abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94639573
Die man stond wat op het perron heen en weer te dwarrelen en sprak mij aan, hij kwam wat licht verward en verlegen over. Toen ik vroeg of hij wat wilde drinken zei hij dat hij wel een bakje koffie wilde. Bij de stationsrestauratie vroeg die dame of hij klein medium of groot wilde en hij zei meteen klein, ik bood hem aan een appelgebakje er bij te nemen toen de dame vroeg of hij slagroom op de appeltaart moest hebben zei hij nee. Deze man was zeer bescheiden. Omdat hij wat onzeker was begeleide ik hem in de drukke restauratie naar een vrijstaand tafeltje, hij groette vriendelijk een klein meisje die er ook zat en vervolgens werd hij enigzins geaccepteerd door de omgeving. ik bleef nog even bij hem zitten maar moest de trein halen dus ging ik weer weg.

5,50 lichter maar toch een goed gevoel dat ik iemand even wat eten en drinken kon geven en hij kon een tijdje lekker warm zitten in de restauratie.

Wat ik mij afvroeg in deze is of dit regelmatig gebeurt, geef jij wel eens wat eten aan iemand die dakloos is? want als iedereen ze nu zo nu en dan een beetje helpt ipv gelijk afwijzend te reageren om het feit dat iemand dakloos is dan komen ze iets aangenamer de dag door.
wees wijs met water
pi_94639605
Nee, ik geef nooit wat.
pi_94639624
Alleen de topic titel is al voldoende.
Als het klopt wat in de TT staat.... ^O^
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:50:36 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94639626
Wat lief! :D
Je moeder is een hamster
pi_94639628
Nee, ik koop hooguit de daklozenkrant.
pi_94639643
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:53:43 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_94639724
Mooi verhaal. Zulke echte materiële dingen heb ik niet gegeven. Wel af en toe een muntje bij een muzikant. Met wat sprak hij je aan in het begin? :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:18 #8
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_94639748
geld geven doe ik niet, maar wel een keer een heel leuk gesprek met een kerel gehad die ik idd ook een bak koffie had gegeven! hij bedankte me zelfs voor het niet geven van geld omdat hij daar toch coke voor zou hebben gekocht
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94639760
Ik kom nooit daklozen tegen eigenlijk..
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:56 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94639767
Ik wil eigenlijk wel een bescheiden villa.

TS?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94639813
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Nee, ik geef nooit wat.
Dit.

Een vriend van me at ooit een broodje voor het station, toen een zwerver een stukje vroeg gaf hij het broodje.
Hierna vroeg de zwerver om wat kleingeld.
Mijn vriend haalde zijn portemonnee tevoorschijn, de zwerver gaf hem een vuist in zijn gezicht, pakte de portemonnee en zette het op een sprinten.

Kortom, nee. Ik geef niets.
Sowieso gooi ik geen geld in bodemloze putten.
pi_94639950
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:54 schreef kwiwi het volgende:
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94639993
Ligt aan de persoon in kwestie. In Groningen lopen er 3 rond.

Een Indiaanse vrouw; geef ik niks omdat ze blijft altijd om meer blijft vragen.

Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.

Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
  Forum Admin zaterdag 26 maart 2011 @ 15:03:19 #14
58651 crew  murp
murp
pi_94640025
nee, ik geef eigenlijk nooit iets, maar goed dat er mensen zijn zoals TS!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:04:36 #15
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94640068
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
pi_94640220
Ik kom eigenlijk nooit zwervers tegen, maar ik zou ze nooit geld geven. Een bakje koffie zou ik wel doen :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:10:23 #17
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_94640249
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_94640324
Heb een keer een zwerver een croissant aangeboden, maar dat wou die niet. Dan houdt het voor mij op :{w
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_94640344
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Cucumissativus het volgende:
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:19:12 #20
321874 Cucumissativus
pi_94640524
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
Return to sender :Y
pi_94640590
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
pi_94640910
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:48 schreef dreckosuarus het volgende:
hij groette vriendelijk een klein meisje
:')
Verder een nobel gebaar e.d.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:37:10 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641028
Zojuist zag ik de verkoopster van de straatkrant een slokje "cola" nemen uit een half liter flesje van de Lidl/aldi oid.
Toen ik uit de winkel kwam heb ik haar een flesje Coca Cola gegeven.
Niemand verdient het om Aldi/Lidl huismerk "cola" te drinken wat er voor de rest ook gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94641092
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:46:53 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641284
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:39 schreef Ausputzert het volgende:
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
Worst aan een zwerver geven is ook zeer goed, tenzij het een vegetarische zwerver is.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94641655
Kwam gisteren op het station ook zo iemand tegen. Vroeg of ik wat over had voor een dakloze. Zeg standaard altijd 'nee', maar vrijwel tegelijk zei die al dat ik gewoon nee mocht zeggen. Vond ik op zich wel sympathiek en hij kwam ook wel over als een vriendelijk mannetje. Twijfelde toen even of ik niet wat kleingeld moest geven voor wat eten ofzo, maar aan de andere kant kan ik ook niet inschatten hoe dringend ze het daadwerkelijk nodig hebben. Volgens mij krijgen ze bij de daklozenopvang ook eten en als je ze gewoon geld geeft gaat dat ook nog es vaak naar heroine en zulk soort spullen.
pi_94642071
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:51 schreef juxtaposition het volgende:
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
Let wel op dat je het eten uit horecagelegenheden moet aanbieden en niet zomaar wat je in je broekzak hebt liggen. Want dan weten ze niet of het gif is. Niet dat jij dat zou doen maar er zijn wel zieke geesten zat dus.
pi_94642593
reclame:

pi_94642735
quote:
Life is Music
pi_94643015
Ik kom nooit zwervers tegen in Limburg
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_94643562
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:43 schreef Seam het volgende:
Ik kom nooit zwervers tegen in Limburg
Ik juist alleen maar! Ze zouden limburg (zonder hoofdletter, ja) moeten afschaffen!
pi_94644095
TS ^O^

ik geef nooit geld, wel een broodje ofzo
Ik ben nog niet zo origineel...
pi_94648338
Hier in Nederland niet. Werken zullen ze.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_94648532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:19 schreef jesje1982 het volgende:
TS ^O^

ik geef nooit geld, wel een broodje ofzo
Wel in de originele verpakking mag ik hopen? :D
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:11:27 #35
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_94653187
Afgelopen vrijdag nog 2 euro aan de zwerver op Assen station gegeven. Ik kom hem daar wel vaker tegen (meestal dronken) maar dit keer sprak hij me aan. Hij brabbelde maar ik verstond 'twee nachten buiten geslapen" en "kom euro tekort voor onderdak". Hij was heel blij met die twee euro en wenste me een goed weekend.

Waarschijnlijk gaat hij er goedkoop bier van kopen maar goed.. Hij zit meer om dat geld verlegen dan ik :P
pi_94656752
Ik kom eigenlijk ook nooit zwevers tegen (of ik herken ze niet :')).

Zie er soms wel eentje maar die is niet aardig dus die krijgt niks.
pi_94658302
Hier bij de supermarkt was ook een zwerfster. Eerst stond ze daar hele dagen, van sochtends vroeg tot sluitingstijd. Vrijwel iedereen gaf haar wel wat: of een tros bananen of het boodschappenwagenmuntje. Ze ging er steeds verzorgder uitzien, en nu bedelt ze nog maar parttime...

In de trein tussen Rdam en Adam komt steeds dezelfde zwerver met zn verhaaltje: dames en heren, ik zou u graag om een bijdrage willen vragen. Ik heb elke dag 4,5 euro nodig om een slaapplaats te krijgen. Een uitkering kan ik niet krijgen omdat ik geen vast woonadres heb en blablabla..'

Maar hij is altijd beter dan die mannen die keihard door de trein schreeuwen: 'ik geloof ik jezus en in god dus ik lieg niet en ik steel niet'

En ja, ik geef wel eens wat. Soms geld, eigenlijk nooit eten omdat ik dat nooit bij de hand heb. Maar alleen naar degenen die vriendelijk naar mij lachen, niet aan hen die iedereen die hen niks geeft uit gaat staan schelden
pi_94658307
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef Arriviste het volgende:

Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.

Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
zijn er nog wel meer dan 3. ook wat meer aardige lui. bij mij voor de deur staat altijd een vrouw met de daklozen krant. ene dag is ze aardig, andere dag kan ze alleen maar schelden op iedereen die geen krant wil kopen.

bij de jumbo staat er ook regelmatig een man die mensen vraagt het winkelkarretje terug te mogen brengen. ook aardige man voor zover ik dat kan beoordelen. groet altijd.

maar nee geld geef ik ze niet, groet meestal wel.
wel keer ijsjes uitgedeeld. maar dat was meer toevallig, we hadden zin in een ijsje. een doos was goedkoper dan 3 losse ijsjes, rest uitgedeeld aan de straatmuzikanten/zwervers die we onderweg naar het station tegen kwamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 26-03-2011 23:26:49 ]
pi_94658660
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:18 schreef fh101 het volgende:
Hier bij de supermarkt was ook een zwerfster. Eerst stond ze daar hele dagen, van sochtends vroeg tot sluitingstijd. Vrijwel iedereen gaf haar wel wat: of een tros bananen of het boodschappenwagenmuntje. Ze ging er steeds verzorgder uitzien, en nu bedelt ze nog maar parttime...

In de trein tussen Rdam en Adam komt steeds dezelfde zwerver met zn verhaaltje: dames en heren, ik zou u graag om een bijdrage willen vragen. Ik heb elke dag 4,5 euro nodig om een slaapplaats te krijgen. Een uitkering kan ik niet krijgen omdat ik geen vast woonadres heb en blablabla..'

Maar hij is altijd beter dan die mannen die keihard door de trein schreeuwen: 'ik geloof ik jezus en in god dus ik lieg niet en ik steel niet'

En ja, ik geef wel eens wat. Soms geld, eigenlijk nooit eten omdat ik dat nooit bij de hand heb. Maar alleen naar degenen die vriendelijk naar mij lachen, niet aan hen die iedereen die hen niks geeft uit gaat staan schelden
Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.

Gewoon dat geld uitdelen wanneer je het over hebt, niet kieskeurig en selectief doen want dan ben je oneerlijk aan het discrimineren.
pi_94659084
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:27 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.

Gewoon dat geld uitdelen wanneer je het over hebt, niet kieskeurig en selectief doen want dan ben je oneerlijk aan het discrimineren.
Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.
pi_94659180
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.
Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.
Je komt toch niet tientallen bedelaars tegelijk tegen? :)
pi_94659512
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:38 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.
Je komt toch niet tientallen bedelaars tegelijk tegen? :)
Nou, toch ongeveer 4 per dag. ;) Heb meestal heel weinig kleingeld bij me, dus dan moet je toch keuzes maken. Ook omdat ik niet enkel 50 centjes in mn portemonnee heb zitten die ik mooi kan verdelen... Maar goed, ik zal een chagrijn ook een keer wat geven, kijken hoe ie dan reageert. Heb het namelijk wel eens eerder gedaan, maar dan krijg je niet eens een bedankje..
pi_94659570
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
ben op sokken verder naar huis gelopen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94659964
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel. ^O^
  zondag 27 maart 2011 @ 00:03:42 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_94660260
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:10 schreef DoimuN het volgende:
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
In de treinen van en naar Rotterdam kom ik weleens een zwerver tegen die door de coupés loopt en op zijn gitaar speelt. :P
  zondag 27 maart 2011 @ 00:06:21 #46
240618 Micson
The lonely stoner
pi_94660386
Ik geef niks aan die graaiers, kopen ze toch drugs van.

Dan koop ik toch liever drugs voor mezelf ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 00:08:52 #47
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94660490
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel. ^O^
ja, geen grapje.
zou het nu niet zo heel snel meer doen denk ik. ik ben altijd wel bereid ze wat te eten/drinken kopen/geven, centen geven doe ik al héél lang niet meer.
pi_94661071
Ik bood een zwerver ooit een broodje ham/kaas aan maar die weigerde hij, omdat hij vegetarisch was. :{
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 27 maart 2011 @ 00:25:43 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94661232
Toen ik in Philadelphia woonde kocht ik regelmatig een koffie en een hamburger voor een van de zwervers die altijd op een plek zat waar ik langskwam, dan wist ik zeker dat er iemand van mijn geld wat warms gegeten en gedronken had, en hoefde ik m'n portemonnee niet op straat te trekken.

In Amersfoort al eens iemand die om geld voor een broodje vroeg m'n zakje verse croissantjes van de bakker aangeboden, maar die bliefde mevrouw niet.... nou dan krijg je ze niet, maar dan had je kennelijk ook niet zo'n honger.

Iemand kan (vrijwel) altijd wat te eten en/of te drinken van me krijgen, maar ik geef geen geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94661861
Ik heb wel eens een broodje met kruidenkaas en zalm aan een zwerver gegeven, maar dat was meer omdat ik er zelf geen trek meer in had. :')

Oja en ook wel eens een sigaret. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_94666860
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:21 schreef gelestipjes het volgende:
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
daklozenopvang moeten ze ook voor betalen per dag.
wees wijs met water
pi_94666880
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:58 schreef Palomar het volgende:
. Volgens mij krijgen ze bij de daklozenopvang ook eten en als je ze gewoon geld geeft gaat dat ook nog es vaak naar heroine en zulk soort spullen.
Zelf heb ik een tijdje met daklozen gewerkt, ze kunnen in het leger des heils voor 30 cent een tostie kopen, 15 cent een kopje soep, 15 cent koffie etc
wees wijs met water
pi_94666948
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:11 schreef Wruijff het volgende:
Afgelopen vrijdag nog 2 euro aan de zwerver op Assen station gegeven. Ik kom hem daar wel vaker tegen (meestal dronken) maar dit keer sprak hij me aan. Hij brabbelde maar ik verstond 'twee nachten buiten geslapen" en "kom euro tekort voor onderdak". Hij was heel blij met die twee euro en wenste me een goed weekend.

Waarschijnlijk gaat hij er goedkoop bier van kopen maar goed.. Hij zit meer om dat geld verlegen dan ik :P
Deze man heb ik dus waarschijnlijk dat bakje koffie en appelgebakje gegeven, heb eerst wel nagevraagd of hij geen alcohol er van ging kopen als ik hem geld ging geven, hij zei van niet maar omdat ik twijfelde hebben we het maar zo opgelost. Deze man slaapt al een week buiten inmiddels en wacht op de goedkeuring van zijn zwerversuitkering zoals ik het begreep, deze heeft hij net aangevraagd.
wees wijs met water
pi_94666971
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 00:25 schreef Leandra het volgende:

Iemand kan (vrijwel) altijd wat te eten en/of te drinken van me krijgen, maar ik geef geen geld.
Wel een goed uitgangspunt ergens, meestal geef ik ook eten maar als ik denk dat ze het voor de daklozenopvang gaan gebruiken wil ik ook wel wat geld geven.
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 11:31:22 #55
246373 Idler
Simplicity!
pi_94668316
Ik heb één keer geld gegeven, de zwerver in kwestie vroeg gewoon eerlijk om geld om bier van te kunnen kopen. Dat kon ik wel waarderen.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_94668348
quote:
Die man stond wat op het perron heen en weer te dwarrelen en sprak mij aan, hij kwam wat licht verward en verlegen over. Toen ik vroeg of hij wat wilde drinken zei hij dat hij wel een bakje koffie wilde. Bij de stationsrestauratie vroeg die dame of hij klein medium of groot wilde en hij zei meteen klein, ik bood hem aan een appelgebakje er bij te nemen toen de dame vroeg of hij slagroom op de appeltaart moest hebben zei hij nee. Deze man was zeer bescheiden. Omdat hij wat onzeker was begeleide ik hem in de drukke restauratie naar een vrijstaand tafeltje, hij groette vriendelijk een klein meisje die er ook zat en vervolgens werd hij enigzins geaccepteerd door de omgeving. ik bleef nog even bij hem zitten maar moest de trein halen dus ging ik weer weg.

5,50 lichter maar toch een goed gevoel dat ik iemand even wat eten en drinken kon geven en hij kon een tijdje lekker warm zitten in de restauratie.

Wat ik mij afvroeg in deze is of dit regelmatig gebeurt, geef jij wel eens wat eten aan iemand die dakloos is? want als iedereen ze nu zo nu en dan een beetje helpt ipv gelijk afwijzend te reageren om het feit dat iemand dakloos is dan komen ze iets aangenamer de dag door.
God heeft deze goede daad van je gezien en zal je later met iets terug belonen. :)
pi_94668768
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:43 schreef dreckosuarus het volgende:

[..]

daklozenopvang moeten ze ook voor betalen per dag.
Ja, maar dat kost niet zoveel. In Utrecht volgens mij bijvoorbeeld nog geen 5 euro per nacht. Dus dan blijft er nog steeds genoeg geld over.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:10:58 #58
339798 AwesomeSauce
Is een autist.
pi_94669178
Ik geef altijd eten en/of drinken, je weet nooit wat ze met geld gaan doen.
leden van de spellings- en grammaticagestapo hoeven niet op mijn reacties (inclusief openingspost) te reageren.
  zondag 27 maart 2011 @ 12:16:07 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94669299
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:55 schreef dreckosuarus het volgende:
[..]
Wel een goed uitgangspunt ergens, meestal geef ik ook eten maar als ik denk dat ze het voor de daklozenopvang gaan gebruiken wil ik ook wel wat geld geven.
Kan wel zijn, maar ik weiger om iemand te helpen een verslaving in stand te houden, en als ik geld geef kan het net zo makkelijk aan drank of drugs worden uitgegeven, en daar pas ik voor.
Daarbij heb ik er simpelweg geen behoefte aan om op straat m'n portemonnee te trekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94669402
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:31 schreef Idler het volgende:
Ik heb één keer geld gegeven, de zwerver in kwestie vroeg gewoon eerlijk om geld om bier van te kunnen kopen. Dat kon ik wel waarderen.
nice!
Ik geef altijd hero, weet ik zeker dat ze geen drugs hoeven te gaan kopen van mijn zuurverdiende centen ;)

Haha nee, maar ik kan dat altijd wel waarderen, die eerlijkheid.
pi_94669479
Soms geef ik geld, maar anders koop ik iets voor ze. Altijd. :Y
pi_94672878
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:23 schreef DutchSpike het volgende:
Soms geef ik geld, maar anders koop ik iets voor ze. Altijd. :Y
altijd..dat is nice :)
wees wijs met water
pi_94673111
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, maar dat kost niet zoveel. In Utrecht volgens mij bijvoorbeeld nog geen 5 euro per nacht. Dus dan blijft er nog steeds genoeg geld over.
als ziekenfonds, daklozenopvang er overige vaste lasten er vanaf zijn houden ze zo'n 200 tot 300 euro over om eten en kleren van te kopen etc. Maar er zijn ook veel zwervers die geen uitkering hebben, alle illegale daklozen hebben er sowieso geen en dat zijn er veel.
wees wijs met water
pi_94673317
quote:

In de stad Groningen heb je grofweg tussen de 100 en 200 daklozen, maar misschien zijn er 3 die altijd zichtbaar in het centrum aanwezig zijn.
wees wijs met water
pi_94673806
Ik zie het verschil eigenlijk niet zo tussen eten en drinken geven of geld geven. Je kunt wel zeggen dat je eten of drinken geeft zodat ze van jouw geld geen drugs/alcohol kopen, maar dat geld wat jij uitgeeft aan eten/drinken voor hen kunnen ze zelf wel mooi weer besparen en voor dat extra geld kunnen ze dan dus alsnog gewoon alcohol/drugs kopen.
pi_94674109
Ligt aan de zwerver, in Eindhoven liep jaren terug ook een zwerver die altijd om koffie vroeg. (wetende dat dat geld natuurlijk niet voor koffie was, blijkt later uit mijn verhaal). Ik gaf hem toen wat kleingeld.

Jaren geleden kreeg je bij McDonalds op een gegeven moment koffiemunten, voor bij je volgende bezoek. Ik dacht dat is makkelijk, die bewaar ik.

Paar weken later kom ik diezelfde zwerver tegen: "heb jij geld voor koffie". Ik zeg: "hier aub ga maar een lekker bakkie halen", en geef zo'n munt. Hij kijkt ernaar en weigert vervolgens die munt.

Ik vind vaak ook als je wat geeft, dat de dankbaarheid ver te zoeken is. Er is geen wil meer bij die lui, want in Nederland hoef je niet dakloos te zijn, er zijn meer dan genoeg instanties om die mensen te helpen.

Nee ik geef zelden tot nooit meer aan die mensen.
...
pi_94674171
In Utrecht is wel een geniale zwerver die het heel goed aanpakt. Deze man staat meestal rond sluit bij de Woo, en ipv dat hij zegt heb je geld voor eten of drinken zegt hij gewoon heel eerlijk: "heb je geld voor drugs". Dit vinden die zatte studentjes zo grappig dat die vent heel veel geld op haalt. Af en toe verkoopt ie ook iets.......mooi man!!
...
pi_94674362
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:30 schreef dreckosuarus het volgende:

[..]

als ziekenfonds, daklozenopvang er overige vaste lasten er vanaf zijn houden ze zo'n 200 tot 300 euro over om eten en kleren van te kopen etc. Maar er zijn ook veel zwervers die geen uitkering hebben, alle illegale daklozen hebben er sowieso geen en dat zijn er veel.
Er zijn genoeg mensen die wel werken voor hun geld die ook niet meer dan dat overhouden. Bovendien gaf je zelf al aan dat eten bij het leger des heils of zo nu niet echt duur is.
En illegale daklozen, tja, het woord illegaal zegt het al he, die horen hier eigenlijk sowieso niet te zijn, dus ik wens ook niet mee te werken aan de instandhouding daarvan.
Verder zijn er inderdaad genoeg instanties om mensen te helpen zodat ze niet op straat komen te staan.
pi_94674512
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En illegale daklozen, tja, het woord illegaal zegt het al he, die horen hier eigenlijk sowieso niet te zijn
Zo hard oordeel ik niet over mensen, een illegaal iemand is in de eerste plaats een mens, niet in de eerste plaats een illegale.
Daarnaast zou ik ook naar een land met perspectief komen als ik niet veilig zou zijn in mijn eigen land of geen toekomst zou hebben daar.
Dus of die mensen hier niet horen is maar de vraag, ik denk dat de wereld van iedereen is.
wees wijs met water
pi_94675154
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dit.

Een vriend van me at ooit een broodje voor het station, toen een zwerver een stukje vroeg gaf hij het broodje.
Mijn vriend haalde zijn portemonnee tevoorschijn, de zwerver gaf hem een vuist in zijn gezicht, pakte de portemonnee en zette het op een sprinten.

Mooi gesproken..
pi_94675199
IMHO is zwerver zijn een eigen keuze. En zodra ze hier zelf voor kiezen, dan is er bij mij geen sprake van een "want ze zijn zo zielig"-mentaliteit en dan heb ik ook geen medelijden met hun situatie. In Nederland hebben zwervers het beter voor elkaar, dan een gezin dat moet leven van een uitkering.

En illegale zwervers zijn simpelweg gewoon in eerste instantie illegaal in Nederland. Als het echt zo slecht in het land is waar ze vandaan komen, dan kunnen ze zich als vluchteling of asielzoeker registreren. Juist door dit niet te doen hebben ze hun eigen glazen ingegooid en ik ben zeker niet van plan om hun keuze te sponsoren.

Dus ik heb geen enkele medelijden met zwervers (illegaal of niet) en ik zal hun ook nooit wat geven. Er is een sociaal vangnet voor dit soort personen en er zijn zat stichtingen/instanties die hun helpen. Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat mensen hun levenswijze alsnog goedkeuren door hun eten of geld te geven.
pi_94675238
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef enigma_coder het volgende:
IMHO is zwerver zijn een eigen keuze. En zodra ze hier zelf voor kiezen, dan is er bij mij geen sprake van een "want ze zijn zo zielig"-mentaliteit en dan heb ik ook geen medelijden met hun situatie. In Nederland hebben zwervers het beter voor elkaar, dan een gezin dat moet leven van een uitkering.

En illegale zwervers zijn simpelweg gewoon in eerste instantie illegaal in Nederland. Als het echt zo slecht in het land is waar ze vandaan komen, dan kunnen ze zich als vluchteling of asielzoeker registreren. Juist door dit niet te doen hebben ze hun eigen glazen ingegooid en ik ben zeker niet van plan om hun keuze te sponsoren.

Dus ik heb geen enkele medelijden met zwervers (illegaal of niet) en ik zal hun ook nooit wat geven. Er is een sociaal vangnet voor dit soort personen en er zijn zat stichtingen/instanties die hun helpen. Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat mensen hun levenswijze alsnog goedkeuren door hun eten of geld te geven.
Inderdaad, stond er zelf ook nog versteld van als je leest wat een zwerver gemiddeld ophaalt op een dag.
  zondag 27 maart 2011 @ 15:48:18 #73
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_94675452
Hoe kan het dat een asielzoeker die naar nederland komt gewoon onderdak, uitkering etc. krijg en zwervers niet?
Sisco Certified
pi_94675504
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
Hoe kan het dat een asielzoeker die naar nederland komt gewoon onderdak, uitkering etc. krijg en zwervers niet?
Zwervers krijgen ook een uitkering
  zondag 27 maart 2011 @ 15:53:57 #75
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_94675637
Ik heb ergens gelezen dat de gemiddelde uurloon van eenzwerver rond de 30 euro ligt, en het kan zelf oplopen naar 250 euro per uur afhankelijk van de locatie en andere dingen. Ernaast krijgen ze nog 600 euro per maand uitkering en hebben ze 0.0 lasten. Dus waarom zou ik aan iemand geld geven die mijn dagloon in twee uur bij elkaar verdient?
Sisco Certified
pi_94675712
Nee nog nooit gedaan.

Vooral die lui die bij het winkelcentrum staan met een daklozenkrant geef ik niks.
Bij ons in het winkelcentrum hebben ze trouwens die josti's met een harmonica weggestuurd, vanwege geluidsoverlast. Wat een helden :D
Noot noot.
pi_94675731
Shit, ik klink asociaal he...

:{
Noot noot.
pi_94676383
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 11:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je er vanuit gaat dat ze 300 ~ 600 euro p/m krijgen en ze betalen daar 5 euro per nacht, dan kost het ze hoogstens 155 euro p/m. Dus in dat geval houden ze minimaal de helft over om eten te kopen (wat ze ook goedkoop kunnen kopen). Dat lijkt mij ruim voldoende om hun "levenswijze" te bekostigen.
pi_94677551
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat de gemiddelde uurloon van eenzwerver rond de 30 euro ligt, en het kan zelf oplopen naar 250 euro per uur afhankelijk van de locatie en andere dingen. Ernaast krijgen ze nog 600 euro per maand uitkering en hebben ze 0.0 lasten. Dus waarom zou ik aan iemand geld geven die mijn dagloon in twee uur bij elkaar verdient?
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 17:15:17 #80
261627 sciter
The world is my playground.
pi_94678192
Mooi verhaal. Ik geef soms wat, meestal niet omdat ik zelf geen geld bij mij heb.
pi_94678515
ooit een heel goed gesprek gehad met een zwerver hier in groningen, was op het station, ik moest een half uur wachten op mijn trein en zat dus binnen op een bankje, komt hij naast me zitten. Ik had nog toevallig een aantal biertjes in mijn tas ( van de bioscoop over) dus ik dronk mijn biertje rustig op en begon met de zwerver te praten. ( in die tijd vroor het 10 graden s'nachts) dus ik zei zovan volgens mij heb jij ook wel trek in een biertje, nou hij was helemaal blij en een goed gesprek met m gehad.
elke keer als ik m weer zie bedankt ie me :)

en niet iedereen kiest ervoor om zwerver te worden, je kan ook zo uit het niets alles kwijtraken ...
pi_94678642
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:23 schreef dan13lv het volgende:
ooit een heel goed gesprek gehad met een zwerver hier in groningen, was op het station, ik moest een half uur wachten op mijn trein en zat dus binnen op een bankje, komt hij naast me zitten. Ik had nog toevallig een aantal biertjes in mijn tas ( van de bioscoop over) dus ik dronk mijn biertje rustig op en begon met de zwerver te praten. ( in die tijd vroor het 10 graden s'nachts) dus ik zei zovan volgens mij heb jij ook wel trek in een biertje, nou hij was helemaal blij en een goed gesprek met m gehad.
elke keer als ik m weer zie bedankt ie me :)

en niet iedereen kiest ervoor om zwerver te worden, je kan ook zo uit het niets alles kwijtraken ...
Inderdaad, veel daklozen kunnen er weinig aan doen.
pi_94678983
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:26 schreef Tomrrrrrr het volgende:

[..]

Daar geloof ik niet zo in. In Nederland kom je echt niet zomaar op straat te staan. Je hebt vrijwel altijd wel recht op één of andere uitkering.
Genoeg mensen die alles zijn kwijtgeraakt door drank- en drugsgebruik, maar ja, dan was het dus wel degelijk hun eigen schuld. Of mensen die diep in de schulden zitten, maar ook daar hebben ze natuurlijk wel zelf invloed op gehad. En zelfs als je in de schulden zit, dan zijn er ook wel weer instanties die je daarmee kunnen helpen. Nee, makkelijk zal het niet zijn. Maar op straat kom je echt niet zo snel te staan.
pi_94679008
quote:
[..]
Zijn jullie zo naïef om te denken dat de meeste daklozen hier niet specifiek voor hebben gekozen? :')

Ja, er zijn daklozen met drank en drugsproblemen. Maar die kunnen kostenloos afkicken in een kliniek. Ja, er zijn daklozen met gedrags- en psychische problemen. Maar ook daar is hulp voor. Ja, er zijn daklozen met schulden. En ook daar kunnen ze hulp voor krijgen. Er zijn enorm veel instanties die zwervers (willen) helpen, het zij financieel of met andere middelen.

Het feit blijft, ze kiezen hier gewoon voor en willen niet geholpen worden. Prima, maar dan moeten ze bij mij ook niet gaan bedelen om voedsel of geld.
pi_94679107
quote:

[..]

als je echt wil kan je wel weer van straat komen.
alleen willen de meesten dat niet. ieder om eigen redenen.

zo'n bestaan geeft natuurlijk ook vrijheid. bij mn oude woonplaats was een man die in de winter in de stad verbleef(daklozenopvang) en zodra het mooi weer was op zn fiets (met kar, tentje en al zijn spullen) overal en nergens heen ging. dan zag je hem een half jaar niet, en in de winter was hij weer in de stad. zijn rede om een zwervend bestaan te leiden was dus dat hij vrij wou zijn.
ik snap dat soms wel. al die druk van de maatschappij tegenwoordig. je moet vanalles.
pi_94679312
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:36 schreef enigma_coder het volgende:

[..]

Zijn jullie zo naïef om te denken dat de meeste daklozen hier niet specifiek voor hebben gekozen? :')

Ja, er zijn daklozen met drank en drugsproblemen. Maar die kunnen kostenloos afkicken in een kliniek. Ja, er zijn daklozen met gedrags- en psychische problemen. Maar ook daar is hulp voor. Ja, er zijn daklozen met schulden. En ook daar kunnen ze hulp voor krijgen. Er zijn enorm veel instanties die zwervers (willen) helpen, het zij financieel of met andere middelen.

Het feit blijft, ze kiezen hier gewoon voor en willen niet geholpen worden. Prima, maar dan moeten ze bij mij ook niet gaan bedelen om voedsel of geld.
Weer een typisch onwetende reactie van iemand van ''buitenaf'. Die nooit het leven van een dakloze zelf heeft meegemaakt.

Feit is dat veel instanties zijn beperkt in de hulp en ondersteuning die ze kunnen bieden, en vaak zijn er honderden wachtende jou vóór waardoor je maandenlang zo niet jarenlang op hulp moet wachten. Er zijn ook vaak minimum voorwaarden aan gebonden waar niet alle daklozen aan voldoen. Ook hebben lang niet alle daklozen recht op een uitkering ivm nationaliteitszaken.

Hoe verklaar je tegen deze mensen dat er geen voedsel voor hun is? :?

Je kan natuurlijk altijd makkelijk je schouders omhoog halen en zeggen dat ze terug moeten gaan naar hun eigen land e.d. Maar daarmee los je hun probleem niet op. Feit is dat ze dringend eten drinken en onderdak nodig hebben.

En de term 'zwerver' vind ik niet passen. Dat impliceert dat ze nooit bij de ene plek blijven terugkeren, en dat is bij het gros niet zo. Vaak zie je hen op dezelfde plek dag in dag uit zij het treinstation, postkantoor, supermarkt, bushalte, wat dan ook. Sommigen zwerven al helemaal niet, en hebben een structuur waar ze dagelijks dezelfde plekken in de stad blijven bezoeken.

Probeer dus een beetje in te leven met hen al ben je helemaal niet bekend met hun situatie. :)
pi_94679433
^

Jij staat ook buitenaf? Of ben je een zwerver geweest?
Noot noot.
pi_94679547
quote:
19s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:50 schreef Jojoortje het volgende:
^

Jij staat ook buitenaf? Of ben je een zwerver geweest?
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt.

Ja ik ben nu wel buitenaf omdat ik een woning, geld, en inkomen heb maar dat was niet altijd zo. En daarom ken ik wel de situatie van een dakloze beter zo dan de meeste mensen. Het kan maar iedereen overkomen met een beetje pech, slechte keuzes, of een persoonlijke ramp/noodgeval.
pi_94679738
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:53 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ja ik ben nu wel buitenaf omdat ik een woning, geld, en inkomen heb maar dat was niet altijd zo. En daarom ken ik wel de situatie van een dakloze beter zo dan de meeste mensen. Het kan maar iedereen overkomen met een beetje pech, slechte keuzes, of een persoonlijke ramp/noodgeval.
Maar je bent geen zwerver geweest?
Noot noot.
pi_94679885
Je hebt ook van die vieze mensjes die dakloze krantjes verkopen en als je ze dan een paar cent wilt geven nemen ze het niet aan omdat het krantje duurder is :') :') :r :r :(!!!!!!
pi_94680260
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:46 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Weer een typisch onwetende reactie van iemand van ''buitenaf'. Die nooit het leven van een dakloze zelf heeft meegemaakt.
Nee, omdat ik daar niet voor heb gekozen. Maar ik kan anders op basis van (internet)bronnen en docu's wel onderzoeken welke mogelijkheden zij hebben. Als zij daar niet gebruik van willen maken, dan is dat hun eigen keuze.

quote:
Feit is dat veel instanties zijn beperkt in de hulp en ondersteuning die ze kunnen bieden, en vaak zijn er honderden wachtende jou vóór waardoor je maandenlang zo niet jarenlang op hulp moet wachten. Er zijn ook vaak minimum voorwaarden aan gebonden waar niet alle daklozen aan voldoen. Ook hebben lang niet alle daklozen recht op een uitkering ivm nationaliteitszaken.
En dat hebben gezinnen die in de bijstand leven ook. Dus wat maakt een zwerver dan zo speciaal behalve dan dat ze zelf voor het zwerversbestaan hebben gekozen?

Als het probleem nationaliteitszaken betreft, dan zijn ze illegaal in Nederland. Dat zijn de gevolgen om je niet officieel als aszielzoeker of vluchteling te registreren. Wederom een keuze die ze zelf hebben gemaakt.

quote:
Hoe verklaar je tegen deze mensen dat er geen voedsel voor hun is? :?
Een zwerver met de Nederlandse nationaliteit heeft recht op een uitkering. Dat is iets wat hun niet ontnomen kan worden maar waar wel voorwaarden aan zijn verbonden. Als ze niet met deze voorwaarden akkoord willen gaan en dus geen voedsel kunnen kopen, daar heb ik geen medelijden mee.

quote:
Je kan natuurlijk altijd makkelijk je schouders omhoog halen en zeggen dat ze terug moeten gaan naar hun eigen land e.d. Maar daarmee los je hun probleem niet op. Feit is dat ze dringend eten drinken en onderdak nodig hebben.
Maar dat is toch hun eigen keuze? Ze hebben toch bij willens en wetens zich illegaal in Nederland gevestigd? Dus omdat zij zelf een slechte keuze hebben gemaakt, moet ik het zielig vinden en hun helpen? :s

quote:
En de term 'zwerver' vind ik niet passen. Dat impliceert dat ze nooit bij de ene plek blijven terugkeren, en dat is bij het gros niet zo. Vaak zie je hen op dezelfde plek dag in dag uit zij het treinstation, postkantoor, supermarkt, bushalte, wat dan ook. Sommigen zwerven al helemaal niet, en hebben een structuur waar ze dagelijks dezelfde plekken in de stad blijven bezoeken.
En waarom staan ze op die plekken? Omdat er veel mensen zijn die dus wel geld of voedsel aan ze geven. En ja, waarom zou je een goede "sponsorplek" opgeven ;)

quote:
Probeer dus een beetje in te leven met hen al ben je helemaal niet bekend met hun situatie. :)
Ik heb geen medelijden met mensen die zelf de keuze hebben gemaakt om zwerver te worden of die zich illegaal in Nederland hebben gevestigd. Ik ga niet de verantwoordelijkheid nemen of medelijden tonen voor iets waar zij zelf voor hebben gekozen en daarom zal ik nooit geld of voedsel geven. Hun keuze, hun verantwoordelijkheid en daar moeten ze zelf mee leren leven.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:53 schreef vergezocht het volgende:
[..]

Ervan uitgaande dat jij wel een zwerver was, waarschijnlijk heb jij wel de hulp gekregen, aangenomen en nu heb je een woning, geld en inkomen. Dus er zijn instanties en mogelijkheden om uit het zwerversbestaan te ontsnappen. I rest my case.
pi_94680945
quote:

Ha die laatste is inderdaad heel erg aardig :D altijd heeee hoe gaat het! En als je niets geeft dan wenst hij je alsnog een fijne dag.

Die kan van mij zeker ook wat verwachten.
pi_94681087
Ik deel regelmatig wat uit. Die krant koop ik alleen niet. Liever nog gewoon 2 euro aan die man/ vrouw geven en ze het krantje laten houden, want dat hoef ik echt niet te lezen :P
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zondag 27 maart 2011 @ 18:39:24 #94
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94681145
Ik geef alleen eten als ik toevallig wat aan het consumeren ben en niet meer hoef, zelfde geldt voor een sigaret
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_94681218
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:16 schreef enigma_coder het volgende:
[..]

Nee, omdat ik daar niet voor heb gekozen. Maar ik kan anders op basis van (internet)bronnen en docu's wel onderzoeken welke mogelijkheden zij hebben. Als zij daar niet gebruik van willen maken, dan is dat hun eigen keuze.

Gast :') Ik snap dat je mij wilt trollen maar kom ajb niet met zulke stomme simplistische opmerkingen. Ik beweer juist dat ze niet allemaal daarvoor hebben gekozen. En dan kom je hetzelfde standpunt herhalen. Heb je mijn reactie overheen gelezen? :?
[..]

En dat hebben gezinnen die in de bijstand leven ook. Dus wat maakt een zwerver dan zo speciaal behalve dan dat ze zelf voor het zwerversbestaan hebben gekozen?

Nogmaals ze zijn niet allemaal 'zwervers'. Misschien voor jou wel ivm je gebrek om feiten te nuanceren. Maar val ze niet lastig mee.
Ze zijn speciaal misschien omdat hun nood dringender is, vooral als ze geen eten of drinken kan vinden of als het bijzonder koud is buiten. Dat ligt voor de hand toch? Waarom troll je mij ? :{

Als het probleem nationaliteitszaken betreft, dan zijn ze illegaal in Nederland. Dat zijn de gevolgen om je niet officieel als aszielzoeker of vluchteling te registreren. Wederom een keuze die ze zelf hebben gemaakt.
Wat dacht je van dat ze misschien geen asielzoekers zijn maar komen uit een andere relatief welvarend land? Dat ze oorspronkelijk naar Nederland kwamen om te werken maar om de een of andere reden kan dat niet meer? Ontslag, faillissement van het bedrijf, schulden, ziekte in de familie, noem maar op. Als ze geen Nederlandse staatsburger zijn en gewerkt hebben voor 10 jaar als immigrant komen ze niet in aanmerking voor een uitkering. Dan is het vast niet hun 'eigen keuze'. :N

Dat je de capaciteit niet hebt om jezelf andere mogelijkheden/situaties voor te stellen moet niet onze probleem worden.

Nogmaals een onwetende reactie van jou, als je niet ingelezen bent, kom dan vooral niet aanzetten met dit soort gevoelloze opmerkingen wanneer je het niet weet waar je het over hebt. Er zijn vast bronnen zat op het internet te vinden waar je kan lezen over vreemdelingenrecht.

[..]

Een zwerver met de Nederlandse nationaliteit heeft recht op een uitkering. Dat is iets wat hun niet ontnomen kan worden maar waar wel voorwaarden aan zijn verbonden. Als ze niet met deze voorwaarden akkoord willen gaan en dus geen voedsel kunnen kopen, daar heb ik geen medelijden mee.

Dus wat over de vreemdelingen? Die tellen niet mee? :? Je zegt precies wat ik hierboven zei over het feit dat lang niet alle immigranten daar recht op hebben en dan noemde je ze allemaal illegaal. Niet alleen illegalen hebben geen recht op uitkering maar ook vele legale immigranten ook niet die wel degelijk netjes ingeschreven en geregistreerd te boek staan. En van jou moeten ze dan asielzoekers zijn of vluchtelingen :') Zo simpel werkt het niet helaas.

[..]

Maar dat is toch hun eigen keuze? Ze hebben toch bij willens en wetens zich illegaal in Nederland gevestigd? Dus omdat zij zelf een slechte keuze hebben gemaakt, moet ik het zielig vinden en hun helpen? :s

Uhh, nee. Hetzelfde argument dat ik al meerdere keer neergeschoten heb. Nu is het mij duidelijk dat je mij wilt trollen door in herhaling te vallen. Ik schiet echt niet op als je niet goed kan lezen en ik ga me ook niet steeds herhalen. Dus gevalletje falende troll....
[..]

En waarom staan ze op die plekken? Omdat er veel mensen zijn die dus wel geld of voedsel aan ze geven. En ja, waarom zou je een goede "sponsorplek" opgeven ;)

[..]

Ik heb geen medelijden met mensen die zelf de keuze hebben gemaakt om zwerver te worden of die zich illegaal in Nederland hebben gevestigd. Ik ga niet de verantwoordelijkheid nemen of medelijden tonen voor iets waar zij zelf voor hebben gekozen en daarom zal ik nooit geld of voedsel geven. Hun keuze, hun verantwoordelijkheid en daar moeten ze zelf mee leren leven.

Het maakt niet zoveel uit of jij zelf medelijden hebt of niet, trouwens er komen geen grote groepen mensen op jou af die jou om hulp of wat dan ook smeken. Het handjevol daklozen die dat wel doen discrimineren niet, ze stellen die vragen trouwens aan iedereen :') Ik denk dat je je aanstelt en beter meent te zijn dan de rest. :N

Hun keuze ? Nogmaals de zoveelste herhaling van jou. Ga inhoudelijk eens op de argumenten in, of misschien kan je dat niet, want dan kan je niet meer trollen.

[..]

Ervan uitgaande dat jij wel een zwerver was, waarschijnlijk heb jij wel de hulp gekregen, aangenomen en nu heb je een woning, geld en inkomen. Dus er zijn instanties en mogelijkheden om uit het zwerversbestaan te ontsnappen. I rest my case.
Je weet niks over mijn persoonlijke situatie en ben ook niet zeker dat ik dat wel met jou wil delen aangezien je zo arrogant bent. Maar goed, ik heb mijn succes aan mijzelf te danken. Ik heb zelf hard gevochten en het sociale ladder geklommen. Komt deels door de hulp van bepaalde mensen, maar dat heeft absoluut iedereen nodig.

Vergeet hierbij niet dat jij ook een soort afhankelijke bent (slaaf vind ik te sterk). Jij hangt van je werkgever af, die bepaalt voor jou wat voor levenskwaliteit je hebt. Als je morgen ontslagen zou worden, en geen werk meer zou kunnen vinden voor een 6 tal maanden dan vraag je jezelf ook af hoe alles zo slecht zou kunnen zijn, en heb je een totaal andere mening over de minder bevoordeelde mensen in de wereld. Dat garandeer ik je. Anders daag ik jou uit om zoiets vrijwillig te proberen, door ontslag te nemen en jouw huidige levensstijl op te geven. Als je te bang bent om dat te doen, kom niet dakloze mensen afkraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door vergezocht op 27-03-2011 18:49:42 ]
pi_94681502
quote:
19s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:59 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Maar je bent geen zwerver geweest?
Nogmaals die term 'zwerver' vind ik niet passen. Wel slaat het op het leven van een bepaalde deel van de daklozen maar niet iedereen over een kam scheren ajb.

Het is net alsof je elk iedere zakenman een advocaat noemt. Dat is nou eenmaal niet zo.
pi_94681624
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:41 schreef vergezocht het volgende:

[..]

[..]

Vergeet hierbij niet dat jij ook een soort afhankelijke bent (slaaf vind ik te sterk). Jij hangt van je werkgever af, die bepaalt voor jou wat voor levenskwaliteit je hebt. Als je morgen ontslagen zou worden, en geen werk meer zou kunnen vinden voor een 6 tal maanden dan vraag je jezelf ook af hoe alles zo slecht zou kunnen zijn, en heb je een totaal andere mening over de minder bevoordeelde mensen in de wereld. Dat garandeer ik je. Anders daag ik jou uit om zoiets vrijwillig te proberen, door ontslag te nemen en jouw huidige levensstijl op te geven. Als je te bang bent om dat te doen, kom niet dakloze mensen afkraken.[/b]

Natuurlijk ben je qua levensstijl afhankelijk van wat je verdient. Maar als je je baan verliest kom je niet zomaar op straat. Ja, je moet je levensstijl aanpassen omdat er veel minder geld binnenkomt, en dat zal niet meevallen, maar je wordt daardoor niet zomaar dakloos
pi_94681673
Mensen zoals TS, zorgen ervoor dat zwerver zijn gewoon acceptabel is in Nederland.

Er is genoeg werk voor iedereen! Meer dan genoeg!

Ik kan gewoon niet begrijpen dat die mensen bedelen op straat!

Geloof me als iemand een zwerver voor mijn neus dood zou trappen, zou het mij geen ene kut boeien.

Zwervers :r

Laat die Geertje daar maar eens wat aan doen!
pi_94681759
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:52 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je qua levensstijl afhankelijk van wat je verdient. Maar als je je baan verliest kom je niet zomaar op straat. Ja, je moet je levensstijl aanpassen omdat er veel minder geld binnenkomt, en dat zal niet meevallen, maar je wordt daardoor niet zomaar dakloos
Je kan mensen niet vergelijken naar dezelfde standaard die in totale andere omstandigheden zitten. Iets met appels en peren.

Ik heb zojuist gezegd dat ze niet in aanmerking komen voor hulp van de instanties. Wat moeten ze dan doen ? Sterven van de honger als oplossing? :?

Gelieve mijn hele reactie door te lezen en niet alleen het eindparagraaf ;)
pi_94681820
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:53 schreef CernunnosCeltic het volgende:
Mensen zoals TS, zorgen ervoor dat zwerver zijn gewoon acceptabel is in Nederland.

Er is genoeg werk voor iedereen! Meer dan genoeg!

Ik kan gewoon niet begrijpen dat die mensen bedelen op straat!

Geloof me als iemand een zwerver voor mijn neus dood zou trappen, zou het mij geen ene kut boeien.

Zwervers :r

Laat die Geertje daar maar eens wat aan doen!
Achterlijke troll. :N Anders kan ik hiervan niet maken.

Gerust ik ga je niet voeren.
pi_94681949
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:57 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Achterlijke troll. :N Anders kan ik hiervan niet maken.

Gerust ik ga je niet voeren.
Er is duidelijk meer dan genoeg werk in Nederland. Ze kiezen er bewust voor om niet te werken en anderen lastig te vallen. Dat soort types zie ik niet eens als mensen, je kan net zo goed alle zwervers door zoutzakken verplaatsen.
  zondag 27 maart 2011 @ 19:02:11 #102
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94682000
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:00 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Er is duidelijk meer dan genoeg werk in Nederland. Ze kiezen er bewust voor om niet te werken en anderen lastig te vallen. Dat soort types zie ik niet eens als mensen, je kan net zo goed alle zwervers door zoutzakken verplaatsen.
Lastig he, al die personen met andere levenstijlen dan jij
pi_94682001
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:00 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Sommige mensen komen niet aan werk ivm met een handicap? Of tellen die burgers niet mee? :?

En er is niet werk voor iedereen, alleen diegene die het wel kunnen uitvoeren ;)
pi_94682014
Ik heb in Nederland nog nooit geld of iets anders gegeven aan een zwerver. Ik ben altijd bang dat ze van mijn geld drugs of drank kopen. Mijn muntjes gaan meestal naar straatmuzikanten.
pi_94682033
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:55 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Je kan mensen niet vergelijken naar dezelfde standaard die in totale andere omstandigheden zitten. Iets met appels en peren.

Ik heb zojuist gezegd dat ze niet in aanmerking komen voor hulp van de instanties. Wat moeten ze dan doen ? Sterven van de honger als oplossing? :?

Ik had je hele reactie doorgelezen, maar aangezien je zelf zijn persoonlijke situatie erbij haalde reageerde ik daar op. Je kwam dus zelf met die vergelijking.
pi_94682074
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Sommige mensen komen niet aan werk ivm met een handicap? Of tellen die burgers niet mee? :?

En er is niet werk voor iedereen, alleen diegene die het wel kunnen uitvoeren ;)
Ben jij nou zo bekrompen?
  zondag 27 maart 2011 @ 19:10:07 #107
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94682263
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef Ezell het volgende:
Ik heb in Nederland nog nooit geld of iets anders gegeven aan een zwerver. Ik ben altijd bang dat ze van mijn geld drugs of drank kopen. Mijn muntjes gaan meestal naar straatmuzikanten.
Die gebruiken nooit drugs wetenschapelijk aangetoond echt waar hoor
pi_94682281
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:04 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

pi_94682301
quote:
Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef Ezell het volgende:
Die kopen er ook gewoon drank en drugs van. :P
pi_94682352
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:10 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het niet door hebben :')
pi_94682361
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:10 schreef n8n het volgende:

[..]

Komt er niet op neer dat er een bepaald onderdeel daarvan wel drugs gebruiken. Maar dan moeten ze hulp krijgen, en niet eten geweigerd worden. Want dan zijn ze alleen slechter af en zijn ze geneigd zich te wenden tot de criminaliteit en dan gaan jij en je meer welgestelde medeburgers uiteindelijk toch voor de kosten opdraaien.
pi_94682453
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:04 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Pot, ketel..
Voltaire.
pi_94682479
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:10 schreef n8n het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen. Toch ben ik bang dat ze mijn geld dan voor de verkeerde doeleinden gebruiken.. Ik heb geen zin om mijn geld daar aan uit te geven.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:11 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die kopen er ook gewoon drank en drugs van. :P
Zwervers geef je geld, omdat je ze wilt helpen. Je geeft straatmuzikanten geld als 'beloning' voor hun muziek. Het boeit mij dus niet zo heel veel wat straatmuzikanten met mijn geld gaan doen.
  zondag 27 maart 2011 @ 19:18:10 #114
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94682557
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:16 schreef Ezell het volgende:

Zwervers geef je geld, omdat je ze wilt helpen. Je geeft straatmuzikanten geld als 'beloning' voor hun muziek. Het boeit mij dus niet zo heel veel wat straatmuzikanten met mijn geld gaan doen.
hier kan ik me wel in vinden, het argument wat ze er mee doen niet vandaar mijn eerdere reactie :+
pi_94682571
quote:

[..]

[..]

[
Wat dacht je van dat ze misschien geen asielzoekers zijn maar komen uit een andere relatief welvarend land? Dat ze oorspronkelijk naar Nederland kwamen om te werken maar om de een of andere reden kan dat niet meer? Ontslag, faillissement van het bedrijf, schulden, ziekte in de familie, noem maar op. Als ze geen Nederlandse staatsburger zijn en gewerkt hebben voor 10 jaar als immigrant komen ze niet in aanmerking voor een uitkering. Dan is het vast niet hun 'eigen keuze'. :N

Volgens mij hoef je voor een recht op ww geen Nederlands staatsburger te zijn dus als ze ontslagen worden of het bedrijf gaat failliet, dan krijgen ze gewoon ww. Gedurende de periode dat ze dan ww ontvangen kunnen ze op zoek naar een nieuwe baan.
Voor een bijstandsuitkering hoef je trouwens ook geen Nederlands staatsburger te zijn, en die 10 jaren eis gaat volgens mij ook niet op. Wel moet je een duurzame relatie met Nederland hebben. Echter, wat dat precies inhoudt is ook maar een vaag begrip en het wordt dus vrijwel nooit geweigerd (zie ook http://www.vvd.nl/actueel/1226/geen-nederlands-geen-bijstand )

[ Bericht 2% gewijzigd door gelestipjes op 27-03-2011 19:51:37 ]
  zondag 27 maart 2011 @ 19:18:57 #116
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94682587
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:12 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Komt er niet op neer dat er een bepaald onderdeel daarvan wel drugs gebruiken. Maar dan moeten ze hulp krijgen, en niet eten geweigerd worden. Want dan zijn ze alleen slechter af en zijn ze geneigd zich te wenden tot de criminaliteit en dan gaan jij en je meer welgestelde medeburgers uiteindelijk toch voor de kosten opdraaien.
criminaliteit is ook 'gewoon' onderdeel van het dagelijks leven
pi_94682650
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:18 schreef n8n het volgende:

[..]

criminaliteit is ook 'gewoon' onderdeel van het dagelijks leven
Verkrachting en pedofilie ook.
pi_94682879
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:18 schreef n8n het volgende:

[..]

hier kan ik me wel in vinden, het argument wat ze er mee doen niet vandaar mijn eerdere reactie :+
Maja, ik snap het wel. Ik heb helemaal geen bewijs om mijn 'argument' te versterken. :)
  zondag 27 maart 2011 @ 19:28:21 #119
230788 n8n
Pragmatisch
pi_94682908
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:20 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Verkrachting en pedofilie ook.
Klopt, shit happens
pi_94683166
quote:
Gast :') Ik snap dat je mij wilt trollen maar kom ajb niet met zulke stomme simplistische opmerkingen. Ik beweer juist dat ze niet allemaal daarvoor hebben gekozen. En dan kom je hetzelfde standpunt herhalen. Heb je mijn reactie overheen gelezen? :?
Ik kan maar één ding bedenken waarbij mensen niet zelf hebben gekozen voor een dakloos bestaan. En dat is in gevallen zoals de aardbeving in Haïti, de aardbeving en tsunami in Japan, burgeroorlog, etc, etc. Hierbij is er sprake van een onmogelijk te voorziene situatie dat is veroorzaakt door een onmogelijk tegen te houden factor.

Voor de rest heb je als minder bedeelde enorm veel mogelijkheden (vanuit de overheid maar ook vanuit diverse andere stichtingen en instanties) die je willen helpen met je problemen. De mogelijkheden zijn er, je moet ze alleen wel accepteren! En je bent ook niet zomaar even dakloos. Er moet toch heel wat gebeuren wil je dakloos zijn. Ergo, iemand die dakloos is en het zwervensbestaan leidt, heeft hier zelf voor gekozen.

quote:
[..]
Nogmaals ze zijn niet allemaal 'zwervers'. Misschien voor jou wel ivm je gebrek om feiten te nuanceren. Maar val ze niet lastig mee.
Ze zijn speciaal misschien omdat hun nood dringender is, vooral als ze geen eten of drinken kan vinden of als het bijzonder koud is buiten. Dat ligt voor de hand toch? Waarom troll je mij ? :{

Ik troll helemaal niemand. Ik kom gewoon met feiten en mogelijkheden. Ik geef aan dat die er zijn maar dat er een zeer grote groep is die geen hulp wil aannemen. En als ik het heb over zwervers, dan praat ik over mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats.

quote:
En wat is nu je punt? Er zijn een groot aantal gezinnen in de bijstand die hetzelfde probleem hebben (gehad). Ik zie nog steeds niet in waarom ik medelijden moet hebben met iemand zonder vaste woon- of verblijfplaats. En als dat laatste datgene is waarom ik medelijden met hun moet hebben, ik blijf erbij dat dit hun eigen keuze is geweest.

Overigens kan je als immigrant altijd naar de ambassade stappen met de vraag om je te helpen om weer terug naar je geboorteland te gaan. En bij ontslag krijg je - mits er geen sprake is van ontslag op staande voet - altijd een ontslagpremie en heb je ook recht op een ww-uitkering (mits je kan aantonen dat je legaal in Nederland verblijft en net zoals elke Nederlander moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden alvorens je het krijgt). Faillissement ligt iets anders en dan heb je (volgens mij) ook gewoon recht op een ww-uitkering. Maar in geval van ontslag en faillissement, dit zijn problemen dat een Nederlands staatsburger ook heeft. En volgens mij is het verhaal dat je eerst 10 jaar moet werken nog niet de werkelijkheid, dit zijn alleen nog intenties van het kabinet.

quote:
Dat je de capaciteit niet hebt om jezelf andere mogelijkheden/situaties voor te stellen moet niet onze probleem worden.

Nogmaals een onwetende reactie van jou, als je niet ingelezen bent, kom dan vooral niet aanzetten met dit soort gevoelloze opmerkingen wanneer je het niet weet waar je het over hebt. Er zijn vast bronnen zat op het internet te vinden waar je kan lezen over vreemdelingenrecht.
[/b]
Nee, ik geef aan dat je altijd een keuze hebt en dat er in principe heel veel hulp kan worden gevraagd alvorens je valt onder het predicaat "zwerver". Bovendien moet je behoorlijk wat etappes doorlopen om dakloos te worden. Dit gebeurt niet van de één op de andere dag en er gaat vaak veel aan vooraf.

quote:
[..]
Dus wat over de vreemdelingen? Die tellen niet mee? :? Je zegt precies wat ik hierboven zei over het feit dat lang niet alle immigranten daar recht op hebben en dan noemde je ze allemaal illegaal. Niet alleen illegalen hebben geen recht op uitkering maar ook vele legale immigranten ook niet die wel degelijk netjes ingeschreven en geregistreerd te boek staan. En van jou moeten ze dan asielzoekers zijn of vluchtelingen :') Zo simpel werkt het niet helaas.
Vreemdelingen? En dan zeg je dat ik troll? :s Ik heb het specifiek over illegale vluchtelingen. Dus mensen die zonder toestemming in Nederland verblijven.

En jij betrekt daar in één keer ook immigranten bij. Immigranten, asielzoekers of vluchtelingen zijn mensen die met toestemming van staat in Nederland verblijven. Dat zijn 2 hele grote verschillen....

quote:
[..]
Uhh, nee. Hetzelfde argument dat ik al meerdere keer neergeschoten heb. Nu is het mij duidelijk dat je mij wilt trollen door in herhaling te vallen. Ik schiet echt niet op als je niet goed kan lezen en ik ga me ook niet steeds herhalen. Dus gevalletje falende troll....
Nee, jij komt aan met emoties en spelen op gevoel ipv met concrete voorbeelden en feiten. In dit topic heb ik al eerder uit de doeken gedaan waarom ik denk dat zwerver zijn een keuze is.

Je moet niet vergeten dat zwerver zijn in Nederland niet te vergelijken valt met zwerver zijn in bijvoorbeeld Amerika. In Nederland is er een sociaal vangnet voor mensen zonder vaste woon- en verblijfplaats. En als illegaal kan je zelfs naar de dokter en het ziekenhuis. Ik zeg dat de zieligheidsfactor duidelijk niet zo is als mensen willen voor doen.

quote:
[..]
Het maakt niet zoveel uit of jij zelf medelijden hebt of niet, trouwens er komen geen grote groepen mensen op jou af die jou om hulp of wat dan ook smeken. Het handjevol daklozen die dat wel doen discrimineren niet, ze stellen die vragen trouwens aan iedereen :') Ik denk dat je je aanstelt en beter meent te zijn dan de rest. :N
Wat maakt het nu uit of ik wel eens een dakloze tegenkom of niet? Dat zegt toch helemaal niks over de discussie en wat mijn mening is?

quote:
Hun keuze ? Nogmaals de zoveelste herhaling van jou. Ga inhoudelijk eens op de argumenten in, of misschien kan je dat niet, want dan kan je niet meer trollen.[/b]
Kijk maar eens op pagina 3 van dit topic alvorens je mij beschuldigt van trollen.

quote:
[..]
Je weet niks over mijn persoonlijke situatie en ben ook niet zeker dat ik dat wel met jou wil delen aangezien je zo arrogant bent. Maar goed, ik heb mijn succes aan mijzelf te danken. Ik heb zelf hard gevochten en het sociale ladder geklommen. Komt deels door de hulp van bepaalde mensen, maar dat heeft absoluut iedereen nodig.
Maar je leest wel even over een gedeelte heen. Ik heb de mening dat dit soort mensen hulp niet willen accepteren. En als jij geen hulp accepteert om uit je dal te willen komen, dan is dit je eigen keuze. En ja, met dit soort mensen heb ik geen medelijden.

quote:
Vergeet hierbij niet dat jij ook een soort afhankelijke bent (slaaf vind ik te sterk). Jij hangt van je werkgever af, die bepaalt voor jou wat voor levenskwaliteit je hebt. Als je morgen ontslagen zou worden, en geen werk meer zou kunnen vinden voor een 6 tal maanden dan vraag je jezelf ook af hoe alles zo slecht zou kunnen zijn, en heb je een totaal andere mening over de minder bevoordeelde mensen in de wereld. Dat garandeer ik je. Anders daag ik jou uit om zoiets vrijwillig te proberen, door ontslag te nemen en jouw huidige levensstijl op te geven. Als je te bang bent om dat te doen, kom niet dakloze mensen afkraken.[/b]
Als ik morgen ontslagen zou worden, dan krijg ik circa een jaar aan maandlonen mee. Vervolgens moet ik mij inschrijven als werkzoekende en daarna heb ik nog 6 maanden een ww-uitkering. In die 1,5 jaar kan ik ook "genieten" van extra voordeeltjes omdat ik werkloos ben. Zoals bijvoorbeeld wat belastingvoordeeltjes, de mogelijkheid om mij om te laten scholen en meer van dat soort dingen. Dus als ik daarna dakloos zou worden, dan heb ik dat toch echt aan mijzelf te danken.

[ Bericht 2% gewijzigd door enigma_coder op 27-03-2011 19:39:48 (blegh. quoting zuigt.) ]
pi_94684505
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]

Maar waarom komen ze niet in aanmelding voor hulp? Zoals zij zegt moet je behoorlijk wat stappen ondernemen en slechte keuzes maken om dakloos/zwerver te worden. En ik zeg met nadruk worden, want het is en blijft een keuze gezien de sociale mogelijkheden in Nederland. En dan heb je nog genoeg instanties die je helpen aan (goedkoop) voedsel, onderdak en kleding. Dus waarom sterven ze van de honger? Juist, omdat ze geen hulp willen aannemen.

quote:
En wellicht is het verstandig om de replies van verschillende personen door te nemen. Volgens mij heeft ze redelijk wat replies met feiten en bronnen ondersteund.

[ Bericht 13% gewijzigd door enigma_coder op 27-03-2011 20:09:36 (humor is hier niet op z'n plaats.) ]
  zondag 27 maart 2011 @ 20:10:54 #122
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_94684717
quote:

Wat een ontzettende egoïst ben jij zeg! Je hebt zeker ook meteen al je vrienden gebeld/gemaild/gefaxt om te vertellen over je goede daad?
pi_94687318
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:37 schreef truepositive het volgende:
Ik deel regelmatig wat uit. Die krant koop ik alleen niet. Liever nog gewoon 2 euro aan die man/ vrouw geven en ze het krantje laten houden, want dat hoef ik echt niet te lezen :P
Eens, staan gewoon niet veel interessante onderwerpen in de Riepe.
wees wijs met water
pi_94687366
quote:
13s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:10 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Wat een ontzettende egoïst ben jij zeg! Je hebt zeker ook meteen al je vrienden gebeld/gemaild/gefaxt om te vertellen over je goede daad?
nee :{w
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 21:08:54 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94687375
quote:
13s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:10 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

iemand die een dakloze wat toeschuift en daar vervolgens over vertelt is inderdaad een enorme egoïst, goed gezien
pi_94687525
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:

[..]

iemand die een dakloze wat toeschuift en daar vervolgens over vertelt is inderdaad een enorme egoïst, goed gezien
Mijn intentie is om het beeld van daklozen wat te normaliseren met dit topic, maar bedankt voor je vooroodelen.
wees wijs met water
pi_94687663
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:

[quote]1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef Mirjam het volgende:
[..]

[/quote]

:W
wees wijs met water
pi_94687739
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:11 schreef dreckosuarus het volgende:

[..]

Mijn intentie is om het beeld van daklozen wat te normaliseren met dit topic, maar bedankt voor je vooroodelen.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was Mirjam sarcastisch
  zondag 27 maart 2011 @ 21:17:46 #129
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94687810
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik word inderdaad niet begrepen, daar gaat mijn fantastische sarcastische post ;(
pi_94688064
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik word inderdaad niet begrepen, daar gaat mijn fantastische sarcastische post ;(
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

oke :X
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 21:22:23 #131
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94688099
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:21 schreef dreckosuarus het volgende:

[..]

[..]

oke :X
lange tenen much?
pi_94688247
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

lange tenen much?
:( Nee!!
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 21:40:33 #133
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94689315
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef enigma_coder het volgende:

Wat kan je de wereld soms toch simpel zien he
pi_94689849
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:40 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja want alle daklozen zijn exact dezelfde, en verkeren in gelijke omstandigheden :')

Dat noemt men de hokjesgeest van de Nederlander denk ik. Niet buiten een bepaalde vierkant kunnen denken.
pi_94689998
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
In plaats van om met zoiets te komen, kom met constructieve voorbeelden en feiten. Tot nu toe heb ik nog geen enkel feit gezien waarbij mijn "simpele gedachtes" worden ontkracht.

quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja want alle daklozen zijn exact dezelfde, en verkeren in gelijke omstandigheden :')

Dat noemt men de hokjesgeest van de Nederlander denk ik. Niet buiten een bepaalde vierkant kunnen denken.
Behalve dan emotioneel relaas heb jij anders nog steeds geen feiten gepresenteerd, waarom ik buiten mijn "hokjesgeest" moet gaan denken. Overigens staat mijn mening over het dakloos (willen) zijn of zwerver (willen) worden, compleet los van unieke situaties en/of redenen.

[ Bericht 22% gewijzigd door enigma_coder op 27-03-2011 22:27:09 ]
pi_94690977
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij nergens gezegd dat alle daklozen gelijk zijn en in gelijke omstandigheden verkeren. Mijn mening blijft echter wel hetzelfde in die uiteenlopende gevallen.
pi_94692634
Uit dit topic blijkt dat er igenlijk best veel mensen die zo nu en dan wat aan daklozen geven, dat vind ik positief.

Ik heb eens gelezen dat veel daklozen in voormalig Tibet nooit echt een slecht leven hadden omdat ze overal werden opgevangen en iedereen was of is daar gastvrij naar dakloze mensen, dit vanuit de redenatie van het boeddhisme en dat iedereen eigenlijk in een dergelijke kwetsbare positie kan komen.

Het is sowieso een win win situatie wanneer je wat goeds doet, de dakloze is blij en jij bent blij dat je iemand blij kon maken.

Geld geven blijft idd tricky omdat je idd niet weet waar het heen gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door dreckosuarus op 27-03-2011 22:29:34 (fouten) ]
wees wijs met water
  zondag 27 maart 2011 @ 23:17:56 #138
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_94695240
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 21:50 schreef enigma_coder het volgende:

[..]

In plaats van om met zoiets te komen, kom met constructieve voorbeelden en feiten. Tot nu toe heb ik nog geen enkel feit gezien waarbij mijn "simpele gedachtes" worden ontkracht.

[..]

Behalve dan emotioneel relaas heb jij anders nog steeds geen feiten gepresenteerd, waarom ik buiten mijn "hokjesgeest" moet gaan denken. Overigens staat mijn mening over het dakloos (willen) zijn of zwerver (willen) worden, compleet los van unieke situaties en/of redenen.
Om je een hoop leeswerk te besparen:
  maandag 28 maart 2011 @ 07:39:33 #139
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_94702018
Meestal krijgen ze een sigaret of kleingeld of ik koop zo'n krantje. Ja, daar bekostigen ze vast drugs en alcohol mee, maar dat weerhoud me er dan niet van. Dan voelen ze zich toch even iets beter. Ik ben altijd erg begaan met 'de underdog', merk ik. Aangezien ik vaak niet geniet van mijn eten als ik op straat eet, geef ik ook weleens mijn bakje met overgebleven patat. Dat komt niet heel vaak voor, hoor, maar als ik een zwerver tegenkom geef ik het wel aan hem/haar en gooi ik het niet in de prullenbak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grunge. op 28-03-2011 07:45:12 ]
  maandag 28 maart 2011 @ 07:43:50 #140
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_94702037
Smaakte vast goed bij z'n dagelijkse portie crack.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  maandag 28 maart 2011 @ 07:48:39 #141
307739 BlaBlaBlatter
Fifa,Wat moet je er mee?
pi_94702062

Ik koop wel eens Daklozenkrant maar voor de rest ook niet echt
De Opkomst van furher blatter
VO I
  maandag 28 maart 2011 @ 08:05:54 #142
52513 whosvegas
The Trickster
pi_94702196
quote:
Op welke planeet leef jij :?
Are you nuts??
pi_94714571
Azeroth ofzo denk ik.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_94715560
Toen ik jong en naïef was deed ik het altijd wel. Soms geef ik wel wat aan straatmuzikanten (mits het geen zigeunertuig is). Nu geef ik vrijwel nooit meer, vooral omdat je steeds dezelfde personen ziet maar ook omdat die gasten mijn geld verspillen.

Op station Leiden bedelen en dan van mijn geld dure belegde broodjes kopen bij AH to Go terwijl er op het stationsplein ook 2 normale supermarkten zitten (Super de Boer en Aldi).
  maandag 28 maart 2011 @ 15:40:49 #145
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_94716391
Dr loopt een hele lieve vrouwlijke crackjunkie vlak bij mijn werk ( Amsterdam centrum) en die krijgt altijd een sigaretje van me als ik er tegenkom O+ .

Geld geef ik nooit eigenlijk, en eten moeten ze op de een of andere manier nooit.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_94722954
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:48 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Nogmaals die term 'zwerver' vind ik niet passen. Wel slaat het op het leven van een bepaalde deel van de daklozen maar niet iedereen over een kam scheren ajb.

Het is net alsof je elk iedere zakenman een advocaat noemt. Dat is nou eenmaal niet zo.
Antwoord beantwoord je mijn vraag even ofzo :')
Noot noot.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:14:49 #147
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_94723771
Ik zat ooit met wat maten in een slooppand een jointje te roken, dat pand werd dus ook gebruikt blijkbaar door heroine junkie's en toen er 1 binnen kwam kwam die met ons praten en vertelde zijn verhaal terwijl hij zijn bruin rookte, hij vertelde best indrukwekkende dingen uit zijn leven en waarschuwde ons dat we maar beter op moesten passen met heroine enzo, hij vond onze wiet goed ruiken dus hebben we onze jointje met hem gedeeld dat kon die man wel waarderen.
pi_94794426
^O^
Voltaire.
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:39:44 #149
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_94796208
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 14:50 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zie het verschil eigenlijk niet zo tussen eten en drinken geven of geld geven. Je kunt wel zeggen dat je eten of drinken geeft zodat ze van jouw geld geen drugs/alcohol kopen, maar dat geld wat jij uitgeeft aan eten/drinken voor hen kunnen ze zelf wel mooi weer besparen en voor dat extra geld kunnen ze dan dus alsnog gewoon alcohol/drugs kopen.
Boeiend. Als ik op straat zou (moeten) leven zou ik ook zoveel mogelijk alcohol en drugs willen kopen. Wat? Ik leef niet op straat en nog wil ik zoveel mogelijk drugs kopen :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:41:59 #150
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_94796222
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:13 schreef dreckosuarus het volgende:

[..]

Zo hard oordeel ik niet over mensen, een illegaal iemand is in de eerste plaats een mens, niet in de eerste plaats een illegale.
Daarnaast zou ik ook naar een land met perspectief komen als ik niet veilig zou zijn in mijn eigen land of geen toekomst zou hebben daar.
Dus of die mensen hier niet horen is maar de vraag, ik denk dat de wereld van iedereen is.
Maar is het dan nodig om met z'n allen op hetzelfde kutstukje te willen wonen? :')
pi_94797980
Hier zit er altijd een dame met hond op weg naar de lokale supermarkt. Ik heb haar nog niet betrapt op alcohol of drugs, volgens mij is ze gewoon een beetje de weg kwijt. Als ik richting de supermarkt loop, vraag ik meestal even of ze ergens trek in heeft. Neem ik meestal een brood en wat beleg ofzo mee, soms wil ze wat hondenvoer hebben ofzo.

Aan zwervers op straat geef ik nooit iets. Ik maak wel maandelijks wat over naar de plaatselijke opvang hier, die hebben een goed programma om lui van de straat te halen en via opleiding weer aan werk te helpen. En ze delen 's nachts warme soep uit in de buurt waar ik werk (Londen), die kan wel wat verbetering gebruiken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_94799812
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 07:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Maar is het dan nodig om met z'n allen op hetzelfde kutstukje te willen wonen? :')
Ja, of zorgen dat iedereen naar school gaat in de ontwikkelingslanden.
wees wijs met water
pi_94801477
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Dit.

Geld is sowieso een bodemloze put.
Le deuxième sexe
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:10:54 #154
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94803245
zo nu en dan geef ik wat, maar het feit is wel dat de meeste mensen geven uit puur egoisme.

"Kijk mij eens goed zijn voor de mens! *geeft zichzelf schouderklopje*"

tgaat vele mensen om dat goede gevoel dat het ze geeft ;)
pi_94803369
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:10 schreef Fhaan het volgende:
zo nu en dan geef ik wat, maar het feit is wel dat de meeste mensen geven uit puur egoisme.

Natuurlijk, maar boeit dat?
pi_94803428
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:10 schreef Fhaan het volgende:

niks geven is ook egoisme. niet dan?
Le deuxième sexe
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:16:35 #157
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94803447
Ik vind het gewoon een grappig feit, that's all.
veel mensen denken onbaatzuchtig te zijn ermee terwijl ze het voor zichzelf en niet de zwerver doen. Kan ik wel om lachen
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 12:20:39 #158
9859 crew  Karina
Woman
pi_94803548
Bij mij in de buurt staat in! de AH altijd een zwerver daklozenkranten te verkopen, ik koop die niet, als je daar de hele dag kunt staan, dan kun je ook wel ergens schoonmaken of zo of bij een dierenasiel helpen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_94803808
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:16 schreef Fhaan het volgende:
veel mensen denken onbaatzuchtig te zijn ermee terwijl ze het voor zichzelf en niet de zwerver doen. Kan ik wel om lachen
Het is maar wat je jezelf aan praat in je hoofd. Ik denk dat weinig mensen denken dat ze het enkel voor de zwerver doen, maar als jij om die gedacht kan lachen, moet je het vooral doen.

En het doet de zwerver in ieder geval geen kwaad.
pi_94804276
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:16 schreef Fhaan het volgende:
dus als je niet geeft ben je egoïstisch en als je wel geeft ben je ook egoïstisch?
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:09:26 #161
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_94805290
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:43 schreef Cara het volgende:

[..]

dus als je niet geeft ben je egoïstisch en als je wel geeft ben je ook egoïstisch?
in mijn ogen wel ja. :Y
  woensdag 30 maart 2011 @ 17:10:49 #162
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_94815215
Ik kom dagelijks een zwerfster tegen die om geld vraagt......
( of is dat nou mijn vrouw????)
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_94819259
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:10 schreef Bobo12 het volgende:
Ik kom dagelijks een zwerfster tegen die om geld vraagt......
( of is dat nou mijn vrouw????)
Woont je vrouw op straat?
pi_94820797
dat is echt aardig :)
Het moet niet gekker worden!
  zaterdag 2 april 2011 @ 19:01:44 #165
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94948850
ik ging net boodschappen doen, en er stondf een dak/thuisloze voor de supermarkt, kaartjes te verkopen.
ik liet hem niet eens uitpraten toen ik langsstoof, en 'nee' riep.
toen moest ik ineens aan dit topic denken, en ben teruggelopen, en gevraagd wat hij wilde hebben uit de supermarkt.
dit overdonderde hem ennelijk zo dat hij niks kon bedenken :')
uiteindelijk verzon hij dat hij wel krentenbrood wilde, dus dat ook meegenomen. overigens koop ik dat spul nooit voor mezelf, simpelweg omdat ik het te duur vind :')

hij was echt intens blij, speciaal om te zien, en ging er ook meteen van smullen, dat vond ik wel tof voor die man.
pi_94961360
Bij het winkelcentrum waar ik kom, is er altijd een aardige vrouw die de daklozenkrant verkoopt nooit gekocht, binnenkort is doen.
  zondag 3 april 2011 @ 09:20:26 #167
331073 CernunnosCeltic
Keltische god
pi_94970197
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 19:01 schreef Mirjam het volgende:
ik ging net boodschappen doen, en er stondf een dak/thuisloze voor de supermarkt, kaartjes te verkopen.
ik liet hem niet eens uitpraten toen ik langsstoof, en 'nee' riep.
toen moest ik ineens aan dit topic denken, en ben teruggelopen, en gevraagd wat hij wilde hebben uit de supermarkt.
dit overdonderde hem ennelijk zo dat hij niks kon bedenken :')
uiteindelijk verzon hij dat hij wel krentenbrood wilde, dus dat ook meegenomen. overigens koop ik dat spul nooit voor mezelf, simpelweg omdat ik het te duur vind :')

hij was echt intens blij, speciaal om te zien, en ging er ook meteen van smullen, dat vond ik wel tof voor die man.
Ik zou erop pissen, en dan pas geven.
  zondag 3 april 2011 @ 09:23:15 #168
321874 Cucumissativus
pi_94970216
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 09:20 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Ik zou erop pissen, en dan pas geven.
Stoere jongen :?
  zondag 3 april 2011 @ 09:25:20 #169
52513 whosvegas
The Trickster
pi_94970228
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 23:51 schreef nathan3020 het volgende:
Bij het winkelcentrum waar ik kom, is er altijd een aardige vrouw die de daklozenkrant verkoopt nooit gekocht, binnenkort is doen.
Bij ons staat er ook zo'n figuur
Ga een baan zoeken of doe iets nuttigs met je leven, denk ik dan altijd :)
Die gast ziet er altijd keurig uit _O-
En staat een beetje om geld te bedelen
Are you nuts??
  zondag 3 april 2011 @ 09:27:08 #170
331073 CernunnosCeltic
Keltische god
pi_94970239
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 09:23 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Stoere jongen :?
Nee, misschien heeft hij/zij ook dorst.
pi_94971432
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 09:25 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Bij ons staat er ook zo'n figuur
Ga een baan zoeken of doe iets nuttigs met je leven, denk ik dan altijd :)
Die gast ziet er altijd keurig uit _O-
En staat een beetje om geld te bedelen
Daklozenkrant is wel degelijk een goed opgezet project.
Dat is nou een van de weinige dingen die ik WEL zou kopen.
  zondag 3 april 2011 @ 12:35:59 #172
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_94974015
Held! ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')