Dit.quote:
dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:04 schreef Cucumissativus het volgende:
In Nederland doe ik het niet, maar in arme landen doe ik het graag.
Een bedelende Thaise vrouw met haar kind heb ik eens een badlaken gegeven zodat hij toch een beetje schoon op de straat kon liggen. Die dankbare reactie (10 buigingen met de handen gevouwen, je kent het wel) geeft je inderdaad een goed gevoel.
Ik kon het niet zo goed hebben om elke dag op weg naar mijn hotel voorbij te lopen.
In India heb ik mijn sportschoenen aan een arme man gegeven, maar die begon te klagen dat ze oud waren. In dat hele land was men trouwens niet snel tevreden met wat je gaf.
Return to senderquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:13 schreef krullebol81 het volgende:
[..]
dat dus! In Thailand heb ik vorig jaar een deel van mijn kleren achter gelaten omdat ik die toch niet meer aan trok. Zijn nu vast mensen blij mee!!
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:48 schreef dreckosuarus het volgende:
hij groette vriendelijk een klein meisje
Worst aan een zwerver geven is ook zeer goed, tenzij het een vegetarische zwerver is.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:39 schreef Ausputzert het volgende:
En nu vis je hier naar complimentjes? Werkelijk, het zal mij een worst wezen wat jij aan een zwerver geeft of niet geeft...
Let wel op dat je het eten uit horecagelegenheden moet aanbieden en niet zomaar wat je in je broekzak hebt liggen. Want dan weten ze niet of het gif is. Niet dat jij dat zou doen maar er zijn wel zieke geesten zat dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:51 schreef juxtaposition het volgende:
Heb vaak zat zwervers eten aangeboden dat over was, maar nooit heeft er een het aangenomen. Heb ook soortgelijke verhalen van vrienden. Ik geef liever eten/drinken dan geld zoals veel mensen, maar als ze het niet aannemen houdt het voor mij op.
Wel in de originele verpakking mag ik hopen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:19 schreef jesje1982 het volgende:
TS![]()
ik geef nooit geld, wel een broodje ofzo
zijn er nog wel meer dan 3. ook wat meer aardige lui. bij mij voor de deur staat altijd een vrouw met de daklozen krant. ene dag is ze aardig, andere dag kan ze alleen maar schelden op iedereen die geen krant wil kopen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef Arriviste het volgende:
Ligt aan de persoon in kwestie. In Groningen lopen er 3 rond.
Een Indiaanse vrouw; geef ik niks omdat ze blijft altijd om meer blijft vragen.
Een onverzorgde man met lang haar (zwerft vaak bij de Febo rondt); geef ik ook niks. Hij scheldt je uit en wenst je allerlei ziektes toe (op een hele bedreigende manier) op het moment dat je hem niks geeft.
Een donkere altijd vrolijk en vriendelijke man; geef ik af en toe wat kleingeld.
Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:18 schreef fh101 het volgende:
Hier bij de supermarkt was ook een zwerfster. Eerst stond ze daar hele dagen, van sochtends vroeg tot sluitingstijd. Vrijwel iedereen gaf haar wel wat: of een tros bananen of het boodschappenwagenmuntje. Ze ging er steeds verzorgder uitzien, en nu bedelt ze nog maar parttime...
In de trein tussen Rdam en Adam komt steeds dezelfde zwerver met zn verhaaltje: dames en heren, ik zou u graag om een bijdrage willen vragen. Ik heb elke dag 4,5 euro nodig om een slaapplaats te krijgen. Een uitkering kan ik niet krijgen omdat ik geen vast woonadres heb en blablabla..'
Maar hij is altijd beter dan die mannen die keihard door de trein schreeuwen: 'ik geloof ik jezus en in god dus ik lieg niet en ik steel niet'
En ja, ik geef wel eens wat. Soms geld, eigenlijk nooit eten omdat ik dat nooit bij de hand heb. Maar alleen naar degenen die vriendelijk naar mij lachen, niet aan hen die iedereen die hen niks geeft uit gaat staan schelden
Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:27 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Lijkt me een stomme vereiste want de meeste dakloze hebben ernstige mentale stoornissen en die kunnen niet zo makkelijk normaal doen of lachen.
Gewoon dat geld uitdelen wanneer je het over hebt, niet kieskeurig en selectief doen want dan ben je oneerlijk aan het discrimineren.
Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:36 schreef fh101 het volgende:
[..]
Klopt, is ook wel weer zo. Maar zoveel geld heb ik ook niet over, en dan geef ik het liever aan een vriendelijk persoon.. Misschien lullig, maar zo is het wel.
Nou, toch ongeveer 4 per dag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dan moet je dat weinig geld wat je bij je hebt gelijk opsplitsen tussen de verschillende gasten. In het belang van gelijke behandeling.
Je komt toch niet tientallen bedelaars tegelijk tegen?
Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
ben op sokken verder naar huis gelopen.
In de treinen van en naar Rotterdam kom ik weleens een zwerver tegen die door de coupés loopt en op zijn gitaar speelt.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:10 schreef DoimuN het volgende:
Heeft iemand van jullie de treinzwerver al meegemaakt? Die komt volgens mij vaak tussen Amsterdam Sloterdijk - Amstel voor, dan komt hij in de spits de coupe in en kondigt hij aan dat hij geld ophaalt voor zijn zwervervrienden, hij vraagt ook niet direct om geld maar eten mag ook. En omdat je niet weg kan lopen voelen veel mensen zich toch gedwongen om toch wat te geven als hij dat bekertje onder hun neus drukt. Dit stukje ondernemersschap kan ik wel waarderen, 10 tegen 1 dat hij het natuurlijk zelf opmaakt, maar ik geef nog steeds niets.
ja, geen grapje.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Echt waar? Dat vind ik wel heel erg nobel.
daklozenopvang moeten ze ook voor betalen per dag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:21 schreef gelestipjes het volgende:
Die mensen krijgen meestal gewoon een uitkering van 600 euro per maand of zo terwijl ze geen woonlasten of zo hebben, dus ik zie niet helemaal in waarom ik hen wat zou geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |