Mijn intentie is om het beeld van daklozen wat te normaliseren met dit topic, maar bedankt voor je vooroodelen.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[..]
iemand die een dakloze wat toeschuift en daar vervolgens over vertelt is inderdaad een enorme egoïst, goed gezien
[..]quote:Op zondag 27 maart 2011 21:08 schreef Mirjam het volgende:
[quote]Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ooit eens mijn schoenen ter plekke afgestaan aan een zwerver, nadat ik hem op kousevoeten zag lopen, en na vragen aan hem bleek dat z'n schoenen gejat waren in de nachtopvang.
ben op sokken verder naar huis gelopen.
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was Mirjam sarcastischquote:Op zondag 27 maart 2011 21:11 schreef dreckosuarus het volgende:
[..]
Mijn intentie is om het beeld van daklozen wat te normaliseren met dit topic, maar bedankt voor je vooroodelen.
ik word inderdaad niet begrepen, daar gaat mijn fantastische sarcastische postquote:Op zondag 27 maart 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was Mirjam sarcastisch
quote:Op zondag 27 maart 2011 21:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik word inderdaad niet begrepen, daar gaat mijn fantastische sarcastische post
okequote:Op zondag 27 maart 2011 21:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben maar volgens mij was Mirjam sarcastisch
Wat kan je de wereld soms toch simpel zien hequote:Op zondag 27 maart 2011 15:38 schreef enigma_coder het volgende:
IMHO is zwerver zijn een eigen keuze. En zodra ze hier zelf voor kiezen, dan is er bij mij geen sprake van een "want ze zijn zo zielig"-mentaliteit en dan heb ik ook geen medelijden met hun situatie. In Nederland hebben zwervers het beter voor elkaar, dan een gezin dat moet leven van een uitkering.
En illegale zwervers zijn simpelweg gewoon in eerste instantie illegaal in Nederland. Als het echt zo slecht in het land is waar ze vandaan komen, dan kunnen ze zich als vluchteling of asielzoeker registreren. Juist door dit niet te doen hebben ze hun eigen glazen ingegooid en ik ben zeker niet van plan om hun keuze te sponsoren.
Dus ik heb geen enkele medelijden met zwervers (illegaal of niet) en ik zal hun ook nooit wat geven. Er is een sociaal vangnet voor dit soort personen en er zijn zat stichtingen/instanties die hun helpen. Wat dat betreft vind ik het belachelijk dat mensen hun levenswijze alsnog goedkeuren door hun eten of geld te geven.
Ja want alle daklozen zijn exact dezelfde, en verkeren in gelijke omstandighedenquote:Op zondag 27 maart 2011 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat kan je de wereld soms toch simpel zien he
In plaats van om met zoiets te komen, kom met constructieve voorbeelden en feiten. Tot nu toe heb ik nog geen enkel feit gezien waarbij mijn "simpele gedachtes" worden ontkracht.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wat kan je de wereld soms toch simpel zien he
Behalve dan emotioneel relaas heb jij anders nog steeds geen feiten gepresenteerd, waarom ik buiten mijn "hokjesgeest" moet gaan denken. Overigens staat mijn mening over het dakloos (willen) zijn of zwerver (willen) worden, compleet los van unieke situaties en/of redenen.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja want alle daklozen zijn exact dezelfde, en verkeren in gelijke omstandigheden
Dat noemt men de hokjesgeest van de Nederlander denk ik. Niet buiten een bepaalde vierkant kunnen denken.
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat alle daklozen gelijk zijn en in gelijke omstandigheden verkeren. Mijn mening blijft echter wel hetzelfde in die uiteenlopende gevallen.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Ja want alle daklozen zijn exact dezelfde, en verkeren in gelijke omstandigheden
Dat noemt men de hokjesgeest van de Nederlander denk ik. Niet buiten een bepaalde vierkant kunnen denken.
Om je een hoop leeswerk te besparen:quote:Op zondag 27 maart 2011 21:50 schreef enigma_coder het volgende:
[..]
In plaats van om met zoiets te komen, kom met constructieve voorbeelden en feiten. Tot nu toe heb ik nog geen enkel feit gezien waarbij mijn "simpele gedachtes" worden ontkracht.
[..]
Behalve dan emotioneel relaas heb jij anders nog steeds geen feiten gepresenteerd, waarom ik buiten mijn "hokjesgeest" moet gaan denken. Overigens staat mijn mening over het dakloos (willen) zijn of zwerver (willen) worden, compleet los van unieke situaties en/of redenen.
Antwoord beantwoord je mijn vraag even ofzoquote:Op zondag 27 maart 2011 18:48 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Nogmaals die term 'zwerver' vind ik niet passen. Wel slaat het op het leven van een bepaalde deel van de daklozen maar niet iedereen over een kam scheren ajb.
Het is net alsof je elk iedere zakenman een advocaat noemt. Dat is nou eenmaal niet zo.
Boeiend. Als ik op straat zou (moeten) leven zou ik ook zoveel mogelijk alcohol en drugs willen kopen. Wat? Ik leef niet op straat en nog wil ik zoveel mogelijk drugs kopenquote:Op zondag 27 maart 2011 14:50 schreef gelestipjes het volgende:
Ik zie het verschil eigenlijk niet zo tussen eten en drinken geven of geld geven. Je kunt wel zeggen dat je eten of drinken geeft zodat ze van jouw geld geen drugs/alcohol kopen, maar dat geld wat jij uitgeeft aan eten/drinken voor hen kunnen ze zelf wel mooi weer besparen en voor dat extra geld kunnen ze dan dus alsnog gewoon alcohol/drugs kopen.
Maar is het dan nodig om met z'n allen op hetzelfde kutstukje te willen wonen?quote:Op zondag 27 maart 2011 15:13 schreef dreckosuarus het volgende:
[..]
Zo hard oordeel ik niet over mensen, een illegaal iemand is in de eerste plaats een mens, niet in de eerste plaats een illegale.
Daarnaast zou ik ook naar een land met perspectief komen als ik niet veilig zou zijn in mijn eigen land of geen toekomst zou hebben daar.
Dus of die mensen hier niet horen is maar de vraag, ik denk dat de wereld van iedereen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |