeen maar eerst mijn data backuppen, dan firmware upgraden en dan fabrieks reset?
Ben ik dan al mijn apps kwijt of gaan die mee in de backup. Ik wil echt alles gebackupt hebben, tot aan mijn wachtwoorden aan toe.
Nou ik heb het nu dus wel nodig. En niet alleen vanwege Kies, maar dat kreng genaamd Galaxy S loopt constant vast. En ik vind het belachelijk dat ik een product helemaal moet gaan rooten en lagfixen om het fatsoenlijk te laten werken. Ik verwacht dat zo'n apparaat out-of-the-box gewoon prima werkt, maar het kreng loopt constant vast. Ik hoop dan ook dat de mijne een uitzondering is, anders is het echt een onverkoopbaar product.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:28 schreef Pino112 het volgende:
Waarom sync je je contacten dan niet met je Gmail-account?
Nooit meer Samsung door KIES? Ik heb KIES echt helemaal nooit gebruikt, en ook nooit nodig gehad hoor.
Sinds eind augustus.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:36 schreef Pino112 het volgende:
Vanaf hoelang heb je hem al?
Welke firmware heb je? (Instellingen -> Over deze telefoon).
Kan ook via *#1234#
Ja, en hij vraagt ook direct op een update. Maar ik wil dus eerst de boel backuppen, maar dat kloteding kan de contactenlijst niet inladen. Ik wil eigenlijk gewoon de hele telefoon gebackupped hebben..quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:40 schreef Pino112 het volgende:
Er zijn sowieso al updates uit, dus KIES zou moeten kunnen updaten.
KIES herkent je SGS dus wel?
Heb je je contacten op je telefoon staan? Of gedeeltelijk op je SIM?quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:41 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ja, en hij vraagt ook direct op een update. Maar ik wil dus eerst de boel backuppen, maar dat kloteding kan de contactenlijst niet inladen. Ik wil eigenlijk gewoon de hele telefoon gebackupped hebben..
Ik zou niet weten hoe dat moetquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:42 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb je je contacten op je telefoon staan? Of gedeeltelijk op je SIM?
En waarom niet met Gmail syncen, zoals ik eerder al zei? Is veel makkelijker, meteen je contacten in je lijst na updaten en aanmelden.
Je kan op je Gmailaccount 'klikken', en dan staat er een overzicht met oa 'Contacten', 'Gmail', 'Agenda' enzo. Contacten moet aangevinkt zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:44 schreef Hyundai het volgende:
Ik heb nu bij Instellingen > Account- en synchronisatie-instellingen alles wat er onder Accounts Beheren staat, laten synchroniseren. Is het zo goed?
Daarzoot, bij Instellingen -> Accounts & Synchronisatie.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:46 schreef Hyundai het volgende:
Waar moet ik op mijn Gmailaccount klikken.
Ik heb niet zo bijster veel verstand van Android
Ik heb Auto Synchronisatie aangevinkt, en nu zit er ook bij mn Gmail account een groen bolletje. En volgens mij zijn de contacten ook gesynced.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Daarzoot, bij Instellingen -> Accounts & Synchronisatie.
Er staat dat ik 0 contactpersonen heb..quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:54 schreef Pino112 het volgende:
Je kan het dubbelchecken op http://www.google.com/contacts
Daar zit helemaal geen knopje voorquote:Op zaterdag 2 april 2011 20:57 schreef Pino112 het volgende:
Doe eens handmatig syncen dan.
'In' je gmailaccount optiesknopje -> Nu synchroniseren
SIM blijft altijd behouden. Je kan instellen welke je wilt laten zien, weergaveoptie bij Contactenmenuoptieknopje.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:02 schreef Hyundai het volgende:
Nu heb ik elke contactpersoon twee keer![]()
De SIM contacten blijven gewoon staan toch, ook al doe ik een firmware upgrade?
MyBackup Pro.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:04 schreef Hyundai het volgende:
Kan ik ook de SMSjes backuppen naar SD en SIM? Zodat die bij een firmware upgrade gewoon bewaard worden?
Nee, volledige versie meen ik. Weet niet zeker of de rootopties erin zitten, maar je hebt toch geen root :p Trial is echter maar voor een maandje bruikbaar.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:10 schreef Hyundai het volgende:
Maar dat is een trial staat er, die is beperkt oid?
Wanneer je het over 1 maand niet verwijderd hebt, ontploft je telefoon.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:10 schreef Hyundai het volgende:
Maar dat is een trial staat er, die is beperkt oid?
6% valt me nog mee eerlijk gezegd, maar het blijft toch veel: ik had 0% (wel in airplanemode).. :pquote:Op zondag 3 april 2011 07:50 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb een drain van 6% in de nacht, vanaf een uurtje of half 1. Wifi, 3g, sync, alles uit.
Ging bij Doc beter.
@Kandijfijn Het schijnt dat de batterij bij een andere custom kernwoorden langer meegaat omdat je dan kan oc/uv'en. Ervaringen? En hoe bevalt ie überhaupt?
Ik ga straks weer stock CM7, veel extra functies werken amperquote:Op zondag 3 april 2011 07:50 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb een drain van 6% in de nacht, vanaf een uurtje of half 1. Wifi, 3g, sync, alles uit.
Ging bij Doc beter.
@Kandijfijn Het schijnt dat de batterij bij een andere custom kernwoorden langer meegaat omdat je dan kan oc/uv'en. Ervaringen? En hoe bevalt ie überhaupt?
Nee hoeft niet, de bootloaders zitten ergens in de PDA bij Galaxy S.quote:Op zondag 3 april 2011 09:59 schreef Pino112 het volgende:
Kandijfijn; jij had het laatst over Heimdall. Moet ik bij de Primary en/of Secundary Bootloader ook iets doen? En Recovery?
Ik heb nu dit:
[ afbeelding ]
Hmm, oke. Ik wou eerst naar JVK flashen, maar doe ik toch maar niet.quote:Op zondag 3 april 2011 17:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee hoeft niet, de bootloaders zitten ergens in de PDA bij Galaxy S.
Site ligt plat, Google Cache + Downloads werken nog wel.quote:Op zondag 3 april 2011 17:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik had heimdall aan de praat op Ubuntu, maar nu verstopt hij zichzelf
Owjah dan ligt die website plat![]()
quote:Op zondag 3 april 2011 19:44 schreef Kandijfijn het volgende:
*Naam volgende topic Kandijs en Pinos slowchat
Pino vond JVK al officieelquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:37 schreef Catch22- het volgende:
De topictitel was misschien ook wat voorbarig, ze mogen wel eens opschieten.
Ja. Alleen is deze (nog) niet beschikbaar via kies, dus je flasht die gelekte versie via Odin of dat nieuwe Heimdall (nog niet geprobeerd overigens).quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:27 schreef rumiii het volgende:
Installeer je het dan als een rom? Its dat wat kies dan eigenlijk ook doet?
En de rom die je via odin.doet werkt 100 % ?quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:29 schreef jampot het volgende:
[..]
Ja. Alleen is deze (nog) niet beschikbaar via kies, dus je flasht die gelekte versie via Odin of dat nieuwe Heimdall (nog niet geprobeerd overigens).
Ik heb anders genoeg dingen gelezen om te kunnen concluderen dat deze rom niet final is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 13:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Joah, de lekker @ XDA zei dat dit de officiele is voor Europa.
In principe werkt het dan altijd ja. Als het mis gaat, kan je het ook gewoon opnieuw doen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:02 schreef rumiii het volgende:
[..]
En de rom die je via odin.doet werkt 100 % ?
En als voorbeeld, als je 1.1 hebt, moet je dan naar 1.2 updaten om naar 1.3 te gaan? Of werkt het niet zo met die roms van odin?
Ik zou gewoon Odin gebruiken, is allemaal vrij makkelijk! Geen gedoe met kiesquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:40 schreef Hyundai het volgende:
Ik probeer via Kies mijn SGS up te daten. Maar dit werkt dus écht niet. Een gegevensbackup kan niet gemaakt worden vanwege een onverwachte fout. Vervolgens krijg ik de mededeling dat de firmware upgrade niet door kan gaan omdat de SGS losgekoppeld zou zijn. Dit is totaal niet het geval, en ik snap er niks van. Wat een hoerenprogramma dat Kies.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1433800quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef rumiii het volgende:
Ik heb dus geen enkel idee waar te beginnen om naar 2.3.3 te gaan..
Ik lees bootloaders, odin, heimdall, iemand een link naar een goede tutorial?
Ik kan jullie ook niet blijven lastig vallen
Ik ben dan ook niet bekend met flashen etcetera
Unroot je hem toch weer als je hem opstuurt?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:08 schreef Hyundai het volgende:
Ik heb dus geen enkel idee wat Odin is. Ik wil mijn toestel niet rooten, want dan raak ik toch de garantie kwijt. En dat apparaat ís al zo fragiel..
Oh dat kan? Ja sorry ik weet er écht niks vanquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Unroot je hem toch weer als je hem opstuurt?
Mn zusje heeft een beetje hetzelfde. Die heeft nog een extra garantie afgesloten geloof ik, voor als ie stuk is. Maar als je een custom rom erop zet, of root, en je telefoon doet echt helemaal niks meer, dan kan je hem dus ook niet meer unrooten. En dan heb je mogelijk wel een probleem, dus daarom twijfelt ze over een custom rom nu.. :pquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Unroot je hem toch weer als je hem opstuurt?
Ik vind het heel heel knap als je iets met je foon doet waardoor je helemaal niks meer kan.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:12 schreef jampot het volgende:
[..]
Mn zusje heeft een beetje hetzelfde. Die heeft nog een extra garantie afgesloten geloof ik, voor als ie stuk is. Maar als je een custom rom erop zet, of root, en je telefoon doet echt helemaal niks meer, dan kan je hem dus ook niet meer unrooten. En dan heb je mogelijk wel een probleem, dus daarom twijfelt ze over een custom rom nu.. :p
True. Maar je weet het niet, vrouwen en androids.. :pquote:Op dinsdag 5 april 2011 15:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik vind het heel heel knap als je iets met je foon doet waardoor je helemaal niks meer kan.
hebquote:XXJVK firmware with-out bootloaders + Froyo/Eclair bootloaders on device = Graphics/Screen corruption + Can't enter Recovery Mode
beste om eerst naarquote:Froyo firmware with-out bootloaders + XXJVK or XWJV1(GB Beta) bootloaders on device = OK!
te flashen en daarna naar die ene 2.3.3?quote:Gingerbread beta XWJV1
Kies dus gewoon voor de versie met bootloaders, dan zit je altijd goed.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:27 schreef rumiii het volgende:
beste om eerst naar
[..]
te flashen en daarna naar die ene 2.3.3?
dus versie met bootloaders downloaden -> odin opstarten ( ongeacht welke versie? ) -> die bestanden op odin zetten -> door 3 button combo in download mode -> verbinden -> start the flashing?quote:
Jij vind het een goed idee, waar mogelijk de bootloader te flashen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:29 schreef jampot het volgende:
[..]
Kies dus gewoon voor de versie met bootloaders, dan zit je altijd goed.
Toch 2 bugjes in JVK trouwens: die samsung energiewidget doet het niet (/care), en de screencapture tool doet het hier niet (achja, dan een uit de market pakken).
quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:33 schreef rumiii het volgende:
[..]
dus versie met bootloaders downloaden -> odin opstarten ( ongeacht welke versie? ) -> die bestanden op odin zetten -> door 3 button combo in download mode -> verbinden -> start the flashing?
quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:12 schreef Catch22- het volgende:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1011901
Thanks, ik had ook alles wat ik tot nu toe postte daar vandaan, alleen ik weet nou niet hoe het met die bootloaders zit, kandijfijns post lijkt niet op veel goeds te duiden?quote:
Het flashen van bootloaders ALTIJD proberen te vermijden tenzij expliciet vermeld door de developers dat een specifieke bootloader vereist is.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:55 schreef rumiii het volgende:
[..]
Thanks, ik had ook alles wat ik tot nu toe postte daar vandaan, alleen ik weet nou niet hoe het met die bootloaders zit, kandijfijns post lijkt niet op veel goeds te duiden?
en door dit :quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:32 schreef jampot het volgende:
[..]
En nee, je hoeft die tussenstap niet te maken, je kan direct gaan naar de versie die jij wilt. Als je naar 2.3.3 wilt, moet je wel zorgen dat je een versie hebt mét bootloaders, die zijn anders dan in 2.1 en 2.2.
En moet de batterij overigens 100% zijn tijdens het flashen?quote:If you flash the firmware without bootloaders when your device have been running only Froyo and have not flashed the Gingerbread beta XWJV1 before, then your device is still using the old bootloaders and you will notice the followings:
* Graphics corruption during boot.
* The device will not be able to enter Recovery Mode.
Verder kan er eigenlijk niks mis gaan wat makkelijk te herstellen is. Er kan een file corrupt raken ofzo maar dan flash je gewoon overnieuw.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:23 schreef rumiii het volgende:
En als je er tevreden over bent herhaal je dezelfde stappen alleen wel met bootloader,
en door de versie met de nieuwste bootloader te flashen, kan er veel misgaan op dat X % mislukken na, waardoor je geen secundaire bootloader/download mode meer hebt?
100%.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:38 schreef rumiii het volgende:
maakt het uit op hoeveel procent de batterij is als je gaat flashen?
Gaan weg.quote:en wat gebeurt er met mijn apps?
Backup maken van /efs-mapquote:en ik las ergens iets over efs ofzo, je imei nummer opslaan?
Als je wilt blijven bellen wel.quote:noodzakelijk?
In dit geval wel dus. Dat Heimdall, zou je daarmee dan een kleinere kans hebben dat het flashen van de bootloaders mis gaat?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Jij vind het een goed idee, waar mogelijk de bootloader te flashen?
Er is een zip van CM7 die je efs backupt, gaat via CWM. Geen idee of je dat nu al hebt?quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:47 schreef rumiii het volgende:
Ik zie dat je met root explorer bij deze map kan komen, alleen daarvoor moet ie dus, ja je voelt hem al aankomen, geroot zijn,
ik zag de naam oclf, een app waarmee je je telefoon zou kunnen rooten, iemand ervaring mee?
Tot nu toe hebben ze een 100% succesrate gehaald (de makers van dit programma). Maar de kans blijft aanwezig.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:46 schreef jampot het volgende:
[..]
In dit geval wel dus. Dat Heimdall, zou je daarmee dan een kleinere kans hebben dat het flashen van de bootloaders mis gaat?
edit: had je het daarmee niet over 100% succesrate?
nee, helaasquote:Op dinsdag 5 april 2011 16:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er is een zip van CM7 die je efs backupt, gaat via CWM. Geen idee of je dat nu al hebt?
quote:Download update.zip hier.
Kopieër "update.zip" naar je interne sdkaart.
Start je phone op in "clockworkmod"'
Kies voor "apply sdcard:update.zip"
Kies voor 'Yes"
Hij is nu je backup aan het maken, als die klaar is kies je voor "reboot system now".
Je backup is weer te vinden op je "sdcard/Backup"
VERGEET DEZE NIET NAAR JE PC TE KOPIEËREN
Manier 2
Manier 2
How to Backup "efs" folder met "sgs tools" Thanks to (Backhead).
Download "SGS Tools " hier
Start hem op.
Kies voor "apply script".
Kies voor "Back_efs_q.txt.
Laat hem ff ze ding doen en hij geeft weer aan waar je de backup weer kunt vinden.
cfc.jpg
Je kunt nu je backup weer vinden bij Mijn bestanden->sgstools->efs.
VERGEET NIET DE MAP EFS NAAR DE PC TE KOPIEEREN.
Ik heb de 512 pit gebruikt ja. Zie ook het youtube filmpje.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:06 schreef rumiii het volgende:
Ik zie op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1011901
iets met PIT staan, moet dit ook gedaan worden?
Pit bepaald de grootte van je partities, waar Windows werkt met systeemmappen werken Linux-systemen meestal met allerlei partities. Android helemaalquote:
Hij ging wel hard deze, in een weekje volgeslowchatquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Kandijfijn, open jij volgende topic?Kies maar een mooie TT.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |