abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94639573
Die man stond wat op het perron heen en weer te dwarrelen en sprak mij aan, hij kwam wat licht verward en verlegen over. Toen ik vroeg of hij wat wilde drinken zei hij dat hij wel een bakje koffie wilde. Bij de stationsrestauratie vroeg die dame of hij klein medium of groot wilde en hij zei meteen klein, ik bood hem aan een appelgebakje er bij te nemen toen de dame vroeg of hij slagroom op de appeltaart moest hebben zei hij nee. Deze man was zeer bescheiden. Omdat hij wat onzeker was begeleide ik hem in de drukke restauratie naar een vrijstaand tafeltje, hij groette vriendelijk een klein meisje die er ook zat en vervolgens werd hij enigzins geaccepteerd door de omgeving. ik bleef nog even bij hem zitten maar moest de trein halen dus ging ik weer weg.

5,50 lichter maar toch een goed gevoel dat ik iemand even wat eten en drinken kon geven en hij kon een tijdje lekker warm zitten in de restauratie.

Wat ik mij afvroeg in deze is of dit regelmatig gebeurt, geef jij wel eens wat eten aan iemand die dakloos is? want als iedereen ze nu zo nu en dan een beetje helpt ipv gelijk afwijzend te reageren om het feit dat iemand dakloos is dan komen ze iets aangenamer de dag door.
wees wijs met water
pi_94639605
Nee, ik geef nooit wat.
pi_94639624
Alleen de topic titel is al voldoende.
Als het klopt wat in de TT staat.... ^O^
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:50:36 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_94639626
Wat lief! :D
Je moeder is een hamster
pi_94639628
Nee, ik koop hooguit de daklozenkrant.
pi_94639643
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:53:43 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_94639724
Mooi verhaal. Zulke echte materiële dingen heb ik niet gegeven. Wel af en toe een muntje bij een muzikant. Met wat sprak hij je aan in het begin? :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:18 #8
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_94639748
geld geven doe ik niet, maar wel een keer een heel leuk gesprek met een kerel gehad die ik idd ook een bak koffie had gegeven! hij bedankte me zelfs voor het niet geven van geld omdat hij daar toch coke voor zou hebben gekocht
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_94639760
Ik kom nooit daklozen tegen eigenlijk..
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:54:56 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94639767
Ik wil eigenlijk wel een bescheiden villa.

TS?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94639813
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef Scorpie het volgende:
Nee, ik geef nooit wat.
Dit.

Een vriend van me at ooit een broodje voor het station, toen een zwerver een stukje vroeg gaf hij het broodje.
Hierna vroeg de zwerver om wat kleingeld.
Mijn vriend haalde zijn portemonnee tevoorschijn, de zwerver gaf hem een vuist in zijn gezicht, pakte de portemonnee en zette het op een sprinten.

Kortom, nee. Ik geef niets.
Sowieso gooi ik geen geld in bodemloze putten.
pi_94639950
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:54 schreef kwiwi het volgende:
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_94639993
Ligt aan de persoon in kwestie. In Groningen lopen er 3 rond.

Een Indiaanse vrouw; geef ik niks omdat ze blijft altijd om meer blijft vragen.

Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.

Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
  Forum Admin zaterdag 26 maart 2011 @ 15:03:19 #14
58651 crew  murp
murp
pi_94640025
nee, ik geef eigenlijk nooit iets, maar goed dat er mensen zijn zoals TS!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:04:36 #15
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94640068
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
pi_94640220
Ik kom eigenlijk nooit zwervers tegen, maar ik zou ze nooit geld geven. Een bakje koffie zou ik wel doen :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:10:23 #17
322331 DoimuN
Nee, het boeit me niets!
pi_94640249
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_94640324
Heb een keer een zwerver een croissant aangeboden, maar dat wou die niet. Dan houdt het voor mij op :{w
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_94640344
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Cucumissativus het volgende:
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.

Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.

In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:19:12 #20
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_94640524
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef krullebol81 het volgende:

[..]

dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
Return to sender :Y
pi_94640590
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
pi_94640910
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:48 schreef dreckosuarus het volgende:
hij groette vriendelijk een klein meisje
:')
Verder een nobel gebaar e.d.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:37:10 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641028
Zojuist zag ik de verkoopster van de straatkrant een slokje "cola" nemen uit een half liter flesje van de Lidl/aldi oid.
Toen ik uit de winkel kwam heb ik haar een flesje Coca Cola gegeven.
Niemand verdient het om Aldi/Lidl huismerk "cola" te drinken wat er voor de rest ook gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94641092
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:46:53 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_94641284
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:39 schreef Ausputzert het volgende:
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
Worst aan een zwerver geven is ook zeer goed, tenzij het een vegetarische zwerver is.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_94641655
Kwam gisteren op het station ook zo iemand tegen. Vroeg of ik wat over had voor een dakloze. Zeg standaard altijd 'nee', maar vrijwel tegelijk zei die al dat ik gewoon nee mocht zeggen. Vond ik op zich wel sympathiek en hij kwam ook wel over als een vriendelijk mannetje. Twijfelde toen even of ik niet wat kleingeld moest geven voor wat eten ofzo, maar aan de andere kant kan ik ook niet inschatten hoe dringend ze het daadwerkelijk nodig hebben. Volgens mij krijgen ze bij de daklozenopvang ook eten en als je ze gewoon geld geeft gaat dat ook nog es vaak naar heroine en zulk soort spullen.
pi_94642071
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:51 schreef juxtaposition het volgende:
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
Let wel op dat je het eten uit horecagelegenheden moet aanbieden en niet zomaar wat je in je broekzak hebt liggen. Want dan weten ze niet of het gif is. Niet dat jij dat zou doen maar er zijn wel zieke geesten zat dus.
pi_94642593
reclame:

pi_94642735
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:54 schreef kwiwi het volgende:
Life is Music
pi_94643015
Ik kom nooit zwervers tegen in Limburg
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_94643562
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 16:43 schreef Seam het volgende:
Ik kom nooit zwervers tegen in Limburg
Ik juist alleen maar! Ze zouden limburg (zonder hoofdletter, ja) moeten afschaffen!
pi_94644095
TS ^O^

ik geef nooit geld, wel een broodje ofzo
Ik ben nog niet zo origineel...
pi_94648338
Hier in Nederland niet. Werken zullen ze.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_94648532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:19 schreef jesje1982 het volgende:
TS ^O^

ik geef nooit geld, wel een broodje ofzo
Wel in de originele verpakking mag ik hopen? :D
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:11:27 #35
306344 Wruijff
Then who was phone?
pi_94653187
Afgelopen vrijdag nog 2 euro aan de zwerver op Assen station gegeven. Ik kom hem daar wel vaker tegen (meestal dronken) maar dit keer sprak hij me aan. Hij brabbelde maar ik verstond 'twee nachten buiten geslapen" en "kom euro tekort voor onderdak". Hij was heel blij met die twee euro en wenste me een goed weekend.

Waarschijnlijk gaat hij er goedkoop bier van kopen maar goed.. Hij zit meer om dat geld verlegen dan ik :P
pi_94656752
Ik kom eigenlijk ook nooit zwevers tegen (of ik herken ze niet :')).

Zie er soms wel eentje maar die is niet aardig dus die krijgt niks.
pi_94658302
Hier bij de supermarkt was ook een zwerfster. Eerst stond ze daar hele dagen, van sochtends vroeg tot sluitingstijd. Vrijwel iedereen gaf haar wel wat: of een tros bananen of het boodschappenwagenmuntje. Ze ging er steeds verzorgder uitzien, en nu bedelt ze nog maar parttime...

In de trein tussen Rdam en Adam komt steeds dezelfde zwerver met zn verhaaltje: dames en heren, ik zou u graag om een bijdrage willen vragen. Ik heb elke dag 4,5 euro nodig om een slaapplaats te krijgen. Een uitkering kan ik niet krijgen omdat ik geen vast woonadres heb en blablabla..'

Maar hij is altijd beter dan die mannen die keihard door de trein schreeuwen: 'ik geloof ik jezus en in god dus ik lieg niet en ik steel niet'

En ja, ik geef wel eens wat. Soms geld, eigenlijk nooit eten omdat ik dat nooit bij de hand heb. Maar alleen naar degenen die vriendelijk naar mij lachen, niet aan hen die iedereen die hen niks geeft uit gaat staan schelden
pi_94658307
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef Arriviste het volgende:
Ligt aan de persoon in kwestie. In Groningen lopen er 3 rond.

Een Indiaanse vrouw; geef ik niks omdat ze blijft altijd om meer blijft vragen.

Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.

Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
zijn er nog wel meer dan 3. ook wat meer aardige lui. bij mij voor de deur staat altijd een vrouw met de daklozen krant. ene dag is ze aardig, andere dag kan ze alleen maar schelden op iedereen die geen krant wil kopen.

bij de jumbo staat er ook regelmatig een man die mensen vraagt het winkelkarretje terug te mogen brengen. ook aardige man voor zover ik dat kan beoordelen. groet altijd.

maar nee geld geef ik ze niet, groet meestal wel.
wel keer ijsjes uitgedeeld. maar dat was meer toevallig, we hadden zin in een ijsje. een doos was goedkoper dan 3 losse ijsjes, rest uitgedeeld aan de straatmuzikanten/zwervers die we onderweg naar het station tegen kwamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 26-03-2011 23:26:49 ]
pi_94658660
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:18 schreef fh101 het volgende:
Hier bij de supermarkt was ook een zwerfster. Eerst stond ze daar hele dagen, van sochtends vroeg tot sluitingstijd. Vrijwel iedereen gaf haar wel wat: of een tros bananen of het boodschappenwagenmuntje. Ze ging er steeds verzorgder uitzien, en nu bedelt ze nog maar parttime...

In de trein tussen Rdam en Adam komt steeds dezelfde zwerver met zn verhaaltje: dames en heren, ik zou u graag om een bijdrage willen vragen. Ik heb elke dag 4,5 euro nodig om een slaapplaats te krijgen. Een uitkering kan ik niet krijgen omdat ik geen vast woonadres heb en blablabla..'

Maar hij is altijd beter dan die mannen die keihard door de trein schreeuwen: 'ik geloof ik jezus en in god dus ik lieg niet en ik steel niet'

En ja, ik geef wel eens wat. Soms geld, eigenlijk nooit eten omdat ik dat nooit bij de hand heb. Maar alleen naar degenen die vriendelijk naar mij lachen, niet aan hen die iedereen die hen niks geeft uit gaat staan schelden
Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.

Gewoon dat geld uitdelen wanneer je het over hebt, niet kieskeurig en selectief doen want dan ben je oneerlijk aan het discrimineren.
pi_94659084
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:27 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.

Gewoon dat geld uitdelen wanneer je het over hebt, niet kieskeurig en selectief doen want dan ben je oneerlijk aan het discrimineren.
Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.
pi_94659180
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:36 schreef fh101 het volgende:

[..]

Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.
Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.
Je komt toch niet tientallen bedelaars tegelijk tegen? :)
pi_94659512
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:38 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.
Je komt toch niet tientallen bedelaars tegelijk tegen? :)
Nou, toch ongeveer 4 per dag. ;) Heb meestal heel weinig kleingeld bij me, dus dan moet je toch keuzes maken. Ook omdat ik niet enkel 50 centjes in mn portemonnee heb zitten die ik mooi kan verdelen... Maar goed, ik zal een chagrijn ook een keer wat geven, kijken hoe ie dan reageert. Heb het namelijk wel eens eerder gedaan, maar dan krijg je niet eens een bedankje..
pi_94659570
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
ben op sokken verder naar huis gelopen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94659964
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
ben op sokken verder naar huis gelopen.
Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel. ^O^
  zondag 27 maart 2011 @ 00:03:42 #45
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_94660260
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:10 schreef DoimuN het volgende:
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
In de treinen van en naar Rotterdam kom ik weleens een zwerver tegen die door de coupés loopt en op zijn gitaar speelt. :P
  zondag 27 maart 2011 @ 00:06:21 #46
240618 Micson
The lonely stoner
pi_94660386
Ik geef niks aan die graaiers, kopen ze toch drugs van.

Dan koop ik toch liever drugs voor mezelf ;)
  zondag 27 maart 2011 @ 00:08:52 #47
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_94660490
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 23:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel. ^O^
ja, geen grapje.
zou het nu niet zo heel snel meer doen denk ik. ik ben altijd wel bereid ze wat te eten/drinken kopen/geven, centen geven doe ik al héél lang niet meer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_94661071
Ik bood een zwerver ooit een broodje ham/kaas aan maar die weigerde hij, omdat hij vegetarisch was. :{
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zondag 27 maart 2011 @ 00:25:43 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94661232
Toen ik in Philadelphia woonde kocht ik regelmatig een koffie en een hamburger voor een van de zwervers die altijd op een plek zat waar ik langskwam, dan wist ik zeker dat er iemand van mijn geld wat warms gegeten en gedronken had, en hoefde ik m'n portemonnee niet op straat te trekken.

In Amersfoort al eens iemand die om geld voor een broodje vroeg m'n zakje verse croissantjes van de bakker aangeboden, maar die bliefde mevrouw niet.... nou dan krijg je ze niet, maar dan had je kennelijk ook niet zo'n honger.

Iemand kan (vrijwel) altijd wat te eten en/of te drinken van me krijgen, maar ik geef geen geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_94661861
Ik heb wel eens een broodje met kruidenkaas en zalm aan een zwerver gegeven, maar dat was meer omdat ik er zelf geen trek meer in had. :')

Oja en ook wel eens een sigaret. :P
ROBODEMONS..................|:(
pi_94666860
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 15:21 schreef gelestipjes het volgende:
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
daklozenopvang moeten ze ook voor betalen per dag.
wees wijs met water
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')